HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Hogyan lett (és volt) Dömsödié az Autó2?

2009.02.02. 14:36 :: Winkler Róbert

Szombat hajnalban már aggódtam, hogy Dömsödi Gábort se fogjuk megúszni, ugyanakkor persze azért reménykedtem. Mindhiába: megjött az ő közleménye is. Akit érdekel az Autó 2 sztori, azoknak mindenképpen ajánlom, összeszedett dolgozat.

13 éve használja jogtalanul Surányi Péter az Autó2 nevet

A tények

Kedves Kollégák!

Az elmúlt napokban - akaratuk ellenére - sok tudatosan terjesztett jogi és tárgyi tévedés került el Önökhöz. Személy szerint nagyon ellenemre van ez a fajta „sárdobáló" kommunikáció, de a nevem, cégem, és az Autó2 márkanév védelmében kénytelen vagyok megszólalni, és az alábbi tényeket rögzíteni:

1. Az Autó2 név, és a műsorötlet Dömsödi Gábor szellemi terméke. 1989. májusában adta be akkori főnökének, Peták Istvánnak (MTV/TV2) a műsor szinopszisát. Ez a műsor címét is tartalmazta. A ma is használt grafikát három évvel később Lóránt Attila grafikusművész készítette, Dömsödi akkori produkciós cége, a Dömsödi és Friderikusz Produkció Kft. megbízásából és a cég költségére.

2. Az első műsor, amelynek Dömsödi a főszerkesztője és műsorvezetője volt, 1989. szeptemberben került képernyőre.

3. Az Autó2 műsorban előbb riportalanyként, később a főszerkesztőnek, Dömsödi Gábornak beosztott újságíróként szerepelt mások mellett Csikós Gábor, Földvári András, és Surányi Péter, akik akkor alapították az Autópiac című lapot.

4. Az Autópiac fizetett az MTV-nek, hogy a lap, és az újságírók szerepelhessenek a műsorban.

5. Az Autópiac című lapot később, - amikor az Autó2 műsor reklámjának köszönhetően is sikeres lett - Surányiék piaci áron eladták a német Motorpresse Kiadónak. Alkalmazottként továbbra is a lapnál dolgoztak, a lap pedig tovább fizetett az MTV-nek a reklámozásért.

6. Surányit fegyelmivel eltávolították a Kiadótól, mivel saját nevén adta ki a Kiadó tulajdonában lévő szellemi terméket. (autókatalógus) A perben az eltulajdonítás tényét a Kiadó nem tudta bebizonyítani, de a „csapat" munka nélkül maradt.

7. Mivel a fegyelmi valódi okát Surányiék eltitkolták, (már akkor is személyes konfliktusra hivatkoztak, csak akkor a Motorpresse vezetőjével.) segítségként, mint az Autó2 név tulajdonosa, Dömsödi Gábor lapalapítóként a saját nevére jegyezte be az Autó2 című lapot, és ezt – jóhiszeműen - használatra átengedte a három fent nevezett kollégának. A Dömsödi által támasztott feltétel a műsorban való aktív részvétel, és az MTV-vel kötött külön kereskedelmi reklám-megállapodás volt. A lap Kiadója 4 forintot fizetett eladott laponként a műsorban lévő lapreklámért. Ezt a szerződést Dömsödi nem látta, és nem írta alá, de nem is kellett volna, mert nem a műsor nevét, jogait, szerkesztését, hanem az abban lévő lapreklám sugárzását, a reklámidőt érintette. Mint minden ilyen szerződést, ezt is az MTV Kereskedelmi Igazgatósága kötötte meg a szerkesztőséggel.

8. Közben Surányi Péter megállapodott az akkor már nagyon beteg és azóta elhunyt kiváló szakíróval dr. Nádasi Antallal, hogy ő lemond az „Év autója" zsűritagságáról, Surányit javasolva a maga helyére, és cserébe ő lesz az Autó2 című lap elnöke. Ezt Dömsödi etikátlannak tartotta. Tónit nagyon tisztelte, és azt, hogy őt ilyen módon kényszerhelyzetbe hozzák, nagyon ellenére volt. Többször kijelentette: saját szakmai jogán kell neki munkát adni, nem a címért cserébe. Ez nem történt meg. Innen kezdődtek a feszültségek.

9. 1995-ben a szponzorok, hirdetők által jelzett további súlyos etikai és más fegyelmi gondok miatt Dömsödi megköszönte Surányi Péter addigi munkáját, és kitette a műsorból.

10. 1996. januárban Surányiék megkísérelték saját maguknak bejegyezni az Autó2 nevet és ábrás védjegyet. Ezt egy kétéves perrel elsőbbségi jogait bizonyítva, Dömsödi megakadályozta, és így a Magyar Szabadalmi Hivatal döntése alapján az Autó2 név és ábrás védjegy 1996. április 18-tól bejegyzés szerint is Dömsödi Gábor cége tulajdonává vált.

11. Azóta, tehát 13 éve Surányi Péterék ezt a nevet és ábrát tudatosan és jogszerűtlenül használják, és gazdagodnak vele.

12. Igaz tehát az, hogy 17 éve jelentetnek meg lapot ezzel a névvel, de ebből 13 éve jogszerűtlenül, a törvényekkel szembemenve, Dömsödi Gábor jogos tulajdonát eltulajdonítva teszik ezt. Ezt a tényt Surányiék egyetlen közleményükben sem említették.

13. 1996. áprilisában, tehát a bejegyzés idején már 7 (hét) éve ment az autós műsor. A lap akkor 4 éves volt. A műsornak havi 2 millió 400 ezer nézője volt. (2 adás/hó) A lapnak maximum 100-200 ezer olvasója. Nem igaz tehát, hogy a lap csinálta meg az Autó2 nevet, hanem ennek pont az ellenkezője igaz: a Dömsödi tulajdonában lévő név csinálta meg az autóslapot!

14. Az azóta eltelt 13 év alatt, Dömsödi Gábor több esetben felszólította Surányit a békés megegyezésre, vagy a névváltásra, de mindig elutasító választ kapott. Maradt tehát a peres út. Ez alatt Surányiék húzták az időt és tovább használták a Dömsödi nevére bejegyzett védjegyet.

15. 12 év és számtalan mellékes, de időhúzó per után 2008. május 8-án a Bíróság jogerős másodfokú ítéletében is eltiltotta Surányiékat az Autó2 név, és védjegy használatától.

16. Itt, az immár minden szintet megjárt, jogerős pervesztés után Surányiéknak végleg meg kellett volna változtatni a lapjuk címét. Megtehették volna, hiszen évekkel korábban bejegyeztették a „AZ Autó" címet és a hozzá tartozó domain nevet. Mégsem változtattak. A nyertes per után Dömsödi ajánlatot tett Surányiéknak a jogok eladására. Az ügyvéd által eljuttatott, és átvett, tehát megismert szerződéstervezetre még csak nem is válaszoltak, és nevet sem változattak.

17. A Bíróság Surányiék mondvacsinált indokkal beadott perújrafelvételi kérelmét is elutasította első fokon, 2008. október elsején.

18. Ezen bírósági ítéletek alapján az Örökségvédelmi Hivatal Lapengedélyezési részlege Dömsödi nevére írta át az Autó2 lapnevet.

19. 2009. január 28-án, a jogerős lapengedély birtokában jelent meg a Dömsödi-féle Autó2.

20. Már két napja az utcán volt a lap, amikor a lapengedélyt Surányiék eljárási hibára hivatkozva visszavonatták. Tehát - nagy kárt okozva - be kellett szedetni a tulajdonos (Dömsödi) lapját, a Hatóság eljárási hibája miatt. (Az történt, hogy nem kézbesítették Surányiéknak a határozatot. Olyan ez, mint az amerikai filmekben: az elfogott bűnözővel ismertetni kell a jogait. Ha ismertetik, attól még bűnös, de ha elmarad a jogismertetés, az eljárási hiba.)

