HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Rohadék, hazug, barbár biciklisek!!!

2011.04.28. 11:35 :: Winkler Róbert

Őrület! Hölgyeim és uraim, ez egyre csodálatosabb lesz. Kérem, olvassák el, de ne puskázzanak, ne nézzék meg az aláírást, csak próbálják kitalálni, mely szervezet nevéhez fűződik az alábbi eszement kiáltvány. A kiáltványt ebben az esetben szó szerint kell érteni, annyi felkiáltójel került a szövegbe, melynek minden mondatát márványba kéne vésni, amennyiben egyszer elkészül az emberi hülyeség emlékműve. Szívesen emelnék ki belőle valamit, de egyszerűen annyira egyenletesen magas a színvonal, hogy ez egyszerűen képtelenség. Kérem, élvezzék felszabadultan a művet.

A kritikán aluli tömeg újra a városra támad

Tovább mélyítve az autós, kerékpáros, gyalogos konfliktusokat szombaton újra megbénítja Budapest közlekedését az autósgyűlölő Critical Mass. A közlekedők kárán érvényesülve „dicső” eredményeket könyvelhetnek el: összekarcolt autók, letört tükrök, rendőrautót rugdosó arrogáns kerékpárosok, gyalogosgázolások, rakodási területtől megfosztott üzletek, lakóktól elvett parkolók, megszüntetett forgalmi sávok „dicsőítik” az általuk terjesztett szélsőséges kerékpáros kulturálatlanságot. A felvonulás csak egy alkalmi bulizó tömeg, ahova sokan a gyűlölt autóval viszik kerékpárjaikat.

A szervezők félrevezetik a közvéleményt, és az illetékeseket, állításukkal ellentétben a felvonulás nem képviseli a naponta közlekedők létszámát. Szerintük a Múzeum körúton több ezer kerékpáros halad át, miközben a számláló még jó időben is 500-700 áthaladást mutat. Békében, egymást segítve kell közlekednünk, és nem fórumot adva az ellenségeskedésnek, a dugódíjas kifosztásának, vagy a feljelentgetős radikális gyalogosoknak.

Kétkerekű hancúrozásuk nem ér meg Budapestnek órákon át tartó közlekedési káoszt, lezárt hidakat, a menetrendek átszervezése miatt hatalmas költséget a BKV-nak, és a szintén nagy költséget felemésztő rendőri biztosítást! A kerékpár nem alternatíva a nagyvárosi közlekedésre, csupán kiegészítő eszköz egy közlekedési kisebbség számára! A kerékpárbarát város negatív diszkrimináció a többséget képviselő többi közlekedővel szemben! Nem vagyunk a kerékpárosok ellensége, a Critical Mass ellenségességét kritizáljuk!

További érdeklődésre tisztelettel: www.empamo.hu Emberibb Parkolásért Mozgalom: Legin István / 06-30-633-06-78 Murányi József / 06 30 933-3720

Autósok szövetsége: Bögös Sándor / 06 20 775-7007 / www.autosokszovetsege.gportal.hu

627 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr422861587

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kricsfalussy Beáta | KÉT KERÉKEN 2011.05.01. 18:25:27

Ugye, milyen jó biciklire pattanni és teljes erőből tekerve száguldozni, vagy csak alig hajtani és gurulni, nézelődni – máskor meg egy hirtelen fékezéssel kifarolni, lejtőn ugratni? Eszünkbe se jut közben, mennyi fejtörést okozott egy emberi erőv...

Trackback: Jólesz György - A NAGY BICAJTÚRA 2011.05.01. 18:24:26

– Akkor hát, barátaim? Indulhatunk? – kérdezte a túravezető.– Még nincs itt mindenki – szólt egy hang hátulról. – Ki hiányzik? – A Camping – válaszolta az előbbi hang. A túravezető sóhajtott. – Mindig ezt...

Trackback: Vintage Critical Mass 2011.04.29. 09:54:22

Kerékpáros lázadók sok-sok évtizeddel ezelőttről :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uniball 2011.05.01. 20:39:52

EMPAMO vagy mi a tököm...
Menjenek a kerékpárosok a kerékpárúton. OK. De ne építsenek kerékpárutat mert mi parkolni akarunk. Mi van? Akkor hol a viharba menjenek?
A kerékpár fejlődés, hogy élhető városban élhessünk. Az autó egy tarthatatlan metódus. Aki ezt nem képes felfogni az bújjon szépen vissza a barlangjába.
Nekünk, a gyerekeinknek lesz jobb ha teszünk az ellen ami most folyik. B*zdm*g Abroncs és EMPAMO-s "urak" fogjátok fel, hogy ez így Balkán, ezen muszáj változtatni és a legkézenfekvőbb és legolcsóbb megoldás a kerékpár. Ha akadályokat próbáltok gördíteni akkor saját magatokat is szívatjátok. Fogjátok fel végre a kisebség Ti vagytok!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 20:46:37

@uniball: Először is a kisebség az kisebbség..Másodszor, ez nem igaz, harmadszor meg Ne Te mondd meg, mi a jó nekem. Amit itt műveltek, az már lassan a nácizmust eleveníti fel. Gondolkodj már el azon, miért kaptok most is tucat fórumon csak tüzet?? Nem a kerékpározás ellen vagyunk, hanem a hozzád hasonló kerékpárosok ellen! Az ilyen totál elborult barmok ellen, mint pl. az utolsó hozzászólásodban Te is!
@Xerome: Követendő, de sajnos ritka kerékpáros vagy. Fogadok a CM-en sem voltál.
Köszönjük a hozzáállásod. Elmagyarázhatnád itt néhány embernek, hogy ettől nem vagy kevesebb csak több..

uniball 2011.05.01. 20:48:25

Elárulok még valamit. Az autóm nagy, fekete és terepjáró. Ennek az az előnye, ha a feleségem használja nem próbál minden szarjancsi emberkedni vele. Én viszont nem vagyok hajlandó használni akkor amikor van ésszerűbb megoldás is. Korábban sem kekeckedtem a bringásokkal, de igazán azóta tudom mit jelent tekerni amióta rendszeresen bringázom a 2 tonnás vas helyett (nem szaros kis 1,5t :) ).
Tisztelettel kérek minden harcos EMPAMOS, Abroncsos és egyéb megrögzött autóst, hogy kezdjen el rendszeresen közlekedni kerékpárral (nem a hétvégén a Népligetben tekerni). Ha ez megvolt 1 hónap után megbeszélhetjük, hogy hogyan tehetjük jobbá együtt a közlekedést a helyett, hogy egymást gyilkolnánk.
Egyébként az biztat, hogy egyre több a normális közlekedő, függetlenül attól, hogy mivel közlekedik. Az említett mozgalom egyre inkább kisebbség.

Xerome 2011.05.01. 20:57:23

@Aabroncs: Valóban nem voltam a CM-en, pedig a céljukkal egyet értek csak az eszközzel nem.
Én minden nap "felvonulok", egy éve járok biciklivel, az egész telet végig kerekeztem, de ezt a biciklis tömeget én nem észlelem nap mint nap az utakon persze lehet, hogy csak azért mert félnek a forgalomban.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 21:00:08

@uniball: "Aztán szinte minen nap látom, átélem, amint fél dél-Pestet feltartva tekertek a kerékpár út mellett, feltartva és pöfögésre kényszerítve átlag 20-30 autót, egy-egy kerékpár mögött. Ez aztán az egyenlet. Egy ember kerékpározásáért, mivel nem megy a bringaútra, harminc autó szennyezi jobban, lépésben haladva a levegőt. "

Erre válaszolj, okoska..Amikor ott totyogunk mögötted 30 autóval, hol a nagy környezet védelem? Amit megnyerünk a réven, elbukjunk a vámon, többször...Inkább ülj autóba, azzal nem tartasz fel...

