HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Tudni fogod, mennyivel húznak le a kereskedők

2010.01.14. 14:15 :: Bende Tibor

E derűs januári hétfőn állóhajóztunk egyet a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületével. A sajtóból sokakat érdekelt, merre tart a magyarországi gépjárműkerekedelem, erre gyorsan választ kaphat, ha megnyomja a ctrl-f kombinációt (alma-f macen) és rákeres: visszaesés. Elemeztük az elmúlt tizenpár év piaci viszonyait; ők maguk is elismerték, a felturbózott eladások nem voltak tovább tarthatók. A válság csak előrehozta a piac teljes összeomlását.

Miről beszélünk?

Hogy a kereskedő nem az autón, hanem a kihelyezett hitelen képződő jutalékon keresett. Meg arról, hogy az agyonakciózott hitelfeltételek sem vezettek jóra középtávon. Ismerjük: 0 beszálló, tíz év, a vevő (úgy is, mint adós) a futamidő csaknem teljes szakaszán kockázatban volt, ugyanis a fedezet - maga az autó - nem ért annyit, amennyi hitel volt rajta. Ennek most vége, ugyanis - más pénzügyi szolgáltatásokhoz hasonlóan - kénytelen a vevő orrára kötni, mennyi a jutalék. Magyarul az autón tessék keresni, ne a hitelen. Ennek jegyében minimalizálták az önerőt és maximálták a futamidőt.

A regadó is felelős a buborékért, amit együtt fújtak évekig. Az MGE vezetése által következetesen roncsnak hívott használt autók ilyen módon való kitiltása növelte az újautó vásárlási kedvet. Emlékeznek ugye? Buldózerrel toltak az új autó felé.

Nos az MGE szerint jó a regadó, és védi az iparágat a nyugati roncsoktól. Azoktól a nyugati roncsoktól, amik 5-6 évesek, lefutották a maguk kétszázezer kilométerét, már eléggé környezetbarátok, és egy kispénzű családnak adnák meg a szabad helyváltoztatás lehetőségét - egy jó adósságcsapda helyett.  Nem akarják, hogy Magyarország roncstemetővé váljon, mint pl. Legyelország anno. Arra kérdésre senki sem válaszol, mennyivel jobb egy magyar papíros 30 éves szoci kocsi, mint egy tízéves nyugati autó Németországból, de hamarosan személyesen kérdezzük meg.

Az újrafelhasználási aránnyal védekeznek, ami egy homályos, ködös EU direktíva, és az MGE tudja, hogy a nyugati kereskedő azért akarja kipaterolni a roncsot az országából, mert az EU majd jól fenékbe billenti, ha nem teszi. Aha. Szerintük meg tessenek ott elbontani a roncsokat, ne hozzák ide. Roncsokat. Értik.

Végül elértünk a lényeghez. Aki január első heteiben vett új autót, annak igazából gigantikus szerencséje volt. Nem sokon múlt, hogy ne nyithassanak ki a szalonok, a parlament ugyanis feltalálta a spanyolviaszt a bontás előtti eredetvizsga formájában. Halotti anyakönyvi kivonat, nem kell magyarázni. Képzeljék el, hogy a hullaszállítónak rendelkeznie kellene digitális fényképezőgéppel, retinaszkennerrel, hazugságvizsgálóval és mindennel, ami egy halott elszállításához (egy autó elbontásához) tökéletesen felesleges. Ez bontónként nagyjából egymilliós beruházást jelentett volna. A bontósok szövetségei - mert három vagy négy is van - nyomban felmondták a szerződést a kereskedőkkel, így nem volt megoldott a veszélyes hulladék kezelésének kérdése, tehát a szalon nem nyithatott volna ki. A MGE elérte, hogy a rendelkezés hatályba léptetését hat hónapra függesszék fel. Ami még mindig jobb, mint ha nem lenne semmi.

2010-ben növekedést várnak, a tavalyi évet tekintik mélypontnak.

És íme, a sajtóközlemény, a galériában pedig az elhangzott prezentáció.

Sajtóinformáció

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az alábbi fő témákban kívánja informálni Önöket:

1. A 2009. évi új gépjármű piac rövid elemzése
2. A 2010. évi piaci előrejelzés
3. A 2009 év végén elfogadott jogszabályokkal kapcsolatos MGE álláspont

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete tagvállalatai a 2008. év végén elkezdődött válság jelenségeinek tompítására jelentős erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a válságtól leginkább érintett kereskedői hálózatok megtartsák kiváló szolgáltatási színvonalukat és ezt ügyfél közelben tudják nyújtani.

MGE Prezentáció

Ennek érdekében jelentősen csökkentették értékesítési terveiket, az ezekhez kötött juttatási feltételeket, együttműködtek a készletek csökkentésében (a 2009. év első harmadában jelentős anyagi erőforrások bevetésével támogatták a készletek értékesítését), illetve a készletfeltöltések csökkentésében.

Elhalasztották a kritérium rendszerek alapján szükséges beruházások végrehajtását és napi szinten működtek együtt a kereskedőkkel azok pénzügyi helyzetének stabilizálásában.

Az importőrök és kereskedők eredményes együttműködésének eredményeként könyvelhetjük el, hogy a jelentős piaci visszaesés nem okozott hasonló méretű csődhullámot a kereskedelmi hálózatokban. A kereskedők és importőrök tudatos költség politikával, a tulajdoni viszonyok koncentrálásával, illetve tartalékaik felhasználásával válaszoltak a visszaesés kihívásaira.

1. Új gépjármű értékesítési piac 2009.

A 2009. év – véleményünk szerint – a magyarországi új gépjármű értékesítési piac mélypontját hozta. A 2000-es évek elejétől 2004-ig a piac jelentős felfutása, mondhatni túlfűtöttsége jellemezte az értékesítési darabszámokat, ami az alábbi okokra vezethető vissza: A gyártói oldal a piaci potenciál növelése érdekében jelentős engedményekkel igyekezett vevőket szerezni, miközben a finanszírozói oldal jelentős támogatását élvezte ehhez. Ebben az időszakban terjedtek el a külföldi deviza bázisú finanszírozási termékek, az irreálisan alacsony saját erő és a hosszú futamidejű hitelezés. Ezek a tényezők együttesen eredményezték azt, hogy jelentős számban keletkeztek olyan vevők, akik aztán vállalt fizetési kötelezettségeiket nem tudták teljesíteni. E mellett a rendkívül kedvező feltételek olyan körök megjelenését is elősegítették, amelyek sem itt, sem máshol nem kívánatosak, azaz jelentőssé vált a finanszírozási és biztosítási csalások megjelenése.

2004 és 2008 között az értékesítés lassú, de évről évre következetes 4-6%-os csökkenése valósult meg, amely időben jelezte a felvevő piac lassú kifulladását annak ellenére, hogy az értékesítést támogató finanszírozási termékek egyre kedvezőbbek, a hitelbírálatok egyre enyhébbek lettek.

2008-ra a finanszírozást felügyelő hatóság felismerte, hogy valamit tennie kell annak érdekében, hogy egyfelől a finanszírozókat, másfelől a hitelezett ügyfeleket megvédje a felelőtlen kihelyezéstől, illetve hitelfelvételtől. E felismerés első eredménye volt a 2009. január 1-i hatállyal kiadott PSZÁF ajánlás, amely a finanszírozás feltételeit jelentősen szigorította a saját erő és a futamidő korlátozásával.

A 2008 őszén kialakult nemzetközi pénzügyi válság egyik következménye volt a forint jelentős gyengülése, ezzel a deviza alapú törlesztő részletek drasztikus emelkedése. Ez az árfolyam hatás a kereskedők készleteit és a hitelezettek havi törlesztő részleteit is alaposan megdrágította, sok esetben ellehetetlenítve ezeket.

A magyar kormány – ellentétben más EU és EU-n kívüli államokkal – semmilyen intézkedést nem tett az ágazat válságának enyhítésére, azaz pl. az u.n. roncsautó program bevezetésére. Az autós szakma, amely az ország második legjelentősebb ágazata és adófizetője, magára maradt.

Tovább súlyosbította a helyzetet az a kommunikáció, amely a hitelfelvétel ellen kommunikálva gyakorlatilag megállította a lakossági hitelezést, illetve azok a hírek, amelyek időről időre a köztudatba dobva megfogták az értékesítés megmaradt potenciálját is.

A motorkerékpár piacot a személygépjármű piac visszaeséséhez hasonló hatás érte, amelynek eredményeképpen a rendszámozott motorkerékpárok forgalma jelentősen visszaesett.

A nagyhaszon gépjármű értékesítést a fenti hatások mellett az általános gazdasági visszaesés okán kevesebb áruszállítási szükséglet, valamint a környező EU országok szállítmányozóinak erős árletörő politikája is sújtotta. A magyarországi kedvezőtlenebb adóztatás korlátozza a hazai fuvarozók versenyképességét szlovák és román kollégáikkal szemben. További piackorlátozó hatása van a finanszírozásból visszavett haszonjárművek újraértékesítésének, amely jelentős árletörő hatást fejt ki. Ezek a járművek a legtöbb esetben fiatalok, jó állapotúak, keveset futottak, így jelentős konkurenciát jelentenek az új haszonjármű értékesítésnek.

