HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Rendőr ne mutogasson?

2009.06.10. 13:56 :: Winkler Róbert

Képtelen megkülönböztetés: magyarok, külföldiek, gyorshajtás és helyszíni bírságolás

Az ombudsman szerint rendőrség hátrányos megkülönböztetést alkalmaz, amikor a gyorshajtásról készült felvételt a helyszíni bírságolás során csak a külföldiek nézhetik meg, a magyaroktól megtagadják ezt a lehetőséget. Szabó Máté ebben a szabálysértésekről szóló törvényi rendelkezések és a tisztességes eljáráshoz való jog sérelmét látja.

Vita támadt két intézkedő rendőr között, vajon hány büntetőpont jár a gyorshajtáson ért autósnak? Ezért a vezető kérte, mutassák meg neki a felvételt, amit azonban a rendőrök megtagadtak. Arra hivatkoztak, hogy csak külföldi állampolgár nézheti meg, és ha nem fogadja el a közölt adatot, akkor szabálysértési eljárás keretében megtekintheti ugyan a felvételt, de ott már akár a helyszíni bírság tízszeresét is kiróhatják.

A panaszos mindezt megírta az állampolgári jogok országgyűlési biztosának. Szabó Máté vizsgálatában megállapította, hogy a kérdést jogszabály nem, csak az Országos Rendőr Főkapitányság egy belső intézkedése szabályozza: eszerint a sebességtúllépésről készített videofelvételt csak a külföldi elkövető tekintheti meg a helyszínen.

Az országos rendőr-főkapitány az ombudsman kérdésére úgy reagált, hogy a gyakorlatban számos problémát vet fel a videokazettán rögzített szabálysértések képeinek helyszíni bemutatása. A visszatekercselés megnehezíti az ellenőrzést végző rendőrök tevékenységének parancsnoki kontrollját, illetve ilyen esetben már többször előfordult a képanyag indokolatlan törlése is. Probléma, hogy a rendőrautóban elhelyezett készülékek képei csak a gépkocsiba beülve tekinthetők meg, illetve eközben a sebességmérő tevékenység nem folytatható, ami tömeges esetekben ellehetetlenítené rendőri ellenőrzést. A főkapitány szerint a külföldiek ennek ellenére azért nézhetik meg a felvételeket, mert a rendőröknek – kellő nyelvismeret hiányában - nehézséget okoz a jogsértés elmagyarázása, amiben viszont a képek segítenek.

A biztos rámutatott arra is, hogy a szabálysértési eljárásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések egyértelműen rögzítik az eljárás alá vont személy jogait, így különösen azt, hogy joga van megismerni eljáró hatóság bizonyítékait. E jogot a jogszabályi rendelkezések az eljárás minden szakaszában biztosítani rendelik és még a helyszíni bírság kiszabásának eljárásában sem korlátozzák.

A helyszíni bírság elfogadása, az eljárás alá vont személy erről szóló döntése nem befolyásolható, nem korlátozható azzal, hogy a rendőrség bármilyen technikai jellegű okra hivatkozva, kifejezett kérés ellenére sem mutatja be bizonyítékait (a szóban forgó ügyben a sebességtúllépést dokumentáló felvételeit). Mindezekre figyelemmel a biztos megállapította, hogy a rendőrség sérti a szabálysértésekről szóló törvény rendelkezéseit, a tisztességes eljáráshoz való jogot, amennyiben nem teszi lehetővé a sebességtúllépést dokumentáló felvételek helyszíni megtekintését.

115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr961176734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf 2009.06.10. 14:37:07

Kedves Winkler Úr??!!

Azét a cikk címében alkalmazott kis megjegyzése, hogy a magyar rendőrség semmi másra nem alkalmas csak a trafipaxolásra azért picit erős. Nem gondolja??

Remélem majd ha problémája lesz valahol valamikor ebben a kis országban akkor nem az alkalmatlan rendőrség központi hívószámát tárcsázza először.....

Bandika_SSS 2009.06.10. 14:38:42

Erről az intézkedő rendőröknek sem ártana tudniuk,hogy mutassák meg, ha valaki pórul járt. maguktól úgy sem lesznek segítőkészek, hát legalább aki tudja,hogy mihez van joga,az láthassa,hogy a bokorból, fal mögül, hídról, sunyin kattintott kép, hogy is készült róla.

OrbanseggenLorincz 2009.06.10. 14:42:37

winklinek kurvára igaza van, minthogy a palinak is aki az egészet elinditotta. tévedés ne essék, elhiszem hogy a közrendőr nem szivesen megy szembe a paranccsal, de annak a pöcsnek a faszára lépnék amelyik ezt a baromságot kitalálta. ombuccman hajrá bmeg csinálj végre valami értelmeset.

Káposztakukac 2009.06.10. 14:42:44

@Golf: "Remélem majd ha problémája lesz valahol valamikor ebben a kis országban akkor nem az alkalmatlan rendőrség központi hívószámát tárcsázza először....."

szerintem ma magyarországon sokan már amúgy sem a rendőrséget hívják.

Szabi01 2009.06.10. 14:44:25

@Golf: Nekem már több alkalommal volt problémám, tárcsáztam azt a bizonyos számot is, akkor jöttem rá, hogy tényleg csak a trafipaxolásra jók.
Röviden összefoglalva az a baj, hogy amit csinálnak, meg ahogy intézkednek annak nem sok köze van a valósághoz.

US 99.5 (törölt) 2009.06.10. 14:48:58

Golf:

Nagyon kevesen hívják a rendőrséget már ma is, egyrészt mert a szerv impotens bármely kérdésben, másrészt mert magánúton gyorsabb és egyszerűbb az intézkedés. Ez nem Amerika vagy Németország, ahol szolgálnak és védenek. Magyarországon képzetlen bunkók trafipaxolnak meg szondáztatnak, mert erre elég a tehetségük, s mert ebből van pénz...

OrbanseggenLorincz 2009.06.10. 14:49:30

így van, tudnak jó fejek és normálisak lenni (még nem volt negatív rendőri tapasztalatom, kivéve egyszer de gyengeelméjűeket nem bántunk mert nem illik), de néha akkora luzerek hogy nemigaz. hálisten mikor rétinéger probléma van akkor azért összeszedik magukat, multkor mikor barátnömhöz betörtek a 6-on(!!!) 5 perc alatt ottvoltak, persze nem fogták meg mert utána kellett volna mászni a tetőre... na mind1

Psziho 2009.06.10. 14:50:14

hát igen a rendőrők ne sírjanak ha utálják őket,viselkedjenek úgy hogy újra bizzanak bennük az emberek

a magyar rendőrség olyan mint egy szánalmas koldus,lépten nyomon a pofámba mászik és kéri a jussát!

OrbanseggenLorincz 2009.06.10. 14:50:33

azért egy kurva nyelvismeret akkora kérés? de most őszintén... legalább egy angol alapfok hogy el tudja böfögni a parasztnak hogy most megbaszlak mert gyorsan mentél...

Stock 2009.06.10. 14:52:56

@Golf: te ugye rendőr vagy?! mert ez tipikus rendőr duma... mert ugye egyszerűbb bűnöző módjára vagdalkozni "hogy majd jól nem megyünk ki" minthogy ha rossz a rólatok kialakított kép, akkor megpróbálni tenni ellene..

amúgy tényleg csak a közlekedők basztatására jók!
2* hívtam őket, amikor baj volt, egyszer se jöttek... :(
arról már ne is beszéljünk, hogy amúgy is 2-3 perc éjszaka mire egy álmos hang beleszól a központi vonalba, az meg sok idő, rohadt sok!

csak arra lennék kíváncsi, hogy ezzel a diszkriminatív intézkedéssel szolgálna, avagy védenek? :)

Beer Ninja 2009.06.10. 14:54:41

Kordonozásban is jók... Meg a múltkor Kunszentmártonon nekem 3 rendőr összagyteljesítménye kihozta, hogy egy elterelés esetén merre menjek tovább. 3-nak van annyi esze, mint egy átlagembernek. :) Szóval néha hajlandóak olyat is csinálni, ami az átlagembernek nem árt, csak az nehezükre esik. Traffizniuk meg muszáj. A főfaszokat kéne kirúgdalni, meg jogszabályokat változtatni stb.

Zet3 2009.06.10. 15:08:48

Ez ugyanaz a szitu mint az objektiv felelősség. Dolgozni azért hogy bebizonyítsák hogy valaki szabályt sértett? Á minek. Bűnös és kész, ide a pénzzel, sajnos ez a szemlélet uralkodik.

Andris25 2009.06.10. 15:09:39

Kedves Golf!

Gondolom szeretve tisztelt Winkler Úr némi iróniával fűszerezve vetette monitorra a kifogásolt mondatot...
Ám ha jobban belegondolok talán van némi alapja. Szerencsére nem sokszor kerültem kapcsolatba a magyar rendvédelemmel, de a tapasztalataim sajnos nem jók. Annyira nem, hogyha a teljesítményüket kellene számokkal kifejeznem, akkor kb. 0 lenne a legmegfelelőbb. Csak néhány példa:
1. Megpróbálták ellopni az autómat egy szép márciusi napon. Természetesen 30 nap elteltével az ügyet lezárták, mert az elkövetőt nem lelték. Pedig a biztonság kedvéért TŐLEM is vettek ujj- és tenyérlenyomatot! Hál' Istennek az bebizonyosodott, hogy nem én voltam. Nagy kő esett le a szívemről...
2. Barátnőmék kertjéből egy viszonylag értékes(eszmei) szobrot tulajdonítottak el, mondanom sem kell, hogy azóta sincs semmi hír róla (6 éve). De a rendőr még kacsingatott is a fent említett hölgyre, bizonyára nem kötötte le eléggé a feladata.
3. Cégemnél évente kb. 15-20 esetben törik fel, lopják el, vagy tesznek kárt vállalati gépkocsiban. Egyetlen-egy esetben sem vezettett eredményre a nyomozás! Lassan Dunát lehet rekeszteni az eredménytelenség miatti eljárás-megszüntetésről küldött határozatokkal...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.06.10. 15:17:23

Nem biztos, hogy adni alájuk a lovat. Valószínűleg ezután az lesz a központi utasítás, hogy ennek elkerülése végett nem lehet majd helyszíni bírságot adni, csak minden gyorshajtót feljelenteni. A külföldi gyorshajtást nekünk is kipostázzák, akkor ezt miért nem tudjuk mi is megtenni?