Na jól van, egyébként ennyire nem érdekel a téma, csak a CM miatt szántam rá időt..Majd ha változik a bringás szemlélet, ha majd adtok is és nem csak akartok, követeltek, elvártok, lehet jobb világ..Addig csak autós gyűlölők vagytok..

uniball 2011.05.01. 21:00:48

@Aabroncs: Valakivel összekeversz. Próbálom elmagyarázni, de ami másnak nem megy, nekem sem fog. Számold össze a kerékpár melletti és elleni hozzászólásokat azután beszélj kisebbségről. Elárulom még a CM-en sem voltam. Remélem a gyereked nem rólad vesz példát, még lehet rendes ember belőle.
És azt is őszintén remélem, hogy egyre több normális ember jön rá arra, hogy együtt kell közlekedni és nem egymás ellen. Ha Te erre képtelen vagy akkor maradj otthon, nem az utakon a helyed, tök mind1 mivel közlekedsz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.01. 21:07:22

@uniball: Na ne már..Ugye nem gondolog komolyan, hogy a kerékpár, mint a közlekedés egyetlen alternatívája..Ne légy nevetséges, lehet, hogy van akik megeszik, de azért ne viccezz. Egy "közlekedési eszköz" amire nem ülsz fel
-ha esik
-ha fúj
-ha ketten mentek
-ha nagyon meleg van
-ha nagyon hideg van
-ha messzire mész
-ha kicsit több csomagot viszel
- stb...
Egyetlen alternatíva, ami ilyen?? Ugyan már..A bringa jó dolog, de nem egyetlen és egy kisebbségnek alternatíva, amint előállnak egy jobb elektromos kisautóval, elektromos motorkerékpárral és sorolhatnám..
Attól, hogy sulykolni próbálod a butaságod, még nem lesz ám igaz...Bringázz. Jó dolog, csak ne érezd már magad mások felett!! Ezt felejtsétek már el! Tényleg a közlekedés nácijai vagytok,néhányan, komolyan...

uniball 2011.05.01. 21:11:44

@Aabroncs: A kommentjeid száma is azt sugallja, hogy nem érdekel... Ha van normális kerékpárút ott fogok menni és ott is megyek. Egyébként mögöttem nagyjából 40-nel tötyögtsz az 50-es korlátozásnál, mivel ha közúton megyek igyekszem nem föltartani a sok kurvára sietős autóst. Többnyire a lámpánál le is hagyom őket.
A probléma az, hogy nincs meg a megfelelő infrastruktúra, nincsenek kerékpárutak. Ha van egy 10 km-es szakasz ahol 2 km a kerékpárút akkor az mi? Hát nem kerékpárút az biztos. Ez persze nem a Te hibád, hanem a városvezetésé. A Te hibád annyi, hogy nem éred föl ésszel az egészet ezért flémelsz itt a bringásokra. Szerencsére tényleg kisebbség vagy, ezt tapasztalatból mondom, mert egyre több a normális autós.
Mondjuk az-az 1-2 barom felbassza az agyam és lerúgom a tükrüket beverem a szélvédőt letépem a fejüket, etc. Nehogy komolyan vedd ám :) Sztem Te kb. ilyen lennél ha felemelnéd a seggedet és elkezdenél bringázni...

uniball 2011.05.01. 21:26:16

@Aabroncs: Nem tényleg nem, de minden tiszteletem azoké akik igen.
Hetente 1x vagy 2x én is kocsiba ülök. Próbálom ezt úgy minimalizálni, hogy akkorra szervezem azokat amihez mindenképpen kocsi kell. -És akkor letolom a szar kis másféltonnásodat az én kéttonnásommal ;) -
Egyébként meg motor vagy robogó is egy sokkal jobb megoldás ha már tespedni akarsz. Az elektromos cucc is jó lenne ha lenne, de nincs.
Vidékről tekerek be napi 70 km-t (oda-vissza), de nem minden nap ez igaz. Ettől függetlenül látom, hogy milyen lehetetlen helyzetek elé állítják a kerékpárosokat és a sok duma meg propaganda mellett, kevés az igazán hatékony előrelépés városvezetés ügyileg, kevés a normális kerékpárút. Amíg nem kerekeztem nem szembesültem vele, sőt én sem örültem neki, ha egy bringás mögött kellett menjek pár száz métert. De már látom a másik oldalt is és nagyságrendekkel a legstresszesebb közlekedési forma a bringázás, és a feltételek hiánya miatt sokszor igencsak körülményes.
Ezért írom, hogy próbáld ki, csináld és utána mondj véleményt. Addig amíg csak a kormányt tekergetted ne próbáld okítani a bringásokat, mert gőzöd sincs róla, hogy milyen élő szövetnek lenni egy gyenge kis fém vázon.
Szóval tedd meg, hogy türelmesebb leszel és nem azért mert a másik az, hanem azért, hogy Te legyél a fasza gyerek. Meglátod mennyivel jobb érzés lesz, hogy ismét jó arc voltál és segítettél egy másik embernek, még akkor is ha az a szerencsétlen előtted balfaszkodott.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.01. 21:50:18

en osszesen ketto darab felkialtojelet latok
mirol maradtam le?

uniball 2011.05.01. 21:53:16

@Aabroncs: Mivel már így is túl sok időt töltöttem itt ezért még 1 gondolat aztán fájó búcsút veszek Tőled kedves Abroncs.
Állapodjunk meg:
- Én (mármint amikor bringás vagyok és gondolom a legtöbb bringás) ígérjük, hogy ahol lehet ott kerékpárúton fogunk közlekedni. Ahol nem lehet normálisan, ott viszont igyekszünk a gépjármű forgalom minimális feltartása mellett közlekedni.
- Te (és a többi keményvonalas autós) cserébe vigyázzatok ránk amikor közlekedünk. Adjátok meg az elsőbbséget, kerüljetek nagy ívben, ne parkoljatok a bringaútra, stb. Szóval figyeljetek ránk, mintha a gyereketek tekerne előttetek.
- És ami még fontos. Segítsétek a bringás mozgalmakat abban, hogy minél több használható kerékpárút épüljön, hogy egyre többen tekerhessenek és Ti egyre kisebb dugóban pöföghessetek. Kampányoljatok velük, tegyetek konstruktív javaslatokat, működjetek együtt, hogy normálisan együtt közlekedhessünk.
Mivel nincsenek autósok sem kerékpárosok, csak közlekedők, ezért csak együtt, összefogva, egymást segítve tudjuk megoldani ezt a problémát. Peace!

Perillustris 2011.05.01. 22:37:41

@Aabroncs: Nappal nem kötelező lámpát használni.

Perillustris 2011.05.01. 22:52:52

@Aabroncs: Amúgy leginkább a 13. másodperc környékén kellene keresgélned a bringásnak szóló macisajtot. Ja, hogy nincs is? Akkor hogy van ez az elvakultsággal?

kepfeltoltes.hu/110501/holamaci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jelöld be a háromszöget kérlek, ami az utolsó szakaszra vonatkozik (amin az incidens is történt)!

alexfly 2011.05.01. 22:54:28

@Aabroncs: Akkor mi van, ha van autóm, fizetek az autóútért, de az a helyzet, hogy eddig még egyetlen autóútra sem hajtottam fel. Ellenben ha bringázom, akkor igénybe veszem a kerékpárutakat -amiért szerinted egy fillért sem adtam.
Az elfogadható lenne számodra, ha a KRESZ kifejezett tiltása ellenére kerékpárral ott tekernék (mondjuk az M0-son)?

shamir 2011.05.02. 07:46:45

@Aabroncs: Ó te gyökér, menj már a picsába ezzel a kinek a pénzéből épült és ki használja dumával! Mivel egy közösségben élsz -te mondjuk ahogy nézem ősközösségben- mindenki pénze benne van mindenben. A te és az én adómból építenek gördeszkaparkot az Erzsébet téren, abból működik a siketek és nagyot hallók intézete, stb.
Idézek tőled:
"amit az autóért fizetsz, nem fizettél semmit a rohadt kerékpár utadért, de mindegy, sosem fogod megérteni..A kerékpár utat akkor is grátisz kaptad, hisz az autóért mind fizetünk"
Ezzel agyonvágod saját érvelésed. Tehát a békéscsabai ismerőseim is fizetnek azért az útért amin te közlekedsz itt bp-n és fordítva, holott még jogsijuk sincs.

shamir 2011.05.02. 07:56:09

@Aabroncs:
" No, tessék:-) Kibújt a szeg a zsákból:-) Itt egy kerékpáros igazi arca:-)) Ugyanez a nyugodt ember kerékpározik az utakon is:-)"

Ebből a hozzászólásodból meg kitűnik, hogy még mindig nem jutott el addig a parányi agyadig, hogy nem csak kerékpárosok meg csak autósok vannak, hanem emberek, akik hol autóval, hol bkv-val, gyalog vagy bringával közlekednek. Korábban meg leírtad mennyire tiszteled a gyalogosokat és a tömegközlekedőket. Ha közülük valaki bringára ül, akkor a szemedben egyből simalábú majom lesz. Fejtsd már ki bővebben, hogy is van ez? Te bringafób vagy baszod. Én egyébként nyugodt ember vagyok, kevés dolog tud felbaszni, ezek közé tartozik az emberi butaság. Lefordítom neked: a buta, együgyű, rosszindulatú emberek ki tudnak hozni a sodromból. Buta ember=te.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 09:35:19

@shamir: Engem meg azok az emberek ijesztenek meg, mint Te. Aki buta és elvakult, de okosnak képzeli magát..Minden vagy Te csak nem nyugodt. Képmutató, az igen..Egyelőre te voltál itt az egyetlen, aki alpári, minősíthetetlen bunkó módon anyázott, de még azt is durván. Gyökér vagy, nem kérdés és még arrogáns is..Igazából veled nincs is miről beszélni, olyan elvakult vagy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 09:37:36

@Perillustris: Te mekkora kamugép vagy.-) Nem ég le a pofádról a bőr?? A 11. másodpercnél ott a macisajt ahol lehajtasz a bringás átvezetésre, ami nem gyalogátkelő, tehát az egészre vonatkozik az elsőbbségadás kötelező. Látod, ez vagy Te..Bármire képes vagy, még hazudni is, csak ki ne kelljen mondani, a kerékpáros is hibázik...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 09:46:41

@uniball: "- Én (mármint amikor bringás vagyok és gondolom a legtöbb bringás) ígérjük, hogy ahol lehet ott kerékpárúton fogunk közlekedni. Ahol nem lehet normálisan, ott viszont igyekszünk a gépjármű forgalom minimális feltartása mellett közlekedni.
- Te (és a többi keményvonalas autós) cserébe vigyázzatok ránk amikor közlekedünk. Adjátok meg az elsőbbséget, kerüljetek nagy ívben, ne parkoljatok a bringaútra, stb. Szóval figyeljetek ránk, mintha a gyereketek tekerne előttetek."

