HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Újabb feljelentés az NKH ellen

2010.03.01. 09:54 :: Winkler Róbert

Nem elég az NKH-nak a maga baja, konkrétan a friss korrupciós botrány, most a mopedautósok is támadásba lendültek – persze nem először.

MOPEDAUTÓK és SEGÉD-MOTORKERÉKPÁROK
Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete
5200 Törökszentmiklós, Bethlen G. út 4.
Tel: 30/9982-725

Cím: dr. Szabó Máté
Országgyűlési Biztosok Hivatala
panasz@obh.hu
1387 Budapest Pf. 40.

Fa: Bander Ferenc
Elnök

Tisztelt Cím!

Az általam MOPEDAUTÓ-nak nevezett zárt utasterű motorkerékpárokat és segédmotoros-kerékpárokat, valamint a QUAD-okat, 2001. május 1. óta az Európai Unió közlekedési kultúrájából és rendelkezéseiből a Magyar KRESZ átvette, és beültette rendelkezéseibe! Amelyben Ön is komoly elismerendő jelentést készített.

Megállapítható, hogy az Európai Uniós szabályozás (az Európai Unió Tanácsának 93/34/EGK. (1993. június 14.) számú irányelve a motorkerékpárok és a segédmotoros-kerékpárok előírt azonosítási jelzéséről, valamint az Európai Unió Tanácsának 92/61/EGK. (1992. június 30.) számú irányelve a motorkerékpárok és segédmotoros-kerékpárok típusjóváhagyásáról) értelmében a típusengedélyezést elegendő egyetlen tagországban elvégezni, és az ott kiadott típusbizonyítványt az unió többi tagországai az engedélyezés során, azt kötelesek figyelembe venni. A típusbizonyítványban szerepel az adott jármű azonosítási száma, amely azoknak a karaktereknek a megszerkesztett kombinációjából áll, melyeket a gyártó rendel minden egyes járműhöz. A kombinációnak lehetővé kell tennie azt, hogy minden jármű – más adatok igénybevétele nélkül – 30 éven át a gyártóján keresztül egyértelműen azonosítható legyen. Ez az azonosító szám 3 részből áll, amely összesen 17 karaktert tartalmaz (93/34/EGK. irányelv mellékletének 3. pontja).

Az Európai Uniós szabályozás szerint a forgalomba helyezéshez, illetőleg a forgalomba részvételhez más engedélyre vagy igazolásra a típusbizonyítványon, az 1988. évi MT rendelet alapján a FORGALMAZÓI TANÚSÍTVÁNYON és az azonosító számon kívül nincs szükség. Ide vonatkozó Európai Uniós szabályozás a biztosítás megléte, valamint annak a járművön elhelyezett jól láthatósága, mely jogkörét nem a közlekedési hatóságnak kell gyakorolnia, ha nem az Önkormányzatnak, illetve Biztosító társaságoknak.

Továbbiakban az is értelmezendő az Európai Unió közlekedésre vonatkozó rendelkezéseiből, nem is beszél a magyar KRESZ tartalmáról, hogy segédmotoros-kerékpárral 2001. Május 01-óta, lehet személyt szállítani, olyan utast, amely eleget tesz a KRESZ előírásainak. A magyar KRESZ 2001-ben, két részben is változott a segédmotoros-kerékpár témakörben, s a fentiekre bizonyítékul szolgál!

Az egyik az, hogy a segédmotoros-kerékpár definíciója megváltozott (r., pont), 2001 előtt a segédmotoros-kerékpár utas szállítására alkalmatlannak kellett, hogy legyen! A 2001 óta megjelent KRESZ rendelkezései nem tartalmaznak tiltást, a személyszállítás lehetőségére vonatkozóan. Mint azt tudható, minden járművel annyi személy utazhat, amennyire az adott jármű Típusbizonyítványa engedélyt ad.