Bélabácsi 2009.06.10. 15:18:54

@Golf: Barátom felesége üldögél egy vidéki kisváros pénzváltójában délelött 11 órakor, mikor egyszer csak jön egy rabló, pénzt követel stb. stb. Ö ugye nem ellenkezik de párhuzamosan megnyomja azt a bizonyos gombot, ami a rendörségre be van kötve. Halk riasztás, tehát a rablónak fogalma sincs hogy jön a yard. A rendörség épülete 800 méter, ergo biciklivel három perc.

Amerikai filmekben ilyenkor jön két rendörautó, esetleg civil, hang nélkül persze, kiugranak a kollegák és meglepik a tolvajt.

Magyarországon, abban a bizonyos kisvárosban: 800 méterre lévö yardról indul a rendörautó, SZIRÉNÁZVA (!!!), tolvaj persze meghallja és azonnal lelép az addig átvett pénzzel.

Kedves Golf, szerinted mennyi agy kell ahhoz, hogy valaki rájöjjön, miröl is szól a halk riasztás ? Ezeket hívjam ha baj van ?

Elméletileg és morálisan persze igazad van, de a mai magyar valóság sajnos nagyon, de nagyon más.

Winkler Róbert 2009.06.10. 15:21:33

@Golf: Hát, autólopásban, felnilopásban és betörésben van közvetlen (károsulti) tapasztalatom. Plusz az ismeretségben előforduló tapasztalatok. A nyomozást kivétel nélkül eredménytelenül zárták le. Biztos szépek a rendőrségi statisztikák, az enyémek nem annyira.

karlmann 2009.06.10. 15:21:42

@Wander: Te láttál már szabálytalan külföldit? Olyankor valahogy semmilyen nyelven sem értik, hogy meg akarják bírságolni őket. Nem vagyok rendőr, de láttam már a Baumaxban felvidéki magyart műszaki dolgokról értekezni az eladóval magyarul, aztán amikor megtolta a 4-es villamost már csak szlovákul tudott...

alvajaro 2009.06.10. 15:26:19

@Golf: Hát pedig úgy faszok, ahogy vannak. Ha nem folyt vér, nem halt meg senki, akkor leszarják, hogy mi a fasz van.

Az elmúlt öt évben kb fél tucatnyi esetben tettem feljelentést ismeretlen tettes ellen. Kizsebeltek, tescoban elloptak a kocsimból ezt-azt, meghúzták az autót a parkolóban és elhajtottak, stb... Szerinted mi lett belőle? Lófasz sem.

Cimbee 2009.06.10. 15:28:46

engem egyszer kameráztak le így. motorral mentem 40es táblánál előzni szerettem volna, kidugtam a motor orrát a kocsi mögül de megláttam, hogy lézershow van így vissza is bújtam a kocsi mögé. nagy meglepetésemre kivettek és mondták, 75 km/h-val mentem.
leesett az állam, mondta az lehetetlen. kértem mutassák meg. többszöri kérésre ráálltak és láss csodát megnézhettem. aztán közösen kielemeztük, a 75 csak 57 volt(nem mindegy) az is csak egy pillanatra. elismrtem, hogy ez tényleg több a megengedettnél ha csak 1-2 mpre is. kaptam egy 2000ftos csekket arra hivatkozva, ha megnézi a kapitány akkor őket veszi elő. ok no problem, mentem már többel is ott....
de azért a 75ért nem 2000ftos csekket kaptam volna.... úgyhogy a kontrol kötelező és én is jobb szívvel fizettem be pénzt. (amúgy tök rendesek voltak velem...) de szerintem sem jók sokkal többre, mint trafizni. ez van ez hungary.

zippofcy6 2009.06.10. 15:34:13

Persze hogy ostobák a magyar rendőrök, értelmes ember nem megy Magyarországon rendőrnek.

Mert egy nulla presztízsű és hozzáértésű, gyenge felszereltségű testület tagja lesz, piti fizetésért.
Kénytelen elviselni a "kisebbségi"ek fikázását, különben felfüggesztik, meghurcolják.
Kénytelen elviselni azt hogy a kormány csak pénzbehajtónak használja, hogy a becsületes állampolgár is utálja a testülete eredménytelensége miatt.
Hogy a felettesei korrupt disznók, hogy a kollégái ostoba, gerinctelen karrieristák.

Ha a fentiekkel vki nincs is tisztában és mégis rendőrnek áll, rövid úton megválik a testülettől, vagy a fenti okok vmelyike miatt kipaterolják.

Beteg ez az ország ... lassan annyira hogy már meg se lehet menteni.

albika52 2009.06.10. 15:39:43

Múlt héten egy dunántúli fürdővárosban egy illető egy Mégane-nal úgy parkolt tilos helyen, hogy a fél autó az úttestet foglalta el. A szűk utcában arra jövő teherautó nem fért el, mögötte feltorlódott a kocsisor.

Megérkezett a Mégane-os, és lehülyézett mindenkit. Neki állt feljebb, és nem mozdult el a kocsival. Kihívták a rendőrt, 10 percen belül tényleg kijött, de nem bírságolta meg az illetőt "jogkör hiányában". Ehelyett megkérte, hogy álljon arrébb, és elbeszélgetett vele. Még az is elkezdett röhögni, aki addig lincselést emlegetett.

SsPL71 (törölt) 2009.06.10. 15:46:50

@zippofcy6: "...gyenge felszereltségű..."
Azért annyira nem gyenge, most kaptak nem tudom mennyi, új focust.
Sokban benne figyel a fejtámla helyére integrálható mérőegység, most már ki sem kell szállniuk, ha mérni akarnak.

Akkor a készenlétisek olyan "kommandós" felszereléseket kaptak, amivel kevésbé vannak sérülésnek kitéve az október 23.-i események alakmával, meg az új vízágyúk...

Olyan jó, látni, hogy az adófizetők pénzéből milyen szuper eszközökre tudnak beruházni ellenük.

bigwhite 2009.06.10. 15:48:42

Hát de mennyivel egyszerűbb az autósokat büntetgetni, hogy 50 helyett 70nel ment, mint megszabadítani az országot pl. a cigánybűnözéstől, uzsorakamatozóktól, lakásmaffiózóktól, stb. Mi lenne kedves Golf, ha pl. ha a kiskunlacházi gyilkost keresnétek, nem az autósokat kameráznátok ?

sandrew 2009.06.10. 16:02:09

A szembe szomszédomról kiderült, hogy a környéken 20-30 házat fosztott ki. A rendőrök kivonultak, hogy elfogják őkelmét, de persze felszívódott. A nyomozó úr becsöngetett hozzánk (a feleségem volt otthon). Közölte, hogy ha látjuk, hogy a betörő úr itthon van, hívjuk a dunakeszi kapitányságot, de ne a 107-es számon, mert irgum-burgum és ez az állampolgári kötelességünk. Egyik este látom, hogy ott motoszkál a sötétben a háza körül. Hívom a megadott számot, mondom ez és ez vagyok, ebben és ebben az ügyben stb. Az ügyeletes tiszt MINŐSÍTHETETLEN HANGNEMBEN elküldött a FRANCBA, minek zavarom este ezzel, ilyesmit csak NAPPAL 8-16 óráig lehet bejelenteni. Nem tértem magamhoz hosszú percekig a döbbenettől, és rájöttem ezek tényleg csak traffipaxozásra kitenyésztett droidok agy nélkül. Tisztelet a kevés kivételnek.

körbezártvillám 2009.06.10. 16:08:32

"a magyar rendőrség a trafipaxoláson kívül semmire nem alkalmas"-ha bármikor is érintkeztem volna a Winklerrel azt hinném tőlem lopta ezt az eszmefuttatást, ugyanis jómagam is ezt vettem észre,bármerre járok-kelek. És a kétkedőknek csupán egyetlen kérdés, és ki-ki válaszolja meg magának: az a szó, hogy "JÁRŐRÖZÉS" mond még egyáltalán valakinek valamit? Tehát kifejtem: látni árvus szemekkel figyelő, vagyontárgyainkat felügyelő ingatlanjaink között felfigyázó, gyermekeinket bandáktól óvó rendőröket???? Hagyjátok válaszolok: KIBASZOTTUL NEM!!!!!!! Csak és kizárólag pénzbehajtással foglalkoznak, és ezt csak és kizárólag törvénytisztelő munkából jövő-menő emberektől veszik el. Aztán hétvégén kidobóskodnak és meg sem lehet különböztetni őket a bűnözőktől. Körülbelül ezért gyűlöli őket az ember, és ezért lesz egyre több ügyeskedő ebben az országban mert egyszerűen másképp megdöglik az ember.
Bocsi kicsit magával ragadott a hév!

abwert 2009.06.10. 16:25:31

a rendőrség egy hatalmas nagy kamu szakma ha lehet annak nevezni, nem többek egy fegyveres biztonsági őrnél, de még ez is túlzás... olyan törvényt "védenek" aminek tudatában sincsenek!
több ismerősöm azért lett rendőr mert semmi másra sem alkalmas!!! Még autómosóba se!!! Szánalmasak és ráadásul rohadt beképzeltek a nagy semmire!!! mérni persze tudnak az ut szélén

jonny26 2009.06.10. 16:27:59

Sziasztok !
Olvasom a véleményeket, és nem mondom, hogy nincs bennük igazság, de azért nem árt egy két dolgot figyelembevenni. Ma gyakorlatilag semmihez nincsen joga a rendőröknek, bármit tesznek , még őket hurcolják meg. (Lásd tüntetések...stb, ahol is nem csak a rendőrök vették le az azonosítót, hanem a tüntetők is eltakarták az az arcukat, mégis csak a rendőröket hurcolták meg) Ezek után gondolja át mindenki magában, hogy ő bevállalna-e olyat, amiért aztán még ő fog szorulni. Nem vagyok rendőrpárti, bár negatív személyes tapasztalatom még nem volt(bunkó rendőr), és engem is kiraboltak, +a kocsimat is feltörték, persze tettes azóta sincs meg, azért mindenki belegondolhatná magát az ő helyükbe is. A direkt szívózó (izzókészlet) bunkó rendőrök szerintem is vesszenek, hiszen alapvetően mégis csak ők vannak értünk!

megint 2009.06.10. 16:29:36

Igen , tisztán látszott Veszprémben, meg Siófokon is, hogy mennyi értelme van ennek a rendőrségnek, félnek intézkedni, bezzeg mikor pénzt kell behajtani az autósokon akkor lelkesek, apeh meg a másik ilyen szervezet nálunk, baxogatják a jónépet, akit kéne azt meg nem

Ottopappa 2009.06.10. 16:37:35

@jonny26: Meg a tüntetőket is...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.10. 16:42:39

A napokban olvastam a tc-n egy majdnem két éves cikket az ombudsman segítőiről, akik Mátyás királyként álruhában borzadtak el mindenen, amit az autóbehozatal körül tapasztaltak. Felháborodtak, ígértek. Azóta se tudni semmit. Kisztihánd.

