HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Elő a cihából a pénzt, irány a roncsprémium!

2012.12.05. 16:09 :: papptibi

Még mielőtt bárki azt hinné, hogy országos roncsprémium indul Magyarországon, állami támogatással, az autós szektor felpörgetésére, azt már most lehűteném. A Citroën márka indította be ezt a kereskedelmi akciót, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy vásárlási döntést csikarjon ki az ingadozó magánvásárlókból, illetve a Citroënekhez átcsábítsa, aki még válogat.

Nem butaság ez, bár a sajtótájékoztató kicsit túlzottan arra épült, hogy mennyire felelőtlen és nem biztonságos dolog a 10 évnél öregebb autóval közlekedni, ami részben igaz. De csak részben. Tény, hogy a modern autók mindenféle vezetőtámogató rendszerekkel segítik, hogy a vezető minden körülmények között el tudja kerülni a balesetet, bár csendben jelzem, a tipikus magánvásárló azért ezeket a szerelvényeket, mint a radaros vészfékező, sávtartó, stb., simán kihúzza a bevásárlólistáról. Viszont a modern autó csupaszon is több légzsákos, ABS-es és sokkal biztonságosabb az utascellája (lásd EuroNCAP-tesztek), mint egy tizenéves bármilyen autó.

Ezzel együtt is jól jár, akinek (vagy közeli családtagjának) van egy legalább 90 napja a tulajdonában lévő autó, amivel beballaghat a kereskedésbe, és átadhatja. Sok hasonló akcióval ellentétben a Citroën Hungária csak a bontási igazolásra adja meg a kedvezményt a kereskedőnek, azaz a „bemondok egy rendszámot”-típusú roncsprémiumokkal szemben itt valóban elvégzik a végleges kivonást.

Arra a kérdésre, hogy egy magánvásárló mekkora kedvezményt kap egy jellemző modell árából, ahhoz képest, ha csak úgy besétál roncs nélkül, azt a választ adta Balkányi György a Citroën Hungária ügyvezetője, hogy ez 250-400 ezer forint extra engedményt jelent. Ez a kedvezmény optikailag még jobban feltornászható, ha az ember belemegy a felkínált hitelkonstrukcióba is. Így, ha a listaárhoz viszonyítunk, már milliós az össze, de azért maradjunk józanok.

Az a 250-400 ezer forint a tuti, és ez korrekt összeg is ahhoz képest, hogy többnyire ennyit, vagy még ennyit sem érnek azok a bontószökevény járművek, amelyekre kiagyalták az akciót. A különbség csak annyi, hogy nem kell vergődni az eladásukkal, a bontási igazolás beszerzését, az autó elszállítását és a többi nyűgöt (és költséget) pedig a kereskedő leveszi a kuncsaft válláról.

Balkányi György szerint egyébként az a fő gond, hogy be sem mennek a kereskedésekbe az emberek, noha pénz még lenne, mert az elmúlt időszakban – akármilyen hihetetlen is – nőttek a bankbetétek. Csakhogy a gazdasági bizonytalanság miatt az emberek nem merik elkölteni.  Ezt az akciót részben arra is szánják, hogy benépesítsék a kongó szalonokat, és akkor talán lesz biznisz is.

Azt is elmondta, hogy ezzel nem csodákra számítanak, de akár meg is triplázhatják a magánvásárlók számát egy-egy olyan modellnél, mint a C4. Ebből egy hónapban körülbelül harmincat adnak el, amiből cirka hat darab a magánvásárló, a többi céges. Kis fejszámolással kijön, hogy ezzel 42-re tornászhatnák fel a havi mennyiséget. (Ehhez mérjük tehát a másfél millió tízévesnél idősebb Ez nem sok ahhoz képest, hogy amikor a Citroën Xsara Picasso megjelent, az első hétvégén hatszázat adtak el belőle – tette hozzá Balkányi György, kis nosztalgiával a hangjában.

Természetesen, mint minden akció, ez sem végtelen. Egyelőre január végéig tart, ami segít az ügyfél-jelöltekben kialakítani azt a tudatot, hogy nem árt sietni. Persze akár meg is hosszabbíthatják, ha bejönnek a várakozások. De ez még a jövő, nézzük inkább a jelent, íme a sajtóközlemény.

