HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Bioetanollal üzemelő motor Győrből

Szereti az alkoholt az Audi

2009.11.16. 17:36 :: papptibi

Már gyártanak Magyarországon etanollal (is) üzemelő motort, az Audinál. Azt nem merem leírni, hogy ők az elsők. Nem kizárt, hogy Szentgotthárdon már évtizedek óta készül ilyen, elvégre még Brazíliába is szállítottak Ecotec motorokat. Lehet, hogy csak nem dicsekednek vele.

Az Audi az A4-esbe szánja a kétliteres TFSI-t. Érdemes megnézni, mekkora a különbség a fogyasztásban, ha benzinnel és bioetanollal üzemel, ez is kiderül a közleményből. Aki pedig motorgyárat szeretne építeni, megtudhat egy fontos titkot: mennyit pénzt kell szánni egy meglévő motor etil-alkoholos változatának sorozatgyártására. Én többre számottam.

Bioetanollal üzemelő motor Győrből

•    Új, gazdaságos 2.0 TFSI motor az Audi Hungariától
•    Bioetanollal a kevesebb emisszióért
•    30 millió forintos beruházás

Győr – Az Audi Hungariánál megkezdődött a bioetanollal is üzemelő, 2.0 literes TFSI motorok sorozatgyártása. Az új, hatékony erőforrást az Audi A4 és A4 Avant modellekbe építik be. Az etanolos üzemmód, az Európában szabványosított E85-ös jelzésű üzemanyaggal csökkenti a fenntartási költségeket és javítja a jármű CO2 kibocsátási értékét. A bioetanolos motorok sorozatgyártását a már meglévő, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A műszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.

„Fontos, hatékony és gazdaságos motorral bővítettük a termékkínálatunkat. Ez az erőforrás egy újabb jelzése annak, hogy következetesen törekszünk a károsanyag kibocsátás csökkentésére. Innovatív és egyben takarékos termékekkel a jövőben is hozzájárulunk az egész jármű energiamérlegének javításához”, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. termelésért felelős igazgatója.

A váltható üzemanyag több technikai változtatást tett szükségessé. Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása. A bázismotort már e tulajdonság figyelembe- vételével alakították ki, így sem az üzemanyagrendszert, sem a tömítéseket nem kellett átalakítani. A 2.0 TFSI bioetanolos motor hengerfuratainak kialakítását -a négyhengeres motorcsaládban elsőként- lézeres megmunkálással végzik.
Az Audi koncepciójának előnye, hogy az erőforrás maximálisan 85 százalékos etanoltartalomig, a benzin bioalkoholtartalmának bármely koncentrációját fel tudja dolgozni anélkül, hogy a menettulajdonságokban és teljesítményben észrevehető eltérés jelentkezne.
A bioetanol regeneratív alkotóelemeinek magas hányadának köszönhetően ennél az üzemenyagnál a jármű CO2 mérlege 75%-kal alacsonyabb a hagyományos üzemanyagú használatnál elért értéknél.

Az E85-ös üzemanyaggal a modern négyhengeres motor az Audi A4 limuzinban 100 km-en 9,0 litert fogyaszt (A4 Avant 9,2 liter/100 km), szuper benzinből pedig 6,4 litert (A4 Avant 6,6 liter). Az etanol, mint fosszilis üzemanyag, árának adótartalma lényegesen alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál, így a jármű fenntartási költsége ezáltal is csökken.

23 komment

Címkék: audi győr etanol motorgyár

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr681528979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2009.11.16. 17:45:41

3 Literrel tön százon? Ez kamu.

szálka 2009.11.16. 18:50:24

ez mind szép és jó és támogatom is a bioüzemanyagokat DE... miért hallgatnak arról az olajtársaságok h az egyre növekvő "biorész" ami a hagyományos üzemanyagban is van annyira nem tesz jót pl a motorolajnak. és ugye ott csak néhány (asszem 3-5)% az etaolnál meg 85%!!! ugye a probléma az, hogy hideg indításkor az olajba üzemanyag kerül ami elpárolog ha felmelegszik az olaj. de a biocucc nem tud kipárologni azért benne marad és súlyosan rontja az olaj kenőképességét és egyéb tulajdonságait. és ez esetben ez azért is lényeges mert a vw-audi motoroknál 30e km az csereciklus ami már önmagában is kicsit sok.de ezzel nyilván nem mondok újdonságot, nem is akarok. csak azt kérdezem h miért nincs ez irányú fejlesztés az olajtársaságoknál pedig ha valakik akkor ők ezt pontosan tudják. hány évet kellett várni míg végre vki kijött gázos motorokhoz való olajjal és hány motor ment addig tönkre? pedig akkor is pontosan tudták h mennyire komoly károsodást tud okozni a gáz a fémen megfelelő védelem nélkül.

AtoszMester 2009.11.16. 18:52:40

@szálka: Mit beszélsz te itt összevissza? Ezt a baromságot bakker.

vidéki suzukis 2009.11.16. 19:11:53

Kíváncsi vagyok, hogy mennyivel adják majd drágábban az alhoholista motorjaikat a schwábok. Mert ha csak 30 milla volt a motorgyár átalakítása, akkor nem lehetne ez a motor sokkal drágább, mint a hagyományos.

zeugma 2009.11.16. 20:23:04

@szálka: Hogy érted, hogy ha az olajba üzemanyag (benzin) került, az el tud párologni, de a "biocucc" nem? Az a biocucc alkohol és benzin keveréke. Melyik része ne tudna elpárologni?
(Nyiss ki egy üveg jóféle magyar pálinkát, szagolj bele, mindjárt megérzed, mennyire nem párolog az alkohol...)