Ennyi lenne az egész. Egyenlőségjel és nem az állandó, képmutató kettős mérce..Már a következőkben újra előszeded,:"- És ami még fontos. Segítsétek a bringás mozgalmakat abban, hogy minél több használható kerékpárút épüljön, hogy egyre többen tekerhessenek és Ti egyre kisebb dugóban pöföghessetek."
Ez már nem igaz. A kerékpár útjaitokat az autóktól veszitek el. Az autók száma alig csökken, de az úthálózat igen, ergo a dugó nem fog csökkenni, de Te megint a magad malmára hajtottad a vizet, nyertél az ügyön, bár egy fillér plusszt nem teszel hozzá..Ez sem lenne baj. A baj okozója, az örök gond a következő hozzáállás:

"@Aabroncs: Nappal nem kötelező lámpát használni."

Amíg az állandó és felháborító kibúvó keresésről nem szoktok le, mindenki utálni fog titeket. Ha a kerékpár közlekedési eszköz, ha azt mondjátok munkába jártok vele, akkor a szabályokat, mint minden járműnél, itt is kötelező betartani! Nem fakultatív és nem kibúvót kell(ene)keresni. Például nem néz túl jól ki, hogy megyek a járdán és jön szembe, egymás mellett, két kerékpáros, CM-es pólóban..Mi meg a gyerekkel álljunk félre, ugye?? Mindez épp tegnap történt..Gratulálok.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 10:02:53

@Perillustris: Nos, csak, hogy megmutassam milyen elvakult ember is vagy te:

img1.indafoto.hu/7/1/66351_9729ff38b7b66eaaef510772cc01f52c/11546205_ea576301988204415f1f6adfe1e9ae2a_xl.jpg

A kerékpárosnak először is az átvezetésen kéne haladnia, ha már videóz, akkor meg pláne. A képen bejelöltem neked a háromszöget, amit Te "véletlen" nem vettél észre..

Majd erre most nem fogsz reagálni? mit fogsz kitalálni, miért a bringás a szabályos?? Ja, tudom, mert neki lehet...Mert Ő a jövőnk záloga...:-) Ez is egy CM-es?

Perillustris 2011.05.02. 10:14:48

@Aabroncs: No, akkor kíváncsian várom ennek a táblának a magyarázatát:

kepfeltoltes.hu/110502/aabroncsnakszeretettel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Továbbá érdekelne, hogy mivel indoklod a közelebbi tábla kihelyezését, ha már az első is hatályos a teljes átvezetésen?

Az pedig még mindig érdekel, hogy a tábláknak egyáltalán mi a jelentőségük működő lámpák mellett.

Nos?

Perillustris 2011.05.02. 10:25:34

@Aabroncs: Szerintem okos lenne, ha higgadtan elismernéd, hogy ezt benézted.

Az általad bekarikázott tábla hatálya a "nyilad végéig" tart.

Ugyanis 31. § (5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére.

shamir 2011.05.02. 10:51:09

@Aabroncs: "Majd erre most nem fogsz reagálni? mit fogsz kitalálni, miért a bringás a szabályos?? Ja, tudom, mert neki lehet...Mert Ő a jövőnk záloga...:-) Ez is egy CM-es?"

Tök jó, hogy bekariláztad a macisajtot, kár, hogy elkerülte a figyelmed a zöld lámpa. Ezért szabályos a bringás.

uniball 2011.05.02. 12:07:20

@Aabroncs: Gondoltam megadom az esélyt, de felesleges volt, te annyira szűklátókörű vagy. Levezetem az egyenleted, mutasd meg egy első osztályosnak, hogy elmagyarázza:
kerékpárút x sok = több kerékpáros ->
kerékpáros x sok = kevesebb autó ->
autó / sok (kevesebb autó) = élhetőbb város, kisebb dugó, kisebb légszennyezettség. Na, ezért kell több kerékpárút. Érted? Nem? Persze hogy nem, hogy is érthetnéd.
Ez kb. olyan, hogyha ésszerűbben élnél a kölyködnek is egy élhető bolygót hagynál hátra, de téged ez sem érdekel. Egészen apró összefüggésekben sem tudsz gondolkodni, nem hogy nagyobbakban.
Ja és még 1. Ha a kerékpárutat elfoglalod a széles ökológiai lábnyomoddal akkor ne csodálkozz, hogy félre kell állnod. Az kerékpárút, 10-ből 9 bringás használja. Gyalogosként ugyan olyan bunkó vagy mint autósként.
Befejeztem a próbálkozást mert tényleg reménytelenül buta vagy. Bízom abban, hogy a közlekedők nagyobb része nem ilyen birka, szűklátókörű mint te és az empamo-s haverok.
Na csá, megyek és letörök pár tükröt :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 13:16:13

@Perillustris: :-) Én benéztem?? Akkor az az elsőbbség adás kötelező tábla ott mit jelent?? Vicc.. Ha egy lámpa zöld, mehetek? Mert akkor ma még kivasalok pár bringást...

@uniball: Attól, hogy rosszul levezetsz itt, nagy arccal, ahogy ezt bringásék teszik, egy rossz egyenletet, nem lesz ám igazad..Simán nem veszel tudomást arról a tényről, hogy mennyi autót tartotok fel, mikor nem használjátok a kerékpár utat és mikor a szabályok tömegét szegitek meg, naponta...."Az kerékpárút, 10-ből 9 bringás használja."
Ez konkrét mocskos és jellemző hazugság. Ez a vita alapja. Ha igaz lenne, nem vitáznánk már csak a szabálytalanságokon és a kibúvó keresésen. Csúsztatsz vagy hazudsz. Pedig egy pillanatra embernek tűntél, de megint felül kerekedett az elvakult autós gyűlölet..

Majd ha veszed a fáradtságot és kinyitod a szemed, hogy 10 kerékpárosból valóban hány használja a kerékpár utat, akkor beszélj arról, hogy kímélitek a környezetet. Addig xart sem kímélsz, hiszen a fél várost feltartod..Az meg megnézem, hol tekersz Te 40-nel a forgalomban..:-))) Esetleg ha le van zárva az út..Azért erre igen komoly rálátásom van..Még országúton sem tekersz folyamatos 40-et..

A feltöltött videókon jól látható a kerékpáros mentalitás és nem egy eset..Mint tegnap a két CM-es pólós, a járdán,, ráadásul egymás mellett:-)) Gondolom ők véletlen, pont a nem szabályosak...Ahogy azok is pont véletlen, akik reggelenként a nagytétényin feltartják a forgalmat...Vagy azok, akik után a hatoson szoktunk 90 helyett 35-tel (jó esetben) menni és nem száz métert, hanem tíz percet, mire a teherautó ki tudja kerülni a szembe forgalom miatt...Nesze ökológia lábnyom..

Szóval ne nézz hülyének, mert én közlekedem..Szóval a szűk látókörről te szót se ejts, mert olyan egy oldalról nézed a dolgot, hogy elképesztő..

Perillustris 2011.05.02. 13:42:35

@Aabroncs: "az az elsőbbség adás kötelező tábla ott mit jelent"

Annak akkor van jelentősége, ha nem működnek a lámpák. Mint láthatod, az EGYENESEN haladó kerékpárosnak (akinek az adott átkelőre nincs macisajtja, bármennyire is erőlteted) minden esetben meg kell adni az elsőbbséget, ugyanis a jobbra kanyarodóknak VAN EAK táblájuk. Tehát ha lenne EAK táblája a bringásnak, ahol nincs, a bekanyarodó autósnak AKKOR IS meg kellene adnia az elsőbbséget!

uniball 2011.05.02. 13:50:37

@Aabroncs: Meg mikor kocsival megyek egy másik szemszögből látom, mikor motorozom egy harmadikból. Szövegértés 1-es. Logikai gondolkodás (az meg mi?) 0. Hogy idézzek egy hozzászólót "Most már komolyan baszd szájba az anyádat" !
Tényleg hülye vagyok, hogy itt töltöm az időmet egy ilyen gyökérrel. Mint mondani szokták ne vitatkozz hülyékkel mert leereszkedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. "Győztél" troll, gratula :P

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 16:51:48

@uniball: :-) Mondjuk ez jó:-) Te kurvaanáyzol és trollozol, egyszerre?? :-)))

Ezek vagytok ti bringások..Ha valaki nem ért egyet, baszd szájba az anyád..

