HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Melyik országban kötelező a téli gumi?

2013.02.20. 16:06 :: papptibi

Praktikus infó, azoknak a síelőknek, akik azt hitték, megúszhatják a téli gumit, amikor síelni mennek. A hasonlóan gondolkodók kedvéért ugyanis pár európai ország egyszerűen kötelezővé tette a téli abroncsok használatát, véletlenül azok, ahol a legnépszerűbb sítelepek találhatók. Íme a Continental sajtóközleménye:

Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata

 

  • Ausztriában, Szlovákiában, Szlovéniában, Csehországban és Észak-Olaszországban egyaránt kötelező a téli gumiabroncs
  • A külföldre utazó autósoknak érdemes előzetesen tájékozódniuk az adott ország törvényi előírásait illetően
  • Az utazás előtt nem csak a gépjárművet, hanem az abroncsokat is ajánlott átvizsgálni

 A környező országok síterepeit már megfelelő mennyiségű és minőségű hó borítja, így hétről hétre sokan vágnak neki az útnak hazánkból, hogy téli sportszenvedélyüknek hódoljanak. Azonban a sífelszerelés összekészítése mellett a gépjárművet is fel kell készíteni az utazásra. Ez alól a gumiabroncs sem jelent kivételt, ugyanis az ellenőrzés elmulasztása számos kellemetlen meglepetést vonhat maga után. „Sokan nem tudják, de szinte az összes népszerű sípályának otthont adó országban kötelező a téli gumiabroncs használata. Ez vonatkozhat akár egy adott időszakra, vagy csak egy bizonyos útszakaszra, de akár előírhatják a hólánc használatát is. Például, Ausztriában november 1. és április 15. között, Csehországban november 1. és március 31. között, Szlovéniában és Szlovákiában pedig november 15. és március 15. között büntethet a rendőr, ha valaki nyári abroncsokon vág neki a hegyeknek”, figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria műszaki szakértője.

A hazánkkal szomszédos országok szinte mindegyike kötelezi az autósokat a téli abroncsok felszerelésére, ugyanakkor Magyarországon a jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében nem kötelező a téli gumiabroncs használata. Ennek ellenére nagy havazás esetén, bizonyos útszakaszokon – melyeket közlekedési tábla is jelöl – a hólánc használata kötelező, amely nem párosul a téli gumiabroncs felszerelésének kötelezettségével. Európa számos országához hasonlóan nálunk is tilos a szöges abroncsok használata. Mindezek mellett a Continental arra figyelmeztet, hogy téli időjárási körülmények között rendkívül veszélyes az évszaknak és a műszaki követelményeknek nem megfelelő abroncsokkal közlekedni.

A megfelelő műszaki állapot is rendkívül fontos

Több környező országban az elégtelen profilmélységgel rendelkező abroncsok használatát is büntetik. Szlovákiában és Szlovéniában 3 mm-es mintázati mélység a minimálisan elvárt, míg Ausztriában és Csehországban 4 mm a büntetési határérték. „Kötelező vagy sem, a téli időszakban a biztonságos közlekedés érdekében határozottan javasolt a téli abroncsok használata. Ha valaki nagyobb útra indul, ne csak a profilmélységet és az abroncsnyomást ellenőrizze, hanem nézze át az abroncsok oldalfalát is az esetleges sérülések felderítése céljából. Körültekintéssel sok kellemetlenségtől és költségtől kímélheti meg magát az autós”, tanácsolja a Continental műszaki szakértője.

Külön jelentéssel bír a „Hópehely a hegyen”

Jelenleg az Európai Unióban a téli abroncsokra vonatkozóan nincs egységes és teljes körű szabályozás. Az Unió jelenleg csak a téli abroncsokon használatos M+S jelölés tartalmát definiálja, amely 1992-re (Európai Tanács 92/23/EEC számú rendelete) nyúlik vissza. A rendelet szövege szerint ”Ezek az abroncsok a mintázati kialakításuknak és a szerkezeti struktúrájuknak köszönhetően jobb tapadást és irányíthatóságot biztosítanak latyakos, friss vagy letaposott hóval borított útfelületen, mint egy standard gumiabroncs. Az M+S jelöléssel ellátott abroncsok mintázatáról általában elmondható, hogy a nagyobb mintázati részeket szélesebb csatornák és/vagy árkok tagolják, mint a normál gumiabroncsok esetében.”

4x4_SchneeflockenSymbol_39L.jpgHa szó szerint vennénk az előző definíció szövegét, akkor a modern téli gumiabroncsok nem is minősülnének téli abroncsoknak. Vegyük például a ContiWinterContact™ TS 850 téli gumiabroncsot. Ez az abroncs a rendkívül aprólékos, csúcstechnológiát képviselő forgásirányos mintázata révén olyan talajkapcsolatot képes garantálni az abroncs és az útfelület között, amely a maga nemében egyedülálló. Érdemes kiemelni, hogy a rendelet az alapanyag-keverékről ugyan nem tesz említést – amely rendkívül fontos a téli abroncsoknál –, de a ”Hópehely a hegyen” szimbólumot egyértelműen meghatározza, amely a mai modern csúcsteljesítményű téli abroncsok oldalfalán látható. Az ilyen jelöléssel ellátott téli abroncsok sokkal jobb fékteljesítményt (ABS rendszerrel) nyújtottak a teszteken havas útfelületen, mint a kizárólag M+S jelölésű referencia abroncsok.

7 komment

Címkék: continental

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr645094177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiltott Lally 2013.02.20. 18:18:32

Tehát egyértelműen a négyévszakos gumit is télire kell cserélni.

Civ008 2013.02.20. 20:47:25

Ausztriában valóban kötelező a téligumi használat nov.1 és ápr.15 között, de elfelejtik hozzátenni, hogy téli útviszonyok mellett. Jártam én már Ausztriában március első hetében közel 20C hőmérséklet mellett nyári gumikon. Egy rendőr sem büntetett meg, hiszen nem is volt miért.

Az eredeti német szöveg pontosan fogalmaz:

Vom 1. November bis 15. April
Die Winterreifenpflicht gilt für Fahrzeuge bis 3,5 Tonnen. Diese Vorschrift besagt, dass bei winterlichen Verhältnissen (Schnee, Matsch oder Eis) man nur ein Fahrzeug in Betrieb nehmen darf, wenn Winterreifen bzw. alternativ Schneeketten montiert sind. Auch wenn die Fahrbahn nur nass ist, sollte man bedenken, dass bei sinkenden Temperaturen Glatteis entstehen kann und dann die Winterreifenpflicht gilt.

Globetrotter2014 2013.02.20. 20:47:45

Remek, megint egy "független szakértőt" kérdeztek meg.

Természetesen ezekben az roszágokban nem kötelező az adott idpőszakban a téligumi hanem abban az esetben ha téli körülménye4k állnak be.

A cikk által sugalltakkal ellentéeben pedig a hópiha a bohócjel, mert nincs szabályozva.

Az M+S az előírt hógumi, ha ez nincs rajta akkor a sógor rendőr lebüntet. Lehet mutogatni a hópihét rajta...

Ellenben lehet arra érdemes fogyeéni hogy a túlságosan télire optimalizált gumival aztán hatalmasat szívhatr az ember devemberben vagy februűrban habeüt a pluszfot és az eső...

Ettől függetenül az üzenet aktuális lenne: síszünet van, senki ne legyen olyan hüólye hogy nyárigumival indul el, a sógoroknál most tényéeg atonnal büntetnék és tovább sem engednék amíg el nem olvad a hó...

sz.s. 2013.02.20. 21:21:21

Észak-Olaszországban élek, néha Ausztria néha Szlovénia felé megyek haza... kötelező ott, ahol azt táblával jelzik. A táblán hólánc van. Tehát kötelező hóláncnak lenni a csomagtartóban, HA nincs téli gumi. Akinek van téli gumija, annak nem kötelező a hólánc. Ha éppen a körülmények miatt fel is kell szerelni a láncot, akkor ott állnak sárga villogókkal, megállítanak minden autóst, sőt segítenek is feltennia láncot a szerencsétlenebbeknek. Ennyi.

karlmann 2013.02.21. 12:22:05

Mindig jókat nevetek az ilyen postokon. Aki télen, hegyek közé megy pl. síelni, téli gumi nélkül annak simuljon ki az ekg-ja, mert ön és közveszélyes!

Eryk 2013.02.21. 20:35:55

Három autóm van. Ezt a problémát 5-6 éve megoldottam. Mindig téli gumit veszek az autóimra, tavasszal vagy nyáron. Ilyenkor sokkal olcsóbb. Nem kell dupla felnigarnitúra, nincs átszerelés stb. Mindig van "beszorult" szett valahol.
süti beállítások módosítása