Hatvan új IVECO kukásautó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten
Az MGKKE üdvözli a földgázzal hajtott hulladékgyűjtő teherautók beszerzését
Budapest, 2014. január. 21 – A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) üdvözli, hogy a Fővárosi Önkormányzat hatvan darab új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott háromtengelyes IVECO teherautó üzembe állításával járul hozzá Budapest levegőszennyezésnek csökkentéséhez. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. részére vásárolt Stralis típusú kamionok a házhoz menő szelektív-hulladékgyűjtési program keretében kerülnek Budapest utcáira.
„Azért is üdvözlendő a főváros döntése, mert a dízelüzemű, akár Euro VI-os besorolású járművekkel szemben a környezetbarát hajtású teherautók nemcsak, hogy minden vizsgált elem tekintetében tisztábbak, de kisebb üzemanyagköltséggel is futnak, mindamellett karbantartási költségeik is jóval szerényebbek.” – jegyezte meg Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke. A beszerzés célja, hogy az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósuló fővárosi házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési projekt eszközeiként a kihelyezett színes kukákba helyezett papír és műanyag hulladékok begyűjtését végezze.
Újabb járművek a fővárosnak
A most megrendelt járműveket a Fővárosi Önkormányzat döntően uniós forrásból vásárolja. A hosszúra nyúló közbeszerzési eljárás során kiválasztásra került Eurotrade Kft. ajánlatában szereplő Iveco Stralis tehergépjármű alvázakra a német Stümmer cég készíti a 10 tonna feletti hasznos terhelhetőségű, hulladéktömörítős felépítményt. Az „Év Kamionja 2013” díjjal kitüntetett Stralis földgázüzemű változatát a közelmúltban a német és nemzetközi szakmai zsűri az „Európai Fenntartható Szállításért Díj” odaítélésével is elismerte.
A 300 lóerős, 26 tonna össztömegű földgázüzemű jármű emissziója az Euro VI-os kibocsátási határértékek alatt van és különösen nagymértékben járul hozzá a főváros levegőjében a szilárdrészecske koncentráció csökkentéséhez és a hulladékot gyűjtő járművek által keltett zajterhelés mérsékléséhez, így biztosítja a lakosság számára az élhetőbb környezetet.
„A kiválasztott alternatív hajtású járművek évi 1200 tonna CO2 kibocsátásának elkerülésével járulnak hozzá az emberi tevékenység okozta globális felmelegedés lassításához. Egyúttal utat nyitnak a főváros szerves hulladékának jövőbeli fenntartható hasznosítása előtt, amellyel nem csak évi 4-5 milliárd forintnyi üzemanyagköltség csökkenhet a Főváros Önkormányzatának cégeinél, hanem mintegy másfél millió tonna CO2 ekvivalens üvegházhatású gáz légkörbe juttatása is elkerülhető” – méltatta az egyedülállóan környezetbarát technológia beszerzését Domanovszky Henrik.
A 60 darab megrendelt járművel a főváros a legnagyobb földgázos jármű flottát fogja üzemeltetni Magyarországon, a BKV és az FKF együttesen 100 darab nehézgépjárművel rendelkezik majd, amelyet a szolgáltatói körből a Főgáz járműparkja, valamint az egyre bővülő taxis flották tovább növelhetnek a jövőben.
A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületről (MGKKE)
Az MGKKE, vagyis Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet alapító tagjai azért hozták életre, hogy együttes erővel segítsék elő hazánkban is a gázüzemű járművek elterjedését, amelynek kedvező hatásai mindenki számára tartogatnak előnyöket. Az MGKKE tagjai között olyan szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és –forgalmazó, továbbá gázszolgáltató mind megtalálható a tagok sorában, így az érdeklődők számára teljes körű tanácsadással szolgálhatnak.
CNG-s kukásautók a fővárosnak
2014.01.21. 13:57 :: (X)
8 komment
Címkék: CNG Iveco MGKKE
A bejegyzés trackback címe:
https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr45773481
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tehtube 2014.01.21. 16:28:46
A belvárosi BKK buszoknak is CNG kéne. Szinte feleslegessé tenné a trolit ha nem dübörögnének túlságosan.
KPali 2014.01.21. 19:22:39
Mitől dübörögnének? Picit halkabban járnak a gázos motorok.
Végre egy jó hír! :)
Végre egy jó hír! :)
jocijocó 2014.01.21. 19:38:50
Akkor most-már kéne kút is hozzájuk. Mert az még nincs. Valamint törvény módosítás hogy ne 3 évente keljen tartályt ellenőriztetni.
stevee 2014.01.21. 19:57:49
Ez egy igen üdvözlendő dolog, csak azt mondja már meg valaki, hogy mi a f..ért történnek nálunk az ilyen fejlesztések ennyire lassan??? Évek óta folyamatosan figyelem a CNG-vel kapcsolatos híreket, és örömmel vennék CNG-s autót ha tudnám hol tankolni (Miskolcon lakok). Tisztán ég, olcsó, több gyártónak (VW, Opel, Fiat...) évtizedes tapasztalatai vannak a CNG-vel, mégis mi kell még, hogy itthon is legyen valamiféle kúthálózat??? Mikor veszik észre odafent, hogy ezzel tulajdonképpen az otthoni barkács-tankolást ösztönzik??
SzepBozske 2014.01.21. 20:47:53
Remek, és akkor ezt a 60 rettenetet is ráeresztik a Mázsa téri kútra? Vagy lesz sajátjuk, és minden más autós le lesz sz@rva, mert a FŐGÁZ-nak meg rohadtul nem lesz lóvéja két új belső használatú kút mellett még egy publikusat is nyitni? Kész röhej, hogy ezer helyen megígérték, hogy még 2013-ban megnyílik a Budaörsi úton az Agip kúton a második CNG kút, de még EGY KAPAVÁGÁS SEM TÖRTÉNT!!!!!
De persze a rohadék BKV-nak meg FKF-nek meg fogják építeni a saját kútjaikat, pedig a MOL-nál folyamatosan sorállás van.
Komolyan, tényleg arra megy a játék, hogy az embert rákényszerítsék az otthoni tankolásra? Ez komolyan egy vicc.
De persze a rohadék BKV-nak meg FKF-nek meg fogják építeni a saját kútjaikat, pedig a MOL-nál folyamatosan sorállás van.
Komolyan, tényleg arra megy a játék, hogy az embert rákényszerítsék az otthoni tankolásra? Ez komolyan egy vicc.
tukacsakos 2014.01.22. 06:20:17
Arra megy ki a játék, hogy ne akarjunk CNG-vel járni, mert az után kevesebb lóvé folyik be az államkasszába.
Schütii 2014.01.22. 08:58:05
@tukacsakos: Ez csak adópolitika kérdése, bármikor rá lehet nyomni az adót a földgázra is, és éppen ezért inkább senki nem akar gázkútba befektetni, mert nem biztos hogy viszontlátná valaha is a befektetését. Egyébként sem kedvez a gazdasági környezet a befektetéseknek, de ez meg extra módon rizikós.
KPali 2014.01.22. 12:33:09
@Schütii: 18-ig adómentes az Eu-ban, és ezt tervezik kitolni 20-22-ig. A Mázsa téri szerintem lassan már megtérül, akkora a kereslet.
Friss kommentek