Engedjétek meg, hogy gratuláljak..Tényleg kár az ilyen szájtépő idióta elvakult barmokkal vitázni. Ti képviselitek a Magyar Kerékpárost.-))))@Perillustris: "(akinek az adott átkelőre nincs macisajtja, bármennyire is erőlteted)"
Így van ez nálatok. Ott a tábla, kimondottan a bringás átvezetőre, de még sincs ott, mert a bringása csak olyan szabály vonatkozik, ami neki ad előnyt..Most már én is azt mondanám, hogy mennyetekapicsába...Azt meg meg sem említem, a többi kínos videó mellett is hogy elsiklott az összes bringás..

szanalom.com/magyar_kerekparos_tarsadalom/

Perillustris 2011.05.02. 16:57:58

@Aabroncs: Azt hiszem - nem túl elegánsan - kerülöd a választ.

Akkor megkérlek, hogy a következő válaszodban csak egyetlenegy kérdésre válaszolj, egyetlenegy szóban:

Az általad belinkelt videóban egymással szemben a kanyarodó LAZ-688 forgalmi rendszámú gépjármű vezetőjének volt elsőbbsége, vagy az egyenesen haladó kerékpárosnak.

Tehát:

1) az autósnak
2) a kerékpárosnak

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.02. 17:58:00

@Perillustris: Nem kerülök semmit. A bringás nem egyenesen halad, mert az ott egy átvezetés,a bringás balra kanyarodik, nem egy egyenesen haladó sáv, gondolom ezért is van ott neki a macisajt. Kettő is. Az autós jobbra, kis ívben kanyarodik. A bringás balra, nagy ívben, két sávon is keresztül, két EAK tábla mellett, átvezetésen, gyalogátkelő mellett. A válaszom, az autónak van elsőbbsége, szerintem. Azonban az ő táblájukat nem értem, valóban. Az is tény, a helyzet kicsit zavaros. Az is tény, hogy azzal nem húzol csőbe, hogy a bringás egyenesen ment, mert nem. Balra kanyarodott, két sávon keresztül!
Azt meg ne mondd meg, hogy mit válaszoljak, ahhoz még gyúrj kicsit, hogy vezényelj nekem:-)

csakazértistotalcar 2011.05.02. 19:42:02

@Perillustris: Hagyjad! Nem tudja, hogy az "erő sorrend": rendőr, lámpa, tábla, útburkolati jel. Mint ahogyan azt sem, hogy az "egyenesen halad" azt jelenti, hogy az út nyomvonalát követi, még akkor is, ha az valamilyen irányban "görbül". Pl. a Háros u. a Nagytétényi úttól a Duna felé is kanyarog -nem is egyszer- mégis egyenesen megyünk rajta.

Perillustris 2011.05.02. 21:21:18

@Aabroncs: És... és... éééés megmagyarázza!

"Balra kanyarodott", nagy ívben. ROTFL

Arra inkább számítottam, hogy azt mondod, tulajdonképpen visszafelé van lejátszva a film, és a bringás távolodik a majdnem gázolótól.

Azzal egyébként újat mondtam, hogy az EAK tábla akkor számít valamit is, ha nem működnek vagy sárgán villognak a lámpák?

Szerinted az Öv utcából a Telepesbe hajtó - KRESZ szempontjából - kanyarodik?
kepfeltoltes.hu/110502/ovtelepes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mert az, hogy elfordítod a kormányt nem feltétlenül jelenti azt, ahogyan @csakazértistotalcar: is írja.

napirajz.hu/archives/2006/10/31/ALAKAPOTT/

Perillustris 2011.05.02. 21:23:04

@csakazértistotalcar: Most már nem látom esélyét annak, hogy beismerje, hogy ezt benézte. Nyilván tudja, hogy ezután még kevésbé lehet komolyan venni-elismerni a KRESZ-tudását.

alexfly 2011.05.03. 12:05:15

@Aabroncs: Akkor már csak az a kérdés, hogy a KRESZ melyik pontja alapján vonatkozik bármely közlekedőre is a közlekedési táblák HÁTOLDALA? Mert a jelen példában a macisajt a szembejövőknek szól...
"Azonban az ő táblájukat nem értem, valóban." -írod. Akkor irány egy KRESZ-tanfolyam. Mit lehet nem érteni?: a kanyarodó járműnek elsőbbségadási kötelezettsége van a zebrán és a mellette levő átvezetésen haladók javára. Kivéve a videón szemközti irányból haladó kerékpárosnak- ami a KRESZ szempontjából ellentmondás, ám a kihelyezőt gondolom az vezette, hogy a tervező balf...sága miatt az onnan közeledőt a kanyarodó -és amúgy elsőbbségadásra kötelezett- jármű vezetője nem igazán észlelheti. (habár asszem a KRESZ szerint itt is a kerékpárosnak van elsőbbsége: mindkettőnek EAK-táblája van, ezért egyenrangú útnak számítanak, ahol ugye a jobbkézszabály van érvényben, tehát mindenképp az úttesten érkezőt kötelezi elsőbbségadásra)...
Sapienti sat.

totalcar 2011.05.03. 12:08:23

@Aabroncs: bodzaillatot hozol, tezsvírem

uniball 2011.05.11. 14:06:28

Ajánlott olvasmány minden közlekedőnek. Autósnak, kerékpárosnak és a többieknek egyaránt.
kerekparosklub.hu/files/kisokos/KISOKOS_online_20110511.pdf

bunkokiller2 2011.06.03. 22:48:05

@totalcar: A muterod szedte, tudtad?? Köcsög..

bunkokiller2 2011.06.03. 22:50:24

@alexfly: ?? Hátoldala?? Te vak is vagy?? LOOOL Nem volt időm mostanság ide majomföldre benézni, most eszembe jutott:-))) Teljesen elvakultatok..:-))) Nem baj, látszik a fény az alagút végén és el fogtok takarodni a drótszamaras picsába..:-) Hál istennek, sok náci.-) Te vagy itt eddig a legnagyobb fej, még a bringa perverzeiuson is túl teszel:-)9

bunkokiller2 2011.06.03. 22:51:42

Ja, és letiltották egy bringás kancsó miatt az aabroncsot, ha nem lenne egyértlemmű, tehát igen én aabroncs vagyok, elkértem egy ismerős nickjeit...

terror 2011.06.04. 01:33:23

@bunkokiller2: Ezert mondjuk kar volt beirni (gondolom biztal abban, h elsikkad a tema :), de a poen kedveert 2 video, elsosorban neked dedikalva:

www.youtube.com/watch?v=pDWrIgSPNC4
www.youtube.com/watch?v=aX0o_vtmVko

Alkoss velemenyt, lehetoleg nacizas nelkul, megha nehezedre esik is :)

Perillustris 2011.06.05. 00:05:33

@bunkokiller2: @errorka: @Aabroncs: Érdekes, ahhoz képest e kommented után kb. 10 órával sikerült írnod a nick-kel: zugugyved.blog.hu/2011/06/02/tesco_kocsi_es_koponyatores/fullcommentlist/1#c13661298

Nem is feltételezem, hogy kényelmetlenné vált a becenév a polémia után.

Abban mindenesetre biztos vagyok, hogy nem tiltottak le, ugyanis erre semmilyen ok nem volt, sokkal keményebb és igazi troll hozzászólások írói is állandó tagjai a blog.hu rendszerének (pl. "kéne egy nick").

alexfly 2011.06.05. 10:44:16

@bunkokiller2: Hátoldala. Vagy szerinted hogy nevezzem a szembejövőkre vonatkozó tábla felém eső felületét?
Arról nem is beszélve, hogy működő lámpánál mennyi jelentősége van a táblázásnak...
Lehet, hogy érdemes lenne beiratkoznod egy alapfokú KRESZ-tanfolyamra?

bunkokiller2 2011.06.05. 20:29:42

@Perillustris: Az index fórumon tiltottak ki, Te tudatlan, drótszamaras.. @alexfly: Működő lámpánál nem számít a tábla?? Ott?? amiről beszélünk?? Nekem kéne beiratkoznom:-)) A bringások közt terjed valami agyölő vírus??
@errorka: Miért ne nácizzak?? Olvasd már vissza ezt a fórumot, nehogy már itta jó modorról bármelyik bringás majom szót ejtsen..Rég nem finomkodom az elvetemül, agyhalott kerékpárosokkal. Verőlegényeket küldtök és én ne nácizzak?? LOOL Fenyegető levelek és én ne nácizzak? jó pofák vagytok..Egyébként mindjárt megnézzük most mivel tudok írni..