IGAZI „RONCSPRÉMIUM” A CITROËNTŐL

A Citroën igazán hiánypótló, és Nyugat-Európa számos országában nagy sikert aratott kezdeményezést indít: 2012. december 1-én indult AUTÓCSERE-PROGRAMJÁBAN nem csupán magánszemélyek számára kíván valós lehetőséget biztosítani új autó vásárlására, hanem arra is rámutat, hogy a nagyon régi, nem kielégítő műszaki állapotú autók komoly baleseti kockázatot hordoznak, és környezetterhelésük is jelentősebb, mint a modern technológiával szerelt új modelleké.

A Citroën Autócsere Program olyan komplex ajánlat, amellyel a Citroën elérhető közelségbe hozza az újautó-vásárlást, és a lecserélt, öreg autó megsemmisítéséről is gondoskodik.

2012. december 1-től bármely magánszemély több mint 1.000.000 Ft kedvezményben részesül új Citroën C3, C3 Picasso, C4 vagy Berlingo személygépkocsi vásárlásakor, amennyiben legalább tíz éves használt autóját megsemmisítésre leadja valamelyik magyarországi Citroën márkakereskedésben. A kedvezményt 4 év garancia teszi teljessé. (Az akció minden részletre kiterjedő leírása a www.citroen.hu honlapon található meg.)

Mit jelent ez számokban ?

Ügyfelünk kiválaszt egy C3 1.1 Tendance modellt, melynek listaára 3.400.000 Ft. Ha úgy dönt, hogy részt vesz a Citroën Autócsere Programjában és megsemmisítésre leadja legalább tíz éves autóját, új autója vásárlásához 1.300.000 forint kedvezményt kap. Így tehát az eredetileg 3.400.000 Ft-os új C3 1.1 Tendance-hoz már 2.100.000 Ft-ért hozzájuthat.

Ha C4 VTi 95 Tendance-ra esik az ügyfél választása, a 4.759.000 Ft-os listaárú modell – a Citroën Autócsere Program keretében – 2.990.000 Ft-ért vásárolható meg.

Valóban RONCSra adunk „prémiumot” ?

Igen. A kedvezmény ugyanis csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél – vagy közeli hozzátartozója – hivatalos megbízást ad az öreg autó megsemmisítésére. Azaz teljesen kizárt, hogy a használt autót bármilyen módon tovább értékesítsék. A megsemmisítendő járművet a márkakereskedő felelőssége az átvevő helyre eljuttatni, és a bontási átvételi igazolást az ügyfélnek átadni. Ezzel a márka és a márkakereskedő a megsemmisítés teljes folyamatának bonyolítását átvállalja az ügyféltől, akinek feladata csupán a roncs beszállítása, illetve a bontási igazolás átvétele marad.

A CITROËN AUTÓCSERE PROGRAM keretében átvett, megsemmisítendő autók leadása

  1. A márkakereskedő az átvétel során ellenőrzi az ügyfél tulajdonjogát (forgalmi, személyi igazolvány, lakcímkártya);
  2. Az ügyfél aláír egy megsemmisítési meghatalmazást a márkakereskedőnek, és átadja a megsemmisítendő autót, annak forgalmiját és törzskönyvét;
  3. A márkakereskedő a megsemmisítendő járművet eljuttatja a CAR-REC átvevőhálózatának tetszőleges pontjára. A CAR-REC átvevőhálózatának naprakész listája mellékletben;
  4. A márkakereskedő átveszi a bontási átvételi igazolást a CAR-REC átvevőhelyén;
  5. A bontási átvételi igazolást, a forgalmi engedélyt és a törzskönyvet a márkakereskedő visszaadja az ügyfélnek. Ezután tudja az ügyfél a végleges forgalomból történő kivonást intézni az okmányirodában.

 

Miért fontos a leadott autók megsemmisítése?

A magyar gépkocsipark átlagéletkora több mint 12 év, és ez a szám egyre csak nő. A forgalomban részt vevő autók egyharmadának nincs érvényes műszaki vizsgája, és itt még nem beszélünk azokról a járművekről, amelyek ugyan levizsgáztak, de objektíven tekintve nem közlekedhetnének. Mindez egyrészt jelentős környezeti terhelést okoz (hiszen a nem megfelelő állapotú autók üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is magas), másrészt pedig nagyon komoly baleseti kockázati tényezőt jelent.

Fontos szempont az is, hogy az autóipar folyamatosan, nagy sebességgel fejlődik. A 10-15 évvel ezelőtt használt anyagok, technológiai megoldások, biztonsági berendezések a maiakhoz képest elavultak és sokkal kevésbé biztonságosak. Ha az átlagot tekintjük: 15 évvel ezelőtt egy kiskategóriás autóban egyetlen légzsák volt csupán szériafelszereltség, míg az ABS felára az autó árának 10%-át tette ki. A mai CITROËN C3-asban szériatartozék az ABS, a vészfékezés-rásegítő, az elektronikus fékerő-elosztó, a 4 légzsák, a gyerekzár és a pirotechnikai övfeszítők.

