HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Kell-e a Nagykörútra bicikliút?

2013.09.06. 18:29 :: Perkó Rudolf Márk

A nagykörúti bicikliút kérdése kapcsán kialakult televíziós vitára válaszol a Magyar Kerékpárosklub.

A kérdéses beszélgetés itt látható:

A Magyar Kerékpárosklub Elnöksége az MTV 2013. szeptember 5-i reggeli műsorában el nem hangzott kérdésekre ezúton válaszol

2013. szeptember 5-én reggel az MTV reggeli műsora a kerékpározással foglalkozott. Ennek érdekében beszélgetésre hívta elnökségünk tagját, Kürti Gábort. A meghívószerint a Nagykörút kerékpározhatóságát elősegíteni kívánó tervezett intézkedésekről kívántak vele beszélgetni. Ehhez képest a megadott témáról egy szó sem esett, arról viszont sok, hogy a riporter hogyan viszonyul a „kerékpárosokhoz”.

A Kerékpárosklub elnöksége fontosnak tartja, hogy erre a minden közszolgálati és közlekedésszakmai szempontot figyelmen kívül hagyó interjúra közleményben reagáljon, így válaszolva a remélt, de el nem hangzott kérdésekre:

1. A jármű, amit az ember használ, NEM meghatározója identitásának. Minden olyan megközelítés, ami „autós és kerékpáros társadalomról”, például ezek „harcáról” beszél, tévedésen alapul, és csak hangulatkeltésre alkalmas. Nem kerékpárosok és autósok vannak az utakon, hanem emberek, akik épp valamelyik eszközzel közlekednek, ki így, ki úgy.

2. A közlekedés nem egyenlő a gépjárművek haladásával, a közlekedés egysége az ember, az utas. Éppen ezért egy út kapacitása (hány ember haladhat rajta át adott idő alatt) bizonyos esetekben vagy időszakokban akár növekedhet is, ha például egy sávot az egyéni gépjárművektől megszabadítanak, és ott a jóval kisebb helyigényű közösségi közlekedés (tömegközlekedés) vagy a kerékpárok haladását teszik folyamatossá. A közlekedésfejlesz tés célja soha sem egyik vagy másik jármű/közlekedési mód haladásának biztosítása, sokkal inkább az emberek akadálymentes gyors és kényelmes utazásának lehetővé tétele, minél kevesebb környezeti és társadalmi kár okozásával.

3. A közlekedés fejlesztésének, minősége javításának egyik hatékony eszköze a kerékpározás. Nem véletlen, hogy a világ szinte minden nagyvárosa (New Yorktól Varsóig, Londontól most éppen Kijevig) örömmel nyúl ehhez az eszközhöz, tesz meg mindent azért, hogy minél többen és minél többször használják kerékpárjukat napi közlekedésre.

4. A kerékpáros közlekedés fejlesztése nem történhet magában, csak a teljesközlekedési rendszer fejlesztésének részeként. Ezért minden olyan kérdés, ami egy bizonyos infrastruktúra minősítésére vonatkozik (jelen esetben a budapesti Nagykörút), nem megválaszolható az összes többi kör ülmény elemzése nélkül. A készülő BUBI rendszer szükségessé teszi, hogy a területén (Nagykörúttól befelé) a meglévő úthálózatot olyanná tegyék, hogy ott kényelmesen, gyorsan és biztonságosan lehessen kerékpározni azoknak is, akik eddig ezt nem tették. Ehhez szükséges a terület közlekedési rendszerét egészében vizsgálni. Ez történik most, A BKK ezért készíttetett tanulmányt a Nagykörúttal kapcsolatban is.

Szervezetünk szakemberei továbbra is örömmel állnak a sajtó rendelkezésére a kerékpáros közlekedés témakörében. Azonban nem kívánunk olyan mesterségesen gerjesztett viták részesei lenni, amelyeken magukat közszolgálatra méltónak tartó riporterek a bulvár újságírás legsilányabb hangulat keltő eszközeivel operálnak, egymás ellen fordítva az egymásra utalt közlekedőket.

