HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Nem kell a téligumi,...

2013.11.22. 17:00 :: (X)

...régen sem volt, aztán csak élünk.
Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.
Sosem volt semmi bajom télen.
Alig járok autóval amúgy is.
Csak a gumigyárak lobbija az egész.
És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges.

Mindenki ítélje meg, ahogy akarja, azt azonban ne feledjék, hogy pár méternyi plusz féktávból nagy baj is lehet. Nézzék csak meg ezt a - meglepően józan - reklámfilmet, talán elhiszik.

39 komment

Címkék: kell nem kell téligumi

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr955649497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amusing 2013.11.22. 17:38:39

eddig akinek nem volt téi gumi , az gyilkos, szarrágó.
most már ugye 4 évesen is cseréld, különben közveszélyes gyilkos vagy!
Autómat úgy vettem, hogy hátul dobfék van, ergo lassabban áll meg...
Tiltsák be!
A kátyús szar út mennyivel is növeli a fékutat?
Vagy a felfestés hiánya? Vagy hogy 2 cm hó és nem lehet közlekedni, mert nem takarítják az utat.
csak arra ott a jogi duma " nem az útviszonyoknak megfelelő vezetés"

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.22. 18:03:45

Mondjuk ha valakinek nincs pénze akkor inkább csak téli gumit vegyen és ne nyárit.Inkább kopjon hamarabb a gumi mint ne álljon meg az autó.

b.f. 2013.11.22. 18:44:33

@Gyurma73: ha valakinek nincs pénze akkor inkább ne autózzon :)
Ha valaki gumira nem költ, az nagy valószínűséggel az autója karbantartására se. Az ilyen ember autóján valószínűleg a fékek és a futómű se üzembiztos. Pedig ezek jó állapota is kell ahhoz, hogy egy autó biztonságosan meg tudjon állni adott körülmények között.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.11.22. 18:58:25

Nem kell ezt ennyire túldramatizálni. Téligumit rá télen nyáron, jól írta a kollega. Mindegy az annak, ha gáz van rá rúgsz egy satut, oszt' majd lesz valami.

srank 2013.11.22. 19:51:54

kölcsönkérem havertól a gumivágót, aztán keresek google-n egy divatos mintát, a többit a fantáziátokra bízom :D
amúgy a frissen vágott éles mintájú gumi nagyon fog hóba ...

Pizso 2013.11.22. 20:26:00

Évi fél milliót költ üzemnyagra (15ezer km), de téli gumira már nem telik.

DOKKOLÓ 2013.11.22. 20:56:09

Amit a gumigyártók, szerelők csinálnák tényleg gusztustalan már! Valóban kezdődött a +7 fok alatt téli kötelező dumával. Után jött, hogy egy gumin akármennyi profil van 6-8 évesen kuka! Most már azt olvastam valahol, hogy a nyári 5 a téli 3 év után kuka!! Hát most már tényleg a jó édes anyjukat ezeknek. Aki megy egy téli szezonban 6-8 ezer kilométert az biztosan ki fogja dobálni a 70-80%-os gumikat 3 év után. OKOS!!!

Most már nonstop télivel nyomom én is az utóbbi pár évben. Biztosan nem játszom ezt a cserélgetősdit tavasszal meg ősszel. Pláne nem tartok fenn külön felnit ez miatt. Egyébként nem vettem észre, hogy jobban kopna a nyári 40 fokban..
Én kiszálltam ebből a játékból. Ha fogyóban a gumi nyárra fennhagyom, elhasználom. Az új téli a téli szezonban kezd aztán fenn van 2-3 évet végig. Utána jön az új téli ugyanezzel a módszerrel! De sokszor eladom a kocsit mielőtt egyáltalán gumizni kellene,

1kutya 2013.11.22. 21:20:22

@visszakettőpadló: azzal meg az a baj, hogy a téli a melegben felkeményedik és gyakorlatilag ugyanúgy csúszik, mint a nyári télen.
tudom, volt balesetem belőle...

