HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A Continental új tesztpályát nyit Magyarországon

Stunt show Magyarország legsimább aszfaltján

2009.11.19. 05:51 :: papptibi

A Continental megnyitotta új tesztpályáját, hivatalosan Veszprémben, de ha nagyon pontosan akarjuk belőni a helyszínt, Gyulafirátót mellett. A csikótojásáról és Sub Bass Monsteréről elhíresült településtől egy-két kilométerre lévő létesítmény hatalmas, és úgy tűnt, hogy hamarosan a mostaninál dúsabb növényzetű lesz. A fűmag már a földön volt, és láttam már a facsemetéket is. Akinek ez újdonság, előzetesben annyit, hogy a Continental nem csak gumiabroncsokat gyárt, hanem menetdinamikai rendszereket is - ez az üzletág egyébként a fékes Teves cég felvásárlásával indult a Continentalnál, sokáig Conti-Teves néven futottak, ma viszont már csak Chassis & Safety divízió. A cégről szóló ismertetőt, ami többnyire minden hozzánk érkező infó végén standard lábjegyzet, kivételesen bent hagytam a szöveg végén, azok kedvéért, akiknek mindez újdonság. (Apropó, chassis! A Top Gear szinkronizált verzióinak fordítójának üzenem, ez a szó nem csak alvázat jelent, hanem futóművet is.)

Jó sokan eljöttek, a sárga-fekete kabátok a Continental emberein vannak

A fő attrakció az átadás volt, vagyis a rendezvény elég protokolláris jellegű lett, beszédekkel és szalagátvágással fűszerezve. A feltűnően sok vendég buszokkal érkezett. Ennyi emberre nem számítottam, de úgy tűnik, az ilyen megnyitókon a közönség létszámával a beruházás nagyságrendjét próbálják szemléltetni. Tehát ez a tesztpálya rettenetesen drága lehetett. Van itt locsolt kerámiafelület, apró macskakő mérnöki pontossággal kialakított mű-süllyedésekkel, és sok egyéb. Az utak felületét hihetetlenül sima aszfalt borítja. Magyarországon még hasonlót nem láttam, pedig túl vagyunk egy komolyabb autópálya-építési és útfelújítási hullámon. Még az építéséről készült felgyorsított felvételt is megkaptuk a sajtósoktól, zseniális, érdemes megnézni.

A nagy szalagátvágás után a tömeget a hatalmas vendéglátó sátor melletti ideiglenes padlózatra terelték. A maximális biztonság érdekében ugyanis senki sem tartózkodhatott a Conti tesztmérnökeinek bemutatója alatt az aszfalton. És megkezdődött a show.

Sokan voltak a meghívottak

Rögtön az elején a szpíker megkért mindenkit, hogy ne utánozzák a professzionális tesztpilóták kunsztjait közúton, majd jó szórakozást kívánt.

A bemutató kapcsán az egyik legfontosabb sejtésem az, hogy a Mercedes nem rendel mostanában eleget a Contitól, mert a "rossz" autó szerepét egy C Coupé játszotta, kikapcsolt ESP-vel, sőt, blokkolásgátló nélkül. Az elektronikus menetstabilizáló rendszert itt következetesen ESC-nek hívták, mert - ha jól tudom - az ESP a Mercedes és a konkurencia bejegyzett védjegye. Igaz, ez semmit sem változtat a lényegen: fontos biztonsági szerelvény. És ezeket mostantól Magyarországon is fogják tesztelni.

Próbált fékezni, de ABS nélkül nem ment neki.
Ahogy a kikerülés sem ESC nélkül, meg úgy általában semmi

Az persze vicces volt, hogy az ABS fontosságát demonstrálni kell 2009-ben, szerencsétlen Mercedes füstölő hátsó gumikkal gázolt át a bójákon, aztán pörgött a felemás felületen végrehajtott (µ-split) fékezéskor, és forgott meg előzés közben a jég síkosságát modellező felületen.

ossze

A gonosz Merci ESP nélkül próbál előzni jégen

Megtudtuk azt is, milyen jó dolog a kipörgésgátló, illetve az elektronikus differenciálzár. Az négy demóautó felállt a locsolt kerámia és az aszfalt határvonalán. Persze a Mercedes állt leghátul, előtte egy 3-as BMW, egy S40-es és egy XC60-as, vagyis a sorrend tükrözte a startképességet. És valóban, szegény Mercedes alig bírt megmozdulni, majd levergődni a próbapályáról, míg a többiek röhögve húztak el előle, annak ellenére, hogy az egyik oldali kerekeik a jól tapadó felületen voltak, míg a másik oldalon lényegében a jégével egyenértékű volt a tapadási együttható.

