HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Ingyen jó

2010.05.11. 13:55 :: papptibi

Az ötlet egyszerű, a technika adott, ebből kell kihozni a legtöbbet. A legenda szerint a Jitti ötlete dugókban ücsörögve fogant meg pár éve Nagy Bálint fejében: a GPS vevős okostelefonok adataiból egészen jól fel lehetne térképezni a nagyvárosok forgalmi helyzetét, méghozzá úgy, hogy ehhez a telefon tulajának a kisujját sem kell mozdítania. Mindössze egy nem túl nagy segédprogramra van szükség, ami jelenleg a Windows Mobile-os készülékekre és iPhone-ra létezik; itthon ilyen készülékkel állítólag már 200 ezer ember rendelkezik. A telefon néhány adatot folyamatosan továbbít a központnak - ehhez természetesen mobilinternetre is szükség van, az adatforgalom percenként 3 kilobájt.

Mint minden közösségi dolog, ez is kicsit a bizalomra épül: a Jitti alkotói szerint nem tudják, hogy ki gyorshajt, amikor megkapják az adatot, de még azt sem tudja a rendszer, hogy honnan indult az adott autó. (A regisztrációhoz elég egyetlen emailcím.) Továbbá nem is céljuk, hogy a rendőrségnek átadják az infót, őket csupán egy érdekli: az adott úton valószínűleg nincs dugó. (Hasonló szolgáltatása egyébként van a TomTom navigációs berendezéseknek is, ott persze külön Bluetooth-kapcsolatos mobil is kell hozzá; továbbá, ez fizetős, de cserébe a navigáció figyelembe veszi az adatait az útvonal megtervezésekor.)

Az adott útra jellemző átlagsebességet színkódok jelzik, a piros nem az igazi

A Jitti amúgy ingyenes, igaz, arra nem is képes, mint egy (jól működő) TMC-szolgáltatás, azaz a torlódások elkerülésére nem javasol alternatív útvonalat, nem működik együtt a navigációs szoftverrel. Csupán egy térképen megnézhetjük, hogy mondjuk aznap mi vár ránk melóba menet - a jellemző átlagsebességeket színkódok jelzik. A rendszer a fejlesztők szerint 2-3 perc késéssel működik, vagyis szinte valós idejűek az adatok. A Jitti különlegessége az, hogy a forgalom relatív megjelenítésére is képes, azaz az ember annyit tud, hogy a Budai Alsó rakpart a szokásosnál rosszabb. És akkor tudja, hogy neki rossz. Más választása amúgy sincs, mint kivárni.

A lányos nézet az, amikor mindig menetirányba forgatja a térképet. Mit szólnak majd a feministák?

Készítettem egy apró videót is a program működéséről. A térkép megjelenítése kicsit döcög, ennek az oka az volt, hogy az adott telefonon nem volt telepített térkép, hanem adatkapcsolaton keresztül töltötte le mindig a számára új részeket - telepített térképpel sokkal gyorsabb, és persze nem generál állandó adatforgalmat.

Persze a sajttájon mindenki a cég bevélei iránt érdeklődött, mert ugye semmi sincs ingyen, még akkor sem, ha úgy tűnik. A Jitti jövedelmezővé tételéhez prémium szolgáltatásokat terveznek (események, balesetek, traffipaxok megjelenítése), esetleg közületi felhasználóknak pénzért nyújtanák a szolgáltatást, és persze a felhasználói adatbázis is értékes tőke egy közösségi oldalnál, lásd iwiw, Facebook és tsai. Arról azonban, hogy miből lesz profitjuk, nem túl bőbeszédűen nyilatkoztak a cég képviselői. Persze, ettől függetlenül az ötlet jó, pláne, hogy ingyen van - ennyiért az ember kikalkulál magának néhány dugóelkerülő útvonalat.

Ja, és még egy dolog. A Jitti szavazást rendez a honlapján arról, hogy milyen platformra készüljön el a következő alkalmazás, szóval, aki úgy érzi, hogy hátrányos megkülönböztetés éri a Blackberryjével/Androidos mobiljával, az kattintgasson csak.