Perillustris 2011.06.05. 21:56:47

@bunkokiller2: "Az index fórumon tiltottak ki, Te tudatlan, drótszamaras."

Ez a blog.hu, nyilván nem független az Index fórumától, legalábbis az account-ok terén, de akkor tudatlanságom miatt nem értem, hogy itt miért is kell más nickre váltani, hiszen a régi beceneved gond nélkül "eléred". De egyébként mindegy is.

"Verőlegényeket küldtök"

Te komolyan ennyire fontosnak érzed magad? Szerinted a hozzászólóknak eszébe jutsz "monitoron kívül"?

igazi hős 2011.06.05. 22:06:19

Költői kérdés: Mennyi ideig érdemes egy láthatón elvakult, de legalább KRESZ-ben is félművelt emberrel szócsépelni? Itt senki nem ismeri a mondást a disznóról és a birkózásról?

alexfly 2011.06.06. 16:29:11

@bunkokiller2: Ahogy írod. Szó szerint. Ha pirosat kapok, de kint egy EAK-tábla is, akkor ha elsőbbséget adok, akkor átmehetek a piroson? Mert ha a táblát nézem, akkor igen. Hogy is van a forgalomirányító jelzések prioritása? Emléxel még rá? Mert ha igen, akkor ne írj hülyeséget. Ha meg nem, akkor tényleg egy alapfokú KRESZ-tanfolyamra van szükséged...
Ja és azért sem árt, hogy megtanulhatod, a táblák melyik oldala vonatkozik az emberre...

bunkokiller2 2011.06.07. 09:23:03

@alexfly: Tehát nem kel figyelembe venned az EA táblát, ha lámpa van, ezt írod?? Kérdezz meg itt mást is:-) @Perillustris: Nem tudom és nem is érdekel, de nem értem el. Most meg egyszer így, egyszer úgy írja a kommentjeim, de ez sem érdekel. Neked ez a nick a mániád?? Valami sütit letöltött biztos a gépem és mivel itt így írtam, így maradt, mert pl az autozz.blogon is kétféleképp ír..Tojok rá. Hogy itt pedig a blog.hu.-n kettőnk közül ki érzi magát fontosnak, hát ez a Te "szádból" hatalmas duma:-))) Te, aki ott van minden kilométer kőnél, akit nem lehet még kikerülni sem??
@igazi hős: Látod ebben véletlen igazad van. Csak az oldalt téveszted el..Látod, ha lámpa van, a KRESZ tábla figyelmen kívül hagyható..Beszelessünk még a KRESZ-ről??

igazi hős 2011.06.07. 09:46:38

@bunkokiller2: Nézd, nem hiszem, hogy bármi értelme lenne írnom, amíg neked az egyenesen keresztezés baléra kanyarodás és a négy stoptáblás kereszteződésben nem él az egyenesen haladó elsőbbsége. 15 év alatt többször változott a KRESZ, de én még tudom azt a minimumot, ami a jogsihoz kell. Te nem. Ezen nem kell vitatkozni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.07. 10:15:04

@alexfly: Akkor a jobbra kanyarodó autóknak sincs elsőbbség adási kötelezettségük, ugye?? Hiszen ott a lámpa.. Aztán a táblák hátulja?? Tedd már meg, hogy a videót megállítod a 11. mp-nél és felnézel a lámpa alá! Ott egy EAK tábla hátát látod?? :-)) Tényleg szánalmasak tudtok lenni. Vagy úgy van, ha autó, akkor zöld lámpa mellett is kötelező az AEK, de kerékpárosnak nem, mert?? Mert átvezetésben halad?? (megjegyzem a zebrán megy, ezt már ne is említsük)Szóval?? :-) Akkor most EAK nem kötelező, ha megy a lámpa??? Erre dobjatok már be egy szabályt...@igazi hős: Neked is szól és megcsináltam a nickem. Megfelel, remélem. Fogalmam sincs mitől függ, de nem is érdekel...

alexfly 2011.06.07. 13:01:04

@bunkokiller2: Ha piros a lámpa és kint van az EAK, akkor az elsőbbség megadása után szabadon átmehetek? Vagy ha te zöldet kapsz, akkor megállsz, mert kint egy stoptábla?
@Aabroncs: A kanyarodó járművel elsőbbséget adsz az egyenesen továbbhaladónak. Mit lehet ezen nem érteni?
Ha az autó kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a vele párhuzamosan, egyenesen haladó kerékpáros részére. Ha a kerékpáros kanyarodik és az egyéb jármű halad egyenesen tovább, akkor ő adja meg. Ennyire bonyolult lenne?

Ja és ismét:
kepfeltoltes.hu/110502/aabroncsnakszeretettel2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A gyengébbek kedvéért be is van karikázva. Ha nem a tábla hátoldala, akkor kérlek, írd meg, hogy mit jelent. Mert a KRESZ-ben nem találtam ilyen közlekedési táblát...

terror 2011.06.07. 13:41:02

@alexfly: "Ha piros a lámpa és kint van az EAK, akkor az elsőbbség megadása után szabadon átmehetek? Vagy ha te zöldet kapsz, akkor megállsz, mert kint egy stoptábla?"

Erre gyartottam neki 2 videot is, pont ezekben a temakban. Valahogy azokat nem latja :) De az is lehet, hogy csak kinos a tema...

alexfly 2011.06.07. 14:54:37

@errorka: Tudom. De hátha nem képes értelmezni a videón a forgalmi szituációt; gondoltam hátha szóban megérti...

igazi hős 2011.06.07. 15:22:17

@Aabroncs: Tényleg döbbenetes, hogy van jogsid. Arra még emlékszel a KRESZ-ből, hogy az elsőbbségadás kötelező tábla a védett úton érkezőnek adja meg az elsőbbséget, nem általánosságban mindenkinek? Azon a videón épp senki nem megy a védett úton: az autós kis ívben jobbra rákanyarodik, a bringás keresztezi (és még véletlenül sem balra kanyarodik, hisz akkor nem keresztezhetnék egymás útját). Ha más szabály nem érvényes, akkor az egyenesen haladónak van elsőbbsége. Ez még akkor is így lenne, ha netán az autósnak nem lenne macisajtja.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.07. 19:28:26

@alexfly: :-) Mekkora vagy:-) Az szerinted az a tábla?? :-)))) Ez hihetetlen..Már rég óta csak szórakozom ezen.-) Stoptábla meg tábla hátulja.-)) Ember, te egy másik képpel akarsz megetetni?? Nézd már meg a videót! Egyel előrébb ott a lámpa alatt a tábla és nem stoptábla..Egyébként meg, annyira kész vagy:-) A lámpa és a tábla is hatályos, akármennyire is szeretnéd ezt elsumákolni..Ez mindig is így volt:-) érdezd meg erről a haverjaid, itt..

@igazi hős: Na itt már alakul a történet..Jó lesz ez, idővel, már látom:-) Csak felfogjátok min is vitázunk..Te már legalább tudod, hogy van a bringásnak tábla..

igazi hős 2011.06.07. 19:29:21

@Aabroncs: Ez még mentegetőzősnek kevés, érvnek meg végleg. Visszaadod végre a jogsidat?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.07. 19:43:36

@igazi hős: Persze, én visszaadom:-)) Amint elismeritek, hogy az ott elsőbbség adás kötelező tábla, a bringásnak. Ha ez megvan, mondom tovább..Egyelőre addig jussunk el, mert itt már elhangzott az is, hogy ezek a táblák csak akkor érvényesek, ha a lámpa nem megy, és még sorolhatnám..Szóval, egyelőre még marad a jogsim..Tehát első lépés, azok ott EAK táblák, (bár egy valóban hiányzik, de ott is volt, szerintem)

igazi hős 2011.06.07. 19:51:18

@Aabroncs: Hiába terelsz, nem a tábla léte a kérdés, hanem a jelentése. Az a tábla nem ad elsőbbséget az autónak. Vagy bizonyíts ennek az ellenkezőjét, vagy írd ki magadra: "Én vagyok az az autós troll, aki ekézi a bringásokat, közben nem ismeri a KRESZ-t." Köszönöm.

alexfly 2011.06.07. 19:57:17

@Aabroncs: A videón sem látni mást, mint a közúton haladó autósok számára kitett EAK-okat mindenütt...
Amúgy meg:
www.youtube.com/watch?v=pDWrIgSPNC4
www.youtube.com/watch?v=aX0o_vtmVko
Szerinted?
Ja és ha a forgalomirányító rendőr karjelzésére köteles lennék haladni, de pl. a lámpa közben piros és EAK-om is van, akkor állva kell maradnom?

