HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Percalapú casco: annyit fizetsz, amennyit használod

2015.07.23. 17:23 :: papptibi

Egy érdekes sajtóközlemény esett be a mailboxomba, amelyben egy olyan casco-konstrukcióról van szó, amellyel egy ötéves, heti négy órát használt Opel Astra tulaja majdnem negyvenezer forintot spórolhat az éves Cascóján. Hogy mi a dolog hátulütője? Az, hogy kell hozzá mobiltelefon és minden egyes elinduláskor és megálláskor át kell kapcsolni álló/mozgó autó üzemmódba. Ez felvet pár kérdést, meg lehet, hogy kicsit kényelmetlen, de tény, hogy sokaknál az autó csak áll, és olyankor felesleges a törési kockázatot megfizetni erre az időszakra. Márpedig a matek komoly tudomány, ezért percre kiszámolható egy ilyen biztosítási díj. További érdekesség, hogy az egész úgy működik, mint egy feltöltőkártyás telefon, azaz az előre feltöltött egyenlegünkből ketyeg a díj.

Következzen a közlemény, melynek elolvasása után visszakérdeztem a biztosítónak, többek között azt feszegettem, hogy nem lehetne-e ezt az állás-menés átkapcsolást egy automatizált kütyüvel megoldani, hiszen erre már létezik elvileg műszaki megoldás. Egy azonban biztos: egy ilyen mobilos módszer azokat kizárja az érdeklődők közül, akik idegenkednek az ilyen modern dolgoktól, például az időseket. Noha a kevés autóhasználat pont rájuk a legjellemzőbb, az Androidé viszont kevésbé.

Aegon: itt a használatarányos casco

Csak a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért kell fizetniük az ügyfeleknek

Sajtóközlemény

2015. július 23.

A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat. A percalapú fizetést lehetővé tevő konstrukció megváltoztathatja a jármű-biztosításokkal kapcsolatos szokásokat is.

Gyökeres változásokat hozhat a magyarországi biztosítási piacon az Aegon Magyarország most bevezetett, smartCASCO nevű terméke. A forradalmian új megoldásokat hozó konstrukció lényege, hogy az ügyfél – egy mobiltelefonos alkalmazás és az előre feltöltött (pre-paid) egyenlege segítségével – annak alapján fizet a biztosításért, hogy éppen milyen szolgáltatásokat vesz igénybe, és ezzel jelentős költségmegtakarítást is elérhet.

A biztosítási innováció lényege, hogy az okostelefon segítségével ”Álló autó” vagy ”Mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy mozgásban van. Ennek megfelelően csak az aktuálisan az autóra leselkedő veszély biztosításáért fizet az ügyfél. Pl. törés kockázatra csak arra az időtartamra, amikor közlekedik a járművel a biztosított, míg parkolás/várakozás idejére ennél természetesen lényegesen alacsonyabb összeget vonnak le, miközben pl. lopáskárra biztosítva vagyunk. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS kapcsolatot. Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket ténylegesen igénybe vett. A smartCASCO-hoz kiegészítő szolgáltatások széles köre választható, valamint ezek szükség szerint be- és kikapcsolhatók. Így például, ha poggyászbiztosítást, vagy éppen kisállat biztosítást is szeretne az ügyfél, azt nem szükséges a szerződés teljes tartamára igénybe venni, hanem elég csak akkor bekapcsolnia, amikor arra ténylegesen igényt tart. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.

A szolgáltatás igénylése és használata rendkívül egyszerű: elegendő letölteni az ingyenes alkalmazást, majd a kérdésekre válaszolva néhány lépésben megköthető a smartCASCO. A biztosítás megkötéséhez szükséges szemlefotók elkészítése is kényelmesen, a keretalkalmazásban történik. Rögtön a sikeres díjfizetés után érvénybe lép a szerződés. (A biztosítónak emellett rendelkezésére áll a szokásos 15 napos kockázat-elbírálási idő.)

- A smartCASCO révén egy forradalmian új, a piacon komoly változásokat generáló konstrukciót vezettünk be, amely valóban alkalmas arra, hogy az ügyfél csak azokért a szolgáltatásokért fizessen, amelyeket igénybe vett, jelentős költségmegtakarítást érve el ezzel – nyilatkozta a konstrukció bevezetése kapcsán Marosvölgyi Péter, az Aegon Magyarország online értékesítési igazgatója. Bár – tette hozzá – a smartCASCO-hoz hasonló, a használatarányos díjazást lehetővé tévő megoldások már léteznek Európa több országában, ezek közös jellemzője, hogy valamilyen egyéb, ún. telematikai eszközzel is fel kell szerelni a járművet, itt viszont elég az okostelefonos alkalmazás letöltése, és a szerződéskötés során az egyenleg feltöltése.

