HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Csodát tesz a csodabenzin?

2011.09.06. 16:28 :: Androczi Balázs

A Shelltől kaptuk az alábbi közleményt, amelyben arról értesítenek, hogy mostantól nincsen Euro 95-ös és Diesel üzemanyag a kútjaikon. Pontosabban van, de mindkettő neve elé oda kell mondani mostantól, hogy FuelSaver. Került bele valamiféle adalék, a SEI, amitől állítólag akár egy literrel is kevesebbet fogyaszthat az autó teli tankonként. Hogy melyik autó? Azt nem tudjuk. A jó hír, hogy az új benzin és gázolaj sem kerül többe, mint a régi - azt pedig, hogy észlelhető-e fogyasztás-csökkenés, majd kipróbáljuk. Addig is élvezzék a Shell PR-gépezet blikkfangos mondatait.

 

AKÁR 1 LITER ÜZEMANYAGOT IS MEG LEHET TAKARÍTANI TANKONKÉNT A SHELL ÚJ ÜZEMANYAGÁVAL
Ma mutatták be az új Shell FuelSave Euro 95 és Diesel üzemanyagokat

Budapest, 2011. szeptember 6. - Itt a segítség azoknak az autósoknak, akik a maximumot szeretnék kihozni üzemanyagukból a fogyasztás csökkentése érdekében. Mindez nem kerül több erőfeszítésbe, és nem jár többletkiadással, mint a szokásos tankolás a töltőállomáson. Számukra kínál megoldást a Shell új üzemanyaga, amelyet kifejezetten hatékonysági szempontok alapján az autózás költségeinek csökkentése, és a lehető legtöbb üzemanyag megtakarításának céljával fejlesztettek.

Az új Shell FuelSave Euro 95 és Diesel üzemanyagot a Shell szakemberei évekig fejlesztették azzal a szándékkal, hogy a Shell ügyfelek minden csepp üzemanyagból a maximumot tudják kihozni. A Shell FuelSave Euro 95 és Diesel olyan átütő technológiai újdonság, amelynek a segítségével tankonként egy liter üzemanyagot takaríthatunk meg anélkül, hogy ez pluszköltségekkel járna. Az új technológia alapja, a Shell FuelSave Euro 95 esetében az üzemanyagban található Shell Hatékonyság-növelő (SEI) összetevő, amely elősegíti az energiaveszteség csökkentését, mivel ott veszi kezelésbe a motort, ahova a normál motorolaj nehezen ér el. A Shell FuelSave Diesel szintén rendelkezik az új Shell Hatékonyság-növelő összetevővel (SEI), amelynek köszönhetően hatékonyabban gyullad és ég mint a normál dízel üzemanyag. Ezáltal a motor hatékonyabban és gazdaságosabban üzemel. Az eredmény, hogy az új Shell FuelSave Euro 95 és Diesel segítségével, akár 1 liter üzemanyagot is meg lehet takarítani tankonként*, így a Shell FuelSave Euro 95 és Diesel az eddigi legfejlettebb alapüzemanyag Shelltől.

Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: „A Shell FuelSave Euro 95 és Diesel olyan technológiai újdonság, amelynek segítségével üzemanyagot takaríthatunk meg anélkül, hogy ez pluszköltségekkel járna, lehetővé téve bárki számára a gazdaságosabb üzemanyag-használatot. A legnagyszerűbb ebben, hogy gépjárművek milliói válhatnak hatékonyabbá, ami pozitív hatással lehet az összüzemanyag-fogyasztásra.”

Jakupcsek Gabriella, a Shell FuelSave nagykövete arról tartott bemutatót az autótulajdonosoknak, hogy miként lehet még többet kihozni minden egyes csepp üzemanyagból, valamint mekkora távolság megtételére képes egy autóvezető 1 liter Shell FuelSave Euro 95, illetve Diesel üzemanyaggal, a Shell FuelSave tippjeivel kombinálva.

„Megfelelő üzemanyag-választással és vezetési technikával csökkenthetjük az autónk fogyasztását. Egy liter üzemanyag megtakarítása 16-17 kilométer megtételét jelenti számomra átlagos fogyasztás mellett, amiből akár kétszer is el tudom vinni a gyerekem az óvodába” – mondta Jakupcsek Gabriella, a Shell FuelSave nagykövete.

A mai naptól a Shell FuelSave Euro 95 és Diesel felváltja a Shell Euro 95 és Shell Diesel alapüzemanyagokat. Az új üzemanyagok országszerte kaphatók 2011. szeptember hatodikától mind a 243 Shell töltőállomáson.


120 komment · 1 trackback

Címkék: benzin üzemanyag shell gázolaj

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr443206885

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: FuelSave our souls 2011.09.08. 15:29:46

A Shell itthon is bevezette a FuelSave nevű üzemanyagukat, amellyel — a Shell állítása szerint — akár egy liter benzin vagy gázolaj is megtakarítható egy teli tankolás után. De a sajtóközlemény blog posztján megjelent kommentek ol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redriot77 2011.09.06. 19:05:32

Maradok a Lukoilnál. Ócsó is, az autó sem robbant még le miatta, és ami a legfontosabb a kútjaiknál sem somfordál oda hozzám vmi jattvadász szerencsétlen tukámlni a prémiumnyálat.

"olyan átütő technológiai újdonság, amelynek a segítségével tankonként egy liter üzemanyagot takaríthatunk meg"

Pejsze, pejsze, és ha FuelSave-vel mosnám a megmaradt kevés hajamat, akkor 43.2%-al kevésbé korpásodna. :P

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.06. 19:12:26

@hungarisztan: A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a 2. verzió igaz, vagyis hetek alatt lényegében feltöltötték a kutakat az új benzinnel. Igazából ott lőttek öngólt, hogy Jakupcsek Gabriella lett a fogyasztáscsökkentési nagykövetük. Ennek szellemében kiadtak egy sok pontot tartalmazó takarékosségi kézikönyvet (hétköznapi és egyértelmű fogyasztáscsökkentő praktikákról, mint a kerék felfújása). Mivel egyszerre fut a két kampány, majd nem tudjuk eldönteni, hogy miattunk (okosabban vezetünk) vagy a benzin miatt marad több üzemanyag a tankunkban azonos távok megtétele után.

hörgőszelep (törölt) 2011.09.06. 19:20:32

Elárulom: Trimetilheptadodekaédert raknak bele, amiből a Jakupcsek már kevesebbet fogyszt.

NightLord 2011.09.06. 19:21:58

En valamikor augusztus elejen tankoltam shellt (korabban soha), es arra a tankra teljesen megelpo modon vagy 10%-al alacsonyabb fogyasztas jott ki mint a korabbi lukoil-auchan-avia benzinekre (7,5 vs 8,0-8,3). Ezek utan muszaj volt megint shellt venni, majd meglatjuk csak veletlen csoda volt -e..