A második az, hogy a KRESZ 48.§ (9). bekezdése szabályozza a segédmotoros-kerékpárokkal történő utas szállítást, az alábbi megfogalmazással, „A zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpárral és segédmotoros-kerékpárral csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a vezető és az utas becsatolt motorkerékpár-bukósisakot visel”. Így az gondolhatóan véletlenül az Uniós változtatások után a KRESZ szövegében bent maradt 54.§ (8). bekezdés b, pontja, a következő szövegrésze, „segédmotoros kerékpáron utast szállítani nem szabad” értelmetlenné vált, mely kitörléséről rendelkezni kell. Megjegyzendő azért, hogy a KRESZ különbséget tesz személyszállítás és utasszállítás között! A szállított személy az az utas, aki eleget tett a rendeletek előírásainak

Tehát minden estben, ha az utas nem köti be a biztonsági övét, vagy a bukósisakot nem csatolja be, jármű kategóriának megfelelően, abban az esetben nem szállítható!

Tehát utas szállítás vonaton, repülőn, lovas kocsin, egyes esetekben buszokon, más járművek esetében személyszállításról beszélünk. Ennek ellenőrzéséül figyelembe ajánlom az 54.§ (5). bekezdését, ahol a kerékpárokra vonatkozó szabályozás, a személyszállítást tiltja, s nem az utasszállítást, azaz semmilyen egyéb rendelkezés nem ad lehetőséget. Így ugyan a KRESZ 54.§ (8). bekezdése értelmezhető, de félrevezető információ tartalma miatt törlendő.

Tisztelt dr. Szabó Máté Úr, ma a négykerekű zárt utasterű segéd-motoroskerékpárok használóit jogtalan költségekre kényszerítik, szerzett jogaiktól megfosztják.

1., A négykerekű segéd-motoroskerékpárokat regisztrációs adóval terhelik, oly módon, hogy motorkerékpár vagy személygépkocsi adót állapítanak meg.

2., Csak vezető közlekedhet a járművel az NKH határozatai szerint, szemben a gyárilag kétszemélyes kialakítással és vezethetőségüket személygépkocsik vezető engedélyéhez kötik, mikor segéd-motoroskerékpár kategóriába gyártották, s ezzel a rendelkezéssel pont azon embereket fosztják meg a vezethetőségüktől, akiknek gyártották. Úgy gondolom, ha egy gyerek segéd-motorkerékpár vezetői engedéllyel egy lassú járműnek vizsgáztatott 60-80 lóerős IFA vagy ROBUR gyártmányú teherautót vezethet semminemű gyakorlat nélkül, akkor egy 4 kw-os mopedautót is vezethet!

Kérem az ügy kivizsgálását, mivel a 2009. március 31. dátummal kelt, 14/2009.(III.31.) KHEM, Miniszteri Rendelkezések szerzett jogokat, és emberi jogokat sértenek. Véleményem szerint alábbiak változtatása indokolt:

a., Segédmotoros-kerékpárokon elhelyezett rendszámok félre vezető szóhasználat, mivel azok a segédmotoros-kerékpárokon nem hatósági jelzések, a segédmotoros-kerékpárok rendszámának feladata, a biztosítás meglétének azonosíthatósága . Segédmotoros-kerékpárok hatósági jelzése a gyártó által elhelyezett 17 karakterű azonosító. Így a segédmotoros-kerékpárok jelzését, nem nevezhetjük rendszámnak, hanem segédmotoros-kerékpár azonosítónak kell azt nevezni.

b., Forgalmazói tanúsítvánnyal rendelkező zárt utasterű segédmotoros-kerékpárokat a Közlekedési Hatóságnak nem kell bevizsgálnia, azok már a Magyar Köztársaság területén üzembe lettek helyezve (1988. évi MT. rendelet alapján),  regisztrációs adó nem róható ki rájuk. Egyéb esetként megjegyzendő az is, hogy forgalmi engedélyre nem kötelezett járművekre a regisztrációs adó nem terjed ki, tehát semmilyen segédmotoros-kerékpárra az nem róható ki.

c., Segédmotoros-kerékpárral lehet utast szállítani, így a zárt utasterű segédmotoros-kerékpárok (MOPEDAUTÓK) valamint a négykerekű segédmotoros-kerékpárok (QUADOK) vezethetősége segédmotoros-kerékpár jogosítvánnyal történhet.