A nagyhaszon gépjármű finanszírozás egyre gyakoribb feltétele a visszavásárlási kötelezettség vállalása, amely sok esetben megakadályozza az üzlet létrejöttét. Az importőrök számára tevékenység idegen használt gépjárművek vásárlása, a kereskedők pedig a visszavásárlási garancia banki elfogadásához sok esetben nem rendelkeznek megfelelő bonitással.

Mindez oda vezetett, hogy a gépjármű értékesítés és ezen belül a finanszírozás drasztikusan visszaesett a 2009. évben. A 2009. évi folyamatokat világosan jelezte az a körülmény, hogy az előre beharangozott július 1-i ÁFA emelés gyakorlatilag érzékelhető előrehozott vásárlási kampányt nem eredményezett.

Öröm az ürömben, hogy a szakma erős vitalitást mutatva, jelentős megtakarításokkal és szervezeti átalakításokkal a vártnál jobb állapotban vészelte át a 2009. évet. Tudnunk kell azonban, hogy erre a vitalitásra 2010-ben még jó darabig szükség lesz.

2009-ben a 2008-as bázishoz képest forgalomba helyezési alapon az új személygépjármű piac 61%-al, a kishaszon jármű piac 51%-al, a rendszámmal forgalomba helyezett motorkerékpár piac 54%-al, a nagyhaszon gépjármű piac 62%-al esett vissza.

A visszaesés mértékén belül a finanszírozás visszaesése 60-70%-ot jelentett, azaz e nélkül, illetve a finanszírozási szektor kisebb mértékű visszaesése esetén a gépjármű értékesítési piac mintegy 20-30% visszaeséssel élhette volna túl a 2009. évet.

2. Kilátások a 2010. évre

Folytatva a 2009. évben megkezdett szigorításokat, 2010-re a PSZÁF újabb ajánlása és a kormány rendelete a körültekintő hitelezésről tovább szigorították a finanszírozás feltételeit az ügyfelek és a kereskedők számára egyaránt. További kedvezőtlen lépés az üzemanyag árakba épített jövedéki adó emelése, amellyel 2010 elején rekord magasságba szöktek az üzemanyag árak. Várhatóan a nyersolaj ár emelkedésével, illetve a forint esetleges gyengülésével ez a folyamat tovább erősödik.

2009 első negyedévében jelentős készlet kisöprési akciók zajlottak, amelyek eredményeképpen az első hónapok értékesítési darabszámai jelentősek voltak. 2010-ben ez nem, vagy jóval kisebb mértékben várható, ezért az év első időszakában további visszaeséssel számolunk.

Véleményünk szerint a személygépjármű, kishaszon jármű és motorkerékpár piac helyreállásának megindulása 2010 első féléve végén megkezdődő folyamatban várható egy hosszabban tartó időszak alatt. Ennek megfelelően a 2010. évi forgalomba helyezési darabszámokat a 2009. évi tényszámok körül, valamivel azok felett várjuk.

A nagyhaszon gépjármű piac helyreállása a gazdasági válság elmúlásával, a szállítási feladatok növekedésével kezdődhet meg és remélhetően a kormányzat és a parlament az adópolitika kialakításakor oda fog figyelni a fuvarozó ágazat versenyképességének megtartására. Várhatóan a finanszírozásokból történő visszavétel is konszolidálódik, így ez a másodlagos értékesítési piac visszaszorul. A szállítással foglalkozó vállalkozások megerősödése a visszavásárlási garancia intézményét is hátrébb szoríthatja, ami lehetővé fogja tenni a jó bonitású, megfelelő háttér-szerződésekkel rendelkező és jól fejlődő cégek könnyebb hitelezését.

Fontos kiemelnünk, hogy a gépjármű értékesítési piac a finanszírozási piaccal együtt és azzal együttműködve lesz képes kilábalni és fokozatosan eljutni a magyar piac reális felvevőképességének megfelelő értékesítési darabszámokig.

Véleményünk szerint a magyar piac reális felvevőképessége válságmentes időkben 120 és 140 ezer személyautó és kishaszon jármű közé esik. Úgy gondoljuk, hogy ez az értékesítési darabszám 2-3 éven belül érhető el.

Biztosak vagyunk abban, hogy a 2010. évben bevezetett és a továbbiakra ígért adózási előnyök, a válság elmúltával az emberek munkahely biztonság érzetének javulása, a finanszírozók kihelyezési kedvének visszatérte pozitív hatással lesz a gépjármű értékesítési piacra is az által, hogy a lakosság korábbi vásárlási és hitelfelvételi kedve részben visszatér.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a személygépjármű és kishaszon jármű, valamint motorkerékpár piac fő mérőszámának továbbra is a forgalomba helyezési adatokat, míg a nagyhaszon járművek esetében a nagykereskedelmi adatokat tekinti.

2010. évi forgalomba helyezési előrejelzésünk a fentiek figyelembe vételével:

2010 becslés

2009-es adatok

Eltérés %

Személygépjárművek:

65 000

60 1897,9

Kishaszon járművek:

11 000

10 6193,6

Motorkerékpárok:

4 000

3 60910,8

Robogók:

3 000

650

420

Nagyhaszon gépjárművek:

2 200

2 0905,3

Teljes piac:

85 200

79 3077,4

3. Az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításával kapcsolatos MGE álláspont

Elsősorban a gépjármű tulajdonosok érdekei érvényesülnek a múlt év végén elfogadott jogszabály módosításokban (2009. évi CL törvény).

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, az Autós Nagykoalíciót alkotó több társ-szervezettel egyetértve üdvözli azt a jogszabály-módosítást, amelyet a Parlament 2009. december 14-én fogadott el (megjelent a 191. számú Magyar Közlönyben) a káreseményt szenvedett gépjárművek javításával kapcsolatban annak érdekében, hogy:

  • Valamennyi ügyfél egyenlő elbánásban részesüljön,

  • Valamennyi ügyfél érvényesíthesse garanciás jogait,

  • A javítások a legális és a jogszabályi, műszaki és környezetvédelmi előírásoknak megfelelő javító szektorban történjenek meg,

  • Csak szakszerűen kijavított, üzembiztos, és biztonságos gépjármű kerüljön vissza a forgalomba.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete több éve küzd azért és csatlakozott az Autós Nagykoalícióhoz, hogy az ügyfelek, a költségvetés és a gazdaság legális része, valamint a közlekedés biztonsága érdekeinek érvényesítése érdekében mindazon gépjárművek javítása, amelyek baleset során kárt szenvedtek el a legálisan működő szervizekben történjen. Hangsúlyozzuk, hogy nem csak a márkaszervizekről, hanem valamennyi legálisan működő szervizről van szó.

Hangsúlyozni kívánjuk, hogy az ügyfelek a gyorsított kárrendezés során a biztosítókkal megállapodott kártérítést akadálytalanul felvehetik. Amennyiben azonban a gépjármű kijavíttatása mellett döntenek, azt a legális gazdaságban kell, hogy megtegyék. A kártérítés felvételére a károsultnak akkor is lehetősége van, ha a gépjárművet nem kívánja kijavíttatni, és erre vonatkozó nyilatkozatot tesz. Ebben az esetben, amennyiben a jármű a közúti forgalomban való részvételre alkalmatlan, azt a forgalomból – a közlekedés biztonsága érdekében - ki kell vonni. Természetesen a kivont gépjármű javítására ezt követően is sor kerülhet, szándékaink szerint szintén a legális gazdaságban.

A jogszabály nem hosszabbítja meg a kárrendezés és javítás időtartamát sem abban az esetben, ha a folyamat a legális csatornában marad. A kárrendezés és javítás menete az eddig megszokott eljáráshoz képest, nem változik, az ügyfelek megbízásából a biztosítókkal szerződött javítók teljes ügyintézést végeznek.

Kiemelt jelentősége van annak, hogy a károsult ügyfelek számára a számla az, amely a javítások kapcsán felmerülő esetleges garanciás igények kielégítéséhez alapot szolgáltat, vagyis fontos érdekük. A számlaadási kötelezettséget egyéb hatályos jogszabály írja elő.

A jármű veszélyes üzem nem csak az üzemeltetőjére, hanem a többi közlekedőre, járművezetőre, kerékpárosra, gyalogosra egyaránt. Egyáltalán nem mindegy, hogy hol, milyen technológiával és garanciával vagy a nélkül történik meg a sérült jármű javítása különösen abban az esetben, ha a sérülés folytán a jármű a közúti közlekedésben való részvételre alkalmatlanná vált.

Fontos tehát, hogy a most elfogadott jogszabály az ügyfelek érdekeit, az állami bevételek növelését, a fekete és fehér gazdaság között meglévő és az utóbbiak számára hátrányos versenyhelyzet megszüntetését és a közúti közlekedés biztonságát egyszerre szolgálja.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztos abban, hogy a most elfogadott jogszabály anyagi és erkölcsi oldalról nézve is fontos lépés a helyes irányba.

Az a gyakorlat, amelyet a most elfogadott jogszabály megvalósít, minden normálisan működő európai országban természetes.

