HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A magyaroknak gőze sincs, mikor kell eldobni a gumit

2015.04.10. 16:14 :: papptibi

A Continental magyarországi képviselete konferenciát szervezett, és ott egy érdekes kutatás adatait is ismertették. Olyan embereket kérdeztek meg, akik az elmúlt egy évben valóban vettek új (azaz nem használt) gumiabroncsokat, és a kérdések zöme a választás szempontjait feszegette. Az ilyen kutatásoknál mindig kérdés, hogyan készült, itt személyes interjúkat készítettek 1500 emberrel, és ahogy a statisztikusok mondják, a kutatás reprezentatív a magyarországi gépjármű-tulajdonosok körében.

Amikor ismertették a kutatás eredményeit, szemet szúrt valami. Nevezetesen az, hogy a kevésbé képzett rétegek lényegesen kevesebben vannak az új abroncsokat vásárlók között. A KSH adatai alapján az emberek 49 százalékának van legalább érettségije és 19 százalékának főiskolai vagy egyetemi diplomája.

Ehhez képest az új gumik vásárlóinak több mint a fele (53%) diplomás és mindössze 6 százalék általános iskolai végzettségű vesz új gumit. A középfokú végzettségűek csak 21 százalékot tesznek ki ebben a körben, íme a diagram:

vegzettseg.jpg

A kétféle statisztika nyilvánvalóan mást mutat, hiszen nem a teljes népesség autótulajdonos. Az autótulajdonosok között biztosan kisebb a kevésbé képzettek aránya, de ennyire talán mégsem. Mit csinálnak ők, akiknek valószínűleg kisebb a jövedelmük? Gumiabroncs az ő kocsijukra is kell. Hát használtat vesznek, azt is csak akkor, ha már nullára kopott a régi. Egyes becslések szerint többször annyi használt gumit is vehetnek az emberek Magyarországon, mint mint újat.

Az nem meglepő, hogy a munkanélküliek és tanulók nem sok vizet zavarnak az újgumi-eladásokban:

munka.jpg

Végül nézzük meg, hogy tényleg igaz-e az a megállapítás, hogy itthon az embereknek halvány gőzük sincs arról, hogy mikor kéne lecserélni az abroncsot. Végeznék én is egy kutatást, olvasóink mit gondolnak?

A jó válasz benne van a közleményben. Mindenesetre elgondolkodtatóak az eredmények, ahogy az is, hogy az emberek java a gumisnál választ,és leginkább a márkanév befolyásolja őket, illetve az, amit róla hisznek. Csak 18 százalékuk tudja, milyet fog venni - például már elolvasta a teszteket. A többiek gyakorlatilag azt veszik, amit a gumis ajánl, ezért kedves mindenki, vigyázat, azért akad olyan gumis, akinek mindig az a legjobb gumi, amiből a legtöbb van a raktárban.

A felmérés eredményei közt az is szerepel, hogy hány kilométert vezetnek az itthoni autósok egy évben, olvasgassák, tanulságos.

A magyar autósok tudatosan választanak gumiabroncsot

 

Hazánk egyik vezető gumiabroncs-forgalmazója, a Continental Hungaria Kft. legutóbbi fogyasztói magatartást vizsgáló kutatásából kiderül, hogy a magyarok többsége elsősorban az adott márka ismertségét, megbízhatóságát, és a gumiabroncs tulajdonságait veszi figyelembe a vásárlás során. „Az ár, illetve az ár-érték arány csak a harmadik a döntést befolyásoló tényezők között, így kijelenthetjük, hogy a magyar autós egyre tudatosabb az abroncsválasztás tekintetében”- mutatott rá Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. A reprezentatív, 1.500 fő személyes megkérdezésével végzett kutatás eredményeit a cég az iparág szereplői számára szervezett II. Continental Gumiabroncs Szakmai Konferencia kapcsán hozta nyilvánosságra.

 

A kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a végfelhasználók 28%-a a márka imázsát, ismertségét tartja a legfontosabbnak, amikor gumiabroncsot választ, de a megkérdezettek 27%-a az abroncs tulajdonságait közel azonos fontossággal emelte ki. A gumiabroncs tulajdonságai közül a válaszadók közel negyede a biztonságot tartotta a legfontosabbnak. Az ár kérdése csupán a harmadik az „erősorrendben”, ugyanis a megkérdezettek 24%-a tekinti az árat és az ár-érték arányt elsődleges tényezőnek a gumiabroncs vásárlásakor. A kutatásban részt vevők döntő többsége (80%) évente 1.000 és 15.000 km közötti távolságot tesz meg az autójával. Ezen belül több mint egyharmaduk 5.000 és 9.999 kilométert vezet, míg minden negyedik autós 10.000 és 15.000 km közötti utat tesz meg átlagosan egy évben.

kmfutas.jpg

 

