HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

HONDA ECO TOUR 2009

Tud nem enni, ha akar

2009.06.04. 19:40 :: papptibi

Hol vannak már a régi szép idők, amikor a Hondákat nem a takarékosságukkal adták el... Na de nem baj, tudjuk, hogy gyorsak is tudnak lenni, ha akarnak. Bár azért nem lett volna hasznontalan információ, hogy milyen átlagsebesség mellett adódtak ezek a kiváló fogyasztási értékek.

A Honda elkötelezettségét a hatékony és gazdaságos közlekedés, a fenntartható fejlődés, valamint a környezetvédelem irányában minden termékében meg lehet találni. A mérnökök erőfeszítései a felhasználók „kezében” válnak valódi eredménnyé, akkor, amikor a Honda termékei valós körülmények között is bizonyítanak.

A Honda Eco Tour 2009 egy ilyen bizonyítási lehetőség volt. A Honda Barátok Klubja Magyarország (HBKM) minden évben megrendezi országos találkozóját, melyre idén Kaposváron és környékén került sor. A háromnapos rendezvény része volt az a gazdaságossági verseny, mely a Honda Eco Tour 2009 elnevezést kapta. Bizonyítandó, hogy a jelenlegi Honda palettán nemcsak a hibrid modellek – az Insight és a Civic – üzemeltethetőek gazdaságosan, a többi modell előtt is nyitva állt a megmérettetés lehetősége. A sokkal inkább egy túra, mintsem verseny jellegű kirándulás során valós körülmények között (tehát a forgalom normál ritmusában haladva) tudták a Honda autók és vezetőik megmutatni, mennyire kedvező fogyasztást – és így mennyivel kevesebb károsanyag-kibocsátást – produkálnak a Honda modellek.

Az útvonal a Dél-Dunántúl több tájegységét is érintette, kimondottan változatos útviszonyokat – sík, egyenes országutakat, városi szakaszokat, kanyargós hegyi utakat és lankás lejtőket, emelkedőket – biztosítva ezzel a fogyasztásméréshez. A kiinduló helyszín Kaposvár volt, ahova 381 kilométer megtétele után, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Pécs érintésével tért vissza az öt kategóriába sorolt, több mint 30 autóból álló konvoj.

A legjobb eredményt a Honda legújabb hibrid modellje, az Insight érte el, 3,43 literes átlagfogyasztással 100 kilométerenként. Az összes induló adatainak kiértékelése után kiderült az is, hogy két résztvevő kivételével mindenki 7 liternél alacsonyabb fogyasztással teljesítette a túrát, pedig nagy motorral rendelkező, nagy teljesítményű autók – S2000, 2,0 liter, 240 lóerő, Civic Type R 2,0 liter, 200 lóerő, Acura TL, 3,5 liter V6, 280 lóerő, NSX 3,2 liter V6, 276 lóerő – is részt vettek az eseményen.

A résztvevő hibrid autókat két 1,4-es Jazz követte 4,55, illetve 4,60 literes átlaggal, majd a Honda dízelmotorjának – melyek lökettérfogata 2,2 liter! – hatékonyságát bizonyítandóan egy Civic i-CTDi érkezett, 4,61-es átlaggal.

A Honda Eco Tour 2009 kategória győztesei:

1200 – 1599 cm3

Honda Jazz 1,4 iDSi

4,56 l/100 km

1600 – 1999 cm3

Honda FR-V 1,8 iVTEC

4,99 l/100 km

2000+ cm3

Honda Civic 2,2 i-CTDi

4,62 l/100 km

Sportautó

Acura RSX 2,0 DC5

5,44 l/100 km

Hibrid

Honda Insight

3,43 l/100 km

 

 

 

 

 

 

 

A Honda Eco Tour 2009 bebizonyította, hogy a Honda törekvései a gazdaságosság és környezetvédelem irányában valós körülmények között is elérik céljukat.

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr941163762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKKB 2009.06.04. 19:59:37

elsőnek lenni jó :) hondásnak még jobb....

Ronin_ 2009.06.04. 20:02:51

Ja, nekem az Acura 5,44 literje tecccik!
A többi lábbalhajtós köszörű:-)

kabaka (törölt) 2009.06.04. 20:11:34

Még mindig a Japánok a legjobbak.

megint 2009.06.04. 20:19:17

Érdekes, más tesztekben ennél jóval többet evett

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.04. 20:51:51

@Gee Halen: LoL! Most látom, hogy ott virítok az egyik képen a antáros farmeremben :) (A megtalálónak pirospont)

acsa77 2009.06.04. 21:21:48

@megint: sajnos kevés autósteszt ad valós fogyasztási értékeket. A fenti tesztben gondolom pont betartották a sebességhatárokat... Úgy még én is simán elérem a gyári adatokat.