DOKKOLÓ 2013.11.22. 21:34:11

@1kutya: Nem tudom, idáig én ezt nem tapasztaltam. A 3. szezonban ugyanúgy elmentem vele a hóban mint mikor új volt. Egyébként több ismerősöm is így járkál már.

dieselrocket524 2013.11.22. 22:17:33

4-mm és kidobni vidéken ez drága kincsnek számit, értem már hogy hogy kerül ide az a sok jó használt gumi külföldről. Gondolom a sok hozá nem értővel megetetik ezt a sok maszlagot hogy enyi évesen kuka aztán elhozák ide tök jó mintával apró pénzért és azert aki nem közlekedik 130 nál gyorsaban tök mind1 hogy a nyári gumin 2,5 vagy 5 mm a minta ha esik akor meg lasan megyek :) Már csak egy baj van hogy nincs megengedve ugy mint angliában hogy 4 különböző gumi legyen fent. Pedig volt top gear es teszt hogy semmivel nem roszab 4 különböző de jó minőségü jó mintájú mint akár egy közepeseb márka. A sok bontot autóból tiszta uj fincsi pótkerék :D

1kutya 2013.11.22. 22:39:21

@visszakettőpadló: nem a havon csúszik Te! :)

áprilisban jött a hirtelen meleg és a 40 fokos aszfalton "csúsztam" bele az előttem lévőbe! szaGértői véleményem is van róla, hogy a gumi volt a hiba (én betartottam a követési távolságot).

GiXXXer 2013.11.22. 22:51:47

@Amusing: az, ha 2 cm hóban nem tudsz közlekedni, mert nem takarítják az utat, csak akkor jöhet létre, ha NYÁRI GUMIT HASZNÁLSZ, vagy más nyári gumis marharépa miatt nem tudsz közlekedni. Hollandiában alig használnak téli gumit (ugye kicsit kiegyenlítettebb a klímájuk), márciusban ott is esett párszor a hó, igaz csak pár centi - a google maps szerint PIROS volt az összes autópálya, MINDENÜTT dugó volt. Alig győztem kerülgetni a sok hollandust. De emlékeim szerint mintha az általunk kinyalt seggű németeknél is többezer(!!!) kilóméternyi dugó volt, egy kolléga 3 nap alatt ért Rotterdamból Magdeburgba. Pedig ott asszem van pénz takarítani, igaz a téli gumi nem kötelező, és ha az első hópihén csúszkáló tükörradiálos Arschloch dugót generál, akkor ott sem tudják takarítani, nem fogják a hóval együtt a dugóban veszteglő autókat is lekotorni.

Nagykorú 2013.11.22. 22:59:33

Az ember a Holdon sétálgatott, naponta jönnek mennek űrhajók Föld-világűr viszonylatban, csoda anyagokat találtak ki műanyagból az elmúlt fél évszázadban, de a gumi gyártás hogy, hogy nem, csak nem tud megküzdeni azzal az akadállyal, hogy egy gumi alapanyag +35 foktól -30 fokig jó legyen. Ez a fránya autógumi pont a legsűrűbben automobilizált égöv átlag hőmérsékletének a közepében veszti el az alkalmasságát, azaz tavasszal és ősszel...

amenta 2013.11.22. 23:22:25

A téli gumi nyáron megoldás, ugyanúgy nem jó, mert egyrészt a melegben lágy gumi kenődik, és ugyanúgy növeli a fékutat, másrészt azt a téli gumit amit nyáron használtak (akár csak egy szezont is) azt el lehet utána dobni. (és nem azért mert elkopik)

amenta 2013.11.22. 23:26:53

Aki meg nem akar gumit cserélgetni, az inkább vegyen egy JÓ 4 évszakosat (bár ma már elég ritka) az megoldás. Aki nem megy sokat, annak az bőven elég. Nagyon sokáig azt használtunk, és bőven jó volt, ezerszer jobb mint a nyáron téli, télen nyári megoldás.
Mióta évi 30-knál többet megyek, én cserélgetem a gumit. Nem is kell télen lépésben közlekednem, mert tudom hogy az autó nem fog megcsúszni.

Tökösmákos 2013.11.23. 00:24:33

Akinek az autója 32 méteres fékútnál hosszabbat vesz 100 km/h-nál az POTENCIÁLIS GYILKOS ! TÍCCSÁK BE !!! FIZESSEN !!!!

