HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Gáz van Pesten

2011.10.27. 15:06 :: Hlács Zoltán

A FŐGÁZ önálló beruházásában megépítette és 2011. október 27-én átadta Budapest első sűrített-földgázüzemanyag (CNG) töltőberendezését.  A MOL kőbányai úti töltőállomásán üzembe helyezett CNG kúttal a FŐGÁZ letette a költségtakarékos és környezetbarát földgázautózás alapjait.

A FŐGÁZ célul tűzte ki a földgázüzemanyag megismertetését és elterjesztését Budapesten. A hazánkban még kevésbé ismert technológiára épülő gépjármű-üzemanyag népszerűsítése érdekében a FŐGÁZ megépítette és átadta a főváros első földgázkútját.

D MTZ20111027018

Budapest első nyilvános CNG kútján üzembe helyezett kompresszor 1 óra alatt 270m 3 földgázt képes összesűríteni 250 bar nyomásra, ezáltal egy személyautó mindössze 3 perc alatt megtankolható. A gyors kiszolgálást tovább segíti, hogy egy kútoszlop egyszerre két jármű üzemanyag-feltöltését is ki tudja szolgálni. A kúton minden NGV1 és NGV2 töltőfejjel rendelkező jármű számára biztosítottak a tankoláshoz szükséges feltételek, azaz személyautók, teherautók és buszok is tankolhatnak.

A  2011. október 27-én tartott ünnepélyes kútátadás házigazdája, Koncz László vezérigazgató, megnyitó beszédében elmondta: „Tárgyalásokat folytatunk budapesti nagyvállalatokkal, annak érdekében, hogy gépjárműflottájukat környezetbarát CNG üzemű autókra cseréljék.” Hozzátette: „A Főváros levegőminőség javítási célkitűzéseinek is megfelelve a FŐGÁZ fokozatosan megkezdi teljes autóállományának CNG járművekre történő leváltását.”

D MTZ20111027002

A CNG üzemanyag amellett, hogy a városi közlekedés költségtakarékos módját kínálja, jelentős környezet- és egészségmegóvó hatással is bír, hiszen csökkentett károsanyag-kibocsátásának köszönhetően hozzájárul a levegő finompor-koncentrációjának mérsékléséhez. A CNG hajtású járművek városi használatának elterjedését támogatja az is, hogy a korábbiaktól eltérően - egy szabálymódosításnak köszönhetően - egyre több mélygarázsban nyílik lehetőség parkolásra földgáz üzemanyagú járművel. A CNG üzemanyagot használó gépjárművek további előnye, hogy esetleges szmog-riadó esetén mentesülnek a forgalomkorlátozás alól, vagyis akkor is szabadon közlekedhetnek.

22 komment

Címkék: cng

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr183333542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.27. 18:56:08

Mi a különbség az LPG és a CNG között?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 19:15:33

Azt azomban elfelejtik leírni hogy 340 forintba kerül,vagyis épp nem fog elterjedni.
Amúgy kb annyit fogyaszt mint a dízel.
Az Lpg olcsóbb,bár abból meg többet eszik.Szóval anno aról volt szó hogy 250 körül lesz mint Szegeden.340 es ár durva főleg hogy egy benzines kocsit CNG re átalakítani kb 300-400ezer FT.

Nyegleo 2011.10.27. 19:17:31

@Csumpi Hálidéj:
CNG: sűrített földgáz
LPG: csepfolyós PB-gáz

DocBulywood 2011.10.27. 19:25:33

Erről volt most szó a híradóban. Nagy csúsztatással, h Németo-ban már legalább 300 CNG kút van. Elfelejtették hozzátenni, hogy mennyi LPG kút.kb 10-szer ennyi.

Ha meg országúton használod, egyenletes tempóban, sokkal olcsóbban jössz ki.

Ma itthon egy 1.4-1.6-os benzines, MPI-s motor átalakítása pótkerék-tartállyal kb 260-280eFt. Ha nem vagy taxis, vagy nem mész legalább évi 15-20eKm-t, nem éri meg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 19:37:50

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/135-Multipla.html?powerunit=2
a dízel 1 decivel eszik többet átlagban!!!
a hasznalt autó hirdetésekben meg nem egy hirdető leír olyan csúsztatást hogy 100km 1000 forintból!!!!
jó lesz az 2000 nek is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 19:38:48

hogy lehet hogy szegeden ugyanaz a gáz csak 250??
Nem kicsit gusztustalanok.

pszihó 2011.10.27. 19:42:34

cng-t otthon kell tölteni,lehetőleg a mérő előttről /kompresszor simán beszerezhető/

abszolute zöld energia és a legolcsóbb:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 19:55:48