Perillustris 2011.06.07. 21:24:29

@bunkokiller2: Én is tojok rá, csak máskor ne haz... tévedj: "letiltották egy bringás kancsó miatt".

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.08. 18:32:31

@igazi hős: Ne beszélj mellé! Az a tábla EAK tábla és egy, az úton haladóautónak elsőbbséget adna?? Válaszolj, aztán, mint írtam, tovább dumáljuk! Eddig, a többiekkel még ezt sem sikerült elismertetni. Majd mondom,mi a helyzet ha eddig eljutottunk..
@alexfly: Ha te nem látod a kerékpárosoknak kitett EAK táblákat, ami védi azt az utat, ami a videón emberünk ráfordult, akkor ne dumáljunk tovább, nincs miről..Eddig azt mondtad, háttal vannak, meg nem számítanak:-)
@Perillustris: Megint tudod-e miről beszélsz?? Az index fórumán egy bringás miatt tiltottak ki, konkrétan ő tiltatott ki. Én meg nem vágom , hogy vannak itt a tiltások, mikor mire írhatok, de tudod mit?? Gondolj amit akarsz..Olyan beteg ember vagy, olyan szinten vagy elvakult, hogy az már gáz..Szerintem fele annyian utálnák a bringásokat, ha e nem "segítenél" minden blogon nekik.. Te vagy a legelvakultabb, legbetegebb kerékpáros, akit ismerek..tényleg, ha egy bringás nálad kevésbé náci, már szeretem..Igazi autós gyűlölő vagy, kezeltesd..

Ja, és képzeld, van bringásom is, aki használja a kerékpár utat és azt mondta, szar kifogás, hogy rosszak a bringautak. Igaz csak 290.000 Ft a bringája, nem egymilla, de ő pl. mindig bringaúton megy és betartja a KRESZ-t és azt mondta, lehetséges így kerékpározni!!

alexfly 2011.06.08. 19:17:46

@Aabroncs: Nem létok olyan táblát, amit te emlegetsz (mondjuk ezen a videón nem csoda, attól még lehet. Nem fogom ezért kockánként elemezni). De attól még a szembeforgalom táblája nem vonatkozik rám. És a forgalomirányító fényjelző készülék még mindig magasabb prioritású, mint a tábla. Ha a lámpa nem működik, akkor a tábla szabályoz. De ebben az esetben igen -így a lámpa jelzése az irányadó, nem a táblák.
A kérdésem ismét: ha a forgalomirányító rendőr karjelzésére köteles lennék haladni, de pl. a lámpa közben piros és EAK-om is van, akkor állva kell maradnom? Erre még mindig várom a válaszod...

igazi hős 2011.06.08. 21:39:45

@Aabroncs: Beszarok, te tényleg nem tudod mit jelent az a tábla! Eddig azt hittem, csak izomból nem adsz igazat, de látom, hogy fingod nincs a tényekről! Leírom szép lassan: aki védett úton jön, annak elsőbbséget ad az EAK tábla, a nem védett úton érkezőknek semmit sem jelent, rájuk a többi szabály (jobbkéz, egyenesen haladás) vonatkozik.
Ez alapszintű KRESZ tudás, nem atomfizika. Hogy a csudába vezetsz, ha ennyit nem tudsz? (A kérdés költői, erre ne válaszolj, csak ha már megértetted az előzőt.)

Perillustris 2011.06.08. 22:31:28

@Aabroncs: "ő pl. mindig bringaúton megy és betartja a KRESZ-t"

LOL

Szerencsére elég csak feljebb olvasni, hogy a "kívülálló" eldönthesse, ki is az elvakult (ki szerint volt szabályos a kanyarodó autós a sokat emlegetett videón).

@alexfly: A legjobb, hogy az adott helyzetben nem működő lámpák esetén is a bringásnak lett volna elsőbbsége.

@igazi hős: Tényleg durva.

terror 2011.06.08. 22:37:29

@Perillustris: Vaja', en ha jol emlekszem, autozzon ezt meg ugy osztotta, hogy neki van keros ismerose, aki ugyan nem a keros infrakon megy, de o tiszteli azert, mert van autoja is, megis bringazik. Melyik topic is volt, emlekszel-e? :)

Basztattam csomo ideig, hogy vajon kerekparos-e aki a het tobb napjan autoba ul/bkv-ra szall, de neha bringazik, mig vegul kinyogte, hogy az kerekparos, aki ugye automatice adocsalo. Kiveve a haverja :)

Felre kene mar rakosgatni ezeket a linkeket, es valahogy elerni, hogy senki ne vitazzon komolyabban az ilyen droidokkal...

Persze akkor reggeli az uj nicket :P

terror 2011.06.08. 23:03:38

@errorka: Jaj megvan :)

suttyok-ket-kereken.blog.hu/2011/01/27/elegem_van_a_biciklisekbol/fullcommentlist/1#c12468105

folytatas...

suttyok-ket-kereken.blog.hu/2011/01/27/elegem_van_a_biciklisekbol/fullcommentlist/1#c12468750

:)))

Nem megy a kerouton, de meg tudja indokolni, miert nem megy ott, es tole el is fogadhato, mert o autos. Es o nem tartja fel a forgalmat, csak az, akinek nincs autoja :))))) Annyira kesz...

Perillustris 2011.06.08. 23:09:33

@errorka: Abba már bele sem merültünk, hogy a gépjárművek zöme és az ezek után fizetett adók ill. egyéb költségek nagy része adóelkerüléssel szerzett pénzből realizálódott/realizálódik.

Persze bicajt is vesznek a fusiért kapott pénzből.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.10. 17:59:20

@Perillustris: Megint mellé dumáltok? Hát olyan nehezet kérdeztem? mondtam, utána folytatjuk, miért kérdezem, válaszoljatok, okosok, a bringásnak van ott EAK tábla, ami szerint, zöldnél is elsőbbséget kell adjon a védett úton haladóknak?? (Valamiért tudom, hogy nem fogtok erre egyenes választ adni:-))Utána megmondom, miért kérdezem:-)A hülyébbek kedvéért pedig, van két bringásom is, az egyik elvből nem használ bringa utat, ő az autószerelő kollégám, aki csak mikor a montit használja, hadd ne tudjam mitől függ, de akkor szokott bringa úton menni. És most mondok egy hihetetlent, van még egy ismerősöm és bár mindkettő véletlen Gábor, de nem ugyanazok!! A másik srác, legyen Gábor 2, bár országútizik, de használja a bringa utat..Őrület, nem?? Na most, Gábor 1, az autóreszelő haver, vele régebben, mikor még együtt dolgoztunk, vitáztunk erről sokat. Ő az, aki autózik is, bringázik is, sőt, fut is...Ettől még nem mondtam, hogy el tudom fogadni, hogy ő sem áll meg a pirosnál, hogy nem használ bringa utat, de legalább nem CM-es, sőt, kimondottan haragszik érte..Össze bírjátok ezt rakni, agyilag? :-) Egyébként Errorka Te tényleg ilyen buta vagy, vagy csak szórakozol? .-) Vissza olvastalak, úr isten:-))A legnagyobb azonban Morgh volt:-) amint megírja, a bringás nem hibás, hogy nem tudom őt megelőzni, hanem a többi autós az,akik szembe jönnek és azért nem tudom a 25-tel tekerő bringást megelőzni:-)))))Ez is mekkora volt:-) Van ott pár agytrösz, megyek is olvasgatni:-)

Perillustris 2011.06.10. 20:38:00

@Aabroncs: Túlbeszéled: a vitatott videón a bringásnak elsőbbsége volt a kanyarodó autóssal szemben.

terror 2011.06.10. 21:27:44

@Aabroncs: Asztakurva ket Gabor, de nem ugyanaz! Ez nagyon durva! Igy mar mindent ertek.

De a legdurvabb, hogy rajtad kivul mindenki ert mindent, csak te nem vagy kepes felfogni, hogy mukodo lampaknal a tabla/felfestes nem jatszik. Max. a rendorbacsi jatszhat fontos szerepet...

Dehat mi csak nyomorult bringasok vagyunk, akiknek nincs KRESZ vizsgaja, jogsija, es nincs a jarmuvunkon rendszam se.