Gjon 2013.11.23. 00:51:17

Éves szinten 3-4000km-t hajtok az autómba. Az ilyennek, mint én megérheti a négy évszakos gumiabroncs? Rosszat hallottam az ilyenről, pl.: hogy sem nyáron, sem télen nem jó.

Ecotrans 2013.11.23. 01:31:01

Nem is tudom, engem vagy két éve egy olyan autó tört szarrá, amin a négy téli gumi többe került mint az én két autóm. Én meg egész télen egy csusszanás nélkül közlekedtem a gyilkos gumijaimmal (vannak vagy 6 évesek).
Már várom hogy mikor fogja a rendőr ellenőrizni a dot számot, aztán ha két évnél régebbi a gumid akkor ugrik a jogsi.
Pedig én igazából kötelezővé tenném hogy az adott évszaknak megfelelő gumma legyen, ugyanakkor azt is hogy normális élettartamú gumit gyártsanak, ha már egy valag pénzbe kerül egy garnitúra. Ja meg a két évenkénti kresz és rutin vizsgát is nagyon szorgalmaznám. Az mellett nem akar lobbizni a totalcar?
Tudom hogy ott mindenki a NASA általi képzést kapta és mindenkinél jobban vezetnek, de azért mégis, jót tenne a közlekedésnek sztem.

pog ma thon 2013.11.23. 02:50:59

Az igazi az lenne mint az F1 ben több féle gumi keverék minden útra és időjárásra p. atopályára egy fajta városba másik és így tovább.... :)

Acmee 2013.11.23. 06:56:08

Eddig a szezonig két kicsi autót használtunk (azonos kerékméret). Egyik céges, másik saját. A cégesen törött autóról vásárolt téli garnitúra (márkájára már nem emlékszem, de nem "jegyzett" gyártóé volt). Asszonykáén Vredestein Snowtrac 3 (ADAC 3. v 4. helyezett volt 1 évvel azelőtt, mint vettük). A két gumi között akkora különbség volt, hogy asszonykát télen nem engedtem a céges kormányához. Ugyanabban a kanyarban ~10km
/h különbség volt a csúszáshatáraik között. Téli és téli között is akkora különbségek tudnak lenni, hogy iszonyat, hát ha még nyárit használunk télre.
Ugyanez a helyzet a nyárival. Asszonynak Dunlop valami (szintén ADAC lista alapján, nem a legjobbat, de az első 5-ből választva), cégesen gyárilag Conti (a jó kis fuel saver gumik). Igaz, hogy a Conti nem kopott, de cserébe nem is tapadt (körforgóban ~20Cfokos, száraz reggelen motorfékkel el lehetett drifteltetni a gépet) úgy, mint a Dunlopok.
Mivel közvetlen, ugyanazon a napon belül tesztelgettem őket, érezni a különbséget a noname és a neves gyártók között.
Ennek ellenére március 14-én 200km felett mentem (cégessel), este 9-re értem haza, a szar téliken.
Lényeg a lényeg, mindegy milyen gumikon mész, legyél rohadtul tisztában vele mit és miért csinálsz az autóban. Azért ha lehet, inkább a szezonnak megfelelővel :)

Agr3ssor 2013.11.23. 07:21:30

@b.f.:

"az nagy valószínűséggel "

"Az ilyen ember autóján valószínűleg a fékek és a futómű se üzembiztos"

Valószínűsítések és feltételezések alapján szerintem elég demagóg dolog ítélkezni!
Ezen az alapon csak a prémium gumisok közlekedhessenek, mert aki abból olcsót vesz, az kormányösszekötőn is spórol! Az meg valószínűleg anyaghibás, és kiírt egy családot! Kitiltani a forgalomból, azonnal!

Wick 2013.11.23. 08:30:04

@b.f.: Megint egy ezerismeretlenes egyenletet akarunk megoldani kettőből.
Téligumi. Futómű. Fék. Olcsó. Nem olcsó. Használt, 50%-os, használt, fossá kopott, vadonat új.
Szerintem meg mindenkit nyáron a Michelisz Norbi télen meg a franc tudja, mondjuk a Bútor Robi hurcolásszon összkerekes vadonat új fékes zsír új futóműves autóval (márkát direkt nem írok) nullkilóméteres prémium gumikon (itt se), különben gyilkosfelelőtlenneautózzon.