A kéréseim abból indulnak ki, hogy a hazai jogi szabályozást és jogi alkalmazást összhangba kell hozni a nemzetközi szabályozással és gyakorlattal, melynek a Magyar jogi szabályozásban megvannak a kiinduló alapjai, és az Európai Unióhoz való csatlakozással szerződésbe is foglalt feladata a Magyar Kormánynak.

Törökszentmiklós, 2009-05-28
Tisztelettel: Bander Ferenc
Elnök

MOPEDAUTÓK és SEGÉD-MOTORKERÉKPÁROK
Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete
5200 Törökszentmiklós, Bethlen G. út 4.
Tel: 30/9982-725

27 komment

Címkék: nkh mopedautó

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr481799102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somlói galuska 2010.03.01. 10:49:48

Tényleg hihetetlen, hogy csak a xar dolgokat hajlandóak átvenni az uniós rendelkezésekből, és egyszerűen képtelenek felfogni ennyi idő után, hogy harmonizálni kellene a hazai és az uniós törvényeket.Illetve biztos vagyok benne, hogy szándékosan halogatják, és értelmezik félre ezeket a rendeleteket.
Nem igaz, hogy az unió sem tud ebben segíteni.

Samott 2010.03.01. 11:18:49

Ezekkel a sz.rokkal lehet fouton, lakott teruleten kivul kozlekedni?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.01. 11:23:42

Kövezzetek meg, de nem hagynám, hogy B-s jogsi nélkül bárki vezessen ilyet. 15 éves kiscsávó babettás jogsival szerintem ne vezessen mopedautót.

Betg 2010.03.01. 11:24:26

NKH=rosszindulat pénzbeszedés kábitás

Betg 2010.03.01. 11:28:10

külföldön sokan mennek ilyen szerkezetekkel ,de ott az emberek hozzá vannak szokva nem akarnak átmenni rajtuk. De igazából a regadó miatt van ez a cirkusz pénzbeszedés!!!!!!!!

yomsisi 2010.03.01. 11:37:30

Mindenki közlekedhessen azzal, amivel neki jól esik. Persze a megfelelő papírok birtokában.
Ez az eszelős szívatás ami itt megy, tényleg elképesztő! Az is teljesen egyértelmű, hogy kizárólag a lehúzásról szól minden rendelet.

Suttora 2010.03.01. 12:07:23

@scheerti: Pedig szerintem magára és másokra is kevésbé veszélyes vele, mint a Babettával. De ezeknek a srácoknak jó része ma már nem azzal jár, hanem 60-70-et vagy akár 90-et tudó robogókkal, amikkel sokkal veszélyesebb mint a max 45-50-et menő mopedautó zárt karosszériájában.

Egzaktix 2010.03.01. 12:10:14

Izé,ok de jó az nekünk ha 40-el megy fő úton valaki egy ilyen autóval előttünk?Mert a bringást,motorost könnyű kikerülni,de ezek nem egy nyomon haladnak lassan.Amúgy persze,hogy szopatnak minket az államapparátus minden szintjén, szép magyar hagyomány ez.

Suttora 2010.03.01. 12:24:45

@Egzaktix: Nem jó, de nincs annyi belőle, hogy ne lehetne néha kikerülni. Én jó, ha 2-3 havonta látok belőle egyet. Egyáltalán nem praktikus szerintem, drága is, ezért tényleg nincs sok.

joetaylor 2010.03.01. 12:34:30

Ahol én élek ott a biciklis simán megy a busz előtt ami persze nem tudja kikerülni. Ezért szép nagy sor alakul ki, de senki sem siet.
Mi van akkor ha nem tudod kikerülni? Semmi, menjél te is negyvennel. Előbb-utóbb úgy is ki lehet kerülni. A jogsi nem egy kötelező dolog hanem egy engedély a társadalom részéről, hogy gép erejű eszközöket használj a helyváltoztatásra. Aki pedig máshogy gondolja attól meg kell vonni. Az út mindenkié és másokkal megosztva kell használni.
Élvezni kell az életet nem pedig gyorsan hajtani.