Es meg Gabor se vagyok. Ezt a szivast...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.11. 14:13:31

@errorka: Mondjuk az mindenkinek lejött, hogy nem te vagy itt a falu esze:-) :-) Ezt olyan jó olvasni, írd már le még párszor:-))) Lécci! Tehát a bringásra, ha megy a lámpa, nem vonatkozik ott egyik EAK tábla sem?? Szerintem kérdezz rá a többiektől, biztosan igazad van?? @Perillustris: Te már sejtesz valamit, mi?? Megkérdeztél valakit?? Gáz, nagy gáz, most kezd ködleni, miről is van szó?? Most nézzetek még utána és olvassatok vissza, ne legyen nagyobb égés:-))) Biztosan olyan egyértelmű az a közlekedési helyzet és az ott egy egyenesen haladó vs kanyarodó szitu??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.11. 14:18:39

Annyit segítek, ha normál körülmények közt talizik egy egyenesen haladó és egy jobbra kanyarodó, mindkettő egyenrangúként, létrejöhet az a helyzet, hogy az egyenesen haladó keresztezi a jobbra kanyarodó útját ebben a szituban?? Biztosan egyenrangú úton haladnak mindketten??? :-)))Nem fordulhat elő, csak kérdezem, hogy egy bringás átvezetés alárendelt út és ezért van ott EAK tábla?? (mondjuk egy hiányzik, de vélhetőleg ott volt, hisz a többi mind ott is van)Na, majd jövök, szórakoztassatok:-)))

Perillustris 2011.06.11. 16:33:11

@Aabroncs: Igen, rajtad kívül mindenkinek egyértelmű, hogy ott a kanyarodó autós nem adta meg a kerékpárosnak amúgy kötelezően megadandó elsőbbséget, tehát autós barátunk szabálytalan volt, dacára jogsinak, rendszámnak, stb.

igazi hős 2011.06.11. 23:05:45

@Aabroncs: Nem sikerül terelned, ez már tőled is gyenge és izzadságszagú. Azt próbálod meg bemagyarázni, hogy az autós már bekanyarodott, ezért ő elsőbbsége van. Akkor még leírom (bár látom feleslegesen): a védett úton ÉRKEZŐnek van elsőbbsége. Ha nekem nem hinnél: "12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni."
Bizony, ott épp egy ilyen 10/a tábla van. Ez tényleg mindenkinek egyértelmű.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.13. 17:08:02

Tehát szerintetek a kerékpáros átvezetés és az az út amin az autós közlekedik, abból a kerékpáros áthajtás van védve és nem a két sávos út és nem azért vannak kint azok a táblák, mert a kerékpáros átvezetés alárendelt egy két sávos úthoz képest?? Ráadásul azt állítjátok, hogy itt ugyanaz a szitu áll fent, mint mikor két jármű találkozik és az egyik egyenesen halad el, míg a másik jobbra kanyarodik?? Mert ugye, akkor keresztezik egymás útját??
@igazi hős: A kerékpáros átvezetésen miből van négy darab ha nem EAK táblából?? Ne gyere azzal a baromsággal, hogy csak ha a lámpa nem működik, mert ez ökörség, erre már rájöttek itt az okosok is..Gondolkodjatok már el, kerékpáros átvezetés, ráadásul a jobbra kanyarodó ELŐTT, vs két sávos út. A kerékpáros átvezetésen 4 db (egy hiányzik, de tutti nem hármat tettek ki, gyárilag) szóval gondolkodjatok már, mi végre lenne ott a bringás átvezetésen az az EAK tábla?? "Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni." Ezt a kiegészítő táblát hol látod??

terror 2011.06.13. 22:17:23

@Aabroncs: Mivel itt te vagy a falu esze, ezert csak ovatossagbol linkelem:

www.norc.hu/pano.aspx?id=a66b789510db16fd86e9f3183a934440&vla=-1%2E10&lz=26%2E0&fs=false&r=110&mode=rp&ppa=354%2E3

(Hibabejelento oldal, ne azzal foglalkozz, hanem a kepet nezd. Azert nem reggelek be, hogy ilyen szuperidiotaknak adhassak rovidebb linkeket...)

Ha a szemedet nem bancsa nagyon, koncentraljal ra erosen, hogy mi van a macisajtok alatt. Mindket oldalon...

Ha az IQ boltban bevasaroltal, akkor elgondolkodhatsz a 4 EAK tablan is. Ugyanis nem azert van 4db, mert ott rohadtul elsobbseget kell adnia a kerekparosnak, hanem azert, mert tobb savot keresztez az ut. Es ha nem mukodnek a lampak, akkor minden egyes savkeresztezesnel elsobbseget kell adnia.

Ellenben ha mukodnek... Dehat ezt mar leirtuk 100x, csak beismerni a tevedest te sosem fogod :)

igazi hős 2011.06.14. 00:09:30

@Aabroncs: Ott van az a bizonyos tábla, ahonnan az autó kikanyarodik. Nézd meg személyesen vagy a norc-on. Ezt nehéz lesz kimagyarázni, de azért tegyél egy kísérletet.
Egyébként te nem úgy tanultad, a zöld lámpa mindig "erősebb" mint a tábla? Ez az utóbbi nem újdonság mint a 10/a tábla, mindig is így volt. Amikor a KRESZ-t kellett volna tanulnod, akkor is.

Perillustris 2011.06.14. 01:28:14

@Aabroncs: @errorka: @igazi hős: @alexfly: Kérjük írják be, hogy az adott képeken mely betűjelű közlekedő folytathatja útját (sorrendben) a KRESZ eldőbbségi szabályainak értelmében.

A - kizárólag @Aabroncs által - vitatott esetet az 1. vázlat szemlélteti (a gyalogos csak bónusz).

Tehát (csak betűjelek!):
1)
2)
3)
4)

A válaszomat letétbe helyeztem, azért, hogy ne zavarhasson meg senkit, a ti megoldásaitok után nyitom ki a borítékot, melyet közjegyző előtt zártam le. :)

kepfeltoltes.hu/110614/1129012729aabroncskreszfejtoro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

terror 2011.06.14. 10:56:13

@Perillustris: De itt nem latok lampakat. Vagy az direkt?

Emailbe irom, hogy ne lojem el a megoldasomat, es plane hogy ne tevesszek meg senkit, hiszen en vagyok a falu esze :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.14. 15:15:45

@igazi hős: Te hoztad meg nekik az adu ászt, mert az a tábla a lényeg az egészben. A többi, ami eddig itt elhangzott xart sem ér. Kérdezzetek meg egy független hozzáértőt. A kanyarodás vs egyenes itt nem él, mert nem erre a forgalmi szitura van kitalálva.(jobbra kanyar vs egyenesen haladó) A táblák működő lámpánál is számítanak, az erősorrend nem ezt jelenti. Ezért is van kint a kiegészítő, ezt előbb is mondhattátok volna. Pont ezért van kint, és ezért van a bringásnak igaza, az összes többi baromság! A bringás átvezetés pedig alárendelt, nem egyenrangú ezzel az úttal....Szóval ezzel kellett volna kezdeni, mert ha ezt tudom, nincs min vitázni. @Perillustris: Te aztán ráérsz..Búcsúzóul egy tanács.Ha azt szeretnéd, hogy bringásokat ne utálják, Te ne segíts nekik, mert csak rosszabb! Frankón, amióta téged "ismerlek" azóta figyelek a szabálytalan kerékpárosokra és utálom azt a fajta kettős mércét, amit Ti használtok. Azóta látom mit művelnek az utakon, hogy követelik ki a szabályok betartását az autósokból és xarják le saját maguk..A Te segítséged, létezésed csak átok a bringás vs autós megbékélésre..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.14. 15:17:36

Így is lehet. Szabályosan: www.aabroncs.hu/blog/2011/06/14/michelin-bringafesztival/ Sok kis potenciális rendes bringás. Sisak, lámpa, prizma, minden ami kell. Ahogy a Fiam is bringázik, pedig csak öt éves..Lenne mit tanulnotok, tisztelet a kivételnek, aki betartja és nem csak elvárja majd kikerüli..Na byez..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.14. 15:19:27

Ja, a blog az oldalamon moderált, felesleges megint a betegebb bringásoknak anyázni, fenyegetni, stb..Kitörlöm.A normális kommentek mennek csak át.

igazi hős 2011.06.14. 18:08:19

@Aabroncs: Nem. Olyan nincs, hogy "nem erre a helyzetre van kitalálva". Ha bővítem a lehetőségek számát, attól még minden szabály érvényes marad. Ráadásul itt a szabály is módosítva lett: "(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a)...
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,"
Azaz bizonyos 10/a tábla ugyanúgy csak nyomatékosítja az egyéb szabályokból is következő helyzetet, mint pl. egy forgalmi rend változás tábla.

Perillustris 2011.06.14. 23:49:38

@errorka: @alexfly: A megoldás minden esetben az ADBC.

A lámpákat valóban nem kevertem bele, hiszen B és C minden esetben egyszerre kap zöldet és pirosat. A helyzet úgy is egyértelmű, hiszen a kanyarodó autós elsőbbséget kell adjon a kerékpárúton érkezőnek, ahogy @igazi hős: is írja. Minden más csak aabroncsi mellébeszélés.