44 komment

Címkék: mtv bicikli válasz kerékpáros

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr715498386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01234567 2013.09.06. 19:52:29

A riporter olyan tipikus jó magyar mentalitással kezelte ezt a témát. Valahogy így sikkad el nálunk mindenhol mindenben a lényeg, a realitás, a jó a rossz, a hiba, a bűn, a helyes és a helytelen. A média szerepe ebben a káoszban, szellemi, morális nyomorban ami van ma Magyarországon nagyobb mint a politikusoké, mivel azokat is ők teremtették, egyszerűen kontroll nélküli terepet biztosítva a mocsoknak.
Szorosan a témához: Ugyan annyi gyalogos és autós f.szkalap van mint kerékpáros, naponta tapasztalom, csak most a kerékpárosokat utáljuk épp. a butáknak elmondom, ez egyfajta terep előkészítés, hogy a borzalmas biciklis közlekedési morál okaként majd azokat is mindenféle sz.rt sem érő engedélyekre kötelezzék jó pénzért, és ezek okán mindenféle büntetésekkel lehessen húzkodni majd őket állambácsinak. Mert kell a bevétel, és a biciklis réteg olyan mértékben növekedett meg, és a divatot követve a kerékpárt felfedezők egy csoportja olyan egzisztenciális helyzetben van, hogy ez szemet szúrt a hatalomnak, amely nálunk abnormálisan éhes. ennyi.

ubu1 2013.09.06. 19:58:50

Sajnos ez a poszt is sok tévedésen alapul.
A közlekedési eszköz, ha nem is az identitás meghatározója, szorosan kapcsolódik. Kevés olyan ember van, aki mindenfajta közlekedési eszközzel egyformán szeret járni.
Olyan utat meg nem nagyon lehet csinálni, ami dinamikusan alkalmazkodik az éppen rajta haladó eszközök fajtáinak arányához.
Az embereknek tehát vannak lokális preferenciáik, az utak kiépítéséről meg van egy globális döntés. Máris megvan a konfliktus alapja.

DogTheDog 2013.09.06. 20:26:14

Az az igazan szomoru,hogy ez mehet a nemzeti teveben.A riporter szemelyeskedo es ostoban onzo volt.Sajnalom,hogy ennyire leadtak a szinvonalat.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.06. 20:53:50

@01234567: "a riporter" egy fasz lenne, ha ez nem lenne sértő a faszokra. Ekkora parasztot képernyőre engedni... ilyet is csak a fidesztévében lehet. :(

Józsi bá\' 2013.09.06. 20:56:51

Még szerencse, hogy nem nézek tévét. Ezt a 4 percet is sajnálom, hogy elpazaroltam az életemből.
A közlemény sztem rendben van.

Sinistroll 2013.09.06. 20:59:09

Ki nem állhatom, ahogy a belvárosi bringások közlekednek. Iszonyatos baromság, hogy az összes tapló szabálytalanságukat igazoltnak vélik azért, mert biztos az autósok is szabálytalankodnak.

De - egyszerűen elképesztő, hogy mit enged meg magának ez a riporter. Gyalázatos riport volt - és micsoda gyökér kérdésekkel jött, nem igaz...

A bringás kolléga ezt megnyerte, méghozzá megérdemelten.

lcka 2013.09.06. 20:59:17

szerintem nem szemelyeskedett, vagy mit nem vettem eszre?

egesz egyszeruen a faszom kivan hangulat aradt belole, hogy mar megint mit varialnak a biciklisek

egyebkent en is majdnem mindennap elutok egy ilyen felhulyet, a sima szabalytalankodasaikat eszre sem veszem

de amit a legkevesbe sem ertek, az az hogy feltetelezve nemi ismeretet reszukrol az emberi szervezet mukodeserol (merthogy ez tulkepp sport), hogy nem lqtjak azt hogy a varosban tekerestol rovid uton valami egeszsegugyi karosodat fognak elszenvedni

Shallot 2013.09.06. 21:01:56

Nem is értem, milyen választ várt a riporter bácsi a kérdésére. Hogy a Critical Mass bocsánatot kér toele személyesen, amiért látott egy bunkó biciklist?
Azt sem értem, hogy ha mindannyian utáljuk az autós koezlekedés lehetetlenségét Budapesten, akkor miért baj, ha néhányan biciklizni akarnak? Annyival is kevesebb autós, nem?
Majd azért szeretném megnézni a riporter arcát, amikor - szerintem nem sokára - 1000 forint lesz a benzin, hogy akkor is a két és fél tonnás vasával fog-e járni, vagy oe is rájoen, hogy mennyire korlátolt...
Hogy a biciklisek mikor nem fognak már végre átmenni a piroson, nem a Critical Mass-tól kellene megkérdezni, hanem a rendoerségtoel...
Egyébként sokat járok autóval, és amit egymással mueveluenk autózás ciimén, tényleg minden csak nem civilizált - nem nagyon van mit a biciklisek szemére vetni.
Ez a riporter nálam levizsgázott, elmehet, egyes.