4. A gépjárműbontókkal kapcsolatos rendeletek és ezek potenciális hatása a gépjármű kereskedelemre

2009 végén megjelentek a gépjármű bontókkal kapcsolatos olyan rendeletek, amelyek hatályba léptetése alapjaiban lehetetlenítette volna el a gépjármű értékesítés piaci szereplőit, az importőrök és kereskedők munkáját.

A Magyar Közlöny 166.számában megjelent 63/2009. (XI.23.) és 64/2009. (XI.23.) KHEM rendelet 1. és 2. pontjában foglaltak alapján a bontóknak különféle, nem a tevékenységükhöz illeszkedő egyéb feladatot is el kell végezniük, feleslegesen, más jogszabályokkal ellentétben, ami nagy összegű felesleges beruházást is igényel tőlük.

A bontók számára e rendelet végrehajtása csupán azért, hogy a bontásra ítélt járműveket át tudják venni, telephelyenként több mint egymillió forintos költséget jelentett volna, amelyet nyilvánvalóan vállalni nem kívánnak. E szándékukat már a vonatkozó jogszabályok megjelenése után azonnal jelezték és szóban megkeresték MGE-t azzal, hogy amennyiben december végéig nem születik megoldás a problémára, vis major alapon felmondják a tagvállalatainkkal megkötött valamennyi szerződést. Mindez a hatályos jogszabályok értelmében lehetetlenné tette volna az importőrök munkájának folytatását.

Annak érdekében, hogy tagvállalataink ne kerüljenek az előbb vázolt lehetetlen helyzetbe, szakértőink – szabadságukat megszakítva - december 29-én tárgyalást folytattak a Nemzeti Közlekedési Hatóság képviselőivel, ahol sikerült a rendelet bevezetését fél évvel elhalasztani, időt hagyva ezzel a rendelet újra átgondolására és a realitásoknak megfelelő jogszabály megalkotására. Ez számunkra azt jelenti, hogy a következő időszakban is jelentős erőfeszítéseket kell tennünk annak érdekében, hogy ne születhessen olyan szabályozás, amely tagvállalatainkat lehetetlen helyzetbe hozza.

Budapest, 2010. január 11.

Erdélyi Péter
Társelnök

85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr731671956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottopappa 2010.01.14. 19:25:19

Megint egy nesze semmi fogd meg jól... Már mint a gépjármű importőrök részéről...

Dervenkál Egon 2010.01.14. 19:31:02

Az unióval alapvetően ez a bajom:

a közösség létezésének egyik alappillére az áruk szabad mozgása. Ha Baszomfölde uniós tagállam lenne és jelezné, hogy adóval, járulékkal vagy bármilyen más korlátozó intézkedéssel sújtja a használt lókondom behozatalt, Brüsszelben hatalmas prüszkölés támadna, és a szőnyeg szélére állítanák a baszomföldei kormány tagjait, amely viszonylag hamar visszavonná az intézkedést (majd kitalál más sarcot) és hümmögne a hazai lókondom gyártó terméktanács tagjaival együtt.
De gépjrműnél neeem. Hát az autó az nem árucikk. Az ördögi ajándék, amelyért itt a földön meg kell fizetni a sarcot, ha a mennybe vágyunk. Annak nem kell szabadon hozhatónak vihetőnek lenni.
Ha autóról van szó, a baszomföldei hatóságok nem csak megadóztatják a baszomföldei polgárokat is, de az unió szabályozásának is ellentmondhatnak. Mert egyik autótipus szerintük ilyen a másik meg olyan, még ha az unió azt is mondja, hogy egyformán kell kezelni őket.

Lókondom behozatali korlátozásokat követelek, de most azonnal.

wiener 2010.01.14. 19:31:40

es akkor ebbol most mi a tanulsag?

Butuska 2010.01.14. 19:34:13

és mi van a 2006 előtt akár szalonból vásárolt autó utólagos eredetiségvizsgálatával??? megint fizessek valamiért utólag, csak mert én hülye vettem egy autót hivatalos márkakereskedőtől?? hogyan képzelték, hogy csak mert 2002-ben nem volt még a jelenlegi verziója az eredetiségvizsgálatnak, azt most kérhetik 17ezerakárhány pénzért, kötelezően??? nem ütközik ez valami törvénnyel????

foolproof 2010.01.14. 19:34:24

Előre qrvák, gengszterek,
bízni akarok bennetek!

Vigiék anno már sejtettek valamit...Hogy ebben a csodálatos országban a csecsemőkarszalagra nem név, hanem Trust No One felirat kellene már nagyon régen.

MGE:KÖSZÖNJÜK!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.01.14. 19:35:53

Remélem az MGE még idén is szopni fog mint a torkos borz.
Megérdemlik.
Most nekünk, a használtautósoknak áll a zászló!

Dervenkál Egon 2010.01.14. 19:36:37

Aki új autót vesz Magyarországon, sikeres ember nem lehet.... vagy ezt már mondták?

foolproof 2010.01.14. 19:37:53

Nem név kell ide a cscsemőkarszalagra, hanem jótanács időben: Trust no one.

MGE:KÖSZÖNJÜK!(és csináljatok magatoknak kistestvért!!)

Herlock Sholmes 2010.01.14. 19:43:52

"nagyhaszon gépjármű"
Na ez a királyság.
A funkcionális analfabéta fogalmazó egyesületeteket, azt.

Dervenkál Egon 2010.01.14. 19:45:58

@Herlock Sholmes: te okostojás. nagyhaszon gépjármű, vagyis az a jármű, amelyet nagy haszonnal lehet eladni.

gnme 2010.01.14. 19:51:25

Te mit keresel még itt? ..

Há' nem az lett a hajótúra vége, hogy mindenki részegen vízbeugrik és megfúl?

:)

komikus 2010.01.14. 20:09:36

Az elvtársak miért nem vetnek ki regadót pl. a külföldről behozott "roncs" élelmiszerre, hogy védjék a magyar gazdákat?

Herlock Sholmes 2010.01.14. 20:16:24

@Dervenkál Egon: az nagy haszongépjármű helyesen, te zigóta.

Vhornet 2010.01.14. 20:18:47

Egy 22 éves szívó dízelem van. 5 literes fogyasztás mellett, igaz nyugisan, de kivisz a világból. Még nincs egy hónapja, hogy műszakiztattam, mert a t. "getzik" rebesgették, a 10-12 évnél idősebb vasak 1 évre kapnak műszakit. Tehát most már 2 évig még használom. Azt nem tudom utána mi lesz, vizsga vagy bontó? De az biztos én azért, hogy bezúzzák eredetiségi vizsgálatot még egyszer nem vagyok hajlandó kifizetni!!!! Inkább kiállok vele a kertvégébe és meggyújtom! Aztán vizsgálodhatnak!

AtoszMester 2010.01.14. 20:18:57

Engem nem nagyon érdekelnek a kereskedők. Szeretnék egyszer még egy régi E36-ot, és egy pár, általuk "roncsnak" minősített régi polír autót.
Hála nekik, ez a regadó miatt rohadt sokba fog nekem kerülni, további emelés esetén pedig sztornózhatom terveimet-álmaimat.

Tőlem éhen halhat az összes szemét kereskedő. Miért nem ment a hiányszakmának minősülő CNC-snek, Informatikusnak, vagy éppen más kétkezi munkásnak? Nem kötelező tespedniük a fotelban, miközben abból élnek a kényelemben, hogy éppen belebukok a hitelembe, vagy nem tudom teljesíteni régiautós álmaimat.

Utálok autókereskedőkkel üzletelni. Ha éppen velük kerülök kapcsolatba, akkor későn utalnak számlákat, vagy egyáltalán nem utalnak, és mindenkinek ugyanazt a kamu maszlagot adják elő, ha valamit szeretnének elérni.
Konkrétan bizonyos autókereskedőket örömmel látok tönkremenni, és ahogy az utcára kerülnek :) Ilyen volt az IMC is, aki többször átvágott üzleteim során, és őszinte vigyorral néztem, mikor nemrég kipakolták őket az egri Seat szalonjukból.
Amikor Ők vágtak át, akkor Ők ültek őszinte vigyorral munka után a BMW-kbe és a Seat Leonokba, most Én.

Remélem a hiteljutalékát az összes autókereskedő a gyermekei rákgyógyszerére költi.

has 2010.01.14. 20:26:00

Mi az isten gittegylet az az autós koalíció?

ZON 2010.01.14. 20:48:51

@AtoszMester: ugye, te nem vagy apa ? Akkor nyilván nem írnál ilyen hihetetlen zárómondatot.

Dervenkál Egon 2010.01.14. 20:58:15

@Herlock Sholmes: a magyar nyelv értelmező nyelv. Éppen ezért a nagyhaszon gépjármű egészen mást jelent, mint a nagy haszongépjármű. A zigótára nem reagálok...

Gemajel 2010.01.14. 20:59:13

Ki nem sz@rja le a nyomorukat?
Amikor új autót vettem a kereskedő roppant szolgálatkész volt. Az autóhitel mellé még telekvásárlást, világkörüli utat is ajánlott , mert most ó'ccsó és vannak bankos kapcsolatai!
Szerencsémre nem ugrottam be...

borovi 2010.01.14. 21:07:15

@foolproof: Nyilván nagyon fontosnak érezted a kommented. Nem az.

