HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Ilyenkor már minden nap ajándék

2009.03.18. 11:21 :: Csikós Zsolt


Citroen Kacsa, Mini, Renault R4, Volkswagen Bogár, Mercedes G-osztály – tudják mi közös bennük? Valamennyien egy kis kasztba tartoznak, a harminc éven túl azonos műszaki alapokra gyártott autókéba.

Igen, a G-osztály is túllépte az autómatuzsálemi kort, első példányai rövidesen mehetnek veteránvizsgára, miközben a szemre ugyanolyat meg lehet venni a Kárpát utcában. És bár az eredeti 2300-as benzines és 2400-as szívódízel motorjai már meg sem tudnák mozdítani, belsejének kivitele pedig a traktor-pluszról a luxusrepülő-mínusz szintre emelkedett (nem beszélve a kényelmi extrákról), az őssejtek ugyanazok. Nem mellesleg ma is ez a világ talán legjobb civil terepjárója.

Az évfordulóról sajtóközleményt is kaptunk a Mercedestől, nem mellesleg lehet képeket is nézegetni. Hüppögjünk a meghatottságtól, gondolatban vigyünk egy szál halványrózsaszín szegfűt G-néninek a nagy napra. És meneküljünk, ha a valóságban felbukkan az orra a belső tükrünkben…

Születésnapot ünnepel a rangidős szériaautó: 30 éves az örökifjú G-osztály

Budapest – Gyártásának harmincéves jubileumához érkezett a Mercedes-Benz G-osztály. A stuttgarti autómárka 1979 tavaszán mutatta be először a nyilvánosságnak a robusztus terepjárót, és azóta, szerte a földkerekségen, mintegy kétszázezer darabot adott el belőle. A változatlanul markáns forma és a kiváló technika időközben kultikus rangot adott a világ egyik legmegbecsültebb offroad-járművének.

205 komment

Címkék: veterán mercedes g osztály

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr251009375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zommby 2009.03.18. 19:40:09

Nem melles, nemi s a legmellesebb, de nem mellesleg ez a cikk a "nem melles LEG"

Gratulálok Zsóti. Azért szeretlek ám.

Ha mégegyszer elolvasod, feltünik... Ha nem, az baj.

Bullett 2009.03.18. 19:54:18

www.youtube.com/watch?v=NXBo_4cTAZI Itt éppen nem sikerült senkin átgázolni hiába a géppuska a tetején, szerintem nem ilyen hülyeségekről szól a cikk happy birthday G klasse

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.18. 19:58:30

@w211: Graz mellett a görögök gyártanak még kérdéses kimenetelű darabokat w462 jelzéssel, meg a Peugeot p4 is licensz de még gyöngébb a motor (valami 77 ló csak).

az első verziókban a w123 zőccséges motorok vannak. a benzinesek nagyon esznek, dízelből a 3 literes ERA-motor még nagyon taposva is (100-120) 12 liter körül eszik. ahogy tudom kerékcsapágy-elemek tán Sprinterrel kompatibilisek néhol.

a katonai (jellemzően 250gd "wolf") is w461, a PUCH logó tán valami megállapodás volt a konszernnel, legalábbis így rémlik. azok 24 voltos rendszerűek, de a w461 workerrel ellentétben kapcsolós összkerekesek. gondolom a workerbe is csak az ABS miatt került a 3 difi.

Bullett 2009.03.18. 19:58:54

Az előzőhöz még annyit hogy a normál emberek béke szeretek és a géppuska nem terepezési tartozék, hanem mondjuk a zárható 3 differenciál zár!

zubug 2009.03.18. 20:00:03

unimog..... na az a terepjáró...:-)

napiszlovák 2009.03.18. 20:04:02

@Mk412: Hali! Tudtommal még minig fém lökhárítóval készül a G osztály...
(Legalábbis 3 éve ott dolgozok, ahol az első lököst, a kartervédőt & a hátsóajtót is gyártják hozzá, sajnos Magyarországon)

Deepwater 2009.03.18. 20:04:32

Kedves Mindenki!

Azon kevesek közé tarozok, aki vezettem Magyarországon rendszeresen saját Hummer H1-et, H2-t, sőt összehasonlító tesztet is készítettünk az egyik autósmagazín számára a H1 és a G Merci között.
Elmondhatom, hogy mindkettő nagyon jó a maga nemében. Van, ami az egyik előnye az adott helyzetben és van, amikor a másik kerül előbbre. Pl. a G Mercin valóban 3 difizár van, a H1-en csak 2, de ott az ABS megakadályozza a kipörgést és menet közben is lehet változtatni a guminyomását, ez sárban, homokban csodákra képes. A H1-nek nagyobb a kereke és a gázlómélysége, viszont szélesebb.

Amúgy a H1 is eljár nálunk az erdőben, nyomtávja szabványos teherautó nyomtáv, márpedig az erdészetek gyakran küldenek be teherautókat fáért. Más kérdés, hogy ha van pénzed H1-re vagy G-Klasséra, akkor felfogadsz valakit, hogy egy szakadt Uazzal menjen be helyetted a legdzsuvásabb helyekre, mert sajnálod a tiedét.

Mellesleg a legjobb terepjáró sem ér semmit a megfelelő terepgumik nélkül, szóval az összehasonlításnak csak így lenne igazán alapja.

Mostani autóm amúgy egy Land Cruiser 100 (ami nem keverendő a kistesóval), és nem adnám oda egyikért sem.

Ja, és nagyon jó terepjáró még a a Land Rover Defender, az UAZ, a Niva, a rövid Jeep Wrangler is, úgyhogy ezen nem érdemes vitatkozni.
Most a G-Klasse szülinapját ünnepeljük. Boldog szülinapot és maradjon még sokáig közöttünk!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.03.18. 20:17:25

@Jfd: Igen, fémnek tűnik, de rájöttem, mi okozza a lufi érzést: a sárvédőszélesítések.

Amúgy nagyon szeretem a G mercit. Talán azért is, mert ez egy olyan dolog, amit más kisgyerekként is ismertem. Egy változatlan pont az elmúlt évek folyamában. Ilyen még nekem a 260-as ikarusz is például, mert az is egy megszokott forma.

Szaszabee 2009.03.18. 20:22:02

Egy kicsit hasonlít az AROra. Vajon ki koppintott kiről :DDD

img.romerican.com/post060110_aro_4x4_suv.jpg

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.03.18. 20:27:00

@Szaszabee: úgy tudom, az ARO valami francia autó volt előtte.

GGG77 2009.03.18. 20:32:07

És reméljük örökké élni is fog!
Hummert ne emlegessük kérem, max a H1-et...

Kezdő Laikus 2009.03.18. 20:55:14

@Mk412:
Biztos igazad... a H2-vel kapcsolatban, de ne hasonlitsuk a nemet autogyartast az amerikaival, nem kell ugye hangsulyoznom miert...

