HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Miért jó és hogyan kell a buszsávban biciklizni?

2012.08.14. 14:47 :: (X)

Mi tagadást, kicsit megdöbbenve olvastuk a Magyar Kerékpárosklub tanácsait, különösen a buszsofőr-bringás szemkontaktus-teremtése nyerte el tetszésünket, pláne, ha egy busz jobbról előz egy bringást a buszsávban, ahol - véleményünk szerint - semmi keresnivalója nincs. Ennek ellenére - természetesen - lehozzuk közleményüket, bár a tény, hogy a buszt ki kell engedni a megállóból (annak ellenére, hogy szigorúan véve elsőbbsége nincs), azért tény marad, mondjuk korrekt, hogy erre felhívják a kerékpárosok figyelmét, de nem hisszük, hogy mindezt be is tartják azok, akik a piros lámpát ignorálva tekernek át tökön-paszulyon. Mindenesetre sok szerencsét hozzá, olvassák és okuljanak. - Totalcar -

A megnőtt biciklis forgalom és a Kerékpárosklub javaslatai hatására végre Budapesten is lehetővé válik a buszsávokban való kerékpározás. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a javaslataink alapján megvizsgálja az eddig csak BKV járatok és taxik által használható sávokat és ahol ez nem zavarja aránytalanul a közösségi forgalmat, kijelöléssel megnyitja azokat a kerékpáros közlekedés számára is. Nemrég 10 kisebb-nagyobb buszsáv esetén került erre sor, de az intézkedések folytatódnak és vidéki városokban is találunk példát erre a hasznos és költséghatékony kerékpáros „infrastruktúra építésre”.

Miért van erre szükség?
Városaink közlekedése ma nem nevezhető ideálisnak: torlódások, lassú haladás, szennyezett levegő jellemzi az utcákat, ahol már az üzletek is bezártak a zaj és szmog miatt. A világ nagyvárosaiban már belátták, hogy ez a folyamat nem tartható, ezért nekiláttak a helyzet megoldásának a közösségi közlekedés fejlesztésével, a közlekedési módok kombinálhatóságának lehetővé tételével és nem utolsó sorban a kerékpár-használat arányának növelésével. Az évente duplázódó biciklis forgalom és a Kerékpárosklub szakmai nyomásgyakorlásának hatására nálunk is megindult ez a folyamat, aminek része a buszsávok megnyitása.

Hogyan használjuk?
A közlekedőknek meg kell tanulni az új eszközök, így a busz-kerékpársáv használatát is. Néhány szabály, amit fontos betartani:

A kerékpár vezetője
• Amennyire csak lehet, haladjon egyenesen a buszsáv jobb oldalán a jobbra tartás szabálya szerint. Ha akadály miatt ki kell térnie, ne tegye hirtelen! Az irányváltást mindig előre jelezze!
• A buszsávban – mint általában az úttesten máshol is – csak egymás mögött haladjon.
• Soha ne előzze a buszt jobbról, mert ott nem látható a vezető számára!
• Figyeljen a megállót elhagyó buszra. Ha a busz villogóját látja, amely azt jelzi, hogy a jármű elhagyni készül a megállót, ne előzze meg!
• Amennyiben távolról látja a régóta megállóhelyen álló buszt, lassítson, azt már ne kerülje ki, mivel a későbbiekben akadályozhatná haladását!
• Próbáljon szemkontaktusba kerülni a buszvezetővel!
• Kerülje a buszok akadályozását. Ha mellékutcából érkezik, inkább várja meg a közeledő autóbusz elhaladását, és csak utána hajtson rá a buszsávra. A háta mögött jövő autóbuszt lehetőség szerint keresztutcánál félrehúzódva engedje előre. Ez Önnek alig pár másodperc, miközben az autóbuszon utasok tucatjainak kedvez vele.

A busz vezetője
• Ha kerékpárt előz, tartson legalább 1 méter oldaltávolságot!
• Ha nem lehetséges megelőzni a kerékpárost, mindig tartson elegendő követési távolságot a bicikli és a busz között!
• Ne előzze meg a kerékpárost, ha megállóhoz közeledik
• Amikor elhagyja a megállót, ezt jelezze villogó lámpával, és ellenőrizze, hogy nincs-e előzési manővert végrehajtó kerékpáros a busz mellett/mögött!
• Próbáljon szemkontaktust teremteni a kerékpár vezetőjével!
• Jobbra kanyarodás esetén különösen figyeljen a biciklistákra!

Korábban készült összefoglalónk a buszsáv kérdéséről.
További hasonlóan egyszerű, olcsó forgalomtechnikai eszközök a kerékpáros közlekedés segítéséhez.

László János
elnök
Magyar Kerékpárosklub

253 komment

Címkék: busz kerékpár bringa előzékenység

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr284712036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.08.15. 09:39:54

@Dragon.22: "de amíg 10-ből 9 lámpa nélkül közlekedik"

szerintem ez a szám 10-ből 3 a valóságban, ahogy én látom.

amúgy meg fél 10 van, inkább dolgozzatok, hogy dübörögjön a gazdaság és lehessen miből jó kerékpár és autóutakat építeni

Dragon.22 2012.08.15. 09:43:02

@soma_zoli: Ha egy lámpás kereszteződésnél egyenesen megy az autó (akinek zöldje van), akkor neked piros van a zebrán, ergo nincs elsőbbséged! De tuti ilyen barmot ütöttem el majdnem Sopronban 1 hónapja! Nekem zöld volt, a kereszteződésen túl a gyalogosnak piros, de simán az autók közt mászkált. Az ilyet szívfájdalom nélkül tarkón tudnám baszni egy szívlapáttal!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 09:43:24

@AttiM: "pedig nyilván tudod, hogy igazam van"
Nem tudom. Épp ezért érvelek az ellenkezőjéről.
Nem magyarázod ki, hogy vezetés közben nem kell a utat figyelni, akkor sem, ha engem ezért szemellenzősnek tartasz. Az autósok is kerülgetik a kátyúkat, mégsem mennek fel a járdára.

@Perillustris: Szerinted mi nem reális? Nem reális, hogy kimegy az utcára megnézni a valóságot? Igazad van, esélyes.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 09:45:37

@Perillustris: Azt vágod, hogy volt nem is egy olyan kezdeményezés, amiben kátyúkat lehetett "örökbe" fogadni?

galoooshka 2012.08.15. 09:46:43

@Don Quixote de la Ferko: ha egyszer elkezdesz biciklizni, rájössz, miért mennek át (piroson).Ha épp váltott, a mögötted jövő autó fékezés nélkül NYOM át, mert ő azon még átér.Ha megállsz elöl, már nyomja melléd az orrát, át a záróvonalon, mert nem tudja elviselni, hogy ott vagy. Mikor indulnál, konkrétan lenyom, és ez nem egy-két drab, hnem konkrétan szinte minden autós.Nem a biciklis követeli az elsőbbséget, annak akkor se adják meg, ha kötelező lenne, de egymásnak se.Egy stop táblát a kereszteződésben (felfestéssel megerősítve) egyszerűen képtelenek értelmezni.Volt itt valaki, aki sérelmezte hogy kötsögbiciGlis a kárdán megy a petőfi hídon.Még sosem mentem a járdán, ellenben kurva nehéz án feljutni hídra, mert a kanyarodóba vágyakozók leszarják, hogy te egyenesen mennél, megelznek és centikkel előtted vágnk át jobbra.A hídon ezerből egy kezemen meg tudom számolni, hányszor nem dudálnak le.A lánchídon, ahol én olyan 45-50 mp alatt érek át, nem bírja kivárni (már az, aki legalább a táblát bírja felfogni, hogy ott mehet a biciklis), lenyom, a legalja meg még óbégat is, hogy bicikli út.Hol bazmeg? Ha én a Zrínyi utába megyek, nem fogok se a Margit híd, se a lágymányosi felé kerülni.Az haladja meg a képességeiteket, hogy nem a kibaszott autópákyán vagytok, hanem egy VÁROSBAN.Városban fel kéne rá készülni, hogy hiába vágysz te 70el menni, ha nem lehet.Ez egy KÖZÖSSÉGI tér.Nem autó út van a városban, ahogy ti azt nagyon sokan gondoljátok, hanem KÖZút.Sejtitek legalább hogy mi a különbség?És aki meg leszorít, centizik és büntet, mert egy ember hibázik(ami nyilván velük sose fordult még elő), z azért gondolja végig, hogy az ő gyereke is előbb fog biciklizni, mint autót vezetni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 09:46:57

@AttiM: A nagykörút már rég óta nincs bedugulva. Ja, és sokan tekernek rajta. Mondjuk ők valódi kerékpárosok, nem nethuszár trollok.