dreamhotep 2013.09.06. 21:13:51

az előbb ettem egy túrórudit.
az árából cca 50 Ft-ot erre is költök.
a köz

wajzy 2013.09.06. 21:31:35

Ezt a riportert azonnal el kellene tiltani a szerepléstől. Természetesen lehet neki egy olyan személyes, és adott esetben nem is teljesen megalapozatlan véleménye, hogy a kerékpárosok nem kellően szabálykövetőek, de ennek mi köze a kerékpárosklubhoz? Mintha ők felelősséggel tartoznának a kerékpárosok által elkövetett szabálysértésekért. Ezen az alapon a Magyar Autóklubot is számon lehetne kérni azért, mert az autósok átmennek a piroson. Meglehetősen illetlen dolognak tartom, hogy valakit meghívnak egy műsorba, hogy beszéljen valamiről, aztán egész másról faggatják. Ha ezekre a kérdésekre keresi a riporter a választ, miért nem hív be valakit a rendőrségtől, vagy magát a belügyminisztert? Mondanám, hogy az ilyen színvonalú adásokat és adókat nem kell nézni, de sajnos a közmédiára akkor is vagyonokat fog elpocsékolni az állam, ha a kutya se nézi.

lobster thermidor 2013.09.06. 22:42:49

Ne felejtsük el, hogy az az ember, aki riporternek nevezi magát honnan jött.
A HÍR TV-ben, és az Echo tévében eltöltött időszak adhat némi gyanakvásra okot.

De mint tanulság mindenképpen elmondható erről az esetről, hogy a magát valamennyire tisztességesnek gondoló ember nem áll szóba szóba a szarral, még akkor sem, ha azt a köztévé riporterének hívják.

Zebrateve 2013.09.06. 22:59:21

@lcka: Engem is majdnem minden nap elütnek szabálytalankodó autósok (elsőbbség meg nem adása, leszorítás stb.). Éppen erről beszél Kükü, hogy nem kerékpáros, meg autós van, hanem hülye közlekedő.

A riport pedig szégyen-gyalázat. Ugyanez a faszi valahogy nem szokott ilyen agresszív, általánosító lenni a kormánypárti politikusokkal és az ötleteikkel szemben.

Perillustris 2013.09.06. 23:23:30

@lcka: "amit a legkevesbe sem ertek"

Tényleg nem, de ez lehet másképpen is.

augustiener 2013.09.06. 23:45:17

Aki biciklivel akar minden nap munkába járni, az költözzön falura, de valami zsákfaluba, oszt ott nem zavarják az autók.

Én az összes városból kitiltanám az összes kerékpárost. Csak akadályozzák a forgalmat.

A környezetvédőket meg be kell dobni a Dunába, áldozatként Istennek felajánlva.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.06. 23:50:23

"A nagykörúti bicikliút kérdése kapcsán kialakult televíziós vitára válaszol a Magyar Kerékpárosklub."

Vitára? Milyen vitára? A műsorvezető szakmaiatlansága miatt semmilyen vitára sem volt lehetőség. Nem mellesleg egy jó riporter felkészül, és kérdez, érvel, de alapvetően legelőször is persze legalább egyszer engedi hogy a meghívott vendég kifejtse az álláspontját. Ez egészen elképesztő hogy mennyire igénytelen és visszataszító ez a szint. Kikérem magamnak!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.06. 23:52:07

@augustiener: javaslom neked, hogy kicsit nézz körül külföldön. Egy várossal a lehető legjobb dolog ami történhet, hogy az emberek nem csak kizárólag autóval közlekednek.

talicskás munkásember 2013.09.06. 23:57:58

"Én vagyok az utca hírmondója. Én irányítom a közvéleményt."

augustiener 2013.09.07. 00:24:03

@Legelő Őse: én nem így tapasztalom. Melyik városra gondolsz?

1. Parkolóhelyeket szüntetnek meg. Az üzletek tulajdonosai és bérlői pedig szidják a várost, mert nincs vevő. Az embereknek mindegy, mehetnek a multikhoz a város szélére.