Minden autós és gyalogos közös érdeke, hogy a cserére megérett öreg autók ne vegyenek többé részt a közlekedésben, és adják át helyüket a modernebb, biztonságosabb technológiáknak.

A PSA Peugeot Citroën Csoport környezetvédelmi stratégiájának kiemelt eleme, hogy legális, racionális és a körülményekhez képest környezetkímélő mederbe terelje a forgalomból kivont roncsok elhelyezését és újrahasznosítását. A ma forgalomban lévő CITROËN modellek – tömegükre vetítve – 95%-ban újrahasznosíthatók, ebből 85% anyagában közvetlenül újra felhasználható. A forgalomból kivont gépkocsik gördülékeny kezelését segítik elő azok a koncepcionális megoldások, amelyekkel például könnyen leereszthető a motorolaj vagy egyszerűen kiszerelhető az akkumulátor. A tervezők arra törekednek, hogy minél több homogén anyagból készült alkatrész kerüljön az autóba. A műanyag alkatrészek tervezésekor a lehető legkevesebb fajta műanyagot használják, és minden darabot anyagjelzéssel látnak el, hogy szétszereléskor könnyen osztályozhatók legyenek.

A CITROËN márkaszervizek oly módon igyekeznek segíteni ezt a folyamatot, hogy – természetesen – betartják a veszélyes hulladékok kezelésére vonatkozó valamennyi jogszabályt, valamint naprakész információval szolgálnak ügyfeleiknek a hozzájuk legközelebb található regisztrált bontókkal és roncsátvevőhelyekkel kapcsolatban.

 

Miért érdemesebb új autó vásárlásába fektetni ?

  • A Citroën Autócsere Program  az új autó mellé 4 év garanciát kínál.
  • A legmodernebb technológiával készülő új motorok fogyasztása és CO2-kibocsátása természetesen alacsonyabb, mint a több éves, sokat futott, adott esetben nem kímélő üzemmódban használt autók. Karbantartásuk is nyilvánvalóan sokkal olcsóbb: gondoljunk például arra, hogy egy idősebb autó akár négyszer-ötször több motorolajat fogyaszt, mint egy új modell.

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr104947818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.12.05. 16:52:58

A Citroennél jól számolnak, mert úgyis behozza szervizen amit buknak az eladáson:)

Bélabácsi 2012.12.05. 17:41:26

Aha, szép.
Vagy nem ?......

Íme a Handelsblatt Online ma megjelent, a német autópiacon aktuálisan elérhető kedvezményeinek listája:

C1: 2.150 Euro (19,8%)
C3: 3.100 Euro (22,3%)
C3 Picasso: 3.750 Euro (22,4%)
C4: 3.750 Euro (22,4%)

Vegyük a C1-et: ott ennek az alapára 9.450 EUR (= kb. 2.665.000 Ft), itten regadóval 2.560.000. Namostakkor: 2.665.000-606.000=2.065.000, ami így a fenti 2,1 millás ár alatt van még mindig.

Csók tehát nekik, még mostan akkor emiatt a roncsprémium miatt nem rohanok eladni a négyéves, 150 ezret futott, nulla km-esen vett és így óraműként üzemelő dízelemet.

zsolti_ 2012.12.05. 17:56:42

Aha, tehát aki eddig 100-200k huf értékű bontószökevénnyel járkált az új autót fog venni. Régen is volt valami ilyesmi nem? De akkor nem a hitel kezdőjére(10-20%) adták be az autót és vitték 8-10 év hitelre? Most is erre mennének? Mit gondoltok lesz ebből valami? Bár talán az itt felsorol pár tucat eladási számot lehozhatja így is.

papa33 2012.12.05. 18:13:42

1-2 gondolat:
lehet annak a Citroennek a valós ára úgy 1,8 milla

ugye az én 10 éves (szervizelt 65 ezret futott kis japán)autómat bezúzzák, a másik autós meg 20 évessel jár: nem lenne jobb potom pénzért a gondtalan használtat eladni és a 20 éveset bezúzni?