Perillustris 2012.08.15. 09:47:53

@Dragon.22: Nem kell Jedi-erő, elég, hogy nem veszi el a látómező jelentős részét egy bádogdoboz. Ha igazad lenne, naponta százasával hullanának el a kihajtó kerékpárosok.

@soma_zoli: Ahogy igaz az is, hogy a kerékpárosok jelentős többsége kisebb-nagyobb mértékben rendszeresen ignorálja a tilos jelzést, igaz az is, hogy az gépjárművezetők jelentős többsége kisebb-nagyobb mértékben rendszeresen átlépi a sebességhatárokat. Az autózz! blog nem éppen bringa-párti kommentelői között is elfogadott, hogy a városi sebesség inkább 55-65, avagy 75-80. Nyilván egy masszív körúti dugó esetén nem, de ahol szellős a forgalom, ott szinte mindenki tolja neki.

Intruder71 2012.08.15. 09:50:32

@Perillustris:
"Neked ugye hobbid a kátyújavítás? Hányon vagy túl?"

Bár a kérdés nem nekem szólt, de az üzemanyagban van úthasználati díj, fizetjük a teljesítményadót, és még pár apróságot. Te kerékpárosként mennyivel járulsz hozzá az úthálózat fenntartásához? Adjak számológépet?

drover(fanyul társa) 2012.08.15. 09:50:37

A buszsáv nagyjábólegy busz szélességű, hála az utólagos "befaragásoknak".Namár most a busznak ugye végig záróvonala van a bal oldalán.A beceglis ezek szerint szabálysértésre kényszeríti a buszt amikor az megeőlzi.Hogy is van ez?
Amúgy pl. a Volvo nehezen fér el amúgy is a buszsávban, mert nem a pesti szűkített sávokra tervezték a méreteit..Meg az újonan vásároltakét sem.
Mikor rugják már pichán a BKK-s amatőröket?

drover(fanyul társa) 2012.08.15. 09:52:25

Baszom késő billentyűzet..bocsi.

galoooshka 2012.08.15. 09:54:05

@Dragon.22: baszdis tarkón, hiszen te fel vagy hatalmazva erre hatóságilag.Ja, bocs, mégsem, ez önbíráskodás, csak az a baj, hogy e szerint éled az életed is.Az hogy autóban ülsz, nem jelenti, hogy te vagy az utak királya.Ha kocsival csesz el valaki valamit, akkor gondolkozás nélkül belehajtasz?Nem, nyilván nem, mert az neked is kár.Egy szaros biciGlist lenomni neked nem fáj, ettől elégülsz ki.Tudod, hányan vagytok ilyenek?Mondhatnám, hogy kötelező kreszt az autósoknak, de sajnos van nekik, az oktatás meg arról szól, hogy magold be egy napra a válaszokat, az megvan, elfelejtheted örökre.Az autózás és a biciklizés ugyanaz, közlekedésnek hívják, a lényege hogy eljuss Aból Bbe.Hogy sokaknak irreális hogy saját erejükkel menjenek, nekik belsőégésű motor kell és ettől egyből ők lesznek az atyaúristenek, egy végtelenül téves felfogás.Nektek kéne a pusztán élni, minimális kapcsolatot tartva a társadalommal.Miért olyan nehéz tolerálni a másikat?Tényleg a pár perces időveszteség miatt váltok állattá?

AttiM 2012.08.15. 09:57:10

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Aha. Tehát szerinted egy Duna melletti kerékpárúton (amit Németországban, Ausztriában építettek) az a normális, hogy a kerékpározók a szemüket le nem veszik az útról, a környező látványról tudomást sem véve?
Szerintem nem ez a normális! Az, hogy kis hazánkban ilyen "kerékpárutak" vannak (vagy az autósoknak a kátyúk, amikre utalsz is) nem tekinthető normálisnak. Persze, ehhez alkalmazkodni kell, de hadd ne kelljen örülnöm neki, vagy normálisnak elfogadnom.
Erre utaltam, hogy szerintem tudod, hogy igazam van. De ha szerinted ebben sincs, akkor bocs, másképpen gondolkozunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 09:57:29

@galoooshka: "Tényleg a pár perces időveszteség miatt váltok állattá? "

Elég sok konfliktusforrás, ha az ember bőkezűen bánik a másik idejével...

Perillustris 2012.08.15. 09:58:09

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Azok politikai kampányok voltak sok-sok éve, csak a sajtótájékoztató miatt csinálták, az elképzelés sem váltotta be a reményeket, szóval kudarc volt (politikailag is).

@galoooshka: Elfogadom, hogy benyomásaid szubjektívek, és a jelenségeket én is ismerem, de én ennyire durva helyzetet nem tapasztaltam, nem tapasztalok. A Petőfi-hídon sokszor mentem már át, és sosem dudált senki.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 10:00:18

@AttiM: Továbbra sem magyarázod meg, hogy nem kell az útra figyelni vezetés közben. :-D Szerintem hagyd is abba. Németországban is figyelnek az útra.
Tudod mit kapnál az áhított Németországodban, ha átmennél kerékpárral egy odaszaladó gyereken? Mondhatnád a rendőrnek: De olyan szép a táj...

Röhej.

AttiM 2012.08.15. 10:00:42

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Ettől még te sem válaszoltál az általam leírtakra, hogy HOGYAN? Szabályosan és biztonságosan?
Konkrét helyzetet írtam le, konkrét kérdéseket tettem fel, amire semmitmondó és becsmérlő választ adsz, akkor ki a nethuszár troll? :-)

galoooshka 2012.08.15. 10:01:07

@drover(fanyul társa): igen, NAGYJÁBÓL.Ahol meg nem ,ott most megnyitották a bicikliseknek.Azon picsogtok (miközben mind autót vezettek, tehát nektek igazából tökmindegy kéne hogy legyen), hogy "jaaaj, szegény piros7es", de az már sok volna, hogy utána nézzetek, hogy a Rákóczi úton rohadtul nincs bringa pikto a sávban, ezek szerint ott nem is nyitották meg.Én mellette szoktam menni, rendszeresen ordítanak le az iq-harcos, szabálybaszó kollégáitok, hogy takarodjak a busz sávba.Elvben nem támogatjátok, de ha mellettetek megy valaki szabályosan, akkor inkább takarodjon a buszsávba.Jó lenne, ha legalább vezetés közben levennétek a szemellenzőt, mert igen veszélyes.Mindenki feleljen meg az elvárásaitoknak, de még magatok között sem tudjátok megbeszélni, mégis mik azok.Ja, de a biciklis dögöljön meg.Elég egyszerűek vagytok.