2. Teljes sávokat különítenek el kerékpárútnak. Két sáv helyett egy van, arra sincs hely, hogy egy buszmegállóban álló buszt kikerüljön az ember. Meg kell várni, míg a busz elindul. Remek.

3. Az egyirányú utcában mehet a kerékpáros forgalommal szemben. Milyen fasza is, mikor ott a tábla, bekanyarodsz és pár centin múlik, hogy a szembejövő kerékpárost nem ütöd el. Én csak azért vigyázok, mert nekik nincs kötelezőjük, (miért egyébként?) és nem tudják kifizetni a törött szélvédőt meg a motorháztetőt, ha elütöm és meghalnak.

4. A kerékpárosoknak elsőbbségük van a jobbra kanyarodó autókkal szemben. Ha peched van, jön négy kerékpáros lassan, szépen egymás után, és a zöld lámpánál emiatt csak egy autó tud bekanyarodni. Ebből vannak a dugók.

5. A busz és a villamos rádiójellel zöldre tudja váltani a következő lámpát magának. Következmény: időnként két percig minden irányból áll mindenki, autós, gyalogos, mert arra kell várni, hogy a villamos odaérjen a kereszteződésbe. Gyakorlatilag, mintha minden kereszteződés vasúti átkelőhely lenne, amerre a villamos jár. Reggeli és esti nagy forgalomban egy ilyen eset 200m plusz autósor minden irányból.

6. Amerre a villamos jár, arra minden kereszteződésben, minden megállónál lámpa van. Természetesen nem összehangolva, hanem épp ahogy a villamos érkezik. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy elindulsz a zöldnél és a következő lámpa piros, mire odaérsz.

Mi ebben a jó, ami egy várossal történhet? Miért nem lehet elfogadni, hogy egy város az nem a tóparti üdülő?

A várossal a legjobb dolog ami történhet, az az, hogy a nagy körutakat és főutakat leviszik a föld alá, valamint a fent közlekedő villamosok és főutakon közlekedő buszokat kiváltanák metróval. Lenne autó és metró. Ezután lenne hely fent parkolónak első sorban, elég lenne kevesebb sávokból álló úttest, és ekkor, de csak ekkor lenne hely kerékpárútra.
De nem úgy, mint manapság, hogy autóval sincs helyed, de azért még arra a szűk útra építenek kerékpárutat és villamosvonalat is. Ez nem jó dolog, ez a szopás.

augustiener 2013.09.07. 00:33:02

A riporter meg úgy beszélt ezzel a critical mass főszervező nevű emberrel ahogy kell. A Greanpeace lefutott, mert mindenki tudja róluk, hogy pénzért balhéznak, most itt van ez a másik köcsög szervezet. Ha a rendőrök a munkájukat végeznék, akkor egy-egy ilyen biciklis felvonuláson a kerékpárosok 95%-át megbüntethetnék a kerékpár hiányos felszereltsége miatt. Valamiért nem teszik.

Remélem egyszer, amikor hatvanra lelassít gecizni, akkor épp egy kamion lesz mögötte, aminek a sofőrje sms-t olvas, előtte meg legyen egy betonkeverős teherautó.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.07. 01:04:30

@augustiener: Melyik város? Hollanidában, Dániában, de akár Bécsben is érdemes körülnézni. A legtöbb EU fővárosban bevezették az ingyenes kerékpárbérlést a belvárosban.

Hazánkban az elmúlt 10 évben megtízszereződött a rendszeresen kerékpárral közlekedők száma. Ez nem egy hobbi, hanem közlekedési eszköz. Sok ember, nem akar egyedül ülni egy autóban a dugóban, ilyen benzinára mellett órákat. Ez logikus is. Az ő választásuk. Ők is közlekednek. Biztonságossá kell tenni számunkra - számunkra a várost.

