HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A rendőrök tolják az eladásokat

2010.04.02. 11:55 :: Stump András

A nyári hónapokra várja az MGE a relatív eladási számok javulását, miután az első negyedév elég siralmasra sikeredett. Főleg annak tükrében, hogy a márciusban forgalomba helyezett 4384 autó közül 500 fehér Ford Focus, kék csíkkal az oldalán. 

Sajtóinformáció
2010.04.01.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2010. első negyedévi új gépjármű forgalomba helyezési mutatókról
 
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete évnyitó sajtótájékoztatóján is előre jelezte, hogy a 2010. év első hónapjaiban az előző év hasonló időszakához képest kisebb értékesítési darabszámok várhatók, tekintettel a 2009. év első harmadában jelentős árengedményekkel megvalósult készletcsökkentő akciókra. Ezek az akciók 2009-ben április-május hónapokban futottak ki, így a 2009-hez viszonyított forgalomba helyezési adatok csökkenésére kb. május végéig számítunk. Ezt követően várunk egy enyhe emelkedést a 2009. évi számokhoz képest. Ennek megfelelően a 2010. márciusi és az első negyedévi forgalomba helyezés az alábbiak szerint alakult: (forrás: DataHouse)
 
2010 Március 2009 márciushoz képest (forrás: DataHouse; MGE)
 
                Személyautók                4384 db                   - 53%
                Kishaszon járművek       625 db                    - 49%
                Nagyhaszon járművek     59 db                     - 43%
                Motorkerékpárok            303 db                    - 32%
 
A személyautók piacán továbbra is a céges, illetve flotta eladások dominálnak. Ez a tendencia a válság kezdete óta áll fenn és mindaddig megmarad, ameddig a vevőfinanszírozás, és ezen belül az ügyfelek hitelfelvételi kedve vissza nem tér. Ez pedig nagymértékben függ attól, hogy a válságból való kilábalás a munkahelyek megőrzése, illetve számának gyarapodása tekintetében mikor válik érzékelhetővé. Becslésünk szerint e folyamat megindulása 2010. tavasz végétől várható.
 

Az első negyedévi forgalomba helyezés adatai 2009 első negyedévhez képest: (forrás DataHouse; MGE)
 
                Személyautók                       10210 db                 - 55%    
                Kishaszon járművek              1689 db                  - 56%
                Nagyhaszon járművek            133 db                   - 45%
                Motorkerékpárok                    488 db                   - 40%
 
A személyautók piacán 2010 februárhoz képest 44%-al, a kishaszon járműveknél 23%-al helyeztek többet forgalomba márciusban, ami a negyedéves kumulált arányszámot 2009-hez viszonyítva 3-4%-al javította. Fontos kiemelni, hogy 2009 márciusa viszonylag erős értékesítési hónapnak számított, amikor 10 589 darab személyautó és kishaszon jármű került forgalomba. Lényeges viszont, hogy a központi flotta beszerzések kapcsán szállított személygépkocsik darabszáma kisebb 2010 márciusában, mint 2009 márciusában volt.
 
A nagyhaszon járművek területén a járműveket használó gazdasági szereplők helyzete még nem javult annyira, hogy ez a piac jelentősen meginduljon. A fellendülés érzékelhetősége, illetve vásárlásokban megjelenése várhatóan a második félévben következik be.
A motorkerékpárok területén a személygépkocsikéhoz hasonló jelenségek figyelhetők meg azzal a különbséggel, hogy itt a flotta eladások szerepe elhanyagolható. A motorkerékpár piac szezonalitása miatt látható, hogy az első negyedévi eladások jelentős részét a márciusi tette ki.
 
A 2010. március 1-vel hatályos vevőfinanszírozással kapcsolatos kormányrendelet (a körültekintő lakossági hitelezésről) és PSZÁF ajánlás tovább szigorította a feltételeket, ami a gépjármű forgalmazás területén – elsősorban a magán ügyfelek területén - továbbra jelentős nehézségeket okoz. A piac várható reakciója erre, amennyiben az ügyfelek hitelfelvételi kedve fokozatosan visszatér a forint alapú pénzügyi lízing és esetlegesen a tartós bérlet, mint finanszírozási megoldások megerősödése.
További információval készséggel rendelkezésre állok.
 
Üdvözlettel
Erdélyi Péter
társelnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

peter.erdelyi@mge.hu

 

13 komment

Címkék: statisztika mge forgalomba helyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr551889151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csuvel 2010.04.02. 14:36:02

Ezek a számok beszédesek. Biztosan hatással lesznek április 11.-én a szavazókra is.

Dr. Robin Masters 2010.04.02. 14:55:45

Talán el kellene törölni a regadót, meg a luxusadót és talán vennénk autót, no meg csökkenteni a benzinben az állami hasznot!

ps3peter 2010.04.02. 15:38:31

Nem tudom mit kell ezen problémázni. Pontosan annyi autót adnak el, amennyi embernek pénze van rá. Ennyi a reális kereslet, végre nem vesz minden bolond ezeréves hitelre autót. Sajnos erre a változásra törvényi úton kellett sort keríteni, mert az emberek maguktól túl hülyék voltak. Csak sokan még mindig visszasírják a régi szép (!!!) idöket.

okoskodó 2010.04.03. 10:16:05

Amíg több autó fogyott, addíg, aki használt autót keresett, csak arra kellett figyeljen, hogy ne legyen törött-tekert.
Most nagyobb eséllyel bele futhat egy leharcolt, kinyomott szemű Kókuszba.