A többség nincs tisztában a minimális profilmélységgel

A Continental kutatása szerint a magyar autósok átlagosan 5,2 év után cserélik le abroncsaikat. A felmérés arra is kereste a választ, hogy a vásárlók tisztában vannak-e azzal, hogy mekkora profilmélységnél kell lecserélni a gumiabroncsokat. A válaszadók egyharmada úgy nyilatkozott, hogy fogalma sincs, mennyi az előírt minimális profilmélység, míg szintén egyharmaduk azt válaszolta, hogy 1 mm-es mintázati mélységnél kell lecserélni az abroncsokat. „Annak ellenére, hogy az abroncsválasztáskor egyre tudatosabbak vagyunk, az eredmény elgondolkodtató. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a téli és a nyári mintázat esetén egyaránt 1,6 mm a törvényileg előírt minimális mintamélység. Ugyanakkor egy téli abroncs 4 milliméteres profilmélység alatt már nem képes teljes mértékben betölteni szerepét”, jegyezte meg Rábai Dániel.

 

Jó döntéseket spontán?

A Continental felmérése rámutatott, hogy a vásárlók többsége spontán dönt a gumiabroncs-vásárlás során. A kutatásban részt vevők 40%-a egyszerűen felkeresi a hozzá legközelebb található abroncskereskedőt és a helyszínen dönti el, hogy melyik gumiabroncsot vásárolja meg. Minden negyedik autós előre kiválasztott kereskedőhöz, vagy műhelybe látogat el, de döntését szintén helyben hozza meg. Viszont a válaszadók 18%-a előbb meghozza döntést az abroncsot illetően, és csak ezután keresi meg a számára megfelelő kereskedőt.

 

Nőtt az internet szerepe

A fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatás kimutatta, hogy az internet fontos szerepet játszik az információszerzésben, de a vásárlás még általában kereskedőnél történik. A legtöbb válaszadó (40%) azonban azért nem döntene a világhálón történő vásárlás mellett, mert kényelmetlennek tartotta volna az interneten beszerzett abroncsok felszereltetéséhez külön szervizt is keresni. Emellett az internetes vásárlással szemben szintén gyakran felhozott érv volt, hogy a válaszadók egy része (17%) nem szeretné kiadni online saját bankkártyájának adatait. „Érdekesség ugyanakkor, hogy egy ugyancsak jelentős hányad (17%) úgy nyilatkozott, hogy elsősorban azért nem venne gumiabroncsot a világhálón, mert nincs akkora árkülönbség az interneten, valamint a kereskedőknél megvásárolható termékek között”- hívta fel a figyelmet a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

49 komment

Címkék: gumiabroncs continental

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr647310564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamáskodó 2015.04.10. 19:01:47

Gumit akkor cserélünk, amikor már közeleg a műszaki és a szerelő csóválja a fejét: ezzel nem megy át. Vagy, ha tönkremegy. Nem flancolunk.

Tomi1973Wien 2015.04.10. 19:10:36

...s amikor elorendeli az ember a gumit, figyelmezteti a gumist, hogy csak azèvit / minel fiatalabbat vesz meg, az meg csak hapog es csovalja a fejet? sokan 2-3-4 eves beragadt keszleteket vasarolnak fel, es igyekeznek azt joaron elsutni az emberkeknek... azok meg 2ev mulva csodalkoznak, hogy megsem jo az az uj gumi... engem mar probalt perrel fenyegetni gumis, mikor nem vettem at a gumikat, mert 2 evesek voltak... aztan belenyugodott...

BaLee 2015.04.10. 19:23:28

Az ember érzi is mikor érik meg a gumi a cserére. Van egy 2002-es téligumi szettem (3 évesen vettem őket gumistól szóval kb 10 fél szezont futottak) de még jónak érzem őket, nem is repedezettek, se nem kopottak. Viszont 3 éve lecseréltem a nyárigumi szettemet (az is 10 év körüli volt) mert nedves úton katasztrófa volt (nincs abs a kocsiban és csak csúszott). A 4 gumiból egy volt 2-3 éves (defekt miatt cseréltem) az az egyet elhoztam a többit otthagytam a gumisnál. Hozzáteszem egyik sem volt elkopott, bőven lehetett még legalább 4mm profilmélység de mondom azokat már nem hozom el. Azt az egy darabot meghirdettem, elég hamar jött is rá vevő aki kérdezi hogy a másik 3 nincs meg? Mondom azok 10 évesek és bár nem kopottak de nem sokra valók ... itt közbe vágott hogy nem baj neki kell mind a 4! Utána tudtam végigmondani, hogy azokat otthagytam a gumisnál és nincsenek már meg.

Szóval sokan nem is nézik milyen állapotúak a gumik, nem nézik milyen régiek, olcsó legyen meg ne legyen totál lekopva az elég.

Persze magyar béreknél egy új gumi garnitúrára 60-80 ezer ft nem kevés, de ez egy olyan dolog amivel nem éri meg spórolni.
Lehet, hogy megkapom, hogy mondom ezt úgy hogy 10 éve használt téligumikon járok de azokon még úgy érzem jók. :))

Palladrin 2015.04.10. 19:45:49

@BaLee: A 10 éves gumi már azért öreg ...

