HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Kötelezőkampány: kevesebb idő, bonyolultabb kalkuláció

2013.11.12. 14:47 :: Perkó Rudolf Márk

Idén két nappal később kezdődött, és a hétvégére eső december elsejei határidő miatt gyakorlatilag hamarabb be is fejeződik a mérlegelési időszak, melynek során az autósok dönthetnek év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésük felmondásáról. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra figyelmeztet, hogy a megnövekedett kedvezmények és együttkötési lehetőségek miatt a megfontolt kalkulációra az online csatornákon is megfelelő időt kell szánni. A szövetség az enyhe díjemelkedés ellenére is tavalyhoz képest egyharmaddal kevesebb váltóra számít az idei kampányban.



Az együttkötések kampánya

Az idei kampányban szinte minden biztosító vonzó együttkötési kedvezményeket kínál, miközben a korábbinál nagyobb szerep jut a hűséget díjazó pótlólagos szolgáltatásoknak is. Mindez azt eredményezi, hogy a lehetőségek megnövekedett köre miatt bonyolultabbá váltak a mérlegelést segítő kalkulátorok is.

 

„Ne próbáljuk két-három perc alatt letudni a díjkalkulációt, mert a korábbinál könnyebben juthatunk torz díjakhoz – figyelmeztet Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. – Nézzük át alaposan az egyes biztosítókra vonatkozó kérdéseket is. Így nem fordulhat elő például az, hogy mivel nem pipáltuk ki, hogy élő lakásbiztosításunk van egy adott biztosítónál, elesünk a kgfb-díjat felező kedvezménytől.”

A kampány remek lehetőség arra, hogy a kgfb mellett jelentős együttkötési kedvezményekkel jussunk további biztosításokhoz (casco, lakásbiztosítás) is. Mielőtt azonban döntünk, győződjünk meg arról, hogy a kiválasztott biztosítás valamennyi fontos kockázatra kínál-e fedezetet megfelelő limitekkel. Különösen már meglévő biztosítás lecserélésekor kerülhetünk könnyen olyan helyzetbe, hogy szándékunkon kívül csökkentjük biztosítási védettségünket.

Amire még oda kell figyelnie minden érintett ügyfélnek

  • Határidő: Bár a díjhirdetés az idén két nappal később, november 2-án zajlott le, biztosításváltás esetén a jelenlegi szerződés felmondásának továbbra is december 1-jéig kell beérkeznie a jelenlegi biztosítóhoz. Mivel ez a nap vasárnapra esik, a személyes vagy levélben történő felmondást csak november 29-ig rögzíti majd a legtöbb biztosító. Semmiképpen sem ajánlott tehát az utolsó két napra hagyni a felmondást, amikor már csak faxon történő felmondásra lesz lehetőség. Erre az időszakra – érthető okokból – már az alkuszok sem tudnak teljesítési garanciát vállalni.

  • Díjértesítő: A jelenlegi biztosító hivatalos díjértesítőben tájékoztatja ügyfeleit arról, hogy a szerződéses évfordulót követő időszakra milyen díjat kíván érvényesíteni. Az ügyfél ehhez az értékhez tudja hasonlítani más biztosítók díjait. A jogszabály előírása szerint a díjértesítőt minden biztosítónak november 11-ig kell kiküldenie (alapesetben postai úton, e-kommunikáció esetén az ügyfél által megadott email-címre). Aki mégsem kapta meg ezt a dokumentumot, közvetlenül a biztosítójától vagy akár alkuszán keresztül is kérheti annak mielőbbi pótlását.

  • Baleseti adó: A díj-összehasonlítás során mindig győződjünk meg arról, hogy a megadott díjak tartalmazzák-e a 30 százalékos baleseti adót. A biztosítók között sem egységes a gyakorlat, hogy a díjértesítőben a nettó vagy a bruttó összeg szerepel-e.

  • Fennakadások a bónusz átvezetésében: A központi kárnyilvántartó rendszerbe történő feltöltés során korábban gyakori probléma volt, hogy a nem megfelelő személyes adatok miatt az új biztosító nem tudta lekérni az adott ügyfél előzményadatait. Ez a mostani időszakban elsősorban azoknál okozhat gondot, akik tavaly nem váltottak, így adataikhoz a rendszerben még nem kapcsolódik a tavaly bevezetett kártörténeti azonosítószám. Mivel a biztosítók közti közvetlen adatcserét a törvény tiltja, ilyen esetekben is az alkuszok tudják a leggyorsabb, leghatékonyabb segítséget nyújtani.

     

Miért célszerű alkuszi segítséget igénybe venni?

Évről évre nő azon autósok aránya, akik szerződésüket független alkuszokon keresztül intézik. Az idei kampányban ez az arány már várhatóan eléri a nyolcvan százalékos szintet is.