Kukkmindegy, mibe ültetsz egy suta vakegeret, az suta vakegér marad. Ott rohadjak el, ha nem jön össze a tágabb ismerettségi körömben egy újabb hátsó betétlap az ilyenek (vagy a cégautós nyomulós gyökerek) miatt. Hogy ezek soha nem tanulják meg a követési távolság fogalmát... eszméletlen.

De csak hogy legyen min huhogni, halkan megjegyzem, hogy azért kicsit vakaróztam én is, amikor a jó honpolgár a féléves akcióshitelessel vadonat új téligumikkal belémszállt az első nagy havazáskor a Váci úton, mert ő nem tudott megállni a piroslámpánál. Pedig nekem volt vagy négy milliméter minta a nyárigumimon... a négyen összesen. :D

Wick 2013.11.23. 08:39:41

@amenta: ezt amúgy már kipróbáltad, vagy csak olvasta valahol a nagybátyád haverja a neten? Mert én csak úgy három autón próbáltam ki eddig. Képzeld, nem dobtam el egyikről se a téligumit a nyár után, sőt, ezek közül tartja az egyik az all time rekordot elsőkerekes autók közül a "vonuljunk fel a hegyre télen tökig érő hóba a nyaralóba inni" versenyben: majdnem teljesen feljutott a telekhatárig, alig kellett sétálni.
Összekóstoltam anno a négyévszakost, és a téligumit is, télen-nyáron egyforma autókon (na bazmeg, politikus leszek, már most hazudok, igaz, a gyártmány, típus ugyanaz, évjáratban egy év, az egyik három a másik ötajtós, motor hengerűrtartalom ugyanaz csak az egyik 8 voltos a másik 16vé) és a négyévszakos az a kólásízű chips esete: semmire nem jó.

Szóval szerintem inkább télit nyáron. Amúgy meg mindenki azt vesz, amit akar, nemde? Csak akkor fog engem érdekelni, hogyha kötelező lesz a téligumi télen, és esetleg amiatt nem fizet a biztosítója annak a majomnak, aki belém jött, mert nyárival tette.

Putyur 2013.11.23. 09:05:03

@Acmee:

"... mindegy milyen gumikon mész, legyél rohadtul tisztában vele mit és miért csinálsz az autóban ..."

Ez az egyetlen, nagyonnagy igazság.
A többi a gumigyárak lobbyjainak visszhangja.

Fakerekeken is el lehet menni a tükörjégen megcsúszás nélkül, csak megfelelően kell megválasztani a sebességet. A Forma1-ben is elmennek a slick gumikon a vizes pályán. Lehet hogy nő a köridejük 5-10%-kal, de nem (mindig) kötnek ki a gumifalban - pedig ott megpróbálnak 101%-ot kihozni a dologból...

Téligumi-nyárigumi = hülyeség. Amikor én elkezdtem autózni, nem volt csak GUMI. Egyfajta. És nem haltak tízezrével az autózók minden télies-havas napon.

Erdei osonó 2013.11.23. 09:08:08

@Ecotrans:
"Ja meg a két évenkénti kresz és rutin vizsgát is nagyon szorgalmaznám. Az mellett nem akar lobbizni a totalcar? "
Legyen, de akkor mindenkinek a vizsgadíját te állod két évente oké?

Agr3ssor 2013.11.23. 09:48:30

@Ecotrans:

"Ja meg a két évenkénti kresz és rutin vizsgát is nagyon szorgalmaznám"

És ezzel mit érnél el? Szerinted a Q7-es, az X5-ös, meg a Civic-es boyracer azért megy 200-al az autópályán, mert elfelejtette, hogy a Kresz 130-at enged?
Sem a direkt tudatos szabályszegést, sem a figyelmetlenséget nem oldod meg a kétévente esedékes vizsgával! Márpedig meglátásaim szerint ez a gyakoribb baleset ok!!