Intruder71 2012.08.15. 10:03:06

@AttiM:
Ha a tájban akarsz gyönyörködni, állj meg, vagy ülj hátul egy tandemen! Ha kerékpározol, akkor közlekedsz! Ha közlekedsz, akkor veszélyforrás vagy, tehát figyelmesen kell tenned, másokra figyelve, nem a tájra!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 10:03:35

@Perillustris:

Á, nem kell ahhoz trafipax, hogy a piros vasúti átjárón a vonat előtt sasszézó biciGliseket lássunk.

Perillustris 2012.08.15. 10:03:50

@Intruder71: Először is, nincs benne. Másodszor ez a felvetés roppant fárasztó, bár annyit általában leírok válaszul, hogy a fűnyíró traktorba és benzines szegélyvágóba pont annyi üzemanyagot rakok, ami lefedi az általad vágyott összeget.

De persze ez csak erőltetett válasz az erőltetett, elnyűtt, demagóg, az adópolitikát és a rendszert láthatóan nem ismerő bornírt felvetésedre.

galoooshka 2012.08.15. 10:04:06

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): nézd, én nem a te időddel bánok bőkezűen, ha feltartok egy autóst, az első lehetőségnél lehúzódok és elengedem, mert a fél méteres szélességemmel nem nagy truváj ezt megoldni, csakhogy azt szinte senki nem várja ki, inkább lecentiznek, bár nincs helyük, de úgyis csak biciklis vagyok.Vannak értelmes sofőrök is, akik átlátják ezt a nagyon bonyolult közlekedési helyzetet, sőt olyat is láttam már, kinek nem kihívás szabályosan és biztonságosan megkerülni egy fél méter széles tereptárgyat de azok itt sajnos súlyosan alulreprezentáltak.

AttiM 2012.08.15. 10:04:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Te most valóban nem érted, vagy csak úgy csinálsz, mert ettől izgalmasabb az életed?
Nem azt mondtam, hogy nem figyelek az útra, hanem azt, hogy "szemem le nem véve az "út"-ról", mert különben felborulok, ami nagy különbség!
Na mindegy, ha nem érted, hát nem érted, nem tudok segíteni.

galoooshka 2012.08.15. 10:06:17

@Perillustris: nagyon szerencsés vagy, de beláthatod, hogy a jelenség valós.Én nyilván többször találkozom vele, mert napi 9 órát biciklizem, városban, cikk-cakkban, mert úgy jön a meló.Ettől függetlenül igyekszem betartani a szabályokat, ha lehetséges.Azt nem mondom, hogy mindig szabályos vagyok, szerintem olyan ember nincs, mert erős a túlszabályzás.De ez sem a biciklisek miatt van, bármennyire is szeretnék egyesek rájuk verni.

milu vagyok:) 2012.08.15. 10:12:17

Az egész egy nagy marhaság. A fejekben kéne rendet tenni, én a kerékpár vezetéshez is feltételül szabnám a kresz vizsgát, meg némi oktatást, és nem nyilatkozatokkal foglalkoznék. Az tény, hogy a bicajosok 45%-a láma, azt se tudja merre jár, másik 45% trehány, törvényen kívüli, és kb 10% rendes bringás meg szopja az előítéleteket.
Én minden reggel a Rákóczin megyek végig bicajjal a busz sávban, és soha nem volt még gondom, soha még csak rám se dudáltak,mert
-figyelek a buszokra, taxikra
-normális tempóval és távtartással megyek
Ma reggel is öszevigyorogtam egy buszvezetővel, mert úgy alakult, hogy 100 méteren másodjára engedtem magam elé a pirosnál. Ja igen, megállok a pirosnál, ez evidencia. Hozzáteszem, egy sávval beljebb fosnék, nem kicsit...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 10:12:40

@galoooshka: "nézd, én nem a te időddel bánok bőkezűen, ha feltartok egy autóst,"

Ha én vagyok az autós, akkor igen. Ha 70-es táblánál a váci úton, ahol van külön bicikli út a belső sávban sasszézol 30-al, az simán a forgalom indokolatlan akadályozása, ami a kresz szerint tilos.

@Perillustris: Én nem. És még csak nem is Veled. Amúgy ne mond nekem, hogy minden autós gyorsan hajt, hiszen akkor be kellene dugulni a postáknak a minden autós számára kiküldött napi 10-15 csekktől, és sosem látott luxusnak kéne lenni az államháztartásoknak a bevételek alapján. A Valóság sajnos nem ezt mutatja. Akkor sem, ha egyesek nem értenek egyet a valósággal.

@AttiM:
Én ha le sem veszem a szemem valamiről az azt jelenti, hogy figyelek rá... Lehet, hogy Te fizikailag kiteszed a szemed az útra? Poros lesz?

Dragon.22 2012.08.15. 10:12:46

@galoooshka: Nem a pár perces időveszteség a lényeg, hanem az, hogyha engem megvágnak egy piroslámpáért 100e-re, akkor vágják meg azt a gyalogost is! Igyen, autósként kellett tanulnom kreszt, viszont a biciklisnek nem kellet soha és Vas megyében és GyMS megyében a 90% még az elsőbbségadás táblát sem ismeri fel! Az, hogy simán tarkónverném, nem jelenti azt, hogy meg is teszem! Majd valaki elüti előbb utóbb, mert színtévesztő, vagy színvak, vagy csak simán egy barom, aki azt képzeli, hogy akkor is elsőbbsége van a zebrán, ha neki piros a lámpa és az autós meg tud állni féktávon belül is! Lehet itt parasztozni az autós, de akkor a biciklis tartsa be a kreszt és akkor ugasson, ha ennek ellenére elütik!

galoooshka 2012.08.15. 10:14:02

@Intruder71: olvastad is, mihez szólsz hozzá? A Soroksári út melletti, duna parton vezetett "eurovelo" kerékpár útról van szó.Ott se autó, se gyalogos, rohadtul el van szeparálva, ott a biciklis senkire se veszélyes, ellenben a bicikli út veszélyes a biciklisre.Attól hogy az új tehénnek meghaladja a képességeit ezt felfogni és egyből csak általánosságban gondolkodik, ne állj már be mögé egyből.Egy konkrétumról van szó, nem általánosságokról.Szegény AttiMnek ki fog hullani a haja, mert azt hiszi, el tudja érni, hogy elvonatkoztassatok...

galoooshka 2012.08.15. 10:17:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Mekkora vagy!!! Ezt kiragadod: " "nézd, én nem a te időddel bánok bőkezűen, ha feltartok egy autóst," de ezt, a mondat szerves részeként ide trtozót: "AKKOR LEHÚZÓDOK ÉS ELENGEDEM" már nem.Érzed te is, hogy ez szánalmas hangulat keltés csupán?
a másik a Váci út. 3 sávban a mindenható jogosítvánnyal a kezedben legyen már annyi tehetséged, hogy kikerülsz egy kerékpárost.A 70es tábla meg nem a kötelező minimumot jelöli, hanem a lehetséges maximumot,Mégegyszer, csak neked: A VÁROS NEM AUTÓPÁLYA.És lécci mondd már meg, a váci mellett hol a bicikli út, mert a papp károly azért nem mellette van, és képzeld a biciklis nemcsak valami, de megy is valahová...Az ésszerű úton.