Aztán volt valami olyasmiről is szó, hogy az átírást megkönnyítik, hogy ne kelljen az EU-n belül az egyik legdrágább illetéket fizetni, ha valaki vesz egy használt autót. Erről se hallottunk többet.

Volt itt már szép ígéret bőven, én nem hiszek az ombudsmannak. Egyáltalán minek van, ha leszarják a véleményét? A rendőrség pedig tényleg traffizásban jeles, de legalább már bajszuk nincs. Ennyi változott 20 év alatt. Meg az egyenruhájuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 16:49:06

@Golf: Aha, nézz meg pár sztorit ami kering itthon arról, hogy hogyan jönnek ki a rendőrök.

Amikor baleseteztünk (vad elütése, szarrátört autó) akkor is alig akartak kijönni.


Egyébként meg most azért nem lehet megnézni, miért büntetnek meg, mert bénák a rendőrök, meg szar a technika?
Rendőrség, vaze.

@scheerti: Na ja, ez ügyben is szívesen látnánk fejleményeket.

Vizet Prédikál 2009.06.10. 16:50:34

Nekem szinte csak rossz tapasztalatom van a rendőrségi eljárásokkal kapcsolatban. Ha szabályt sértek, büntessenek meg, nem akarok kitérni előle, de a tisztességes eljáráshoz, valamint az arányos büntetéshez jogom van.

Az nem tisztességes eljárás, amikor átmegyek a piros lámpán, éső utánam jön civil autóval és megállít. (Meg se kellett volna állnom. Miért? Mert csíkos kabátban integet nekem valaki egy fehér skodából?). Az sem tisztességes eljárás, hogy szondát fújat velem, de nem mutatja meg az eredményt hanem összetöri a szondát és azt állítja pozitív volt. Az sem tisztességes, hogy nem hajlandó tájékoztatást adni, milyen büntetésre számíthatok, ha nem fogadom el a helyszíni bírságot ("Higgye el uram, hogy rosszabbul jár, ott kezdődik, hogy az eljárás alatt bevonjuk a jogsiját és ez hetekig is eltarthat ám" -Tényleg? Miért is?)

Ezek velem estek meg, és ennek következménye, hogy nem úgy tekintek a rendőrre, mint a biztonság és jog védőjére, hanem mint útonállóra, akitől akkor is óvakodnom kell, ha nem is csináltam semmit, mivel nem kiszámítható, mikor miért milyen büntetés jár. (Izzókészlet?)

És mi országunk nagyjainak válasza ezekre a problémákra? "Objektív felelősség" (körülményektől függetlenül, mérlegelés nélkül büntetünk mindenkit, a zállampolgárt kilóra mérjük mint vágóhídon a marhát) és "zéró tolerancia" értsd: intolerancia, minden ember per definitionem bűnözőnek kell tekinteni, akármit is követett el.

Mindezek abból a megfontolásból adódnak, hogy "minden állampolgár potenciális bűnöző" és "minden rendőr korrupt" ezért aztán a mérlegelés jogát, a méltányosságot ki kell iktatni a rendszerből, mert különben jaj mi lessz itt, ellopja az országot is a sok gonosz állampolgár, aki tolvajnak és csalónak született.

Hát ez itt a szemlélet. Talán csak nem magukból indulnak ki a kedves törvényalkotó, belső rendeletet fogalmazó nagytekintélyű urak?

körbezártvillám 2009.06.10. 16:50:51

jonny26 2009.06.10. 16:27:59
Szerintem az mindenki számára természetes, hogy többnyire a döntéshozókkal van a legnagyobb baj ezért a degradálásom nagyobbik része oda van címezve!

FeketsZ 2009.06.10. 16:55:27

jonny26:

(Lásd tüntetések...stb, ahol is nem csak a rendőrök vették le az azonosítót, hanem a tüntetők is eltakarták az az arcukat, mégis csak a rendőröket hurcolták meg)

Szegény rendőrök úgy sajnálom őket. Biztos te is nagyon sajnálnád, hogy meghurcolták szegényeket amikor 10-15en véresre rugdostak és ütöttek viperával jó néhány embert. Na meg fejbelőttek humilövedékkel... Te hol élsz? Mert, hogy nem Magyarországon az biztos. Nézz már kicsit utána 1-2 videomegosztón, hogy mik voltak azokon a tüntetéseken.

a helyzet az, hoyg tényleg csak trafizásra és igazoltatásra jók, soha sehol nincsenek ott ahol ott kellene lenniük. Körbezártvillámnak nagyon is igaza van. Ott kellene lenniük az utcákon közöttünk és vigyázni a lépteinket és a testi épségünket a senkiházi fosztogatóktól és késelőktől... Mert elsősorban ez lenne a dolguk nem a "Kibaszott mérés"

Füvész 2009.06.10. 17:00:22

Mi a kivétel, mi a rendszeres és megszokott?

Eddig összesen egyszer lopták el egy mobiltelefonomat, a szálloda előterében. A recepciós ragaszkodott, hogy rendőrt kell hívni.
Baromi dühös voltam, mert egy csomó idő elment a feljelentés jegyzőkönyvezésével, oszt úgysem lesz belőle semmi. Pár hónap múlva jött az értesítés, hogy megvan a telefon. Megint el kellett menni tanúskodni (noha a tolvajt előtte nem láttam). Macerának macera, de megtalálták. (Ebben az esetben a tolvajt el is ítélte a bíróság, mert több telefont is lopott, és a rendőrök elegendő bizonyítékot összegyűjtöttek.)

Egyszer meg ellopták az egyik gyermekem biciklijét a kertből. Reggel észleltük, hívtam a rendőröket.
Még aznap délelőtt meglett a bicikli.
Megint ugyanaz: sok macera a jegyzőkönyvek írogatásával, itt ráadásul a tolvajt az ügyészség eleresztette, noha megvolt már... "Megélhetési bűnözés", alkalmi lopás, nem kell ezzel terhelni szegény bíróságot. Viszont a zsaruk a maguk részéről dolgoztak.

Most akkor én csak kivételekkel találkozom?
(Nem vagyok és nem voltam rendőr, nincs rendőr rokonom.)

abwert 2009.06.10. 17:12:02

@Füvész: ezt hivják szerencsének, nem a rend őreinek köszönheted hogy meglettek a tárgyaid ők szarnak az ilyen "kis értékű" (persze kinek mi számít annak, de pl. egy autó nagyobb értékű) dolgokra, lebuktak szerencsétlen tolvajok.
Az Ő szerencsétlenségük lett a te szerencséd!

HAWOCK 2009.06.10. 17:19:00

Legutóbb az egyik szokásos helyen 3 rendőr sündörgött a mérőcucc körül. Ezt a létszámot kissé soknak tartottam tekintve, hogy autókat nem állítanak meg, csak mérnek (lehet nonstop mértek 3 műszakban)

korszellem 2009.06.10. 17:35:05

nem az a legdurvább,hogy nem végzik el a feladatukat,hanem ,hogy sokan bűnözők közülük...
zsarolás,csalás,vesztegetés,hatalommal való visszaélés,dealerkedés(sic) mindennaposak náluk-tisztelet a kivételnek

zalkapone 2009.06.10. 18:01:32

Kérdezzük meg szegény Robertót, hogy milyen tapasztalatai vannak a mai magyar rendőrségről! Szépeket fog mondani...

msmester 2009.06.10. 18:01:42

Mellékszál, de azért erősen elgondolkodtató, hogy a rendőrség szalagon tárolja a videó(!)felvételeket, amiket a rendőrautóba visszaülve kell visszatekercselni...

Hát nem tudom, hogy nem lenne -e takarékosabb és hatékonyabb egy tisztességes digitális felvétel, amit feltöltenének egy honlapra és ha a gyorshajtó kéri, akkor kaphat egy pin kódot és azzal letöltheti a saját kis videóját.

Szerintem a közlek rendőrök mindenhol korruptak valamennyire -- itt Írországban is pl., arról nem beszélve, hogy a durva és lekezelő bánásmód sem csak a magyarok sajátja.

zalkapone 2009.06.10. 18:04:18

Az meg, hogy a patent, tényleg hibátlan állapotban lévő autómba állandóan belekötnek, már nem is fáj. És szenved vele a nyomorult, mert "ilyen tuning autó mindig sáros"! Ja, a végén ott térdel a kocsi mellett, és profilmélységet mér a gumin...

fuori 2009.06.10. 18:12:06

Nem védem a zsarukat, azonban mindig ők kapnak mindenért. Nyugat-Európában se találják meg kocsitolvajokat, és ott is mérnek. Ja ott nincs ugatás, hanem fülit-farkát behúzza a magyar, mert 1. meg se tud szólalni más nyelven, 2. "ott rend van az utakon", mer a yard rendet tart.

Na kutyap...ját tart rendet, de legalábbis nem nagyobbat mint itt.

Igazság az, hogy a magyar fél a főnökének visszaszólni, lusta szavazni menni, leszarja a tulajdonát, de minden piti dologért strassbougrba akar menni és frusztrált, mert félti állását, és nemlétező egzisztenciáját.

Ja és otthon agybarogyant kommentekkel pótcselekszik, hogy hú de megmondtam, fasza gyerek vagyok ám én.

sandrew 2009.06.10. 18:34:32

@fuori: A rendőr sehol sem feltétlenül népszerű. Nyugaton sem. A közlekedésiek meg pláne nem. De ott vannak olyanok is, akik tényleg szolgálnak és védenek, és most írhatnám a saját olasz, francia, német, ír vagy angol tapasztalataimat. Itthon meg csak a traffipaxos-izzókészletes és a SÜN! típusú droidok léteznek.

star77 2009.06.10. 18:50:46

Komolyan mondom ez a baseball sapka a rendőrökön borzasztó idétlen.mint egy csapat kiscserkész.meg ezek a selejt minőségű ruhák.még a látványuk is olcsó.és olyanok,mint a kérdőjel.van ezeknek rendes és folyamatos fizikai képzésük?

blaB 2009.06.10. 18:54:44

Vasárnap délután megállitottak, mert 'nagyon gyorsan ' mentem, mondták 65km/h, és 30,000Ft.
Mondtam, hogy a tempomatot 35MPH-ra (kb 56 KMH) állitottam, erre mondták, hogy akkor helyszini birság sárga csekk 5,000Ft.
SZERINTETEK NORMÁLISAK?

fuori 2009.06.10. 18:54:46

@sandrew: Komám ha annyi tapasztalatod van odakintről, akkor igencsak rádmászhattak a bűnözők.