21. Tehát a Hivatal nem az álláspontját változtatta meg csak az eljárási hibát orvosolta. A procedurális hiba nem az jelenti, hogy a minisztérium döntése nem helyénvaló, hanem azt, hogy még nem jogerős.

22. Eközben az AZ Autó (Az AZ embléma is megtévesztően hasonlít az A2-re, ez is jogsértő) című lap kint van a standokon és külön is szerepelteti címlapján az A2 emblémát amitől a Bíróság eltiltotta a Kiadóját. Ráadásul még ennek a lapnak a kiadói hivatkoznak a jogra, amivel ahogy eddigi pályájuk során többször, most is visszaélnek.

23. Érdekesség, hogy azon az internetes címen (www.auto2.hu) terjesztik hamis vádjaikat, amelyek használatától, szintén jogerős ítéletben eltiltotta őket a bíróság még 2008. május 8-án.

24. Ez tehát a múlt. A jövő pedig az, hogy a Hivatalok rendezik soraikat, és az Autó2 végre 13 év jogbitorlás után annak a kiadásában jelenik majd meg, akit a jogai megilletnek, vagyis Dömsödi Gáboréban.

Eddig tartott a tények felsorolása.

Kedves Kollégák!

Amint az Autó2 szakmailag újra az őt megillető helyre jut a magyar autóslapok piacán, természetesen hitelrontási és kártérítési pereket leszek kénytelen indítani a lapot és a kiadómat ért károk enyhítésére. Ettől függetlenül volt szaktársaimnak a munkájukhoz sok sikert kívánok, és azt, hogy új lapjuk nélkülem is olyan sikeres legyen, mint az első kettő, (az Autópiac és az Autó2) amit az én segítségemmel vezettek be.

A fenti állításokat határozatokkal, ítéletekkel, szerződésekkel tudom bizonyítani. Ha érdekel valakit, az eredeti dokumentumot is bemutatom, sőt ügyvédem is szívesen áll rendelkezésre, hiszen a teljes szakmának az az érdeke, hogy hamis tények állítása alapján ne lehessen senkit a nyilvánosság előtt kedvezőtlen színben feltüntetni, úgy ahogy ez most velem történt.

Dömsödi Gábor

Budapest, 2009. február 2.

A hivatkozott dokumentumok letölthetők innen:

Mellékelem jogi képviselőnk dr. Óvári Győző ügyvéd összefoglalóját:

JOGILAG RELEVÁNS TÉNYEK
Az Autó 2 című autós magazin alapítói és kiadói jogaival kapcsolatos vitában

1. „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft 1996. április 18-a óta kizárólagos tulajdonosa az 155 462 lajstromszámú „a2-autó2" ábrás védjegynek.

2. A védjegyet az oltalmi idő alatt a tulajdonos engedélye nélkül, jogellenesen bitorolta az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság, azzal, hogy jogilag védett Autó 2 címet, és a szintén védett a2 logót felhasználva jelentetett meg folyamatosan egy autós magazint.

3. A törvényes tulajdonos „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft többször próbált tárgyalások útján a jogainak érvényt szerezni, de az Autó 2 kiadója – kihasználva azt a törvénysértő helyzetet, hogy a lapnyilvántartásban ő szerepelt kiadóként – éveken keresztül a legkülönbözőbb eszközökkel és módszerekkel ezt megakadályozta, és a törvénysértő helyzetet folyamatosan fenntartotta.

4. „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft végül 2002. április 25-én peres eljárást kezdeményezett a védjegybitorlás megállapítása és a védjegyet bitorló Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaságnak a jogosulatlan védjegyhasználattól történő eltiltása érdekében.

5. A több éves peres eljárás eredményeképpen a Fővárosi Ítélőtábla 8.Pf.20167/2008/5 számú, 2008. május 8-án kelt jogerős ítéletével – helyben hagyva a Fővárosi Bíróság 1.P.23.781/2002/15 számú, ugyanilyen tartalmú első fokú ítéletét – immáron mindenki számára kötelező erővel megállapította, hogy az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság 1996. április 18. óta azzal, hogy „a2 autók2ttő" elnevezéssel reklámoz, üzleti levelezést folytat és havi magazint ad ki, valamint azzal, hogy 1998. március 26. óta a www.auto2.hu" domain nevet használja, bitorolja „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft „a2-autó2" ábrás védjegyét, egyben azonnali hatállyal kötelezte az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaságot a bitorlás abbahagyására és eltiltotta a további jogsértéstől.

6. Az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság az ítélet után tárgyalásokat kezdett a védjegy megvásárlásáról. Utóbb kiderült, hogy ezeket a tárgyalások csak időnyerés céljából folytatta, annak érdekében, hogy felkészülhessen egy új újság, az „Az Autó" című lap kiadására, amit 2009.január 27-én meg is jelentetett.

A jogtulajdonos jelenleg még vizsgálja, hogy ez a cím, és az új lap megfelel-e az 1986. évi II. törvényben foglalt feltételeknek.

7. Az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság azonban – egészen a 6. pontban írt újság megjelentetéséig – továbbra is ellenszegült a bíróság jogerős ítéletének, bízva abban, hogy a törvényes utat betartó jogtulajdonos még hosszú ideig nem tud érvényt szerezni a jogainak.

8. Erre tekintettel a „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft 2008. október 16-án végrehajtási eljárást kezdeményezett, kérve azt, hogy a végrehajtó a kiszabható napi pénzbírság maximumát, napi 500.000 Ft pénzbírságot állapítson meg, ezzel kényszerítve az Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaságot az ítélet betartására.

Az eljárás még jelenleg is folyamatban van.

9. A fentiekkel mellett az „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft 2008. július 29-én kezdeményezte az „a2 autók2ttő" című lap törlését, figyelemmel a sajtóról szóló 1986. évi II. törvény 14. § (1) bekezdésének és a 12. §-ának egyértelmű rendelkezéseire.

Ez az eljárás fejeződött be a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal 2008. december 9-én jogerőre emelkedett 163/604/8/2008. számú határozatával, amely szerint immár az „A Második Produkció" Reklám és Televízióműsor Készítő Kft jogosult az „a2 autók2ttő" című lap megjelentetésére.

Autó News Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság, miután már rég kifogyott a törvényes eszközökből, most a fenti, dokumentumokkal igazolt tényeket elhallgatva, az eljáró bíróságokat és hatóságokat lejáratva igyekszik olyan látszatot kelteni, mintha ő lenne az, akit a jogaitól törvényesen megfosztottak.

83 komment

Címkék: autó2 az autó autó news kft.

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr53918062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaby37 2009.02.02. 14:51:25

Szia mindenki!!