Wazzup 2009.03.18. 21:15:38

Az biztos, hogy benzinzabáló óriásokban az amcsik élen járnak, legyen az olyan terepjáró mint a Hummer vagy az Escalade, vagy olyan pickup jellegű kamion mint a Ford F650 vagy a Dodge Ram, de ide kívánkozik a BigFoot kulturájuk is.

skrewdriver 2009.03.18. 21:25:03

@lapa:
itt le van írva a sztori rendesen:
www.mercedesyoungtimers.hu/
a modellek:
modelltörténet címszó alatt.

Ottopappa 2009.03.18. 21:36:14

Egyértelmű, ha terepre kell jó gép: bigfoot... :)

gerely89 2009.03.18. 21:41:07

remélem "soha" nem vonják ki a gyártásból.
Ezt tartom igazi terepjárónak. Toyota is átállt Torsen diffire, Hummer H1 mindig is az volt. ha egyik kerék elpörög, nyomsz közbe finoman féket is, és a maradék tapadó kerék elvileg ad elég hajtást. De 3 zárható diffi akkor is biztosabb módszer.

skrewdriver 2009.03.18. 21:42:26

itt egy jólsikerült post a g-ről,hátha valakit érdekel még:
mbybk.blog.hu/2009/03/14/a_legendewagen_testkozelbol

Tomchy 2009.03.18. 21:50:34

@Wazzup: Ja, és az én apukám meg szíjjat hasít a te apukád hátából, mert sokkal erősebb!!!

Ha kijöttél a homokozóból porold le a nadrágod, mert kikapsz.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.03.18. 21:51:58

@nevem: A Luaz hiperdurva!
És ebből úgy tudom, volt kétéltű is...

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.03.18. 21:56:37

Jól elhevesedtek itt az indulatok.
Próbáljátok összehasonlítani a szezont a fazonnal, a körtét az almával és a többi.
A H1 elsődlegesen katoniai (vagy mondjuk ipari) gép, a G pedig személyautó, a személyautók között az egyik (ha nem "a") legjobb terepjáró képességgel.
Én nem tudok felfogni olyan érvet, amely szerint a H1 civil felhasználásra alkalmas lenne. A H2 meg már inkább személyautó, arról meg ugye nem illik vitázni, hogy kinek mi tetszik (én nem vennék ötvenedik autónak sem).
A G, illetve technikailag azonos féltestvérei a ma egyedüli sorozatban gyártott, három, függetlenül záródó differenciálzárral szerelt terepjáró a világon. A pláne, hogy mindez (többé-kevésbé) 30 éves technikai alapokon.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.18. 21:59:01

@skrewdriver: igen tudom, csak a képek hiányoznak már vagy fél éve az újjászülető w460-ról. pedig már reklamáltam is, remélem nem végleges adatvesztés történt. :-(

Spiritmonger 2009.03.18. 22:07:23

@Wazzup: ezen a kockán azt eszik az emberek, hogy ez a világ legjobb terepjárója, holmi nyamvadt hummereket kiröhög bárhol terepen, ezekkel mentik az elakdt hummereket, a megbízhatósága pedig felülmúl bármi mást

technikailag benne van minden, ami a valódi terepjárásról szól, ráadásul egyedi maradt, nem nyálasodott el, ebbe még anyagot raktak, nem elektronikát, itt a mechanika az, ami mindent visz

Spiritmonger 2009.03.18. 22:10:13

Tisztelt Csikós úr!

az írás fenséges rövidsége ellenére, egy nagyon komoly hiba azonban van benne

a G-Klasse nem néni, hanem bácsi, amolyan Böhse Onkelz féle igen kemény bácsi, aki azért alapvetően rendes tag

ez az autó a kikristályosított tesztoszteron, de nem a magamutogató ripacs fajtából, mint az X6, nem is a súlyos jellemhibáéból, mint a Q7, hanem az igazi, lényegi férfiasságból származó ősi maszkulinum

Spiritmonger 2009.03.18. 22:13:16

@Wazzup: nagyon el vagy tájolva

a H1 nem rossz, de a terepjáró képessége a G-Klasse nyomában sincs, egyszerűen hiányzik belőle az a mechanikai plusz, ami kell a valódi terep leküzdéséhez.

ezen felül ott a súlya, és a túlzott mérete, így max szavannára lehet alkalmas, de ott meg bármilyen civil autó is elmegy

Tomchy 2009.03.18. 22:16:33

első képed = BGM–71 TOW irányított páncéltörő rakéta
www.designation-systems.net/dusrm/m-71.html
Ezzel mondjuk kárt lehet tenni egy G-ben, az más kérdés, hogy egy masszívabb kerékpár is elbírja...

második képed=sam: surface-to-air missile - föld-levegő rakéta
defense-update.com/events/2007/summary/parisairshow07ad.htm
Surface Launched, Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile system (SL-AMRAAM). 4 db AMRAAM rakéta között két AIM-9X rakéta. Ezzel "nehéz" bármilyen földi célpontot eltalálni.

Kicsit olvass utána az észosztás előtt.

Csikós Zsolt 2009.03.18. 22:17:04

@Spiritmonger:
De százéves néniknek szokás vinni a szegfűt, a bácsik nem élik meg ezt a kort... Különben is Mercedes :-)

Egyébként a Winkler írta a címlapi ajánlót, és röhögött, hogy csak kimásolt a szövegemből egy részt, és egy szót kihagyott belőle, a "talán"-t a "Talán a világ legjobb civil terepjárójá"-ból. Mondta, "téged szét fognak szedni emiatt az olvasók". És lőn. Pedig én próbáltam igazságos lenni :-)

Tomchy 2009.03.18. 22:18:59

@nevem: Köszi!!!! Ezt a videót kerestem egy csomót "Wazzup" kollégának!!!
Ez biztos egy különösen elhanyagolt H2... :O)

Spiritmonger 2009.03.18. 22:19:46

@Wazzup: komolyan kérdezem, elgurult a gyógyszered?

az új G semmivel se jobb a divatterepjáróknál?

azokban hol van az a mechanikai többlet, ami a G-Klasseból a világ legjobb ivil terepjáróját teszi?

vasúti sín vastagságú alváz, kettős bolygóműves állandó összkerékhajtás, felező, 3 db 100%-os differenciálzár, bika benzine és dízelmotorok, iszonyatosan túlméretezett rugók, és, mostanában, a luxus is

milyen más kocsiban van meg ez együtt?

Tomchy 2009.03.18. 22:25:21

@Csikós Zsolt: "De százéves néniknek szokás vinni a szegfűt" ... és narancsot is !!! Még a végén felbillen az egyensúly!!! :O)

Spiritmonger 2009.03.18. 22:39:39

@Csikós Zsolt: a szegfű egy dolog, de a G-Klasse az akkor is férfi, nem pedig női jellegű autó

virágot vinni pedig a nagy öregekenek is visznek, pl életműdíj-átadáson

Mercedes, persze, leánynév, de ő az az ifjú örökös, aki a család fekete báránya, a meg nem értett zseni, aki most, a legszebb férfikorba kerülvén mutatja meg egyre jobban a képességeit

pid 2009.03.18. 22:40:49

A G-ben az a jó, hogy az én 20 éves W460-ról senki nem mondja meg kívülről, hogy nem egy új darab.
A maszkulinról meg az jut eszembe, hogy nálunk az asszony jár vele sokat én meg néha terepezni...