Az hogy azon emberek halálát kívánod akiknek más a véleménye mint a tiéd, persze sokat elmond a saját morálodról. Szerencsére már nem itt tartunk. Lehet hogy az M1 pont a te műsorod? Szerencsére a nézettsége minimális. Bár abból a pénzből amiből fenntartják, egy csomó kerékpárutat lehetne építeni..

gerberus 2013.09.07. 01:10:35

A kerékpárosok olyanok amilyenek, akárcsak az autósok. A körúti kerékpárút kérdése ettől teljesen független téma. A kutyát nem érdekli Gulyás úr magánvéleménye a kerékpárosokról, mert ő ott elsősorban riporterként van jelen, nem egy haveri beszélgetés vagy vitafórum részeseként. Az a baj, hogy a közmédia is az aktuális hatalmak játékszerévé silányult, amit mindig a saját embereikkel töltenek fel, minekutána már a látszatra sem figyelnek, ahogy a mellékelt ábra is mutatja, ettől züllik le. Hitvány és ócska az egész, 2010 után mást vártak, de egyik kutya, másik eb. Ez nem közmédia, ez pöcegödör.

2013.09.07. 07:44:27

A riporter kritikán aluli. Élőben követtem a műsort, és felment bennem a pumpa azonnal. Ezt közszolgálatinak mondott csatornán hogyan lehetséges büntetlenül elkövetni?? Hány embert sértett meg nyilvánosan ez a... valaki?

2013.09.07. 08:02:59

@augustiener: 7. pontnak vedd be azt, hogy csak az inda.hu-n augustiner nickkel rendelkezők járhassanak autóval, mindenki más takarodjon hazafelé. Nem így lenne faca? Mindenki alkalmazkodjon hozzád. Akkor mindenütt sokkan nyugodtabban tudnál közlekedni. Terjesszük be, mint kresz-módosítást.

lcka 2013.09.07. 08:41:43

egyébként az egész vita meddő, az embernek benne van a természetében hogy basztassa a másikat

ha teszem azt holnaptól csak biciklisek lennének, azon a körön belül is kialakulnának "kasztok" melyek valamilyen formában szemben állnának egymással. Valahogy mindig megoldjuk ügyesen hogy meglegyen a feszültség :-)

Phőnök 2013.09.07. 11:49:26

Még mindig ez megy? Ne máá...
Az államhatalom mindenkori célja, hogy mindenféle mezsgyék mentén megossza a társadalmat, egy ilyen a biciklis-autós indok nélküli ellentét. Az államhatalom szócsöve, a média pedig ezt végrehajtja, a "riporter" elvégezte a melóját, ami egy fórumtrollkodás színvonalán állt. Egy tipikusan undorító riporteri fogás, hogy az interjúalanyt először beskatulyázza, majd a vele egy skatulyába lévő másik egyén hibáját kéri rajta számon. Sajnos kényelmes mindenkinek a saját sérelmei szintjén gondolkozni, a másikat hibáztatni, pedig minden közlekedő egy ember, aki, mint közlekedő a közlekedési eszközéből adódó tulajdonságokkal rendelkezik. (pl ha józsi leáll pakolni a Ducatóval, nem a Józsi jelleme az, hogy akadályoz, ki kell kerülni) A közlekedés szintjén minden konfliktus megoldható egy kis türelemmel, MÁSIK HELYZETÉBE BELEÉRZŐ KÉPESSÉGGEL, toleranciával, kedvességgel. Úgyhogy nincs itt semmiféle biciklis-autós ellentét, hanem másikat leszaró, önző, lélek nélküli emberek vannak. Aki pedig beleáll ebbe az ellentétesdibe, az a rendszer jó katonája.

castroll 2013.09.07. 12:05:04

Csak tudnám, minek jár valaki 2,5 tonna vassal?
Egy személy mozgatásához miért nem elég 1-1,2 tonnás vas? Ebbe nem gondol bele?
Mellesleg nekem elég 18 kilogramm, lámpával, csomagtartóval...

Tomcy 2013.09.07. 12:18:18

Ezt a riportert le kellene lőni. Igazi büdös gyökér aki túl jól keres ezért jár gondolom fosvágen tuareggel vagy valamelyik hasonló az emberiség számára hasznos autoval x6 és társaival.
Én kiosztottam volna vagy ott kellett volna hagyni aztán elmélkedjen egyedül. Nagyon jo hogy a munkám miatt nem tudok se híradót se ilyen fosokat nézni. Bőven elég az időjárás jelentés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.07. 12:30:26

mondjuk ha az autón nem világít a lámpa akkor megbüntetnek.
Érdekes hogy ha a kerékpáron nem világít sokkal kevesebbre büntetnek.
Pedig az a veszélyesebb,mert az autón azért sosem az összes lámpa ég ki egyszerre.