Ráadásul ritkán tesztelnek az újságírók fokozatmentes sebességváltóval autót, ezért szétpörgetik - mert szubjektíven úgy tűnik, mintha vánszorogna normál használatban. Pedig valójában megspórolnak jópár másodpercet az 1-5(6)-be váltás elmaradásával.
A youtube-on van egy videó, ahol összehasonlították normál használatban a Priust és a dízel Jettát közvetlenül, és ott érdekes módon a Prius nyert...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.04. 21:39:59

@acsa77: Mivel verseny folyt kategóriákban, nem meglepő, hogy igyekezett mindenki a másik alá licitálni.

acsa77 2009.06.04. 21:56:42

@Gee Halen: persze - a 90-es években is volt már fogyasztási verseny az akkori VW 1.9 tdi-kel. 2.6 litert fogyasztott a Toledo... persze hatvannal mentek, és lejtőn leállították a motort.

LAPoska 2009.06.04. 22:02:27

HONDAAAAAAAA... UMBAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... No kell ennel jobb??? :-) Szeretem, hogy Hondabuzi vagyok... :-))))

Kifordított kacagány 2009.06.04. 23:09:04

"két résztvevő kivételével mindenki 7 liternél alacsonyabb fogyasztással teljesítette a túrát, pedig nagy motorral rendelkező, nagy teljesítményű autók – S2000, 2,0 liter, 240 lóerő, Civic Type R 2,0 liter, 200 lóerő, Acura TL, 3,5 liter V6, 280 lóerő, NSX 3,2 liter V6, 276 lóerő – is részt vettek az eseményen."
aha, megvan a két résztvevő, aki 7 fölött teljesített. nekik sikerült 12-ből kihozni:)

schrank 2009.06.04. 23:22:17

ácsi-ácsi az hogy ennyit fogyaszt egy hibrid ezt úgy teszi hogy nincs szüksége külső áramforrásra az akkumulátorok visszatöltéséhez vagy a 40ft/KWh-s villanyszámlát is hozzá kell számolni ? :DDD

Dr Zoidberg 2009.06.05. 00:21:55

Hááát, én úgy gondolom, hogy olyan sokmindent nem bizonyított be ezzel a Honda. Érdemes volna más autókkal is hasonló versenyeket rendezni, a Hummeren kívül a legtöbb más márka autóival is el lehet érni hasonlót szerintem.
Ide pl. szívesen beneveztem volna a 2.4 JTD-s, 10éves Lancia Lybrámmal. Egy efféle szakaszon, ahol nyilván a sebességhatárokat nagyjából betartva mentek, nomeg dugó és autópálya nélkül, az én verdám is simán hozná az 5 alattit, pedig azért nem nevezhető modern technikának. :)

Dr Zoidberg 2009.06.05. 00:23:49

@schrank: A villanyszámlát szerintem csak akkor volna jogos hozzászámolni, ha a benzin- és gázolajszámlát is hozzászámoljuk... ;)

Koli 2009.06.05. 00:28:19

Nem akarnék fogyasztási vitát indítani, de egy sima hétvégi balatoni leruccanásnál, a közutas (max. 90 km/h órás) sebességet betartva, simán 4,2-as átlagost csinálok a kétliteres dízel Octaviámmal.
Most akkor mi fogyaszt keveset?
De ha kell, akkor 3,7-es átlagot (!) is tudok 100 km-en, igaz, akkor 70 körül kell menni 6.-ban.

(Nem vagyok sem Skoda sem német/cseh autó fun, ezt a céges kocsit kaptam...).

Füvész 2009.06.05. 00:37:27

Tényleg jó lenne tudni, hogy milyen sebességgel és vezetési stílussal hozták ezt össze.

Ha lejtőn felgyorsítok 90 km/h-ra, aztán emelkedőn hagyom visszalassulni 70-re, és csak akkor előzök, ha az előttem haladó 60 km/h-nál lassabban megy, akkor a Ranger kisteherautómmal 500 kg rakománnyal is valahol 5 liter körül leszünk (igaz, az is japán: Ford-ruhába bújtatott Mazda).

Szóval nem hihető, hogy a V6-os Acura kijön 7 literből, ha "rendeltetés szerűen" használják...