 

Jitti: az új közösségi forgalomfigyelő rendszer okostelefonra

Elkerülhetők a dugók és javulhat a közlekedési morál Magyarországon

2010. május 11., Budapest – Jitti néven új interaktív, közösségi forgalomfigyelő rendszer jelent meg okostelefonokra, amelynek használatával eldönthetjük, melyik útvonalat válasszuk (vagy kerüljük el), így csökkenhet az autóban, kipufogógázban töltött idő, az ezzel járó stressz és javulhat a közlekedési morál is. A Magyarországot lefedő, pillanatnyi sebességtérképet közvetítő rendszer működése elsősorban – a hazánkban százezres nagyságrendben ilyen telefonnal rendelkezők – interneten szerveződő közösségére, a Jitti Klub tagjaira épül, akik az adatcsere révén segítik egymást.
A magyar fejlesztőkből álló csapat eddig iPhone-ra és Windows Mobile-ra készítette el az ingyenes alapprogramot, és terveik szerint hamarosan Android, Symbian és Blackberry rendszerű készülékekre is lesz Jitti.

Elindult Magyarország új, közösségre épülő, okostelefonokra fejlesztett, real-time adatokat mutató forgalomfigyelő rendszere. Az angol Just In Time Traffic Information kifejezés rövidítéséből származó Jitti olyan szolgáltatást nyújt, amely a közösség kezében meglévő eszközökkel (GPS vevővel rendelkező okostelefonokkal), 2-3 percen belüli, azaz szinte azonnali forgalmi információkat biztosít, és könnyen áttekinthetően megmutatja a forgalom sebességét, így segíti a dugók elkerülését. A GPS-szel mért sebességet és a forgalmi helyzetről szóló információkat a rendszer összesíti, majd a forgalom sebességtérképét automatikusan kijelzi a felhasználók telefonján, internetkapcsolatukon keresztül.

Nagy Bálint, a rendszert fejlesztő Jitti Forgalmi Információ Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A koncepció sokórányi dugóban üldögélés eredményeképp alakult ki, és közel két éves, egyre gyorsuló fejlesztési munka  eredményét tartalmazza.”

A forgalmi információ a gyorsan gyarapodó (az elmúlt 1 hét alatt 100-ról 1000-nél is többre nőtt) Jittiző felhasználói közösségnek és a Jitti Klub tagjainak köszönhető. A fejlesztők korábbi számításai szerint nagyjából napi ötszáz aktív használóra van szükség ahhoz, hogy például Budapest teljes forgalmi térképét meg lehessen rajzolni. Bár meglepetten tapasztalták, hogy ennél jóval kevesebb Jittis is elegendő a pontos dugótérképhez, hiszen az emberek nagyjából egyszerre – értelemszerűen például a csúcsforgalomban – autóznak. Ezekben az időszakokban megnövekszik az igény a szolgáltatásra, amelynek lényege a minél több felhasználó, hiszen a sok beérkező adat teszi hatékonnyá a sebességtérképet és így az egész rendszer működését.

A programot úgy alakította ki a fejlesztői csapat, hogy a felhasználók teljes anonimitást élvezzenek: nem rögzítik az indulás és érkezés helyét sem, és regisztráláskor is csupán egy e-mail címet kell megadni. A Jitti alapszolgáltatás (ami a forgalmi információ gyűjtését és megtekintését tartalmazza) a közösséghez csatlakozók számára ingyenes. Ezek a közeljövőben várhatóan kiegészülnek más, részben fizetős szolgáltatásokkal is. A felhasználó az egyszerű és átlátható, jelenleg 2x4 kilométert (a közeljövőben pedig 5x10 kilométert) átfogó térképen látja a legfrissebb közlekedési állapotot, ahol különféle színek jelölik a torlódásokat vagy a „szabad” utakat.