Erdei osonó 2013.11.23. 10:29:59

@Putyur:
Akkor próbálj meg visszaemlékezni az akkori GUMIK mintázatára és összetételére, majd vesd össze egy mostani nyári gumiéval. (mert ezek szerint nem tűnt fel hogy a ma már a nyári és a téli képességeit a saját körülményeire fejlesztik, a GUMINAK meg mindegyiknek meg kellett felelnie valamennyire)

1000rörö 2013.11.23. 12:28:54

Mondjuk én személy szerint lexarom, hogy ki vesz téli gumit és ki nem csak ne engem hanem saját magát ölje meg a bajban. Ezen felül senkit nem engednék forgalomba aki nem végez el min 1 hetes vezetéstechnikai tréninget amit 5 évente megismétel és ekkor újra is vizsgázik RUTINBÓL, mert tele az út balfax vasárnapi sofőrökkel akik szédülnek 40-él.

bobeszedulacika 2013.11.23. 12:37:22

@1kutya: neked nem abból volt baleseted mert téli gumit használtál nyáron,hanem mert egyszeruen béna vagy!

JaxTeller 2013.11.23. 13:32:50

mondjuk az, hogy mi egy vagyon relatív, de egy autót egy közepes gyártó nyári illetve téli abroncsaival azért 120 ezerért (+szerelés vagy felnik) fel lehet gumizni.
Azért a legtöbb autós nem megy annyit, hogy a gumi hamarabb elkopjon, mint hogy elöregszik, szóval 1-1 szett gumival azért 6 évet el lehet menni szerintem. Szóval, ha 6 évre vetítjük az összeget éves szinten már nem olyan sok az.
Mondjuk pl az aki dohányzik, éves szinten elkölt annyit bagóra, hogy minden évben új garnitúra gumit vehetne.... szóval lehet itt sírni, hogy ez meg az mennyi, aki autózni akar ossza be a pénzét és jut mindenre, mert pl én se keresek több százezret, viszonylag sokat megyek, mégis rendben van mindig a gép.

Agr3ssor 2013.11.23. 14:23:20

@JaxTeller:

Azért szerintem az is szomorú, hogy egy Golf-Megane kategóriás autó 16 meg 17 colos kerekekkel gurul le a gyártósorról!
Régen ezeken a kocsikon 13-14 colos felnik voltak! És egy 13-as felnin egy közepes minőségű új garnitúra megvan 60ezerből! Ez sem mindegy!

pestisuttyó 2013.11.23. 14:45:34

Putyurnak meg a többi "régen sem volt téligumi, minek az" szószólónak üzenem, hogy legyen szíves szerelje ki az autójából a következőket (ezek sem voltak régen, mégis tudtunk közlekedni, nem halt meg senki, stb., szóval neki valszeg most sincs rá szükségük, szóval kéretik nem használni..):
- légzsákok
- fejtámlák
- hátsó biztonsági övek
- gyerekesek ezek után szereljék még ki a gyerekülést is, abban úgyis csak feszeng a gyerek, jobb neki szabadon a hátsó ülésen
- ABS (blokkolva úgyis rövidebb a fékút)
- ESP (hadd táncoljon a kanyarban..)
- szervokormány (igazi férfi csak elpuhul tőle - de kevesen tudják, hogy például nem csak kényelmi funkciója van)
- szervós fék / vészfékasszisztens (átlagember nem képes teljes fékerőt kifejteni vészhelyzetben, de nem is kell, legfeljebb belerongyolunk az előttünk állóba...

JaxTeller 2013.11.23. 15:41:36

@Agr3ssor: igen igazad van, én a saját példámból indultam ki, mert az én autómon még 13-as kerék van és az tényleg meg van 60ból
valóban túlzás a nagy kerék, van pl egy 1.2-es Fábia a családban ami gyárilag 15-ös 195 széles kerékkel van szerelve, teljesen felesleges rá, a 14es váltómérete bőven elég lenne nyáron is ehhez a kocsihoz

Agr3ssor 2013.11.23. 16:45:45

@JaxTeller: Irigyellek! Nekem 195/50R15 gumi a gyári! Egyetlen értelmes váltóméret 188/55R15. 14-es felni már nem fér fel az első tárcsafék mérete miatt, nagyobb/szélesebb pedig a gyári ültetés miatt nem kompatibilis! Ez van... :(
De nem venném zokon, ha 60ezerből meglenne egy komplett új garnitúra! Az én méretemben ez 85-90...