I.C.ram 2009.03.18. 22:48:40

Egy jo kis Blogposzt az MBYBK Merci blogjarol a 30 eves G-osztalyrol:

mbybk.blog.hu/2009/03/14/a_legendewagen_testkozelbol

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.18. 23:03:12

akit érdekel van negyedévente magazin is (németül).

www.gelaendewagenundfreizeit.de/MBO/Magazinarchiv/index.html

az egészen régiekben lehet találni érdekességeket. kár, hogy a kihajtás nem volt elterjedt, de pl van hókotró szerelvény vagy olyan generátor, amivel akár kisebbeket hegeszteni is lehet, és ami még 220v-t is biztosítani tud pár eszköznek.

egyébként meg kár vitatkozni melyik a jobb, egyszer egyik a másikat, másszor fordítva húzza ki. semmit sem ér a sok difizár, ha hirtelen olyan keréknyomba hajtasz bele, amit egy nálad egyel nagyobb gép hagyott felázott talajban.

Marcellusca 2009.03.18. 23:36:54

Üdv, Fiatalok!
Kicsit bátortalanul próbálok bele vau-vau, mert egy csomó említett autót csak laikus szinten ismerek.
Viszont egykori katonaként volt szerencsém UAZ-okat gyilkolni, MB G-270-eseket vezetni és kipróbálhattam a HMMWV-t is.
Azt hiszem, ehhez a társasághoz a Land Rover csatlakozhat, esetleg a Toyota Land Croisser. (Ezeket nem volt szerencsém kipróbálni.)
A katonai változatokról csak jót mondhatok. Igazi terepjárók. A civil változatok csak a komfortban különböznek.
Ezekről a városi aszfalt, májer verdákról inkább nem nyilatkoznék. Szépek, tetszetősek és ennyi. Terepjáró, amelyik nem nyomatékot visz át a nemkipörgő kerekekre, hanem fékezi a kipörgőt? Hát röhögnöm kell.

Marcellusca 2009.03.18. 23:43:43

Ja! Még annyit:
Kedvencem a G Merci, mert számomra egy egyszerű, örök forma. Divatok jönnek-mennek, de ő nem változott. És ez így van jól. Semmi flanc, csak funkcionalitás és egyszerűség.
A HMMWV meg maga a brutalitás. Amit vezettem 6.9-es diesel motorral és 3 gangos automatával volt szerelve, de irtó brutál.

megint 2009.03.18. 23:51:24

Lipi1945, aztán miért baj, ha belül is kinéz valahogy?

Wazzup 2009.03.19. 00:27:35

Tomchy abban igazad van, hogy a haditechnikához annyira nem értek hogy megmondjam, pontosan milyen atomrakéta van rajta meg hogy az mekkorát durran, de a HMMWV már bizonyított ebben a témában ott, ahova a WJeep (Amerika G)kevés lett volna.

Az abból kifejlesztett, forgalomra felkészített HUMMER (1es) pedig kétség kívül a legdurvább terepjáró, de nem feltétlen a terep-járó képessége, hanem a hatalmas méretei és brutális megjelenése miatt is.

Tegye fel a kezét aki egy minimum 20 millás G mercit mint ami az alsó képen van kivinne a sziklák közé. Ugyanmár... 'Európában' is csak azért fogy jobban mert a hummer számára sok európai város sikátornak számít és nem férne, márpedig kijevbe meg szetpéterváron ez is szempont a bodzázóknak.

Kultusz van a G merci köré építve, hogy ez az igazi kemény terepjáró, ezért a katonás megjelenés is, de van aki ebben a kategóriában sokkal jobb nála. Boldog szülinapot, második :)

pappito · http://pappito.com 2009.03.19. 01:34:28

Boldog Szülinapot!

Érdemes megnézni, hogy mennyi változtatásra volt szükség a 30 év alatt (mint a Landiknak) peig azért volt technikai fejlődés. Ellenben 3 zárható difit nem lehet elektronikával pótolni, a forma pedig a feladathoz lett tervezve.

Sajnálatomra itt Új Zélandon nincs nagyon G, mert itt nem forgalmazzák (jobbkormány van) no és nyilván nem lehet versenyezni a japán belpiacos modellek dömpingjével.

Mivel itt a terepjáróknak nem 0,07%-a jár terepen, itt nem elég a csicsa. Nagyon sok helyen nincs út, vagy ha van, akkor sincs aszfaltozva, nem is lesz sose. Vannak tegerpartszakaszok, ahova kirakják a 100-as táblát, meg a "4wd only" táblát és kész. Szóval itt terepen, nem látni sose x6-ot, oda vesznek igazi dágványjárót.

A sorrend, amely az árakban is tükröződik:
*Nissan patrol/safari (itt ez A terepjáró)
*Toyota land cruiser (még a kocka és a korai gömbölyűk, magas vastartalommal)
*Landik (20-50 éves darabok is, napi üzemszerűben)
*Toyota hilux surf (főleg a rövidek és pickupok)
*Nissan terranok
* Isuzu bighorn/wizard
*lada niva

És itt gyakran lesz sáros a kerék, pláne, ha pecázni is eljár az ember, a jó helyek igencsak árkonbokron túl vannak. Aki igazi offródos, az meg is csinálja a szükséges emeléseket, erősitéseket és bizony gyakran látom a nagynyomásúval sarat vakarni a családapákat akik elugrottak kicsit kirándulni a családdal.

www.pappito.com/wp-content/uploads/2008/12/day3-90nmb-pihi1-500x333.jpg

Nekem wizardom van (amit arrafelé opel fronteranak hivnak asszem) és hosszú (4 ajtó oldalt) is meg fellépője is van az igazi terepezéshez, de bizony volt már szükség összkerékhajtásra, anélkül, hogy belementünk volna a durvába.

Szóval lehet okoskodni, hogy hummer meg izé, de az katonai buli. Emberléptékű megoldásban viszont a g-merci a király, tartósság, megbizhatóság, teljesitmény, képességek. Minden megoldva vasból meg mechanikából. Drága. De szerintem megéri a pénzét, és mivel úgy néz ki, ahogy, sose lesz belőle májerverda.

na mindegy, boldog szülinapot G!

Wazzup 2009.03.19. 02:03:44

@pappito: Ha már Isuzus vagy, egy Axiom-ot küldhetnél haza igazán, lehetőleg fektét :)

pappito · http://pappito.com 2009.03.19. 03:19:24

hehe, most látom, hogy a wizardot ámerikában amigonak hivják :)
Ez az axiom szerintem itt nincs, az usában csinálják (a közös subaru-isuzu gyárban) és különben is, túl jó az ide a gumicsimmás kiwiknek :) luxusbelső? nem lehet halat pikkelyezni a hátsó ülésen!

Úgyhogy nem küldök! Pedig csinos darab. Az is lehet, hogy időközben az isuzu megtanult személyautót csinálni, tehát van állitható fényerő a műszerfalvilágitásnál és olyan gomb a klmán, hogy fe/láb, mert az enyémben még ilyen úri huncutságok nincsenek. A nyüves tükrét persze be lehet hajtani villannyal...