Itthonról mi újság?

@star77: Ja az a sapi meg egyenruha annyira gáz vaze... De ez a tábornokok hibája asszem.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.10. 18:58:00

azt hiszem, a főkapitány jól tudja, hogy hány videó törlődött le "véletlenül" egy-egy húszezresért cserébe

na ennek most vége

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.06.10. 19:10:30

a rendőrők is csak pont olyanok mint mindenki: a legegyszerűbb módját keresik a pénzkeresésnek...van ennél egyszerűbb??? érdekes hogy a traffipaxolásra annyira oda bírnak figyelni...kis buzik.

1000rörö 2009.06.10. 19:11:20

Na végre valaki kimondta. A zsernyákok csak akkor találnak meg valamit ha az elkövetőt valaki felnyomja, beköpi stb...A rendőrök védelmében csak annyit, hogy:
Egy rendőr már semmit sem mer tenni mert jobban fél a következményektől, jaaa meg a filelőktől akik minden percüket hallgatják.

kozlekedo 2009.06.10. 19:11:24

Winklernek már megint igaza van.
Ha valaki gyorshajtáson értek az az ő úri dolga ne basztassa már a rendőrség.

hé haver 2009.06.10. 19:29:50

Eddig túl van a cégünk az elmúlt 8 évben 3 cégen belüli lopáson, 2 külsős lopáson és egy gk feltörésen. Megoldott ügyek száma nulla. Egy lopásnál TUDTUK hogy ki csinálta. 2 hónap múlva !!! kiment egy nyomozó, és csodák csodája semmit sem talált. A belső lopásokról meg annyit, hogy a tolvajnak vannak személyiségi jogai, tőlem meg vesznek ujjlenyomatot, meg bemehetek háromszor tanúskodni. És akkor még szerencsés vagyok, mert amikor 16 évvel ezelőtt elfogtak valakit, én meg be lettem hívva, mint tanú, akkor a szembesítésen az ő jogait ügyvéd védte, én meg álltam nyakig a szban, 1 méternyire a 120 kilós bűnöző elvtárstól.

indapasssucks 2009.06.10. 19:33:31

@kozlekedo: baze, nem arról van szó, hogy gyorshajtottál-e vagy sem, hanem arról, hogy azzal vádolnak, hogy gyorshajtottál.

Az meg hogy 20k-ért törölték a videot a technika hibája, nem értem, hogy lehet törölni egy ilyen anyagot archiválás nélkül, amit meg csak a központban tudnak csinálni, jelszavakkal.... ööö... izé...

*cought*

szép napunk van, nem?

totalcarman 2009.06.10. 19:34:20

MISEM MUTATHATNA JOBBAN A RENDORSEG PROFITORIENTSAGAT MINT HOGY NEM NEZHETI MEG AZ GYORSHAJTO MERT HAT KOZBEN NEM TUDNAK MERNI.AZ IDO MEG PENZ.A RENDOR MEG TELJESITMENYBERT KAP?!:)

empetya 2009.06.10. 19:39:45

Nekem szerencsére nincs igazán rossz tapasztalatom a rendőrökkel, sőt volt, hogy nagy segítségemre voltak.

Viszont ami nem hagy nyugodni, hogy az autópályákon rendszeresen kiírják, hogy "leállósávon tartózkodni életveszélyes". Erre a rend éber őre hova állít félre igazoltatni???? Na hova???

Milyen jogon kényszerít engem arra, hogy konkrétan életveszélyben legyek, amíg ő a zöldkártyával bíbelődik?

speedline 2009.06.10. 19:42:21

Ha jól fordítom le az intézkedés lényegét, akkor némi kenőanyag ellenében eltűntek rögzített képek visszanézés közben és ezt úgy próbálják megakadályzni, hogy munka közben tilos piszkálni a rögzítő berendezést.
Hát mit ne mondjak, ez tényleg XXI. századi megoldás, aminek a kitalálásához legalább egy Marxista - Leninista gyorstalpaló főiskola kellett.
Javaslom, hogy vízágyú helyett korszerű képrögzítő berendezére pazarolják a közpénzt, ha már ez állambácsi egyik húzó üzletága.

JaniV 2009.06.10. 19:58:22

Nekem is kimondottan rossz tapasztalataim vannak.
Legutóbb (márc): 8-as elkerülő, Szfvár. Igazoltatás, azt hittem, kis gyorshajtásocska lesz, de nem: közölte a rendőr, nem volt bekapcsolva a biztonsági öv, vagy telefonáltam, tök mindegy, választhatok: csekk, 5000.-
Eleve be van kapcsolva a biztonsági övem, soha sem telefonálok kocsiban...
Mindenhol le fogom írni, ahol aktuális...

sandrew 2009.06.10. 20:18:27

@fuori: Sajnos vagy szerencsére - nézőpont kérdése - nem vagyok a komád. Elég sokat voltam/vagyok külföldön, jóval többet mint az átlag. Egyszerre akár több hónapot is eltöltök egy-egy országban.

fuori 2009.06.10. 20:58:03

@sandrew: Aham! A logikai bukfencből azér'még nem másztál ki.

Írod: A rendőr sehol sem feltétlenül népszerű. Nyugaton sem. A közlekedésiek meg pláne nem.

De ott vannak olyanok is, akik tényleg szolgálnak és védenek, és most írhatnám a saját olasz, francia, német, ír vagy angol tapasztalataimat.

Szerintem itt is ott is vannak olyanok.

Saját tapasztalat: Olaszország 90-es évek, autóbehozós korszak, autópályán hazafelé. Csendőr autópályán kiint, kocsi megáll. Csendőr kipenderít, arccal aszfaltnak, térd a vesére. Bűn csak annyi, hogy maffia által kedvelt típusban utaztunk. Nem kértek elnézést miután tisztázódott a helyzet.

Sayniqua (törölt) 2009.06.10. 21:12:22

@zippofcy6:

Mit várunk egy direkt ellehetetlenített igazságszolgáltatástól és egy ugyanilyen helyzetben tartott rendőrségtől? Több joga van a bűnözőnek, mint a vele szemben eljáró rendőrnek. A kormányna nem érdeke, hogy eredményes legyen ez a két testület. Pl: Mióta nincs legfőbb bírónk? Aki meg lett volna, azt véletlenül nem akarták, mert túl tökös és okos volt ahhoz, hogy veszélyt jelentett volna a drágalátos jelenlegi uralkodókra.
Gondolkozzunk.

Chocolate shitsandwich 2009.06.10. 21:13:01

@Golf:

Én már hívtam azt a központi hívószámot. 3x volt eddig szügség rá. Sz@rt se ért...

Csak nem rendőr vagy? Mert ha igen, javaslom menj el te is dolgozni, mert nekem elegem van, hogy az adófizetők, az én pénzemből éltek, és ahogy említettem sz@rt se értek.

Mongoose 2009.06.10. 21:24:47

Uraim, mintha mindenki a csendőrség visszaállítását követelné..csak nem mondjátok ki. Na, melyik párt ért el nemrég majd 15%-ot..?! Felnőtt egy tettre kész politikus réteg, akiknek nincs vaj a fejükön a kommunizmus sötét múltjából, és SZERETIK a hazájukat, valamint akarnak tenni érte. Szerintem adjuk meg nekik az esélyt a bizonyításra.

fuori 2009.06.10. 21:25:15

@Sayniqua: Egyetértek! Azt nyilatkozza a rendőri fejes, hogy negyedével csökkent a bűncselekmények száma tavalyhoz képest. Időarányosan persze.

Februárban meg elvettek 20 Mrd Ft-ot. Ja később a miskolci kapitány kijelentése után visszaadtak 2 Mrd-t, majd tatárszentgyörgy után még 12-őt.

Na most matektagozatos voltam az igaz, de nem magas matek szerit is ha leveszek 20-at, utána adok 2+12-őt, akkor még mindig -6 Mrd a mérleg. Ezután még 25 %-kal csökken a bűnözés.

El kell venni az összes pézeket a yardtól és nem lesz bűnözés. Ez az egyenlet vége.

Szóval szerintem itt nincs rendben ebben az országban semmi. Ebbe beletartozik a rendőrség de az is, hogy mindenki fejébe rendet kellene tenni.

drezda (törölt) 2009.06.10. 21:58:28

A mai magyar rendőrségben is vannak azért normális, a munkájukat végző emberek. Azért szerintem nem kellene általánosítani, hogy csak trafizni jó mindegyik.
Vannak közöttük olyanok, akik becsületesen végzik munkájukat. Sajnos nagyon sok rendőrben nincs semmiféle hivatástudat, de erről a vezetőség, a parancsnokok, és legfőképpen a mindenkori politika tehet(egyremegy, hogy jobb vagy baloldal van kormányon). A vezetőségről annyit, hogy nagy részük lesz.rja a saját állományát magasról, csak meglegyen a statisztika amit előírtak neki. Ha megvan a statisztika nem kell félni a parancsnoknak, hogy áthelyezik, vagy egyszerűen elküldik a fenébe. Ezért is mérnek ezerrel az utakon, meg persze azért is állnak gyakran az utakon, hogy megfogják azokat akik veszélyeztetik mások életét. Magyarországon sajnos sok embernek egyszerűen nincs jogosítványa, és annak ellenére autóba, traktorba, teherautóba, motorra stb., ül, és vezet, vagy tök részegen ül autóba és vezet. Összeolvasztották a rendőrséget a határőrséggel rengeteg olyan rendőr van az utakon aki előtte valamilyen bodzabokorban ült maximum a határban és ennyit csinált egész nap. Magyarul figyelte a határt.... Ezek az emberek a legritkább esetben intézkedtek családi balhéknál, verekedésnél, betörésnél, gépkocsi feltörésnél stb. Némelyik alkalmatlan a rendőri munkára de nem küldik el, mert otthon van 2 gyermeke, akit el kell tartania. Ezért tőle is megkövetelik a statisztikát, így ő is bírságol,sebességet mér stb. És úgy bírságol, hogy azt nézi amit tud, tehát pl.: az autó kötelező tartozékait. Ez van, neki is be kell számolni valamit a nap végén.
Arról nem tehet, hogy nem küldik iskolába, továbbképzésre, kiképzésre, stb. Arról sem tehet, ha nem megfelelő a fizikai felépítése, mert van olyan hely az országban ahol nemhogy fitneszterem, de még közért, bolt sincs. És annak az embernek esetleg ott kell élni, mert oda köti az élete. A ruházatukról sem tehetnek, azt valami agyament félszemű skizofrén tervezte, aki azt hitte, hogy itt nyáron nincs meleg, télen meg nem lehet megfagyni az utcán. Papírsiltes baseball sapka(nevetséges, műszálas holmik, amibe bele lehet rohadni nyáron). De ha nem viseli azt az idétlenséget a fejét, akkor bizony seggberúgják, sőt esetleg eljárást indítanak ellen, mert nem megfelelően öltözködött.
A rendőrök is fizetnek adót, bármilyen hihetetlenül is hangzik.