Jamesblond 2011.09.06. 19:23:18

"Tankonként egy liter..." Hová xarjak hogy el ne lopják... Látszik hogy marketing duma. Mekkora tanknál 1 liter? Smart tank 20 liter, nagy régi bálna Merci tank 150 liter... És így kell kérni?
-Uram fjúelszévet kérnék 2000-ért.
Mert ugye nem 95-ös a neve neki... :)
Ebben a világban már minden termék tartalmaz egy nagy adag marketinget, amiért sokszor kár fizetni, de a termékkel muszáj megvenni, a marketingesek meg azt hiszik, ők adják el a terméket:)
Mint amikor egyik kísérleti fehér egér meséli a másiknak:
-Képzeld el, sikerült úgy beidomítanom a professzoromat, hogy ha futok kerek egy órát a kerékben, végigfutok a labirintusban, aztán fel a létrán, ad a prof. nekem egy darabka sajtot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.06. 19:32:39

"Jakupcsek Gabriella, a Shell FuelSave nagykövete arról tartott bemutatót az autótulajdonosoknak, hogy miként lehet még többet kihozni minden egyes csepp üzemanyagból, "

A hiteles szakember!!!! Pedig bírtam a csajt valamikor. Régen.

De az a legjobb az egészben, hogy ha a Shell szuperszarjából teletankolsz, az autód egy Veyronná változik, és mehetsz villantani Monacóba :D

steew 2011.09.06. 19:35:36

Lukoil a király. Náluk is van adalék anyag, van spéci neve is: benzin.
Tréfa félre, náluk 1 literrel tényleg kevesebbet eszik az autóm, de nem tankonként.
Hanem 100km-ként. Nemcsak az enyém, akkor le sem írnám. Ja, és 9Ft-tal olcsóbb mint a shell. Literenként, nem tankonként.

P12_dCi 2011.09.06. 19:44:21

@steew: Nekem meg lomhább a Lukoilos gázolajjal az autóm, így jobban kell nyomni a gázt, szóval többet is eszik.

kawa550 2011.09.06. 19:45:45

Bazze, ehhez kellet nektek évekig kutatni a laborban? Leveszem a tetőcsomagtartót oszt egyből kevesebbet eszik a verda vagy 2 decivel. Jobb vagyok mint a fuelsave!:))))))))

Breex 2011.09.06. 19:58:37

Nem értem ezt az ellenszenvet, nemhogy örülnétek... én eddig is a shellnél tankoltam, ha most 1-2 decivel kevesebbet fog fogyasztani az autó már megérte...

George17 2011.09.06. 20:09:34

Teletankonként 1 literrel kevesebbet fogyaszt? ezt elég nehéz lenne kimérni mert bőven a mérési hibahatáron belül van az egész marketingdumának tűnik.
Másrészről némely kutaknál (nem márkafüggő) több alkoholt tesznek a benzinbe ilyenkor más a kipufogó gáz szaga ekkor többet is eszik pl: hogy lehet Budapest- Sopron fogyasztás 7.3 liter/100 km
Ausztriában tankoltam utána Sopron Budapest 6 liter/100 km

Sword 2011.09.06. 20:13:23

Úgy tudom, hogy az adalékolt benzinek
(v power és társaik) felelnek meg a normál 95, 98-as oktánszámú benzinnek. Az alap 95-ös egy butított valami, ami még épp teljesíti az adott követelményeket.
A normál (értsd: minőségi) benzint meg eladják prémium benzinként jó pénzért a parasztnak.

srank 2011.09.06. 20:14:38

én hiteles teszter leszek mert egy éve agip-on nyomom , nekem biztos mást fog mutatni a számológép :D

okostojgli (törölt) 2011.09.06. 20:15:34

"azt pedig, hogy észlelhető-e fogyasztás-csökkenés, majd kipróbáljuk."

Bameg, azt hittem erről szól a cikk.

zebugata 2011.09.06. 20:16:20

@H@mster:

Én eddig úgy tudtam, hogy az angolok gallon, pint,quart, stb. mértékegységeket használnak.

Az "úgy tűnik" mértékegységről még nem hallottam.

Ez pontosan egzakt módon meghatározva mennyi is?

tszelnok 2011.09.06. 20:35:51

"egy literrel is kevesebbet fogyaszthat az autó teli tankonként"

Matek feladat: bizonyitsuk be teljes indukcioval, hogy 100 tankolas utan az auto termelni fogja a benzint.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.06. 20:36:46

50 liter korabbi 95-s benzinhez kepest lehet osszehozni 1 liter fogyasztascsokkentest ugyanazon felhasznalas mellett. legalabbis a kisbetu szerint

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.06. 20:39:06

az 50 liter referencia termeszetesen shell uzemanyagkent ertendo (tehat korabbi 50liter megfelel az uj 51liternek ugyanazert a penzert)

Grifter 2011.09.06. 20:48:46

1 liter/teli tank? A mérhetetlen csoda ! :D

Lacusru 2011.09.06. 20:48:50

@redriot77: Tankoljál a Lukoilnál. Csak az autó szó szerint nem megy tőle!
Olyan koszos, trugyis a gázolajuk, hogy szegény SAAB csak prüszköl tőle :-( Bezzeg a Shell gázolajtól rögtön jó kedve lesz, és vidáman suhan...
Mellesleg megjegyzem, hogy én akkor is azt tapasztalom, hogy a Shell prémium üzemanyagból durván egy literrel kevesebbet eszik az autó. Igaz, ha utána számolok, egy fillért sem spórolok vele, mert annyival drágább is, viszont ritkábban kell beállni a kútra és ráadásul az autónak is jót teszek vele (talán) Télen viszont a -18fokban is pöccre indult a prémium gázolajjal, míg az occsó vacakkal izzítottunk 3percet, majd köhögtünk kettőt és csak utána indultunk be.
Az akku meg nem mindegy, hogy 1évet bír, vagy 8-at :-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.06. 20:52:19

Szerintem a Shell megvette a Prolong licencet.
Már csak a Nóni dzsúsz van hátra.

Kuszal 2011.09.06. 21:04:06

50 liter tankolásával egy liter üzemanyagot megspórolhatok? Nem rossz, de szerintem van ennél jobb is.

1.lépés: kiváltottam egy Erste Joker hitelkártyát. Ez a benzinkutas vásárlásokra 4% kedvezményt ad.

2.lépés: kiváltottam egy MOL Green kártyát
. Ez 10 kiválaszott MOL benzinkúton 5 Ft/liter kedvezményt ad.

