HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Talán a világ legrosszabb üzlete

2012.11.30. 18:01 :: papptibi

A Magyar Autókölcsönzők Szövetségének volt egy sajtótájékoztatója, ahol elég érdekes dolgokat hallottunk. Bár mára a szövetség taglétszáma csökkent, azaz nem fedi le az össze kölcsönzőt, hisz 2008-ban még 28-an voltak, most 21-en. Annak ellenére, hogy manapság óriási divat a sírás-rívás, a kölcsönzősök nem estek ebbe a hibába, de tárgyilagosan megállapították, hogy mostanság nem ez a legjobb biznisz. Sőt. Talán az egyik legrosszabb.

Ha megnézzük, hogy a szövetség tagjai mintegy ötmilliárd forint befektetéssel produkáltak összesen 19 millió forintot, kénytelenek vagyunk belátni: ez igaz. Ez kábé olyan, mintha egy magánvállalkozó befektetne egymilliót, és abból fialtatna egy év alatt 3800 forintot. Ez van, amikor a piac drasztikusan csökken, megszűnik a nemzeti légitársaság, és hasonlók – ezt úgy fogalmazták meg, hogy az üzlet nagyon érzékeny a konjunkturális változásokra. Ebbe nem is mennék bele túlzottan, a közleményben benne vannak az adatok, a lényeg: volt sokkal rosszabb is. Igaz, mégy így is veszteséges a 21-ből 7 kölcsönző.

Pár kérdésre is választ kaptunk a kölcsönzős autókkal kapcsolatban. Kiderült, hogy a kölcsönzős autó négyszer gyakrabban törik, mint egy magántulajdonú, igaz, ennek egyszerű oka van: egy évben 30-40 sofőrrel, 30-40 ezer kilométert tesznek meg. Igaz, viszonylag hamar eladósorba is kerülnek, egyes kölcsönzők már fél-egyéves korukban túladnak rajtuk – nyilván van, ahol több évet szolgálnak a kocsik. Az idén egyébként kb. 3000 új autót vásárolnak a kölcsönzők, azaz jelentős tényezőnek számítanak az autópiacon. Egy éven belül akár 50 százalék ingadozás is lehet a kölcsönzők autóparkjában, a nyári csúcsidőszakban még megvannak az előző éviek, de már tavasszal megveszik az új eresztést. Ősz végén viszont már kevesebb autóval várják a kevesebb ügyfelet.

Azt is megtudtuk, hogy igyekszenek olyan modelleket választani, amelyeknek minimális az értékvesztése, továbbá gyorsan eladható használtan. Sikerült márkaneveket is kicsikarni, így: VW-csoport autói, Opel, Suzuki, Mercedes, Volvo. A használt autók egy része reexportra megy (azaz külföldre), de jelentős részük a hazai használtpiacra kerül.

Következzék hát a közleményük:

Visszafogott növekedés a hazai gépjárműkölcsönző iparágban

Két veszteséges év hatására csökkent a szegmens vállalkozásainak száma

 

Budapest, 2012. november 27. – Minimális nyereséggel zárta az autókölcsönző iparág a tavalyi évet a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) nyilvánosságra hozott adatai szerint. Az elmúlt időszakot figyelembe véve kijelenthető, hogy nehéz perióduson vannak túl a vállalkozások. „2010 sorsdöntőnek számított az
autókölcsönzők számára. A veszteséges év és a szűkülő felvevő piac hatására több cég arra kényszerült, hogy végleg felhagyjon a tevékenységgel. Ugyanakkor a tavalyi év eredményei már bizakodásra adnak okot, azonban még számos komoly kihívás elé nézünk” – összegez Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének elnöke.

Sokan inkább kiszállnak
Az elmúlt időszak folyamataiból kiolvasható, hogy a piaci szereplők között még mindig akadnak kimondottan veszteséges, vagy szerény nyereséget termelő vállalkozások. Haraszti Géza kiemeli: általános tapasztalat, hogy a nagy nemzetközi márkák égisze alatt működő cégek, illetve a biztos anyagi háttérrel rendelkező társaságok tartoznak a nyereséges vállalkozások közé. Az alacsony tőkéjű iparági szereplők kevésbé eredményesek. A MAKSZ huszonegy tagjának összesített éves eredményei szerint az autókölcsönzési iparág két évvel
ezelőtt még kimondottan ráfizetésesnek bizonyult. 2010-ben a teljes árbevétel közel 12 milliárd forint volt, melynek adózás utáni eredménye még 233 milliós veszteséget jelentett. Egy évvel később a bevétel közel 13 milliárd forintra emelkedett, mely 19 millió forintos adózás utáni profitot jelentett. „A növekedés ellenére voltak kimondottan veszteséges cégek és mivel a felvevőpiac csökkent, így az autókölcsönzők száma – különösen a családi vállalkozásoké – is kevesebb lett.