audigarage 2009.06.10. 22:18:16

A rendőrök nagy része egy darab szart sem ér!

megint 2009.06.10. 22:25:54

Mondjuk a szerbeknél ez nem gond, tavaly feléjük mentünk a horvátokhoz, megállít a rendőr, azt mondja gyorsan mentem, 60-as tábla volt kint, mondjuk neki, hogy nem volt, azt mondja, hogy ott volt ne vitatkozzunk, mondjuk , hogy mutassa meg a fotót, azt mondja , hogy nem mutatja meg, de szivesen feljelent minket, találtam 15 euró aprót, odaadtuk neki, röhögött, és már mehettünk is, sajnos 20 év alatt nem sokat fejlődtünk a balkánhoz képest mi sem.

tom1034 2009.06.10. 23:41:03

tudja valaki,hogy nálunk miért nincs az autósoknak érdekvédelmi szervezete?van ugyan egy autóklub nevű "izé".de azt nem nevezném annak ha valaha jelentett is valamit mára teljesen leépült.szerintem lassan ebben is egyedül maradunk európában csak nálunk nincs működő látható autóklub!
Rendőrökről meg annyit,ha mindenki nyugdíjba mehet 40(nem vicc) évesen nem csoda hogy ilyen impotens hozzá nem értő "szervünk" van!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.06.11. 00:00:34

jó múltkor megállított egy rendőr, egyedül volt, nagyon fiatal, kezdő, csak igazoltatás volt, kollégái más autókat igazoltatott. be voltam kötve. a végén azt mondta, h máskor kössem be az övet, ne akkor nyúljak érte, amikor meg akart állítani. akkor esett le, h a nagybátyám ült a hátam mögött, és ő tényleg akkor nyúlt az övért :) persze hiába mondtam, h nekem be volt kapcsolva, mondta, h jólvan, nem érdekelte különösebben, és elmehettem :) azért rendes volt.

komikus 2009.06.11. 07:46:52

Néha sietek, de csak kietlen helyeken,ahol a madár se jár.Pl. az új M Nulláson.És a szerv mér...Ilyenkor arra gondolok, hogy az én adómból kapja a fizetését és bmeg katonásdit játszik.Felveszi az uniformist és a lusta,tehetségtelen senki valakinek kezdi érezni magát.Persze nem a valódi bűnözőkkel kemény,hanem a gyorshajtókkal,meg a nyugdíjasokkal a tüntetésen,ők különösen veszélyesek a társadalomra.Aztán 45 évesen nyugdíjba megy.

2009.06.11. 09:05:52

@Golf: Rendőr vagy igaz? Sebaj, ettől még lehetsz rendes ember, csak keveset tudsz. Amúgy igazad van, jók másra is. lásd Zsanett...
Komolyra fordítva a szót. Egyszer a Domus mögött felnyomták az autómat és kivették a rádiómat. Hibás voltam, 15 percre sem szabadott volna otthagyni előlappal. Előtte mindig levettem, egyszer nem, ráfáztam. Megtanultam a leckét. Na de a rendőrségen amennyi időt feleslegesen eltöltöttem... Majd közölték, számíthattam volna rá, ilyen környék mindennapos eset. Én spec nem tudtam. Majd az is mondták, ne nagyon számítsak rá, hogy meglesz a cucc. Pedig 100%, hogy ismerik az elkövetőket, főleg, ha mindennapos eset, de balfaszok ahhoz elkapjanak egy-két suttyót.

yokohama 2009.06.11. 09:56:23

@Golf: Miért is tárcsáznám őket? Hogy ha bajban vagyok majd 2 óra múlva kijönnek, helyszínelnek és fél év múlva lezárják a nyomozást... És IGEN a rendőrség csak traffipaxolásra meg tüntetők verésére alkalmas. Nevetséges a magyar "közeg".

sandrew 2009.06.11. 10:08:11

@fuori: Nincs itt logikai bukfenc. Írországban is simán megbüntettek minket gyorshajtásért éjjel az N7-en. Nem voltak népszerűek. De amikor a kollégám 500 eurós öreg Toyotáját ellopták a suhancok, 5 percen belül a helyszínen voltak. Felvettek minden adatot, nem kellett bemenni a kapitányságra. Pár nap múlva pedig meg lett a kocsi is. Telefonon megmondták hová lehet érte menni.
Itthon?
Édesanyámnak ellopták a Skodáját. Kb. összesen 3 napot töltött a rendőrségen a bürokrácia miatt, többször úgy beszéltek vele, mint egy gyanúsítottal. Az autó nem lett meg. A rendőrök pedig nem tájékoztatták, hogy az önkormányzathoz kell mennie a jegyzőkönyvvel, hogy kivonják a forgalomból a kocsit, ezért még jól meg is büntették ott a végén. Tudnia kellett volna, hiszen az egy mindennapos dolog, hogy ellopják az autóját.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.06.11. 10:08:17

A Winklernek igaza van, van egy pénzbeszedésre szakosodott rendőrségünk!
Az idei évem eddig: Pecsánál koncert, hely alig, 30.000 mert a kereszteződéstől 5 méteren belül álltam, mondjuk este 10-kor kit zavartam a közlekedésben, mert csak koncertre érkezők voltak ott? Nyilvánvaló, kimentek pénzt beszedni! Gyorshajtásaim: 40-es táblánál 47-el mentem 10.000-ért, utána 50-nél 57-el 30.000-ért, majd 40-nél 45-el 10.000-ért, a városból kivezető szakaszon korán gyorsítottam,50-nél 68 30.000-ért. Egy igazi száguldozó barom vagyok, csoda, hogy még nem ütöttem el egy egész ovit.
Ezt az alkalmat szeretném megragadni, hogy kifejezzem Kondorosi úrnak a nagyrabecsülésemet, hogy szakadt volna anyjába a feje!!!!!!!!!!!!!!

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 10:43:46

@Csodapityu:

"A Winklernek igaza van, van egy pénzbeszedésre szakosodott rendőrségünk"

rosszul látjátok mind ketten,a rendőrség a szabálytalankodó balfaszok ellen van,ha szabálytalankodsz fizetsz,ha nem szabálytalankodsz nem fizetsz,ilyen egyszerű,az a probléma,hogy ebben az országban az emberek többsége nem vállal felelőséget a tetteiért,ha a kommentedbe
azt írod,hogy barom voltál mert 40-es táblánál 47-el mentél 10.000-ért, utána 50-nél 57-el 30.000-ért, majd 40-nél 45-el 10.000-ért,és meg is fizettél érte ok,de hogy az atyaúristent is hibáztatod a saját hülyeségedért az már túlzás,legközelebb részegen mész a 30-as övezetbe 120-al,de ne csodálkozz akkor ha karóba húznak az útszélén.

Mellesleg winkler kezd emlékeztetni valakire,finoman alig észrevehetően próbálja uszítani az embereket,vajon a narancsospárt mennyire támogatja?

Érdekes 2009.06.11. 11:18:47

@orbán cigány takarogggyyyyyy: "barom voltál mert 40-es táblánál 47-el mentél 10.000-ért, utána 50-nél 57-el 30.000-ért, majd 40-nél 45-el 10.000-ért,és meg is "

Jó nagy hatökör vagy azért te is...Egy az, nem ezek a bírságolási határok, amit ide beböfögtél, kettő, ha az ilyen barmokon múlnának dolgok mint te, már rég káosz és kannibalizmus lenne a világban.Hálistennek az ilyenek nem jutnak mindig hatalomra...Lödd már fejbe légy oly szíves, aki mondjuk a határba a kurva nagy semmibe 90 helyett 92-vel megy, légyszíves.köszi..komolyan, ilyen emberek léteznek?szánalom a köbön

sandrew 2009.06.11. 11:20:20

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Mi köze ennek a politikához? A rendőrség elvileg egy pártsemleges állami szerv kéne legyen, amelynek törvényes kereteken belül különböző feladatai vannak. Csak jelenleg a többség úgy érzi, valami gond van vele. Semmilyen szegfű és narancs nem került szóba. Mondjuk a nicked eleve tükrözi az intelligenciádat, úgyhogy lehet, kár volt neked válaszolni.

Érdekes 2009.06.11. 11:28:15

@sandrew: Tuti :) a nagyeszű...de löjje csak fejbe magát, ha véletlenül egy 50 táblánál 51gyel megy...nem vesztünk semmit :D

Gond van amúgy vele igen, mert korrupt...de nekem túl negatív tapasztalatom nincsa rendőrökkel...Igazándiból még mindig normálisak voltak velem, csak tényleg ezt a megbújunk és trafipaxolunk dolgot kifogásolom, de ez meg nem a mezei rendőrtől függ, hanem a feletteseitől.

2009.06.11. 11:34:10

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Úr Isten, te nem vagy normális. Látom az arányokról fogalmad sincs. 40 helyett 47-tel menni kicsit más mint 30 helyett 120-szal. Ritka nagy vezérfasz vagy annyi szent. Mellesleg tényleg nem azok a büntetési tételek. Gondolom te MINDEN szabályt betartasz, mindig indexelsz stb. Ja mégse, akkor bocs, miről beszélsz???

Golf 2009.06.11. 11:36:18

Tisztelt hozzászólók.

Úgy látom fent leírt pár mondatommal igazán kedves kis témát indítottam el.
Öntsük ki a szívünket és fikázzuk a rendőröket nyilvánosan.

Köszönöm. Mindenkinek. A rengeteg okos illedelmes és helyénvaló hozzászólást.
Bizonyítottatok. Már megint. Milyen ügyes és okos társadalomban élünk.
Nem kellene mindenkinek a saját dolgával foglalkozni, hogy esetleg egy kicsit is könnyebb legyen ebben az országban élni??????
Mindig mindenhol a rendőrséggel van probléma?
Köztetek hány ingyenélő és adócsaló van?

Aki hozzászólt mindenkinek nagyon köszi. Fogalmatok sincs a rendőrség munkájáról.

Mind mind a legjobbat hoztátok ki a témából.

Úgy érzem kicsit fáj, hogy hibáztok és még esetleg meg is büntetnek miatta.
Ejnye. De csúnya dolog.