Spiritmonger 2009.03.19. 03:33:44

Wazzup!

a hummerekben a terepjárásnál a súlyuk a legnagyobb probléma, utána a méretük, utána az, hogy nem a G-Klasse minőségében tervezték és gyártották őket

a brit hadsereg is valamiért G-t használ, csakúgy, mint majdnem minden európai, meg az ausztrál, meg mindenki, akinek van pénze rá, köztük a magyar is

a briteknek is van defenderjük, mégis inkább a 2x drágább G-Klasse mellett döntöttek, nem véletlenül

a bakhát kegyetlen dolog, a süppedés szintén, és utóbbi esetben elkellene az a néhány 100%-os mechanikus diffizár, ami a hummerekben nincsen

a suvokról ne beszéljünk, mert a flfező+merev tengely+diffizárak semmivel sem kiválthatóak

pappito · http://pappito.com 2009.03.19. 03:46:42

"mert a flfező+merev tengely+diffizárak semmivel sem kiválthatóak "

gyakorlatilag megmondtad, hogy mitől G a G és miért a 30 év...

köszönjük szépen a Mercedes-Benz nevében :)

Redcat 2009.03.19. 06:07:27

Én utoljára UAZ-zal mentem le az aszfaltról, lassan már 25 éve. Kedveltem, a Niva-t viszont nem.
Ha most kellene valami,akkor egy másik grácit választanék. Pinzgauer.

Jano 19 2009.03.19. 07:25:58

En egy par eve North Carolina-ban egy gyakorlo terepen Hummer 1 el mentem egy kort. Ez ugy kezdodott hogy gorgokon kelett atmenni ami ugy masfel meterresen be volt agyazva az ut testbe, utana felmasztam vele egy kb 50-80 cm falra ami utan egybol beletettem egy furdomedenceben ugy kb 50 meter hosszu talan 1 meter mely. A viz persze jott be alulrol befele, ezutan felmaszott egy kb normalis csaladi haz magasagaba egy 40 fokos emelkedon, akkor csak az egett lehetett latni, es lefele jovett pedig 30 fokos jobb oldali doles szogben ertem talajt. Ez alatt a kocsi ugy viselkedett mintha mentunk volna egy kort egy biciklivel. Holt tutti az auto. Ebben a Merci-ben meg nem ultem jol nez ki, de persze a legjobb osszehasonlitast az hogy mind a kettot vezetni ugyan azon a feltettelek mellett.

Acmee 2009.03.19. 07:58:35

@Wazzup:

Lehet vitázni nyugodtan, h H1, meg minden, de a terepjárás nem mindig abból áll, h egy kurva nagy, üres, hepehupás placcon nyomulok. Sőt... A terepjárás nagyon-nagyon sokszor abból áll, h elférsz-e két fa között, illetve meg tudsz-e fordulni egy vízmosásban. Amiben ugye a Hummer nem menő...

Tény, hogy folyókon lehet vele átpirítani, mert olyan magas és nehéz, hogy nem viszi el a sodrás, de ez nem minden. Egy terepjáró nem (csak) attól lesz terepjáró, h 1m magasan hordja a padlólemezét.

Nézz alá mondjuk egy L200-nak, azokat pont azért nem hívom terepjárónak, mivel a difi kurvára mélyre lelóg. Ha pedig fennakad a difi, baszhatod, nem mész sehova.

ucarmagazine.com/wp-content/uploads/2008/05/2009-mercedes-g-class-11.jpg

Itt a G... Nézd meg, a lökös alatt 10-15cm-el már nincs alkatrész, nemhogy létfontosságú alkatrész.

www.siliconeswamp.com/images/hummer_05/hummer6_1024.jpg

Nézd meg, kb. 20 centi van az alsó alkatrész alatt(hirtelen nem vágom, h mi az a lapos, ami lelóg). A padlólemez magassága nem minden, a legalsó alkatrész magassága a mérvadó. Ebben pedig nem hiszem, h annyira nagy különbség lenne.

A Hummer böszmeségével tényleg riasztó verda. Viszont a bucka és a sziklák nem szaladnak el ijedtükben.

Nem tagadom a Hummer terepjáró képességeit, de közel sem olyan "univerzális", pont a méretei miatt. Ahol elférsz, van helyed forgolódni, ott nincs gondod, viszont nem csak ebből áll a terepjárás.

Ahol gázlómélységre van szükség, vagy pont a súlyra, ott a Hummer a nyerő, a többi helyen viszont vagy tartja a lépést a G, vagy ott is hagyja a Hummert.

De ha már annyira terepezni akarunk, akkor Én ezzel vagyok:

img509.imageshack.us/img509/4729/vityaz02hu7.jpg

Őt Vityaznak hívják, szokásos ruszki állatság...

Asszem megegyezhetünk, hogy ilyet egyik sem tud :D

www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o

Erdő? Kitapossa waze :DDDD

Lipi1945 2009.03.19. 08:23:41

megint 2009.03.18. 23:51:24 :
"aztán miért baj, ha belül is kinéz valahogy?" Ennek van pár oka, a legelső ami rendkívül zavar, hogy súlyos több milliós felár van a csillivilli belsőségre és a W463ságra, tartalmaz gondolom egy csomó olyan extrát amire nekem semmi szükségem, meg külünben is ami nincs az nem is romlik el. Nekem extrák szintjén csak szervóra, esetleg klímára, és esetleg központizárra van szükségem. A W461 belsejét tuti könnyebb tisztítani is. ,,,más,,, Humvee VS G vitához: A Humvee is egy egyedülállú és zseniális járgány. Az összehasonlításnál viszont vegyük figyelembe, hogy azért alapvetően két teljesen különböző jószág, méretben és felépítésben is. És azért nem kéne a Humveet annyira lenézni, egyrészt azért a hatalmas terepszögei, a 37"-os gumijai, a nagy hasmagassága, a portáltengelye, az irtózatos masszivitása, és egyszerűsége azért nem viccel. Tény, hogy egy nagyobb autó, annak minden előnyével és hátrányával. De azért ilyen hülyeségekkel ha lehet ne érveljünk, hogy melyiken milyen rakéta van.

Acmee 2009.03.19. 08:29:30

@Lipi1945:

Portáltengely a Hummeren??

A katonain lehet, a polgárin nem hiszem, h portál lenne...

GGG77 2009.03.19. 08:34:49

Ha karaktereket kéne jellemezni a G-osztály az igazi férfi, az X6 csak egy öntelt, magamutogató senkiházi, a Q7 beképzelt, nagyképű, ámde buta gazdag. A H2 pedig a szimpla egybenyakú tahó.

Lipi1945 2009.03.19. 08:38:41

@Acmee: Olvasd el mégegyszer figyelmesen mit írtam, én Humvee-ről beszéltem. A Humvee a katonai HMMWV rövidítés becézése a Hummer H1 meg a civil verzsön. A H2 egy Suburban, a H3 meg valami pickupp alapjaira épült asszem, szóval közük nincs a Humveehoz.