Hz 2010.01.14. 21:08:55

Ez most itt az autókereskedőkről szól, vagy a genya bankokról aki duplájára emelte a törlesztőt?
Sokan nem tudnak olvasni és szöveget értelmezni itt.

rakpartiróka 2010.01.14. 21:11:29

atoszmester. a fáradt, narkós, murvás kurva anyádat. azt.

AtoszMester 2010.01.14. 21:16:55

@rakpartiróka: Tán csak nem egy retek hiénához van szerencsém a barnábbik fajtából? :D

gnme 2010.01.14. 21:27:04

@AtoszMester: ne káromkodj. :)

".. elkárhozol geci..."

Nem akarok már ujjal mutogatni ki mondta ezt nekem ..izé, fönn van a név :)

:)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.14. 21:27:17

Uj autot venni olyan, mint a peznt kilapatolni az ablakon.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.01.14. 21:41:36

Rohadnának meg élve ezek a tetvek akik kitalálták ezt a rendeletet. Szívesen szagolgatnám a rothadó bűzüket miközben orvosért kiabálnak.

rakpartiróka 2010.01.14. 21:46:36

Nincs szerencséd faszkalap. Csak a mérhetetlen ostobaságod baszott fel. Olvasd el amit írtál és megérted. Áááá, hagyd.

rakpartiróka 2010.01.14. 21:49:26

utolsó mondat, segítek.

gnme 2010.01.14. 21:53:07

@rakpartiróka: én azért óvastosan bánnék effajta kijelentésekkel.

rakpartiróka :)

khaleeji 2010.01.14. 22:04:03

A regadó miatt hány ezren vették meg a drága luxusautójukat Szlovákiában(csak egy lakcím vagy cég kell hozzá) ,vagy bérlik Németországból?
Ezek pedig általában nem 2 milkás suzukik, hanem x5, gl és hasonló nagyértékű járgányok.

Ez óriási veszteség a költségvetésnek, de a magyar autókereskedőknek is.

Szlovákiában ugyanakkor 2009-ben rekordévet zárt az újautó eladás...

Balint Gyuri bacsi 2010.01.14. 22:21:11

2009. volt a melypont az autoeladasoknal? En nem igy gondolom.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.01.14. 22:43:05

Nem hiszem, hogy a tavalyi év lett volna a mélypont. Ahogyan tavaly, az idén sem fognak nagy céges flottákat vásárolni (mi lesz a Ford-dal és au Opel-el rendőrautók nélkül?). Ráadásul márciustól a bankoknak hitelképességi vizsgálatot kell tartani minden egyes ügyfél esetében, ahol nagyon kevés lesz a minimálbéres bejelentés. Szabályozzák a hitel törlesztőjének mértékét is a fizetés százalékos arányában. Ráadásul az önrészek is az egekbe szöktek. Arról nem is beszélve, hogy egy Punto kategóriás autót listaáron már nem találunk 3.2 millió alatt. Ezek alapján nem látom a növekedési optimizmus pozitív jeleit.

Liar 2010.01.14. 23:09:50

Szomorúan veszem észre,hogy idén is a f@sz rossz oldalán állunk :S

nikó 78 2010.01.14. 23:49:28

Micsoda szöveg majdnem magamalá hugyoztam.MGE!!!!!Mit is jelent ez dióhélyban.Megátalkodott gennyládák egyesülete.Miután jól szétszopatták, hitelekkel a csóró hiszékenyeket,Nyakig benne vannak, a regadó nevezetű rettenetben,verik a nyálukat, hogy a sok ingyenélőt azért a válság hatására mégis sikerült nagy részben megmenteni.ÓÓÓ be kár.Nincs isten.
Sajnos nekem is esedékessé válik az autó csere jövőre,de nem csüggedek,nem nagypofájúú viktortól és az ő szájjártató hűséges pulipetikéjétől várom a megoldást.Irány német, vagy inkább az osztrák piac aztán választok valami jó kis keveset futott használtat,goo szlovákia, szlovák rendszám,viva la unió még ha sajnos áttételesen, az ilyen gerinctelen féreg csúszómászóknak köszönhetően, mint a GME meg fletóék.De az kimondhatatlan örömmel fog eltőlteni,hogy egy rohadt fillért sem látnak majd az autó után,és én is beverek egy szöget a koporsójukba.Mindenkinek ajánlom a megoldást, olvasatok utána megéri.

gabesz27 2010.01.15. 00:06:30

győnyrű cikk.De én azt mondom hogy mindenki megérdemli a sorsát aki hitelre vett autot.Ez a válság tzeljesen tőrvényszerű hogy be kellet hogy kővetkezzen.Egy egyszerű primitiv ember jozan paraszti ésszel ki tudta ezt kővetkeztetni.Hogy miért?MERT ERŐLTETETT FEJLŐDÉS VAN ÉS AZ EGÉSZ AUTOIPAR A KISZOLGÁLTATOTTSÁGRA VAN BERENDEZKEDVE.Hogy mit jelent ez?Hát azt hogy az utobbi évekbe már teljesen természetes dolog volt hogy az autot csak hitelre veszik meg az emberek.NEM SZÁMIT A PÉNZ A CSORO PARASZT IS UJ AUTOBA FOG ŰLNI MERT MAJD A BANK AD RÁ PÉNZT ÉS PERSZE DRÁGÁBBAN IS EL LEHET MAJD ADNI A KOCSIT MERT A PÉNZ NEM SZÁMIT UGYIS A BANK UTALJA ÁT A PÉNZT A KERESKEDŐKNEK.A csoro paraszt meg majd nyőgi a tőrlesztéstNyomja a bankot a kereskedést az államot szoval mindenkit kamatos kamattal.Ez kell a magyaroknak.Kőzbe meg a legtőbnek el van szálva az agya hogy milyen csilli villi uj autoba űl.AZ EMBEREK ADTAK ORIÁSI HATALMAT A BANKOK KEZÉBE AZZAL HOGY FEL VETTÉK A HITELT ÉS EZÉRT FŰGG A GAZDASÁG ÉS AZ AUTO IPAR A BANKOKTOL.Láncreakcio ha a bank nem ad hitelt autora a fogyaszto nem vesz autot a kereskedő nem tudja eladni ez miatt a kereskedő nem rendel autot csőkken a gyártás,gyárak csőkkentik a termelést kevesebb munkaerő kell leépités és nől a munkanélűliség.Nem tudom miért kell ennyire telhetelennek lenni az embereknek és miért nem lehetett olcsobb vagy gazdaságosabb autokat venni.Mert ugye a legtőbb auto nem a legolcsobb fajtábol fut az utakon.És mégegy fontos dolgot irnék SOK SZEMPONTBOL KI VAGYUNK SZOLGÁLTATVA PL A KŐOLAJ VILÁGPIACI ÁRA MERT MAGYARORSZÁG VESZI AZ OLAJAT EZT MINDENKIK TUDJA.DE AZT HOGY MENNYI KELL BELŐLE AZT MI DŐNTJŰK EL MERT LEHET OLCSO KISS FOGYASZTÁSU AUTOVAL IS JÁRNI OLCSOBBAN.éN PL 1.0 SWIFTEL JÁROK LASSAN 4.5 LITERES FOGYASZTÁSSAL.Megy ugye kell lakás is ahol lakik az ember és hamár nincs pénzem és hitelre vagyok szorulva akkor nem veszek uj lakást 20milláért amibe a szocpo volt az őnerő hanem lehet olcsobb megoldást is keresni.Szoval a ha a kiszolgáltatoságot nem is de a kiszolgáltatoság mértékét minden ember maga választja és ha tul fesztitette a hurt és elpattan arol csak saját maga tehet

nikó 78 2010.01.15. 00:27:25

@gabesz27: Jól látod! "addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér".Nem veszik az emberek figyelembe.Egy hazaárulók,és maffiózók által irányított országban szenvedünk,ahol esély sincs az egyén felemelkedésére,mivel mindenki aki becsületes munkából kíván megélni és nyugodtan aludni,az lúzer,lenyúlandó.Ezért választom én a szlovák rendszámos megoldást,sőt ahol csak lehet feketén vásárolok,fizetek így is eleget nekik.Részemről addig nem vagyok hajlandó számlát kérni semmiről, amig az összes tetves gecit fel nem kötik.Majd ha új fejezetet kezdünk,kisöpörjük a férgeket,és a termelő munkának lesz értéke,akkor én is megváltoztatom az álláspontomat.

tanyasi2 2010.01.15. 01:54:58

400k a fizetésem forintba átszámitva, új autóm havi részlete ennek 20%-a alatt van 4 év (20% elöleg) útán mikor lejár jön a következő.Kizárólag suzuki,hyundai,kia,skoda,chevrolet, esetkegvw polo-ban gondolkodom és jelenleg is ezek közül valom van.

Nem akarok többnek látszani mind ami vagyok és a farkam sem kicsi

Amikor magyarországon éltem akkor trabantom,utánna suzuki swift 1.0-esem volt (használtan vettem részletre),mert erre futotta de minden hitelem ki lett fizetve és ki is lesz.

