HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A finglobbi hatalma

2012.04.02. 17:00 :: ommm


Tudják önök, mi az az MGKKE? Bevallom, amíg ezt a pazar anyagot kézhez nem kaptam, addig én sem tudtam, hogy ez a rövidítés - melytől már önmagában is feláll a köznép hátán a szőr, hiszen mit akarhat egy olyan szervezet, melynek nevében kettőnél több mássalhangzó van, mint pénzt? - a (figyelem!) Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet takarja?

Nem, nem hibás merevlemezek gázlánggal történő javításával, hanem sokkal érdekesebb - számunkra akár értelmet is adó - dologgal foglalkoznak. Ráadásul eredményesen, hiszen - mint az közleményükből kiderül - elérték, hogy 2030-ig ne NAGYON szívassák meg az alternatív üzemanyagokat használókat borzalmas jövedéki adókkal. Gondolta volna, hogy ekkora a finglobbi hatalma? (Most már csak értelmezhető CNG-hálózatra lenne szükség...)
És vajon - ha nem így - akkor milyen alternatív megoldással szívjuk majd meg, ha átállunk biogázra? (Mert valamit kitalálnak, az biztos.)

Az EU újragondolja a CNG és biogáz adószabályozását
Az Európai Parlament adókedvezményben részesíti az alternatív meghajtásokat

Budapest, 2012. április 2. – Tavaly áprilisban az Európai Bizottság egy olyan javaslatot fogalmazott meg, melyben megadóztatta volna az alternatív üzemanyagokat és fokozatosan kivezette volna azok adókedvezményét. Az Európai Parlament Gazdasági és Monetáris Bizottsága több módosítást is javasolt, ennek értelmében a környezetbarát energiahordozók 2023-ig adókedvezményben részesülhetnek, azt követően pedig minimális adóteherrel sújtanák azokat.  Az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetség, melynek az MGKKE is tagja örömmel fogadta, hogy 2030-ig meghosszabbítást nyert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése.

Adóváltozások az üzemanyagok terén
Az alternatív üzemanyagok adószabályozásának módosítására elkészített javaslatot benyújtották az Európai Parlamentnek és az Európa Tanácsnak is, ahol hosszú viták során újabb és újabb módosításokat szavaztak meg a képviselők. 2012. február végén a Gazdasági és Monetáris Bizottság számos kiegészítéssel és változtatással fogadta el a tervezetet. A testület támogatta a földgáz és a biometán üzemanyagként való felhasználását azáltal, hogy hozzájárult az alternatív energiahordozók adókedvezményének fenntartásához. Ennek a kedvezménynek megszüntetését tervezték először 2018-as határidővel, majd az öt évvel későbbi dátum látszott valószínűnek, miszerint 12 éven keresztül lépcsőzetesen emelkedő, 2018-tól pedig 50 százalékos mértékű adót kell a tagállamoknak kivetniük. A Bizottság legutolsó állásfoglalása, véglegesnek tekinthető határozata alapján, az üzemanyagok iránt kivetendő minimális energia jövedéki adó 9,6 €/GJ mértékét 50 százalékos kedvezménnyel alkalmazhatják a tagállamok a gázüzemanyagokra egészen 2030 januárjáig. Az európai döntés gyakorlatilag egy tiszta, átlátható adózással részesítené előnyben az alternatív hajtások kiépítését és elterjedését.

Döntés tagállami hatáskörben
Fontos figyelembe venni, hogy az Európai Parlamentnek csak véleményezési joga van a tervezettel kapcsolatban, hiszen a végső döntést a jövőben is a tagállamoknak kell meghozniuk az Európa Tanácsban. A kiegészítés szerint az országoknak saját hatáskörben kellene meghatározni, hogy az alternatív meghajtást milyen mértékben részesítenék előnyben.  A Közlekedés Jövő Üzemanyagainak Szakértő Csoportja 2011. január végén publikált tanulmánya megerősíti a Gazdasági és Monetáris Bizottság érveléseit a környezetbarát meghajtások kapcsán, hiszen a jelentés szerint a biztonságos alternatív üzemanyagok jelenthetik az egyetlen lehetséges megoldást a városi közlekedés számára. A testület véleménye gyakorlatilag összhangban van a MGKKE állásfoglalásával, mely szerint a bio- és földgáz energiahordozók előnye, hogy nem tartalmaznak olajszármazékot illetve egyedülállóan alacsony a károsanyag-kibocsátásuk, ezért a lehető legjobb alternatívát jelenthetik a városi közlekedés számára.

Fő az arányosság
A jelenlegi tervezet elsősorban az arányosság elvén szabná újra az alternatív üzemanyagok adószabályozását, ennek elfogadásában azonban jelentős szerepe lesz a dán EU-elnökségnek is. A Gazdasági és Monetáris Bizottság állásfoglalása egyértelmű üzenet abba az irányban, hogy a jelenlegi, EU Bizottság által készített javaslat nem elfogadható a parlament számára. A testület által indítványozott módosításokból egyértelműen kiolvasható, hogy a jövő szempontjából a biometán és a földgáz jelentheti az egyetlen reális alternatívát a kőolajszármazékokból készülő, környezetszennyező energiahordozókkal szemben.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületről (MGKKE)
Az MGKKE, vagyis Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet alapító tagjai azért hozták életre, hogy együttes erővel segítsék elő hazánkban is a gázüzemű járművek elterjedését, amelynek kedvező hatásai mindenki számára tartogatnak előnyöket. Az MGKKE tagjai között olyan szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és –forgalmazó, továbbá gázszolgáltató mind megtalálható a tagok sorában, így az érdeklődők számára teljes körű tanácsadással szolgálhatnak.