3.lépés: az Erste Joker hitelkártyáról feltöltöm a MOL Green kártyát és így minden egyes tankoláskor van (380-as benzinár esetén - 380*0,04+5) 20Ft kedvezmény. Ez egy 50 literes tankolás esetén 1000 forint nyereség!

Ha bárki utánaszámol, akkor kiderül, hogy csak a hitelkártya éves díját és havi számlavezetési díját kell kitermelni (ez olyan 7-8.000 forint) és utána már nekünk dolgozik a rendszer :-) Azaz ha úgy vesszük a 10. tankolás után már nyerésben vagyunk.

Ehhez az egészhez pedig csak egy kis odafigyelés kell és semmi más!!!

2011.09.06. 21:25:54

@Kuszal: skótszoknya volt a jeled már az oviban, igaz? :DDD
jézusom.

Lacusru 2011.09.06. 21:43:14

@George17: Ez másnál is így van! Ezért kell itthon a V-Power gázolajat venni... és akkor odafelé is annyit fog fogyasztani, mint kint a normál gázolajból!

Mondjuk kint még sosem vettem prémium üzemanyagot... az vajon mit tud?

Kuszal 2011.09.06. 21:45:35

@ruskyy: Hát sokszor ért már az a vád, hogy "skót" vagyok :-D, de aki ismer az tudja, hogy a barátaimmal, családommal sohasem vagyok ilyen! Velük mindig önzetlen vagyok.

Én egyszerűen csak kihasználom a hitelkártyák adta lehetőséget és az egyéb kedvezményeket. Ha pedig lehetőség van rá, akkor igyekszem ezeket még össze is vonni.

Jelenleg van több két hitelkártyám is és úgy csinálom, hogy egymásról törlesztem őket, csoportos beszedési megbízásokkal. Így sohasem futok ki a hitelkeretből, mindegyik kártya visszatörleszti magát a másikról és nekem csak a legelső kártyát kell feltöltenem.

Ez a kártyás "trükk" évi 70.000 forintot hoz tisztán a konyhára, azaz ebben már nincsennek benne a kártyadíjak és számlavezetési díjak sem.

Ha esetleg érdekelnek a részletek szívesen megosztom :-D

Amúgy nem vagyok közgazdász :-D csak egy sima gépészmérnök aki használja az eszét :-D

Lacusru 2011.09.06. 21:46:59

@Kuszal: A lábbal tekerős autót nem ajánlották még? Esetleg a napelemes változatot? Kicsit lehet lassabb, viszont tankolásonként kereken 19.000,-Ft-ot tudsz spórolni! (50literes tank, 380-as üzemanyag)

Lacusru 2011.09.06. 21:49:49

@Kuszal: Egyébként, teljesen jól teszed, hogy kihasználod az ilyen dolgokat.
Viszont, azt jobb ha tudod, hogy ezeket a kedvezményeket is Te fizeted meg végső soron.
Jelen esetben ez nem pontosan így van, inkább úgy fogalmazhatnék, hogy MI fizetjük meg...
Viszont egy jó van benne! Legalább úgy érzed, hogy jól jártál :-) és már ennyit megér...

misinator 2011.09.06. 21:49:55

Parasztvakítás az egész, annak ellenére írom ezt, hogy "racsingot" tankolok. Miért? A különbség árban 12% volt amikor számoltam, fogyiban -7% - mindig mérem, a maradék 5% meg hit, remény, szeretet :-)))
Pontosabban visszatankolva sima 95-re, mintha be lenne húzva egy-két kattra a kézifék, tehát pszichológiai csapda.

Amúgy motorja,motorvezérlése válogatja, hogy van e különbség, van e értelme(?) tankolni.

Amit viszont bárki megtapasztalhat: Szaglászd meg egymás után a sima 95; vípóver 95, racsing üza-t: Ég és föld a különbség!
A sima mint a dízel, olyan büdös, a legdrágábbnak van BENZIN illata.

Szvsz a racsing normális, rendes benzin, amit árulni kéne alapként...

Kuszal 2011.09.06. 21:50:44

@Lacusru: Miért használnék lábbal tekerős autót? Szerencsére nincs rá szükségem :-D

Az pedig, hogy a pénzügyeimet ésszel kezelem szerintem nem mazohista hajlam hanem odafigyelés kérdése.

A valóságban egyszerűbb a dolog mint ahogy leírtam, de tudom, hogy ez sokakat elborzaszt.

Kuszal 2011.09.06. 21:53:24

@Lacusru: ez így van :-D

A bankban mindig kérdezem is, hogy miért éri meg nekik, hogy pénzt adnak vissza a vásárlásaim után. Erre általában az a válasz, hogy a hitelkártákat az emberek nem úgy használják mint én, és az ott meglévő 40-50%-os THM-ek bőven visszatermelik az általam okozott "veszteséget" :-D

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.09.06. 21:59:35

A "Shell FuelSave tippjeivel kombinálva" "tankonként" "AKÁR" 1 liter.

LOL

tocibacsi 2011.09.06. 22:00:38

@ruskyy: hát... én évente 30-40 alkalommal tankolok 60 liter körül... amit a srác leír, nem anniyra szar azért...

nikó 78 2011.09.06. 22:21:25

Nagyon nem vagyok meggyőzve,sőt. Tizensokéve vezetek,nem vasárnapi ciklusokban.Valami oknál fogva, egyik eddigi autóm sem szerette az általuk forgalmazott benzint,többet fogyasztott és rosszabbul is mentek,mint bármelyikkel.Múltkor is egy ilyen felszabdalt szakács csákós kút esett útba.A kutas csávó teljesen kiakasztott a szuper király prémium benzinjével, amit mindenáron a 18 éves stiftbe akart belediktálni.Finoman közöltem vele,nem szeretnék,és ezzel az autóval nem is tudnék repülni,más részt, nem akaródzik literenként kb 20 forintal többet fizetni a prémium nyálért.Alig tudtam lerázni.Sajnos, ez más kutaknál is pl a molnál is jelen,van de nem ilyen durván.Részemről ezután,még inkább kerülöm őket.

2011.09.06. 22:21:28

@Kuszal: valószínűleg te csinálod jól, nekem valahogy nincs kedvem ilyen szinten belemászni a spórolásba, pedig amúgy mihaszna közgazdász volnék, vagy mi (kár volt ezt leírni itt, a sok mérnök között:D). ráadásul szinte már csak Szerbiában tankolok, ott pedig a drágább "prémium" gázolajat kb annyiért, mint Magyarországon a simát. Szerintem jobb.

GiXXXer 2011.09.06. 22:23:31

Németben többször tankoltam ilyen benyát, és tényleg kevesebbet evett a kocsi tőle. Először el sem akartam hinni, hogy autópályán szokott fix tempóban, szokott úton közel fél literrel kevesebbet evett az autó. Párezret letoltam külhonban, és egy idő után csak Shell Fuel Save-et, vagy ÖMV E10-et tankoltam, mert az meg olcsóbb, és szinte egy dekával sem eszik belőle többet.