ArpiCBR 2015.04.10. 20:02:39

Ejha. 10 éves gumi? Abba szerintem inkább már virágot kellene ültetni...
Nekem tavaly ősszel volt egy személyes tapasztalatom. Voltam egy vezetéstechnikai képzésen, és a műgyantás felületen én az 5 éves gumimmal kb 40 km/h-val kicsúsztam a kanyarban, előttem egy másik autó új gumival 50-55-el elfordult. Ennyit az életkorrol. Profilmélység nyilván nem számított, hiszen azt a kicsi vizet ami az úton volt elvezette az enyém is. Amúgy a mint kb 4-5 mm volt akkor. Szóval ha van pénzed akkor igenis szánd rá magad, hogy veszel új gumit, a régit meg hátha el tudod adni annak, akinek tényleg csak használtra futja.

JaxTeller 2015.04.10. 20:36:43

Pont most cseréltem le a 8 éves nyári gumijaimat újakra. Bár a minta alapján még akár 2 évet is elment volna, már elég repedezett volt sok helyen, ezért nem kockáztattam. Ég és föld a két garnitúra között a különbség. A régi már teljesen el volt keményedve, hangos volt, nagyon érzeni lehetett az úthibákat. Az új sokkal puhább, sokkal jobb az úttartás és menet komfort. Hozzáteszem, Barum gumikat vettem, ami azért "csak" közép kategória.
Én használtan nem vennék és nem is veszek soha gumit, valamint olyan helyre járok, ahol nagy a forgalom, így kipörög a készlet.

vagy papucs orrán pamutbojt 2015.04.10. 21:06:10

Köszönjük meg a Continental-nak a csodálatos elemzést és értékelést. Kiváló munka... Ha a felmérésben említett "végzettségi" kategóriák magyarországi átlagbérének és létszámának függvényében ábrázolták volna, hogy ki mikor és honnan vesz gumit - magyarul: mennyit tud gumiabroncsra költeni-, akkor nem csodálkozna senki, közelebb lennénk a valósághoz. És nem harang-görbe formákat látnánk, hanem egyeneseket. Szerintem. Ettől függetlenül csodálatos...

Balthazor Hellman 2015.04.10. 21:34:05

@Tomi1973Wien: Ügyes vagy... és mégis mi a baj a 2 éves abronccsal, ha garancia van rá? Pont semmi... főleg, ha 5-6 év alatt el is használod őket... pont semmi értelme ezen agyalni...

karlmann 2015.04.10. 21:34:56

A korábbi munkahelyemen az autók üzemetetése - 10 kocsi - hozzám tartozott. A mai gumik 4-5 évnél tovább nem bírják, ez a keserű tapasztalat. Tökmindegy milyen gyártmány, milyen méret. Az a vicc, hogy a legtöbb gumi még 80-90 ezer km után is legalább 2-3mm profilmélységgel rendelkezik, vagyis a szabály szerint még jó lenne, de az anyaga kifárad, kireped, szinte használhatatlan lesz. Volt olyan 6 éves gumi, amit alig lehetett kicentírozni a gyári könnyűfém felnin annyira rossz volt és persze még így is remegett egy kicsit a kormány autópálya tempónál. Utána, amikor felkerült az új, feleannyi súly se kellett, remegés meg nem volt még jóval az engedélyezett autópálya sebesség felett sem.

Naezatutti?! 2015.04.10. 21:46:28

Pont ma cseréltem le a Michelin Energy 2006-os gumikat (egyik tengelyen). Hibátlan profilmélység, mintha új lenne. Azonban rengeteg helyen berepedezett, szinte mindenhol pedig garázsos autó, időnkét ápolva, szakszerűen átteleltetve, folyamatos nyomásellenőrzés de mégis még a mintázat közt is berepedezett. Gondoltam megyek Auchanba venni új Debica-t... De inkább benéztem pár gumishoz és egy pár mindenben ua adatú (ill. a megmaradókkal amik gyári méretek) egyező 2012-es év végi még szőrős, karcmentes -tényleg mintha a polcról vették volna le, és nem azért mert agyon van kenve valamivel- Falken-t vettem (a garázsnak is gumiillata van tőle). Meglátjuk mit mutat, eddig hazaúton rendben volt, szereléssel együtt picit került többe mint a egy db Debica lett volna. Az én évi (főleg városon belüli) kb 5000km futáshoz talán elég lesz...

Lezusius 2015.04.10. 22:09:41

Szóval a diplomások több új gumit vesznek mint a dolgozó szakmunkások...? Hát- ja. Nekik van miből. Ülnek egy asztalnál, tologatják a papírokat és felveszik a horror fizetéseket. Sok esetben eleve céges vasat nyúznak, csak az asszonynak vesznek valami csajos taligát. A dolgozó ember, meg vesz magának egy szakadt, öreg vasat, hogy legyen mivel dolgozni járni és annak is örülne ha egyszer ténylegesen tele tudná tankolni. Sok esetben a négy új gumi többe kerül mint az autó, aztán amikor leparkol a panel elé, reggelre téglára teszik. Valószínűleg aki ezt a statisztikát készítette az is diplomás és telik neki új gumira. Eszébe sem jut, hogy vannak emberek akik nem engedhetik meg maguknak.

subtotal 2015.04.10. 22:17:35

Nem meglepő, hogy alacsonyabb képzettségű, így többségében alacsonyabb jövedelmű autósok nem tolonganak az új gumikért.
A többi meg akkora tudatlanságról és prekoncepciókról árulkodik, ami egyébként is megfigyelhető, gondolom ez képzettségfüggetlen.