Acmee 2009.03.19. 08:41:34

@Acmee:

Megtaláltam, a H1-ben tényleg portáltengely volt... Mindegyikben... Én kérek elnézést! :)

Acmee 2009.03.19. 08:42:42

"Az Unimoghoz kifejlesztett portáltengelyt ma már más márkákban és más típusú járművekben is alkalmazzák. Terepjárók terepjáró-képességének növelésére ideális szerkezet, de olyan helyeken is találkozhatunk vele, ahol nem a szabad hasmagasság, hanem a belső tér növelése a cél. Alacsonypadlós városi buszokban a terepjáró-elrendezéshez képest fordítva, a tengely középpontját a kerékközéppontnál lejjebb süllyesztve szerelik be, így a padlómagasság további csökkentésében játszik szerepet. Az Unimog után a legismertebb és sokak által igen kedvelt portáltengellyel szerelt jármű mégis a Hummer H1, amelynek nem csak katonai, hanem civil változata is ezzel a megoldással készül."

Szóval MERCI KOPPINTÁS A HUMMERBEN :DDDD

ROTFLMAO :D

Lipi1945 2009.03.19. 08:52:06

"Az Unimoghoz kifejlesztett portáltengelyt" Már a Swimmwagenekben is volt portaltengely, meg néhány Kübelwagenben is, mikor az Unimog még nem is létezett, ha jól tévedek. Szóval ez, hogy mikor ki és hol csinálta az elsőt megérne egy kutatást.

Acmee 2009.03.19. 08:54:29

@Lipi1945:

Kerestem, de nem találtam rá a feltalálóra...

Acmee 2009.03.19. 09:00:10

@Acmee:

Amit találtam, az, hogy a Kübelwagenben is voltak már, ami köztudottan WWII-es német terepjárók voltak...

Lipi1945 2009.03.19. 09:01:50

@Acmee: Hehe, Énse :D De mondjuk a portál egy egyszerű fogaskerékpár. Azt meg már jó régen feltalálták. :D

Acmee 2009.03.19. 09:04:52

@Lipi1945:

Tény, bár ilyen irányú alkalmazása sztem vhol a világháborúk környékén lehetett :) Bár nem találtunk konkrét nyomot a feltalálóra, ezért Én a Kübelwagenhez fogom kötni, mint az első, dokumentált portáltengely alkalmazást :)

pbá 2009.03.19. 09:15:03

Rengeteg az érdekes komment... :)

Egy valami biztos. Hozzáértő(!) szakemberek pár éve végeztek egy kutatás féleséget, és megállapították, hogy a G-klasse a jelenleg és valaha legjobb tereptulajdonságokkal rendelkező terepjáró. Persze tankot, Unimogot nem vettek bele.

Amúgy, ha a dizájn nézzük, ami a G-nél sztem talán másodlagos, pont az egyszerűségében és markánsságában rejlik a szépsége. Arról meg már nem is beszélve, hogy milyen minőségi anyagokból készült a gép.

Összességében nem véletlen kerül annyiba, amennyibe, az pedig már egy teljesen más téma, hogy ki, miért vesz ilyen autót...

Spiritmonger 2009.03.19. 09:50:33

még annyit, hogy a G-klasse nem azért a legjobb, mert már elmúlt 30 éves

hanem azért, amit belepakoltak a kezdetektől fogva, és most a 463-as sorozatban is benne van továbbfejlesztve

MECHANIKA, nem elektronikus hókuszpókuszok az, ami örökéletűvé teszi a gépet

nem romlik el, nem véletlenül olyan drága, mint amilyen, itthon 20 éves, terepen nyúzott példányokért bőven több, mint 2 milliót kérnek, az azonos motorral és felszereltségi szinttel ez a legdrágább mercedes újkorában is

a portáltengely sem rossz, de ahhoz már unimog méret kell, szerintem ilyen méretben egyszerűen nincs elég hely a szériagépeknek a karosszéria teljes átalakítása nélkül, ekkora méretben a merev tengely terpesztési képessége nagyobb

katonai vonalon vezettem a MH állományából néhány gépet, még vagy 15 éve, ott nálam az Ural nyert, de az is a mechanikáról szólt, azzal a különbséggel, hogy az elromlott folyton, a G meg nem romlik el

az meg, hogy közúton is lehet vele menni, újabb jó pont

Lipi1945 2009.03.19. 09:56:58

@Acmee: Juteszembe, akartam reagálni erre a jó hosszú hozzászólásodra is csak közben elvoltunk a portáltengelyekkel.:) Tehát:

"Nézd meg, kb. 20 centi van az alsó alkatrész alatt(hirtelen nem vágom, h mi az a lapos, ami lelóg). A padlólemez magassága nem minden, a legalsó alkatrész magassága a mérvadó. Ebben pedig nem hiszem, h annyira nagy különbség lenne.
"

A legalsó alkatrész a Humveenál a futómű lengőkarjai vagy hogyhíjják ezeket, de egyébként a kialakítása miatt az alváza a padlólemez felett van ill azzal egyvonalban kezdődik, a differenciálmű is a padlólemez képzeletbeli síkja felett van, minden afelett van kivéve azokat a futóműalkatrészeket, tehát érzékeny alkatrész egyeltalán sincs a padlólemez alatt, azok a lengőkarok meg iszonyat brutális anyagmennyiségből készültek.

De persze a Humvee ilyen szempontból egy speciális eset.

Az a lapos ami lelóg, ha az amire én gondolok, akkor az szerintem egy tuning alkatrész, lehet hozzá kapni egy fémcsövekből készült védő akármit amiven az alját védik mégjobban, de annélkül se kell nagyon félteni.

A legalsó alkatrész magassága, az az emlegetett futómű alkatrészeket leszámítva a hasmagasság, ami egy gyári állapotú G-nél biztos nagyobb. De ugye mivel hosszabb és szélesebb ezért erre gyakran szüksége is van.

"h elférsz-e két fa között," Tény, énis jártam már olyan helyen ahol a fák mindkét oldalon hajtogatták be a tökröt, de az utak nagy többségén elfér, nem hinném hogy nagyobb mint egy Gaz66 vagy egy IFA.

Egyébként a szélességét leszámítva nem olyan húdenagy autó, szerintem, a teteje az kifejezetten alacsonyan van, és hosszra se olyan vészes.

Lipi1945 2009.03.19. 10:08:29

@Spiritmonger:

"a portáltengely sem rossz, de ahhoz már unimog méret kell, szerintem ilyen méretben egyszerűen nincs elég hely a szériagépeknek a karosszéria teljes átalakítása nélkül, ekkora méretben a merev tengely terpesztési képessége nagyobb
"

Nem kell hozzá Unimog méret, lásd Kübelwagen. De UAZ-ból is volt portáltengelyes verzsön. És lehet kapni portált Patrolhoz, Jeepekhez, LandRoverekhez, tuningként, és biztos lehet még sok máshoz is.

A karosszériát a jóval nagyobb kerekek felszerelésekor kell esetleg átalakítani, ez a legtöbb esetben kimerül abban, hogy a kerékíveket kivágják kicsit nagyobbra.

