Egy érdekes sajtóközlemény esett be a mailboxomba, amelyben egy olyan casco-konstrukcióról van szó, amellyel egy ötéves, heti négy órát használt Opel Astra tulaja majdnem negyvenezer forintot spórolhat az éves Cascóján. Hogy mi a dolog hátulütője? Az, hogy kell hozzá mobiltelefon és minden egyes elinduláskor és megálláskor át kell kapcsolni álló/mozgó autó üzemmódba. Ez felvet pár kérdést, meg lehet, hogy kicsit kényelmetlen, de tény, hogy sokaknál az autó csak áll, és olyankor felesleges a törési kockázatot megfizetni erre az időszakra. Márpedig a matek komoly tudomány, ezért percre kiszámolható egy ilyen biztosítási díj. További érdekesség, hogy az egész úgy működik, mint egy feltöltőkártyás telefon, azaz az előre feltöltött egyenlegünkből ketyeg a díj.
Következzen a közlemény, melynek elolvasása után visszakérdeztem a biztosítónak, többek között azt feszegettem, hogy nem lehetne-e ezt az állás-menés átkapcsolást egy automatizált kütyüvel megoldani, hiszen erre már létezik elvileg műszaki megoldás. Egy azonban biztos: egy ilyen mobilos módszer azokat kizárja az érdeklődők közül, akik idegenkednek az ilyen modern dolgoktól, például az időseket. Noha a kevés autóhasználat pont rájuk a legjellemzőbb, az Androidé viszont kevésbé.
Aegon: itt a használatarányos casco
Csak a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért kell fizetniük az ügyfeleknek
Sajtóközlemény
2015. július 23.
A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat. A percalapú fizetést lehetővé tevő konstrukció megváltoztathatja a jármű-biztosításokkal kapcsolatos szokásokat is.
Gyökeres változásokat hozhat a magyarországi biztosítási piacon az Aegon Magyarország most bevezetett, smartCASCO nevű terméke. A forradalmian új megoldásokat hozó konstrukció lényege, hogy az ügyfél – egy mobiltelefonos alkalmazás és az előre feltöltött (pre-paid) egyenlege segítségével – annak alapján fizet a biztosításért, hogy éppen milyen szolgáltatásokat vesz igénybe, és ezzel jelentős költségmegtakarítást is elérhet.
A biztosítási innováció lényege, hogy az okostelefon segítségével ”Álló autó” vagy ”Mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy mozgásban van. Ennek megfelelően csak az aktuálisan az autóra leselkedő veszély biztosításáért fizet az ügyfél. Pl. törés kockázatra csak arra az időtartamra, amikor közlekedik a járművel a biztosított, míg parkolás/várakozás idejére ennél természetesen lényegesen alacsonyabb összeget vonnak le, miközben pl. lopáskárra biztosítva vagyunk. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS kapcsolatot. Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket ténylegesen igénybe vett. A smartCASCO-hoz kiegészítő szolgáltatások széles köre választható, valamint ezek szükség szerint be- és kikapcsolhatók. Így például, ha poggyászbiztosítást, vagy éppen kisállat biztosítást is szeretne az ügyfél, azt nem szükséges a szerződés teljes tartamára igénybe venni, hanem elég csak akkor bekapcsolnia, amikor arra ténylegesen igényt tart. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.
A szolgáltatás igénylése és használata rendkívül egyszerű: elegendő letölteni az ingyenes alkalmazást, majd a kérdésekre válaszolva néhány lépésben megköthető a smartCASCO. A biztosítás megkötéséhez szükséges szemlefotók elkészítése is kényelmesen, a keretalkalmazásban történik. Rögtön a sikeres díjfizetés után érvénybe lép a szerződés. (A biztosítónak emellett rendelkezésére áll a szokásos 15 napos kockázat-elbírálási idő.)
- A smartCASCO révén egy forradalmian új, a piacon komoly változásokat generáló konstrukciót vezettünk be, amely valóban alkalmas arra, hogy az ügyfél csak azokért a szolgáltatásokért fizessen, amelyeket igénybe vett, jelentős költségmegtakarítást érve el ezzel – nyilatkozta a konstrukció bevezetése kapcsán Marosvölgyi Péter, az Aegon Magyarország online értékesítési igazgatója. Bár – tette hozzá – a smartCASCO-hoz hasonló, a használatarányos díjazást lehetővé tévő megoldások már léteznek Európa több országában, ezek közös jellemzője, hogy valamilyen egyéb, ún. telematikai eszközzel is fel kell szerelni a járművet, itt viszont elég az okostelefonos alkalmazás letöltése, és a szerződéskötés során az egyenleg feltöltése.