AttiM 2012.08.15. 10:20:33

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
arra utaltam, hogy egyetlen másodpercre sem nézhetek fel, nem nézhetek máshová, csak és kizárólag az előttem lévő néhány méter utat kell figyelnem, és folyamatosan kerülgetnem a gödröket, buckákat.
Ha félretesszük az általam eddig erőltetett, és általatok meg nem értett gondolatot (miszerint egy Dunaparti kerékpárútnak a rekreációt is kellene szolgálnia, nem csak a közlekedést), akkor is: balesetveszélyes! Különösen, ha az oldalról benyúló bozótra is figyelnem kell, vagy a ritkán szembejövő kerékpárosra - ekkor ugyanis muszáj felnéznem az útról.
Este pedig csak akkor közlekedhető ez az útszakasz, ha baromi erős lámpám lenne, de nincs.
A véleményem: szégyen, hogy az ilyen "utat" "6-os számú EU kerékpárútnak" meri bárki is nevezni, és ezen kell(ene) szabályosan(!) közlekednem, vagy közlekednie egy külföldinek. Alapvetően erről szólt a kommentem.

galoooshka 2012.08.15. 10:21:54

@Dragon.22: te most a piros lámpáról beszélsz, én meg az előzésről és centizésről.Értem a piros lámpás fenntartásaidat, és igazad is van, de azért ne vonjunk a kettő közé egyenlőség jelet.

Cecan Basescu 2012.08.15. 10:22:47

Szerintem a Szent István körúton jó, hogy lehet menni a buszsávban. A nyugatitól indulva kb. pont addigra válik kellemetlenné a tempóm az autósoknak. Eddig is használtam, bár szerintem akinek ezeket így le kell írni az jobb lenne ha nem bringázna közúton.

galoooshka 2012.08.15. 10:23:14

@AttiM: haggyad már, látod, hogy nem érti.Utoljára gyerekkorában ült biciklin, mióta jogsija van, derogál, és bicikli utat is csak a kocsiból látott még.Kár a szóért...

Dragon.22 2012.08.15. 10:24:24

@Perillustris: Bádogdoboz nélkül is el kell fordítanod a fejed, ha körül akarsz nézni. Ezért írtam, hogy a tarkóján keresztül létesít velem szemkontaktust! :) Az, hogy eddig egy ilyen szerencsétlent sem ütöttem el, az lehet azért van, mert még meg tudtam állni mögötte, vagy a szembejövő is volt olyan toleráns, hogy lehúzódott és elfértünk egymás mellett.
De mint ahogy itt valaki említette, nekem nem fáj, ha lenyomok egy biciklist, és attól elégülök ki, mert végül is csak minimum a szélvédőm törik be, meg mehetek a hűvösre miatta, de ez ugye a tisztelt kommentelőnek nem jelent semmit!

Intruder71 2012.08.15. 10:25:41

@galoooshka:
Megpróbálom elmagyarázni, hogy te is értsd: Ha gurulsz, akkor van lendületed. Ha elbambulsz, akkor könnyen nekimehetsz valaminek, letérsz a bringaútról, elütöd a szembejövő bringást, stb. Elesel, megsérülsz, esetleg másnak okozol sérülést. Ehhez nem kell, hogy autók között, hatalmas forgalomban menj. Elég egyedül is egy bringaúton, ami állításotok szerint amúgy is veszélyes. Érthető? Remélem!

AttiM 2012.08.15. 10:26:02

@galoooshka: köszönöm! már azt hittem, minden értelem kiveszett innen... :-)

Dragon.22 2012.08.15. 10:26:59

@galoooshka: Olvasd el azt a kommentet amire először válaszoltam és rá fogsz jönni, hogy én végig a piros lámpáról és az elsőbbségadás nélkül főútra kitekerőkről beszéltem! Biciklist nem szoktam centizni, mert kiszámíthatatlan!

AttiM 2012.08.15. 10:27:56

@Intruder71:
Köszönjük, értettük a magyarázatot, ezentúl így fogjuk csinálni, mi, szerencsétlen, hülye bringások.
:-)

galoooshka 2012.08.15. 10:28:53

@Dragon.22: te hallod, most nem azért, engem 2x ütöttek el az elmúlt 4 évben (mert betartom a kreszt, még ha nem is hiszed el), egyszer bicikli úton, mert megelőzött, bekanyarodott, csak nem várta meg hogy tényleg megelőzzön, eltört az arccsontom, és jóval 8napon túl gyógyuló sérüléseim lettek, a másiknál pedig a taxis a Baross utcán a szemből jövő sávból rajtam keresztül akart beállni a tőlem jobbra lévő parkolóba, természetesen fékezés nélkül.Agyrázkódás, zúzódások, és csak szerencsém volt, hogy a motorháztatőre gurultam és nem a kerekei alá.Szóval lehet neked ez talán furcsa, de azért így lehet ugatni.És a többi faszkodásból csak rutin miatt nem lett súlyos baleset, az hogy fellöknek azt már meg se említem, mert pár év után már lehet kezelni a szituációt.Index nélkül kanyarodók, stb...Aki nem tölt Órákat az utcán kerékpáron, esetleg nehezebben kezeli ezeket.Persze akinek nincs rutinja, dögöljön meg, mert nektek már van...

Perillustris 2012.08.15. 10:32:24

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Jaj, ne fárasszál már. Van tíz-húsz működő sebességmérője a rendőröknek? Na meg mindenki úgy agyal, hogy 55-65-re még nem megy büntetés sem.

galoooshka 2012.08.15. 10:35:37

@Dragon.22: oké, akkor elbeszéltünk egymás mellett.A pirosozás az egy egész külön álló téma, itt jegyezném meg, hogy szombat este mentem az Andrássy út bicikli sávjában, pirosnál megálltam, ahogy a mellettem haladó autós, és az ő mellette haladó is.A Liszt Ferenc térnél egymás után 5 méterrel van 2 lámpa, mind2 piros volt, de a belső sávban álló kartársnak ez nem tetszhetett, mert egyszer csak átcsorgott az első piros lámpán, hogy odaálljon az 5 méterrel előrébb találhatóhoz.Ezzel ő nyert 5 métert.Egymásra néztünk a mellettem álldogáló lúzerrel(aki csak telefonált közben, nem zavart, ez már szinte az elvárható maximális szabálykövetés ám)és nagyot néztünk, hogy "pedig én vagyok itt a köcsög biciGlis".Szóval azért vannak ilyen bakik is...És a szabályos biciklist amúgy szinte észre sem veszik az autósok, annyira nem zavar, ezért gondolják hogy 99%ban szabályokat szegnek(holott ők is, csak másokat, pl.telefon, stopos kereszteződés,index használat, elsőbbség...)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 10:37:17

@galoooshka: Olvasd már át a kreszt, légy kedves. Lesz ott Neked pár érdekes dolog, úgy látom. :-D Saját érdekedben. :-D

@AttiM: Én meg azért pörgök rajtad, mert előfordul, hogy itt vidéken átvágunk kissebb erdőkön, ligeteken. Erdőn, földúton, érted, és nem okoz gondot a kerékpár egyensúlyban tartása. Akár a 60 éves öreglánynak, gázpalackkal a csomagtartón. Nem a dunaparti aszfaltozott részen...

galoooshka 2012.08.15. 10:39:01

@Dragon.22: rájöttem ám, hol volt a hiba! Nem gondoltam, hogy te csak a pirosozásra tudsz gondolni egy buszsávról szóló posztban, azt feltételeztem, hogy az előzés mint manőver szorosabban kapcsolódik a témához.Elnézésed kérem!