Hát mostmár jól össze vagyunk zavarva uraim!
Csak így tovább, Magyar valóság.
Mindenesetre megvettem az "új" A2-tőt is meg a "régi" A2-tőt is - oszt majd lessz valami.
Mindenesetre az "új" nem nagy durranás!!

a Nanga Parbat rabjai 2009.02.02. 14:52:22

Surányi tesztjeit és az abból levont következtetéseket érdemes összevetni a Totalcar csapatéval - épp ideje lenne, hogy elhúzzon a vérbe!

rohir 2009.02.02. 14:54:44

Több csúsztatás / mi több , szemenszedett hazugság / is van ebben a történetben , illetve Surányiék közleményeiben ,/ s magában a lapjukban is évek óta / mely ólomsúlyként nehezedve vállukra még lejjebb nyomja őket saját szerencsétlenségük ködfátyolos , bűzös , mérgező mocsarában. Senkit nem buzdítanék rá , de érdemes elolvasni azt a keserű vergődést , mellyel az Az autó-nak vezércikkében próbálják magyarázni a kialakult helyzetet , s a nyitott szemmel járó , autós lapokért rajongó olvasókat is megpróbálják hamis adatokkal ill. tényként feltüntetett valótlanságokkal tévútra terelni úgy , hogy más babérjait tették saját , fából tákolt dobogójuk legfelső fokán trónoló lapjuk fejére . Méghogy piacvezető...méghogy legtöbb eladott példányszám...méghogy legolvasottabb... Csak szeretnék . Legalább két autós lap van , mely sokkal jobb mutatókkal büszkélkedhet mint ők. Muhaha ! Ébresztő ! Egy kis utánajárással könnyen kideríthatő az igazság / Matesz /.

Dagiszabi 2009.02.02. 14:56:41

De ki a rossebet érdekel egy másik cég belső ügye, meg hogy mi a neve?
Tudom, nem kötelező elolvasni, de miért kell kitenni TC főoldalra???

hé haver 2009.02.02. 15:02:59

Ezt minden 30 feletti kedves tv néző tudja, hiszen a 90-es évek elején (konkurencia nem lévén) mind a Dömsödi féle Autó 2-őt néztük. A Tisztelt Igazságszolgáltatásnak nyilván az tartott 13 évig, hogy találjanak két 30 év feletti emberkét, aki mindezt tanúsíthatja.

Gyanítom, hogy Dömsödi barátunk a dédunokákkal fogja a szőnyegen a kisautót tologatni, mire kegyeskednek megítélni a kártérítést is.

Mindenesetre most győzött az igazság. Ez is valami.

kicsigonzalez 2009.02.02. 15:07:53

korrekt a tájékoztatás, így már érthető...

WP12 2009.02.02. 15:41:00

"...– jóhiszeműen - használatra átengedte a három fent nevezett kollégának"

Na itt lett elcseszve. Itt érezhető némi mögöttes hátsó megállapodás, amit valamelyik fél azóta elfelejtett.

Mindenesetre - az eddig megjelent sajtóközlemények alapján - Dömsödinek jár(na) egy csomó kártérítés. Amiből persze egy fillért sem fog látni (welcome to Hungary).

Vámpír\\\'08 2009.02.02. 15:46:13

Nekem a magyar igazságszolgáltatással van tele a f...om, hogy tíz-tizenöt évekig húzódhatnak perek, ez nem nevetséges, hanem szánalmas. Csak nehogy idővel az emberek a maguk kezébe vegyék az igazságszolgáltatást. Én biztos nem várnék 13 évig az igazamra, mint Dömsödi úr tette, és persze még nem biztos távolról sem, hogy vége...

mtk001 2009.02.02. 15:47:58

Surányi egy gyengécske újságíró, az édesapja - aki kitűnő szakíró volt - hírnevéből él meg a szakmai körökben ...

Császár Előd jó ember 2009.02.02. 15:49:57

Ezt olvasva annyira, de annyira kedvem lenne pontokba szedve írni D.G. és az A+ lap kapcsán pár dolgot...
De ismerve őt (vérében van a pereskedés) inkább meghagyom ezt a lehetőséget másnak.

Dirty 2009.02.02. 15:50:36

Van még elő ember aki ilyen újságokat vesz? Ez azért meglepő.

Dömsödi Gábor 2009.02.02. 15:58:54

@Császár Előd jó ember: Nyugodtan irhatsz,nyugi ez életem első pere. Igaz kicsit hosszúra sikerült. Az építő kritikát várom, jó újságot szeretnénk csinálni.

Ukrán Maty. · http://www.dobbenet.hu 2009.02.02. 15:59:19

Dömsödi Úr már a múlt része, ideje volna eltakarodnia a vérbe.

Lukitom 2009.02.02. 16:01:00

Jogászként amennyiben a fent említett állítások helytállóak, nem vitatom, hogy D.G.-nek van igaza.
Az autókat szerető magánemberként viszont állítom, hogy anno az A+ (1 számot vettem emg) és az új A2 igen gyenge próbálkozás az autó újságírás terén. Zárójelbe jegyzem meg, hogy az utóbbi időben a régi A2 sem igazán tetszett az Auto Bild nagyon elfogult a német márkák irányába, talán még az Autó Magazin az ami viszonylag jó szakmai színvonalat képvisel. (ez persze csak az én magánvéleményem) Ja és nagyon sajnálom, hogy a TotalCar nem jelenik meg újságformában rendszeresen :-(

MrHardcore 2009.02.02. 16:02:17

Érdekes ez a történet /is/, a mai Mo. korhű rajzát adja, mármi a viszonyokat illeti! Surányi "professzor" a 02.01-i Veres-féle A6-tal kapcsolatos szerecsenmosdatása a TV2 Naplóban eszméletlenül gusztustalanra sikerült....

Vámpír\\\'08 2009.02.02. 16:05:10

Nem rossz az Autóteszt sem!

Harlequin 2009.02.02. 16:16:10

Ennek az egésznek mi köze a totalcar-hoz?

Easy Player 2009.02.02. 16:22:38

"Dömsödi Gábor lapalapítóként a saját nevére jegyezte be az Autó2 című lapot, és ezt – jóhiszeműen - használatra átengedte a három fent nevezett kollégának."
És most egy a süllyesztőben eltűnt kiemlékszikrá műsor, országos médiákban egyre hátrébb csúszó, volt "reklámarca" küzd a "brand" életbentartóival.
Jogi értelemben D.G. a győztes, de a piac, az olvasó fogja a végső ítéletet kimondani.

Szerintem

*fox* 2009.02.02. 16:24:04

Múlt héten szerdán vettem meg egy kúton az Autó2-t.Elő vagyok rá fizetve de valami oknál fogva az idén még nem küldték.Amig a kocsimig értem belelapoztam és rögötön feltünt a változás.Aztán hazaérve mi esett ki a postaládámból?!Na mi?!Igen-igen, a "régi" A2 ami most AZ lett.Jól meg vagyunk keverve gondoltam.Végiglapoztam mind a kettőt, de nekem AZ Autó jobban tetszik.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.02. 16:41:44

Érdekes De nem az MTV-t illetik meg a jogok???? A gyártás volt csak a DG és FS produkciós cégé. Dömsödi MTV-s alkalmazásban találta ki nem???

filina 2009.02.02. 16:43:47

Nekem az a lap kell amit eddig is vettem !
Nem érdekel mi a neve,a lényeg a tartalom.
Dömsödi meg egye meg a bejegyzett nevet!
Rohadt egy világ ez ,ahol egy puszta bejegyzett névböl is búsásan meg lehet élni,miközben mások vért izzadva melóznak a betevőért.

Karlitosz 2009.02.02. 16:45:05

ez most melyik dömsödi, az a gusztustalan ripacs aki az ATv-n a másik majommal, hajdú péterrel nyomatja a sz.r műsorait?
vagy az a másik aki anno a PC abc-ben hülyítette a labirintusban falnak menő betelefonáló nagytudású közönségét?
mindekettő egy nagy nulla.

w a s d 2009.02.02. 16:47:06

Elhiszem, hogy a Dömsödi urat illeti a név, de azért mégis rosszul veszi ki magát szerintem, hogy ezen a néven ad ki mostantól újságot. Valahogy olyan hatása van, hogy azt gondolja az ember, Dömsödi ki akarja használni a másik társaság által eddig (igaz jogtalanul) használt név jogerős megszerzését.