Szeretnék én is komolyabb kocsit (semmi bajom azzal akinek az van)de nekem nem telik rá,majd ha többet keresek akkor talan.

kkn 2010.01.15. 02:13:28

Mindíg is szerettem ezt a "roncsok árasztanák el az országot" szlogent.

Jól írta a cikkíró, hogy a nálunk túlárazott ( mert nincsen kínálat jó autóból, így a tragacs is drága ) használt, öreg autók élnek így, amik tényleg roncsok. Valahol 200E környékén van a határ, ahol már mindegy, hogy 20, vagy 30 éves az épkézláb, még műszakiztatható autó. Ennyiért kint már fiatalabbat kapni, amik jó részét még szervízbe is hordták, nem sufniba, bagóért szervizeltetni ( koléga űzi ezt az ipart, nem ő akar tákolni, a kuncsaftok olyan csórók, hogy amit lehet, inkább megoldatnak. Azért a teccskó olajról megpróbálja lebeszélni őket, van, aki a pár éves drága kocsiba is azt akar rakni ).
Ráadásul azok a kinti szervizelt autók valóban karban lettek tartva, nem úgy, mint a hazai autók, de itt gariidőn túl már ritka holló az az autó, amit oda visznek.

A legjobb pedig, hogy az itthon forgalomba helyezni kívánt "roncsot" le kell műszakiztatni. ezek szerint az MGE suzerint csak roncsok mehetnek át nálunk a műszaki vizsgán. Már itt bukik az átlátszó szólamuk.

Robbet 2010.01.15. 04:23:39

Kicsit azért én álságosnak érzem ezt a cikket.

Persze rohadjanak meg az importőrők, ebben egyetértek, de senkinek nem nyomtak pisztolyt a fejéhez azzal a szöveggel, hogy menjél és vegyél új autót vagy lelövünk. Különösen nem úgy, hogy lehetőleg 0% befizetővel és 10 éves részletre vegyed, vagy különben meg is kínzunk mielőtt lelőnénk.
Ezekbe a konstrukciókba kérem szépen felnőtt, választásra jogosult állampolgárok saját akaratukból léptek bele. És a nagy részük még büszke is rá!

"Nekem nem kell más levetett vacka"
Ismerős ez a szöveg?

Össze se lehetne számolni, hogy hányszor olvastam ezt különböző kommentekben. Itt kérem a fejekben van a baj. Azokban a fejekben akik elhiszik magukról, hogy ők királyabbak mint a szomszéd, aki 3 évesen veszi meg ugyanazt az autót amit ő újonnan. Csak épp a szomszéd fele annyit költött mint ő, de hát az ugye másnak a levetett vacka, ami - lássuk be - egy Suzuki/Opel/Ford/egyéb átlagautó konstellációban baromi sokat számít. Meg is értem, hogy ezekből feltétlenül új kell, egy 3 éves Mondeóval már a Tescóba is szégyellnék elmenni (2,6mFt-ért).

Ezen a nézeten nem változtat itt se a regadó eltörlése se az 50%-os önerő, se semmi.
Csak abban lehet bízni, hogy előbb-utóbb kinövi ezt a társadalom és az emberek megtanulják felmérni a valós igényeiket/szükségleteiket/lehetőségeiket és rájönnek, hogy ahhoz nem kell 3 milláért új Suzuki a kétszázezres fizetésből, hogy bejárjanak a szomszéd kerületbe melózni, mert a 3 éves, az 5 éves, de még a 10 éves is képes erre. De kb hasonló esélyekkel lehet bízni a világbékében is, szóval...

Mellesleg a regadó eltörlése alapból marha jól hangzik, amíg az ember csak arra gondol, hogy milyen olcsón lehet majd újabb autót venni. Csak azt hagyják ki sokan a képletből, hogy ugyanennyivel kevesebbért fognak tudni megszabadulni az aktuális autójuktól is. Ha egyáltalán lesz aki megveszi. Szóval azért ez sem ennyire egyszerű dolog, hogy csak úgy holnaptól legyen eltörölve aztán mindenki hepi lesz.

Fehérszakál 2010.01.15. 07:39:51

@Zellerlo: Akik regadóval vásároltak autót azok meg is érdemlik, hogy sokat bukjanak rajta ha netán eltörölnék a regadót.

Nekem megteszi a 22 éves BX is 4.5liters fogyasztással, vettem 100-ért ráköltöttem 700-at, most olyan mint egy 3 éves autó, de nem fizettem regadót, meg hitelt sem rá. Ezt a 22 éves járgány oda nem adnám egy 30 millás merciért, még ha ingyen kínálnák akkor sem kellene a 1990 után gyártott autókból. Javíthatattlan szarokat gyártanak azóta. Ezeknél az új autóknál abból áll egy apró javítás, hogy a fél autót szét kell hozzá bontani majd a másik felét ki kell cserélni. Ja és ebből is a gépjármű kereskedők akiknek álltalában egyben márkaszervizük is van, na ezek gazdagodnak, mert csak tőlük tudod beszerezni az agyon integrált alkatrészeket és csak náluk van 1-2 szaki aki ki is tudja cserélni. Na én ebből nem kérek.

J.G. 2010.01.15. 08:07:24

Azért tényleg szar év volt a 2009-es: csak 60 személygépjárművet adtak el, meg 3 motort, sőt a teljes piac 79 jármű. Innen már csak felfelé van...

Szépen berendeztem, aztán rájöttem, hogy úgy sem ebben a formában jelenik meg. Mindegy.

2010. évi forgalomba helyezési előrejelzésünk a fentiek figyelembe vételével:

2010 becslés 2009-es adatok Eltérés %

Személygépjárművek: 65000 60 1897,9
Kishaszon járművek: 11000 10 6193,6
Motorkerékpárok: 4000 3 60910,8
Robogók: 3000 650 420
Nagyhaszon gépjárművek: 2200 2 0905,3
Teljes piac: 85200 79 3077,4

J.G. 2010.01.15. 08:09:34

Mondjuk a százalékszámítások nem stimmelnek, le(meg?) kell b@szni a titkárnőt, aki összeállította.

robertocrack 2010.01.15. 08:22:36

Fehérszakál :Körmenden megállított a rendőr:honnan jött? Ausztria Mit csinált ott? Dolgoztam, éves állás. erre:ilyen rosszul fizetnek?(mert egy karbantartott gázos ezeröcsivel voltam épp...:D)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.01.15. 08:43:44

@nikó 78:
Egyetértek veled maximálisan. Hasonlóképpen járok el én is. :)

J.G. 2010.01.15. 08:50:56

@nikó 78: De ugye, ha feketén vásárolsz, meg szlovák rendszámmal jársz, meg stb., akkor ugye nem várod el, hogy az állam megtegyen mindenféle dolgot, úgy mint pl: útfelújítás, útépítés, családi pótlék, "ingyenes" egészségügyi ellátás, stb.

És nem érvényes az az érv, hogy mások is így csinálják, vagy durvábban, mert attól, hogy a szomszéd agyonveri az asszonyt, még nem teheted meg te is. Főleg nem büntetlenül.

Bár ez most nem tartozik ide...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.15. 09:08:00

Ez az!

Nem jött össze a harácsolás, az árúk és szolgáltatások szabad áramlását megakadályozó politika. Faszkalap Győző Gábor, és kis csapata ezt keményen beszopta! Én nem sajnálom óket, sőt remélem, hogy a többi potentáttal együtt jövőre a Teleki téren, a homelessekkel együtt fognak tanácskozni, hogy mit lehet az ingyenkonyhán zabálni.

Mi meg behozzuk az úgynevezett roncsokat. Regadó nélkül remélhetőleg.

Talán a következő év gazdaságilag lapátra teszi ezeken az irreális piaci körülményeken zsírosra hízott bandát.

AK76 2010.01.15. 09:52:17

@J.G.:
"De ugye, ha feketén vásárolsz, meg szlovák rendszámmal jársz, meg stb., akkor ugye nem várod el, hogy az állam megtegyen mindenféle dolgot, úgy mint pl: útfelújítás, útépítés, családi pótlék, "ingyenes" egészségügyi ellátás, stb."

Mert ha fizetek akkor lesz minőségi útfelújítás?
Meg ugye lesz szép új,minőségi(nem 3 év alatt széteső)és reális árú új út is?
Mer'akkó'hurrá!
Már teszem is le a szlovák rendszámot,már zavarom is el a faszba a számla nélkül javító szerelőket,már be is jelentem magam nem minimálra,hanem arra amit valójában megkeresek,és törvénytisztelő állampolgi' leszek a társadalom gyarapodására,a fejlődésre,és az ország felvirágoztatására tekintettel....