Rajtsorrend: a leggyengébb leghátul kapar

A hallatlanul szigorú biztonság miatt kissé vontatott menetdinamikai stuntshow végén felsorakoztak a tesztpilóták, megtapsoltuk őket, és a szpíker még utoljára megjegyezte, hogy ők professzionális képzésben részesültek, továbbá ez lezárt pálya, nehogy valaki ilyesmit próbálgasson közúton. Gondolom, hogy biztos átmenjen az üzenet.

Nagyjából ennyi volt a program, a vendégek javát ezután beterelték az óriási rendezvénysátorba, miközben néhány VIP-t még külön megautóztattak. Kiszúrtam az újonnan érkezett autók között egy 3-as BMW-t, amelyen Emergency Brake Assyst - City felirat volt, a szélvédője felső szélénél egy rakat kamera. Megkérdeztem a sofőrjét, hogy ez ugyanaz a rendszer-e, mint ami az XC60-asban City Safety néven fut. Kiderült, hogy igen. Ezzel az információmorzsával számomra véget ért a rendezvény, sikerült elkapni a külső parkolóba induló vendégszállító autót.

A tesztpilóták, akiknek a tudását nem érdemes
közúton kipróbálni. Én szóltam...

Itt volt még egy érdekes autó, ABS és ESPC nélkül. Egy vadonatúj Trabant, L-es rendszámmal! Nem vicc, a kocsi úgy nézett ki, mintha aznap vették volna át a Merkurnál, valami bent ragadt készletből. Már önmagában ezért megérte lemenni, olyan szép volt. Gyorsan lefotózgattam, el sem bírom képzelni, hogy milyen lehet egy ilyen autó új korában. Én sajnos csak a húszéves állapotát ismerem, nemcsak ABS, hanem fék nélkül.

A makulátlan Trabant. Simán hihető, hogy tegnap gyártották

Csináltam hát róla pár fotót, érdemes megnézegetni. A Conti tesztpályáról a többi infót pedig a sajtóközlemény tartalmazza, lejjebb.

A Chassis & Safety divízió a szenzorfejlesztő központjának megnyitása után az elektronikus fékrendszerek fejlesztését támogató beruházásokat valósít meg, és az elkövetkező években folytatni kívánja a veszprémi telephely modern fejlesztőközponttá történő bővítését.

Frankfurt am Main, Németország / Veszprém, Magyarország, 2009. november 17.

A Continental AG, a nemzetközi autóipari beszállító, tovább bővíti globális mérnöki hálózatát elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszerek fejlesztése céljából. Ennek biztosítása érdekében a Chassis & Safety divízió újabb beruházást hajtott végre veszprémi telephelyén, s a mai nap megnyitotta új tesztpályáját meghívott vendégeinek, a Chassis & Safety divízió vezetőségének, a város elöljáróinak, a veszprémi és a budapesti egyetemek képviselőinek, az együttműködő partnereinek, valamint számos munkatársának jelenlétében. A Continental ezzel a bővítéssel is a feltörekvő magyar gazdaság dinamikus fejlődéséhez járul hozzá.

Az ABS és ESC rendszerek vizsgálatához készített új tesztpálya magas és alacsony tapadású útfelületekből, valamint egy egyenetlen felületű pályaszakaszból áll, összesen több, mint egy kilométer hosszúságon.