Ma tiszta véletlen láttam meg a táblát itthon a Shellnél, pedig olcsóbb AVIA kútra igyekeztem. A hétvégén megyek messzebbre, kíváncsi vagyok a fogyasztásra. :)

Kuszal 2011.09.06. 22:25:57

@ruskyy: :-D

hidd el ha én is átjárhatnék valahová, akkor megtenném, de Miskolctól elég mesze van minden "olcsóbenzines" ország.

Liverpool87 2011.09.06. 22:31:36

Ez a dolog megint csak az emberek hülyére vevését segití elő meg nem lesz olyan jó mínőségű mint németben majd rájöttök!

2011.09.06. 22:39:47

@Kuszal: nem tankolni járok át :) útba esik. meg mivel ott a drágábbat tankolom, így olcsóbban se jövök ki. max a placebo a pozitív, miszerint elhiszem, hogy jobb ez, mint a szegedi kutakon a "sima".

mellesleg tankoltam a shell drágábbik gázolaját is jóideig, utána egyszer valahogy úgy jött ki, hogy a mezei töltőcsövet dugtam bele az autóba, és semmi változást nem észleltem (általában akkor tankolok, amikor 100-150km hatótávot ír a tévedhetetlen fedcomp, szóval olyan 7-10 literre szokott rámenni még olyan 50-55 liter).
majd kijött úgy a lépés, hogy Szerbiában értem el ezt az üzemanyagszintet, és telenyomtam ott a drágábbik dízellel. jobban nem ment tőle, de esküszöm, hogy kevesebbet evett... :D szóval azóta ott tankolok.

2011.09.06. 22:53:19

Eddig is utáltam a Shell-t, de ez a parasztvakítás már túlmegy minden határon.

srank 2011.09.06. 23:17:34

@Kuszal: 20ft-ot spórolsz egy literen, és évi 70 ezret spórolsz összesen akkor te 35 köbméter üzemanyagot fogyasztasz? le a kalappal ...

srank 2011.09.06. 23:19:57

@srank: jaj elírtam 3,5 köbméter , az havi 200L

MetalWarrior 2011.09.06. 23:21:13

én 250-ért veszem traktorostól, de semmilyen fogyasztáscsökkenést nem veszek észre :(

AutosVilli 2011.09.06. 23:31:43

Az új adalék anyag megköti a vizet az üzemanyag tárolóba a kutakon ,és így nem kerül a te tankkodba,ergo kevesebbet eszik az autód,mert a víz helyett is benzint kapsz.
Most már akkor tudjuk hogy 40 literenként eladtak mindenkinek idáig 1-l vizet is,benzin árában!

fda 2011.09.06. 23:44:57

Én visszaküldeném. Az én autómba 54 liter fér, ha ezen AKÁR 1 litert spórolhatok, az biza 0.030 liter, azaz egy evőkanálnyi benzin literenkénti spórolás. Ennyit a fogyasztásmérőm észre se vesz. Legalább nem lódítottak sokat, ennyit el is hiszem hogy tud:-)

Gordini 2011.09.07. 00:39:17

Jájjáj...Jakupcsek még aktív? Annak idején a lányom azért nem ette meg a Danonbizbaszt,mert nem akart olyan randa lenni,mint a nagykövet asszony.
Tankonként egy liter,régi vicc...
- Pincér ! Ez valóban igazi csigapástétom ?!
- Uram,látom Ön gurmand,ért hozzá.Bevallom,fele-felében sertéshússal vegyítjük. Egy csiga,egy disznó...
Saját tapasztalat szerint a Shell dízelétől jóval csendesebben ketyeg a motor,de ennyi.Nem megy jobban,nem fogyaszt kevesebbet.
Ellenben egy másik cég lux gázolajából - ami kb. 30 forinttal drágább az átlagosnál - jóval kevesebbet nyel be,leírom a példát:
-50 l hagyományos nafta (370 ft/l) 18.500 forint
-50 l másik nafta (400 ft/l) 20.000 forint
-a különbség 1.500 forint
Az elsővel megyek 600 km-t (5 év tapasztalat).
A másodikkal 700 km-t,sőt,többet,de hagyjuk (6 hónap tapasztalat).
Legyen a gép fogyasztása 10 l/100 km,a különbség 10 l gázolaj és az ára,ugye.
Az eredmény: 10 X 370 = 3.700 ft.
Tehát 3.700 - 1.500 = 2.200 forint,ennyivel jártam jobban tankolásonként a "drága" dízellel.
Természetesen mindez szubjektív,hogy ne legyen vijjogás :)

sufnis 2011.09.07. 05:32:52

"mivel ott veszi kezelésbe a motort, ahova a normál motorolaj nehezen ér el" ????
hova ér el nehezen a normál motorolaj?

kipuffogó, indexbúra, csomagtartó??
talán még a kuplungtárcsa?

én ezt nem értem
:-)))

nabazzmeg 2011.09.07. 07:02:48

már megint megy a parasztvakítás...de hát el kell adni a benyát, igaz akármennyibe is fog kerülni, az emberek meg fogják venni, mert muszáj. De akkor minek ez a nagy körítés? ennek is van költsége, amit természetesen ismét velünk fizettetnek meg.

Gonoszkistörpe 2011.09.07. 07:03:07

Ez egy régi dolog a Shell kutaknál mindenféle adalék nélkül képesek a 40L tankba 45L nyomni:))

redriot77 2011.09.07. 07:30:29

@Lacusru: "Az akku meg nem mindegy, hogy 1évet bír, vagy 8-at :-)"

2003-as az autóm és még az eredeti akku van benne. Benzinest szerencsére nem kell izzítani. :) Pöcc-röff oszt' go. A Hyundai nem prémiummárka így prémium üzemanyag sem kell neki hogy rendesen menjen. :)

clior 2011.09.07. 07:34:08

Eppen tegnap tankoltam teljesen veletlenul shel allomason..., nekm nagyon tetszett a diesel. Tankolas utan vagtattam 450 km-t es raadasul kicsit tolnom is kellett, de a fogyasztas az ora szerint elmaradt a korabbi tempos adatokhoz kepest, raadasul finoman es jol mukodott az erogep.
Ha nem csak bevezeto beetetes lesz belole, akkor ha tehetem ezt tankolom, mert eszrevehetoen job volt a motor mukodese.
Persze azt csak finoman jegyzem meg, hogy a cetanszamot nem ismerjuk... Egy korabban olvasott cikk szerint ebben azonosak vagyunk Europaval, de akkor kerdezem: mikent letezik, hogy nalunk 48, mig pl.: Nemetoszagban 54???
Viszont most a shell-t kell dicsernem, mert megeredemlik.

citrix 2011.09.07. 07:51:53

Akár 1 literrel is kevesebbet fogyaszt.Akár 1 milliárdot nyerhet a lottón.Mindkettő színigaz,csak kicsi az esélye.De nem lehetetlen.A csodabenzinek a legmodernebb,TSI motorokba valók,a magas kompresszióval és adaptív kopogásérzékeléssel alkalmazkodik a motor az üzemanyag lehetőségeihez.Régi,jellegmezős gyújtással és 1:10 alatti kompresszióval semmi pozitív hatása nem lesz.Ezeknek teljesen mindegy mit kapnak,ha az egyel jobb a mosogatólénél.