Fehér használt Fordot venni nem lesz előnyös 2-3 év múlva. Amúgy mennyi fehér Fordot vesznek a magánzók? :-)

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2010.04.03. 13:14:34

Azt hiszem, hogy ez a reális kereslet az autókra, egészen szép számok még így is ebben a tempóban nem tart nagyon sokáig egész Magyarország autóparkját lecserélni.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.04.03. 13:17:14

@Dr. Robin Masters: @[@Reszeg@]: Jaja, így is olyan sok sima, kihasználatlan út van, meg az is tök gáz, hogy mindig egyedül parkolok az egész utcában.. meg a levegő is kurvajó, nehogy má' csak a tehenek fingják tele...

Autót minden újszülöttnek, évi 10 000 literre feltöltött üzemanyagkártyával!

:D

bandiTA 2010.04.03. 17:46:07

Így van. Mire jó ez az MGE és milyen kézzelfogható hasznot hoz a kisembereknek? Ja hogy a regadó eltörlését elsőként ellenezte ez az MGE? Kicsit sem érdekel mi lesz veletek szegény kereskedők.

Brigi akkor ezek szerint te is jobb szereted, hogy összekendácsolják műszaki vizsgára a 20-25 éves korodált, kopott, leharcolt dizel szarokat, ahelyett hogy behoznák a gazdagabb országokból a 10 éves katalizátoros turbodiesel, vagy 15 éves 3 fém szabályozott katalizátoros benzineseket. Nem akarlak bántani, de mintha nem is egy országban élnénk.

AtoszMester 2010.04.03. 18:21:05

Egy ilyen országban nem szükséges évi 50 ezernél több autót eladni. Szerintem ez nem is kevés szám. Miért akarnak bennünket lehúzni, miért vegyük meg a fostalicska műanyag tömegcikket, amelyek megbízhatósága, és fenntarthatósága már nem azonos a 20 évvel ezelőttivel?

Azért hagy ne verje már magát a nép és a kisvállalkozások többsége adósságba csak azért, hogy a hiéna autókereskedők jól járjanak.

Itt Egerben ismerek jó pár autókereskedőt, mindenkit kirúgtak akit lehetett. Most fog csődbe menni a legnagyobb kereskedés is pár hónapon belül. Egy büdös vén kínai váza a főnök, aki mindenkinél jobban el van szállva magától, és a maradék alkalmazottakkal úgy bánik, és mindig is úgy bánt, mint a kutyával. Remélem pár hónap múlva 50 forintokért könyörög a híd alatt, de akkor én leszek az első, aki egy adag turhásat az arcába köp.

A lényeg, hogy regadó-ellenessége miatt Én semmibe sem nézem az MGE-t.
Mikor lesz már végre úgy ebben az országban, hogy 10 ember jóléte ne csessze el másik 10 millió megélhetését?

Szóval elmehet a fekete bánatba Erdélyi Péter az összes többi búbánatos társával együtt. Tessék szépen rászokni a zsíroskenyérre és a 14 fokos téli lakásra ezeknek is a többi magyar ember jóléte érdekében!

shelby 2010.04.03. 21:04:30

Szerintem: Ami most van az a realitás, és ami eddig volt az egy mesterségesen felpumpált lufi volt, ami tavaly szépen kidurrant. 0%-ra, 10 évre vették a kocsit és a motrot is! Sokan nagyzolásból, vagy mert rátukmálta a kereskedő, sokkal drágább autót választottak, mint amit megengedhettek volna maguknak.

Ha kp-s vevő érkezett, annak nem nagyon örültek, mert ugye az nem vett fel hitelt, és a kereskedő nem keresett semmit a hitelen.

Amúgy ez a lufi kormánytól függetlenül robbant, a bankok voltak benne nyakig.

Nagyon helyes, hogy nem kap mindenki azonnali hitelt.

Motoros III. 2010.04.04. 07:42:36

Szerintem nem biztos, hogy hülyeséget csinált az aki 10 éves futamidőre vásárolt autót. Sajnos nem teheti meg mindenki azt, hogy zsebből kivágjon 2-3 millió forintot.

Okoskodó!
Ha jól sejtem, Te arra utaltál, hogy 2-3 év múlva nem lesz érdemes a leadott rendőrségi focusokat megvásárolni.
Én azt mondom, hogy azokat lesz értelme megvásárolni, mivel ellenőrizhető a kocsi múltja, a futás teljesítmény, biztos rendszeres volt a márkaszerízben történő átvizsgálás, szervizelés és reális áron tudod megvenni. Most pl. a KVZ...-s rendőr-octaviákat adják (adták) le, kb. 1 millió 600 ezer forintért lehet őket megvenni, kitűnő műszaki és esztétikai állapotban vannak. Azt mondom a flotta-autók közül rendőrségi autót érdemes vásárolni. Én pl. két octaviát néztem meg, ma még csík van az oldalán, hétfőn adják le, - mert már itt van helyette az új focus - az egyikben 84.000 a másikban 88.000 km. van, kifogástalan az állapotuk.

UltimateUbul 2010.04.04. 09:57:56

@Motoros III.:
ha tényleg ennyi akkor van rá esély hogy nem jön elő komolyabb hiba, mert még ezek a burnyákok se tudják hazavágni ennyi idő alatt. Más kérdés hogy jóízlésű ember nem venne olyan kocsit amiben a hátsó ülés bűzlik a fél megye kokeró, csöves meg piti magyar zsebmetsző szagától elöl meg a szépreményű sündőrök hülyébbik fele fingta tele.
Én nem adnék érte 700e-nél többet még ha a skoda anyavállalata is ad rá garanciát hogy ez jó állapotban van. Komplett beltér csere azonnal...
süti beállítások módosítása