– A smartCASCO révén érezhetően emelkedhet a casco biztosítások elterjedtsége a magyar piacon, így növekedhet a járműpark biztosítási védelme – mondta Marosvölgyi Péter. A casco piacán – tette hozzá – szükséges is a penetráció növelése, hiszen a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly 810 ezer, Magyarországon üzemben lévő személyautó rendelkezett casco védelemmel, ez pedig a teljes járműpark mindössze egyötödét jelenti.
A smartCASCO – emelte ki Marosvölgyi Péter – több célcsoportnak ideális biztosítás, de elsősorban a fiatalabb, okostelefont használó korosztály megszólítását tervezik. A használatarányos működés azoknak az ügyfeleknek is kedvező, akik keveset használják az autójukat, de a törés kockázat ellen is megfelelő védelmet keresnek. – A kiegészítő biztosítások rugalmas ”be-/kikapcsolása” miatt ezeknek a szolgáltatások elterjedésére is számítunk – tette hozzá.
– A smartCASCO bevezetése megváltoztathatja a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat, az ügyfelek jóval tudatosabban állíthatják be a szerződésük paramétereit, és használhatják a kiegészítő szolgáltatásokat. Arra számítunk, hogy azok az ügyfelek is kötnek majd casco biztosítást, akik járművük magasabb életkora, vagy a költségek miatt eddig túl drágának tartották – emelte ki Marosvölgyi Péter.
A smartCASCO révén komoly költségmegtakarítást is el lehet érni: a modellszámítások azt mutatják, hogy a konstrukcióval elért árelőny akár több mint 50 százalékos is lehet a piacon elérhető standard változatokhoz képest. Egy Budapesten használt, öt éves, 1.4-es, benzines Opel Astránál – heti 4 óra vezetést feltételezve – 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrész mellett 53357 forint a smartCASCO díja egy éves időtartamra számolva, miközben az összehasonlító oldalak kalkulációi alapján a standard konstrukciók díja évi 90 ezer forinttól indul. Hasonló paramétereket feltételezve egy révfülöpi telephelyű, nyolc éves Skoda Octavia smartCasco díja pedig 30 ezer forint alatti – szintén egy éves időtartammal számolva -, miközben a klasszikus konstrukciónál 50 ezer forint körül érhető el a legkedvezőbb ajánlat.
További információ:
Marosvölgyi Péter
Online értékesítési igazgató
Kedves Papp Tibor!
Köszönjük szépen a kérdéseket, mellékelten küldöm is a válaszokat:
1) Androidos készülékek esetén, ha a gépjárműben bármilyen bluetooth eszköz van, akkor az alkalmazással összeszinkronizálható, így a gépjárműbe való be/kiszállás esetén a rendszer érzékeli a változást, így figyelmeztetve a vezetőt is arra, ne felejtse el a megfelelő üzemmódba váltani a szolgáltatást. Sajnos az iPhone készülékeken ez nem megoldható. Folyamatban van egy másik kényelmi fejlesztés is, ami a mozgást érzékelve segíti majd a vezetőt.
2) A piacon jelenlévő telematikai eszközöket használó CASCO szerződésekkel a smartCASCO nem összehasonlítható, mivel azok üzleti logikája és mindennapi működése merőben eltérő. Míg az előbbinél a vezető semmilyen hatással nincs sem a díjra, sem a vezetési szokását kiértékelő rendszerre (ami alapján az adott biztosító esetleg kedvezményben részesíti vagy sem), addig smartCASCO esetén – bár okostelefonos alkalmazás szükséges az irányításhoz -, maga dönt arról, mikor és milyen szolgáltatást vesz igénybe. A telematikai eszközt ráadásul meg kell vásárolnia az ügyfélnek, míg az okostelefon sokaknak már ott van a zsebében. A smartCASCO elszámolása ráadásul perc alapú, míg a telematikai eszközöket megkövetelő egyéb CASCO biztosítások éves díjfizetésűek.
Friss kommentek