Shawher 2011.09.07. 08:12:52

Hosszú idő után egy hete Shell Dieselt tankoltam egy 1,6-os Kia Ceedbe, 100 km városi vezetés után az átlagfogyasztásnak 8,9 litert mutatott. Eddig 6,5-7 liter volt.

papugaja 2011.09.07. 08:52:09

@Lacusru:
"ezeket a kedvezményeket is Te fizeted meg végső soron."

Minden kedvezményt mi fizetünk meg. Ingyen ebéd nincs.

papugaja 2011.09.07. 08:56:34

@Lacusru:
"ezeket a kedvezményeket is Te fizeted meg végső soron."
Minden kedvezményt mi fizetünk meg. Ingyen ebéd nincs.

cson 2011.09.07. 08:59:19

@George17: Csak az a baj, hogy Sopronig emelkedőn mész, visszafelé meg lejtőn. :)

Prérifarkas77 2011.09.07. 09:00:09

Én továbbra sem a Kagylónál tankolok.
Literenként 110HUF-al olcsóbban és -1L/100km.
Hajrá YKPANAΦTA!!!

juliusbond 2011.09.07. 09:07:46

Jakubcsek 17 literből kétszer viszi óvodába a gyereket. Miért nem biciklivel viszi? Meg miért van ilyen messze az óvoda?
Meg egyáltalán, ki a tököm ez a Jakubcsek ?

juliusbond 2011.09.07. 09:08:30

És az még vicces, hogy van olyan SEI, ami a benzint és a dízelt is megtunningolja. Ezt kéne tankolni a MIG-ekbe is, abban is biztos megspórol egy liter kerozint :)

csaanyib 2011.09.07. 09:12:48

Amennyire tudom, a Shell összes üzemanyagát a hazai Mol-os alapanyagból állítják elő adalékokkal, kivéve a V-Power Racing-et, mert az vonaton érkezik Németországból. Én ezért tankolok azt, és nem azért mert attól megtáltosodik (kevesebbet fogyaszt, etc.) a vas...

Gluteus Maximus 2011.09.07. 09:21:43

Ahova odaérsz tíz-tizenkét perc alatt gyalog, oda nem kell kocsival menni, és már is spóroltál havonta legalább tíz liter benzint. Én speciel elmegyek Gödöllőig két féldecivel...

Jerky_Maistro 2011.09.07. 09:36:33

Shell kúthoz SOHA ne menjetek! A legbunkóbb, legnagyobb gazember banda! Ezt tapasztalatból tudom.

1. csak saját magad tankolj
2. jegyezd meg, hány liter benzint és mennyiért tankoltál
3. fizetésnél ellenőrizd

+1: a csodabenzinek semmi pluszt nem nyújtanak, csak marketingfogások plusz pénz kicsikarására!

Lova 2011.09.07. 09:51:49

MINDEN Magyarországon forgalmazott üzemanyag a MOL-tól származik kivéve a nyugat-magyarországi OMV kutakat mert azok schwechat-i ból kapják a cuccot.
A kutak mind ugyanazt az alap benzint adalékolják, kivéve a nagyon prémium cuccot, mert ahogy az elhangzott, az külföldről jön.
Az, hogy megéri-e a prémium üzemanyagot tankolni inkább hit mint tény kérdése
. Sokan a 20 ezres olajcserét is 200 ezrenként csinálják, na ezeknek biztos nem :D

Lova 2011.09.07. 09:52:46

...schwechat-i finomítóból kapják...

ferikefleto 2011.09.07. 09:58:51

Tegnap tankoltam ilyet. Fűt a kíváncsiság...

Németh András 2011.09.07. 10:01:51

@ruskyy: lehet skótszoknya volt a jele, de pontosan 2,5x többet spórol mint amit most shell bejelentett.

Ha ilyen skót a gyerek más témában is akkor az éves fizetésén megspórol olyan 100000 Ft-ot. És mondjuk elmegy belőle egy hétre nyaralni, és lexarjra hogy mit gondolunk róla :D

De az is lehet hogy csak az erste ügynöke, és akkor még fizetést is kap érte hogy leírja :D

histar007 2011.09.07. 10:05:53

2% megtakarítás igenis komoly dolog. Pl ha egyszer nincs dugó mondjuk az Andrássy úton, akkor meg is van.
Ha viszont a Shell garantálja, hogy nem lesz dugó, akkor már megyek is hozzájuk.

H@mster 2011.09.07. 10:20:28

@Zlot: Erre nem is gondoltam. Akkor nem a Shell lett jobb, hanem a tobbiek voltak mindig rosszabbak. :D

A Shell benzinnel kb 10%-kal fogyaszt kevesebbet, mint az Esso-val, vagy a BP-vel. Persze ez semmit nem jelent az otthoni benzinnel kapcsolatban. Regen mindenki a MOL finomitojabol vitte a benzint, talan csak az OMV nem. Ez most is igy van?

H@mster 2011.09.07. 10:22:21

@H@mster: Elbambultam. Most latom, hogy valaki kettovel feljebb mar leirta, honnan jon a benzin. :)

Solct 2011.09.07. 11:49:35

Megsúgom, hogy a magyar gyártmányú Spuri adalékkal 100km-enként lehet 0,5-0,8l-t spórolni.
Ez tankonként 40l-es tankkal számolva, akár 3-5l fogyasztástól függően.

Mondom ezt úgy, hogy lassan 200e km óta használom.

tlantos 2011.09.07. 11:59:09

@gergo: 2%, vagyis meresi hiba kategoria :)

tlantos 2011.09.07. 12:00:03

@Solct: ezen a spuri cimu moslekon csak szanakozva tudok rohogni. Mindenesetre a gazba nem lehet belekeverni :)

droland 2011.09.07. 12:11:39

Az a baj, hogy mindenki beszél, de technikailag mindenki teljesen hülye hozzá. Beszéltek itt fűt, fát, miközben közötök sincs szimolán csak az alapösszevetők leírásához. Én fogom, a 60 literes tankot megtankolom 40 literrel. De ezt csak akkor mikor pisilni kell. Pisilek bele még 20 litert utána, ha nem jön össze csak 10, akkor megkérem a kutast, hogy segítsen még 10 literrel. Ha neki nem kell pisilni akkor megverem úgy, hogy behugyozik. Megvan a 60 liter. Ezzel a keverékkel megjárom spanyolt oda vissza, és még negyedig van a tankom, mikor hazaérek... ti meg csak tankoljátok tele ÉN JÁROK JÓL PISIVEL BIBI!