kasu 2013.11.23. 18:44:07

Azt tudom, hogy az első téligumi vásárlásom csak pár éve történt... előtte volt: A GUMI. Sok év, és x autó után lett téli. Az ok egyszerű, a tapasztalat.
A nyári Bridgestone-nal halálfélelmem lett. Nem kanyarodott be a havon.Kemény volt, ment tovább, csúszot. Pedig nyáron istenien tapadt. Féltem. Annyira nyári gumi volt, hogy a korábbi Michelinek nyomába se ért.Azoknál nem volt ennyire hatalamas a különbség. Vettem télit és tényleg!! A téli jobb volt a fagyban, hóban, jégen, esőben. Azóta így van.
De volt terepjáróm 4 évszakossal, négykerék hajtással. Na az a tuti. Nyomsz egy gombot... és bárhol elmész, pazar, én már tudom miért vesznek emberek terepjárót és nem csak a kopasz kigyúrtak.Pazar érzés, biztonság, erő és kényelem. Sajnos egy fasz rommá törte alattam (jobbkezes), de életben maradtam. Ez is valami:-)

JaxTeller 2013.11.23. 19:36:31

@Agr3ssor:
hát van előnye is, ha az ember egy régebbi autóval jár :)
na édesapám Fábiáján is pont ez a méret van, amit te is említesz, szerencsére rámegy a 14es felni így a téli garnitúra azon van.
Egyébként egyszer olvastam valahol, hogy ezek a nagyobb átmérőjű kerekek, elvileg a biztonságot szolgálják, mondjuk ebben nem kételkedek, bár egy 75 lóerős 1.2es autóra továbbra is felesleges szerintem a 15öes kerék. De hát azt hiszem ez felszereltségi szint függvénye is (ebben a konkrét esetben biztosan az)

pifpaf 2013.11.23. 22:03:52

Én azt mondom, túllihegi a közvélemény a téli és nyári gumik témáját, de tulajdonképpen minden hasonló műszaki dolgot. Persze van különbség, hogy mikor milyen gumit tesz az ember a kocsijára, meg hogy van-e ABS, vagy nincs, és még sorolhatnám vég nélkül a választékot, de mindezek jelentősége csupán mákszemnyi. Ami igazán számít, az az ember, aki a kocsit vezeti. Az ő tudásán, érzékén, rutinján, fáradtsági állapotán, pillanatnyi lelkiállapotán, stb. múlik lényegében minden. Bármilyen műszaki dolog sokadrangú tényező ehhez képest, persze feltételezve, hogy amúgy minden nagyjából rendeltetésszerűen működik a kocsin. Ezt megfogalmazhatom úgy is, hogy bármilyen hitvány tragaccsal is közlekedhetek én teljesen biztonságosan, és bármilyen modern csúcsmodellel is lehetek közveszélyes balfasz. Az utóbbira alighanem mindenki látott már példát, ha máshol nem, akkor a számtalan orosz fedélzeti kamerás videón, az előbbire meg ott van jó példának Csikós, amikor megindul a Bianchival. Horribile dictu családostul. :-)
A probléma szerintem sokkal inkább társadalmi jellegű. Az autógyárak értelemszerűen arra törekszenek, hogy minél több kocsit eladjanak, közben elhihetik sokakkal, hogy az autóvezetéshez nem kell külön érteni, csak nyomni kell a gázt meg a féket, meg tekerni a kormányt, minden mást megoldanak a hárombetűs kütyük. Pedig nem. Illetve megoldanak sok mindent, de közel sem mindent, már csak azért sem, mert a műszaki fejlődéssel párhuzamosan egyre nagyobb balfaszok tudnak a volán mögé kerülni, és ugye Einstein is megmondta már, hogy az emberi hülyeség felülről nem korlátos.

Lökött kamionos 2013.11.24. 07:47:16

@Jax Teller Már bocsi. De ne menjünk bele a "ha a dohányos a cigi helyett téligumit venne" témába. Én dohányzom, mégis telik téligumira. Elhiszem, hogy a mai anyagi viszonyok között nem olcsó mulatság gumit venni, de nekem fontosabb a biztonság és ezt dohányozva is megtudom oldani.
süti beállítások módosítása