Van merev portál tengely is (Unimog, UAZ) ami nem terpeszt kissebet mint a portál nélküli merevtengelyek.

hegyilany 2009.03.19. 10:10:40

Egy Ausztráliában élő Landy-s (!!) ismerősöm mesélte, hogy ott a sivatagban, ahol az életed múlik az autón, CSAK a Toyota Land Cruiser jöhet szóba. Lehet akármilyen fasza terepjáró a defi, a patrol, a gémerci, megbízhatóságban nyomába se érnek a Toyotáknak...
Az öreg amúgy egy Serie III-at hajtott.

pappito · http://pappito.com 2009.03.19. 10:54:06

az öregnek a toyotához a legolcsóbb az alkatrész ott oziban :)

arról nem is beszélve, hogy a toyotákat szarérhugyér megveszik, mondjuk úgy egy gelandewagen árának a tizedéért, rákölt mégegyszerannyit és akkor az abok se isszák ki belőle a gázolajat...

rohadt vidékek vannak arra, az biztos, akármi szarral nem nagyon lehet nekivágni, (és land cruiserek is bazijók) 2-3 marmonkanna úgy van mindenkinél, mint máshol személyi...

Lipi1945 2009.03.19. 11:02:34

@pappito: Úgy ráadásul, hogy Landcruiserekbe 90+90 liter gázolaj fér. :)

pollucs 2009.03.19. 13:44:58

Hali!
Olvasva a hozzászólókat, csak egy rövid kommentet tennék közzé :).
Kb 15 éve terepezek munkámból kifolyólag.
Sok vasat próbáltam már ( Niva, Land Rover Def 110, UAZ ), mostanság Gémergákkal járok (461). Mindegyik autónak megvan a jó és a kevésbé jó tulajdonsága (nem írom, hogy rossz, mert a fanok leanyáznak :).
Egy biztos, jó szemmel és kellő lendülettel majdnem mindenhol elmész, akármilyen gépen ülsz. A G Mercis tapasztalatom annyi csak, hogy 2 hónap masszív használat után (full terep, homok, mocsár,sár és árokjárás után) a szervízköltsége kb 7 ezer HUF volt. Olajcsere plusz légszűrő, pedig kapta az ívet üveghangon. Jah és csak másfél guriga volt meg 1986-os!
Üdv

pollucs 2009.03.19. 13:48:59

...és sok L200-ast is nyűttem meg Toyotákat, de azok pick up-ok voltak, amik ugye nem terepjárók csak úgy néznek ki :)

Acmee 2009.03.19. 14:13:53

@Lipi1945:

:) Nem a lengőkarokra gondoltam. Amit belinkeltem a hosszú kommentemben képet, azon látszik, hogy középen lelóg valami lapos cuccos. Tény, hogy Én is úgy nézem, hogy valami keret az, de akkor is levesz jókorát a hasmagasságból.

A méretei pedig szimplán: Nem európai szemhez való... Teherautóhoz képest tényleg nem nagy, de ha az európai terepjárókat nézzük, igencsak kilóg a sorból...

Amúgy pedig -nem tudom ki- jól mondta, hogy a Hummer az igazi nagydarab, hurkanyakú amerikai tahógyerek, ami lendületből mindenen és mindenkin átmegy. Erre van építve. Nem egy mozgékony, manőverezhető, élvezhető, "sportolható" cucc, hanem egy durrbele,fejjel a falnak típusú terepjáró...

Mint minden amerikainál, a nagyobb a jobb...

Acmee 2009.03.19. 14:16:54

@Acmee:

Amúgy pedig a teherautóknál nem nagyobb, de ugye a terepjáró nem (csak) arról szól -mint ahogy írtam-, hogy az erdőben egy teherautó által kitaposott ösvényen mászkálok...

Abban tényleg jobb a Hummer, pont a giga-kerekek és a nyomtáv miatt...

Wazzup 2009.03.19. 15:39:04

Szerintem ezeket a mai csillivilli 15-20millás G Merciket éppúgy nem viszik komoly terepre, ahol "a fák hajtogatják a tükröt meg a bokrok huzzák a dukkót", mint hogy nem slaggal takarítják őket. Nem értem mire ez a melldöngetés hogy de ez ott is elmegy ahol ezmegaz nem, mert ugyanugy nem viszik be őket a süsnyébe csörtetni mint egy Q7et vagy X6ot. Mára hatetszik hanem a G merci is pont ugyanugy elqrvult mint az összes többi, ezt is nyaknélküli tahó orosz gengszterek veszik (mint amcsiba a néégerek a hummert), arra hogy max falusi murvára kimenjenek vele behajtani.

Tomchy 2009.03.19. 18:56:03

Had idézzem Lapa kollégát: "azért tegyük hozzá, hogy a mostani kínálatban van a luxus g (w463) meg van az eredetihez (w460) sokkal jobban közelítő worker (w461)."

www.pbase.com/flydutch/w461_worker

"de a HMMWV már bizonyított ebben a témában ott, ahova a WJeep (Amerika G)kevés lett volna." Elég sok mindent hordozott anno szegény Jeep is:
ourworld.compuserve.com/homepages/Jeep_man/versions.htm
Erre még nem kellett volna lecserélni.
Vitathatatlan, hogy a Willy's is a világ legjobb terepjárói közt van(volt). Miért? Könnyű, rövid, mozgékony, bárhol elmegy.
Nem győzzük sokan sokféleképpen megértetni veled. "Kultusz van a G merci köré építve, hogy ez az igazi kemény terepjáró, ezért a katonás megjelenés is, de van aki ebben a kategóriában sokkal jobb nála." Univerzalitásban NEM jobb a Hummer, sőt. Ami nem egy k..va széles sivatag, ott bajban van. Robby Gordon 8. lett idén a Dakaron. Milyen is volt az az autó? Az egész kasztni üvegszálas volt, hogy piszok könnyű legyen, mert az eredeti tömeggel alkalmatlan versenyzésre. Tömege 3800 font (kb 1700 kg) volt, a gyári H2 alapállapotban 2900 kg!!! www.hummer.hu/hummer.html (Ja, és 17 mFt-nál indul. Ezt szívesebben vinnéd terepre, mint a 20 mFt-os G-t? Nem hinném...)

Továbbra sem érzem átgondoltnak az érveidet, hogy miben lenne a Hummer bármelyik verziója bármiben jobb, mint a G.

Lipi1945 2009.03.19. 19:10:28

@Acmee: Hát 40centiből az a pár centi bagatel. :) Igazad van, én is ilyesmit mondtam, a Humvee egy nagyobb gép annak minden előnyével és hátrányával, pl 1,1/4 ton truck a humvee, a Gnek ennél biztos kissebb a terhelhetősége. De annyira másfélék, hogy nem is toom miért mennek itt az emberek szinte ölre azzal, hogy most melyik a jobb.

@Tomchy: Annak a gépnek amivel Robby Gordon indult a dakaron annyi köze van akármelyik hummerhez, hogy rávót írva, hogy hummer. Az egy hátsókerekes középmotoros buggy szerűség.