20 komment

Címkék: lobbi biogáz adókedvezmény cng

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr294356650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cobra. 2012.04.02. 17:20:33

Mivel csak ajánlás, ezért itthon biztos, hogy a maximumot raknák rá, ha kiépülne a kúthálózat. Azt csodálom, hogy az LPG-nek még ilyen alacsony az ára és nem raktak rá annyi adót, mint az E85-re.

S1980 2012.04.02. 18:13:35

Az E85-öt a Mol miatt nyírták ki...
Az autógázt is hátráltatják, ahogy lehet.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.04.02. 18:48:47

Tervezet szintjén létezett már egy javaslat, ami a gáz adótartamát is jól megemelte volna, egészen olyan szintig, hogy egyáron lehessen közlekedni a benzinnel. Akkor úgy döntöttek, hogy először csak az E85-öt teszik tönkre. Az év végére várható, hogy a gáz adótartamának emelése a parlament elé kerülhet. Mivel az európai tervezet csak ajánlás, szinte biztosan a maximumot alkalmazzák majd itthon.

¿Qué tapas hay? 2012.04.02. 18:49:11

Hm. Elképesztő előítéletek élnek bennem mindazon iparági szakmai szövetségekkel szemben, akik képesek a magyar nevükbe a "klaszter" szót beilleszteni.

Mindazonáltal sok sikert kívánok és eredményes munkát a szövetség céljainak eléréséhez. Egyúttal javasolnám - az egynél több jogi személy tagra tekintettel - az idei rendes közgyűlésen az egyesület nevének a 2011. évi CLXXV tv-nyel összhangban történő megváltoztatását, esetleg egyidejűleg értelmes magyar név kiválasztásával együtt. (pl. Magyar Gázüzemű Közlekedési Szövetség, vagy valami hasonló)

szipipeti 2012.04.02. 19:16:02

És mi lesz, ha például az LPG adótartalmát megemelik? Jön újra a saját kókányolós töltés a garázsokban a gázpalackokból.Azután felemelik a palackosgáz árát is, hogy nehogy má' úgy olcsóbb legyen. Aztán meg kiderül, hogy a földgáz is túl olcsó, nosza "emeljünk".

Rémbódess 2012.04.02. 19:55:33

@szipipeti: Igen, sajnos ismerve a magyar rogvalosagot, pontosan ez fog tortenni...

dini30 2012.04.02. 20:35:48

Az a jó, hogy az e85 drágításával megszívatták a termelőt, a forgalmazót és a fogyasztót is.
Az ára pont úgy volt belőve, hogy ugyanannyiba kerüljön, mintha benzint venne az ember, csak többször kellett a kútra járni, de kicsit zöldebbnek érezhettem magam.

Amióta megemelték, nem tankolok e85-öt (még felesbe sem)...

Rocko- 2012.04.02. 21:17:43

jól értelmezem, hogy ez az egyesület a saját munkáját ássa alá?

robertocrack 2012.04.02. 21:32:57

@S1980: az lpg ausztriában ugyanannyi,mint itthon

S1980 2012.04.02. 21:40:50

@robertocrack: Igen, az lehet, de a behajtás különböző parkolókba, garázsokba tilos volt januárig.

m20b25 2012.04.02. 23:29:30

Ez az srácok, minden fasza lesz! Biztos nem fogják felnyomni a gázt vagy 1,5-es árra. Okádék egy ország. Undroító ami itt megy.

SZDSZPistike 2012.04.03. 08:27:09

"Hányszor mondjam el, hogy mindenki megértse: N-E-M lesz GÁ-ZÁÁÁ-RE-MEL-ÉÉÉ-S!"

Pekkarin 2012.04.03. 09:43:36

Nofene. A Totalcar is az olajlobbi szekerét tolja? :D "Szakértőktől" azért néha többet vár az ember...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.04.03. 10:15:28

@m20b25: Szerintem tényleg nem, mert akkor -mint az előbb valaki már leírta- jön a házi kókány. Persze be lehet vezetni az autógáz adalékolását valamivel, hogy -például szagra- ellenőrizni lehessen, ki tankol "illegben", de azért a gáztartályból kicsit nehezebb mintát venni a "RENDES" bizonyításhoz, mint a lángosszagú dízelnél a tankból.

robertocrack 2012.04.03. 14:44:59

Egyszerű az emelés oka:el akarják adni az elektromos autót.Annak az árát viszont nem nagyon akarják csökkenteni.A lehetőségek?Mi van,vakvezető kutya kell nektek?

balkon-úr 2012.04.03. 19:33:18

Csak hogy ne felejtsük el: "keresztényi szeretettől" vezérelt Kereszténydemokrata g..láda, akarom mondani képviselő adta be a módósító indítványt az E85 jövedéki adó emelésre. Fehér ember nem felejt!

GTPeti 2012.04.06. 11:50:09

Milyen lenne már, ha egy élhetőbb országon kezdenénk el munkálkodni...
süti beállítások módosítása