The Good Boy 2009.06.05. 00:55:32

Enyém nem hibrid, de legalább benzines Honda:), de ilyet én is tudok:
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=63731
Harmadik kép...
Pedig nem is erre gyúrtam:)
Egyébként teljesen sík úton, nagy ködben éjjel, max 50-60-al 6.-ban mentem már jobbat is hosszabb távon (gyorsabban nem lehetett menni az időjárás miatt), csak arról nem készült fotó...:)))

megint 2009.06.05. 01:13:37

Végülis a 3.0 tdi is eljár 7.8 literrel ha mindenhol szabályosan megyek, de hát (lássuk be reálisan nézve plussz két liter), és a lóerő/súly arányt nézve akkor simán van ilyen jó. Szóval egy valós adat többet érne pl:
www.a5.hu/cikkek/3/33332.shtml
Persze vasárnapi autósoknak ennél a hondánál jobb nem kell, mert így használva tényleg nagyon keveset eszik, ezt nem is vitatom, és az 5,2 is jó adat, csak így már tágul a kör az autókat nézve, mert ezt azért több autó is tudja, hasonló menetteljesítményekkel.

detomaso 2009.06.05. 05:40:19

A fentiek alapján sokallom az én Honda Fitem (Jazz) gyárilag megadott országúti fogyasztását, ami 5.7l. Egyszer sikerült 5.4-et elérni kb 90-es átlaggal, de szerintem 5 alatt kéne egyen ilyenkor. Lehet, hogy az itteni benzinnel van a baj? A kocsi 87-est kér és 94-esnél nem is kapható jobb (Ontario, Kanada). Ha valaki jár otthon Kanadából, v. USA-ból behozott autóval, érdekelne a véleménye.

diablos 2009.06.05. 06:43:45

A kicsit idősebbek emlékezhetnek, hogy v.mikor a '80-as években is csináltak hasonló fogyasztási versenyt az Autó Motor-ban.Bp.-ről indultak egy kis város, vidék, talán 25 km körüli távot tehettek meg vegyesen.
Amire viszont pontosan emlékszem ,hogy a Skoda 105 v. 120 nyerte a versenyt 2.7 literes 100km-re vetített átlaggal.Kétütemű Wartburg /szabadonfutós/ 2.85 liter, LADA 1200 3.4 liter!!
Igaz az átlagseb.csak 45 volt óránként, a gumikat bakelitra fújták, valaki még a kasznihézagokat is leragasztotta, alaktörlőt is leszerelte!
Az eredmény akkor is magáért beszél, karburátoros, 60-as évekbeli technikákkal!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.05. 07:19:09

@Kifordított kacagány: Én az NSX-re emlékszem, 9,7 volt ha jól tudom, de mindenképpen 10 alatt.

Draco3D 2009.06.05. 08:52:13

Amúgy az "autós újságírok" vagy mik azt felejtik el hogy hibridet máshogy kell vezetni.Legalábbis én ezt hallom mindenhol,és látom külföldi teszteken is,hogy aki csak úgy kap egyet megy,úgy fogyaszt mint a sima benzinesek,aki rész vesz egy ilyen "tanfolyamon" egyből hozza a gyári adatot,vagy az ahhoz közelit.

Draco3D 2009.06.05. 09:01:49

Eléggé furcsálltam az itthoni teszteket,gondolom nem kaptak eleget(vagy semmit) a szerzők.

ÖregKergyu 2009.06.05. 09:52:20

@Füvész: Én mentem az Acura RSX-S-el, tehát első kézből kapott információ :

Lakott terület: 50-60 km/h
Közút : 85km/h ( tempomat)
Az egész távra vetített átlagsebességem :67,8 km/h

Valóban, a hosszú lejtőkön üresben gurultam, majd amikor a sebesség visszaesett 85km/h-ra, tempomat be.
Gyakorlatilag betartottam a KRESZ sebességhatárait, bár dög unalom volt.. :)

Lehetőség szerint 6. -ban mentem ekkor a fordulatszám 2500rpm.
Mindenki 2 személlyel ( sofőr+mitfahrar) ment.

Üdv.:
Gyuri

ÖregKergyu 2009.06.05. 09:55:21

@diablos: Nálunk a guminyomást ellenőrizték, csak a gyári érték lehetett, a kocsikon semmi féle módosítást sem volt szabad végezni, még a külső tükrök behajtása is tiltott volt.

schrank 2009.06.05. 09:57:44

"változatos útviszonyokat – sík, egyenes országutakat, városi szakaszokat, kanyargós hegyi utakat és lankás lejtőket, emelkedőket" azért ez nem a berakom 6-dikba azt meg sem állok a horvát tengerpartig kategória !