Egeg 2009.02.02. 16:47:35

Sziasztok!
Az "új" lap egy kaki! Ilyen teszt is van benne, h. egy benzines Renault Koleost hasonlítanak össze egy dízel Peugeot 4008-al!
Ez kissé gáz...meg a cikkek tartalma is...kiírják a tesztelt autó árát és nem írják oda, h. miért került annyival többe, mint az alapár!:S:S
Ejjjjj...a régi kell!!! CSak a régi!!!

Vortep 13 2009.02.02. 16:49:39

Gyerekek,én az a2 volt az egyedüli lap,amit csak 1*vettem meg és többet nem.Egyszerűen igénytelennek találtam.Messze a legjobb ár-érték arányú az autó piac.A Főszerkesztője most került át az Autó Magazinhoz,remélem ez utóbbi az árának megfelelően igényesebb lesz.

axax 2009.02.02. 16:51:11

Na, ez is egy tipikus magyar húzd meg - ereszd meg dolog...

Egonervin 2009.02.02. 17:00:18

DG.-nek abban igaza van, hogy az A2 jogilag az övé. És ami a leg fontosabb: S-éknek szépemlékű Nádasit genyaság volt így belekeverniük a dologba. Apropó: az A2-t már induláskor végigverte a Nádasi-BenczeSzabó fél springeres AutóExtra- ugyanis e lap köpenye mögül bújt elő a többi epigonista.

non olet (törölt) 2009.02.02. 17:02:41

A dömsödi féle új A2 siman gyenge...

Tevedesbol vettem meg, de soha többé.

1. mert lofutyi az A"-hoz kepest.
2. mert atvert vele szandekosan.

Utana megvettem az
AZ Autot
es dontottem maradok annal.

Maga a MINŐSÉG a dömsödi féle
papir pazarlo tartalmatlan vacakhoz kepest.

Proctor 2009.02.02. 17:14:37

@F/:
"Dömsödi ki akarja használni a másik társaság által eddig (igaz jogtalanul) használt név jogerős megszerzését."
ELLOELL. pont az tunik a lenyegnek, hogy Suranyiek hasznaltak ki jogtalanul a Domsodi altal felfuttatott brandet (bar akkor meg nem ismertek ezt a szot:)), most meg szerinted az van, hogy D hasznalja ki a Suranyiekat? Teny, hogy sikeres lapot vesz at, de azert a lap sikeressegehez volt nemi koze a Domsodinek is. Mar ami a fentiekbol kivilaglik.

bpmcwap 2009.02.02. 17:30:01

marketing szempontból ebben azért van egy jókora csavar... :)))
Ugye ha nagyD megkapja és ki is adja az A2-t tartalmilag biztos hogy köszönő viszonyban nem lesz a régivel- most attól függetlenül hogy jobb vagy rosszabb lesz. A másik hogy a domain még ha az övék is, a portál biztos nem, ha meg is kapják a domaint a portált és a rajta lévő tartalmat, szellemi terméket, külsőt, stb nem kaphatják meg.... egy üres domain meg nem ér semmit. egy teljesen megújult portál, tök üres tartalommal, teljesen más struktúrával szintén a süllyesztőbe kerül, újra feltölteni, beindítani több munka, marketing és pénz mintha újat indítottak volna... Magyarul nagyD még ha nyer is, többet veszít mint ha hagyta volna az egészet a csudába. Mindez marketing oldalról nézve. Olvasóként az az igazság hogy én nyomtatottat nem olvasok évek óta. A neten meg úgy megyek körbe, hogy totalcar, vezess, a2, a5, enter... ha van ami ott tartson, engem érdeklő cikk, teszt, összehasonlítás, videó, stb akkor maradok és elolvasom, ha nincs akkor lépek, ha tartósan nincs akkor egy idő után vissza se nézek.... még egy a tv nézettségi adatain jót kacagtam.... :DDD 4-5év múlva mekkora viccek lesznek ezek a számok mikor a digitális sugárzásból valós számszerű adatok vehetők majd ki és 7 számjegyű nézettség álítom még a barátok köztnek sem lesz nem hogy egy autós műsornak... :DDD

bpmcwap 2009.02.02. 17:36:07

@Proctor: nem veszi át a lapot, nem is veheti át, csak a nevet meg a domaint... ne keverjük!!! Van egy tök üres 404-es a2 domainje meg egy a2 lapja az eddigi olvasói bázis által megszokott hangvétellel, struktúrával melytől eltérőt dobva a piacra 3-5 lapszám után gyakorlatilag lehúzhatja az a2 nevet a wc-n. mert a maradék nyomtatottat olvasók kőkeményen ragaszkodnak a jól megszokott struktúrához, nyelvezethez, mérethez, de még a papír anyagához is. Még egy portált átszabni is lutri nem hogy egy ekkora cserét lezongorázni... az hogy a2 innentől kezdve nincs, nyáron már nem lesz téma, őszre nem lesz újság, a portál lehet hamarabb megszűnik, ez a kiadó kérdése... Akár jogszerűen akár jogszerűtlenül használta tök mindegy, olvasói szempontból másodlagos, a tartalom a lényeg.

euioiue 2009.02.02. 17:37:59

És az a szép az egészben, hogy Dömsödi Úrnak még csak nem is kell az A2, már el is adta egy konkurens multinak... Miről beszélünk, kérem?!

sebessegmanias 2009.02.02. 17:38:04

"2. Eközben az AZ Autó (Az AZ embléma is megtévesztően hasonlít az A2-re, ez is jogsértő)"

Dömösdi Úr!

Nem gondolja hogy ez a pereskedés megárthatott az egészségének? Nem tudom a látásra milyen hatása van a hosszú pereskedésnek, de az biztos, hogy az ön látása messze nem tökéletes, ha ön szerint az Az embléma hasonlít az A2-re
Kommentemhez mellékelek egy nagyfelbontású képet, hátha az segít önnek. images.netbag.hu/20090202/17341635392.JPG
A képen egyértelműen látszik hogy mind a betűtípus, mind a szín jelentősen eltér a korábbi logotól.

U.i.: Nem kívánja Surányiékat beperelni, az ő jogtalan névhasználatuk miatti pereskedés egészségromlási következményei miatt?

Proctor 2009.02.02. 17:52:16

@bpmcwap:
jogos, ertem en csak rossz szot hasznaltam:)
amugy az Auto 71 oldalon eppen Dr. Kovacs Kazmer az A2 jogi szakertoje valaszolgat az olvasoi levelekre. A kov szamra illene javitani :)

The Good Boy 2009.02.02. 17:57:29

Sok-sok éven keresztül voltam előfizetője az a2-nek, majd miután heti újság lett az autópiac, annak is. Mivel minden szám az ujságokból itthon le van füzve, sok időmbe került mire rászánjam magamat arra, hogy az a2-t lemondjam. Márpedig az autópiachoz képest sokkal több a müszaki csiribi, meg a nyelvezete is inkább müszaki irányba tolódik (a minden cikkben féloldalakat felölelő - amúgy alap - müszaki megoldások taglalása). Pedig nem vagyok müszaki analfabéta, de nekem egy ideje már nem volt szórakoztató az olvasása a sok 3-4 oldalas tesztnek, inkább muszájból olvastam, ráadásul a vége felé már szinte csak az olvasói- és a jogi levelek - és válaszok miatt vártam csak a megjelenést. Szemben az autópiacban a könnyed, lényegretörő tesztjeivel sokkal olvasmányosabb. Nekem.
Ja és hogy dömsödiről is beszéljek:
Amikor megjelent az a+, akkor megvettem belöle az első pár lapot, hát az valami igen gyenge volt, gondolom az új újságja sem lesz magasabb nivójú.
És a tv müsora, amit pár éve csinált Atikával, a kb. 25-30 éves sráccal, akivel egy 5 éves gyermek szintjén társalogtak, kérdezgették mint egy ovodást. Egyszer az egyik ralifutamon a haverjaimmal csinált riportot D, persze Atika is ott lihegett D mögött egy fotómasinával:) Ha jól emlékszem Ő volt a fotós az a+ -nál is. Gagyi volt az is!
Szóval számomra továbbra is marad a Tc, meg mellette az autópiac! Ezek pedig csak vitatkozzanak nyugottan ezen, mig mindkét újság el nem tünik miatta végleg a sülyesztőben:)

VOGAben 2009.02.02. 18:07:15

Ejha! Jó kis sztori. Ámbár elég tipikus. A három öreg jól kihasználta a kiscsávót. Surányit bírtam és amikor a Surányi Endre bácsi is feltűnt a műsorban... nem semmi volt.