Biztató eredmények
Egyedüli üdvözítő pont az export árbevétel 42%-os bővülése, - amely ugyan sokkal kisebb aránnyal bír, mint a belföldi – de egy kis időre a „vízfelszín fölé” emelte 2011-ben az iparágat. Figyelembe véve a körülbelül 4%-os inflációt, a belföldi forgalom reálértéke a növekedés ellenére viszont csökkent” – hangsúlyozza a MAKSZ elnöke. A 2012-es év már elé bizakodással tekintettek a kölcsönzők, hiszen a szolgáltatás áfája visszaigényelhetővé
vált, melynek köszönhetően a vállalati ügyfelek részére történő ráfordítást csökkent. Az év első felében ugyan nőtt forgalom, mely a második félévre megállt, a nyári szezon befejeztével pedig kis mértékben csökkent.

Eltérő kihívások
Az elmúlt éveket vizsgálva az iparágon belül is megfigyelhető egyfajta differenciálódási folyamat, melynek okai elsősorban a szűkülő finanszírozási keretekre vezethetőek vissza. A korosodó gépkocsipark ugyanis növelte a lemaradást azon cégek számára, amelyek nem tudtak elegendő pénzt fordítani a fejlesztésekre. „A gazdasági válság és a minimálisan emelkedő árak ellenére azonban továbbra is mutatkoznak szerény lehetőségek új
gépjárművek beszerzésére, ilyen például a készleten maradt raktári autók megvásárlása” – hívja fel a figyelmet Haraszti Géza. Hozzátette: Azoknak viszont, akik folyamatosan tettek azért, hogy megfelelő szinten tartsák autóflottájukat egy másfajta problémával kellett szembesülni. A használtautó piac gondjai miatt a kölcsönzők egyre nehezebben tudnak megszabadulni gépjárműveiktől, melyet elsősorban a visszavásárlási árak csökkenése okoz. A tervezettnél hosszabb ideig üzemben tartott autók esetében a fenntartási költségek viszont növekednek.

Cél: elkerülni a minőségromlást
Jelentős tartalékok nélkül a vállalkozások képtelenek a hatékonyságot növelni, ezért az egyedüli kiút a szolgáltatások árának növelése lehetne. A nehéz helyzet természetes velejárója a minőség általános romlása, amelyet később már nagyon nehéz újra az elfogadható szintre fejleszteni. „Az egyetlen lehetséges kiútnak a magasabb minőségi szolgáltatások irányába történő elmozdulást tartjuk, amely ugyan hosszú és nehéz folyamat,
de megteremthet egy olyan bizalmi tőkét az iparág irányába, mely a nehéz idők elmúltával megtérülhet”- összegez a MAKSZ elnöke.

6 komment

Címkék: autókölcsönzés autókölcsönző maksz

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr774932000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poita not Peter! 2012.12.01. 04:21:37

Én dolgoztam egy autókölcsönzéssel is foglalkozó cégnél Írországban és a válság beköszöntekor valósággal szárnyalt az üzlet. Tehát nem sírni kell, hanem összekapni magukat és használni a fejet. Pedig az írek nem észkombájnok, annyi közük volt a Kelta Tigrishez, hogy velük történt... Ilyenkor lehet flottában nyomott áron új autókat venni, a nem hitelképes kuncsaft meg vétel helyett bérel. Amikor eladósorba kerül az autó akkor meg kevés a konkurens mert az újeladás nem nagyon megy. Minden piaci jellemző szerint most nekik áll a zászló tehát valamit rosszul csinálnak!

Katana750 2012.12.01. 11:45:49

Itthon ha valaki nem hitelképes,örül ha tömegközlekedni tud,nem autó bérelni. Egy picit elrugaszkodtál a mai Magyar valóságtól. Írország válsággal küszködve is magasabb vásárlóerőt képez mint széphazánk. Pedig nemzetgÁzdasági miniszterünk szerint minden a legnagyobb rendben.

borg07 2012.12.02. 12:48:26

Egy kis adalék:

Hamburg reptér: VW Golf 700km Sixt, papírmunka 1 perc autó parkolóházból elhozható, kártyán blokkolva a bérlési összeg kb 300EUR (visszaadás fél perc)

Buchbinder Budapest: Opel Corsa 30.0000km, papírmunka félóra, átvétel 10 perc a sok sérülés miatt, 800EUR blokkolva 1 hétig!

Foxauto Budapest: Opel Astra 10.000 km, papírmunka 15 perc, átvétel 1 óra, mert nem találták a forgalmit és autót kellett cserélni, 600EUR blokkolva 1 hónapig

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.02. 21:05:55

A legjobb befektetés venni egy régi swiftet 300 ért,és azt kiadni ,napi 3500ért.
Sok embernek egyszerűen nincs is szűksége saját kocsira.
Év 30 napra elég sok embernek az autó.

Gomulka Béla 2012.12.02. 23:06:50

@Poita not Peter!: Az íreknek annyi kozuk volt a tigrishez, hogy úgy csináltak, mintha nem vennék észre, hogy kamu az egész. A nemzeti karakternek amúgy is része az udvarias másfelé nézés. (Egyébként ok csinálták: mégis, választotta meg azt a gazember Ahern-t háromszor egymás után? Mikozben tudták, hogy mekkora svindler, a harmadik alkalommal egészen biztosan.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.03. 06:59:43

96-ban bereltem egy seat cordobat Magyarorszagon, kritikan aluli ugyintezes volt, az hogy az autokolcsonzok majdnem csodben vannak talan ez is lehet az oka - de ez 15 eve volt, azota lehet javult a kiszolgalas.
süti beállítások módosítása