Jó lenne mindenkivel külön külön elbeszélgetni.

Gratulálok uraim.........

Érdekes 2009.06.11. 11:41:15

@Golf:

"Milyen ügyes és okos társadalomban élünk."

Közülünk kerülnek ki a rendőrök is, te is magyar vagy, nem vagy felsőbbrendű.Ugyanúgy, ahogy a politikusok is egyszerű emberek (azért is korruptak..örülnek, ha 1x lehetőséghez jutnak)

"Nem kellene mindenkinek a saját dolgával foglalkozni,"


Pont ez a baj, h nincs társadalmi szellem, összetartás empátia stb, h fejlődjünk, mindenki leszarja a másikat.

"Mindig mindenhol a rendőrséggel van probléma?"

Nem nagyon olvastál el mindent, én pl. nem hibáztattam őket..
Probléma az emberekkel van ugy amblok

"Köztetek hány ingyenélő és adócsaló van?"

Csak annyi mint amennyi a rendőrök közt is van, se több se kevesebb (lásd első mondat).

"Gratulálok uraim......... "

Szintén.

sandrew 2009.06.11. 11:59:59

@Golf: Kedves Golf! Néhány észrevételem nekem is volna:
1. Alapvetően nem az egyénekkel, hanem rajtuk keresztül egy rossz rendszerrel van a probléma.
2. Ha vannak köztünk adócsalók és ingyenélők*, akkor ez feljogosítja a rendőrséget a sokszor törvénysértő de mindenképpen etikátlan gyakorlatra?
*(az "ingyenélés" az bűncselekmény? ja tényleg, ha a korrupt rendőr zsebre birságol akkor az kimeríti annak fogalmát...)
3. "Jó lenne mindenkivel külön elbeszélgetni" - szóval aki kritizálni meri a szervet azt bevinnéd egy kis társalgásra... Bocs, de talán ez egy "másik rencerben" volt szokás.
Lejárt a lemezed, köszönjük.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 12:31:03

@Érdekes balfasz : azt az idézetet az elöttem hozzászólótól idéztem "40-es táblánál 47-el mentél 10.000-ért, utána 50-nél 57-el 30.000-ért, majd 40-nél 45-el 10.000-ért,és meg is " a sebesség túllépést,és az összegeket
lásd: Csodapityu 2009.06.11. 10:08:17


ha ennyire aluliskolázott tirpák vagy,hogy ez nem jutott el az agycsökevényékedig,arról nem én tehetek

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 12:38:20

@LeviT: igen én betartom a szabályokat MINDIG
mellesleg tisztába vagyok vele,hogy nem azok a büntetési tételek,na de neked is elmondom kis fogyatékos,hogy azokat az összegeket idéztem Csodapityu 2009.06.11. 10:08:17 olvass utána és talán felfogod.
Más különben azért van a 40es meg az 50es tábla,hogy ott max 40el vagy 50nel menjél,nem 65el vagy 90el,hanem max 40 vagy 50 érted????
Kezd ez az ország nagyon el c....ni bocs kisebbségesedni.

szferi 2009.06.11. 12:45:03

@Golf: "Jó lenne mindenkivel külön külön elbeszélgetni." - ez a legjellemzőbb a magyar rendőrségre, ennél találóbban be sem mutathattad volna a testületet. a trafipaxoláson kívül persze a hatalommal való visszaéléshez és a becsületes emberek fenyegetgetéséhez, baszogatásához is kiválóan értetek. éjszaka budapesten biztonságosabb csövesekkel vagy cigányokkal találkozni, mint rendőrrel.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 12:55:03

@sandrew: az intelligencia hányadosom minimum 4-5 itt kommentelő élőlényén is túl tesz,közéjük értve téged is.A narancsos beállítottságot pedig nem a rendőrségről írtam,hanem a winklerel kapcsolatban,ez jön le.Lehet,hogy nekem is kárvolt részedre válaszolni,drága a billentyűzetem,és miattad koptatom ejnye

gnme 2009.06.11. 13:25:21

@Golf: megtaláltátok már ki törte fel a nyaralónkat és ki csupaszította ki belőle a konyhát?
NEM

Kussoljál és húzd meg Magad. Ennek az elrabolt értéknek a töredékéből egy autónyi 2m-es ukránnal nem találod szembe magad. Azok zsíroskenyérért megölnek.

Faszkalap.

Takarodj vissza az utcára és végezd a munkád a pofázás helyett!

vape 2009.06.11. 13:29:00

@empetya:
"Viszont ami nem hagy nyugodni, hogy az autópályákon rendszeresen kiírják, hogy "leállósávon tartózkodni életveszélyes". Erre a rend éber őre hova állít félre igazoltatni???? Na hova???"

Miért, hol kellene megállnotok? Talán a belső sávban, ha nics a közelben pihenőhely?

Szerintem nem lehet túl gyakori eset, hogy csak kötelező biztosításért meg izzókészletért az autópályán megállítsanak. Neked meg nem kötelező kiszállni az autóból az igazoltatás idejére, hacsak erre a rendőr külön fel nem kér.

tachyon 2009.06.11. 13:31:29

!!Az alábbi sorok magánvéleményt tükröznek és nem hivatalos állapontot!!

...szántam rá időt és végigolvastam a kommenteket...

Elszomorít, na nem mintha új dolgot hallottam volna, de mégis.

Én rendőr vagyok. Nem tekintem ezt a "céget" a munkahelyemnek, nekem ez a hivatásom. Amikor felesküdtem nem üres lózungokat ismételtem, hanem egy életfelfogást égettem az agyamba és a szívembe. Nekem kék a vérem, kék a szívem.

Lehet nyugodtan trágár szavakkal illetni és minősíteni úgy hogy nem ismertek, nem ismeritek a munkámat... pusztán azért mert rendőr vagyok, tessék hallgatom/olvasom. Egyébiránt magát minősíti az, aki nyilvánosan így nyilatkozik.

Ahogy elnéztem egyik hozzászóló sem kollégám, talán Golf, de az Ő hozzászólásáról is megvan a véleményem. Az ilyen megnyilvánulásokat kell eltávolítani ettől a szervezettől. Mindenbizonnyal fiatal és a baj az, hogy pont ebben a korosztályban nincs kellő tisztelet sem sajátmaga, sem mások, sem a munkájával szemben.

Én nagyra becsülöm Winkler úr eddigi munkáját, korábban a tv-ben, jelenleg itt követem nyomon a Totalcar eddigi munkáját. Lehet, hogy hiba, de mértékadónak tekintem az autós/motoros újságírásban kifejtett tevékenységüket.

Anélkül, hogy bírálnám a hozzászólásokat, néhány gondolata cikkről és a kommentekről, (az egyes bekezdések nem feltételen jelentenek egymással összefüggő gondolatokat, okfejtéseket):

- a rendőri munka több aspektusban konfliktus gerjesztő tevékenység, nem olyanok, vagyunk mint a tűoltók, aki mindig csak segítenek, mi a szanckiók alkalmazásával "segítünk";

- ezt a "segítséget" az áp. önmagára nézve nem érzi pozitívnak, mert ő csak az intézkedés szenvedője, néha szó szerint;

- a "segítség" jótékony hatása abban áll, hogy továbbhatással megóvhatunk életet, értéket;

- a cikkhez konkrétan: a sérüléssel járó balesetek jelentős (egyes elemzések szerint legnagyobb) részét Magyarországon a gyorshajtás (nem a relatív) okozza;

- igen trafizunk és fogunk is, mert a betonakadályon kívül ez az egyetlen módja, hogy a sok türhő visszavegyen a tempóból;

- remélem gyorsan bekövetkezik az a tervezett dolog, hogy sok-sok magánvállalkozás fog üzemeltetni sebességmérő készüléket, így nem csak a Rendőrséget lehet szidni etekintetben;

- tisztában vagyok vele, hogy sok hozzászólónak nem a sebességméréssel van baja, hanem az eljáró személyével, vagy az eljárás módjával, van min fejleszteni ez nem kétséges;

- a rendőri munka olyan mint a foci, mindenki szakértő, de, ha tényleges munkát kell végezni fogalma sincs, hogy honnan kezdjen neki;

- ne a partvonalról okoskodjon bele egy játékba a hozzászóló, álljon be a játékosok(rendőrök)közé és az ő szabályaik szerint játszon, meglátjuk mennyit változik a véleménye, mert változni fog az biztos;

- jómagam is sok negatív tapasztalattal rendelkezem saját kollégáim részéről, ennek számos forrása van, sajnos egy olyan szervezet, amely a társadalomból építkezik, annak minden jellemzője reprezentálódik az adott "cégben";

- immáron közel 13 éve az éppen aktuális politikai vezetés minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy ne érezzem/érezzük magunkat tisztes állampolgárnak, így meglehetősen nehéz következetes munkát végezni, rövidesen változás lesz (választások), amit a Rendőrség is megérez, pedig nem volna szabad hatással lennie a szakmai munkára;

- a politika mellett sok "kollégám" is sokat tesz azért, hogy adott esetben bűnözők gyülekezetének nézzenek minket;

- a saját tapasztalatokat leíróknak: nem szabad összekeverni fogalamakat, mégpedig azt, hogy más az hogy tudom ki, mit követett el, és más az hogy ezt bizonyítani is tudom, mindemellett a bűncselekmények feldolgozására létrehozott büntetőeljárási jogszabályok nem sértettközpontúak, hanem elkövetőközpontúak, tehát nem sértett és az ő érdeksérelme az érdekes, hanem az elkövető és az általa végrehajtott cselekmény, amíg ez így van sok javulásra nem kell számítani a büntetőeljárások, kármegtérülések terén;

- szintén a cikkhez konkrétan: egyetértek az ombudsmanó álláspontjával, sürgős változtatás szükséges. Véleményem szerint senkinek, így a külföldinek sem szabad megmutatni, a felvételeket (itt jegyzem meg, hogy ezek digitálisan rögzítettek, elvben szabotázsbiztos pendrive-okon). Ezzel a diszkrimináció elkerülhető. A sebességmérésre kivezényelt rendőr dolga ott és akkor nem az, hogy moziztassa a benga, szabálytalan közlekedőket. Aki hibázott - korrekt és szabályos eljárás keretében - vigye el balhét, de majd ott és akkor ahol ennek helye van - szvsz ez nem az útpadka!