Viszont a Földvári Andrástól kirázott a hideg. Nem értettem mit mond, mintha egy vastag szelet parizert tárolt volna a nyelve alatt. Meg hát az a fej.

De mondjuk baromira kíváncsi volnék, hogy a Dömsödi Gabi miért is ragaszkodik ennyire az autós témához? Van valami szakmába vágó múltja a témában? Az tény, hogy kellemesebb jelenség a képernyőn mint a tőgyarcú spanja a Hajdú Petike. Aki viszont méltatlan de még a fási mulatóhoz is. Kegyetlen ciki és röhejes. Nem mutatkoznék a helyében.

Enzoka 2009.02.02. 18:08:27

Szep ez a hosszu jogi csures-csavaras, de ebbol is csak ugyanaz derul ki: a tv-musorbol szerzett joga alapjan Domsodi le akarja nyulni az Auto 2 ujsagot maganak. Uj lapot inditani ugyanis nem tudna. Hiszen ujsagot irni, vagy szerkeszteni nyilvanvaloan nem tud. Ezt mindeki lathatja, akinek az uj Auto2 vagy az Auto + a kezebe kerult.

bpmcwap 2009.02.02. 18:10:34

hát eltűnni azért ne tűnjenek mert a mi szőke hercegünk és csapata még inkább elhagyja magát és még kevésbé fognak pedálozni értünk olvasókért.... ;) kell a konkurencia... a totalcar is most kezd egy ideje olyan cikkeket írni hogy érdemes megnézni van e valami, egy időben nagyon el volt hanyagolva az oldal tartalmi része, a blogok is a válaszaik is olyan félváll muszájbóli volt... valami mintha viszont elindult volna... Kellett azért már ez a szecesszió... nagyon el voltak kényelmesedve az emberek a dübörgő pumában... Ha másért nem hát a teljesítményarányos bérezés véget talán lesz elég motiváció és újra sziporkázhat a totálkár... :)
bocs az offért :)

Kopi3.14 2009.02.02. 18:11:52

En egyszeruen megoldom a dolgot: evek ota Auto Magazin, nagyneha Sportasuto es le van tudva a magyar autosujsagvasarlas. Ja, melle Camion Truck and Bus, valamint rendszeresen vasarolva Auto Design Magazine. Bar ez utobbi nem magyar, ellenben olasz, es angollal tarsitva ketnyelvu, de vastagon megeri a 22€-t.

Petersson 2009.02.02. 18:38:39

Személy szerint én mindenkit csak sajnálni tudok ebben az ügyben.Eleve ciki és kínos egykori munkatársak közötti pereskedés,ami ráadásul 13 évig tart.
Mindenkinek tisztelni és elismerni kellet volna a másik fél jogait és kompromisszumkészséget kellet volna mutatni a vitás kérdések mielőbbi megoldásában.
Az A2=Az Autó egy jó szaklap és a lapnál dolgozók is értik a dolgukat.Ezért sikeres évek óta.
Kár,hogy így lett vége egy jól indult kapcsolatnak.:-(

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.02.02. 18:58:48

Nem tudom, én a2-t akkor vásároltam, ha már semmi más nem volt. Egyszerűen nem jött be. A műsor kölyökként tetszett, de mondjuk nem is volt más autós műsor.

treffhetes 2009.02.02. 19:07:00

Én meg azt mondom, hogy ha ezen közlemény 14. pontja stimmel és a felajánlott ár nem volt irreális, akkor Dömsödi Gábornak igenis joga van kártérítést követelni. Miért nem változtatták meg korábban a lap nevét? 1x éve ez miért derogált a laptulajdonosnak, ha most is viszonylag egyszerűen egy közleményben és egy cikkben megoldották ?
A bírósági hercehurca hosszúsága, lassúsága nem D.G. hibája.
És mindezen semmit nem változtat, hogy ki milyen lapot tud kiadni, vagy hogy milyen minőségű lapot tud szerkeszteni.

ui: az új cím pedig kicsinyességre és fantáziátlanságra vall... Nagyon...

ropile 2009.02.02. 19:16:38

akkor segitek,
TopGear
Az meg erdekes is :)

MenoMano 2009.02.02. 19:27:23

Az egesz kommunike, a "jogi osszefoglalo" is, tele van feligazsagokkal, csusztatasokkal. Az peldaul nem derul ki belole, hogy Domsodinek jelenleg nincs is az Auto 2 nev bejegyezve, csak kertek a bejegyzest, amit nem is biztos, hogy megkapnak, es ha igen, akkor is ki tudja mikor. Dosmodi eredeti bejegyzese 2006-ban lejart. Ez a radiomusorbol derult csak ki.

Azt egyszeruen gusztustalannak tartom, hogy a nehai Nadasi Antal nevevel probalja befeketiteni Suranyit (ld 8. pont). Valojaban az tortent, hogy, mikor kiderult, hogy Nadasi halalos beteg, Suranyi, egy ritka gesztuskent, a laphoz vette ot egy tiszteletbeli poziciora (lapelnok). Nadasi, aki egyebkent halalaig Suranyi baratja volt, szakmai megbecsulesbol ajanlotta Suranyit maga helyett az Ev autoja zsuribe (a poziciot egyebkent a zsuri nemzetkozi vezetosege osztja ki, es Nadasi ezert nem is adhatta at azt), amikor Nadasi mar a betegsege miatt nem tudta ellatni ezt a feladatot. Vajon Domsodi minden pontja ilyen ferditesekkel teli?

reventlov (törölt) 2009.02.02. 19:38:32

surányi elhúzhatna már a vérbe a kitörésgátlójával együtt ;-)

anno szimpatikus volt az A2, Dömsödi Gábor műsora.

egyébként az összes autós lap annyit ér, hogy amikor bemész a hipermarketbe ott elolvasod, de megvenni..figyeld meg mikor lesz a totalcarnak konkurenciája.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2009.02.02. 19:44:57

Ez a Dömsödi egy tehetségtelen kókler és remélem hamar eltűnik az összes mi pénzünk (MTV) szerzett jogával együtt a balfenéken.
Furcsa, hogy az MTV alkalmazottjaként, a sajátjának próbál feltüntetni bármit, amit a munkahelyén létrehozott(?). Ez is olyan nonszensz, mint a bíróságok működése Mo-on.

Szugló utca 2009.02.02. 19:52:59

Azért a Totalcarnak illet volna megkérdeznie ezekről az állításokról a másik felet is.
Ja, hogy az már meló lett volna?

Gávavencsellő, végállomás 2009.02.02. 20:09:56

Szugló utca:
Wehh, lépj ki a write onlyból, és olvasd el az előző postot is.