@Aabroncs: "azóta figyelek a szabálytalan kerékpárosokra"

Már megérte.

terror 2011.06.15. 00:14:33

@Perillustris: Biztam benne, hogy eltrafalom, habar se jogositvanyom, se rendszamom, azert megis csak en vagyok a falu esze.

terror 2011.06.15. 00:21:01

@Aabroncs: Szar szemet kocsog szabalytalan kerekparosok odajarnak az oldaladra kopkodni, mi? Micsoda egy kopkodofetisiszak lehetnek ezek a szemetek...

Azert erdekessegkepp:

Michelin Bringafesztivál! (0 hsz)
Szabadság miatt zárva! (0 hsz)
Kisorsoltuk a nyertest! (0 hsz)
Alufelni és nyári gumi akció! (frissítve!)
Új ContiEcoContact™ 5 (0 hsz)
Alfagumi-Facebook akció! (1 hsz, egy amugy a Facebook szabalyzataval ellenkezo akcional!)
Jó gumiabroncsot jó áron? (0 hsz)
Sikeres Continental tesztek (0 hsz)
Olajcsere ingyen! (0 hsz)
A lézerblokkoló szabályos? (Frissítve 2011.03.02.) (0 hsz)
Szervizcsomag akciók! (0 hsz)
Benzin-Etanol átalakító (0 hsz)
Gumiabroncs beszerzési gondok! Fontos hír! (frissítve, 2010.12.23.) (0 hsz)
Szélvédő javítás! (0 hsz)
A Totalcar szerint nem kell téligumi! (3 hsz, komoly :)

Tovabb nem is nezem, mert csak 0,0,0,0,0000000, nulla, NULLA.

Nyilvan mindenhonnan ki kellett moderalni mindent, meg az ertelmes hozzaszolasokat is, mert "a betegebb bringasok odajartak anyazni".

Ezert szeretunk teged. Mert egy nagy nevetteto vagy :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.15. 19:51:52

@errorka: Nos, gondoltam, hogy nálad lejjebb nem nagyon, de ezt azért..gondolod belemehetünk a weboldalak fikázásába, de ha felfognád ez miről szól, látnád, hogy a blog helyett a fórumot használják az ügyfelek, de, mint már mondtam ,nem csak arctalan, de buta is vagy. Ha már az oldalam nézegeted, hogy megpóbálj igazi kerékpáros prosztóbunkó módon Te is sározni, szarral dobálni, nézd meg a 336 hozzászólást a fórumban. Ha pedig hozzád hasonló gyökér lennék, a helyesírásod hoznám fel, meg láthatóan kettes alával végezted a Sasadnál a facsemete képzőt, de nem megyek le a szintedre. Ezzel lementünk egy olyan szintre, valóban nincs értelme vitázni.

@igazi hős: Nincs igazad, de befejeztem. Ahogy a lámpa erősorrend kérdésben sincs, de amiben nem vagytok toppon, azt direkt figyelmen kívül hagyjátok. Példa:"lsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik" De, következik. Az, hogy bringásnak is van EAK tábla, mégpedig négy darab..Ezért van ott a jobbra kanyarodónak a kiegészítő. Az egyenesen haladó autóval szemben is elsőbbsége van a drótszamarasnak?? Nem?? Pedig zöld..Ahogy azt is figyelmen kívül hagyod, szépen, hogy azt mondtad a zöld lámpa überolja az EAK-ot:-) Akkor az autónál nem??:-))) Horrorka barátod mag a perverziusz lehúz téged. Szerintem menekülj, míg lehet, mert a végén velük egyformán "bringás náci" leszel. Vehetsz sisakkamerát, hogy kiprovokáld az autósokból a szabálysértést és feltölthesd a jútúbra,aztán este reiszmannfréd:-))Beteg világ, komolyan. A Magyar Bringások:-))

Perillustris 2011.06.15. 21:25:36

@Aabroncs: Azt már te is "elismerted", hogy az utolsó szakaszon a bringásnak nincs EAK táblája. Az pedig lényegtelen, hogy valamikor volt-e azon az oszlopon.

"Az egyenesen haladó autóval szemben is elsőbbsége van a drótszamarasnak?"

Mármint azzal, amelyik merőlegesen érkezik? A két iránynak egyszerre sosem zöld.

igazi hős 2011.06.15. 21:42:40

@Aabroncs: Nem hiszem el, hogy nem érted meg, csak az elvakultság beszél (ír) belőled, de azért harmadszor is leírom: alapesetben az EAK tábla nem szabályozza két, alárendelt úton érkező jármű elsőbbségi viszonyát. A 28 § (jobbkézszabály) itt nem játszik, mert nem jobbról érkezik, hanem szemből. A te érveléseddel az út bal oldalán vezetett bringaút alárendelt lenne a balra kanyarodóval szemben (hiszen a kanyarodás végén már jobbra van), de csak az aki vele azonos irányból érkezik, a szembejövő bringásnak már balról érkezik.

terror 2011.06.16. 00:50:46

@Aabroncs: Draga baratom a nevettetes kinpadjan, idezek toled:

"Ja, a blog az oldalamon moderált, felesleges megint a betegebb bringásoknak anyázni, fenyegetni, stb..Kitörlöm.A normális kommentek mennek csak át." - sajtokozlemeny.blog.hu/2011/04/28/rohadek_hazug_barbar_biciklisek/fullcommentlist/1#c13739787

Most vagy olyan gyikarc vagy, aki azt se tudja, mit akart irni, vagy olyan, aki keptelen visszanezni, hogy mit irt. Egyik nagyobb fasz, mint a masik. Radbizom, hogy valassz, melyik vagy :)

A kedvedert megneztem a forumot is. 386 hozzaszolas van (nem pedig 336, dehat a matek sem az erosseged), ennek kb. a fele a te/ti valaszotok. Marad 193, de szamoljunk 200-al. Ez persze csak egy szokasos Aabroncs fele kis tevesztes abba az iranyba, amerre te szeretned :)

A helyesirason lovaglas az ilyen dedo szint, plane olyan helyesirassal, mint a tied :) De nyilvanvaloan kifogytal az ervekbol, te magad is tudod, hogy honapok ota faszsagokat irogatsz amerre jarsz, es eleg cinkes, hogy minden .blog.hu oldalon bebuktatnak, akarmi legyen a tema, az adozastol a horgaszat tamogatasan at az EAK tablakig. Nemcsodalom, ha frusztraltsagodban az egyeduli menekvesed az, hogy ekezet nelkul irok :)

(Amugy tudod, en egy szuperzold bringanaci vagyok, es azert nem irok ekezetet, hogy sporoljak az arammal :)

Perillustris 2011.06.16. 12:58:19

Várom az EMPAMO ellendemonstrációját vagy sajtóközleményét! LOL

index.hu/belfold/2011/06/16/junius_16/

"Budapesten az autós felvonulás 15 órakor a Hősök teréről indul az Andrássy út – Károly körút – Kossuth Lajos utca – Erzsébet híd – Döbrentei tér – Lánchíd utca – Clark Ádám tér – Lánchíd – Széchenyi tér – József Attila utca – Andrássy út – Hősök tere útvonalon."

Perillustris 2011.08.10. 10:34:49

@errorka: @igazi hős: @www.aabroncs.hu: Pár napja arra mentem. Még sárgán villogó külön lámpácsak is figyelmezteti az autóst.

:)

Bougheau Tschichka 2012.01.02. 12:18:46

Fizessenek a kerékpárosok a számukra megépített (persze nem használt) kerékpárutakért!

Hócipőm tele van, amikor látom a sok tízmilliókért megépített vadonatúj kerékpárutat, s mellette párhuzamosan haladó autó úton a kerékpárosokat!

Akkor minek???

Évekig sírtak, hogy nem építenek nekik kerékpárutat, veszélyes az autók között, amikor megépül, akkor meg mégis bemennek az autósok közé, mert

- nekik nem tetszik a vonalvezetés
- van szembejövő forgalom
- autóúton gyorsabban tudnak haladni
- kit érdekelnek az autósok, akik szennyezik a levegőt bezzeg ő nem, hogy tucat autó lassít, koptatja a fékbetétet, vált vissza, ad gázfröccsöt, amikor megelőzi ...

Perillustris 2012.01.02. 21:51:52

@Bougheau Tschichka: Gondolom, az autósokat is rázavarod az autópályákra, a "párhuzamos" főutakról.

De add ki a dühödet bátran, ha segít!

dzsaszper 2012.05.03. 09:15:08

@alfagumi: az elsőbbségadás tábla konkrétan a Dombóvári út Pázmány Péter rakpart utat védi, mind a keresztező kerékpárossal, mind a Lágymányosi hídról érkező autóssal szemben.

Ez a két jármű között a ki megy egyenesen szabály dönt, a bringás javára.
süti beállítások módosítása