Bazs69 2011.09.07. 12:19:58

Ez kb ugyanolyan, mint ha az 1.4es motorba beletöltöd a 100as vpowert, és úgy érzed, h hűűű tényleg jobban megy.

Közben meg egyáltalán nem, csak elhitetik veled.

Egy imprezában már más a helyzet...

mi nem foglalt még 2011.09.07. 12:35:03

@AutosVilli: Hogy adták el a vizet benzin árban?
Amennyire én tudom a víz nem keveredik a benzinnel.

Elijah_Baley 2011.09.07. 12:48:46

nekem aszonnya a kocsi gépkönyve h adalékmentes normálbenzint tankoljak, akkor most többet ne járjak a kagylóskútra?

Cefo 2011.09.07. 12:58:45

Hy all!!!

Csak azért regeltem,h hozzá tudjak szólni én is!
Mivel a kagylósokhoz tartozom alkalmazottként,ezért nekem is részt kell vennem ebben az egész parasztvakításban....

Tegnap részese voltam az "arculatváltás"nak is de bizton állíthatom,h ennél többről nincs is szó.
A teli tankot 50 literben határozták meg,és a megtakarítást pedig laboratóriumi körülmények között számolták ki.
Tehát csak akkor lehetséges az egy liter megtakarítás,ha ugyanazon az útvonalon,ugyanannyi utassal,ugyanolyan sebességgel haladva,ugyanolyan guminyomással és minden vezetési tényező "ugyanolyanságával" tudunk autózni minek következtében ha lassít előttünk egy autó akkor mi nehogy lassítsunk mert eddig sosem kellet,ha piros lámpát kapunk nehogy megálljunk mert eddig sosem volt az a lámpa piros,ha kigurul elénk egy biciklis akkor is tilos fékezni mert akkor borul az egész elmélet.
Ja,és ha hazafelé a munkából beugrunk a teskóba kenyérért meg tejért(amit addig nem tettünk) akkor sem lehet egy szavunk sem mert amíg a parkolóban állt a kocsi addig visszahűlt a motort és az üzemi hőmérséklet eléréséhez plusz üzemanyagra van szükség.
Nem beszéltünk még a légellenállásról,a légszűrőbe érkező levegő hőmérsékletéről és páratartalmáról, a klíma használatáról téli ill. nyári időszakokban stb..stb..stb..
Tehát sok százezer összetevőnek kell passzolnia a hőn áhított egy literes megtakarításhoz,amit egy átlagos sofőr soha az életben nem fog tudni összehozni.
Az én autóm lpg üzemű tehát nem nagyon érint ez a fuelsave dolog de mivel alkalmazottként belelátok a gépezetbe,ezért tisztában vagyok a dolgok belső működésével.
A fuelsave kitalálásának okát a (nevetni fogtok) CHIPSADÓ bevezetésével magyarázták az oktatáson.
Mivel az összes magyarországi Shell kút üzemeltetők irányításával működik ezért a Shellnek kell ezt az adót az állam felé leróni szemben az összes többi kúthálózattal ahol a kutak bérleményben vannak kisvállalkozók kezében.
Rájuk ugye annyiban nem vonatkozik az adó,hogy ezt a kisvállalkozónak kell kitermelnie és befizetnie a fixes havi bérleti díjon felül.
Na most ez az az adó akkora kiesést okozott a Shellenk, hogy rögtön ki kellett fizetni több száz millió forintot a fuelsave kifejlesztésére,promóciójára,reklámozására és bevezetésére.
Véleményem szerint sokkal egyszerűbb lett volna 3db. enter billentyű lenyomásával lejjebb vinni a sima üzemanyagok árát mondjuk 20-30 forinttal és így odacsalogatni az embereket,továbbá reklámra sem kellett volna költeni mert a vásárlók riasztották volna az ismerőseiket az olcsó üzemanyag hallatán.
A fuelsave-ről még annyit, hogy egyik M.O.-i állomásra sem érkezett 09.06.-án reggel 10 és 12 között egy üres tanker ami elvitte volna a régi 95-öst és D-t, és egy teli tanker ami hozta volna a fuelsave-t!
Viszont ha már régóta a fuelsavet tankolják a vásárlók (tudtukon kívül!!) akkor hogyan fogják megtapasztalni a változást ill, érzékelni a megtakarítást?
Igen,minden Shell üzemanyag Mol üzemanyag csak az adalék amit mondjuk Sz.H.Battán hozzákevernek a tankerba töltéskor attól lesz Fuelsave,V-Power 95 ill. V-Power Diesel.
A V-power Racing Németországból érkezik készre keverve,legalábbis ezt állítják.
Az földbe elhelyezett dupla falú üzemanyagtartályokban víz nem található,mivel ezt heti rendszerességgel ellenőrizzük és dokumentáljuk.
Amennyiben mégis akkor az annyira elenyésző, hogy mondjuk egy 50.000. literes tartályban a lécen mérve 1-1,5 jelölés ami 50-150 liternek felel meg.
Ugye az olaj könnyebb mint a víz ezért a víz a tartályban az üzemanyag alatt van (mivel nem kevergetjük szabadidőnkben),ebből adódóan nem jut bele az autónkba minden tévhittel ellentétben.

Röviden ennyi,ha akad kérdés válaszolok!! :)

dr. trafik nomac 2011.09.07. 13:22:03

A shell-nel volt eddig a legszarabb benzin, az autom nem is ment vele rendesen, mire rajottem, hogy nem az autoval van a baj, nem kis szoaps volt, csakhat shell esett utba, azota csak 1x tankoltam ott muszajbol, szoptam is vele megint :(

Solct 2011.09.07. 13:53:11

@tlantos: Tisztelt tlantos!
Próbáltad-e azt a moslékot?

Én több autómon nem kevés km alatt teszteltem és igen, bevállt.
Főleg E85 üzem esetén.

Peetee 2011.09.07. 14:08:47

Parasztvakításnak tartom!

Megtankolsz, aztán elkezdesz jó óvatosan vezetni, hogy akkor most spórolunk.
És a saját lábától függően 5-25%-ot megtakarít az egyszeri ember, aki addig úgy vezetett, ahogy jólesett.