Szsrobert 2009.11.16. 21:15:07

Tankoljátok az E85-öt inkább MZ-be. 3,8 helyett 4,3 a fogyasztás.

meakzs 2009.11.16. 22:50:03

Én mindenféle átalakitó nélkül beletankoltam az E85 -ÖT AZ 1.6 8 SZELEPES Volkswagen MOTORBA simán ment vele sőt még erőssebb is let,a fogyasztást persze megnövelte a lambdaszonda de még igy is olcsóbb mint a benya.

Shadowbull 2009.11.16. 22:57:24

@vidéki suzukis: Semennyivel sem dragabb, mert a Global Engine eleve ugy lett megtervezve, hogy birja az E85-ot.

sb

Shadowbull 2009.11.16. 22:58:27

"A 2.0 TFSI bioetanolos motor hengerfuratainak kialakítását -a négyhengeres motorcsaládban elsőként- lézeres megmunkálással végzik."

Ehh.

Sajtósok.

sb

Shadowbull 2009.11.16. 22:59:20

@meakzs: Majd ne csodalkozz, ha itt-ott tomitetlen lesz idovel.

sb

butch400 2009.11.17. 00:07:06

HARMINC? Élesen sikerült 30 millió forintért átalakítani a gyártást? Mondjuk ki kellett kísérletezni, hogy milyen alkoholálló műanyag csövek kellenek és ennyi. Hogy jött ez ki harmincból? Ha nekem azt mondja valaki az Audinál, hogy van rá harminc milla, kiröhögöm, ode se ülök a telefon mellé beszélni a beszállítóval... Harmincért szerintem egy ablakemelő gombot nem terveznek meg...

Vityaz 2009.11.17. 00:31:27

@Shadowbull: eh? ezzel mi a baj?
@butch400: gondolom maga a gyártósor átalakítása, mert ugye az előző mondatban arról van szó, nem pedig a fejlesztés stb.

Ciri 2009.11.17. 04:58:01

@butch400:

szövegértést mikor tanultál bazdmeg?

szálka 2009.11.17. 10:17:36

@AtoszMester: @zeugma:
nem ragozom. előbb nézzetek utána pajtikák aztán lehet nagy mellénnyel beszélni.

Szsrobert 2009.11.17. 12:57:06

"a biocucc nem tud kipárologni azért benne marad és súlyosan rontja az olaj kenőképességét és egyéb tulajdonságait. és ez esetben ez azért is lényeges mert a vw-audi motoroknál 30e km az csereciklus ami már önmagában is kicsit sok.de ezzel nyilván nem mondok újdonságot, nem is akarok. csak azt kérdezem h miért nincs ez irányú fejlesztés az olajtársaságoknál pedig ha valakik akkor ők ezt pontosan tudják. hány évet kellett várni míg végre vki kijött gázos motorokhoz való olajjal és hány motor ment addig tönkre?"

Megoldás: nem csak 30000-enként kell szervizelni, olajat cserélni. Nem gondolom, hogy 30000km fullgázt elviselne bármilyen szuperolaj.
A tönkrement motor pótlása jó üzlet a gyárnak.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.11.17. 21:44:47

Szép kis sajtóközlemény.
"Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása."

Kérem mondja meg az illetékes mi az az "erős korrodáló hatás" mert ha azt írja, hogy gyengén vagy csak korrodáló akkor mégy hagyján, de hogy erős az csúnya hazugság.

Inkább mondják azt, hogy átprogramoztuk a komputert oszt jólvan minden maradt a régiben...

littlerock 2009.11.17. 21:48:17

A gázautó/hozzá való olaj dolog megmosolyogtat... 110000 km-et hajtottam a már 100000 km-es motorba gázzal... VW 1.6 8v. Hengerfej tömítést cseréltem rajta és 200000 km-es motorban látszik a hónolás... milyen kopásról kéne beszélnünk??? 10W40 es olajat használok, és nem a legdrágábbat...

Olvasni sokmindent lehet, de a tapasztalat többet ér.... ez a motor első blikkre mégennyit elmegy... amit utána írok, azt olvasd el :)

Shadowbull 2009.11.17. 21:52:27

@Égő Ákos: "Inkább mondják azt, hogy átprogramoztuk a komputert oszt jólvan minden maradt a régiben... "

Ahogy mar irtam, az egesz motort eredetileg ugy terveztek, hogy vigye az E85-ot. Gondolom 30 millaba az kerult, hogy a gyartosoron modositottak nehany aprosagot, beraktak egy bioetanoltartalyt, hogy tesztelhessenek, vagy valami hasonlo.

A motorhoz nem kellett hozzanyulni.

sb

Shadowbull 2009.11.17. 21:54:36

@Vityaz: Az, hogy lezerrel csak a hengerfal feluletet kezelik, ez egy eljaras a honolas kivaltasara.

Maga a henger mechanikus megmunkalasa ugyanugy hagyomanyos szerszamokkal tortenik, csak a vegen nem ugy honolnak ahogy eddig.

sb

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.11.17. 22:08:23

@szálka: tényleg ne ragozd, mert badarságokat írsz.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2009.11.17. 22:09:52

@Shadowbull: más a szoftver ennyi a különbség. A többi PR.

Shadowbull 2009.11.17. 22:14:29

@Égő Ákos: De csak azert, mert elotte a fiatal szovjet fejlesztomernokok gondoltak az E85re.

Amugy a gyartosor hozzaillesztese abszolut elfogadhato indok.

sb

Vityaz 2009.11.17. 23:28:21

@Shadowbull: jah jó! :) egyre gondoltunk akkor, nyilván nem a lézerkarddal faragják ki :)
süti beállítások módosítása