Vagy esetleg...
Várjunk csak...!!!
Nem véletlenül az ok-okozat összefüggés szerint járok el én is???
Nem véletlenül megvan rá az OKOM,hogy ne adózzak,ne adjak számlát,minimállal bejelentsek,szlovákoknál vegyek kocsit,és oda fizessem a terheit...???
NEM VÉLETLENÜL AZÉRT VAN MINDERRE SZÜKSÉG,MERT ITTHON LEHETETLEN MINDEZT BECSÜLETESEN MEGTENNI,ANÉLKÜL HOGY CSŐDBE NE MENJ???
Ha nem lenne ilyen KIBASZOTT MOHÓ KORRUPT ALJAS a rendszer,ha nem lenne ilyen sok kibaszott ostoba ingyenélő,"bodzaszedő cigány",25 évesen rokkant nyugger,és a világon egyedülálló nonszensz fogalom,a "megélhetési bűnöző",aki persze kurvára odavan a munkáért,csakhát' nincsen',akiket mind-mind nekem kéne eltartani,az én munkámból,az én adómból,és ha nem lenne a politikai "elitünk"bűnözők,mafiózók serege,akik szarnak az új útra,szarnak a javulásra,szépülésre,a jövőnkre,európára,MINDENRE ami nem pillanatnyi üzleti érdekük....
Na ha majd mindez nem lesz,vagy legalább is nem ekkora mértékben,na majd akkor én is haza adózok,és maximálisan hozzájárulok a közöshöz,addig meg szépen elvagyok a törvény adta lehetőségekkel,hála az EU-nak,figyelek,és várom hogy ez a morbid abszurdisztán,végre valahára összeomoljon,és maga alá temesse a benne vegetáló nyomorultakat,nem sok kell már neki hidd el....

Fehérszakál 2010.01.15. 10:19:56

@AK76: Sajnos nincs igazad. Ezzel a mentalitással amiit most te leírtál azzal csak egyre roszabb lesz minden, de összeomlani sohasem fog. A meghunyászkodó lelkületű szar magyar mentalitás miatt pillanatok alatt hozzászokik a rosszhoz és akkor már megszokott dolog nem fáj annyira.
Itt csak akkor lesz válltozás ha fegyveresek tömeges kivégzésekkel tesznek rendet. Addig nem. Viszont fegyvere jelenleg nem sok embernek van, akinek meg van azok álltalában vagy a feslőbb 10.000-ből kerülnek ki és nem akarnak válltozást, vagy pedig meghunyászkodó fegyveres testület tagja, az meg nem meri használni a fegyverét.

vidéki suzukis 2010.01.15. 10:30:36

1. Az MGE nyomora nem érdekel.
2. A kereskedők is hibásak abban, hogy a 0% önerő, 120 hónap országa lettünk, de a hitelfelvevők aláírása is kellett azokra a szerződésekre, ugye.
3. Nincs bedőlt autóhitelem, sőt, már egyáltalán nincs autóhitelem. Korábban én is hitelre vásároltam kocsit, de 40% önerővel és 60 hónap futamidőre, chf-alapon.
4. A chf-alapú hitelek miatt az adósokat ekézni ősi román szokás. Azért adósodtak el svájci frank alapon az emberek, mert a forintalapú hitelek rendkívül drágák voltak, és most is azok. Erről pedig jórészt a poltika tehet, mert magasan tartotta a jegybanki alapkamatot (így az állampapírok hozamát is), azért, mert az "elqrt" gazdaságpolitika kapcsán kelekező bődületes hiányt a befektetők csak magas kamatfelárral voltak hajlandóak finanszírozni. A válság Magyarországon nem 2008-ban kezdődött, hanem jóval korábban; már 2006-ban jöttek a megszorítások a 10%-os áht-hiány miatt, ugye emlékszünk? A 2008-as pü.-i világválság csak rátett egy lapáttal saját kormányunk elqrására.

AK76 2010.01.15. 10:49:36

@Fehérszakál:
Nos,lehet hogy neked van igazad..
De a fegyveres résszel semmiképpen nem értek egyet,lásd a momentán is polgárháborúban vegetáló országokat,mit érnek a fegyveres megoldásokkal?
Semmit,nyomor,halál,pusztulás...

Itthon a fejekben van a probléma,a politikusaink is csak a régi becsődölt,elvetélt rendszer átmentett maradékai csupán,semmi több,híján mindenféle tehetségnek,tudásnak,szakértelemnek.

Aztán az eccerű'népekkel van a probléma,mert basznak a fejlődésre,lusták mint a szar,nem képzik magukat,nem tanulnak,és nem hoznak áldozatot,nem akarnak észrevenni,megismerni,megtanulni,megérteni,megsértődtek,mert vége a cocializmusnak',és a kenyér már nem 2.50 többé,megsértődtek,mert úton útfélen átbasszák őket,de hogy megtanuljanak védekezni,tanuljanak a hibákból,tanuljanak a tapasztalatokból,arról szó sincs...
Inkább nézik a máuniká sót,meg a sorozatokat,olvassák a blikket,és négyévente konzekvensen beveszik a nekik kiporciózott"demokrácia van"című maszlagot,boldogan köpködik viktort,vagy fletót,és hiszik is,hogy na majd az egyik,vagy a másik jól megmutatja,miközben mind a kettő egy,és ugyanaz,az ő ellenségük,velük ellentétes érdekekkel...
Na szerintem ezért nem változik itt semmi.
De ez előbb utóbb beszarik itt,elfogy a világbanki segély,elfogynak a becsületes adózók,és összeomlik az egész pöcegödör,aki élelmes,okos,tanulékony,alkalmazkodó,rugalmas,szorgalmas,az túléli,a többi meg megy a levesbe..

Canga81 2010.01.15. 11:21:23

Nemtom miért mindenki a kereskedőket szidja???
Én is voltam az, igen. És? Én húzgáltam be a sok hülyét hogy gyere vazze vegyél autót 10 évre 0 önerővel??? Hát nemigen. Akinek tudtam mindig a legjobb hitelt adtam, legkevesebb hitel jutalékkal, és inkább az autó árán fogtam pénzt nem pedig a hitelen. Arról megint nem tehettem hogy olyan autót akart lecserélni a paraszt ami 5 éves volt, és 500al több hitel volt rajta mint amennyit ért akkor a kocsi TAX szerint. Ha neki ez kellett megcsináltam, majd nem...ki is basztak volna. És ahhoz hogy ezt megcsinálja az ember igen, fel kellett nyomni a jutit. Ezt se én akartam. És az is igaz hogy igen, vannak olyanok akik kapásból tolják a nagy jutit. Ez a többség talán. Bankoknál kellene inkább szétnézni, és azt jobban szabályozni. Szerintem...

J.G. 2010.01.15. 11:26:08

@AK76:
Matemetika: kevesebb, mint 4 millió ember adózik, kb ugyanennyi kap ellátást az államtól.(nyugdíj, gyes-gyed, stb.) Viszont az adózóknak több, mint a fele csak minimálbért keres. PAPÍRON. Ha mindenki kifizetné az adóját, akkor máris lehetne csökkenteni, mert lenne akkor is elég pénz kifizetni az "ingyenélőket", plusz elcsalni a megszokottat (növelve az infláció kétszeresével), plusz mindenféle extrát adni a népnek, hogy kussoljon.

Csakhogy, ha én most indulnék a választáson, és azt mondanám, hogy emberek, ha nyerek, akkor kőkeményen beszedjük az adókat, viszont csökkentjük azt, és ez csak egy évig lesz nagyon szar, aztán egyre jobb lesz mindenkinek, akkor a kutya sem szavazna rám, mert mindenkinek kurva jó ülni a "szarban", és panaszkodni.

És a probléma itt van. Öngerjesztő folyamat.
Egyik oldal: magas az adó nem fizetek.
Másik oldal: nincs meg a bevétel, emelem az adót.
Melyik a tyúk, és melyik a tojás? És melyik volt...?!

J.G. 2010.01.15. 11:30:24

@Canga81: Van benne valami, bár ebben mindenki sáros, nem csak a kereskedők, nem csak a bankok, hanem az is, aki ész nélkül beleugrik. Aztán sír.
És sír.
És sír.

kangep 2010.01.15. 11:58:08

azoknak, akik azért vesznek új autót, mert abba még senki se fingott bele, azt üzenem, gondolják végig, hány seggen megy keresztül, mire a szalonból kigurul. ollé. :D

AK76 2010.01.15. 12:18:13

@J.G.:
"Melyik a tyúk, és melyik a tojás? És melyik volt...?! '
Erre könnyedén válaszolok neked,18 éves korom óta dolgozom,rendesen fizettem mindenféle adót,járulékot,áfát,mindenféle sarcot,még csak nem is minimálra bejelentve,sose csaltam adót,nem károsítottam a közt,nem igényeltem segílyt'semmi adóvisszatérítéses' okosság,semmi mellékvágány...
Aztán egyszerre csak tele lett a tököm az egésszel.
MERT BIZONY HA ÍGY CSELEKSZEM,NEM TÖRVÉNYTISZTELŐ ÁLLAMPOLGÁR VAGYOK,NEM BECSÜLETES ADÓZÓ,AZ ÁLLAM ELTARTÓJA,A TÁRSADALOM HASZNOS TAGJA,HANEM BALFASZ,LEHÚZNI VALÓ IDIÓTA,OSTOBA FAJANKÓ,aki megérdemli hogy a vért is kiszopja belőle a telhetetlen vízfejű állam,a semmihez érteni nem akaró,élősködő,segílyen élő "kisebbség",akiknek a mindenkori államhatalom a KEGYEIT KERESI,legalább is ezt látom itthon,aki egy kicsit is jobban él,az trükközik,az okosba' csinálja az üzleteket,az nem a hagyományos KÖVETENDŐ módit nyomatja,mert az a módszer ebben az országban NEM MŰKÖDIK,nem működhet,a fent felvázoltak miatt..
Tehát ÉN megtettem amit lehetett,le is maradtam a fejlődésben vagy 10 évet,ha ezt a lépésemet nem 3-4 éve teszem meg,hanem vagy 10 éve,ma több mint jól élhetnék,nyaranta valószínűleg a saját kis yachtomon,valahol az adrián bohóckodnék,és fütyülnék erre az elbaszott helyre,a sok kisstílű nyomorultra,a tehetségtelenek hadára...

biker_kolee 2010.01.15. 12:20:12

Nyugati roncsokat. Azokat. És még ők hívják EU-s országnak Magyarországot. Ezzel valahogy nem az egységes piac megteremtése a cél, pedig tudtommal ez lenne az unió egyik célja.