A kockakövet egy bizonyos Vasarely nevű tervezte

„A globális fejlesztőmérnöki tevékenységeinket kimondottan azért a Magyarországhoz hasonló országokban építjük fel, hogy az ezen technológiák iránti globális keresletet a lehető legköltséghatékonyabb módon, s a legjobb tervezőmérnökök segítségével tudjuk kielégíteni” – mondta a megnyitó ünnepségen Dr. Ralf Cramer, a Continental AG Igazgatótanácsának tagja, a Chassis & Safety divízió vezetője. „Ezt a feladatot a frankfurti központunkkal és a világ több pontján működő kutató-fejlesztő bázisainkkal szoros együttműködésben fogjuk végrehajtani. A fejlesztőközpontok globális hálózata lehetővé teszi számunkra, hogy a különböző telephelyeken folyó fejlesztési feladatokat a Continental valamennyi tervezőmérnöki csapatát bevonva osszuk fel. Ezzel egy olyan hatékony struktúrát vagyunk képesek létrehozni, amely már a fejlesztés korai szakaszában figyelembe veszi vevőink minőséggel és teljesítménnyel kapcsolatos magas szintű követelményeit” – tette hozzá Dr. Cramer.

Csúszik, mint a jég

A Continental veszprémi gyára – amelyet 1993-ban nyitottak meg, s amely jelenleg több, mint 1000 munkatársat foglalkoztat – kerék-  és perdületérzékelő szenzorokat gyárt blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez. A gyár 2001-ben átadott, s jelenleg 180 mérnököt foglalkoztató fejlesztőközpontja elsősorban szoftverfejlesztéssel foglalkozik. A Continental, amely a régió három legnagyobb foglalkoztatójának egyike, folytatni kívánja a veszprémi telephely modern fejlesztőközponttá történő bővítését az elkövetkező évek során, s ehhez kapcsolódóan fontos infrastrukturális beruházásokat tervez. A tervek szerint körülbelül 70 további munkahelyet teremt 2012-ig, amelyek közül 40 a járműfejlesztés területéhez kapcsolódik.

A 2008-ban több mint 24 milliárd eurós árbevételt realizáló Continental konszern a világ egyik vezető autóipari beszállítója. Fékrendszerek, futómű-rendszerek és részegységek, különféle műszerek, info-tainment megoldások, gépjármű-elektronikai rendszerek, gumiabroncsok és műszaki elasztomerek beszállítójaként a vállalat nagyban hozzájárul a még biztonságosabb közlekedés megvalósításához, valamint a globális klíma védelméhez. A Continental az integrált gépjármű-kommunikációs rendszerek piacának meghatározó résztvevője. A vállalat jelenleg körülbelül 134 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ 37 országában található mintegy 190 telephelyén.

Az Automotive Csoport a világ egyik vezető gépjárműipari beszállítója. Három divíziója révén – Chassis & Safety (5,1 milliárd euró, 27 000 alkalmazott), Powertrain (4 milliárd euró, 25 000 alkalmazott), Interior (5,9 milliárd euró, 30 000 alkalmazott) – körülbelül 15 milliárd eurós árbevételt ért el 2008-ban. Az Automotive Csoport több mint 130 telephellyel van jelen világszerte. A személy- és haszongépjármű-ipar beszállítójaként innovatív termékeket és rendszereket fejleszt annak érdekében, hogy a gépjárműipar jövője még modernebb megoldásokra épülhessen, ahol a gépjárművek egyedi vezetési élményt és biztonságot, a környezetért való nagyobb fokú felelősségvállalást és költséghatékonyságot biztosítanak.

A Chassis & Safety divízió elektronikus és hidraulikus fék- és futóművezérlő rendszereket, szenzorokat, a vezetést segítő rendszereket, légzsákvezérlő rendszereket, ablaktörlőrendszereket, valamint elektronikus légrugó-rendszereket fejleszt és gyárt. Központi tevékenysége az aktív és a passzív vezetésbiztonsági megoldások ContiGuard® rendszerbe való integrálása. A Powertrain divízió innovatív és hatékony rendszermegoldásokat integrál a gépjárművek hajtómű-rendszerébe. A termékek széles palettájában megtalálhatók a benzin- és dízelüzemű befecskendező rendszerek, a motor- és, sebességváltó vezérlő rendszerek – beleértve az érzékelőket és működtető szerkezeteket –, valamint az üzemanyag-ellátási rendszerek, továbbá a hibridhajtású gépjárművekhez való rendszerek és részegységek. Az információkezelés az Interior divízió fő profilja. Termékeik között megtalálhatjuk a különféle műszercsoportokat és multifunkcionális kijelzőket, a vezérlőegységeket, az elektronikus ajtóvezérlőket, a gumiabroncs-felügyeleti rendszereket, rádiókat, multimédiás és navigációs rendszereket, a klímarendszereket, a telematikai alkalmazásokat, valamint a műszerfal-modulokat és rendszereket is.