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.08.15. 10:46:23

@Dragon.22: én egy akkora fasz vagyok, hogy a piroson megyek át és fel vagyok háborodva, hogy ennek ellenére nem adnak elsőbbséget pedig ott a zebra. te ezt gondolod, ezt le is írtad (meg hogy ezért szívlapát járna nekem). pedig az igazság az, hogy nem csak lámpával védett gyalogátkelők vannak, hanem bizony található olyan zebra is ami egy egyenes úton (azaz nem kereszteződésnél) viszi át a gyalogost egyik oldalról a másikra. lámpája senkinek sincs, csak egy felfestett zebra és a hozzá tartozó tábla. ahol ugye az autósnak el kellene engednie engem, de nem teszi hanem a fent leírt módon viselkedik (rágyorsít, még a padkát vagy a szembejövőt és engem kicentizve kikerül).

azt javaslom, mivel te még nem vetted észre, hogy ilyen átkelők is vannak, ezért rakd le az autód és szállj tömegközlekedésre, mielőtt valakit aki szabályosan halad elgázolsz és mivel nem lett nagy baja, ezért még szívlapáttal megkezeled, hogy megtanulja örökre a leckét.

a lapát helyett javaslom a vipera használatát.

ha figyelmetlen barmok (mint te) nem adják meg az elsőbbséget a gyalogátkelőn rácsapok a tükrükre, az autónak nem lesz baja, de észreveszi, hogy valamit rosszul csinált.

te is ezt teszed, ha a figyelmetlen barom átsétál a piroson (mert belemélyedt a gondolataiba), kinyomod a kuplungot és felbőgeted a motort, ha tutying suzukid van, vagy rádudálsz ha valami 0.9 literes fosod, hogy észrevegyék hibáztak. de tényleg ilyenkor leállhatsz kipattanhatsz és a viperával még ráverhetsz a térdére, hogy nyomatékosítsd benne a hibázás tényét

Dragon.22 2012.08.15. 10:46:30

@galoooshka: Ezt írtam először:
""Ha mellékutcából érkezik, inkább várja meg a közeledő autóbusz elhaladását, és csak utána hajtson rá a buszsávra."
BRUHAHA!!! Még akkor sem néznek közül, ha fűútra hajtanak ki! Ok, hogy ahol lakom, nincs nagy forgalom, de a macisajt neki is ugyan azt kéne jelentse, mint nekem! Persze majd megint jönnek a Jedik, hogy a kerékpárosnak különleges látása van és vele van az erő, meg kanyarlátása van és biztos, csak én nem látom ahogy felém fordítja a fejét! Ja, azt kifelejtettem, hogy a tarkóján keresztül létesít velem szemkontaktust!

A rendes kerékpárosok körében biztos jó ez a kezdeményezés, de amíg 10-ből 9 lámpa nélkül közlekedik éjjel, esetleg a menetiránnyal szemben, addig hagyjuk az ilyen baromságokat!"

A többi kommentemben valaki válaszára reagáltam! Fuss neki még 1x!

galoooshka 2012.08.15. 10:46:42

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): :) édes vagy, köszi.Át szoktam olvasni a kreszt, képzeld, akkor is, ha változtatják.Ettől függetlenül nem veszem szentírásnak, például nagyon jól tudom, hogy biciklisként gyakorlatilag SOHA nincs elsőbbségem, mert az úton jobbra tartok, ahogy te meg szabályosan esetleg megadnád az elsőbbséget, nem feltétlenül érzékeled a közeledésem.És számtalan ilyen van.Tudom én, hogy a nem ismeret nem mentesít a betartás alól, próbálom is betartani, de a testi épségemet nem fogom egy elavult szabályrendszer miatt veszélyeztetni.Ellenben toleráns vagyok, például nem lennék köteles elengedni a mögöttem haladó autóst, se fékezni a jobbra kanyarodási lehetőségnél, de mivel előfordul hogy autóspajtásnak nincs kedve betartani a szent nagybetűs KRESZt, ezért félig megelőz és előttem vág le jobbra, úgyhogy mégis fékezek és hogy ne durranjon el az agya, igyekszem minél előbb elengedni.Arról nem tehetek, hogy az út széle mindenhol parkoló, így nehéz jófejnek lenni, mégis próbálkozom.
Mellesleg: szerinted vészvillogóval leállni a szélső sávban amig beszaladsz a boltba, az nem indokolatlan feltartása a közlekedésnek? Te még sose láttál ilyet?

Dragon.22 2012.08.15. 10:47:35

@galoooshka: Ez volt ide az első kommentem:
""Ha mellékutcából érkezik, inkább várja meg a közeledő autóbusz elhaladását, és csak utána hajtson rá a buszsávra."
BRUHAHA!!! Még akkor sem néznek közül, ha fűútra hajtanak ki! Ok, hogy ahol lakom, nincs nagy forgalom, de a macisajt neki is ugyan azt kéne jelentse, mint nekem! Persze majd megint jönnek a Jedik, hogy a kerékpárosnak különleges látása van és vele van az erő, meg kanyarlátása van és biztos, csak én nem látom ahogy felém fordítja a fejét! Ja, azt kifelejtettem, hogy a tarkóján keresztül létesít velem szemkontaktust!

A rendes kerékpárosok körében biztos jó ez a kezdeményezés, de amíg 10-ből 9 lámpa nélkül közlekedik éjjel, esetleg a menetiránnyal szemben, addig hagyjuk az ilyen baromságokat!"

A többiben valaki más kommentjére reagáltam! Kérlek fuss neki még 1x!

Dragon.22 2012.08.15. 10:48:09

Na most meg elküldte 2x, gratulálok a rendszernek! :)

galoooshka 2012.08.15. 10:51:17

@Dragon.22: nagyon igazad van, egy köcsög vagyok, hogy a 100+os, kiemelkedően értelmes kommentfolyamban nem csupán a te kommentjeidet követem.Mondom, borzasztóan sajnálom.Azt meg se merem említeni, az autósoknak mennyire meghaladja a képességeit az általad vázolt macisajt értelmezése.Mert autóval aztán mindenki mindíg megadja az elsőbbséget, igaz? Elhiszem neked, hogy te megadod.De kérlek hidd el nekem, hogy én is.Lehet nem egy környéken lakunk :)

AttiM 2012.08.15. 10:52:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Én is szoktam földúton, erdőn, mezőn kerékpározni, és akkor nekem sem okoz gondot.
Viszont itt (hát még mindig nem érted???) a 6-os számú EU kerékpárútról van szó! Ami legyen már különb, mint egy erdei ösvény, vagy egy szántáson átvezető földút!

Dragon.22 2012.08.15. 10:55:23

@soma_zoli: Viperára még nem is gondoltam! Kösz az ötletet, majd beszerzek egyet! Ja, meg suzukit is, mert azzal menő a motorbőgetés! :D :D :D :D :D :D :D :D

(hogy engem még miért nem akart elütni senki, mikor bicikliztem vagy gyalogoltam, azt ép ésszel felfogni nem tudom. Biztos bennem van a hiba, mert közben gondolkodni is szoktam és nem lépek le olyan elé, akiről tudom, hogy úgysem áll meg, biztos azért mert szar sírfelirat lenne a "nekem volt elsőbbségem")

Dragon.22 2012.08.15. 10:57:00

@galoooshka: Ha nem követed a kommentjeimet, akkor kérlek ne általánosíts, vagy legalább ne írj hülyeségeket! Köszi!

galoooshka 2012.08.15. 10:57:04

@AttiM: szerinted tudja mi az?Nem is kell neki tudni, hogy ez egy egész európán átvezető bicikli út, és csak nálunk ennyire fos.Ezt amúgy elképzelni se fogja tudni, hisz mint tudjuk, kerékpárral nem lehet komolyabb távolságokat megtenni...

galoooshka 2012.08.15. 10:58:32

@Dragon.22: sajnálom, ha ezt tettem, pedig te egyáltalán nem általánosítottál soha.Már z első kommented sem általánosítás egy kis vidám fröcsögéssel.Lécci te se írj hülyeségeket (10ből 9 kerékpáros, stb...)Köszi!

Dragon.22 2012.08.15. 11:00:08

@galoooshka: Biztos nem egy környéken lakunk, de ha már autósok szidásánál tartunk, azt a büdös bunkót szívesen levideóztam volna és felraktam volna youtube-ra, aki pár hete előttem ment át a zebrán a gyalogosok közt! Azért az engem is irritál, ha valaki megáll elengedni a gyalogost, a balfasz meg beelőzi jobbról (mert egy betorkolló út miatt épp elfért) és a gyalogosok közt dudálva áthajt!