Mostmeg örül, közben semmi nem történt.

acsa77 2011.09.07. 14:09:52

@Cefo: a vízzel kapcsolatban: a bioetanol része higroszkopikus. Ez mekkora víztartalmat okoz? Vagy az etanol egy része kioldódik a vízzel együtt a tartály aljára?

Cefo 2011.09.07. 14:24:38

@acsa77:
Ilyen részletes kémiai tájékoztatást nem kapunk ezért erre nem tudok válaszolni.
Mi csak a tartály aljában felgyülemlett mennyiséget tudjuk mérni, hogy az a víz az etanolból csapódik ki vagy máshonnan kerül oda azt nem tudjuk de mint írtam,nem szokott sok lenni benne.

Yamastha 2011.09.07. 15:29:57

Hát ez nekem is gyanús nagyon. Én egy 1,4-es diesel fiestát hajtok már lassan öt éve, és a kezdetektől csak a prémium diesel üzemanyagot tankolom bele. Két kútnál tankolok, vagy az OMV-nél vagy az AGIP-nál. A fogyasztás 4,6 - 4,8 körül van már hosszú ideje.
Úgy adódott, hogy az elmúlt két hétben kétszer is kellett tankolnom (mindig fullig töltöm tele) de "csak" MOL vagy Shell kút volt arra felé. Maradt a Shell mindkétszer és az ócsóbbik gázolaja. Mit ne mondjak, azonnal megnőtt és felugrott a fogyasztásom 5,5 literre. (majdnem 1 literrel több mint addig volt!)
Na ennyit a "spórolós" shell dízelről, mert állítólag már legalább egy hónapja csak ezt az újat adják a kútjaikon.
Ja és még annyit, hogy az addigi duruzsolós dízelhang az első shelles tankolást követően rögtön átment kattogó és kerregő varrógép hangba.
Alig vártam, hogy kifogyjon a tank és újra a megszokott üzemanyagot tegyem bele.

karikaV43 2011.09.07. 16:29:48

Jó nagy kamu a keleti blokknak,két hónapja tankoltam németbe shell dízelt,két fajta volt a kúton takarékos és V-Power én előbbi mellett döntöttem és bizony 100km-ként 1 literrel csökkent a fogyasztásom,na ezt a dízelt miért nem hozzák ide nekünk miért a mol foss gázolaját tankoltatják az autóinkba.
Sok kúton még az adalék sem megy bele az anyagba 1 az1-ben a molos fos.Jövedéki adó literenként van a többit meg ki lehet következtetni.Kurva szar helyen élünk.

numerus 2011.09.07. 18:14:05

Én is dízeles vagyok, van egy KIA C'EED 1.6 CRDI. Itthon csak és kizárólag az OMV prémium dízelt tankolom az elejétől fogva. Ez (állítólag) az ausztriai Schwechat olajfinomítóból jön közvetlenül vasúton, tartálykocsikban és az arab kőolaj az alapolaj amiből készül.
Nyáron közel két hónapot voltunk családdal Ausztriában és ott az olcsóbbik dízelolajat tankoltam, de volt az ottani OMV kutaknál mindenütt premium dízel is. (1.27 euró/liter volt az olcsóbb dízel) Már az első tankolást követően, néhány kilométer megtétele után érezhető volt a változás. Még csendesebb lett a motor és érezhetően simábban is járt, pedig mint mondtam ez az olcsóbb dízelolaj volt. A fogyasztásban is megmutatkozott a különbség. Kevesebbet fogyasztott a sógorok üzemanyagával mint az itthon tankolt premium dízellel. Mások ott az életkörülmények. (még mindig)
Mondjuk hosszabb távon az is számít, hogy a szarabb hazai dízelolajjal használt autóknál hamarabb lesz porlasztócsúcs beégés ... stb.
Én pécsi vagyok és itt Mercedes buszokat használnak a tömegközlekedéshez. Jó ismerősöm ott dolgozik és meséli, hogy a buszok motorjai igen csak megsínylik ezt a sz@r MOL-os, ukrán/orosz kőolajból lepárolt dizel olajat. Nem erre lettek tervezve.

gabesz7004 2011.09.07. 18:38:15

Szerintem is csak vakítás az egész, és az ember tudatalatti spórolására apellálnak. Inkább arra lennék kíváncsi, hogy az USÁban miért 93-as oktánszámú a V-power racing, itt meg miért 100-as? De jöjjön senki a "mert mi többet érdemlünk" hülye dumával! Az saját tapasztalat, hogy a külföldi normál benzinek legalább olyan jók, mint a magyar prémiumok!

Ivóke 2011.09.07. 18:43:51

2006 Honda Civic 1.8, mióta megvan OMV Maxx Motion 95-el járok átlagfogyim 7,8l/100km 127.000km-e vetítve. Ez ~60% város, 39% országút, 1% Hungaroring versenypálya :). Az elmúlt 2 tank óta elkezdtem nyugiban járni, hála a meghírdetett traffi akcióknak. Emiatt mivel úgy is be kell tartani a seb. korlátokat feleslegessé vált a lendületesebb vezetés, így teljesen átálltam "nyugigumis" üzemmódba. A forgalommal együttélve (ami egyébkén az adott időszakban látványosan lelassult) az első tankot 6,7l-el végeztem ki, a másodiknak 6,35l/100km lett a vége. És semmi Fuel Save benya, csak vezetés light. Ennyit a csodabenyákról. Szerintem....

Kuszal 2011.09.07. 20:02:36

@Németh András: köszönöm a "bókot" :-)

másban nem vagyok skót, de az igaz, hogy odafigyelek a pénzügyeimre. A kollégák mondják is gyakran, hogy miért lettem mérnök, de nem tehetek róla, szeretem a gépeket :-)

A kollégáim közül sokaknak segítettem már, mert kiderült, hogy a bankjuknál olyan folyószámlájuk van ahol fizetni kell a számlavezetésért. Aztán leültem velük egy 5 perce és kiderült, hogy mivel jól keresnek ezért lehet olyan folyószámlát is választani, ahol a bank nem számol fel költségeket, ingyenes a készpénz felvét, átutalás, stb. Volt akinek havi 1500 forintot spóroltunk meg, úgy, hogy csak kicsit odafigyeltünk arra, hogy mire ment el a pénze. Ez megint pitlák összeg, de mindenkinek azt mondom, hogy a sok kicsi sokra megy alapon a végén elég szép összeg jön ki :-)

Erste ügynök nem vagyok és nem is leszek, mert az ilyen ügynökök szerintem csak lehúzzák az embereket, mert nem azt ajánlják, ami jó lenne hanem azt amiből nekik lesz jó :-(