nincs_nick 2013.09.07. 14:31:52

@Legelő Őse: Melyik városra gondolsz konkrétan? Elég sok helyen jártam, de ennek a kötelező kitiltogatósdinak mindig egy a folyamat:

autó kitilt -> maradnak magányos öregek és család nélküli fiatalok -> lerobban egyből mert túlnyomórészt öregek vannak és jönnek a bevándorlók (ffm) vagy bulinegyed lesz a fiatalok miatt és lerobban 10 év múlva, amint más hely lesz a "trendi"

Ellenben a város körüli agglomeráció virágzik, sokan onnan tolják home office-ban (már amit ugye lehet) hogy ne a belvárosban kelljen a pakikat vagy törököket kerülgetni...

Nyilván mondjuk egy Koppenhága belvárosa más, de erre az egy jó példára jut kb. 500 német és 1000 angol/francia város ellentétes előjellel.:)

lcka 2013.09.07. 16:38:28

@Phőnök: jól mondod, de erre a nótára már rá sem zendítek

viszont sajnos tényleg benne van az ember jellemében ez a faszság, ezek pontezt használják ki

(vagy elültették hatékony módszerrel, de a lényegen sajnos ez nem változtat)

Schütii 2013.09.07. 16:43:47

A riporter egy begyepesedett faszkalap.. ööö.. akarom mondani meglett, középkorú úriember, neki jól fizet az MTV (közpénzből), neki "jár" az élettől az a 2.5 tonna vas. Azt mondja ő kerékpáros is, hát aki egy kicsit kerékpárosnak mondja magát, az nem támadja így a többi kerékpárost, mert nagyjából egy csónakban evez velük.
Kürti Gábor pedig jófej módjára próbálta a támadást hárítani illetve visszafordítani arra a suttyóra, csak sajnos kevés volt a műsoridő.

pirítottbikaboka 2013.09.07. 16:49:54

Engem elszomorít, hogy a közmédiában ilyen stílus előfordulhat.. Nem értem a riportert, nem vagyok kíváncsi saját magánvéleményére, illetve haragjára a biciklisekkel szemben. Nagyon megköszönném hogy ne az én, vagy testvérem, vagy más magyar adójából fizettet tévében tegye ezt!

drift 2013.09.07. 16:55:20

@álfirkász: Ez a ripoter még a vidéki földmüves szinvonalát sem éri el, ez egy tirpák(szegény nyírségi, ,értelmiségiek,,).
De lehet, hogy ez volt a feldata. Kevés az olyan fórum ahol a kerékpárosok és az autósok ennyire eggyetértsenek valamiben.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.07. 19:46:14

@nincs_nick: sehol nem említettem kitiltást. Egy kerékpárút miért kitiltás? Nem értem miről beszélsz? Hogy jön ez ide? Tényleg...

africans 2013.09.08. 07:20:27

Gyakorlatilag sohase biciklizek. Mindig autóval járok. Ezzel együtt a véleményem, hogy ez a riporternek csúfolt létforma nagyjából a vérszívó kullancs, a nőstény szúnyog és az orvosi pióca értelmi szintjével vetekszik...

Perillustris 2013.09.08. 13:44:23

@augustiener: "A várossal a legjobb dolog ami történhet, az az, hogy a nagy körutakat és főutakat leviszik a föld alá, valamint a fent közlekedő villamosok és főutakon közlekedő buszokat kiváltanák metróval."

1500 milliárd forint lesz. Maradhat?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.08. 15:11:03

@Perillustris: ugyan hagyd...de tényleg. mindezt egy kerékpár út gondolata váltotta ki belőle, amelyet szerződésben vállaltunk egy pont általa is említett metróvonalért cserébe...