- Felhívnám minden autós/motoros társam figyelmét, hogy a helyszíni bírság, nevével ellentétben nem ott fizetendő, hanem sárga színű postai csekken, tehát, ha valaki ilyet tapasztal, hogy ott kérik a cash-t az útpadkán, az már bűncselekmény. Két dolog ezzel kapcsolatban: kérek mindenkit, hogy az ilyen "rendőrt" azonnal jelentse fel, mert ilyennek nincs helye közöttünk, másrészt, ha fizet a helyszínen és korrumpálódik, ezzel úgy gondolja, hogy így olcsóbban megúszta az általa elkövetett szabálysértést, gondoljon bele, hogy semmiben nem különb annál a rendőrnél, akinek odaadta pénzt. Aki elkövet egy jogsértést az vállaja érte a felelősséget és ne mások hibáztatásával próbálja meg a felelősségrevonást elkerülni, vagy saját hibáját mérsékelni.


Elnézést, ha hosszú voltam, volna még mit írni, egyben javaslom mind a cikk írójának, mind a többi látogatónak, hogy a rendőrgyalázásból térjünk vissza a lóerők és karosszériák világába.

ÖregKergyu 2009.06.11. 13:33:17

@Golf:

Ön, már bizonyított mindent :

"Jó lenne mindenkivel külön külön elbeszélgetni. "

Üljön le fiam, elégtelen !
Megszűnt a Gulag is, csak úgy tűnik ez hiányzott anno az érettségi tételeiből !!

ÖregKergyu 2009.06.11. 13:37:21

@tachyon:

Korrekt, bárcsak ilyen hozzáállással találkozhatna az ember, mint a közutakon, mint pedig egyéb ügyekben, ahol rendőri intézkedésre van szükség!!

Lali_ 2009.06.11. 13:40:12

Egyébként (szerintem) nem a felvételt kell megnézni, azt a bizonyos számot még talán letudják írni :D

1. A trafipaxnak, mint minden mérőműszernek van egy mérési pontossága, általában a műszeren, vagy annak adatlapján szerepel: pl: +-5km/h, vagy +-5%

Tegyük fel, hogy azt jelzi ki, hogy 64-el mentél, 60 helyett és a mérési tartomány +-5km/h. Ez azt jelenti, hogy a te valódi sebességed lehetett 59 és 69 km/h is. Tehát ha 60 felett már rögtön büntetnek(mondják általában nem szoktak), akkor mondhatod, hogy jónapot, én 59-el mentem, viszlát, nem fizetek :D

(Egyébként ezért nem szoktak az 50-es táblánál büntetni az 55-el menő autókat)

2. Most néztem egy trafipax adatlapot: www.multanova.ch/pdf/datasheet/MultaRadarC_de.pdf
Van mérési tartomány is, itt pl 20-250km/h
Tehát ha nem készül rólad 250-nél lasabb felvétel, akkor is dobhatják a kukába a trafipaxot, bíroság előtt nem áll meg a 255km/h-ás felvétel
Sőt, ha csak 248km/h felvétel van, akkor meg a +-5km/h, vagy +-5%-al felmehetsz 250 felé, ahol megint nem ér semmit a bizoyítékuk, mondjuk a bírosági gyakorlatot nem ismerem, szóval ovatosan :D

3. Aztán mint a vízmérő órákat, úgy a trafipaxot is kell hitelesíteni időnként, azzal is meglehet úszni, ha nem figyelnek rá és ha mondjuk 1-napja játt le a trafipax hitelesítése, akkor megint csak vécépapírnak jó

4. És végül a felvételt készítő rendőrnek (tehát nem dobozokba rakott gépi mérésnél) papírral kell arról rendelkezni, hogy tudja-e azt a műszert használni, amire lássuk be szükség van :D Ha Pista bácsira bizzák, amíg a megfelelő ember elintizi ilyen-olyan dolgait, akkor megint meg lehet úszni...

Persze nem tudom ezt mért írom le, itt mindeni betart mindenféle szabályt :)

sandrew 2009.06.11. 14:07:42

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Megtisztelt, hogy ilyen intelligens ember mint te, egyáltalán válaszra méltatott.

@tachyon: Habár nem mindenben értek egyet veled, de valószínűleg te a kevés kivétel képviselője vagy. Csak tudod, egy fecske...
Ja és te sem tehetsz mást, csak amit neked parancsba ad a felettesed.
Tudod mit? Trafizzatok! Akár lesből is. De ne a kint felejtett 30-as táblánál éjjel, ne a lejtő alján levő faluvége tábla mögül, hanem ott, ahol tényleg történnek a balesetek. Ja, ott kevés a bevétel?
Szomorú, hogy a büntetésipar jól működik, de másra alkalmatlan a "céged". Olvastad az én első hozzászólásomat a betörőről? Az ilyen hozzáállásról mi a véleményed? Elvárnád tőlem ezek után a tiszteletet és a bizalmat? (A szánalmas sünt meg nem is merem megemlíteni neked: magatokból csináltatok hülyét)

2009.06.11. 14:17:01

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Én értem (mondjuk, hogy ki a fogyatékos arról beszélgethetnénk), de az arányokkal akkor sem vagy tisztában. Ja, és nagy összegben merek fogadni, hogy a MINDIG nem igaz. Senki sem tévedhetetlen. A törekvés persze dicséretes. A büntetési tételek kezdetű mondat, pedig értelemszerűen (de hiszen te is tudod, mert olyan okos vagy) nem neked szóltak.

tachyon 2009.06.11. 14:25:39

@Lali_:

Reakció a 2. ponthoz. a mérési tartomány azt jelenti, hogy minimálisan 20 km/h és maximálisan 250 km/h sebességek között tud értékelhető eredménnyel mérni, az okfejtéseddel magad minősítetted :)

3. ponthoz: a sebességmérők minden esetben hitelesítettek OMH által, amennyiben az adott készülék hitelesítése lejárt az nem alkalmazható a hitelesítés megújításásig. Erről a mérést végző kolléga minden esetben a helyszínen, vagy ha azt urambocsá' elfelejtette kivinni magával a yardon be kell tudja mutatni, egyébként légyköpetnyit nem ér a tevékenysége. Továbbá egyik parancsnok sem meri megkockáztatni azt a leb@sz@st/fegyelmit, hogy alkalmatlan eszközzel végezzen egy sokat támadott résztevékenységet.

4. ponthoz: Minden sebességmérést végző kolléga külön képzést kapott és szigorú feltételek mellett vizsgázott az eszköz használatából, amelyről meghatározott időközönként újólag számot kell adnia.

Más:

Szvsz sokkal inkább a radar és lézerdetektorok legalitását kell megszüntetni, mivel ez a tipikus esete a pénz hatalmának:
- ergo ha van cash, akkor kikerülheted a nyilvánvalóan folyamatosan elkövetett veszélyes jogsértés alóli feleősségrevonást. Jellemzően ezek a műszerek nem az alsó, és középkategóriás autókban leledzenek, hanem a nagyteljesítményű autókban, amelyek köztudottan drágábbak. Az ilyen járművek vezetői előszeretettel hiszik azt magukról, hogy az adásvételi szerződéssel speciális, vagy legalábbis fokozottabb vezetéstechnikai képességekre tesznek szert.
Mondjuk a balesetek nem ezt tükrözik. Azzal nincs különösebb bajom, ha egy majom magát tekeri fel egy fára, csak azzal vannak súlyos sondjaim, akik vétlen személyeknek okoznak sérülést/gyilkolják meg őket.

Szándékosan használtam a jogi kategóriába nem illeszthető gyilkolás kifejezést, mivel ez szerintem csak csekély mértékben különbözik a gondatlanságból elkövetett emberöléstől. szvsz. Lehet nyugodtan bírálni.

2009.06.11. 14:25:59

@tachyon: Köszönjük a hozzászólást. Ilyen rendőrök kellenének mindenhová. Sajnos sokaknak el kell magyarázni mit és miért tesznek, adott esetben az érdekükben. Csak sajnos nagyon kevés van "belőled". Ezért a kialakult kép. Politikától függetlenül. A rendőri vezetés is tehetne az imázs javítása érdekében. Sokat. Szerintem.

sandrew 2009.06.11. 14:29:14

@Lali_: Te a tipikus példája vagy az öntudatos, saját jogait ismerő - de a kötelességei alól kibúvót kereső, kiskapuzó embernek. Pont az ilyen gondolkodás miatt "tesz" magasról a rendőrség az etikára.

tachyon 2009.06.11. 14:43:30

@sandrew:


Sok olyan dolog van ebben a szervezetben amivel csak maximum együttélni lehet, elfogandi, magadénak érezni nem. Ezt tudomásul kell venni.

Ez függetlenül attól, hogy hol dolgozol igaz, mert a profitorientált vállakozások vezetői is sok esetben adnak olyan utasítást, amellyel a munkavállaló nem ért egyet és úgy látja, hogy ez egy b@romság.

Legszívesebben bemásolnám a felső vezetés utasításait, amelyben kategórikusan megtiltják azokat a sebességellenőrzési módokat, amelyet leírtál.

Csak részlet ebből "...Így tilos: lesből, bokor, fa, vagy fal mögül, elbújva, helyiségjelző tábla közelében, vasúti átjáróban, útépítés, karbantartás miatt kintfelejtett 30 km/h tábla hatálya alatt, ... sebességet mérni és szankciókat alkalmazni".

Még egy dolog kérlek ne általánosíts mert az még jót nem szült, törekszem rá hogy én sem tegyek ilyet:
-eseted: szánalmas és megalázó minden résztvevő számára, én kérek elnézést, kérlek ne egy rossz tapasztaltból ítéld meg közel 44.000 ember mindenapi munkáját;
-Sün: hát ez tényleg elég sz@rul sü(n)lt el :)
- ... és még sok más hiba és felháborító dolog: sajnos az itt dolgozók is csak emberek, hibáznak.

ÖregKergyu 2009.06.11. 15:07:31

@tachyon:

Ezzel is egyetértek, viszont érdekes a felső vezetői utasítás, mert azt tapasztalatom szerint egyáltalán, vagy csak nagyon kis százalékban tartják be.
Inkább jellemző a felsorolt tiltott helyeken/módokon történő sebesség mérés.

Detektorok:
Radar jelző az engedélyezett, blokkoló tiltott.
Lézer : jelenleg nincs hazánkban hatályos törvényi szabályozás a blokkolóra sem.

Radar blokkolónál egyszerű a szabályozás , mert a frekvencia moratóriumba ütközik a használó által kibocsátott rf. sugárzás.
Lézernél erre nincs jogszabály, mert nem rf. tartomány.

Azzal nem értek egyet, hogy ezt csak a drága és gyors autókban használják, jó képességű készülék mindössze 50-60eFt.