12csab 2015.04.10. 22:22:48

Erről a nagyszerű Continentál csoporotról a barátom esete jut eszembe. Új barum brillantis2
oldalirányba minimálisan egyenes kormánynál félrehúzott az autó. Többszöri futómű állítás, de nem lett jó. Újra gumis, centirozás, nem javult..
vissza a forgalmazónak, megvizsgálták. Valóban 0,5mm-el félre van vulkanizálva a futófelület,
de mivel ez szabványon belüli érték, nem cserélik a gumit. Azért "jófejek" használtként visszaveszik és beszámítják egy új vásárlásánál... az eleve szar gumit.. Vicces egy csapat..

Balthazor Hellman 2015.04.10. 22:24:12

@JaxTeller: megfelelő tárolás mellett a legtöbb abroncs kb 10 éves koráig nem öregszik jelentős mértékben. Van amelyik nem kedveli az uv-t ez igaz, de lekezelve, és UV-tól elzárva a téli időszaban sokáig jó lehet...

Csapee 2015.04.10. 22:48:42

Jujj Falken, azt még a szomszéd pittbulja is utálja. Nyári 16" méretben a Mondeo-n olyan volt mintha 20 évet visszamentünk volna az időben, iszonyat gyenge az úttartása.

JaxTeller 2015.04.10. 23:23:01

@Balthazor Hellman: szerintem attól is függ hogy mennyit áll kinn az autó, nekem pl az elmúlt 4 év nyarának jó részét a munkahelyem parkolójában töltötte, többnyire a tűző napon mert árnyék nem nagyon van. Szerintem ez azért gyorsítja az öregedést. Pl az előző téli gumi szettem 10 évet lefutott, Nokian gumik voltak, a minta is bírta. Egyáltalán nem voltak repedezettek vagy hasonló. Végül 2 db szálszakadásos lett, de 10 év után azért enélkül is cseréltem volna őket.
Nyilván más a keverék, de télen azért csak kevesebb sugárzás éri a gumikat.

borg07 2015.04.11. 00:59:19

most ősszel vettem Fulda Kristal Montero 3 195/65 R15 91 T téligumikat az AKH-nál,
C/C/69dB és tényleg jó és csendes volt a télen.
Felrakás előtt 2 héttel gyártva:)
Westend parkolóházban profin felrakva új acélfelnire.

Előző kocsin volt 6 téli szezoning Kléber téli, az is tökéletes volt, el is adtam, még szőrök is voltak rajta 6 év után, repedés öregedés zéró, kb 50e km lehetett benne

Tökösmákos 2015.04.11. 04:25:38

2003-as Matiz a gyári Hankook nyári gumikkal 10 évig húzta. A csillaggarázs miatt kirepedezett a gumik oldala ezért a 11. szezonban már nem raktam vissza rá. Amúgy is egy fos volt, a téli Matadorral érezhetően jobb a menetkomfort pedig az se vmi nagy márka. Most is azokkal fut, kb 10-11 évesek. Nyáron vizes aszfalton csúszik mint a takony. Nem baj, 50 lóerős autóval úgyse száguldozunk :) Legalább körforgalomban van egy kis élvezet :D Vennék rá gumit de elvem hogy japán autóra japó gumit, olaszra olaszt. A koreai gumik meg szarok. Csak vicceltem, Hankook Optimot veszek majd rá. Vagy talán mégse, vegyen rá a tulaja :P De az Optimo télleg jó, annyira hogy az ADAC nem is meri tesztelni mert kiderülne hogy felesleges a külön téli-nyári garnitúra :D

Fazakas László 2015.04.11. 06:22:36

@Palladrin: Mit tízéves, meg ajajj?!
Az enyém már 11.

Fazakas László 2015.04.11. 06:28:41

@subtotal: Nem az a baj mindebben, hogy valakik valóban nem tolonganak, mert annyira "alacsony végzettségűek", hanem az,
hogy nálunk sajnos 1 db. autógumi kerül annyiba, mint amennyibe a 4 db.-nak kellene hogy kerüljön.

eszetlen 2015.04.11. 08:01:21

Az Euban 4 éves korig adható el egy gumi újnak,kivétel Németo.,ott 5 évesig.Azután túltároltként le kell akciózni.Az Egyesült Királyságban ez 6 éves korig igaz.A használtgumi tesztek szerint 10 éves korig alig öregszenek a gumik,optimális esetben utána is futhatnak.
Dobáljátok csak ki a 60%-os,6 éves gumikat,a csóróknak is kell jó gumi!