Alhazred 2010.03.01. 12:54:20

egyszer majdnem megküldtem egy ilyet hátulról a négyesen. főutakról simán kitiltani.

tlantos 2010.03.01. 13:04:38

Nalunk ez se lenne mopedauto.
www.kenguru-car.com
Pedig raadasul rokkantkocsi.
(a velorexnel gondolom nem volt vita, az csak 3 kereku :)

huomate 2010.03.01. 14:19:35

ezek a mopedautok nagyon klasszak, csak pontosan a vitás jogi helyzetük miatt nem merek venni egyet pedig jól használhatónak tünnek
na majd 20 év múlva rendezik a dolgot,bezzeg ha extra pénzt lehetne érte szedni akkor menne gyorsan....

Alfonz83 2010.03.01. 18:53:58

Korfun az érvényes jogsi bemutatása után
simán bérelhetsz robogót,vagy quadot és
természetes,hogy KÉT személlyel közlekedsz vele.Na persze az EURÓPA!
Nálunk a hatóságok az utolsó pillanatig
körömszakadtáig ragaszkodnak a hülyeségük-
höz,mert hát ők a hatóság,hát hogy lehet-
ne bárki okosabb tőlük.Sajnos ez a magyar
virtus.Ez után az következik,hogy holnap-
tól kötelező lesz,ami máig szigarúan til-
tott volt.Volt már rá példa/pót féklámpa/
Néhány évtized múlva mi is EURÓPA leszünk,
csak legyen türelmünk kivárni.

Zolee123 2010.03.01. 19:19:09

Én már vezettem ilyet. CSODÁLATOS.. Olyan érzés van bennt, mint ami most fog szétesni. A szélvédőre tett gyorsulásmérő alapjáraton 0,2 G-t mér.. Ezekhez képest egy Daewoo Tico kész sportkocsi.
Amíg 2 falu között mennek, addig nem zavarnak, de máshol inkább ne menjenek.
A rendszám kell rá, mert ha egy ilyennel meghúzzák az autóm azért nem árt ha visszakereshető.

BTO11 2010.03.01. 20:32:31

baxátok +!
a kolleganőm azért adta el a mopedautósját mertjöt ez a fasszág eredetvizsgástol,pedig van B kategoriája. városba melóbajárni jó,van oan mint a kispolák.
aztán mé kell mán 45-l menni????
tessék felemelni 50re lakotton, kivül + 60ra.
ha trakecot fogsz kint a főuton azután is 40-l ballagsz kiskomám,és az vontatmánnyal sokkal hoszabb!!!!!!!a kombájn + szélesebb!

BTO11 2010.03.01. 20:38:18

én ezeken a mopedautókon nem akadok ki .inkább kiakadok azokon a balfaszokon akikk lakotton kivül 70-l mennek de lakotton belüll rámelőznek az 50-s tempomra,hogy aztánkint feltartsanak,pedig az autójuk az tudja lazán a pályatempót is.
itt irta néhány hogy joga van 70-l menni,akkor a mopedesnek is joga van menni 45-l.

hogen 2010.03.02. 02:52:26

Mopedautó? Nagy ötlet, 21 éves korig csak ilyet vezethessenek - szerintem. Apu BMW-jével ráérnek az ifjoncok gyilkolászni később is.

Gábor, a jobbszélső (törölt) 2010.03.02. 11:28:02

Sziasztok!

12 éves múlt a kisfiam, sokkal boldogabb lennék, ha egy ilyen négykerekűvel kezdhetné meg a közlekedést, és nem egy 2kerekű simsonnal! Nem értem hogy gondolhatja valaki, hogy babettázni nyugodtan, de mopedautóba ne üljön??? Miféle gondolkodásra vall, azt hinni, hogy a babetta a biztonságosabb????? Ezeknél a mopedautóknál értelmesebb városi futkosót nem is nagyon tudok elképzelni. Pont annyi, amennyi városban a minimum! Tökéletes, persze nem tetszik a fogyasztói társadalomban fogyasztást generálni akarók szemszögéből, ezt megértem. Hiszen harmada üzemanyag fogyasztás, ergo kevesebb haszon az államnak és a multinak egyaránt (mindkettőt ugyanonnét irányítják láncon) mindenkinek szar, kivéve az állampolgárt. Ez az ellehetetlenítés a mopedautóknál jól beleillik abba a sztoriba, miként csináljunk mindenkiből rabszolgát, akinek egy dolga van, hasznot és sarcot juttatni egy szűk csoport érdekei szerint....