@Wazzup: Hagyd már a hülyeségeidet!

Lipi1945 2009.03.19. 19:17:08

@Acmee: "A méretei pedig szimplán: Nem európai szemhez való... Teherautóhoz képest tényleg nem nagy, de ha az európai terepjárókat nézzük, igencsak kilóg a sorból...
"

Olyannyira nem, hogy nálunk a kressz is a teherautók közé sorolja.
Kilóg az az amcsi terepjárók, SUV-ok közül is csak nem annyira mint az EU-Japánok közül. :D (De japánoknak meg van Mega Cruiserjuk:))

pollucs 2009.03.19. 21:59:00

@lapa:
Öszvér a kocsi, forgalmiban 1986 van, a régi motor 230 benzin volt. Most soros 5-ös, 3000-es zöcséges merci diesel. Lehet, hogy igazad van és ez egy 460. Nem tom pontosan, mert 5 db van a cégnél + egy benzines Puch, elképzelhető, hogy elnéztem, de az rémlik, hogy 461-et olvastam. Holnap megnézem :)

Tomchy 2009.03.19. 22:19:43

@Lipi1945: Egyetértek, a csak a műszerfal és a futómű az, ami erősített ugyan, de hasonló a H3-aséhoz - ha jól látom.
www.robbygordon.com

Wazzup 2009.03.20. 00:28:31

@Tomchy: "Ja, és 17 mFt-nál indul." A H1 (amiről eddig beszéltem) egész pontosan 25.5 milla volt nemrég alapáron... :D Azt lehet kivinném még terepre is! :) G-Merci vagy H2? Betonjáró divatterepjárók városi gangsztereknek, csak militárisabb külsővel mint egy Q7 vagy X6.

@Lipi1945: "Kilóg az az amcsi terepjárók, SUV-ok közül is" Láttál te már Ford F650-et??? Mert a Hummer kb felállhat a platójára, mint a felénk rohangáló pickupokra egy quad vagy jetsky.

Mellesleg akinek a méret a gond, ott a H3 is, pont az ilyen G merci félék ellen, mondjuk az már tényleg hobbiató kategória, de legalább kicsi! (Azis jobban kéne egy G-nél) :)

Wazzup 2009.03.20. 00:37:57

Amúgy az egész hummer dolog csak onnan jött, hogy ez a világ legjobb terepjárója..., az igazi..., az utánozhatatlan..., csak mert a csillagot tolja maga előtt. Ugggyanmár, azért ne túlozzunk már! :) Részemről végeztem, sziasztok.... HUMMER A KIRÁLY!

uglykid 2009.03.20. 04:23:35

Egyszerűen felesleges a vita!
A "G" Európa legjobb terepese, a H1 terepe ott kezdődik ahol a G-nek véget ér!!!
A hasmagasság többet ér bármilyen elektronikánál!
Amúgy melyik őrült megy Hummerrel erdőbe?
"Abrams őrmester" majd csinálja az utat!
Mi maradna a G-ből, ha kidobnák ejtőernyővel??
Béke

Lipi1945 2009.03.20. 08:34:30

@Wazzup: Ja ja ja :D Láttam már Ford F650-et, viszont úgynézki te nem, mert akkor azonnal feltűnt volna, hogy az egy teherautó(GVWR:26000lbs)! :) De tény, hogy csinálnak belőle jómódú megalománoknak Pick-uppot is, de az is teherautó. De igazad van egy nyerges Mack-re meg akár 2-3 is felfér, a Humvee ahhoz képest meg kifejezetten kicsi. :D

Lipi1945 2009.03.20. 08:55:28

@Wazzup: Pontosítok a kedvedért, szélességével lóg ki, a hossza és magassága szerintem még európában sem különösebben riasztó 129,5" a tengelytávja, Defenderből is van 130as. 4,6méter hosszú, ennél simán hosszabb a legtöbb 5ajtós terepjáró, Patrol Landcruiser, stb de a nálunk gyakori pickuppok is hosszabbak. A magassága 1,8 méter, ezse kiemelkedő. Persze úgy magába a kis vackok közt hatalmasnak tűnik minden irányban, de nekem volt szerencsém egy kicsit emelt hiluxból látni egyet, beálltunk mellé, és kicsinek tűnt. :)

kukaberci (törölt) 2009.03.20. 10:11:00

Mikor ír már valaki a Citroën kacsáról legalább negyedakkora cikket, mint a Mercedesekről?

Wazzup 2009.03.20. 12:21:32

@kukaberci: Majd ha valaki ráragaszt egy merci csillagot az orrára, Cs.Zs. meg másnaposan azt hiszi valami új koncepció autó! (amit eddig észre se vett a stutgarti szemellenzőjétől) :) :)

bpm (törölt) 2009.03.20. 12:51:43

Sokat Boldogat G!

A legnagyobb baj az, hogy sok ember olyanról okoskodik, amihez fingja sincs. Amúgy mindenkinek az a világ legjobb terepjárója, ami neki van. Nekem volt több is, de a most aktuális a leg, bár a gyári állapothoz nem sok köze, ezért nem is mondom meg, hogy ki gyártotta. Gyárilag egyik sem teljesen alkalmas a terepezésre. Akinek meg nincs és nem is lesz, csak a youtub-ra meg a google-ra tud hagyatkozni. Ott meg a bevezetést követő ügyes reklámhadjáratoknak köszönhetően általában a Hummer hamarabb kerül elő, mint a G.

Soha nem vezettem Hummert, ezért nem tudok nyilatkozni, hogy milyen, de hogy őszinte legyek nagyon nem vágyok rá!

Viszont fa..ságnak tartom, hogy egy G Merciről szóló cikkhez valaki a rakétás Hummert hozza fel és löki a sok összehasonlítós kö..ögséget!

Most arról van szó, hogy egy 30 évvel ezelőtt megalkotott vas kisebb ráncfelvarrások után ugyan, de még mindig forgalomban van. Megnézem majd 30 év múlva, mire lehet használni a mai "terepjárókat". Addigra már azok rég be lesznek olvasztva és csinálnak belőlük valami konektorra dughatós, üzemanyagcellás, feltölthetős, keréknélküli ördögszekeret.

pickapu 2009.03.20. 13:27:27

@Wazzup: Szerintem csak fosod a szót, és könyvből láttál még csak terepjárót! Hogy jössz Te ahhoz, hogy olyan kocsit fikázz, amit legalább másfélszer annyi ideig gyártottak mint amennyit eddig éltél, olyat meg az egekbe emelj, amit csak képről ismersz? A cikk írójának pedig több tiszteletet, mert a hozzászólásaid alapján még csak csókolommal köszönhetsz neki!