15 komment

Címkék: veszprém continental conti tesztpálya teves

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr581534048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszteccikmondani 2009.11.19. 07:29:13

Hol lehet ilyen TRABANTOT venni??? Azonnal indulnék:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.11.19. 08:17:31

vajon fognak e ide nyílt napot szerverzni, hogy a tesztpályát kipróbálhassák az utca emberei saját autóval?

amikor nem tesztelnek jó lenne ezt is vezetéstechnikai pályaként üzemeltetni, mint a hungaroringen van.

csongiaparaszt 2009.11.19. 08:18:54

En emlekszem, milyen volt a Trabi uj koraban: zsir. Szuleim elso autoja egy gyonyoru zold Trabi volt. Osszejartunk vele hegyet-volgyet, megsirattam, amikor eladtak.
A regi szoci autok kozul a legvaganyabb volt, de ma mar nem valo kozutra.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2009.11.19. 08:42:23

Ez a Trabant tényleg hihetetlen. A fél karomat odaadnám érte, annyira gyönyörűséges :)

davez 2009.11.19. 08:54:07

"Apropó, chassis! A Top Gear szinkronizált verzióinak fordítójának üzenem, ez a szó nem csak alvázat jelent, hanem futóművet is."
valamint a Brake Horse Power legyen csak simám lóerő, és a BMW féle I-Drive-ot nem kell lefordítani 'én vezetek-re'..

JmOS 2009.11.19. 09:07:09

Pedig a Trabanton van fék!
Nem is akármilyen!!!
A súlyához tökéletesen elég, és tulajdonképpen NULLA fékpedálúton valóban _pedálerővel_ szabályozható - mint a mesében!
Természetesen legtöbbször _sarokkal_ nyomjuk, mert úgy lábfejjel tudunk gázfröccsöt adni a váltáshoz közben...
...mert ott még VOLT hely a lábadnak!

É2I 2009.11.19. 09:33:56

@csongiaparaszt:
Én is! És az az enyém volt. :)
Miután már nem érte meg megjavíttatni még négy évet állt az udvaron. Nem adtam el senkinek, pedig sokan meg akarták venni.
Aztán kellett a hely az udvaron :(((((

@JmOS:
Egyik lábbal fékeztem a másikkal nyomtam a gázt. Kuplung nem kellett. A Trabit megfelelő fordulaton lehet váltani kuplungolás nélkül is :D

tlantos 2009.11.19. 09:40:27

Ezek se lattak a bartokbelat fenykoraban.

Frank Columbo 2009.11.19. 10:06:22

Nagyon zsír a trabant, viszont ezen már nem gyári diagonál gumik vannak, amik sokat hozzá adtak a trabantos vezetési élményhez: sima úton is ment minden fele, fékezésnél meg aztán tényleg fogni kellett a kormányt. kanyarban viszont nagyon szépen, irányítottan lehetett csúsztatni a hátulját.

É2I 2009.11.19. 10:12:00

@Frank Columbo:
Na a diagonálokat én elég gyorsan (szó szerint) rongyosra nyalattam :D

váév építők (törölt) 2009.11.19. 10:19:52

nem kötözködve:

a csikótojás nem gyulafirátótról van hanem rátótról, vazs megyéből..:)

eszembejutottvalami 2009.11.19. 11:53:01

@csongiaparaszt: Nekünk is zöld Trabantunk volt, és mi is megsírattuk. A gyerekek imádták ha kirándulni mentünk mert a laprugó pattogott nagyon.Meg persze nem kellett rá vigyázni. 18 évnyi használat után úgy küldtük bontásra hogy egyszer sem hagyott az út szélén.

Devil2 2009.11.19. 17:09:18

A Trabi egy restaurált példány, bár maximálisan igényes, kár hogy az eredeti Pneumant virsligumi már nem beszerezhető hozzá többé...

Devil2 2009.11.19. 17:11:14

@davez: jah, ilyen az amikor nem szakember fordít szakszöveget, hanem nyelvész.
süti beállítások módosítása