Dragon.22 2012.08.15. 11:01:18

@galoooshka: Majd legközelebb megszámolom, csak aztán nehogy 10-ből 10 legyen az aktuális arány. :)

galoooshka 2012.08.15. 11:05:15

@Dragon.22: na, ez már igen akkor ha már ilyen fainak vagyunk, megjegyzem én is, hogy mennyire rohadtul idegesítő az a sok barom (és sajnos ilyen tényleg sok van) aki arra nem képes hogy a lámpával nem rendelkező gyalogos átkelőnél elengedje a gyalogosokat, hanem lát egy kis lyukat é 30al átsiklik köztük (biciklivel of kórsz).Ez is csak azt bizonyítja hogy az ész és empátia hiánya ugyanúgy jelen van a biciklis és autós társadalomban is.Én még attól félek, hogy aki biciklin egy erőszakos barom, az vhogy kap a segge alá egy kocsit, mert ezek autóval is ugyanígy fognak közlekedni.

galoooshka 2012.08.15. 11:06:44

@Dragon.22: remélem mikor számolsz arra járok majd én is, és kedvesem és a legjobb barátom és az ő kedvese, meg még a 4 munkatársam a cégtől is, és akkor már csak 10ből 2 lehet a maximum. :)

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.08.15. 11:06:45

@Dragon.22:

nem arról van szó, hogy én kilépek az autó elé, hogy elüssön, hanem

- állok a járdán: elmegy egy autó
- belépek az úttestre: elmegy egy másik autó
- belépek már az úttest közepére (úgy hogy közben nézem a parasztot, hogy lát engem, mert ugye ha azt látom, hogy nem is lát akkor nyilván visszalépek egyet, nem akarok meghalni): és ekkor rálép a gázra, ami hely van még ott kikerül engem

pedig már az elsőnek el kellett volna engednie

tehát én ezt a példát arra hoztam fel, hogy az autósok sem tartják a szabályokat (mert ugye ti azt mondjátok, hogy a bringások nem tartják és ezért ne is legyen felfestve a bringa a buszsávba, ahol amúgy is közlekedtek eddig). csak te ezt nem tudod felfogni miről beszélünk és előhozod azt hogy bezzeg amikor te biciklizel.... (egy évben 2szer a kertedben)

engem gyalogosként és bringával sem utöttek még el, de ez sosem a másikon (autóson) múlt

ilyen számok hangzottak el itt eddig:

- az autósok 99.9%-a tartja a sebesség határokat
- 10/9 bringás szarik a szabályokra
- 10/9 bringás nem használ lámpát

kicsit elfogultak vagytok, és lehet pont fordítva lenne ha kiállnánk az út szélére 2 órára és striguláznánk egy táblázatot

Dragon.22 2012.08.15. 11:12:24

@galoooshka: Lehet azért nem centizem a biciklist autóval, mert majd' összecsináltam magam, mikor még kismotorral a busz 5 centire ment el mellettem. (busz 5 centire balról, jobbról a padka, ami az úthoz képest csak 10 centivel volt lejjebb) Lehet, hogy ilyen élmény kéne sok autósnak, akkor tudnák hol a helyük. Meg a "szamárlétrát" sem ártana betartani, nem egyből alátolni apucinak egy X5-t. :)

fosdapass 2012.08.15. 11:15:56

Énengemet az zavar hogy a bringások nincsenek kitiltva a budai alsó rkp. teljes hosszáról, mint pár évvel ezelőttig. Mi a manót keresnek 70-es korlátozású, elég keskenyke 2x1 sávos út szélén? Én gyakran járok országútival a Batyi környékén is, gond nélkül lehet haladni a turistakorzón is, vagy akinek ez nem tetszik, ott a Fő u. buszsávja végig.
Másik marhaság, ami nem ide kapcsolódik, hogy kitiltották a szállodahajókat az I.kerületi részről: végre! Amíg azt a telibelökött lámpás dugógenerátort oda nem cseszték, jól lehetett alant haladni, utána meg ücsörögni egyhelyben és az egyenként szállingózó nszk-s gombnyomkodó vének vonulásában gyönyörködni. Legalább normálisan programozták volna azt a rohadék lámpát, h csúcsforgalom idején max két percenként 1x váltson gyalogosződre, 20mp-ig mondjuk. Itt mindent meg lehet(ett) agyatlanul csinálni

Dragon.22 2012.08.15. 11:16:53

@soma_zoli: Nem vagyok elfogult, csak ez a tapasztalatom. És most ne Pestre gondolj, mert itt valószínűleg, mindenki csak abban gondolkozik.
"- az autósok 99.9%-a tartja a sebesség határokat" ez nettó hülyeség. Ha GPS szerint 90-el megyek (óra szerint 100-105), akkor 10-ből 9 letol az útról! :) Mondjuk ez pont nem érdekel, nekem nem hiányzik a 30e-s csekk, ő meg ha tud menjen.

galoooshka 2012.08.15. 11:20:57

@Dragon.22: elmesélek egy sztorit, kapaszkodj, igaztörténet.Barátnőmmel haladtunk a Határ úton a Gubacsi híd felé.A Lidl mellett van ott egy keresztező sínpár, de nem ám 90 fokbn keresztez, hanem mivel kanyarodik, meglehetősen éles szögben.Barátnőm keresztezi, én hátranézek látom, jön egy volán busz, elég messze ahoz hogy manővert biztonságosan megcsináljam és visszasoroljak a szélre.Na, akció letudva, én már a szélen, súlyos másodpercek elteltével érkezik buszos cimboránk, aki ettől a hihetetlen veszélyes mnővertől úgy felbőszült, hogy tőlem 5 centire hladt el, barátnőm mellett meg már konkrétan nem volt mérhető a távolság, a kicsit kijjebb teszi a könyökét, elviszi.Pirosnál megáll (kb 50 méter múlva), barátnőm mellé gurul, bekopog, és ha hiszed, ha nem, frankón tök kedvesen megkéri, hogy ilyen közel ne menjen el a biciklis mellett, mert nagyon ijesztő, kicsit beszitál a kerékpár és már alatta van.A buszos értelmiségi reakciója erre: nyáltengerrel, habzó szájjal elkezd ordibálni, hogy "de a másik ott mitcsinált, kijött középre majdnem, dögöljetek meg".Próbáltuk neki elmagyarázni a szitut, de a végén már leállította a buszt, és elkezdett jönni lefelé,hogy megver minket.Annyi volt a szerencsénk, hogy zöld lett a lámpa és hogy az utasok is mondták, hogy ez talán kicsit túlzás.
Az a gáz, hogy ebben a városban közlekedni már egyenesen élet-halál harc.Mindenki okosabb és erősebb és ezt mindenkivel tudatnia is kell.Tiszta szánalom.