ÖregKergyu 2009.06.05. 10:04:52

Nekem 6.-ban 2500 rpm-nél kicsit több, mint 160Nm áll rendelkezésre, el lehet azzal autózni, bár nem élvezetes.
A kocsi futóműve alkalmas a viszonylag gyors kanyarvételre... :))

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.06.05. 11:39:49

Amikor elolvastam a fenntartható fejlődést, fogtam a fejem, és abbahagytam az olvasást. Nem uncsi ez még? tudja egyáltalán vki pontosan, h mit jelent ez?

csz0 (törölt) 2009.06.05. 13:09:41

@ÖregKergyu: tudtommal üresben gurulva rendesen vedel a gép, viszont ha sebességben, motorfékkel haladsz, egyáltalán nem kap üzemanyagot.

Tehát kisebb fogyasztás is elérhető lett volna!?

ÖregKergyu 2009.06.05. 14:00:06

@csz0: Jól tudod, de ez esetünkben nem jó megoldás.
Igaz, hogy motorfék üzemmódban teljesen lezárja az üzemanyag befecskendezést, viszont a nagy kompresszió viszonyú motoroknál ( esetemben 11:1 ) így jelentős a motorfék hatása, és a kocsi gyorsan lelassul, viszonylag rövid távon. Innen ismét gyorsítani kell a két utassal közel 1400kg-os tömeget. Inkább bevállaltam az alapjárati 2-3 dl-es fogyasztást, üresbe tettem a kocsit, a lejtőn még fel is gyorsult néhol 100-110-ig, majd jelentős utat tett meg, amíg a sebesség visszaesett 85 km/h-ra. Innen viszont nem kellett gyorsítani, csak tartani a sebességet.
A benzint leginkább a tömeg gyorsítása zabálja ilyen viszonylag alacsony sebességeknél.

Tehát a válasz, NEM, nem érhettem volna el kisebb fogyasztást. Illetve, csak akkor, ha jóval lassabban megyek végig, arra viszont nem voltam hajlandó, mivel az aztán torony magasan van a valósághű közlekedéstől.

Én ezt is jó ( és számomra is meglepő) eredménynek tartom egy 210 le-s autótól.

hbkm-es 2009.06.05. 17:04:32

@Kifordított kacagány:
Csak pontosításképpp: az Acura TL 3.2-es volt és 5.3-at evett. Az NSX pedig 9.1 körül, de ő a szokott tempóját autózta...:)

hbkm-es 2009.06.05. 17:08:07

@Füvész:
A V6-os Acura egy augsburgi forduló alatt, normál autópályás tempóban, Ausztriában óra szerint max. 140-el, Németországban 150-el és csak párszor elküldve 130mph-ig...átlagban compi szerint is 8,4-et fogyasztott. Vigyázva és minden szabályt betartva ennyi lett...:)

hbkm-es 2009.06.05. 19:16:18

@hbkm-es:

Hoppá...annyira azért nem volt jó. 6.3 az az 5.3...:)

belashx 2009.06.05. 21:55:09

Én nem voltam ECO TOUR-on, de ha figyelek rá és betartom a 60---90-110-et, akkor kb. 6 liter a fogyasztás. Nem kell erre koncentrálnom se, csak betartani a játékszabályokat.Ritkán sikerül ::) !
Ja Civic '96 1.6, 125 Le.

Üdv a HONDAsoknak...meg a többieknek is ;)

twng 2009.06.06. 07:19:52

Azért az elég érdekes, hogy ha egy régi autóval keveset akarsz fogyasztani, akkor finoman nyomod a gázt, feleded a féket és jól fejben tartasz dombot és völgyet. ;)

De, ha belegondolok hibrid hajtás esetén az aksit tölti, gyorsításkor pedig a motort segíti az elektronika, akkor én azt vélelmezem, hogy a hibrid autó vezetési technikája valahogy így néz ki.
Gurulni ameddig csak lehet. NAGY FÉK, hogy töltődjön az aksi. Gyorsításkor NAGY GÁZ, hogy az előzőleg begyűjtött elektronok hathatós segítségével, minél hamarabb elérjem a gurulós sebességet.
Vagy nem így van?
süti beállítások módosítása