Spiritmonger 2009.03.20. 14:39:16

@uglykid: na, mesélj, milyen is az a terep egészen pontosan?

nagy lapály a szavannán, ahol simán elfutnak a bp-bamako daciai is?

esetleg az az emelkedő, amit egy audi 90 lazán visz, de a hummer nem, lásd az egyik linkelt videoban?

esetleg az az erdős/sziklás terület, ahol kicsi a hely?

mesélj, világosíts fel kérlek!

uglykid 2009.03.21. 05:57:56

@Spiritmonger: "S, lőn világosság!"
Na, ne röhögtess azzal az audi reklámmal, mert hanyatt vágom magam!!Te is azok közé tartozol, akik bevesznek minden marhaságot?
Az audi sísáncos reklámjánál pl. drótkötéllel húzták fel a kocsit...szánalmas germán tempó!!
Tudod az ember gépeket gyárt egyéb feladatokra.Pl. Holdjáró, Marsjáró, Terepjáró, Telekjáró, Katonai jármű...
Ha jól tudom a hummer gázlómélysége 70cm vízben, kb. 50cm-es sziklákat is átlép.A guminyomást menet közben lehet változtatni stb.
Ahgy egy Trabant Tramp-et sem hasonlítjuk a G-hez, úgy a G-t sem hasonlítjuk a H1-hez!
Amúgy a G-nek is van jópár típushibája de ezt a tulajok jól tudják..

Tomchy 2009.03.21. 11:15:53

@uglykid: "G-nek is van jópár típushibája de ezt a tulajok jól tudják"

Egyet mondj.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.21. 12:07:51

@Tomchy: ööö hát a fenti képen is bemutatott w460-nál az eddigiek:

a hátsó bigyó, ami a rugót fogadja a vázra csészealj alakú, és nincs rajta lik.

ugyanez a helyzet a két vasútisín legelejénél, a záró elemek csak középen vannak kifúrva, a legalsó pontokon nincs nyílás a víznek. szerintem már 25-30 éves korban felüti a fejét itt a rozsda, 60-65 évesen pedig már maradandó károsodást is okozhat.

a kilométer-számláló 20-25 év után mechanikai hibákkal küzd, jellemzően nem javítható tartósan.

nehéz normális méretű ásót beépíteni a motorháztetőbe.

ja, meg a bal szélvédőben este kicsit tükröződnek a jobb oldali fények. lehet, hogy nevetséges, de ez a legzavaróbb fícsör.

a terepjárók meg mind jók, mert infrastruktúra-függetlenek. nagyjából ez jön le a sok különböző típust próbált emberektől is. ha nem akad el az ottó a földúton, sárban minden OK. aztán egyik típus jobban szeli a mély sarat mert könnyű (pl. szamurájok), a másik meg marha lapos, ezért nagyon durva szögekben is tud mászni (hummer). a g merciben az a megnyugató, hogy minden alkatrészre rá van írva: "made in germany".

és ezt szó szerint. nekem akkor volt az első komolyabb problémám, mikor kicseréltem a porlasztókat új, "made in india" darabokra. mint kiderült ugyanis Sanjay szalagmunkás benne hagyta a sorját az egyik eszközben. persze ha Karesz látja a kocsit előtte és szétszedi a csúcsot, hogy megcsiszolja vizessel mindez nem történik meg.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.21. 12:16:21

@lapa: ja, és az üzemanyagtank sem örökéletű, mert az őt támasztó haspáncélhoz illeszkedik, itt tipikusan megint megáll a homok, víz. azt írták érdemes lehet közdarabokat rakni közéjük, most én így tettem. vagy lehet kapni drágán műa tankot.

szóval száz szónak is egy a vége: senki ne vegyen ilyen szart, 50-60 éves korban már a gatyája is rámegy annyira széthullik ha tízévente nem rakják kicsit rendbe.

Spiritmonger 2009.03.21. 12:47:07

@uglykid: az audi sísáncos reklámjánál nem húzták a kötelet, hanem az biztosított

a gázlómélység egyedül atól függ, hogy milyen magasan van az elektromos gyújtás, szóval az indifferens

lépcsőmászásra már linkeltek itt videót, a sziklákon saját magát összetörő h1-ről szintén

a hasonlításban igazad van, ugyanis az etalont, mint a G-Klasset, nem hasonlítjuk semmihez, az a zsinórméréték, az öntőforma
minden más csak utánzat

mit gondolsz, miért van olyan rettentő ára a G-mercinek szinte évjárattól függetlenül?

segítek, azért, mert ezt az örökkévalóságnak tervezték, nem úgy, mint az amerikai típusokat

a guminyomás változtatása jellemzően a mély homok/sár esete a nagyobb felületért, itt sokat segít, ha nem iszonyú nehéz az autó

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.21. 15:21:49

@Spiritmonger: dízelnél még az elekromosság se játszik, ott csak a beszívócső magassága meg a sofőr tüdeje tehet pontot a játék végére.

www.youtube.com/watch?v=DVEj6hrEZ98

Lipi1945 2009.03.21. 21:06:30

@Spiritmonger:

Ja szöges gumival letaposott havon. :D Az nagyon tapad, WRC-sek állítólag gyorsabban nyomulnak a havas pályán szöges gumival mintha aszfalton mennének ugyanott.

"a hasonlításban igazad van, ugyanis az etalont, mint a G-Klasset, nem hasonlítjuk semmihez, az a zsinórméréték, az öntőforma
minden más csak utánzat
"

Jah minden más csak utánzat. :D Nézz már utána mi volt elöbb Jeep, Land Rover, Land Cruiser, Patrol vagy a G. Ebben a hagyományos terepjáró (kapcs öszk, felező, merevtengelyek) kategóriában.

"segítek, azért, mert ezt az örökkévalóságnak tervezték, nem úgy, mint az amerikai típusokat"

:D:D:D:D:D Biztosan sokat láttál már. :)

"a guminyomás változtatása jellemzően a mély homok/sár esete a nagyobb felületért, itt sokat segít, ha nem iszonyú nehéz az autó "

Meg köveken is jóljön, és akkor is ha iszonyú nehéz az autó, lásd Unimog vagy mégnagyobb teherautók.

"a gázlómélység egyedül atól függ, hogy milyen magasan van az elektromos gyújtás, szóval az indifferens"

Jaja dízeleknél milyen magasan van ez az alkatrész? :D Meg aztán köztudomású, hogy a vízbűl szedi ki a zoxigént tehát mindegy, hogy vizet szí aza szerencsétlen motor vagy levegőt. Nem igaz? :D

Az egyik legjobb terepjáró a Gé, de te nagyon elvagy tájolva. :)

@uglykid:

Ritka az ilyen autóknál a típushiba. Álltalában csupa egyszerű jólbevált megoldást alkalmaznak.

Szerintem nagyobb az a gázlómélység 70 centinél, a levegő beszívó a motorháztetővel egy magasságban van a legalacsonyabb esetben, amit ugyan nem toom pontosan milyen magas, de szeritnem az több mint 70 centi. A 37es gumik önmagukban majdnem 1méter átmérőjűek.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.15. 10:40:59

@Wazzup: ezt csak a rend kedvéért rakom be a posztra később rábukkanóknak, most találtam.

www.vezess.hu/hirek/oldtimer_veri_a_hummert/6931/

szóval már a g anyja is elpicsázta a hummert, rakettya ide vagy oda.
süti beállítások módosítása