Dragon.22 2012.08.15. 11:23:23

@galoooshka: "Az a gáz, hogy ebben a városban közlekedni már egyenesen élet-halál harc." Ha nem muszáj nem is megyek Pestre...

fosdapass 2012.08.15. 11:24:38

Igazi barátaim pedig a teljes sávot foglaló gizda versenybiciklis-járőrök, akik belül igazándiból motorosrendőrök (szeretnének lenni, olyan kalifornia hájvéjpetrol szerűek) persze. Mert egymás mellett tekerni, teljes sávot foglalva jó. Biztos így van, kell az osztályöntudat, de aki belül megy, az tőlem garantáltan félhet.
Nem vagyok tirpák, ha megadjuk a kölcsönös tiszteletet, de ha nem, akkor óhatatlanul jön a centizgetős-kormányráhúzós pedagógia és ha nem sikerül, nem én voltam a szabájsértő. :D

galoooshka 2012.08.15. 11:25:04

@Dragon.22: ez nagyon jó neked, de én meg itt lakom.És itt is dolgozom.És ezzel vagyunk még így egy páran...:)

galoooshka 2012.08.15. 11:27:38

@fosdapass: le se tudod írni, hogy szabály, de igazad van, egyedül a te feladatod azt betartatni, emberéletek kockáztatásával is(persze nem a tiéddel, mert az mégiscsak túlzás lenne).Nagyon igazad van egyébként abban is, hogy az hogy téged feltart valaki, nagyságrendileg ugyanolyan veszélyes mint a centizgetős-kormányráhúzós "pedagógia" amit folytatsz.Hajrá, te vagy az utak királya!

Dragon.22 2012.08.15. 11:29:41

@galoooshka: Buszosból simán kinézem. Külön állatfaj. Sopronban ritka amelyik használja a tükröt, ha mellette vagyok is előbb van kint a busz eleje a fél sávban, mint az index... aztán nesze paraszt adj neki elsőbbséget!

fosdapass 2012.08.15. 11:31:28

@galoooshka: te meg a fojtatsz-ot nem tudod helyesen, kis barátom! Hihetetlen, hogy ilyen félműveltek osztják itt az észt!

Intruder71 2012.08.15. 11:36:16

@AttiM:
Örülök, hogy segíthettem! :-)
"mi, szerencsétlen, hülye bringások"
Az a baj, hogy ti egy kasztnak tartjátok magatokat, akit mindenki csak bánt és támad, Főleg a hülye autós kaszt.
Én Autózom, motorozok, és egyre ritkábban kerékpározok. Pedig bringám több van, de időm és lehetőségem egyre kevesebb. Sőt, még görkorizni is szoktam. Ennek ellenére nem sorolom magam egyik csapathoz sem. Én is egy állampolgár vagyok, aki megpróbál minél kisebb zavarással és minél nagyobb toleranciával élni a többiekkel ezen a bolygón. Lehet, hogy másoknak is ezt kéne tenni.

galoooshka 2012.08.15. 11:38:11

@fosdapass: félművelt a félművelttel, jól eltársalog :)
Azért én legalább nem fenyegetőzöm a félműveltségemmel az egész világ előtt, hogy lássák mekkora segg vagyok.
Remélem a nem indexelő autósra,az elsőbbséget nem megadó autósra,a telefonáló autósra, a buszsávban előrevágó és elől befurakodó autósra is ráhúzod a kormányt, ezzel a hatalmasra fejlődött igazságérzeteddel.
Nem vagyok a kis barátod hál'istennek. Az én kis barátaim ennél azért értelmesebbek :)

Dragon.22 2012.08.15. 11:44:20

@galoooshka: Ha már telefonálás. Nem konkrétan neked, csak úgy általánosságban:
Egy bluetoot headset 5-6e Ft, a bünti ami a telefonálásért jár, ha jól tudom 15e. Mindenki döntse el maga, neki melyik kell jobban! :)

galoooshka 2012.08.15. 11:46:08

@Dragon.22: tökre igazad van csak még annyi, hogy már 3 azaz három ezer HUFért is lehet kapni, hölgyeknek van ízléses rózsaszínben is :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.08.15. 13:04:32

A vasúti pályákat is meg kellene osztani a kerékpárosokkal!

masholnap 2012.08.15. 13:08:04

ha szabálytalankodásról van szó, naponta fél bp-et meg lehetne bírságolni, kezdve a pirosban átrohangáló nyuggerektől.

ami a témát illeti, aki kerékpárosként nem akart megdögleni a jobb esetben csak autó-busz szorítóban, az a buszsávban ment, ott "csupán" a buszra kell figyelni. ez eddig is így volt, a szabályozás ezt mindössze támogatja.

egyirányú utcában szembebiciklizés eddig is volt, ne hülyéskedjünk már.

a média egy nagy kalap fos a szabályok tájékoztatásában. ez ellen én spec nem tudok mit tenni.

amit én tudok kérni, hogy figyeljünk egymásra! ennyi. kösz!

Perillustris 2012.08.15. 13:16:11

@Csumpi Hálidéj: Most biztos szuperviccesnek gondolod magad, de tény, hogy van rá példa, hogy a már nem használt szakaszokon kiöntik aszfalttal a síneket, hogy bringával lehessen menni rajta.

Persze nem itthon.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.08.15. 13:25:12

@Perillustris:
A már nem használt szakaszokon.

Az milyen megosztás?

jamesh 2012.08.15. 13:48:58

OFF:
Sok intoleráns bunkó, hogy egymásnak esnek...
Kedves autós, végy pár nyugis, mély lélegzetet, majd mondd el mi jogosít fel, hogy privát ügyben eljárva megszórj korommal és nitrogéndioxiddal?
Én hálás vagyok azoknak, akik ezt nem teszik, no meg a tb kasszán, várólistákon is enyhít, hiszen a kerékpározás (és gyaloglás) az egészségen javít.
Jogsim van, kocsim nincs (szerencsés vagyok, én megtehetem) és amikor ritkán a volán mögé ülök, vhol mélyen mindig lelkifurdalásom van... (hogy nem lehetne-e mashogy, pl közösségi közlekedéssel) Ilyenkor városban max. 40-50-el hajtva sosem okozott gondot az emberi erővel kerékpáron közlekedő, ahol lehet, igyekszem előzékeny lenni, kifejezetten jól esik.

Perillustris 2012.08.15. 14:00:01

@Csumpi Hálidéj: Ha megosztom veled a kenyerem, az nem azt jelenti, hogy én is beleharapok a te szeletedbe. :P

Don Quixote de la Ferko 2012.08.15. 14:07:43

@Perillustris:

Ugyi nem gond, hogy a 430-as benzin adótartalma mellett jót röhögtem a szűk agyadon?

Perillustris 2012.08.15. 14:12:31

@Don Quixote de la Ferko: Nem gond, mert nem érdekel, min röhögsz.

Don Quixote de la Ferko 2012.08.15. 14:17:13

@Perillustris:

Helyes.
Főleg ha nem veled röhögök, hanem rajtad.

Dr. GGG77 2012.08.15. 14:32:28

@soma_zoli: Tegnapelőtt. Kálvin tér, a lámpa piros, lassan gurulok belső sávban, indexet jobbra kiteszem, sávot váltok. Bringás pajtás is gondoltam lassít, merthogy piros neki is. Nem. Ők az öklét rázva fenyeget, merthogy lassítania kellett, majd teker tovább. Át a piroson...

Sztorijai mindenkinek vannak. De én napi átlag 100 km-et megyek mostanában a városban. Vannak vadbarom autósok is, nem is kevés, persze. De a bringásnál rosszabb "állatfaj" nincs az utakon.

Dr. GGG77 2012.08.15. 14:35:01

@jamesh: Akkor látogass le te napi 5-8 ügyfelet bringával/busszal egy Terézvárostól, Gyálig húzódó területen, laptoppal, katalógusokkal.

masholnap 2012.08.15. 15:05:48

a Kálvin térről szólva: aki ott megtervezte a biciklisávot a Fővámtól Astoria felé, azt napi nyolc órában arra büntetném, hogy bringával keresztülhaladjon rajta. magyarul: ki nem állhatom, ha valaki tehetségtelenségében életeket sodor veszélybe.

megabo 2012.08.15. 15:12:49

@Pirx: jaj de kibaszott egy idegesítő csávó vagy, hajtogatod itt az igazadat. Véleményed szerint a kipusztulna az összes kerékpáros vagy be tartaná az összes a szabályokat akkor neked jobb lenne? De most komolyan?Jobb lenne?Neked?