ez egy név helye 2013.09.08. 21:20:24

@augustiener: Mit képzelsz magadról te senkiházi, ki vagy te, aki emberek felett ítélkezhetsz. Ki vagy te, hogy eldöntheted, ki az akit elgázolsz és ki az, akit nem. Te soha nem voltál külföldön, de ne is menjél, mert hazáig fognak verni ilyen középkori demagóg felfogással. Jól jegyezd meg, te egy senki vagy, egy hétköznapi kis állampolgár, akire ugyanúgy vonatkoznak a törvények és a szabályok, mint mindenki másra. Ömlik belőled a nagy magyar öntudatosság és a szánalmas kisemberekre jellemző demagógia - ez húzza le a mai napig ezt az országot, remélem hamarosan kipusztul ez a faj a földről.
A riporter meg egy sültparaszt. Ócska szemét sz.r adó lett az M1 is. Nézhetetlen már a Magyar Televízió is. Ki ez a balf.sz műsorvezető? Lehet szakmailag vitázni azon, hogy miért nincsenek parkolóházak, miért megfizethetetlen az a kevés parkolóház is és miért megfizethetetlen parkolni Bp-en stb., de akkor legyen szó arról.
Az ilyen augustienerek pedig, akik ráhúzzák az emberre a kormányt, féljenek, mert egyszer úgyis eléri őket a végzet, ha összefutnak egy ugyanolyan pszichopatával és jól sz.rráverik őket egy veszélyeztetés után.

augustiener 2013.09.09. 07:32:37

@Perillustris: Magyarországon mindenre van pénz, csak arra nincs, amire valóban szükség van. Ott a sok cigány, meg a sok tolvaj, rabló, gyilkos a börtönökben, lehet csákányt adni a kezükbe, aztán bontsák az alagutat. Nem kerül pénzbe, és nem tart tovább, mint az óriási modern fúrótechnikával épített négyes metró.

@Legelő Őse: te vagy a videón szereplő critical mass fővezető? Te is csak dumálsz, nyomod a hülyeséged, példákat állítasz, de alátámasztani nem tudod. A cikkben egyébként nem csak kerékpárról van szó, hanem a komplett közlekedésről.

@ez egy név helye: érvekkel nem tudsz előjönni, csak pofázni tudsz. Szidsz engem, szidod a riportert, de az igazság az, hogy az állat módon közlekedő kerékpáros, amit a riporter mond, az olyan sok tapasztalaton alapuló kijelentés, mint a büdös cigány. A kis kedvenc critical barátod sem azt mondta neki, de a kerékpáros klub sem írta azt, hogy természetesen kampányt indítunk a kerékpárosok szabályt követő közlekedése érdekében, nem azt írta, hogy közúton közlekedő kerékpárra kötelezővé tennének egy biztosítást tartalmazó rendszámot, azt se, hogy kötelező lenne egy KRESZ vizsga letétele a kerékpárosok számára, hanem azt mondják, hogy nekünk nem elég, hogy hol úton, hol járdán, piroson át közlekedésünk ellenére még mindig nincs elég helyünk, zárjatok le egy sávot, az összes autós meg bassza meg! Ennyit tudtok. Kívánom, hogy legyen áttétes vastagbélrákod!

A külföldről pedig, a kerékpáros klub és Legelő Őse nevű hozzászóló is csak példálóznak New Yorktól Londonig, Hollandiával, Dániával, olyan helyekkel, ahol még sosem voltak, arra játszva, hogy más sem volt még ezeken a helyeken és elhiszi azt amit állítanak. Rajtam kívül még egy hozzászóló rákérdezett, hogy konkrétan melyik városra gondol. Az autók városból történő kitiltásának a következményéhez sem szólnak hozzá. A válasz félrebeszélés és a téma terelése.

Perillustris 2013.09.09. 09:09:52

@augustiener: "az állat módon közlekedő kerékpáros"

Bezzeg a nyugodt gépjárművezetők. Csak egy kis félrekormányzás, és két halott, amputált testrész, több súlyos, maradandó sérülés, stb.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.09.10. 10:49:03

@augustiener: ne haragudj, de több évet külföldön, ezen belül például Hollandiában. A saját szememmel láttam, és saját magam próbáltam ki nap mint nap amiről beszélgetünk.
De tudod, Olaszországban, és ezen kívül Franciaországban is az volt a tapasztalatom, hogy nem csak autós közlekedés létezik a világon. Sőt.
Olyan mértékben vagy statikus és zárkózott, de ami ijesztő, olyan vehemenciával hangoztatod a saját megkerülhetetlennek hitt véleményed, hogy azt hiszem a vitának nem sok terepe marad... a félelmem csak az, hogy ez a város azért marad ilyen sokáig, mert túl sok hozzád hasonló mentalitású ember él benne..

Pitzu 2013.09.11. 11:25:26

Azt kellene végre mindenkinek megérteni, hogy egymás mellett közlekedünk, nem egymás ellen.
süti beállítások módosítása