Az alábbi sajtóközleményből nem derül ki, de a csapatok olyan elektromobilokat építettek a miskolci versenyre, amelyet négy darab BOSCH PSR 18 LI-2 akkumulátoros fúró- csavarozógép hajt. Nyilván ezzel még nem oldódik meg az emberiség összes mobilizációs problémája, de okosodnak a mérnökhallgatók, akik most a németeket is elkalapálták.
Hildesheim, Sparkassenarena, 2009. június 8.
A hétvégén a németországi Hildsheim városának sportarénájában mérték össze teljesítményüket az áprilisban Miskolcon megrendezett Elektromobil verseny magyar résztvevői. A nemzetközi eseményen hazánkból 3 felsőoktatási intézmény csapata vett részt.
A Robert Bosch Power Tool Kft. által Miskolcon, a Föld Napja alkalmából megrendezett Elektromobil verseny következő fordulójához érkezett, immár túllépve az ország határain. A verseny lebonyolítása Németországban, Hildesheimben történt, ahol hazánkat 3 felsőoktatási intézmény csapata képviselte, akik a miskolci versenyen elért kimagasló teljesítményükkel kvalifikálták magukat. A német csapatok a mérnökök mellett ipari formatervezőkből verbuválódtak, így a nemzetközi versenyen való részvétel egyaránt kiváló lehetőséget nyújtott szakmai kapcsolatok kialakítására és technikai tapasztalatcserére.
„A 21. század elején kiemelkedően fontossá vált a kutatás-fejlesztés, az innováció. Sem egy vállalat, sem az ország, sem Európa nem tudja a lépést tartani a világgal, ha nem fektet be a jövő mérnökeinek képzésébe. A Bosch csoport, évek óta támogatja, és bevonó programokkal aktivizálja a fiatal mérnök generációt, hiszen meggyőződésünk, hogy ők adhatnak válaszokat a jövő kihívásaira. – mondta el Horváth Attila, a miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. gyárigazgatója.
A hildesheimi sportarénában rendezett egész napos sporteseményt óriási érdeklődés kísérte, több ezer látogató izgulta végig a vállalkozó kedvű fiatalok különleges járgányaiknak versenyét. Az elektronikus hajtással rendelkező járművek raliján a hazánkat képviselő csapatok is kiemelkedően teljesítettek. A magyarországi csapatok – melyek a hazai verseny különböző kategóriájának győztesei voltak – először egymás ellen mérettették meg magukat, hogy a rövidtávú versenypályán időeredményük alapján állhassanak rajthoz. Az időmérő alapján: a miskolci verseny abszolút győztese, a Debreceni Egyetem mérnökeiből verbuválódott GOCAR csapat szerezte meg az első rajtkockát, míg hazánk rövidtávú gyorsulási futamának bajnoka, a Budapesti Műszaki Egyetemről érkezett PÓTDUDAGOMB csapat teljesítménye a második helyre volt elegendő. A magyar versenyen a legszebb autó címét elnyerő Miskolci Egyetem BUMBLE-BEE névre keresztelt csapata Németországban a harmadik legjobb időt futotta. A rajtsorrend eldöntötte, hogy melyik magyar csapat versenyezhet a németországi futam első 3 legjobb időeredményt elért csapatával. A Miskolci Egyetem BUMBLE-BEE csapatának sajnos technikai okokból fel kellett adnia a versenyt. A PÓTDUDAGOMB csapata teljesített a legjobban, akik megnyerték a párharcot hatalmas előnnyel.
„Úgy gondolom, komoly mérföldkőhöz érkeztünk a zöld innováció területén is. A Bosch és műszaki felsőoktatási intézmények együttműködésében kifejlesztett elektromobilok ugyan tömeggyártásra nem alkalmasak, de lelkesedéssel és tudással mi is részesei lehetünk a folyamatnak. Most léptünk először nemzetközi porondra ebben a kategóriában, de bízom benne, hogy ez hagyományteremtő eseménnyé válik!” – üdvözölte az eredményeket Horváth Attila, a Robert Bosch Power Tool Kft. gyárigazgatója.
Friss kommentek