Perillustris 2012.08.15. 16:10:19

@Dr. GGG77: És akkor a rokkant nagymamáról, az éppen szülő asszonyról nem is beszéltünk. Na meg a festőlétra, és egyéb szerszámok.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.15. 17:00:21

@Dragon.22: Konkrétan állítottam már le ezért járatos buszt, mert majdnem elfektettem a motort miatta. Megijedt, amikor leesett Neki, hogy miután kihúzom a buszból én vagyok a nagyobb.

1 ap 2012.08.15. 17:01:10

@Totti001:
Merre van a soroksárin kerékpárút? a kútnál lévő 20m-est leszámítva nem láttam arra olyat, de megnézném ha lehet...

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.08.15. 18:12:04

@1 ap: korábbi kommentekben felvetődött már, hogy ha van bringaút akkor miért nem megy ott a bringás. nem a te hozzászólásodra reagálok, de a kérdésedről jutott eszembe, hogy bringaúton megyek ha tehetem, de van olyan, hogy idegen helyre tévedek ahova nem vitt kerékpárút, rákanyarodtam egy másik útra ahol már van mellette csak épp nem vettem észre, így egy teljes kereszteződést az úton megyek. persze aki épp akkor halad el mellettem autóval az akkor is tajtékzik a bringás láttán, ha egyébként simán elfér mellettem (jó esetben még tahó módon ki is szól, egyáltalán nem azért, hogy információt közöljön, hanem hogy beszólhasson).

1 ap 2012.08.15. 18:56:05

én a buszsávot használom a soroksárin.
de keresem a bringautat, mert van két nagylányom, velük nem megyek ki az útra, velük inkább a járda...

Perillustris 2012.08.15. 20:58:00

@Gixef: "Tessék kerékpárutakat építeni, vagy - hol van hely erre - a járdán szeparálni el bringautat."

Perillustris 2012.08.16. 11:50:36

@AttiM: Amennyiben a haladás szabad, én a parkoló kocsik mellett, kb. ajtónyitás távolságban haladok, ezt - szükség esetben - kisebbre szabom, de ilyenkor lassabban megyek és vadul kémlelem a parkoló sort, igyekszem be- avagy ha jobban tetszik keresztül látni az ablakokon, hogy idejében észrevegyem, ha mozgás van, és várhatóan ajtó nyílik. Ha a forgalom nagyjából az én sebességemmel halad, akkor azzal együtt megyek, biztonságos távolságban az ajtóktól, hiszen kikerülésemre amúgy sincs mód. Ha a pirosaknál annyi gépjármű torlódik fel, hogy vélhetően a következő zöldön a sorban maradva nem jutnék át, legalább annyit megyek előre, hogy erre módom legyen (általában a motorossávon, hiszen idefigyel a legtöbb autós).

A szűkebb helyeken jellemzően olyan gyorsan átjutok, hogy nincs idő sem konfliktusra, úgyhogy eddig sosem volt gond. Ha meg dugó van, a fentiek szerint járok el.

Természetesen kívánatos, hogy a margit-hídi kerékpáros infrastruktúra szervesen kapcsolódjon előbb-utóbb egy nagykörúti kerékpársávhoz, melyet a parkolósáv felszabadításával lehet elérni.

AttiM 2012.08.16. 12:32:25

@Perillustris:
Köszönöm, értelmes, hasznos válasz volt!

otapi 2012.08.16. 13:01:10

"ha egy busz jobbról előz egy bringást a buszsávban, ahol - véleményünk szerint - semmi keresnivalója nincs"
Ez a Totalcar véleménye? Busznak nincs semmi keresnivalója a buszsávban? Akkor mostantól inkább csak a robogósok és a taxisok használják, az lenne a jó, mi?

Ugyanebben a mondatban: "busz jobbról előz" - mióta lehet jobbról előzni? Maximum elhaladásról beszélhetünk párhuzamos közlekedés esetén amikor a bringás szabályosan a normál forgalmi sávban megy a buszsávtól balra.

Gratula. Jogosítványt (igazit), Kresz (nem előre lezsírozott) vizsgát a TC-nek! Ezek után nem csodálom, hogy nem értik a Kerékpárosklub ajánlásait, kellene hozzá egy minimum tudás.

l ember 2012.08.25. 12:06:21

A Soroksárival párhuzamosan a Rákóczi -és a Petőfi-híd között van egy bicikliút szakasz, a HÉV vágányai és a Duna között. Csak gyalog lehet megközelíteni, kb annyi idő alatt, amennyi alatt aztán végig is mész rajta. Túrázni elmehet, közlekedésre alkalmatlan.

l ember 2012.08.25. 13:24:07

namost amíg jók a reflexeim és jól viselem az eséseket is, szeretem demonstrálni az utakon, milyen az, amikor kerékpárral betartja valaki az autós közlekedés zavartalansága érdekében készült, mindenkire vonatkozó szabálygyűjteményt (KRESZ). Tapasztalatok az adott témához kapcsolódóan:

-mivel még mindig a sáv jobb szélén kell haladnom, a buszok nem mernek jobbról megelőzni.
-balról rendszeresen dudálnak és mutogatnak, hogy menjek be a buszsávba. Volt már rá példa, hogy rendőr tette ugyanezt.
-ha van előzés, gyakori, hogy nem biztonságok oldaltávval
-Szabadság-hídon mindenki megelőz, a záróvonalat átlépve. Nem egy kis százalék, mindenki
-egyébként ugyanott meg azért szídják az anyámat, hogy miért nem megyek fel a járdára

következtetések:

-a Gellért-tér MÜPA útvonalon egy teljesen más autós társadalom jár, mint akik ide kommentelgetnek, vagy
-nem a koherens gondolkodás irányítja a hozzászólásokat (és utcai leüvöltéseket és mutogatásokat), hanem a zsigeri gyűlölet az őket lassító, akadályozó kerékpárosok ellen. Ez abból is látszik, hogy pillanatokon belül el tetszettek térni a témától a szokásos "hülyebiciglis nem tartja be a szabályokat és nem fizet adót" jellegű ezeréves vita felé, buszsávokat teljesen elfelejtve

összefoglalva: ne menjünk a buszsávban, de lehetőleg mellette se, és a járdán se. Értettük.

az ezeréves vitához: igen, a kerékpárosok szabálytalanok.

-okok: nem kell hozzá jogosítvány, mivel egy gyakorlatilag veszélytelen járműről van szó.
-a kresz autós közlekedésre íródott, kerékpárosok számára sokszor fölösleges, néha veszélyes szabályokkal

megoldások:

-alap kresz oktatás, lehetőleg általános iskolában.
-biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése

Az előbbi tekintetében megjegyzem, hogy a CM-honlapon (criticalmass.hu) rendszeres vita van a szabályokról és azok követéséről, a szabálytalankodók elég rendes oltásokat és használható tanácsokat is kapnak. Itt még csak a kerékpárosok szídását láttam, házon belül semmi sepregetésre utaló nyommal nem találkoztam
A Magyar Kerékpárosklub rendszeresen tart afféle kerékpáros közlekedési tanfolyamokat (kerekparosklub.hu/bebiciklizes). Érdeklődnék, anyázáson kívül bármilyen autós szervezet mit tett a városi közlekedési kultúra előremozdításáért.
KRESZ ügyben a fent említett szakmai szervezet redszeresen véleményez, tanácsol és nyomást gyakorol. Szintén érdeklődnék, bármi progresszív javaslat megjelent -e már autós közösségektől a "minden biciklis lehetőleg tűnjön el az útból, merthogy veszélyes és akadályozza a forgalmat" véleményeken kívül
süti beállítások módosítása