Olyat leírni,hogy a Falken,Hankook,Barum,stb. jó vagy nem jó...!? Több típus és méret van belőlük.Mind máshogy viselkedik.

S2000 2015.04.11. 09:32:24

@karlmann: Egyetertek. 4-5 ev hasznalat utan (ami elott ott van a fel vagy egy ev amiota a gumit gyartottak) csere. Autopalyan vagy palyanapon nem jo, ha egyszer csak megadja magat a gumi. Ugyanakkor varosi (alacsony sebessegek) hasznalatra biztos jo a sokkal idosebb gumi is.

tehtube 2015.04.11. 10:06:34

Talán érdemes új típusú gumit választani, mert abból nincs régi, megmaradt.

The Good Boy ! 2015.04.11. 12:19:22

én kis naiv meg 6 év után cseréltem a télit és a nyárit is (40-50.000) km után, mert már megkeményedett (téli Barum polaris) és zajossá vált (Nyári Michelin Premacy), pedig még mindkettőn volt 4-5 mm. Csak mivel a céges autómon 2-3 évente újakra vannak cserélve a gumik, van összehasonlítási alapom, hogy viselkedik egy új téli a hóban, meg egy pár éves, "látszólag semmi baja" gumi.
Én a nyárit legutóbb neten rendeltem, Hankook, made in hungary felirattal, meg a rendelést megelőző hónapi gyártással, azaz nem túltároltként, a gumis ár 3/4-ért és ingyenes kiszállítássál. Előtte kíváncsiságból megkérdeztem egy gumist, mennyi lenne egy garnitúra, egy szezont futott nyári gumi (16-os méretről beszélve), kevesebb mint 10% különbség lett volna...

Ecotrans 2015.04.11. 12:33:19

"A magyaroknak gőze sincs, mikor kell eldobni a gumit"

Inkább úgy fogalmaznék hogy a magyaroknak pénze nincs, mikor új gumit kéne venni.
Szerintem inkább a jövedelemtől függ mint a képzettségtől, hamár itt tartunk. Nem hiszem hogy a bölcsészmérnök büfészakos friss diplomás mekkdonálc dolgozó többször cseréli a gumijait az autón mint a szomszéd kőműves pistabá.
Ezek a 4-5 év alatt a minimális használatban is szétmálló gumik pedig a kikurt pénzéhes kapzsi gyártóknak köszönhető fejlesztés. Pár évtized múlva sztem simán olyan abroncsokat fognak gyártani, ami egy két év alatt csereérett lesz, mert nehogymá ne vegyél újat.
Ezt sem bánnám, csak ne kerülne egy garnitúra jobbfajta gumi a havi-kéthavi fizetésembe.

2015.04.11. 21:11:18

A régi kocsimon a Michelin nyári gumit 8 év után cseréltem, mert ugyan a futófelület még kibírt volna vagy 30-40 ezer Km-t, de mind a futófelület mind a gumi oldalfala repedezett volt. Tökéletesen működik egyébként a gumilobbi. Téli gumifronton meg pláne. Van téli gumim, de már unom a velejáró herce-hurcát. A 7 fok alatt téli gumi köll, na ja rendkívüli rossz időjárási körülmények ritkán még júniusban is előfordul, vagy 10 éve volt június közepén itt Magyarországon, hogy fűtöttem az autóban nappal, mert nem volt 5 fok. A sok 7 fok alatt téligumit szajkózó remélem felrakja ilyen rendkívüli júniusi időjárásban is a téli gumit. Mellesleg a XXI. században, olyan elementáris erővel tombol az innováció, még a csapból is a Start-Up folyik, meg hajlékony ifosok és társaik jelennek meg, akkor nem értem, hogy a gumigyártók miért nem tudnak egy olyan gumit gyártani, ami +60 és -60 celsius fokon is az időjárásnak megfelelően tapad és megbízható, terhelhető és kibír 150.000 Km/ 10 év. Gondoljunk bele az űrhajók gumialkatrészeibe, mekkora igénybevételnek vannak kitéve.
Idézet amúgy egy cikkből:

"Európában a többség egész évben nyárival közlekedik

Persze vannak olyanok, akik tesznek az egészre, és egész évben ugyanolyan gumival közlekednek. A Michelin felmérése szerint a hat legnagyobb európai országban (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Törökország) együttvéve az autósok közel kétharmada (!) nyári gumival, 5 százaléka télivel, 4 százaléka pedig négyévszakossal közlekedik egész évben. Ezzel kockázatot vállalnak abban az évszakban, amelyik nem passzol a gumijukhoz."

www.origo.hu/auto/20150311-michelin-crossclimate-negyevszakos-gumi-teszt.html

Egyébként a cikkhez még annyit, hogy rossz a kérdésfeltevés. Németországban például nem a gumit cserélik le 5 évente, hanem az autót 3 évente. Oszt jónapot.