és valóban, ha nagyon muszáj lenne, tudnánk 2-3 mlláért újat venni (ismerősökkel beszélve erről), de inkább tartalékolom, még 3-6 év simán benne van a mostaniba

Suzuki eddig adott SX4-re 1 millát, miközben emelt vagy százat, az új akció asszem immár 700 ezer, ha nem vettem 2.9- ért, rohanok 3,1 ért venni...

Szóval várunk, az dő nekünk dolgozik, addig is csók a T kereskedőknek: kérdeztem már?: mennyi is az autó ára? nem a lista, hanem a valós...

varaferi 2012.12.05. 18:17:26

Szánalmas.Nekem többet ér a 10 éves Toyota Avensisem mint a 0 km-es Citroen.

Mansell 2012.12.05. 21:02:41

Ez de egy ótvar sajtközlemény már. Ha olyanokat olvasok, hogy: "a forgalomban részt vevő autók egyharmadának nincs érvényes műszaki vizsgája" kedvetlenül teszem félre az irományt, mert valszeg más szempontból is hazug.

TPZ 2012.12.06. 00:51:28

Kösz, de ha egy az egyben cserélnék, akkor is maradna a '72-es Polski. Meg a '81-es Mercedes is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.06. 06:42:29

"a tipikus magánvásárló azért ezeket a szerelvényeket, mint a radaros vészfékező, sávtartó, stb"
Fogalma sincs, hogy mire való, és hogy kell használni. A kézikönyvet meg elő se vette.

nagyonnagyon 2012.12.06. 07:20:14

Egy jó 10+ éves kocsi állagmegóvása, üzembiztos állapotban tartása és használata bőven gazdaságosabb mint bármilyen cserés hókuszpókusz. Odafigyelés kell és előrelátás. Nem látok én ebben akkora lehetőséget amivel most majd mindenki rohan.. Aztán lehet, ez már a túlélő vészforgatókönyv Citroenéknél.
A vezetéskönnyítő faszságoknak meg azért én statisztikailag megnézném az értelmét.

Schütii 2012.12.06. 08:13:40

Lehet értelme ennek az akciónak, persze nem a ruppótlanok fognak most a szalonba rohanni, hanem akinek amúgy is terveben van az autócsere, de nem döntött még konkrtét márka/típus mellett. Mint azt a számítások is mutatják, nem nagyságrendi eladás-fellendülést remélnek tőle. Válság van most küzdeni kell keményen. A Citroen így küzd.

Schütii 2012.12.06. 08:18:19

@nagyonnagyon: Gazdaságosabb lehet persze, de sokaknak nem ez az oldala a lényeges az autózásnak. Új autó kell nekik, mert a megjelenés fontos, nem akarnak a fenntartással vesződni, alkatrészeket íbéjezni stb. és a garancia is elég komoly érv lehet. Ha senki nem vesz új autót, akkor elfogynak a 10+ éves autók is előbb-utóbb, nemde?

nagyonnagyon 2012.12.06. 08:35:08

@Schütii: így van, de a sajtóközlemény lényege hogy cseréld le a régi kocsidat egy új Citroenre, magyarán feltételezi hogy egy régi verdát használsz. Egy 10+ éves kocsit használónak vagy azért van ilyen kocsija mert nem tud újat venni mert nincs rá zseton (szerintem ezzel az akcióval sem lesz sokkal közelebb az új autó vásárlásához) vagy mert egyszerűen gazdasági döntést hoz és üzemelteti szépen és még ha lenne is neki amit elkölthetne mostanában új kocsira, elkölti másra.
Nyilván sokfélék vagyunk van akinek számít az új van aki simán használ egy régebbit és más a fontos. Inkább arra akartam célozni hogy a megcélzott rétegnél remélt és realizálódó vásárlások száma kérdéses.

Bilok 2012.12.06. 09:18:59

Akkor nem csak nekem szúrt szemet ez a két dolog:
1. "A forgalomban részt vevő autók egyharmadának nincs érvényes műszaki vizsgája" Na persze.
2. Akinek 2-400e forintos kocsija van, az nem tízszer olyan drágára fogja cserélni. (Főleg nem Citroenre, de ez már csak az én véleményem.)

Miért nem inkább arról beszél a Citroen, hogy az egri(?) szalonjuk még a bezárása előtti napokban is vett át pénzt új autókra, aztán csődöt jelentett, a vevő meg csak nézett, hogy se pénz, se kocsi. A Citroen Hungária meg csak vonogatta a vállát. Arról tud valaki, mi lett az ügyből?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.06. 10:34:01

A hiteleken meg a szervízen bőven behozzák.
süti beállítások módosítása