Dr. Dulin Jenő közlekedéspszichológus a bemutatón elmondta, hogy a budapestiek átlagban napi 40-50 percet autóznak, főként a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Mivel az emberek leginkább munkavégzéshez használják autójukat, vezetés közben már a rájuk váró feladatokon gondolkoznak, ezért nem figyelnek, és könnyen balesetet okozhatnak, amit menedzser balesetnek hívnak. Az észlelés olyan gondolkodási folyamatot indít el, ami a lelki jelenségek legbonyolultabb része. „A Jittivel viszont az ember ki tud lépni saját érzékelési rendszeréből, mert ezt a feladatot a készülék is segíti, ami figyel, közvetít számára – és azzal, hogy kiterjeszti az észlelést, könnyebbé teszi a tájékozódást is. A rendszer segítségével a vezető előre láthatja, hogy melyik útvonalon, várhatóan hol és mi fog történni vele, így nem idegeskedik feleslegesen, ezáltal javulnak életfeltételei, és elkerülheti a dugók okozta bosszúságot. Mindezeket figyelembe véve a közlekedési morál is javulhat és közlekedésbiztonsági szempontból is előnyös lehet az autósoknak.” – tette hozzá Dulin.

Magyarországon jelenleg nagyjából 100 000 darab iPhone és hozzávetőleg ugyanennyi Windows Mobile (HTC, Samsung, Asus és más gyártók GPS képes eszköze) van használatban, ezért a csapat először ezek klienseit fejlesztette, de rövid távú terveik között szerepel az Androidra, a Nokia és az Ericsson készülékeken futó Symbianra, valamint a Blackberry telefonokra történő fejlesztés is. (Arról, hogy a fentiek közül melyik legyen a következő Jitti platform, a www.jitti.hu weboldalon lehet szavazni.)

„Kevés az igazán érdekes és újszerű magyar fejlesztésű szoftver a platformunkon, de emellett a Jitti felhasználói szemmel is jól átgondolt termék. Használata teljesen automatikus, az adattovábbításhoz és megjelenítéshez az alkalmazás elindításán kívül semmi egyebet nem kell tenni, nem kell vezetés közben telefonon forgalmi központot hívogatni, vagy gombokat nyomogatni. Már most elkezdtük előkészíteni a kollégákkal a Jitti Windows Phone 7-re történő mihamarabbi kifejlesztését.” – mondta Győrffy Péter, a Microsoft Windows Mobile termékmenedzsere.

A Jitti használatához szükséges hardver-szoftver igény ma már szinte minden okostelefonban megtalálható: GPRS, EDGE, 3G vagy HSDPA adatkapcsolat, beépített vagy kapcsolt GPS, 10MB szabad RAM memória, memóriakártya 200MB szabad területtel, min. Windows Mobile 5.0 verziószámú operációs rendszer, min. 320x240 felbontású érintőképernyő. iPhone-ok esetében iPhone OS 3.0 vagy későbbi verzió szükséges.

 

5 komment

Címkék: gps symbian iphone blackberry android közösségi winmo jitti dugófigyelő

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr721992394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bende Tibor 2010.05.11. 17:38:58

És mi van, ha a Jitti tag éppen tárgyal, vagy ül egy kávézó teraszán?

wgyuri 2010.05.11. 18:15:28

@Bende Tibor: A gyalogosok, buszon utazók és egyéb előlények szűrése megoldható valamilyen bonyolult algoritmusokkal.

Ez főleg akkor fontos, ha a szolgáltató mobiltelefonok cellainformációit használja anonim adatforrásként. Az meg majdnem mindenkinek van, nem csak annak, aki az autójával a dugót akarja elkerülni.

Ilyenre vannak próbálkozások, és technológiailag megoldható a dolog.

trafficom 2010.05.11. 20:53:19

Az ötlet már mások fejében is megfogant.
Már egy éve működik Budapesten egy ugyanilyen elven működő rendszer:

www.MyTraffic.hu

Ebben már most van annyi jármű, hogy jól használható:

www.mytraffic.hu/node/63

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.05.12. 00:58:52

Mondjuk az lenne a legjobb dugóhúzó, ha nem mennének annyian autóval. :)

És minél többen fogják majd használni, annál többen próbálnak alternatív útvonalakat választani a főbb és ismertebb utakhoz képest, így azok fognak egyre jobban bedugulni... :DDDDD

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2010.05.12. 08:37:13

Már most is 30.000 jármű adataiból táplálkozó, ingyenes rendszer elérhető. Egy kattintás és már látod is a dugót:

jarmukovetes.hu/banner-51
süti beállítások módosítása