L-K 2009.02.02. 20:17:22

Ki a F-szt érdekell,irjatok valami érdekeset
ezzel még húzzatok a biróságra!!!

sajtospogácsa 2009.02.02. 20:26:47

@Szugló utca:

Volt egyáltalán bármikor is, amikor a totalcar bárminek is utánnakérdezett volna ? Amit telefonon, emailen nem tudnak elintézni, vagy amit google keresővel nem találnak, az nem is létezik.

Meg is látszik ez a hozzáállás a cikkjeik szinvonalán.

sanya64 2009.02.02. 20:42:32

én azért köszönöm, hogy D.G. megosztotta velünk rendesen kifejtve is a sztorit, és nem ködös és zavaros félmondatokból kell kisilabizálni, hogy mi is vót ez a cirkusz (talán rögtön az elején így kellett volna)...

Áki501 2009.02.02. 20:57:44

Nálam van egy pár kiló autósmagazin, közte néhány A2 is,de nem fogott meg,ezért áttértem másra.Sajna azonban műszaki mérnök lévén inkább a műszaki dolgok, újdonságok, fejlesztések fognak meg. Mostanában pedig már inkább a neten olvasgatom főleg totalcar-t. A kérdésem a többiekhez, hogy miért is szűnt meg a tv-s totalcar? Szerintem nem vagyok egyedül azzal hogy nem volt ellenfele. A jelenlegi műsorok rosszabbak mint egy brazil szappanopera. A többiek csak próbálkoznak az autós műsorok gyártásával, sikertelenül.
Dömsödi Úrnak gratulálok a türelméhez,ha ez így volt ahogy leírták, bár kicsit felfoghatatlan számomra hogy miért várt 2002-ig 1996 óta a perrel? Itt valami nem kerek. 6 évig gondolkodott,vagy addig próbált egyezkedni? Türelmes! Viszont a lényeg, hogy eddig sem vettem a lapot és ezután pláne nem fogom egyiket sem,mert régebben sem fogott meg.

Pista Bácsi 2009.02.02. 21:02:00

Ha valaki jó autós ujságot akar olvasni, akkor olvassa az Auto-Motor című lapot.

Na ne a mait, a régit! Nekem tele van a szekrény alja 1957-1958-as számokkal, azok még érdekesek voltak :-)))

Egyébként említette itt valaki az Autó Piac című lapot. A héten majd eldobtam az aktuális számot, mert ki virít benne "főszerkesztőként"? Hát a Lujó :-))

Ki az a Lujó? Most főszerkesztő, de vagy 10 éve még saját kezűleg szerelte be nekem a kocsimba az autóhifit :-))

A régi szép időkben az index/autohifi fórumban sokat írt "lous" néven, volt egy autóhifi műhelyük is a Duna Plaza aljában. Olyan alakok voltak fennt rendszeresen a fórumon, mint Stevie Wonder, a már nevezett Lous főszerkesztő úr, meg valami Karotta nevű gyerek is :-)))

Autószerető 2009.02.02. 21:14:30

Undorító szarkavarás!!!

1. Ha 13 évig jogtalanul használták a nevet és logot, miért most borult ki a bili???

2. Surányiék nem a logo és a név miatt "gazdagodtak", hanem azért, mert egy szinvonalas, komoly újságot készítettek!!!

3. Dömsödi eljárása engem, mint vásárlót felháborít. A lap megjelenése óta vásárlója vagyok. A mostani számot megvásároltam s egy gagyi, amatőr lapot kaptam a szokásos lapszám áránál drágábban. Amikor megvettem a lapot, félre lettem vezetve!!! Jóhiszemüen, a szokásos minőségű, tartalalmi szinvonalú lap helyett egy fost kaptam!!!! Biztosan nem leszek a továbbiakban A2 vásárló!

slovnaft 2009.02.02. 21:42:24

Egy jogos kérdés: de mit fizettek az MTV-nek eddig, hogy ilyen csillagászati magasságokba repítette a marakodók szakmai reputációját?Közpénzen, közszolgálatilag.

slovnaft 2009.02.02. 21:47:25

És még egy: ki választja meg Magyarország képviseletére a nemzetközi zsűri magyar képviselőjét(it)?
Senki. Nincs kamara, nincs jelölés, nincs választás.
Egy életre szól. Hitbizomány.

slovnaft 2009.02.02. 21:52:08

Utoljára a maszop védette le azt a szót, hogy Magyarország.(mer választás vót, oszt úgy gondolták...)
Lehet, hogy ezentúl minden A-val kezdődő szót a Megyó-barát Dmösinél kell majd engedélyeztetni a rancson?

subtotal 2009.02.02. 21:58:05

Én 89-ben az AutóExtrát kezdtem el venni, mikor megszűnt 91 végén, akkor lettem autóMagazinos. Közben elkezdtem német lapokat is olvasni, AMS és AutoBild. 2005 körül felhagytam a magyar lapokkal és csak a német AutoBild-et járatom. Sajnos a magyar lapok csak kullognak az események után, semmi olyan plusz nincs bennük ami a nete ne lenne megtalálható és nem foglalkoznak a magyar autós társadalom gondjaival (mióta nincs itt Rácz kolléga, a TC sem).

Super aGyuri 2009.02.02. 22:03:56

Kicsit emlékeztet engem ez a dolog a Ráthonyi Kft. kontra Berkovitz pereskedésre. Ráthonyié a védjegy, de Berkovitz gyártja a jobb Traubit.

No, itt is ez a helyzet: jogászként teljes meggyőződéssel mondom, hogy Dömsödi úrnak tökéletesen igaza van, abszolút megérdemelten nyerte meg a pert és teljesen világos, hogy a védjegybitorlás egyéb jogkövetkezményei (elégtételadás, gazdagodás megtérítése, kártérítés stb) is meg fognak állni.

A Surányi úr viszont tud újságot írni.

Úgyhogy mostantól, 13 év A2 után, részemről AZ Autót fogom vásárolni. Meg az Autópiacot, mert valóban, frissességben, stílusban (Jó vétel, Bill? :))) verhetetlen még akkor is, ha kedvencem, az újautó-forgalombahelyezési statisztika érthetetlen módon a legutóbbi számból már kimaradt. Ez már Busánszky úr ötlete? Ne depresszáljuk tovább a magyart a folyamatos visszaeséssel? :)

Az Autó Bild viszont egy valódi katasztrófa, a 100% import cikkeivel, és a kiválóbbnál kiválóbb tesztjeivel, ahol sokan indulnak, de mindig a VW (főleg a csodahatos csodagolf) nyer... Szánalmas.

Az Autó Magazin igen. Az jó. Csak nagyon drága, és rengeteg az ismétlés benne (Autópiacban már megjelent anyagokból).

No, ennyi.

Ottopappa 2009.02.02. 22:20:23

"...Dömsödi akkori produkciós cége, a Dömsödi és Friderikusz Produkció Kft. megbízásából és a cég költségére..." - nálam már itt elásta magát.

Tetű 2009.02.02. 22:56:00

Felmerült a kérdés, mit keres EZ (AZ, A2) a TC oldalán? Egyszerű a válasz. Miért ne, húzzon le a TC is egy bőrt róla?! Iskolapéldája a rendkívül olcsó cikk szerzésnek. (Nyugi, más oldalakon is előszerettel alkalmazzák.)

Ami pert illeti Dömsödi igénye jogos. De ha nem vetik fel itt, tulajdonképen az magányügy, autósújságíráshoz szakmailag semmi köze. Épp ezért legfeljebb a bulvárérdeklődőket érdekelheti.