Az érdekes dolog, hogy akinek pl. van ( nekem is, sorry) az száguldozik-e?
Mivel nincs 100%-os hatásfokú eszköz, az értelmes közlekedő nem száguldozik.
Viszont, ha mérik, rögtön betartja az előírt sebességet.
Számtalanszor hangoztatott nézet részetekről, hogy nem a bírságolás, hanem a sebességhatárok betartatása a cél.
Akkor ezt a célt így is elérhetjük.... :)

Az, persze szigorúan csak a magán véleményem, hogyha jó előre nem jelzik, hogy sebesség mérés történik, akkor jogom van arról tudni, ha éppen mérnek.

tibcsiketb 2009.06.11. 15:08:45

/OFF
Rendőrökkel kapcsolatos dolgok... Februárban megpróbáltak betörni hozzánk, el is kezdtem üldözni az emberkéket hajnali 1kor, persze nem sok eredménnyel. Feleségem kihívta közben a rendőrséget. Hazaérek pizsamában, papucsban lihegve, a kiérkező rendőr felveszi az adataimat, persze a ház előtt a rendőrautóban, bekéri az igazolványt, közben ott vacogok a kocsi mellett, lekéri az adataimat, lekérdezi és megállapítja hogy nem köröznek, majd egy jótanácsot adva távozik: vegyek kutyát...
Folytatás: március, betörés, elvittek egyetsmást, láttam a tettest, svédfogóval és gázpisztollyal utánna is mentem. A faluvégi házikóban 1 szoba-konyhás családban élő 6 tagú "brazil" család házánál kötöttem ki. Láttam a cuccokat az ablakból, rájuk is rúgtam az ajtót, mire jött kifelé a 2 felnőtt, meg 2 14-16 éves forma, és lökdösés, kiabálás... Mondtam, hogy ami az enyém viszem, erre a férj felkapta a kést, én meg a svédfogóval kezét törtem, amire lenyugodtak a kedélyek, csak ordítás, semmi lökdösődés. Beraktam a kocsiba ami az enyém, és haza. El sem aludtam, mire jött a rendőrség, előállítottak, kihallgatás stb. De a szomszéd és a családom állította, hogy én az udvaron velük cigarettáztam...
Ennyit a rendőrségről... Ha valamit tenni kellene, akkor nyuszik, de normális emberek csesztetésében profik...
OFF/
A trafizással én egyet is értek, de tegyék ott, ahol szükséges, és ne a 15-20 éve elhagyott vasúti átjáróban, meg a 3hete befejezett útépítés elfelejtett táblájánál...

sandrew 2009.06.11. 15:08:51

@tachyon: Én is azt tudom mondani, hogy ha mindenki olyan hozzáállású lenne mint te, akkor a rendőrség közel tökéletes szervezet lenne. Az értelmes emberek (azért szerencsére ők a többség) tisztában vannak azokkal, amiket leírtál a rendőrségről.(Konfliktus gerjesztő, szankcionáló, néha a polgárokra nézve negatív hatás) El kellene érni, hogy legyen okunk őszintén tisztelnünk benneteket, hogy bízhassunk bennetek, ha baj van. Nem, nem várom el, hogy ne büntessetek meg, ha szabályt sértettem. Azt se, hogy másnapra kézre kerítsétek az autótolvajt. Csak annyit, hogy érezzem azt, hogy a dolgok az érdekemben történnek, nem ellenem. Akkor is, ha az egy bírságolás.

SsPL71 (törölt) 2009.06.11. 15:12:59

@tachyon:
"- jómagam is sok negatív tapasztalattal rendelkezem saját kollégáim részéről, ennek számos forrása van, sajnos egy olyan szervezet, amely a társadalomból építkezik, annak minden jellemzője reprezentálódik az adott "cégben";"

Talán az alkalmazási, szűrési feltételeken kéne szigorítani, változtatni.

"- a politika mellett sok "kollégám" is sokat tesz azért, hogy adott esetben bűnözők gyülekezetének nézzenek minket;"

Nos, mikor kivonultok a nyilvánvalóan hazaáruló kormány védelme érdekében a véleményüket nyilvánító és türelmüket (esetleg állásukat) elvesztő áp. ellen, akkor ne csodálkozzatok.

Valamint mikor megkérdezik, hogy kit szolgáltok arra azt válaszoljátok, hogy aki megfizet.

Ez gondolom nem így szerepelt az eskütételben.

"- igen trafizunk és fogunk is, mert a betonakadályon kívül ez az egyetlen módja, hogy a sok türhő visszavegyen a tempóból;"

Miért ott trafiznak előszeretettel kedves rendőr urak, ahol 30-as, 40-es tábla van, 80km/h megengedett max. sebesség, kint felejtett, nem letakart sebesség korlátozó tábla lakott területen kívül, -és még sorolhatnám az extrém lehetőségeket- ahol óhatatlanul is túllépi az áp. a megengedett sebességet?

"- a rendőri munka olyan mint a foci, mindenki szakértő, de, ha tényleges munkát kell végezni fogalma sincs, hogy honnan kezdjen neki;"

Biztos nem onnan, hogy békésen poroszkáló áp.-t kiszedjük minden ok nélkül és ellenőrizgetjük(szívatjuk), hogy meg van e az izzókészlet.

Írogatás és olvasás helyett, inkább a tényleges statisztikai adatokat kéne javítani, szóval szolgálj és védj!

Érdekes 2009.06.11. 15:16:18

@orbán cigány takarogggyyyyyy: el lehet innen menni akkor nyominger rasszista genyó.Az intelligencia hányadosod meg max egy rajlurkóéval lehet egyenlő.Az lehet, h csodapityu azt írta, azt elbasztam, jah..ettől függetlenül tényleg kurávra nem ugyanaz 47tel menni mint 30 helyett 120szal te ökör..szánalom..
Elárulom neked, hogy a magyar határtól pár méterre már 70km/h a SEBESSÉGHATÁR (horvát ország) és még sem történik több baleset...Na erre mit mondasz te adjunktus????ott vajon miért lehet menni, ugyanolyan állapotok között effektive +20km/h-val többel mint itt?Na?Észlény..talán azért mert picit elörehaladottabbak és nem ilyem begyöpösödött barmok mint itt...Szarok az utak?Baxuk ki a 30-as táblát...ennyi.Vezetői engedélyt már minden fasznak adnak...biciklisek gyalogosok összevissza keresztbe kasul szaladgálnak...Tele vannak az utak kamionosokkal akiket állandóan előzgetni kell, mert feltartják a forgalmat stb..Ennyi.Elavult a rendszer.

SsPL71 (törölt) 2009.06.11. 15:35:36

@scheerti: Ebből is látszik, hogy mennyire követik a szabályok, előírások a valós élet körülményeit.

1999-es ORFK-intézkedés, hahaha.

Előszeretettel, gyakorolják a "szankciók" alkalmazását, egy régen elavult, intézkedés mögé bújva.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 16:03:21

@Érdekes: de én szeretek itt lenni és röhögni az elcseszett formádon,igazad van,ha te is kaptál vezetői engedélyt,akkor az már tényleg a legalja,bár attól,hogy ide írkálsz és próbálsz kötekedni,az még nem jelenti azt,hogy jogsid is van,és ha ennyire bejön Horvátország javaslom maradj ott és vissza se gyere,hidd el mindenkinek jobb lesz,ja mégse,szegény Horvátoknak nem.
Még valami a Horvátország szó egybe írandó és nagybetű,általános iskolába vissza kéne menned elvégezni végre.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.11. 17:03:11

@SsPL71:

A KRESZ se mai gyerek, mégis hellyel-közzel azért betartja a többség. A lényeg mégis az, hogy az ombudsmannak sikerült elérnie valamit(ezen meg is lepődtem). A törvényhozókat soha, de soha nem tudta volna ilyen helyzet elé állítani, ők szimplán nem foglalkoznak a jelentéseivel. Úgy látszik, hogy a rendőri vezetés azért még hajlandó kompromisszumokra, de a traffizásról azért valószínűleg nem mondanak le:)

akibenneél 2009.06.11. 17:36:57

@Winkler Róbert:
Tudod én is egy álomországban élek, ahol senki nem bűnözik. Szerinted nyomok nélkül mit lehet felderíteni?! Ez nem a miami helyszínelők, hogy mindenhol nyom van... Arról nem beszélve, hogy az állampolgárok felelőssége mennyit számít... Tudom, hogy mindenkinek joga van bárhol hagyni a dolgait, de azt is mindenki tudja, hogy van egy csomó piti alak, aki bűnözésből él.

Én úgy gondolom kell a trafipax. Lehet, hogy túl sok balesethez mentem ki, ahol meghaltak, de hülye aki szerint nem. Innentől ez a mutogatással nehezítsük a munkát, csak egy idegesítő dolog, de ha kell mutogatva lesz. Nem mintha attól bárkinek más lenne a sebessége, de meg lesz mutatva...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.11. 17:38:24

@scheerti: persze,hogy nem mondanak le a traffizásról és az abból befolyt összegről,ahogy a kisebbségi családok se mondanak le a segélyekről,és az aktívan dolgozok sem a fizetésükről,így van ez :)

gnme 2009.06.12. 11:19:58

bence bence .. izé ... az egy szelei paraszt

olvasom a acikket és hogy lesz engedély miegymás ..

igen igen, ez egy parasztgyerek, rendes ..

yokohama 2009.06.12. 11:30:41

@Golf: Igen, jó lenne elbeszélgetni. Szerintem itt egyikünknek sem a szabályok betartatásával van baja, hanem annak módjával. Miért van az, hogy nyugati(sőőőt keleti) országokban a traffipaxolás úgy megy, hogy előre ki van táblázva és a sebességmérő készülék sárga-feketére le van festve, hogy jól látható legyen!! Itthon a rendőrség feltesz a honlapjára kamu helyeket, ahol traffizni fognak, és persze nem oda mennek, hanem olyan helyekre, ahol nem látszanak és köztudottan mindenki gyorsabban megy. Kicsit bevételszedési illata van ennek, nem?

yokohama 2009.06.12. 11:39:19

@Golf: Igen, jó lenne elbeszélgetni. Szerintem itt egyikünknek sem a szabályok betartatásával van baja, hanem annak módjával. Miért van az, hogy nyugati(sőőőt keleti) országokban a traffipaxolás úgy megy, hogy előre ki van táblázva és a sebességmérő készülék sárga-feketére le van festve, hogy jól látható legyen!! Itthon a rendőrség feltesz a honlapjára kamu helyeket, ahol traffizni fognak, és persze nem oda mennek, hanem olyan helyekre, ahol nem látszanak és köztudottan mindenki gyorsabban megy. Kicsit bevételszedési illata van ennek, nem?
süti beállítások módosítása