– A smartCASCO révén érezhetően emelkedhet a casco biztosítások elterjedtsége a magyar piacon, így növekedhet a járműpark biztosítási védelme – mondta Marosvölgyi Péter. A casco piacán – tette hozzá – szükséges is a penetráció növelése, hiszen a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly 810 ezer, Magyarországon üzemben lévő személyautó rendelkezett casco védelemmel, ez pedig a teljes járműpark mindössze egyötödét jelenti.

A smartCASCO – emelte ki Marosvölgyi Péter – több célcsoportnak ideális biztosítás, de elsősorban a fiatalabb, okostelefont használó korosztály megszólítását tervezik. A használatarányos működés azoknak az ügyfeleknek is kedvező, akik keveset használják az autójukat, de a törés kockázat ellen is megfelelő védelmet keresnek. – A kiegészítő biztosítások rugalmas ”be-/kikapcsolása” miatt ezeknek a szolgáltatások elterjedésére is számítunk – tette hozzá.

– A smartCASCO bevezetése megváltoztathatja a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat, az ügyfelek jóval tudatosabban állíthatják be a szerződésük paramétereit, és használhatják a kiegészítő szolgáltatásokat. Arra számítunk, hogy azok az ügyfelek is kötnek majd casco biztosítást, akik járművük magasabb életkora, vagy a költségek miatt eddig túl drágának tartották – emelte ki Marosvölgyi Péter.

A smartCASCO révén komoly költségmegtakarítást is el lehet érni: a modellszámítások azt mutatják, hogy a konstrukcióval elért árelőny akár több mint 50 százalékos is lehet a piacon elérhető standard változatokhoz képest. Egy Budapesten használt, öt éves, 1.4-es, benzines Opel Astránál – heti 4 óra vezetést feltételezve – 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrész mellett 53357 forint a smartCASCO díja egy éves időtartamra számolva, miközben az összehasonlító oldalak kalkulációi alapján a standard konstrukciók díja évi 90 ezer forinttól indul. Hasonló paramétereket feltételezve egy révfülöpi telephelyű, nyolc éves Skoda Octavia smartCasco díja pedig 30 ezer forint alatti – szintén egy éves időtartammal számolva -, miközben a klasszikus konstrukciónál 50 ezer forint körül érhető el a legkedvezőbb ajánlat.

További információ:
Marosvölgyi Péter
Online értékesítési igazgató
Kedves Péter,

a sajtóközleményükkel kapcsolatban két kérdés merült fel:
1. Az álló autó/mozgó autó közötti átkapcsolás manuális, vagy a GPS jel alapján automatikus?
2. A mobiltelefonnal járó kényelmetlenségek elkerülésére önök nem kínálnak telematikai eszközt mondjuk felárért, ami pl. OBD-csatlakozóra dugva automatikusan intézi a dolgokat és például soha nem merül le?
Köszönöm válaszait.
Üdvözlettel
Pt

Kedves Papp Tibor!

Köszönjük szépen a  kérdéseket, mellékelten küldöm is a válaszokat:

 1)  Androidos készülékek esetén, ha a gépjárműben bármilyen bluetooth eszköz van, akkor az alkalmazással összeszinkronizálható, így a gépjárműbe való be/kiszállás esetén a rendszer érzékeli a változást, így figyelmeztetve a vezetőt is arra, ne felejtse el a megfelelő üzemmódba váltani a szolgáltatást. Sajnos az iPhone készülékeken ez nem megoldható. Folyamatban van egy másik kényelmi fejlesztés is, ami a mozgást érzékelve segíti majd a vezetőt.

2) A piacon jelenlévő telematikai eszközöket használó CASCO szerződésekkel a smartCASCO nem összehasonlítható, mivel azok üzleti logikája és mindennapi működése merőben eltérő. Míg az előbbinél a vezető semmilyen hatással nincs sem a díjra, sem a vezetési szokását kiértékelő rendszerre (ami alapján az adott biztosító esetleg kedvezményben részesíti vagy sem), addig smartCASCO esetén – bár okostelefonos alkalmazás szükséges az irányításhoz -, maga dönt arról, mikor és milyen szolgáltatást vesz igénybe. A telematikai eszközt ráadásul meg kell vásárolnia az ügyfélnek, míg az okostelefon sokaknak már ott van a zsebében. A smartCASCO elszámolása ráadásul perc alapú, míg a telematikai eszközöket megkövetelő egyéb CASCO biztosítások éves díjfizetésűek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr77650118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása