HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Hó-rukk: módosult a KRESZ

2012.08.24. 16:35 :: (X)

Péntek délután váratlan sajtóközleménnyel lepett meg minket az NFM, amelyben a KRESZ módosításáról számolnak be.

Lényegében négy ponton változik a szabálygyűjtemény: a saját ingatlan előtt parkolás, a lézerblokkolók, radartetektorok használata, a mentősáv és az eü-doboz ellenőrzése mind az elmúlt hónapok aktuális témái közé tartoznak.

Fogadják szeretettel a meglepően könnyen értelmezhető szövegű közleményt.

KRESZ-módosítások: a közlekedés biztonsága a cél, nem a bírságolás

A Kormány más közlekedési tárgyú kormányrendeletekkel egyidejűleg, főként a szakpolitikusok kezdeményezésére létrejött munkacsoport kezdeményezései nyomán módosította, pontosította a KRESZ egyes rendelkezéseit. A szabályozás egyértelműsítésének célja, hogy az előírások elsősorban ne a szankcionálásra adjanak alapot, hanem a közlekedés biztonságát javítsák az érthető és betartható követelmények meghatározásával.

Már augusztusban hatályba lép a várakozási tilalom enyhítése: az útmenti ingatlan előtt a behajtást akadályozva parkolók nem bírságolhatók, ha a megálláshoz az ingatlan tulajdonosa (vagy az azzal rendelkezni jogosult) hozzájárulását adta.

A KRESZ idén szeptembertől érvényes módosítása egyértelműen kimondja, hogy tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni és az ellenőrzés eredményét befolyásolni. A határozott tilalom megállítja a sebességellenőrzés meghiúsítására alkalmas, így közlekedésbiztonsági kockázatot hordozó lézerblokkolók további terjedését. Az új szabályozás ugyanakkor rögzíti, hogy az ellenőrzést előrejelző eszközök alkalmazása megengedett. A nemzetközi gyakorlat nem egységes a radardetektorok engedélyezésében. A módosítás előkészítését szolgáló szakmai vita eredménye szerint ezek az eszközök nem befolyásolják olyan mértékben az ellenőrzések hatékonyságát, hogy az szükségessé tenné tilalmukat. Ugyanakkor használatuk kedvező hatása lehet, hogy az előrejelzés alapján az autós óvatosabban, körültekintőbben vezet.

További újdonság a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó, vagyis az, hogy szeptembertől a két vagy több sávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek torlódáshoz érve a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk. A forgalmat ellenőrző, útfenntartó, vagy balesetet szenvedett személyek, műszaki hibás járművek mentését végző gépkocsik így komolyabb fennakadás nélkül, zökkenőmentesen haladhatnak tovább. A felszabadult pályarészen a megkülönböztető jelzést használó járművek is a terelővonalakat átlépve folytathatják útjukat. Az előírás a korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli.

A KRESZ egy ma is hatályos rendelkezésének pontosításával baleset vagy egy gépkocsi kigyulladása esetén a nem érintett járművek vezetői kötelesek lesznek tőlük elvárható módon segítséget nyújtani, és ehhez a rendelkezésükre álló elsősegélynyújtó felszerelést vagy tűzoltó készüléket használni vagy átadni. A pontosítás nyomán a KRESZ szabályai alapján a felsorolt eszközök hiánya egy rutinellenőrzésen nem szankcionálható. Az elsősegélynyújtó felszerelés vagy az előírt tűzoltó készülék nélkül közlekedő jármű vezetője azonban egy baleset vagy tűzeset kapcsán felelősséggel tartozik a segítségnyújtás elmulasztásáért. A módosítás a közlekedők józan belátásában bízva csak az ésszerű és méltányos mértékben él a bírságolás eszközével.

Az új előírások a kormánypárti szakpolitikusok kezdeményezésére, az érintett minisztériumok és társadalmi szereplők bevonásával létrejött munkacsoport tevékenységének eredményeként születtek meg. A testület a jövőben is folytatja működését a jogszabályi környezet közlekedők számára kedvező átalakítása érdekében.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

211 komment

Címkék: parkolás kresz módosítás radardetektor lézerblokkoló eü-doboz

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr574729805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2012.08.25. 13:05:49

@Georg1979:

Te még nem láttál a pályán dugót. Szerintem a kérdésben ezért ne is nyilváníts véleményt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.25. 13:06:07

@HgGina: 1 év alatt kurvára nem derül ki, hogy mennyire működik.

D4D 2012.08.25. 13:07:30

@Georg1979:
Ezzel azért nem tudok egyetérteni, mert a rendszám alapján lekérdezhető az autó tulajdonosa és lakcíme.

- Személyi használatra kapott céges autó máshova van bejelentve, de a testvérem autója se az én címemre van bejelentve.

D4D 2012.08.25. 13:10:08

@HgGina:
jól értem, hogy a sógorok kitaláltak valamit, amiről 1 év elteltével már tudjuk, hogy nem jó,

- Németeknél 1982 óta kötelező. És működik. Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy Ausztriában is a sok Kelet-Európai tranzitautós miatt nem működik.

D4D 2012.08.25. 13:13:07

@8Gbit: Bírság a kocsi értékéhez.

- Marhaság. Inkább az elkövető keresetéhez.

D4D 2012.08.25. 13:18:17

@HakapesziM: @ÉS A TÖBBINEK IS:

A leállósáv tele van kosszal. Ha ott elmegy melletted egy mentő 70-el, akkor esetleg a felverődő kavicsok károsítják az autódat.

www.youtube.com/watch?v=l1UbZFYuPEE

D4D 2012.08.25. 13:25:07

@Rocko-:

mentő meg nem fog több lehajtón át haladni, a legközelebbin megy fel, akár szemből is

- Elszomorítalak, a mentő rengetegszer megy több lehajtón keresztül.

Mentőstől tudom, hogy a mikor a tárnoki kihajtó elött volt baleset, akkor az irányítás a helyszínelőkre hivatkozva utasította a mentőt, hogy Tárnoknál hajtson fel szemből (Érdről ment a mentő). Időközben viszont a helyszínelők megnyitottak egy sávot, és a mentő forgalommal szemben találta magát a pályán.

Másik:
Baleset Velence elött, Fehérvár felé. Érdről küldtek mentőt, mert a Fehérvár felöl menő mentő később ért volna oda. A két pont között nem volt bevethető mentő.

D4D 2012.08.25. 13:26:41

@zeugma: Ez is egy olyan dolog, amit jobban kellene propagálni.

pedaz 2012.08.25. 13:30:52

Éljen!
Arra viszont kíváncsi leszek, hogyan tartják vissza és szankcionálják a mentősávot majdan alkalmanként kihasználó "szemfüleseket".

D4D 2012.08.25. 13:32:00

@Rocko-:

tehát ésszerűbb és kivitelezhetőbb hogy a pályán lévő több 100 kocsi alakzatba rendeződjön, mint hogy a vészsávban álló melletti 5-10 kocsi húzódjon beljebb.
értem.

- Ha mindkét sávban a sáv közepén állnak a kocsik, a külsőben jellemzően kamionok, akkor nincs annyi hely, hogy beljebb húzódással elférjen a mentő, esetleg a tréler, esetleg a tűzoltó kocsi.

Rocko- 2012.08.25. 13:32:13

@D4D: logikát a hazai közlekedésben?

Rocko- 2012.08.25. 13:33:22

@D4D: "- Ha mindkét sávban a sáv közepén állnak a kocsik, a külsőben jellemzően kamionok, akkor nincs annyi hely, hogy beljebb húzódással elférjen a mentő, esetleg a tréler, esetleg a tűzoltó kocsi."
tehát ha középről kell széthúzódni, akkor van annyi hely, ha szélről befelé, akkor nincs.
ugye Te se hiszed ezt el. :)

D4D 2012.08.25. 13:34:16

@magyar bucó:

Félreérted (sokakkal együtt), nem akkor kell szabaddá tenni, amikor hallod a szirénát, hanem amikor a torlódáshoz érsz. A kopasz fekete BMV-sek meg szépen előremennek a szabaddá tett sávban. Hát lófaszt fogok előre lehúzódni.

- Ha mindenki így gondolkodnas, mint te, akkor édesanyád elvérezne az autópályán. Ezzel a módszerrel akár 4-5 percet is nyerhetnek a mentők, ami életmentő lehet!!!!

Szard le a fekete BMW-t, és inkább a szöszit nézegesd a kék Hondában.

D4D 2012.08.25. 13:38:24

@igazi hős: Németeknél vagy 10 éve van,

-1982 óta pontosan.

magyar bucó 2012.08.25. 13:38:38

@D4D: Vagy te!
Kifinomult a vitastílusod...

magyar bucó 2012.08.25. 13:39:49

@D4D: Biztos vagy te ebben? Jártam párszor arra, torlódás is volt a pályán, de senki sem nyitott sávot...

magyar bucó 2012.08.25. 13:40:52

@D4D: Jelenleg akkor kell szabaddá tenni, amikor szükséges. Ezt a baromságot most léptetik életbe.
Anyáddal meg te foglalkozz.

D4D 2012.08.25. 13:42:24

@Rocko-:

Én látom ezt a rendszert működni Németországban. Tudom, hogy működik. Tudom, hogy jól működik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.25. 13:45:45

@Rocko-: Ha mindenki a szaggatott vonal felé húzodna akkor a két szélén lenne wgy félkocsinyi hely.leállósáv nem mindenhol van ,ahol van 4 sáv.
M0,8 as út, M2 ,11es,
Gondolom ezért nem hoznak külön szabályt a leállósávosokra meg sima 4 sávosokra.
Még ez sik sok egy átlag vezetőnek.:-)

Baldessarini 2012.08.25. 14:12:09

Rohadj meg Bíró Márk!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.25. 14:40:41

Nem értek egyet a radar-előrejelző engedélyezésével.

Ne csak azért vezessen szabályosan, mert jelez a radarja!

Aki szabályosan vezet, neki teljesen mindegy, hogy hol mérnek, hol ellenőriznek a rendőrök, mindig idegeskedés nélkül közlekedhet.

Rossz ötlet, ha arra buzdítják az autósokat, hogy csak ellenőrzés veszélye esetén tartsák be a szabályokat.

:-(

HakapesziM 2012.08.25. 14:46:48

@Akitlosz: És lehet úgy közlekedni, hogy mindent betartasz? Mert én még olyan sofőrt nem láttam. De láttam olyan helyeket, ahol bárkit bemérnek, ha nincs helyismerete. Valahogy védekezni kell az állam mohósága ellen. Főleg, hogy mindig a legóvatosabbakat fogják meg. Én gyakorlatilag semmilyen sebességkorlátozást nem tartok be, s már nagyon régen nem fizettem bírságot, és nincs blokkkolóm, detektorom.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.25. 14:49:23

@Kara kán:

"Talán a briteket is rávennék a helyes forgalmi irányra."

Melyik a helyes forgalmi irány és miért?

Annyit segítek, hogy mivel az emberek többsége jobb kezes, ezért a baloldali közlekedés az ésszerűbb, mert akkor jobb felől érkeznek a szemben jövők.

Így is volt ez pár ezer évig, míg a francia forradalom és Napoléon hatására fel nem cserélték és el nem terjesztették a jobb oldali közlekedést.

Miért is cserélték fel a franciák? Azért, hogy ezzel is összezavarják az ellenséget.

Sikerült is nekik.
Magyarországon csak 1941. nyara óta közlekedünk jobb oldalon, azaz sokszorosan több ideig volt balos közlekedés a jobb kezesek örömére.

Rocko- 2012.08.25. 14:52:53

@D4D: s itt?

@Gyurma73: nade alapvetően ez a szabály is arra apellál hogy sok sávos út. mink csak az oldalon vitatkozunk.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.25. 14:58:52

A leállósáv azért nem jó, azt azért nem használhatják a mentők, mert a leállósáv dugó esetén a rettentőenfontosemberpolitikusok száguldozására van fenntartva rendőri kísérettel, segédlettel.

igazi hős 2012.08.25. 15:17:20

@zeugma: Elképzelem, ahogy a tévékben félremagyarázzák, mint a bringásoknak az egyirányú utcát, és kiráz a hideg.
De legalább az autópályás "fényreklámokon" nyomathatnák pár hétig. Meg nem ártana fix sebességet definiálni, pl. ha a megengedett szgk. sebesség fele alatt mész, az már torlódás, tehát le kell húzódnod.

@D4D: Köszönöm a pontosítást. Akkor bőven volt idejük megtanulni, talán 1-2 évtized nekünk is elég lesz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.25. 15:29:57

@ColT: mondjuk ha nem Te allsz ott, vagy akinek megengedted, akkor telefonalsz, hogy blokkoljak a bejaratomat
ha nem szolsz nem foglalkoznak vele , es ez igy helyes

Atengerimalac 2012.08.25. 15:46:35

Valaki elképzeli, hogy mennyire életszerű, hogy az eü doboz nem kötelezően ellenőrizendő a szerv részéről és azt saját szándékból bárki ellenőrizgeti, szükség esetén cseréli. Aztán, amikor véletlenül szükség lesz rá, akkor azon fog nyáladzani a mentős, hogy a géz „szavatossági” ideje lejárt, vagy nem, amivel sürgősen a dilettáns betekerte a szerencsétlent? Ugyan! De akkor minek ez a porhintés? Kötelező tartozék marad, de nem ellenőrzik, csak tényleges felhasználás esetén? Gratulálok!!!! És mi a garancia, hogy jövőhéten pintér nem hoz egy saját rendeletet, hogy mégis? Gyávák kimondani, hogy ajánlott, de nem kötelező a segélydoboz?

kovibo16 2012.08.25. 15:51:01

Az elsősegélynyújtás egy nagy baromság! Nálunk az autósiskolában 2 óra volt az elsősegélynyújtás oktatás, könyvből felolvasta az oktató a dolgokat, nekünk nem kellett megvenni a könyvet! A vizsgán csak 1 elméleti kérdés volt és arra kellett válaszolni! 6000 Ft-ért mindenkit átengedtek! Nem mindenki születhet nővérkének, ápolónak! Sokan nem is bírják a vér látványát, meg a kórházba sem teszik be a lábukat, mert a bejáratnál összeesnek! Minek van a mentő akkor? Nekik a dolguk, hogy ellássák a sérültet! És az oktató mindig hangsúlyozta az órán, hogy a beteghez ne nyúljunk hozzá, mert lehet hogy nagyobb kárt teszünk! Akkor most mi van? Minek a doboz? Pénzbeszedés, arra van! Ugyanez a poroltó is, ezt sem tanítják, hiába van az autóban! És megint pénzkidobás! Lézerblokkoló? Nem kell, szeretek nyugisan közlekedni, épségben hazaérek! Biztonsági folyosó? Nem érintem!

HakapesziM 2012.08.25. 16:01:13

Semmi értelme az elsősegély doboznak. Ma, a mobiltelefon korában hamar segítséget lehet hívni, nem úgy mint harminc éve. Meg mit is csináljak vele? Egy vérzést, ha nagyon muszáj elkötök egy eltépett pólóval is, ha valakinek szétment a feje, kint van a bele, mit tehetek azzal a dobozzal? Én eddig is csak a címkét cserélgettem, ott hányódik a csomagtartó alján. Ha nem lesz kötelező, ki is hajítom.

katyilka 2012.08.25. 16:12:10

@Petyat: Az égő autók detonációja sajnos nem tévhit! Vagy a kiürülőfélben lévő benzintank, vagy a felforrósodott, nyomás alatt lévő autógumi képes nagyot szólni. Például egy 7-8 báros kamion kerék öt méteren belül simán képes megölni valakit.

3 gb 2012.08.25. 16:40:22

Ha már trafijelzőnél járunk, jó lenne, ha minél több autóstárs villantana, amikor mérő rendőrt lát, én mindig megteszem, de sokan sajnos nem. Indítsunk kampányt! Villantsál b@@@@@szdmeeeeg!!!

liza9 2012.08.25. 17:17:46

Értem, értem a módosításokat, de szerintem még mindig ki lehetne egészíteni pl. a vészvillogó indokolatlan használatának tilalmával. Itt a gyorsbüfé vagy dinnyés előtt - vészvillogóval - megálló, járművekre gondolok, akik akadályozzák a folyamatos haladást. Továbbá: lassan annyira megszokottá válik a vészvillogó használata, hogy aki tényleg segítségre szorul, azt nem kapja meg, hiszen arra gondolnak a közlekedők, hogy úgyis mindjárt elindul az az autó....
Eddig három - különböző pártállású - kép-viselőnknek (vagy képviselő-jelöltnek) mondtam el ugyanezt kampánygyűlésen vagy fogadó órán, sajnos eredménytelenül. Talán megérem még, hogy szankcionálják az indokolatlan vészjelzést.

8Gbit 2012.08.25. 17:33:11

@D4D: A keresete minimálbér az esetek többségében, ezért ez itt bukna el, és mivel az autóval követi el a szabálytalanságot, úgy igazságos, ha azon keresztül büntetik.

Eric_Cartman 2012.08.25. 17:37:19

Remek. Abban az országban, ahol az ignissel betolatna lakosság a tesco pénztárhoz, ha a bejáratnál nem lennének rudak, ott remek ötlet enyhíteni a megállási, várakozási szabályokon.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.25. 17:51:41

@Akitlosz:
A történeti előzmények már nem számítanak.
Ez és az ISO rendszer bevezetése csak jót tenne a világnak, amely ugye globalizálódik. Most ha vki baloldalon közlekedő országba megy, csak erre rengeteg energiát kell szánnia, hogy megtanulja, és fordítva.

marand22 2012.08.25. 17:52:28

10 évig dolgoztam mentőorvosként az MO mellett. Akkor kezdtem (1995), amikor még nem volt elválasztás a két oldal között. Nem múlt el nyári hétvége 3-4 halott nélkül. Számtalan esetben nem tudtunk a baleset helyszínére jutni a baleset oldalán (főleg miután helyükre kerültek az elválasztó betonelemek), mivel kb. 10 perc alatt úgy betömörültek az autók, hogy nem tudtak oldalra húzódni. Többnyire az volt a megoldás, hogy a másik oldalon, ellenkező irányból kerültünk egyet, és a másik oldal széléről rohantunk át ellátni a sérülteket. De akkor le kellett zárni a rendőröknek mindkét irányban a teljes autóutat. Egyetlen alkalommal fordult elő, hogy a sofőrünk a forgalommal szemben ment el a balesetig, de halálfélelmünk volt, soha többet nem ismételtük meg. Az MO-on nincs leállósáv, ráadásul a le-, felhajtóknál keresztbeállnak. Szerintem a biztonsági folyosó (mentősáv) az egyetlen használható megoldás, viszont egyrészt propagálni kellene majd, másrészt a konkrét baleseteknél meg használni kellene az autópályák, autóutak információs tábláit is.

marand22 2012.08.25. 18:04:55

Elsősegélydobozzal kapcsolatban hajlok arra, hogy igazat adjak azoknak, akik azt mondják, nincs rá szükség. Mi is van benne?
www.eletmento.hu/elsosegely_felszerelesek
Szinte csak sebellátáshoz való kötszer. Sebbe belehal sérült? Rövid időn belül szinte csak akkor, ha artériás vérzés spriccel belőle, azt meg a vérzés fölött le kell fogni (vagy elszorítani valamivel, pl. övvel), utána úgyis nyomókötés kerül rá (egy combverőérsérülés ellátásához meg rengeteg kötszer kell, annyi nincs is a dobozban - ilyen nyomókötést naponta rakunk fel szívkatéterezések után).
A tűzoltókészüléket viszont kötelezővé tenném (sok országban az, nekem is van a kocsiban).

kasu 2012.08.25. 18:43:41

Két dolog: a húzódást, folyosót v. nevezzük bárhogy már sok éve alkalmazzuk a városi közlekedésben, gyakorlatilag így jut előre a mentő v. tűzoltó, rendőr. Nem új, hogy az autópályán nem szabad kedvre-pisilésre stb. parkolni.Hihetetlen balesetveszélyes különben ott megállni.
Mentődoboz: ez egy faszság volt, pl. a gézlapot nézegetni, mikor járt le vagy mekkora és a sterilitása... láttátok már hogyan adnak szívmasszázst, meg hogyan fektetik a FÖLDRE a sérültet? Mert nem a sterilitás a fontos, hanem hogy lélegezzen, ne vérezzen el! Egy letépett ing jobb érkötő! Ez csak a csökött magyar agynak a szüleménye volt, hogy ezzel is basztatni lehessen az autósokat, esetleg lobby, hogy eladjanak ezernyi mentődobozt. A bürokrácia nem rendszerspecifikus, a faszfejek és ötleteik mindig fel-felbukkannak. Az lenne a jó, ha létezne olyan kontroll, hogy valakik hivatalosan is megakadályoznák, hogy az ilyen agyszülemények kikerüljenek az utcára és az embereket ezekkel bosszantsák.

Datsun Sunny Coupe 2012.08.25. 18:45:31

@Petyat: Ha ennyi eszed van akkor miért nem jöttél oltani az égő fiatomat,amikor a leolvadt hátsó műanyagajtó mögött lángok nyaldosták aZ LPG palackot?

E-mentális klausztrofóbia 2012.08.25. 18:54:28

KRESZ-vizsgát az autósoknak! :P

HakapesziM 2012.08.25. 19:02:38

A tűzoltókészülék valóban hasznos lehet, ám vigyázzunk! Ha kötelezővé tennék, igazi kötekedés - dömping lenne a rendőrség részéről. Ezt kamionosként tapasztalatból tudom. Ezer okból bele lehet kötni, címke lejárt, sérült, a kis mutató nincs a zöld mezőben, ilyen - olyan jelzés kopott, ledörzsölődött a ládában. Igazi csemege egy ellenőrnek. Plusz, ha elhasználod esetleg, arra, amire készült, biztos bukovári, hiszen onnantól már nincs!

Darth Revan 2012.08.25. 20:56:52

@Kara kán:

"Talán a briteket is rávennék a helyes forgalmi irányra."

A baloldali kozlekedes elonye: a korforgalomban is ervenyes a jobbkez szabaly.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.25. 21:47:57

@8Gbit: Izzóban egyet értek veled,ezzel is foglalkozhatnának az unatkozó rendőrök este.

Minden nap,amennyi félszemű autót látok jönni szembe,azoknál nem hiszem,hogy mind céges(matrica nincs rajtuk),meg,hogy pont most égett ki,mikor felkapcsolta.

8Gbit 2012.08.25. 22:03:54

@(---Flúgos Buszos---): Köszi, ha már izzók, ma jöttem kb. 400 km-t az országban és kb. minden második autó fényszórója be sem volt kapcsolva! Egy autó féklámpáiból 3 helyett 1 világított, 2 autó vakított (reflektor valszeg). 2 gyalogos elém lépett, mert ő úgy érezte elsőbbsége van a zebrán kis híján elütöttem, és még mondhatnám a többit, hogy főúton 90,helyett közel 140-el előző mikrobusz stb.

Loona 2012.08.25. 22:25:01

A KRESZ módosítás "jó" része, mikor következik?? Vagy az nem lesz? Mert a mostani picit nagyon hidegen hagy.
Lézerblokkolóm eddig sem volt, nem kell, kb betartom a határokat. Persze, van, hogy sietnék, de jogsi nélkül a fél életem odalenne.
A mentősáv nem rossz ötlet. Bár, én a rendőrök helyében inkább kiszedném a dugó mellett leállósávban elhúzókat, és "véletlenül" addig ütném őket, amíg mozognak... Aztán azt mondanám, hogy ellenálltak az intézkedésnek.
Eü láda... Van, bár szerintem lejárt pár hete. Nem hiszem, hogy ettől a gézlap megromlott volna... Ez csak ürügy volt egy kis pénzszerzésre. A másik része meg az, hogy, oké, hogy tanultunk elsősegélyt, de az nudli. Ambubabát újjáéleszteni nem olyan, mint egy embert. Nem hinném, hogy baleset esetén eszembe jutna, miket tanultam, és hideg fejjel meg is valósítanám. Inkább pánikba esnék és sokkot kapnék, tekintve, hogy a vér látványától is rosszul vagyok. És akkor cifrább dolgokról ne is beszéljek. Egy nyílt törésest tuti lehánynék.

Perillustris 2012.08.25. 23:04:53

@8Gbit: "2 gyalogos elém lépett, mert ő úgy érezte elsőbbsége van a zebrán kis híján elütöttem"

Tehát nem az elvárt módon közelítetted meg a gyalogátkelőhelyet, s ezért más a hülye?

Merthogy elsőbbségük volt. Holnaptól ne vezess, ha lehet.

búbánat (törölt) 2012.08.26. 09:00:11

@magyar bucó: Kivéve, ha régebben szerezted a jogsidat.
Csak kb. 90 óta van ilyen oktatás és vizsga.

8Gbit 2012.08.26. 10:04:35

@Perillustris: Hallottál féktávról? Meg neked nem tanították, hogy nézz körül mielőtt lelépsz az útról, mint gyalogos? Lehetne egy kicsit mindkét oldalt nézni. Ez ilyen tipikus Pesti paraszt duma, sokszor hallom, hogy a "zebrán nekem van elsőbbségem" , valóban csak van egy dolog,amit figyelembe kell venni,hogy vajon meg tudok-e állni anélkül,hogy a nyara hátralevő részét a kórházban töltse a gyalogos. Egyébként pedig jobban vezetek, mint jó pár ember néhány 100e km-rel mögöttem és igen el szoktam engedni a gyalogost és az autós társaim is, ha megoldható, mert én oda akarok érni ahova megyek és épségben.

Még jó,hogy nem Te döntöd el, hogy én vezethetek-e gépjárművet, mert akkor ebben az országban csak vmi. repülő alkalmatossággal mernék kimozdulni otthonról, annyi tudatlan, szabályokat megszegő autós lenne az utakon. Így is van belőlük elég és ez tapasztalat sajnos.

Bause 2012.08.26. 10:21:55

A mentősávban előretülekedő türelmetlen autós (szerintetek miért csak BMW-s lehet? :D) büntetésére két nagyszerű módszer ajánlkozik.
1. Lakossági bejelentés videófelvétellel. Ha már más országokban elterjedt a fedélzeti kamera, nálunk is teret fog nyerni, ebben biztos vagyok.
2. Autópálya figyelő kamera. Statisztikai számot nem tudok mondani, de szerintem elég nagy hányada kamerás az autópályának.
Ehhez persze kéne egy olyan bírósági gyakorlat, hogy egy videófelvétel bizonyító erejű. Aztán a bírósági szakértő, illetve a szabálysértő bizonyítsa be, hogy akkor nem volt ott és nem csinálhatta azt, ami a felvételen látszik.

magyar bucó 2012.08.26. 10:32:01

@Bause: A magán videó nem igazán bizonyíték, az autópálya kezelő felvétele már lehet az (dokumentált, zárt rendszer).

Természetesen nem csak fekete BMV-vel lehet szabálytalankodni, de nagyon úgy tűnik, fekete X-es BMV-t csak bunkósági vizsga után lehet venni.

toce 2012.08.26. 10:53:08

Németországban többek között azért létezik a kötelező biztonsági sáv intézménye, mert több 2+1 szakaszon erős forgalom mellett a leállósáv is használhatóvá válik egyidejű 100Km/h leállóban 80km/h sebességkorlátozás mellett. Ilyenkor tehát nem marad szabad sáv.

Nálunk is bevezethetnék minden vasárnap délután az M7-en...

Továbbá azt gondolom van benne némi pszichológia is. A leállósávban előre surrogni kevesebb bátorság kell, mint a direkt erre a célra nyitott sávban mindenki szeme előtt. Tehát remélhetőleg kevesebb előre surrogó lesz. Az sem indok, hogy ő csak a lehajtóig menne, mert úgysem tud majd lehajtani.

Eddig sokan játszottak önkéntes rendőrt a leállósávban, amit erkölcsileg én is támogathatónak tartok, csakhát ott a gebasz, ha jönne a mentő...

D4D 2012.08.26. 12:17:26

@toce: Németországban többek között azért létezik a kötelező biztonsági sáv intézménye, mert több 2+1 szakaszon erős forgalom mellett a leállósáv is használhatóvá válik egyidejű 100Km/h leállóban 80km/h sebességkorlátozás mellett. Ilyenkor tehát nem marad szabad sáv.

- Leállóban is 100.

fezoGT 2012.08.26. 13:22:25

A legolcsóbb és egyben legális radardetektor a villantás, tessék használni! (bár van hely ahol szerencsére még nem kopott ki a divatból)

Sőt még a pályás felüljárós helyről történő mérés előrejelzésére is ki lehetne találni vmi egyezményes jelet...

fezoGT 2012.08.26. 13:26:42

@toce: az M7est inkább meg kellett volna épiteni a másik oldalon is 3+1 sávra és nem lenne gond. Hely, idő és pénz is volt rá, csak akarat nem...

szgy 2012.08.26. 14:31:33

a külföldi rendszámok ellenőrzésének megváltoztatásáról nem láttam benne semmit. pedig az aztán elég durván jogsértő.

dan72 2012.08.26. 14:38:07

Szerintem jó ötlet a félrehúzósdi. Pl. itt sok értékes percet nyerhetett volna a mentős: www.youtube.com/watch?v=Tc7ZJal5fpM&feature=autoplay&list=PL9DB3067293DD2F37&playnext=1

Raft 2012.08.26. 16:30:13

Jól értem, hogy a motoros legálisan haladhat a széthúzódós biztonsági folyosóban? Motorosként alapvetően örülök neki, de mi van, ha a szorosan összezárt sorban nem tud kisorolni, ha jön a mentő?

zeugma 2012.08.26. 20:28:08

@szgy: Azért nem, mert azt nem a KRESZ szabályozza. De módosul(t) a rendszámosdi is, nézz utána.

vagyokkk 2012.08.26. 22:56:58

@D4D:
"inkább az elkövető keresetéhez."

Japersze és a minimálbérre bejelentett "kisvállalkozó" kopaszbömbis meg röhög a markába.

D4D 2012.08.27. 00:15:35

@vagyokkk: Miért mindig a faszokból kell kiindulni?

Ha a 23 éves kocsival megyek 130-al egy iskola mellett, akkor én is röhöghetek a markomba, míg a bálnamercis ember egy záróvonalon történő megfordulásért perkáljon 3 millát?

Gondolkoztok ti mikor írtok?

Az ilyen hülye vágyálmokból meg a kopaszbéemvéző kommentekből a sárga irigység süt ki csak, nem az értelem.

Perillustris 2012.08.27. 00:25:55

@8Gbit: Duma-duma. Ha a gyalogos egy kamion "paramétereivel", avagy értsd "sérülésokozási potenciáljával" rendelkezne, ugyanúgy közelítenéd meg a zebrát.

Költői kérdés.

Az esetek döntő többségében a gépjárművek vezetői visszaélnek az általad is vázolt helyzettel. Ugyanis amennyiben az elvárt módon közelítenék meg a gyalogátkelőhelyet, elvétve lenne konfliktus.

Amire hivatkozol, hogy takarásból ugrik elő Usain Bolt, vagy minden előzmény nélkül hirtelen a zebrára lép az addig a járdán haladó gyalogos, roppant ritkán fordul elő (BTW ha netán hirdetőoszlop takarja a látómezőt, jómagam mindig lassítok).

A kétsávos utakon a lassító-megálló autók melletti elhúzás pedig csak hab a tortán.

Ezeket nem olvastam, hanem minden nap tapasztalom, úgyhogy nehéz lesz meggyőznöd az ellenkezőjéről.

Perillustris 2012.08.27. 00:27:53

@vidifan: "pénz is volt rá"

Ez jó vicc. Még több hitelből?

D4D 2012.08.27. 00:52:58

@Perillustris:

21§
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

- Gumiparagrafus. Jó magyar szokás.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.27. 11:30:32

@8Gbit: Ne is mondd,ma mikor mentem ki a járatért hajnalban,amit írtál,minden 2. kocsi valamelyik izzója ki volt égve,pedig csak 30 km-ki,és 30 vissza az út.

Én nem járnék országúton így,mert rohadtul nem lehet az utat és a szélét látni. Utána megy a sírás,hogy jó család volt,de a faternak nem volt 10 perce,hogy egy izzót kicseréljen,és lássa,hogy egy csorda van készülőben átkelni.
Nekem már kellett Ajka környékén 0-ra megállni,és megvárni,míg elballagnak.

8Gbit 2012.08.27. 11:44:02

@(---Flúgos Buszos---): Látom más is látja a problémát, már csak a hatóságoknak kéne fellépnie egy hatékony informatikai rendszerrel együtt, ahol lehetne követni ezeket a dolgokat. Pl. 1. alkalom figyelmeztetés, 2. alkalom büntetés, 3. alkalom kocsi elvétel 1 hónapra jogsival együtt.

Perillustris 2012.08.27. 11:47:47

@D4D: "A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."

Ez a szabály teljesen rendben van, a gond az, amit írtam, hogy jó magyar szokás szerint a többség visszaél ezzel.

8Gbit 2012.08.27. 11:49:27

@Perillustris: Ez egy olyan szabály a kreszben,ami megfoghatatlan és ugyanakkor mindenre rá lehet húzni. Ha netán átélsz egy ilyen eseményt,akkor gondolkodj el rajta. Én ezt tettem.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.27. 11:54:56

@8Gbit: Általában az egyszerűbb észlények a kiégett izzót refivel "kárpótolják",azt hiszik,ettől majd jobban látnak.

A másik meg,ahogy az izzót kicserélik,hát hogyan is? Égboltot világítja tompított állásban,és néha a bal oldali pontosan a bal sávot világítja,ahol te jössz szembe. Ennyiből jó a busz,mert ott picit feljebb ül az ember,így már nem vakít,de kocsiban ülve valami ritka szar.

magyar bucó 2012.08.27. 12:01:36

@(---Flúgos Buszos---):
A másik meg,ahogy az izzót kicserélik,hát hogyan is? Égboltot világítja tompított állásban,

Ennek nincs köze az izzócseréhez, az izzót egyetlen helyzetben lehet a helyére tenni. A fényszóró beállítás már egy másik művelet, azt izzócserekor nem kell elvégezni.

Perillustris 2012.08.27. 13:03:09

@8Gbit: Mi a megfoghatatlan? Lassítani?

S egyébként: "Ha a gyalogos egy kamion "paramétereivel", avagy értsd "sérülésokozási potenciáljával" rendelkezne, ugyanúgy közelítenéd meg a zebrát?"

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.27. 15:51:39

@Kara kán:
Ahogyan telik az idő egyre nehezebbé válik közlekedési oldalt cserélni.

Gondolj bele mennyi pénzbe kerül egy ilyen lépés egy országnak!

Újrafesteni az útjeleket, átrakni a táblákat, a buszmegállókat, a sorompókat stb.

Egy halom kidobott pénz, hogy minden ugyanolyan legyen mint most, csak fordítva.

200+ éve olcsó volt váltani, de ma már nagyon nem az.

Ráadásul a logikusabb rendszer lett lecserélve egy trükkösre.

Ha megfigyeled általában a vonatok is a bal oldalon közlekednek a sínpárokon.

Persze ettől még át lehetne állni, de ki fizetné a költségeit?

Nem lenne népszerű politikus, aki ezzel jönne elő, vannak más ügyek is, amire érdemesebb pénzt költeni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.27. 15:59:37

@Loona:
"Bár, én a rendőrök helyében inkább kiszedném a dugó mellett leállósávban elhúzókat, és "véletlenül" addig ütném őket, amíg mozognak..."

Akkor többet nem kellene bemenned dolgoznod. Neked rendőrként éppen az a dolgod, hogy dugó esetén biztosítsd a zavartalan száguldást a leállósávban a politikusok setét autói számára.

magyar bucó 2012.08.27. 16:01:34

@Akitlosz: "Ráadásul a logikusabb rendszer lett lecserélve egy trükkösre."

Már miért lenne a baloldali közlekedés logikusabb?

hadesz 2012.08.27. 16:17:13

@magyar bucó:
"az izzót egyetlen helyzetben lehet a helyére tenni"
Az izzót egy helyzetben 2 ujjmozdulattal könnyedén a helyére tehetjük, minden egyéb helyzetben káromkodás kíséretében megfeszített izommunkával ottmaradásra bírhatjuk... túl sokan jönnek szembe felemás lámpával ahhoz, hogy az valami rosszul bekötési probléma, pusztán a legtöbb ember megoldja erővel, nehogy má' gondolkozni kelljen.

Az EÜ doboz és segítségnyújtás kérdésköre: ha hívod a mentőt, vagy a rendőrt, akkor már eleget tettél a kötelezettségednek, a többi már csak a plusz, amivel esetleg életben tarthatod a sérültet a mentő megérkezéséig, de ez nem elvárható az utca emberétől

hadesz 2012.08.27. 16:22:54

@Akitlosz:
ne is csak az utakat nézd, szerinted ki fizetne pénzt azért, hogy a kormány(az autón) átkerüljön a másik oldalra? Hisz nem maradhatna a jelenlegi oldalon, mert akkor nem tudnál normálisan előzni, parkolni...

kasu 2012.08.28. 14:58:10

Azt imádom, amikor a szembe fényszórója remeg.Semmi pénzért nem tompítaná, de az egész szerkezet remeg, mert már kapott egy ütést, esetleg szarul lett összerakva stb.
Elvárjuk az izzócserét, amikor egyesek olajat se cserélnek soha az autójukban. A másik igazság, hogy egyes tipusoknál elég kacifántos az izzócsere, kell hozzá némi okosság, hogyan is, ráadásul ember keze nem fér oda. Aztán pl. a Renault scenichez le kell bontani az elejét. A gyári szervízben 4000 pénzért cserélnek izzót...

D4D 2012.08.28. 19:19:36

@kasu: Főnököm A6-jában a szakszervíz közel 15 rugó munkadíjat számolt izzócserére. A vége 67000 lett.

kasu 2012.08.28. 19:25:23

Cserélték az egész komplett lámpát? Ahhoz meg kevés lenne a 67e., nem?
Bontott lámpásnál bejött a csávó, Hondához kért első búrát. Nem volt, csak komplett és új: 187e. Megszántam a csávót, szemmel fizikailag láthatólag rosszul lett.
(Én is vásárló, de már túl voltam a sokkon... pár ezerből megúsztam a hátsó búrát.)

kasu 2012.08.28. 19:28:52

D-4D akkor te is Toyotás vagy? Nekem a 136 lovas van. Nekem nagyon bevált. Jó a verdád?

D4D 2012.08.28. 23:28:03

@kasu:

1CD-FTV. AveI.

A Carina II jobb volt, de amit ez kapott, azon már két Astra is kifeküdt volna. 350ekm, és a Keszi úton felfele egyedül streetfighter lehet ellenfél a Celica motoros Corollával.

Ezzel több a gond, de nagyságrendekkel kevesebb akár a góré A6-jához képest is, pedig az 7 évvel fiatalabb.

zeugma 2012.08.29. 07:33:46

Hát, ha házilag nem lehet izzót cserélni, akkor nagy morcosan, de el kell menni a szervizbe, vagy olyan szerelőhöz, aki meg tudja csinálni. Persze akkor már pénzbe kerül, aminek nem örülünk, de ez nem indok arra, hogy ne cseréljük ki a kiégett izzót. A lukas kipufogót sem tudjuk a parkolóban meghegeszteni, mégsem hagyhatjuk úgy. Aki meg nem tud kifizetni annyit, amennyit egy prémium márka szervizében kérnek, az vegyen valami középszerűbbet, de ne mászkáljon hónapokig félszeműen.

magyar bucó 2012.08.29. 08:01:41

@zeugma: "Aki meg nem tud kifizetni annyit, amennyit egy prémium márka szervizében kérnek"

Az vigye nem márkaszervizbe. Izzót cserélni ott is tudnak.

miklonem 2012.08.29. 10:52:27

A nyáron elhatároztam, hogy még idén megszerzem a jogsit, de kezdek kétségbe esni..Nemcsak hogy a KRESZ-t változtatják másodpercenként, de elég borsosak az árak is..Igaz, válogathatok, hisz Pesten annyi autósiskola van mint csillag az égen..Tudna nekem valaki legalább valami jó tippet adni? Nagy segítség lenne. Bár tegnap barátnőm közölte, hogy talán ingyen is megúszhatom az egész procedúrát, és elvihetem nyaralni :D
én magam se hittem, de van ilyen: erstebank.hu/extras/fiatalsag/

Perillustris 2012.08.29. 13:05:49

@miklonem: Mondd meg Ödönnek, hogy így reklámozni undorító.

kasu 2012.08.29. 13:51:07

@D4D: Mi volt a gond? Motor, elektronika?
Mi várható? Ezért kérdezem...
Különben a prémium márkák is javításra szorulnak, egy időben a merci elektronika teljesen szar volt, 2-3 hetente vitték ezzel-azzal a szervízbe (gariba ment még, de akkor is nem ezt várod...) ezt mesélték nekem.

D4D 2012.08.30. 11:10:47

@kasu:

Nincs vele semmi kiemelkedő, nekem a gondjaim a használatból eredtek. Én terítőjáratoztam, éjjelente 150 leadóhelyem volt a városban, heti 3 alkalommal.

Folyadékokat cseréld időben, a váltóolajat is. Olajcserekor cserélj légszűrőt is, fogyasztásban visszahozza az árát.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.30. 11:27:06

@magyar bucó:

Azért, mert az emberek többsége jobbkezes, ezért az az előnyösebb, biztonságosabb, ha a szemben jövők jobbról érkeznek.

Nekem jó így, én balkezes vagyok.
:-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.08.30. 11:29:38

@hadesz:

Ezért nem kellene külön fizetni.
Az autógyárak ugyanúgy tudnak akár bal, akár jobb kormányos autókat gyártani, gyártanak is, semmi nehézség.

Az autópark pedig fokozatosan úgyis kicserélődne, nem kellene siettetni.

hadesz 2012.08.30. 11:33:17

@Akitlosz: a jelenleg meglevő autókat kellene átszerelni, nem a jövőben értékesítetteket... Haltak már meg sajnos azért jó páran (főleg motorosok), mert bal kormányos autó itthon előzni próbált...

magyar bucó 2012.08.30. 12:10:59

@Akitlosz: Ez utoljára akkor volt igaz, amikor kardot rántottak védekezésül.

zeugma 2012.08.30. 20:35:01

@Akitlosz: Nem olvastad a statisztikákat? Egyre öregszik a magyar autóállomány. Egy ilyen, minden autót érintő átállás csak akkor lenne sikeres, ha minden balkormányos autót egyszerre zúzdába küldenének. Ha arra várnánk, hogy majd az újakban már jobbon legyen a kormány, akkor a teljes átálláshoz nem hogy közelednénk, hanem egyre távolodnánk tőle, mert az embereknek nincs pénzük új autóra.

Igaz, az Angliából behozott használt kocsik száma jelentősen megnőne :-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.09.01. 14:21:29

El vannak tévedve a hozzászólók.

Nem én akarok átállást itt, hanem Kara Kán hozzászóló Angliában.

Amúgy itt nálunk már volt átállás, Angliában még nem, mert ők ragaszkodtak a jól bevált bal oldali közlekedéshez, már a Római birodalomban is az volt.

Cska annyit óhajtottam megjegyezni, hogy erősen vitatható a jobb oldali közlekedés előnye, s ugyanazért, amiért szerintetek nem lenne érdemes Magyarországon átállni egészen pontosan ugyanazért nem érdemes Angliában sem, szerintem sem.

katyilka 2012.09.02. 23:39:29

@Akitlosz: A jobb, vagy baloldali közlekedés technikailag tök egyforma. Nekem csak az jutott eszembe, hogy a sebességváltó kezelése nem mindegy, mivel az emberiség közel nyolcvan százaléka jobbkezes, így ez is egy komoly érv a jobbkezes váltás mellett. Ha még ez nem elég, bár nem vagyok sem vallásos, sem babonás, mégis említést érdemel, hogy a bal a kultúrtörténet során mindig a rosszat jelképezte ellentétben ajobbal pl. bal lábbal kelni, baleset, balfék, balul üt ki, ellenben a jobb, jobbra fordult a szerencsekereke, vagy mondjuk "ül Istennek jobbján". Remélem sikerült felborzolni a kedélyeket!
süti beállítások módosítása