De nem csak az Erste hitelkártyák a jók. Ha valaki a Shell-t szeretni, akkor annak jó pl.: a Citibank Citilife vagy Shell hitelkártyája ott szintén van 2-3% kedvezmény a tankolásból. Igaz az is csak 7-9 forint, de ha mondjuk a csoportos beszedések is a hitelkártyáról mennek, akkor ott is összejön a havi 2-3-4.000 forint (éves szinten minimum megvan a 20.000 forint, az pedig 50 liter benzin, egy ingyen tank), amiért megint nem kell tenni semmit, csak okosan használni a banki lehetőségeket. Egyszer beállítot a kártyát, meg a csoportos beszedéseket és onnantól kezdve semmi dolgod vele, csak lekaszálod a havi jóváírásokat :-D

gnme 2011.09.07. 20:19:56

csodát az alkohol, a még több pénz, és a korrupció tud tenni

a drogért láttuk mi jár .. (Stohl)

hm .. zenét valaki?

www.youtube.com/watch?v=Rb1sTsyoGlw&feature=related

srank 2011.09.08. 00:37:04

@gabesz7004:
ez már múltkor kitárgyaltuk hogy ők másképpen mérik a benya minőségét, de gyakorlatilag ugyan olyan jó a kinti racingos nyál mint a hazai ...

PolarBear68 2011.09.08. 09:31:14

Gyengébbek kedvéért :D a víz nem ellensége a benzines motornak.....

www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=184

érdemes elolvasni.

pefe 2011.09.08. 10:20:34

én kb 30litert tankolok, emelett mindig kifolyik vagy egy-két deci a pisztolyból mikor visszateszem. Minden kúton. Miért nem lehet ez ellen tenni valamit. Ez kb ugyanennyi megtakarítást jelentene.

Amúgy a benzint az OMV kivételével minden cég ugyanabból a finomítóból veszik. Esetleg adalékozhatnak, de azt a kúton kéne beletenni, de sokszor a kutasok eladják feketén.

Ez egy szimpla marketing akció, aki megvette a Calgont, meg a mosógolyót, a homeopátiás gyógyszereket, és az MBT cipőt az ezentúl a Shell-nél tankol. Ez egy ilyen világ, én így szeretem.

Németh András 2011.09.08. 10:30:32

@Kuszal: nekem is ilyen citibankos hitelkártyám van (3% benyára a shellnél és 1% minden egyébre, olyan 1-2 ezer közti jóváírás jön havonta, az elején meg ha jól emlékszem 15-öt adtak a költség meg talán 6-8 ezer per év, szóval nekem nem sikerült olyan jól a konstrukció mint neked) és én is nagyon fenem már a fogam hogy fogom a saját meg a barátné bankszámlát és összevonom egy ilyen nullaforintos számlán (ez tényleg lenne évi 10-20 ezer spórolás). Csak egyszerűen lusta vagyok még végiggondolni, pedig én is szívesen megyek majd plusz egy hétre Erdélybe a spórolt pénzből :)

HIDverok 2011.09.08. 11:14:40

én elárulom NEKTEK a TITKOT hogyan kell 30%al kevesebbet fizetni az üzemanyagért: Beülsz a kocsidba, levezetsz 800km-t elérsz LIVIGNO-ba és 1€ alatt (!!!) tankolsz! :-)

p.s.: az ukrán árakat nem tudom, arra még nem jártam!

p.s.:(2) és a literes whiskyket 6-8€ veszed (Livigno) a 96%os tiszta etilalkohol 1,90-2,60€ (!!!)

p.s.:(3) és túrázhatsz egy jót, a téli szezonban meg szarásig síelhetsz! :-)

hozé bubó 2011.09.08. 11:35:29

nem vagyok nagy matekos de fogyasztás még úgy ahogy megy:
7,5l fogyasztok vegyesben, ezzel elvileg megyek "50"tankon 666,666666666km-t, most ha ezen leesik +1l akkor 51literrel 680km, tehát megyek +13,33333333km-t ,az 2,1021...% plusz távolságra vetítve (fogyasztásra szerintem kimutathatatlan) ennyi különbség akár guminyomásból, vagy légellenállásból is simán összejön, forgalomról már nem is beszélve.
anno Vpower shell cuccot tankoltam, de telebasta a lambdaszondát, és a szervízes mondta h menjek el egy másik megnemnevezett kúthoz és hajtsam meg egy adaléknélküli 95-el, és lőn a riasztás eltünt. A kávé miatt azért mostanában megint hozzájuk jártam :P

hozé bubó 2011.09.08. 11:36:09

ja és adják vissza az adalék nélküli 98aaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!!!!

Tomchy 2011.09.08. 19:32:41

Egy barátom kutat Amsterdam-ban a Shell központjában. A Shell FuelSave-ről hivatalosan nem nyilatkozhat, de nem hivatalosan, magát meg nem nevezni kívánó Shell munkatársként viszont pár dolgot megemlíthet.

"A FuelSave, csak úgy mint majdnem minden Shell üzemanyag formula a cég egyik angliai laboratóriumában, Thornton-ban került kifejlesztésre.

www.shell.com/home/content/commercial_fuels/fuels_innova tion/research_centres/

Ugyanezen labor munkatársai vannak a Shell Ferrari-t támogató kenő- és üzemanyag fejlesztő csoportjában is (van még Ducati-s és NASCAR team is). A két típusú fejlesztés (versenypálya és köznapi használatra való üzem és kenőanyagok) egymással párhuzamosan történik. Az autó- és motorsportos tapasztalatokat jó sikerrel tudják átültetni az új, nem versenypályára szánt üzemanyagokba is az angol kollegák (lásd pl. a V-Power sikersorozatot is).

Amennyire én tudom, a FuelSave előnye, bármennyire is hihetetlenül hangzik, többszörösen bizonyított mostanra. Majdnem minden piacon, ahol bevezetésre került, a fogyasztóvédelmi hatóságok is nehezen hiszik el elsőre, így aztán többször is kemény tesztnek vetették alá (ez nem Shell teszt, hanem a helyi hatóságok által végzett mérések). Történt ez több európai és távolkeleti piacon is. Legutóbb, ha jól emlékszem, Új-Zélandon nyertünk ilyen jellegű vitában, ahol talán még pereskedéssel is fenyegettek. A független eredmények alapján aztán visszavonták az ügyet, és a reklámbeli kijelentés, miszerint akár egy literrel is kevesebbet fogyaszt az autó FuelSave használat mellett, maradhatott.

A Shellnél egyébként is úgy vallják, hogy hosszútávon az energiaigényt egyre nehezebb lesz kielégíteni fosszílis energiahordozóból rendelkezésre álló keretekből, vagyis már most jobb takarékoskodni azzal, ami van. Ezért állítják át az alap benzin és gázolaj üzemanyagokat FuelSave-re, ahol csak lehet. A vásárló is jól jár (s ezzel áttételesen a Shell is), és kevesebb CO2 kerül a levegőbe."
süti beállítások módosítása