Naezatutti?! 2015.04.11. 22:58:21

@Lezusius:
Egészen biztos vagy Te abban amit leírsz? Biztos, hogy azok az asztalnál unatkozó munkatársak feleslegesek? Én magamból indulok ki: ha én nem ücsörgök ott és teszem amit kell, akkor nem lesz vevő által jóváhagyott beszállító, a logisztikán ücsörgő kollégának nem lesz honnan rendelnie alapanyagot/alkatrészt, a nálunk dolgozó kb 800 üzemi területen dolgozónak nem kell bejönnie dolgozni mivel nem lesz miből mit gyártani és eladni, ergó nem lesz fizetés...
Inkább azt kellene belátni, hogy egyik nincs a másik nélkül...

Naezatutti?! 2015.04.11. 22:59:42

@Csapee:
15-ös méretkategóriában szinte minden tesztben a "jó" minősítést kapta, belefért a közép kategóriába...

Meridian74 2015.04.11. 23:09:37

@Tomi1973Wien: "engem mar probalt perrel fenyegetni gumis, mikor nem vettem at a gumikat, mert 2 evesek voltak."

Azta... én meg +3 hetet kellett várnom, amíg beérkezet a kínai gyártmányú Wanli gumijaim, merthogy nem volt készleten, és így egyenesen ázsiából jött, hollandián keresztül behajózva.

Amúgy mielőtt nekiállnátok fikázni:
www.wanli.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=48%3Acegunk&Itemid=58

És lekopogom, kurvajók ezek a gumik, főként az árukhoz képest... nem mindegy, hogy 195/55/15"-ös méretben 50et költesz rá, vagy 100-at...

2015.04.11. 23:27:40

Én leszokófélben vagyok az új gumi vásárlásról, és nem financiális okokból, hanem mert értelmetlen. Egész egyszerűen a MAGYAR UTAKRA NEM VALÓ ÚJ GUMI ! Pazarlás. Éppen ma dobtam el a tavaly nyáron vásárolt nyárigumijaimat, még 90%-os mintamélységgel mentek a kukába. Egy szezon alatt kb 3x kaptam defektet szög miatt, ugyanennyiszer javítani kellett, aztán 1-2 nagyobb kátyú után szálszakadás. Maradt tán egy szűz gumi a 4-ből, de minek... mint tudjuk ezeket illik párban cserélni. Most megint új garnitúra került fel, kiváncsi vagyok mikor kapom az első szöget...

Egyébként nagyszerű a cikk, iskolai végzettség jegyében vizsgálni a gumicserélési periódust, majd elcsodálkozni az eredményen: jééé, akinek kissebb az iskolai végzettsége, feltételezhetően egyszerűbb melója van, szarabbul keres, tehát nem fog tudni minden szezonban egy komplett havi fizetést beáldozni a garnitúra gumiba.

Meridian74 2015.04.11. 23:55:09

Amúgy nekem 195/55/15 és S1200 85H (515kg - max 210km/h) peremvédős típus van, ezt sehol nem tesztelték, csak a jóval olcsóbb típusokat, amelyeket fikáznak is.

Meridian74 2015.04.12. 00:05:07

@Jankove: amikor megvettem az autómat, akkor goodyear nyári gumik voltak rajta. Egy hónapra rá egy idióta miatt félre kelltt rántanom az autót egy kanyarban, és megpadkáztam a jobb hátsó gumit. Kiszakadt, defekt. A csere gumi, hogy párban legyen a másikkal 27ezerbe fájt.
Na, ennyit nem ér egy márkás gumi, itt magyarországon.

2010-ben cseréltem le azóta Wanli van rajta (amit úgy látom mostanság nem lehet kapni - persze csak itt, mert nyugaton EU-ban, USA-ban és ausztráliában is viszont igen), szvsz nincs baj velük... Volt pár vészfékezésem az M7-esen, mentem már 200 körül is velük, no problem. És sokkal csendesebbek, mint korábban a GoodYear-ek. A goodyeareknek olyan hangjuk volt, mintha turbófeltöltős lett volna az autóm, holott szimpla szívó motor van csak benne - hihetetlenül morgott/zúgott mind. A Wanlik ehhez képest némák.
12K HUF volt darabja, viszont a szokásos 1 helyett csak 4 hét alatt tudták leszállítani, mivel egyenesen a gyárból jöttek a darabok. Gondolom Mo-n túl kis piac, ide nem szállítanak rendszeresen, nincs készlet sem, mert a kisebb típusok valszeg tényleg gyengék, emiatt nincs jó híre a márkának. Persze mindjárt más lenne a vélemény, ha a minőségibb típusokat is letezstelnék végre, pl azt ami nekem is van.

Meridian74 2015.04.12. 00:05:57

@Meridian74: "A csere gumi, hogy párban legyen a másikkal 27ezerbe fájt."

Mármint 1 azaz egy db gumi. Nem kettő.