A független alkuszok kalkulátorai megbízhatóan hasonlítják össze a biztosítók árajánlatait. Nem kell tehát utólagos meglepetésektől tartania egyetlen autósnak már csak azért sem, mert az alkuszok jelentős része a kalkulált díjra árgaranciát is vállal. Más összehasonlító rendszerekkel szemben pedig olyan ügyféltámogatást is nyújtanak, mint az előző szerződések felmondása, az együttkötési kedvezmények bemutatása, képviselet a kárrendezés során, vagy éppen segítség az elakadt biztosítási adminisztráció előremozdításában.

Várható eredmények az idei kampányban

Miközben idén az autósok többsége már díjemelkedést tapasztalhat, és a váltási hajlandóságot a piaci szereplők aktív médiajelenléte is erősítheti, az idén ismét mintegy 15 százalékkal kevesebb autós érintett az év végi kampányban. A váltással megtakarítható összegek általában igen alacsonyak, ráadásul az idén kevesebb idő is áll rendelkezésre a döntéshez. Mindezen tényezők eredményeképpen tavalyhoz képest egyharmadával csökken majd a váltók száma: alig 300 ezren váltanak majd biztosítót, miközben további mintegy 150 ezer autós dönthet majd úgy, hogy jelenlegi biztosítóján belül felmondja majd kedvezőbb feltételekkel újraköti kgfb-szerződését.

kotelezo.png

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ:

Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ)

A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg 93 taggal és 2 pártoló taggal rendelkezik. E tagok a teljes alkuszi piac teljesítményének mintegy 60 százalékát biztosítják, az általuk közvetített és kezelt állomány alapján ma a szervezet az ország második legnagyobb biztosítótársasága lehetne. A FBAMSZ célja a szakmai érdekvédelem mellett az alkuszi tevékenység önszabályozása, szakmai és etikai hátterének kialakítása, az alkuszok oktatásáról, szakmai felelősségbiztosításáról történő gondoskodás, valamint a részvétel a biztosítási alkuszokra vonatkozó jogszabályok kialakításában. A szövetség 1993 óta tagja a biztosításközvetítők európai szervezetének (BIPAR), és kapcsolatban áll más országokban működő szövetségekkel is.



A FBAMSZ az egységes arculat kialakításával, a szakmai érdekvédelmi munka erősítésével, a képzés és tudásszint színvonalának emelésével arra törekszik, hogy a biztosítási piacon az alkuszok számára kivívja az őket megillető rangot és helyet.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:

Varga Péter

Target Communications

Tel.: +3630 328 7186; e-mail: varga@targetcom.hu

5 komment

Címkék: biztosító kötelező kgfb váltás boztosítás

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr865629247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

srank 2013.11.12. 20:53:05

én tavaj elfelejtettem váltani, de idén muszáJ lesz, mert kicsit sokallom a egonos sarcot :D

Faby 2013.11.12. 21:31:05

Érdekes ez az egész. Annak ellenére, hogy nem okoztam kárt, tehát egy bónusz fokozattal ugrik a biztosítás, jó 20%-kal lenne több jövőre a fizetendő. Igy váltok, mert még mindig számottevő csökkenést érhetek el.
Amúgy most néztem, az autót 2009 elején vettük, párhuzamos üzemeltetés miatt A0-ból indult, 35 ezres éves díjjal. Jövőre, B5-ben 9 600 körül lesz az éves díj. Ez elég jó kis megtakarítás. Természetesen nem ilyen himi-humi biztosítónál, egyesületnél.

srank 2013.11.12. 22:39:49

@Faby: nem a saját biztosítódnak kell jónak, lenni, hanem a károkozódénak :D

zeugma 2013.11.13. 07:23:16

@srank: Igen, de ha a saját biztosítód (egyesületed) közben becsődöl, zsebből fizetheted az okozott kárt. Volt rá tömeges példa nem is túl rég. Jobb, ha az ember olyan biztosítónál köt, ami jó eséllyel legalább év végéig biztosan meglesz még :-)

Faby 2013.11.13. 10:07:01

@srank: Ez igaz, de arra sajnos nincs ráhatásom, legfeljebb, annyi, hogy van saját casco az autón, és pl próbálok olyan biztosítót választani magamnak, aki lemeccseli helyettem, ha zűrbe kerülök. Ezt pl az ilyen egyesületek, kitudja milyen viszontbiztosítók nem kínálják, a nagyobbak ellenben igen.
De, próbálok felkészülni, ha minden körültekintésem ellenére valakinek kárt okozok (simán előfordulhat, benézek valamit stb) akkor a vétlen károsultat ne szívassam még azzal is, hogy tetű (jó, minden biztosító az, szeretnek kibújni a kötelezettségek alól) a kárrendezésben érdekelt biztosító.
Nameg az sem hiányzik, hogy az ügy elakadása esetén megkeressenek egy páran, aztán kénytelen legyek saját zsebből kiköhögni, annak ellenére, hogy a kötelezettségemnek eleget tettem, és volt biztosításom.
süti beállítások módosítása