Kapjátok be a bokámat a roncsaitokkal együtt.

Robbet 2010.01.15. 12:28:30

@Fehérszakál:

"Akik regadóval vásároltak autót azok meg is érdemlik, hogy sokat bukjanak rajta ha netán eltörölnék a regadót. "

Mi az, hogy aki regadóval vásárolt? Gondolod, hogy a használtan vett autók ára nem fog lezuhanni ha egyszer Németországban 30-40%-al olcsóbban meg lehet kapni ugyanezt? Pont ez a lényeg! Ha egyik napról a másikra eltörlik, akkor mindenki bukni fog akinek autója van.
Ezt csak fokozatosan, több év alatt lehetne kivezetni, hogy ne az legyen a vége, hogy többet bukunk mint amennyit nyerünk.

petke33 2010.01.15. 13:10:41

Hát igazából én sem sajnálom a kereskedőket,söt.És igen a reg.adó nem egy átgondolt döntés,vagy kijátszák(szlov.ren)vagy vehettél 1 új autot hitelre(10év)vagy egy 300.000km-es 10 éves autot(még mindig jobb)szóval ha nem lenne regadó most talán nem lenne ekkora válság,mert mindenki járhatna olcsó,de jó kocsival,amit a bank nem venne vissza.Köszönjük!!!I LOVE REG.ADÓ

foolproof 2010.01.15. 13:47:11

@Zellerlo: Látom nem megy a számtan. Az addig oké, hogy mindenki bukik első körben, de gondolom nem az utolsó autódat koptatod életedben te sem. Ha meg igen, akkor szarnád csak le magasról, hogy elértéktelenedett, úgyse akarod eladni. DE qrva sebesen, már 1-2 év alatt mindenki értsd MINDENKI jobban járna,( levegőminőségről nem is szólva) ha az összes lefosott tákolt taligát elhajítanák a parasztok, mert öccázé' ótót is lehetne kapni, nem csak illúziót. Elszegényedés, persze 320 a benzin, a kilós cipó meg annyi mint Central Londonban, de olcsó autó nem kéne mi?. Ébredj már fel, persze ha nepper vagy, oszt' ettől bedőlne a kóceráj, 1000bocs.

Robbet 2010.01.15. 13:47:46

@petke33:

Én a regadó ellen vagyok, ne érts félre, de nem igaz, hogy a regadó miatt kell új autót venni.
Egyrészt mert az új autóra is van regadó, másrészt most is vehet bárki használt jó kocsit olcsón. A regadó eltörlésével nyilván még olcsóbban lehetne használtat venni, de aki akar az most is talál versenyképes alternatívát az új autóval szemben, senki nincs rákényszerítve az újra.

CSL 2010.01.15. 13:53:07

Ezek után miért csodálkozik bárki hogy szlovák meg Luxemburgi rendszámmal közlekednek honfitársaink?

Robbet 2010.01.15. 13:54:13

@foolproof:

Abba nem gondolsz bele, hogy az emberek nem csak azért akarnak eladni egy autót, mert újabbat, jobbat vesznek, hanem pl azért is mert mondjuk másra kell a pénz. És ez esetben baromira nem mindegy, hogy mondjuk egyik nap még 1.300.000-at ér az autód, másik nap meg már csak 1 millát vagy annyit se.
Attól, hogy engem, meg valószínűleg téged sem érint ez a probléma, sokaknak igen fájdalmas lenne, ha az autójuk egyik napról a másikra elértéktelenedne, sőt a hirtelen beáramló autók miatt esetleg teljesen eladhatatlanná vállna.
Ne csak magadra gondolj!

A regadó igazságtalan, ellentétes az EU lényegével és egyértelműen el kell törölni. Csak nem mindegy, hogy hogyan.

BartiS2 2010.01.15. 14:20:52

Zellerlo sajnos nem fenyeget az a veszély hogy ilyen örömben lenne részünk (mármint az eltörlés) egyébként ha meg igy gondolkozunk akkor inkább meg kellene emelni a regadót mert akkor mindenki jól jár aki el akarja adni és nem vesz másikat....:-) ugyan már...

Terry Wrist 2010.01.15. 15:21:05

Gondolom, senki sem szeretné, ha Németországból hoznánk be roncsokat csak azért, mert olcsóbb. mindenki jobban jár, ha a vásárlók inkább a kiváló minőségű, megbízható hazai használtautó-kínálatból választanak. Drágább némileg, persze, na de a minőséget meg kell fizetni...

J.G. 2010.01.15. 15:27:04

@AK76: Bocsi, kellett dolgozni is.
Szóval, rendben van csaljon lopjon, hazudjon. De ne legyen rá büszke, ne hangoztassa, és legfőképp ne követelje azoknak a fellógatását, akik ugyancsak ezt teszik.

Robbet 2010.01.15. 15:29:04

@BartiS2:
Szándékosan nem akarod megérteni azt amit mondok?
Hol írtam, hogy emeljék a regadót vagy hogy tartsuk meg az idők végezetéig?
Ponthogy azt magyarázom, hogy meg kell szüntetni, csak nem egyik napról a másikra, mert az ugyanolyan igazságtalan hátrányokkal járna mint maga a regadó.
Szép fokozatosan kellene csökkenteni. Ennyi. Nem igaz, hogy ezt nem lehet felfogni.

zippofcy6 2010.01.15. 15:45:09

Négy helyre folyik el a magyar állam bevétele jelenleg:
1. külföldről (IMF, Bank of England, stb) felvett állami hitelek törlesztése.
Ezek egy részét még 90 előtt, másik részüket az MSZP alatt vette fel az ország.
- Át kell őket ütemezni, mondjuk 10 évig nem törlesztünk. Esetleg aztán se.
Ha nem tetszik Rotschild küldje ide az amcsi hadsereget, ha ugyan akad még rá kapacitás Afganisztán, Irak, Jemen, Irán stb mellett.
2. cigányok segélyezése: aki nem dolgozik közmunkában, az ne kapjon segélyt. Menjen lopni, azért kapjon 5-10-15 év börtönt, ahol majd szintén munkáért cserébe kap majd ellátást.
3. nyugdíjasok: a "megmutyizott" rokkantnyugdíjazottakat felül kell vizsgálni (ezek nagy része alkoholizmus miatt van, az olyan a az átlagnyugdíj felét kapja csak). A havi nettó 100 ezer HUF feletti nyugdíjakat le kell vinni 80 ezerre (ezeket jellemzően a kommunizmus kiszolgálói kapták) a 80 ezer alattiakat felvinni 80-ra.
4. az állami bürokrácia. Ezt DRASZTIKUSAN kell lecsökkenteni.
Kezdve a Parlamenttel (100 képviselő elég, MIND egyéni és visszahívható, a pártlistás "befutóknak" végük kell legyen) a képviselők MINDENNEMŰ költségtérítését eltörölni, az egyetlen jövedelmük a fizetésük legyen amit havi kb. 200 ezer nettóban kéne maximálni.
A "hivatalban" ülőket (minisztériumok, önkormányzatok, stb) LEÉPÍTENI, még mindig a 80-as évekbeli létszámmal üzemelnek, pedig közben már mindenhol ott a PC meg a net (amit persze nem használnak mert nem értenek hozzá) A feleslegesen bonyolult ügyintézést JELENTŐSEN felgyorsítani (vám, adóbevallás, stb)

Ezenkívül a multikat megadóztatni, a magyar mezőgazdaságot és feldolgozóipart felfejleszteni a 80-as évekbeli szintre, a bankokra iszonyatos adót kivetni, létrehozni a magyar bankot és biztosítót ami nem a haszonra hajt (a rendszerváltás előtt volt ilyen)
Az oktatásban a (könnyen számonkérhető) elmélet helyett a gyakorlatra helyezni a hangsúlyt, a "magolás" helyett az összefüggésekre alapozni (az Internet korában az empirikus tudás nagyrészt már felesleges)

Na ezeket egyetlen párt akarja megcsinálni ... és be is fog kerülni a Parlamentbe most tavasszal.
Lehet úgy járnak majd mint Jörg Haider (Rotschildlandia meggyilkolta) de akkor is ... ha választani lehet az önkéntes rabszolgaság és a küzdelem között, én az utóbbira szavazok :P

Balee87 2010.01.15. 15:50:56

A gépjárműimportőrök mind bekaphatják tisztelet a kivételnek!