Az újságok mínőségének megítélése, eladhatósága egyszerűen kideríthető. Egyszer megveszi az ember, aztán ha legközelebb is, akkor bevált, ha többet nem, akkor nem jött be. Ezért teljesen mindegy mi egy újság neve. Viszont azt csúcsgagyinak tartom, hogy az A2 vevőkörét AZ-zal próbálják csábítani (emlékszik még mindenki az adidas-adios gagyiságra). Az már más kérdés, hogy a magyar társadalom jelentős részének effajta gagyiság (adaidas-adios) jön be leginkább.
Tartalomról nem tudok mit mondani, mert jó 10 évvel ezelőtt vettem egy lapot, aztán azóta se. Csili-vili, de nem fogott meg, pláne a több mint 50% reklám. Aki imád drága pénzért reklámokat vásárolni lelke rajta. (És van ilyen szép számmal, hisz a Playboyt, CKM-et, FHM-et is veszik, pedig egyik színvonaltalanabb, mint a másik.)

crazy 2009.02.02. 22:56:26

Dömsödi elég jól összeszedte a dolgokat, és egyértelműen igaza van. Az lehetett a helyzet, hogy akkoriban neki (és Fridinek) volt pénze megvalósítani az ötletet, a beosztottak meg szépen lenyúlták a főnököt.

Ivády Gábor 2009.02.02. 23:16:02

Dömsödi egy lúzer. Nem volt jó tévésnek sem, újságírónak végképp nem és még polgármesterként is megbukott. Ráadásul annyi gerinc van benne, mint egy meztelencsigában!

Csontos Szigfrid 2009.02.02. 23:47:35

bpmcwap -nak van igaza. Valószínű így fog történni. Aki eddig a2-t vett, az ezután Az autót fogja venni. A tartalom, a lapminőség,a megszokott írók, cikksémák a lényegek.

Különben nem is értem D.G.-t. 13 évig várni egy névre azért sok. Ezidő alatt - ha már úgyis ő "engedte" át a nevet használatra - ,ha akart és tudott volna, csinálhatott volna sokkal jobb újságot is. Akkor miért várt ennyi ideig?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.02.03. 00:07:01

@L-K: b+ nézd már meg a blog címét: Sajtóközlemény - nem cikk, nem riport, csak a beküldött papír- és bithulladék visszaböfögése

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.02.03. 00:07:33

@Tetű: ez nem a TC, ez a TC egyik belsős blogja

Csontos Szigfrid 2009.02.03. 00:09:36

Megmondom, mi kéne ide: Totalcar havonta rendszeresen az újságosoknál, és a hetente a TV-ben. De ez mikor lesz.....?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.02.03. 00:11:34

@Calyx: a print média halott, csak még nem vette észre.

The Good Boy 2009.02.03. 00:14:58

@Calyx: aztán az lenne, mint a jelenlegi tc kiadványokkal...
Miután megjelenik a papir alapú termék, utána pár nap múlva elkezdik a neten is szivárogtatni a benne lévő cikkeket, teszteket, ami miatt valószinüleg soha nem adnának elbelöle annyit, hogy megérné.
Nézd meg az (régi) a2 és az autópiac honlapját. Egy deka sajtóanyag nincs benne (gyakorlatilag nulla a honlap). Ezért ott nem alternativa a netes tartalom, mégha nem is aznapi termék, hanem 1-2 hét késésben van. Márpedig a tc-s kiadványok árai nem teljesen gazdaságiválságbarát összegűek voltak eddig sem.

The Good Boy 2009.02.03. 00:16:21

ja, és még annyi, hogy itt az illetékesek elég sokszor elmondták a véleményüket a tc tv-t illetően,úgyhogy az már csak hiú ábránd

Áki501 2009.02.03. 01:18:09

@Calyx: a tv-s műsor tényleg kéne már nagyon.A többi valami agymenés.Szerintem a stílusuk miatt nem kapnak több kocsit a Winklerék,a többiek meg dögunalmasak így.Minap olvastam hogy a nevetés meghosszabbítja az életet.Ezektől az autósműsoroktól nemsokára földobom.

mazda323gtr 2009.02.03. 01:33:07

@The Good Boy:
Atika vagyok!
Gondolom valami személyes sértődés okán érzed úgy, hogy hat évvel a műsor után rúgni kell egy jót belém. Mert azt nehezen hiszem, h ilyen távlatból ennyire csak vagy egyáltalán a műsorból.
Gondolom az utolsó hamburgert ettem meg előled vagy valami hasonló gondod lehet velem vagy egyszerűen irigy vagy.
Nem érzem úgy, hogy magyarázkodnom kéne neked bármiért is, de azért itt van néhány tény.
Az A+ jóval azelőtt indult útjára, hogy nekem vagy a későbbi szerkesztőség többségének köze lett volna hozzá. Tehát az első pár lapszám fikázása nem érint. Majd továbbítom az arra illetékesnek. Az A+ 2003-ban egy olyan irányt mutatott autós újságok terén, amire előtte nem volt példa. Képileg, tartalmilag újat, mást vonultatott fel mint a többiek. Akkor ez sok minden miatt, nem állta meg a helyét. Egy-egy lapszám megjelenése után a konkurens lapok fotósai, újságírói gratuláltak!!
MI akkor a szivünket, lelkünket beletettük, hogy jó lapot csináljunk. A gyerekbetegségekkel együtt egy remek A+-t gyártottunk.
Nem gondolnám, hogy az a Rogosz Péter, aki manapság az Autó Piac és Magazinba gyárt fotókat, gagyit gyártott volna akkor vagy Csordás Gábor, aki azóta is autós témában publikál és elismerik a szakmában (Autóválasztó, Auto5).
A tv műsorról pedig annyit, hogy 22-23 éves koromban az egy lehetőség volt, amit nem bántam meg és még ma is vállalhatónak tartok, de természetesen 30 évesen nyilván nem ülnék be mikulás jelmezben egy kocsi hátuljába vagy mosnék Jaguárt vegyvédelmi ruhában. Jó korszakként éltem meg, semmit nem bánok.
Egy-egy adás mögött pedig rengeteg munka volt, 20-30 tesztautót odaszervezni, elmenni értük egy-egy tematikus adáshoz több 10 órás munkánkba került. Volt, hogy a másnap reggeli adáshoz még éjfélkor indultunk le Hévízre egy Twingoért. És 7kor kezdődött a forgatás.
De persze fikázni könnyű, meg megmondani a tutit, gondolom te is valami média cézár vagy egyenesen a gép mögül név nélkül.
Nem is értem, hogy egy tőlem független sztoriban, hogy kerülök elő, mint céltábla.
Örülnék, ha megírnád, hogy milyen személyes konfliktus van, ami késztetett bejegyzésed megírására.
Üdv,
Földi D. Attila
az egykori A+ (egyik) fotósa

mazda323gtr 2009.02.03. 01:36:33

Elnézést! Első bekezdés helyesen:
Gondolom valami személyes sértődés okán érzed úgy, hogy hat évvel a műsor után rúgni kell egy jót belém. Mert azt nehezen hiszem, h ilyen időtávlatból ennyire és -így emlékszel - a műsorból, vagy ennyire akarsz emlékezni.