Gábor, a jobbszélső (törölt) 2010.03.02. 11:30:07

@Gábor, a jobbszélső: csak annyit, hogy mindezt mondom úgy, hogy nekünk nincs ilyesmink, nem is volt, de szerettem volna valóban ezt venni a fiamnak mire 14 évesen megszerzi az első jogosítványt. Most majd száguldozhat 70-es a simójával, én meg tölthetem izgulással a délutánokat, hogy hazaér-e egészben. a mopedautóban sokkal több esélye lenne bajmentesen hazaérni.

Gábor, a jobbszélső (törölt) 2010.03.02. 11:35:14

még valami, nem jellemző, hogy ilyenekkel vágjon valaki neki a világnak, elvétve találkozik velük az ember országúton. Azért megelőzni sem annyira nehéz, hiszen a sebessége miatt egy pillanat műve, a szélessége meg lényegesen kisebb, mint egy autónak, ezért is sima ügy. A szintén negyven-ötvennek pöfögő ifák, traktorok sokkal nagyobb gondot okoznak.

Aranyhörcsög 2010.03.02. 15:20:30

..aki részt vesz közúton a forgalomban az legyen nagykorú, legyen jogosítványa + gyakorlata, és azonosítható /rendszám/
Lehet ezzel a véleménnyel egyedül vagyok de ha az egyiknek kötelező a másiknak miért nem? 14-15 éves "gyerekek" - tisztelet a kivételnek - alkalmatlanok a közúti forgalomban való részvételre. Teljesen mindegy, hogy mopedautó vagy segédmotorkerékpár. Mondom ezt úgy, hogy én is haragudtam a szüleimre mert nem engedtték /persze azért megvolt/ de igazat adok most már nekik.

KAWAszaki 2010.03.02. 19:33:42

Tipikus magyar hozzáállás szerint : dögöljön meg a szomszéd tehene is! Ne csak a mezei autóst szívassa az NKH, hanem a mopedautóst is!
Fizessenek ők is állambácsi lyukas bukszájába...

Viccet félretéve : legalább egy nyamvadt rendszám kelljen már rá, hogy ha a zebrán átkelek, egy ilyen fos meg elsodor, legalább annyit tudjak hörögni a mentőben, hogy mi volt az a három betű, három szám, amit utoljára láttam....

Gpety 2010.03.02. 19:34:10

Nagyon egyet értek a levél írójával abban, hogy az uniótól nem csak az előnytelen, de az előnyös dolgokat is át kellene venni. Sajnos úgy néz ki, hogy az egységesítés nem kényszer, amelyik ország akar, az eltérhet. Vagy azért mert tényleg megteheti, vagy azért, mert nem ellenőrzi az ilyeneket senki Uniós szinten.
Márpedig amíg nem lesz valós kényszer az egységesítésre, addig idehaza a rendelet/törvény alkotók úgyis elfognak térni, meg fogják nehezíteni a dolgunkat, csak azért, hogy több pénzt tudjanak beseperni a néptől.

xandrossz 2010.04.10. 21:21:21

gyűlölöm ezeket a fos mopedautókat. ez valszeg azért van mert teherautót vezetek és lenézek rájuk :) biciklivel is megelőzöm őket.
viszont azt is értem miért vesznek ilyet egyesek. érthetetlen számomra ez az egész reg adó dolog is. az NKH-nál szokás szerint hülyének néznek minket és annyi pénzt szednek be amennyit csak tudnak.

xandrossz 2010.04.10. 21:22:48

jah és a rendszám nem lenne hülyeség sem erre sem a robogókra!!!

Oleg Gontar 2011.04.25. 18:31:37

Nem ertem miert van ez a szivozas. Azt sem miert 50-es motort lehet max vezetni b kat. jogsival.

Es azt sem ertem miert nem kell rendszam minden motorizalt eszkozre, hogy visszakereshetobb, ellenorizhetobb legyen. Nagyon nincsenek atgondolva a jogszabalyok ezeknek a kozlekedesi eszkozoknel.
süti beállítások módosítása