2015.04.12. 00:21:24

@Союз: Jó kis cikk, legjobban ez az idézet tetszik:

"akik rendszeresen téli gumira váltanak ősszel, elsősorban azért teszik ezt, mert félnek a havas utakon történő vezetéstől"

Ostobaság. Én pl; kimondottam szeretem a havas autózást, de eszem ágában sem lenne téli papucsok nélkül elindulni. Leginkább azért mert van összehasonlítási alapom. Volt hogy végigkinlódtam teljes téli szezont tükörre kopott nyári gumival.... leesett 5 centi hó, minden piros lámpánál meg kellett kérnem járókelőket, hogy ugyan taszajtsanak már egyet a verdán. Minden havas emelkedő előtt reszkettem, hogy el ne fogyjon a lendület a tetőig. Hazaérve, az udvarra beállásnál egy fél tank benzint "kiautóztam" néhány négyzetméternyi alapterületen, mire be tudtam játszani a járgányt a helyére, áááááh. Semmi köze nincs a félelemnek ehhez. Lehet télen mezitláb strandpapucsban is közlekedni, meg vízálló bélelt cipőben, aki szeret szenvedni, és kellőképpen hülye, az az előbbit választja. A téligumi és a nyári között fényév különbség van hóban, én csupán ezért használom.

2015.04.12. 00:31:21

@Meridian74: Nekem is volt már rengeteg féle gumim, és arra jöttem rá, hogy némelyik nívós felsőkategóriás gumit, simán kenterbe vernek egyes noname gyártók termékei. Például a debica frigo téligumi éppen ilyen meglepetés, nekem baromi pozitív tapasztalataim vannak vele, pedig nem igazán mondható márkásnak. Csak ajánlani tudom télire. Aztán volt egy nagyon-nagyon márkás (nem akarom kiírni) négyévszakos gumim, csak a szívtam vele mindenhol, soha rosszabb gumim nem volt, azóta is mindenkit csak lebeszélek róla.

Tökösmákos 2015.04.12. 05:33:59

@Jankove: 4-5 éve nem vezettem hóban itt az Alföldön. Vhogy az alatt az évi 2-3 nap alatt mikor itt hó van az úton, sose kell mennem sehova. Lehet csak lusta vagyok kiásni az autót. Pedig téli gumi van a kocsin egész évben. Ekkor legalább értelme is lenne.

Tökösmákos 2015.04.12. 05:46:00

@Tökösmákos: Ja és '95 körül 2.5 éves jogsival, a CRXen nyári gumival csak akkor akadtam el mikor a hó magasabb volt az első spoilernél ÉS a kijárt nyomvonalról le kellett húzódnom szembejövő miatt. Ilyen kétszer volt összesen, mert mivel tudtam hogy ha megállok nem bírok elindulni az autó előtt összetorlódott hó + nyári gumik miatt inkább villogtam és elengedtek. Nem is tudom volt-e akkor már téli gumi, mindenesetre téli gumi lobbi az tuti nem volt :P
Na szal azon két alkalommal mikor elakadtam, kiszálltam, elrugdaltam a spoiler elől a havat, lerugdostam az első sárhányóról is (mivel ugye a kerékig ért) ezek meg voltak gyorsan, csak utána az első kerék előtt is el kellett kotornom a havat a spoilerig hogy el tudjak indulni na az kínlódás volt. Azóta egyszer volt még akkora hó, vmikor 2001 körül, de az annyival nagyobb volt hogy ki se tudtam ásni az autót a hó alól így téli gumi se kellett. Magyarországon csak a hülye vesz téli gumit mert SEMMI SZÜKSÉG RÁ. Mármint a népesség 99%-ának. Aki hegyen lakik vagy hátsó kerék hajtása van orrmotorral annak kellhet. Azokon a teleken mikor esik hó és meg is marad az úton. Ettől eltekintve még havon is olyan a téli gumi mint a 4x4. Ez utóbbival úgy gyorsulsz csúszós úton mintha nem csúszna. Csak mikor meg kell állni akkor rájössz hogy mégis csúszik. A téli gumi is ilyen, mi a jobb ha 50 km/h-val veszted el a tapadást a lefagyott kanyarban vagy ha 80-al? :P

Tökösmákos 2015.04.12. 05:53:50

@Jankove: Te tuti vmi gumis lehetsz hogy mindenkit a két külön garnitúra gumira akarsz rábeszélni.
Négyévszakos gumi teljesen elég Kanadában is, akkor szerinted itt ahol évi 2-3 nap van hó az aszfalton??
Ráadásul azok se mind egyformák, vegyél Hankook Optimo S4et és csodálkozz. :P
A gumisokról meg csak annyit hogy viszek 4 új gumit hogy rakja fel erre megkérdi hol vettem. Mondom neki közöd?? Pofátlan banda. Csak akkor megyek gumishoz ha a felnire kell a gumit pakolni, ha a felnit kell a kocsira felrakom magamnak, 5 ezer Ft egy krokodil emelő, egy cserével behozza az árát. A gumisok meg elmehetnek közmunkásnak :P :D :D

The Good Boy ! 2015.04.12. 11:22:50

@Tökösmákos: "Magyarországon csak a hülye vesz téli gumit mert SEMMI SZÜKSÉG RÁ."