Julius Frey 2009.02.03. 07:59:10

Miért nem olvasok Autókettőt:

1994-óta olvasok aztósújságot, a leghosszabb ideje az Autópiacot. Többször tettem próbát az Autó 2 n. lappal, de folyton beleszaladtam abba, hogy valami nem kóser.
Kb. 5 éve volt egy Skoda Superb teszt a lapban. A tesztben egy fapad felszereltségű Superbről írtak, de a hozzá kapcsolódó képen fabetétes, automata váltós változat képei szerepeltek. Világos, hogy nem volt náluk az autó nem tesztelték, csak írtak róla, mintha... Na ez a hozáállás amit én nem tudok tolerálni. Ekkor tudatosult bennem a lappal szembeni ellenérzésem valódi oka. Hiszek az autós lapnak, mikor a fotókon szerző és autó együtt szerepel, amikor a cikkből is világos, hogy valós élményanyagot dolgoz fel. Ez a régiek közűl Autó-Motor és az Autópiac régi gárdájánál volt egyértelműen érezhető, de az Autó 2-nél csak ritkán.
Nem kedvelem a Dömsödit, de ha olyan morális érzékkel mozognak a név bitorlói gazdaságban, ahogy lapot szerkesztenek, megérdemlik a lámpavasat, és Dömsödi rulez!

subtotal 2009.02.03. 09:49:53

@Super aGyuri: a magyart nem ismerem, de a németben a Skodák mindig alázzák a mezőnyt (kivéve a Superb). Audi-t is legyűrik sokszor.
De általában igaz az, hogy németek nyernek, de hát mi nyerjen egy német lapban, mint az autó, amit németek terveztek és németek tesztelnek.

The Good Boy 2009.02.03. 09:53:55

@mazda323gtr: Hú látom nagyon a lelkedbe tiportam és nagyon fáj ez neked. Akkor haladjunk sorban:
Nincs személyes sértődöttség benne, nem vetted el az oviban a játékot tőlem (márcsak azért sem, mert közel 10 év van köztünk javamra), sőt az utolsó hamburbert is boldogan átengedem neked bármikor.
Hogy még mindig élénken él bennem az általad is készitett müsor az autóbontó? Egy oka van: annyira szánalmas volt (elsősorban az a része, amiben Atikának magyarázták el a tutit, mintha kb. 5 éves gyerek szellemi szintjén lenne - ez nem a te hibád elsősorban, hiszen te médiaszereplő akartál lenni, és ahhoz ez a szerep lett D részéről kiosztva rád). És persze nehéz elfelejteni autóbuziként azt a müsort, ami számára a szakma legalja volt (ez meg legyen egy olvasó/fogyasztó magánvéleménye).
Lehet, hogy tévedtem azzal kapcsolatban, hogy az a+ első számait vettem meg (utánanéztem a lefüzött újságok között), de 2003-ból még megvan 3 db. belöle, ahol már van olyan cikk, ahol fotósként te vagy feltüntetve - meg van olyan ahol a Rogosz. Viszont ahogy látom Balázs Viktor volt a főszerkesztő, így már értem mire fel van ez a nagy dömsödi publikáció:)
Ja, és nem a Rogosz fotói miatt volt "gagyi" az újság, hanem úgy alapból (na ez meg megint csak egy fogyasztó magánvéleménye).
Azt meg autóbuziként megértem, hogy te ebbe a közegbe 22 évesen boldogan belementél, még úgy is, hogy a buta ovodás szerepét osztották ki rád (te ezt vállatad azzal, hogy a "nagyokkal" müsort csinálhas, meg jaguárokkal autózhass, ne csodálkozz, ha ez a stilus néhány embernek nem vállalható).
Az pedig, hogy a szakmának mennyi tetszett a ti újságotok, sok mindent nem jelent, mivel az olvasó dönti el, jó-e, és mint utólag látható, úgy döntött, hogy könnyűnek találtatott a produktum.
Nem vagyok médiacézár, sőt ebben a jelenlegi magyar médiaposványba soha nem vágytam, viszont a munkánban mindig is tökéletességre törekedtem, amit az elért eredményeim igazolnak. Viszont nem sérülök be amiatt, ha valaki a kezdeti hibákat felemlegeti, mert tudom, hogy akkoriban az is kellett hozzá, hogy a jelenlegi szintre érjek, ma már csak legfeljebb mosolygok rajta (mondjuk ország-világ elött nem csináltam volna bohócot magamból, mégha azzal három lépcsófokot is léptem volna előre).
Ismétlem személyes konfliktus soha nem volt köztünk, mivel élőben összesen egyszer "találkoztunk" annó a szombathely ralin, amikor a dömsödi a haverjaimmal csinált riportot. Meg persze még pár másik futamon láttalak, ahogy fotózól...

"...Mert azt nehezen hiszem, h ilyen időtávlatból ennyire és -így emlékszel - a műsorból, vagy ennyire akarsz emlékezni..."

Brutális memóriával rendelkezem, félelmetes, hogy az életben milyen apró, jelentéktelen részletek is megmaradnak bennem!:)
További szép és stressz mentes napot!

Dömsödi Gábor 2009.02.03. 10:05:33

@The Good Boy: Egyszerű a dolog Boy!
Gyere, írj egy cikket, készíts egy fotót, és utána megbeszéljük, hogy tényleg jó vagy-e.

The Good Boy 2009.02.03. 10:31:41

Bocs, de ilyen felkérésre csak a Totalcar esetében mondanék igent!:)
Köszi az ajánlatot, és szerintem a jelenlegi autós ujságirás átlagszintjét pár irás után hozni tudnám! Mondjuk Csikós, Karotta stb. szintje az még nekem is távoli mint a csillagos ég::))

Karak-55 2009.02.03. 10:59:21

Hogy jogi szempontból kinek mije van, nem tudom kialakítani saját álláspontomat. Én még azt tanultam, hogy egy védjegy értékét a ráfordítás mértéke határozza meg. A hivatkozott lap népszerűsége, így értéke, attól nőtt meg, hogy 13/17 éve folyamatosan egy szerkesztőség és az abban dolgozó emberek (időnként változó összetételben) értéket hoztak létre. Ha autó2 néven olyan hirtelen összeszedett szerkesztőség készít lapot ezután, amelyik nekem nem tetszik, nem veszem meg. Számomra a régi emberek még új néven is okék. Jó, tudom ahhoz a kisebbséghez tartozom, akinek az elvégzett munka számít nem a talmi csillogás.

Rathgo 2009.02.03. 11:04:29

Egyenlőre nem jön le a szövegből, mire a TC nagy sértődöttsége? Biztos jobban ismerik Dömsödit mint én, de itt egy egyszerű tulajdonjogról van szó.

w a s d 2009.02.03. 14:17:38

@Proctor:
A felfuttatás (de inkább a beindítás) nekem úgy tűnik, közösen ment. Az engem érdeklő és nekem tetsző részét az újságnak (a cikkeket) feltételezem nem a Dömsödi csinálta az utóbbi jópár évben. Én szerettem az autókettőt ahogy volt, ezért nem örülök, hogy címváltásra kényszerülnek.

Lattila 2009.02.03. 15:45:40

háát, kicsit zavaros a sztori, DE

az autó 2 már nem egy komoly szaklap.
A mostani "új" lapszám kifejezetten igénytelen. A képek néhol borzalmasan silányak, színzajosak, színhibásak, fehéregyensúly hibásak...egyszóval élvezhetetlen.
Egy ilyen szaklapban elengedhetetlen lenne az élvezetes képek közlése, de a lap gyakorlatilag csak dokumentatív szempontokat szem előtt tartva közöl képeket. Ennek nincs értelme.
1989 óta minden magyar szaklapot megveszek, és látom, hogy miként hanyatlott le az autópiac és az auto2 lap is, lehet hogy a marakodás nyomta rá a bélyegét, de tény, hogy már nem sokáig veszem őket.

Tiikkácska 2009.02.04. 11:16:44

Hát csak annyi, hogy sok-sok évvel ezelőtt én terveztem azt a logót. Dömsödi Gábor felkérésére a Tv műsorához. Amikor a lap megalakult akkor a Gábor kért meg, hogy a laphoz igazítsam egy kicsit, mert szeretnék használni. Szóval a Dömsödi Gábor valóságot állít.
süti beállítások módosítása