Roncstemető... ezen röhögök 15 perce...

foolproof 2010.01.15. 15:53:15

@Zellerlo: Az nem baxik egy öltést, hogy mi itt mit pofázunk, de ameddig az ótók átlagéletkora 10+ év, plusz mindenki 2-3-4-X(x>500000 km) km-t futott szutykokkal vergődik milliókér', szerintem fontosabb lenne a jövőnkre is gondolni. Mert igaz hogy nem árasz el bennünket az Ajrópunnyó szemet, de helyette beledöglünk a sajátunkba. A cég ad kocsit, de magánemberként összespórolnék 6-7 misit, oszt többet ungarise rendszámot rémálmomban látnék, nem a garázsban.

Tomchy 2010.01.15. 16:40:22

A zapjafaxának mondja meg az MGE (meg hát!) hogy milyen autót vegyen a saját pénzén...
(szori az indulatért)

BartiS2 2010.01.15. 16:49:02

Zellerló értem mit mondasz csak nem értek egyet... ilyen veled még sosem fordult elő??? :-)általában az emberek nem azért adják el az autójukat mert nagy pénzeket szeretnének kiszedni belőle amit másra szánnak... többnyire ha el is adják akkor egy másikba ruháznak be... én így gondolom te meg ugy egészségedre... ezen ne kapd fel a vizet annyit nem ér ;-)

gazduram 2010.01.15. 16:59:24

Alföldi gyerek vagyok de Kisbéren jártam már ,viszont Nagyhaszon nevű helységet hiába keresem csonka és nagymagyarország térképén ,most megtudtam hogy legalább járműben van ilyen . Egyébként aki azt mondja hogy a gépjárműkereskedők kapják be, nos azokkal egyetértek, mert gátlástalanul nyomatták a reklámot hogy ilyen alkalom csak egyszer van egy évben, meg a sok süket duma be is vettük jópáran de ,ha most évekig nem veszek se újat ,se kopottat akkor zárjanak be ők is aztán, álljanak be hozzám gulyásnak majd felhomályosítom őket ,hogy miért csak annyi fizu amennyi!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.15. 18:36:57

10 millió ember fizet adót!
nem is keveset!!
a jövedékiadó nálunk elég sok
az ÁFa meg a legtöbb az Euban.ÁFÁ-t mindenki fizet!!!!! Azért megnézhetitek hogy az SZJA ból ha kétszer annyi jönne be mint most az még mindig egyharmada az áfa bevételnek.

tónik 2010.01.15. 19:33:39

@Gyurma73:
Ez igaz, csak nem mindegy, hogy megtermeli a cigirevalót (jövedéki, Áfa..), vagy az állam utalja neki havonta...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.15. 20:06:09

@tónik:
10 millió segélyezett lenne?
én arra gondoltam aki eltitkolja a jövedelmét de a boltban fizetnie kell.

zöldi 2010.01.15. 21:01:09

Valki mondjon már egy EU-s mailcímet, ahol feljelentést lehet tenni az ilyen korlátozó sarcolás miatt. Ha innen mindenki küldene egy mailt...

gabesz27 2010.01.15. 21:53:27

Nem kell itt szépiteni a dolgot.Erről mindenki tehet hogy idáig sűlyedt magyarország.A fogyasztok azért mert telhetetlenek olyan igényeik vannak amire nincs pénzűk.A bankok azért aljas pénzéhes dőgők mert ezt az emberi gyengeséget kihasználva reklámokkal marketingel bele vitték az embereket az adosság csabdába.Az auto kereskedők azért rohadékok mert magasrol lesza@ták hogy az embereknek van e pénzűk vagy nincs autoro és a banki hitelt szemelőtt tartva magassan tartották az autok árát mert gyugodtak voltak mert a bank drágábban is fogja finanszirozi az autot(tehát nem szempont hogy az űgyfélnek van e pénze vagy nincs)ez a mohoság és kabzsiság.Az auto gyárak is nagyon aljasak mert azok is elszáltak rendessen mert semmi más nem érdekelte őket csak az hogy fogynak nagy számmal az uj autok.Az nem érdekelte hogy milyen áron és a fogyasztok milyen kockázat és teher árán jutnak uj autohoz.Csak az érdekelte hogy viszik kp ra az autot(a kpt persze a bank fizette ki)és a gyár őrűl és fejleszt egyre bonyolultabb és modernebb autokat tele extrákkal mert a legolcsobb auto is tele van exrtákkal ugye.Ez miatt egyre drágábbak az autok egyre jobban ki lesznek fogyasztok szolgáltatva és ez a lényeg.Ésebbe pusztul bele előbb utobb mindenki.Ja és az állam ehez szépen aszisztált hogy ez igy szépen kialakulhasson.Mert a 21.században a jővő A KISZOLGÁLTATOTSÁGBAN van

gabesz27 2010.01.15. 22:08:07

Ha jobban bele gondoluk a válság is relativ dolog és valojában nincs is válság.gondoljuk végig hogy mihez viszonyitjuk a válságot. Ha az országokhoz akkor mindig is válság lessz mert a nyugati országok 50 évvel előrébb vannak és sose fojuk utolérni mondju a németeket vagy amerikát.De ha a szegény afrikai országokhoz viszonyitjuk magunkat akkor baromira jol élűnk és magyarország nagyon gazdag.Nem igazán tudjuk mi az hogy getto meg éhezés meg az hogy 30 évig élnek az emberek meg hogy olyan betegségekbe is belehalnak emberek amit ihonegy egyszerű oltással kilehet védeni.Ja és nincsennek oriási természeti katasztrofák se mint a világ számos részén.Ja és hány országba van háboru is.Szoval a válság is relativ és az emberek fejében van a válság szerintem és nem a gazdaságbán.Addig őrűljűnk mig a legnagyobb gonduk hogy jaj de jo lenne egy kicsit nagyobb lcd tv

gabesz27 2010.01.15. 22:23:48

Had irjak még valamit.Nagyon érdekes dolog abba bele gondolni hogy idáig eljutott az ország.Arra gondolog hogy a banki hitel már kőtelező szerves része az embereknek banki hitel nélkűl már nem lehet gyakorlatilag élni a cégek is banki hitelből műkődnek az állami is el van adosodva az egyszerű emberek is el vannak adosodva.Ez baromi érdekes És ha jobban belegondolunk a bankok vagy pénzintézetek semmi fontos és érdemben jelentős gazdasági tevékenységet nem végeznek.Vagyis ha mondjuk ha holnaptol megszűnik az ősszes bank megszűnik a hitel az élet ugyanugy menne tovább.Az emberek ugyanugy felkelnének ugyanugy dolgozni kellene ugyanugy a pék sűtné a kenyeret minden menne tovább csak sokkal kőnnyebb volna.vannak olyan országok ahol normális kőrűlmények vannak nem is gazdag országok és mégsincsenek ennyire eladosodva az emberek

bandiTA 2010.01.16. 00:21:05

Zellerlo, miért jó az a magyar államnak ha pl. egy autóbalesben meghal vagy lerokkan a szerencsétlen aki a 20 éves gördeszkáján halad valamerre, amikor egy biztonságos légzsákos utastércellás űrhajóból kiszállva álldigálhatna egyik lábáról a másikra hogy hú bazdmeg de összetört. Én anyámék űrhajójában ültem amikor volt egy frontális balesetem más hibájából, épp a saját deszkámhoz vettem egy aksit és vittem haza nagy boldogan a közeli kisvárosból. És mellettem ült az aktuális vörös angyalka, és neki sem lett maradandó baja. Szóval hol nem szarom én le hogy kinek mennyi pénzt ér a vasa. Egy autón amúgy is csak bukni lehet.

zippofcy6 2010.01.16. 04:20:33

@gabesz27: A válasz a kérdésedre egyetlen szó: ROTHSCHILD

gabesz27 2010.01.16. 10:25:27

@zippofcy6: Ez nem értem hogy ROTHSCHILD mit akarsz ezzel mondani?

zippofcy6 2010.01.16. 16:56:12

@gabesz27: Hát ezt most részletesen elmagyarázni nem férne be párezer karakterbe se.

Röviden annyi hogy amit történelem órán tanultál az mind félreinformálás ... hiába írom le úgyse hinnéd el hogy az egész Földet (kivéve az iszlám országokat amiket emiatt terroristának bélyegeznek) ma az a Rotschild klán tartja uralma alatt ami már a Francia Forradalmat is megszervezte anno.

Jelenleg öt olyan ország van az egész Földön amiben a központi bank nem az R. klán uralma alatt áll, ezek:
Irán, Észak-Korea, Szudán, Kuba és Líbia.
Nemrég még volt további kettő:
Afganisztán és Irak.

A fentiekre bizonyíték széles körben elérhető ANGOLUL a neten, kezdetnek pl.
www.henrymakow.com
süti beállítások módosítása