@pszihó: csak a kompresszor drága:-))
egy autó ára:-)

encore 2011.10.27. 21:18:57

Én úgy tudom hogy személyautót átalakítani csak lpg-re lehet 2-300ezerből ezért ez terjed is valamennyire, cng-re átalakítás utólag nincs vagy nem érné meg mert ez már egy kicsit más kategória- nagy nyomás, nagy ár. (talán buszoknál van utólagos)
Csak újan lehet venni cng/benzin-es autókat, gyárilag, viszont ők ha jól tudom nem készítenek lpg-st.

morcosboci 2011.10.27. 21:44:42

Személyautót is át lehet alakítani és nem sokkal több mint az LPG átalakítás, egyedül a tartály ami húzós a 200+ bar miatt. A a volt szomszédom Érden egy búvárkompresszort alakított át és évek óta (min.5 éve) vígan CNG-zik, én LPG-zek de itt Ausztráliában csak 100Ft egy liter LPG a kúton...Annó amikor még Erdélyben laktunk a buszok mentek CNG-vel, nem is füstöltek ennyire. A BKV buszait kellene átalakítani és az újakat már eleve úgy gyártani (egy ekkora cég mint a BKV egyes országokban saját buszösszeszerelő üzemmel rendelkezik!!!) sokat javítana BP levegőjén.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 22:28:49

meg hogy olcóbb ausztriában a benzin?
ja persze 1,3 euró és 305 forintért ad a bank 1 eurót.
vagyis kb ugyanannyi.

jürgen baromartz 2011.10.27. 22:54:47

@Gyurma73: ausztria =/= ausztrália.

olvasd el még egyszer azt a mondatot :D

klacus 2011.10.28. 04:37:48

@jürgen baromartz: Áh neki mindegy. Messze van mindkettő :-)

akovacs23 2011.10.28. 12:57:27

@encore: de van új LPG-s, Volkswagen Caddy mindenféle verzióban gyári LPG-s kialakítással, garival, stb., tegnap óta elérhető a magyar kereskedésekben is.
és a CNG-s verziónak sincs akadálya, ha érdekel valakit

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 18:09:02

@jürgen baromartz: kevesen tankolnak Ausztráliában ,de nem rossz ötlet kivitetem a kocsim és teletankolom majd vissza.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 18:16:24

@akovacs23: megnéztem 1 millióval drágább mint a dízel ,csak a dízel 5 öt fogyaszt ,a gázos mewg 9-et,ugyanott vagy.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.28. 18:21:37

@morcosboci: francnak jut eszébe Ausztrália innen Magyarországról.
Iránban meg 30 forint a benzin és?

Agree 2012.04.03. 09:03:19

Csak hogy tisztába tegyük a sok amatőr hozzászólást (LPG-s Opelem van):
LPG: Folyékony Pb gáz. Az ország minden városában van egy-két kút ahol tankolhatsz, a MOL állomások többségén, néhány Shell és Agip kútnál. Az ára literenként 220-260 Forint között ingadozik, attól függően hogy maszektól veszed vagy rendes töltőállomáson. A fogyasztás általában 15%-al magasabb a benzines kocsi fogyasztásánál.

Konkrétan: 1.6-os Opel Astra átalakítása pótkerék-tartállyal 140.000 Ft volt, hengerenkénti befecskendezésű (újabb autók többsége ilyen) motorok esetében 200-280 ezer közötti. Az én fogyasztásom benzinből 7,5 literes átlag helyett LPG-ből 8,5 liter városban. A benzin ára 440, LPG-t 240-ért tankolok. A különbség literenként 200 Forint. Tehát 100 Kilométerre vetítve benzinből fizetnék kb 3000-3500 Forintot, LPG-ből 2000-2500 Forintot. Tehát 100 kilométeren spórolok 1000 Forintot.

Megtérülés az én esetemben, jelenlegi árakkal számolva, központi befecskendezéses (régi opel-motor) kocsi esetén: 140.000 Ft költség 1000 Ft/km megtakarítással= 140*100= 14.000 Kilométer. Ezt vagy egy év alatt teszi meg az ember, vagy nem. Nekem két év alatt tértült meg a befektetés, azóta csak vigyorgok amikor emelkedik a benzin ára.

A megtérülés, ha hengerenkénti befecskendezést veszek- új autóval- ennek a kétszerese (280.000 Forint átépítési költséggel számolva), tehát 28.000 Kilométer. Ez átlag magyar autósnak két-három év alatt megtérül, és a lényeg: leszarhatod a benzinár-emelkedést, mivel az LPG kisebb ütemben emelkedik mint a benzin.

Ennyi. És amit kérek: aki nem LPG-zik, nem tudja a CNG-LPG közti különbséget, ne kommenteljen mert csak hülyeségeket ír. Hagyjuk meg a hozzászólást az érdeklődőknek és a "szakértőknek".
süti beállítások módosítása