Én nem az alföldön lakok, hanem az alpok lábánál az osztrák határ mellett. sógoréknál november 1-től április 15-ig kötelező a téli gumi, pedig ők nem csak mondják, hogy felkészültek a télre, hanem meg is mutatják. Ezért, még ha nem akarnék venni is muszáj lenne, mert ott nézi is a rendőr. Tavaly április 14.-én hajnali 2kor, +10 fok melegben igazoltatott az osztrák rendőr, és amíg a papírjaimat vettem elő, addig a másik az elemlámpájával a gumit leste, hogy még a téli van-e rajta... Hát ezért is kell az a téli gumi. Ha itt laknál, látnád, hogy reggel 4 és 8 között gyakorlatilag kiürül az ország, mert mindenki, aki tud, megy át dolgozni. Ezeknek az embereknek többek között ezért is kell a téli.

A másik: ha két garnitúra gumim van, ami fél-fél évet van használva, akkor elvileg olyan, mintha 2 garnitúra nyárit vennék egymás után, hiszen dupla annyit mennek összesen. én is 3.000. km/hó körül mozgok, majdhogynem mindegy éppen melyik kopik (jó, az jobb lenne, ha április 1től már mehetne kint a nyári is, és nem lenne kötözködési alap a kinti yardnak.

2015.04.12. 16:25:00

@Tökösmákos: "Te tuti vmi gumis lehetsz hogy mindenkit a két külön garnitúra gumira akarsz rábeszélni."

Én aztán nem akarok senkit rábeszélni semmire, nagyjából lesz*rom ki mit használ, elmondtam a tapasztalataimat, meg a véleményem oszt ennyi. Ahogy írtam feljebb, mehetsz télen strandpapucsban, bermudagatyában, semmi sem zárja ki hogy így cselekedj, csak magaddal cseszel ki, legfeljebb fázni fogsz. Az tény, hogy magyarországon nem nevezhető zordnak a tél mostanság, de azért a pakliban mindig benne van a havazás, és olyankor jó ha van téli gumi az autón. Egyébként a téli gumi nem csak kizárólag a havazásra ad megoldást, hanem puhább anyagának köszönhetően a hidegebb fagyottabb talajon is jobb vele közlekedni. A két garnitúra tartásának egyébként semmi hátránya nincs, 2 garnitúra kétszer annyi futásidő, ha felnin tartod, akkor nagyjából a csere költségét kell megfizetni, ha olyan tökösmákos vagy, hogy van krokodilemelőd, akkor nagyjából másfél órát vesz el az életedből egy évben a téli-nyári, nyári-téli átállás. A négyévszakos gumit inkább nem méltatom, volt hozzá szerencsém. Olyan mint a multifunkciós eszközök zöme. Mindent lehet vele, de igazából semmire sem alkalmas igazán.

Körömcsiga 2015.04.15. 14:51:36

@Naezatutti?!: Pont nem, mivel 4-5 évet tudod max használni, az 20k km... Nálad pont hogy a gumi kora számit és nem a kopás!

Körömcsiga 2015.04.15. 14:54:27

@Tökösmákos: Nem a két-három nap havon lesz bajod, hanem a 30-60 nap 35 fokon azzal a fantasztikus 4 évszakossal... Meg a 150 nap esős napon. A 4 évszakos pont egy pofon a szarnak, mivel nem optimális semelyik időben... Egy-két tesztet megnézhetsz velük.

Körömcsiga 2015.04.15. 14:56:06

@Tökösmákos: Na mégegy ember, aki azt hiszi a hó miatt kell a téligumi...

Körömcsiga 2015.04.15. 14:57:37

@Jankove: Én sz*rom le, mivel én megállok a téli gumival a zebra előtt, ő meg a nyárival szépen belémjön...

Balt 2015.04.19. 10:41:33

@Ecotrans: Egyetértek. Amúgy meg azok a "látványos" teszteredmények, hogy mondjuk 50-ről 4m-rel ("egy zebrányival") hosszabb a fékút egy xy márkájú n éves gumival, mint egy vadi új fejlesztésű - "a korábbinál alig drágább", garnitúrában úgy 15 évnyi súlyadó meg kötbizt. áru - abroncsnál, az biztos nagyon szép, de akkor vagy lassabban közelítjük meg a zebrát, mintsem, hogy vészfékezni kelljen, esetleg vasmacskát használunk a megálláshoz.

Egy másik aspektus: remek, hogy van fogyasztási ABC diagram, de abba belegondolt valaki, mekkora környezetszennyezés ez a gumipazarlás?

Csók a merkecingnek!

Balt 2015.04.19. 10:54:37

@Jankove: Igen, de kérdés (erre is van adat a Conti felmérésében...) a gumi ésszerű (még akkor is, ha szerintem >10 év) élettartamában autózik-e annyit a boldog berepülő pilóta, ami alatt a bordázatmélység miatt csereéretté válik. Magyarul: kihasználja-e. Kb. ilyen megfontolásból én a "4 évszakos" téli gumi pártján vagyok, magyarul egy jobbfajta télit használok nyáron is, míg el nem kopik. :)

Balt 2015.04.19. 10:56:59

@Balt: aru, itt árú. (225 R17-ről beszélek.)
süti beállítások módosítása