HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Már csak a levetett cégautók maradtak?

2011.05.09. 14:36 :: Nyegleo

Amit sejtettünk, hogy így lesz, az be is következett. Mivel nagyon kevés új autó fogy, és ezeket sem magánemberek vásárolják. Ők - a szűkösebb anyagi lehetőségek és a rossz hitelfeltételek miatt - inkább vennének valami használtat (jelenleg a használtautó piac kb. a tízszerese az újautó-eladásoknak). Ezért az egyik oldalon óriási a kereslet, a másik oldalon pedig egyre kisebb a kínálat. Ráadásul a válság 2008-as kitörése óta már sok idő telt el, és aki akkor még halogatta a dolgot, az mostanra biztos autót venne.

A sajtóközleményt a LeasePlan nevű flottaüzemeltető cég adta ki, de valószínűleg az összes többi hasonló vállalat is úgy látja: egyre könnyebben adják el a használt autóikat. És tőlük valóban érdemes venni, olyan értelemben, hogy a jármű futásteljesítménye, előéletének adatai és a szervizkönyve jobban tükrözi a valóságot. Kár, hogy ezt a nepperek is tudják.

Az új autó vásárlások visszaszorulásával párhuzamosan növekvő igény mutatkozik a kedvező ár-érték arányú és megbízható forrásból származó használt autókra. E területen jelentenek üdítő színfoltot a céges autóflottákból kikerülő, dokumentált szervizháttérrel és garantált kilométeróra állással rendelkező volt vállalati autók.

Használtautó vásárlás során a vevő számára kulcsfontosságú, hogy a gépkocsi szerviztörtének ismeretében hozhassa meg döntését. Sok esetben nagyon sokba kerülhet az a kezdetben alkalmi vételnek tűnő gépkocsi, amely bizonytalan múlttal, a valós futott kilométerek és az esetleges korábbi töréskárok, illetve meghibásodások elhallgatásával cserél gazdát. Általában nincs lehetőség a vásárlás előtti szakértői vélemény beszerzésére, így az esetek többségében a vevő részéről az értékesítő iránti bizalom kell, hogy legyen a döntés alapja. A jó vételben viszont csak akkor lehetünk igazán biztosak, ha ellenőrizhető háttérrel rendelkező használt gépjárművet vásárolunk.

Horányi István a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának operációs igazgatója szerint egyre több, korábban vállalati autóflottában üzemelt gépkocsit adnak el közvetlenül magánszemélyek részére. „Az online is elérhető LeasePlan Outlet használtautó értékesítő szolgáltatásunk elindítása óta tapasztaljuk, hogy a vevők keresik a rendszeresen karbantartott, pontosan vezetett szervizkönyvvel rendelkező, jó állapotú, vállalati flottából kifutott autókat, hiszen ezekben később nem csalódnak.”

A magánkézből vásárolt autók esetében sokszor a kötelező szervizekről és a kopó alkatrészek időben történő cseréjéről nem gondoskodnak a tulajdonosok. A hitelek törlesztő részleteinek közelmúltban tapasztalt jelentős emelkedése a még oly pedáns tulajdonosokat is arra kényszeríthette, hogy kevesebb odafigyeléssel, a rendszeres karbantartás hanyagolásával, kicsit spórolósabban ápolják csak autóikat. Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez. Horányi István szerint téves az elképzelés, miszerint a céges autók lestrapáltak és használóik mindig felelőtlenül vezetik azokat. A flottakiszervezés mellett döntő vállalatok nagy része ugyanis minden részletre kiterjedő, a vállalati stratégia céljait szolgáló cégautó szabályzattal rendelkezik, aminek hála a munkatársak a gépkocsit szigorú előírások mellett használják. Gondoskodniuk kell többek között a flottakezelő által jelzett, a garancia megőrzéséhez szükséges karbantartások elvégeztetéséről, ahol a képzett és ellenőrzött szakszervizek gyári alkatrészeket és minőségi kenőanyagokat használnak a javításokhoz.”

A LeasePlan jelenleg közel tízezer autós flottájából évente több ezer használtautó kerül ki. Adatbázisunk és tapasztalataink alapján tiszta képpel rendelkezünk a különböző vásárlói csoportok preferenciájáról, az általuk leginkább keresett gépjárműtípusokról. Vevőinket így megfelelő tanáccsal tudjuk ellátni a gépkocsi kiválasztásakor. A 20 és 25 év közötti vásárlóknál általában a 3 ajtós, kicsi, ám viszonylag feltűnő autók a népszerűek, ilyenek például a Ford KA és a Fiesta, a Renault Twingo, a Skoda Fábia vagy a 3 ajtós Ford Focus. A 25 év feletti fiatal vevők az Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Megane különböző változatait kedvelik. 40 év felett viszont már elsősorban a komolyabb méretű Ford Mondeo, Renault Laguna, Opel Vectra, Skoda Octavia és a prémium márkák, a BMW, Mercedes, Volvo a legkedveltebb használtautók” – mondta el a szakember.

119 komment

Címkék: használtautó leaseplan

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr922889951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prérikutya 2011.05.09. 19:00:31

"Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez. Horányi István szerint téves az elképzelés, miszerint a céges autók lestrapáltak és használóik mindig felelőtlenül vezetik azokat."

Akkor Horányi Úr, itt a lehetőség, tessék majd eladni jó áron - a vevővel ismertetve az autó előéletét- pl. a rendőrség által használt Focusokat! A kutyának sem kellenek majd...

A szervízelésükről meg inkább ne is beszéljünk.

haacsee 2011.05.09. 19:00:59

"Egy flottakezelő által üzemeltetett vállalati gépkocsi esetében azonban merőben más a helyzet, hiszen a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez."

Eddig a marketing rizsa. A valóság meg az, hogy a flottakezelő előre pontosan tudja, hogy egy adott autót meddig fog üzemeltetésben tartani, és ez alatt mekkora futásteljesítmény várható. Mivel a bérbebevőtől előre kalkulált fix havidíjat kérnek, amely tartalmazza a kötelező szervizek költségét is, ezért könnyen belátható, hogy a flottakezelő cég úgy tudja tovább növelni a profitját, ha ott spórol a szervizekkel, ahol tud.

Teszem azt, a bérleti szerződés megkötésekor ismert, hogy mondjuk 3 évre és kb. 100e km-re fog szólni. A flottakezelő azokat kizárólag azokat a szervizeket fogja a lehető legolcsóbban elvégeztetni, amiket feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az előre nem tervezett szervizkiadások minimalizálhatóak legyenek. Pont leszarja, hogy a 3 év/100e km után mi lesz az autóval, a szerződés lejártakor maradványértéken értékesíti, és kalap-kabát.

Hiába javasolt pl. az előírt 30e km-es szervizperiódus helyett 15e-enként olajat és szűrőket, vagy 150-180e km helyett 80-90 körül vezérműszettet cserélni, a valódi "hosszan tartó jó állapot megőrzéséhez", ezeket nyilvánvalóan nem fogja elvégeztetni egy flottakezelő. Egy gondos magánszemély tulajdonos, akinek tényleg az elsődleges szempontja az autó jó állapotának megőrzése, már sokkal nagyobb eséllyel fogja ezt megtenni, mert ő kevésbé tudja előre kalkulálni, hogy mennyi idő múlva, milyen futásteljesítménnyel és mennyiért fog megszabadulni az autójától. Ráadásul a nem elég gondos üzemeltetésből adódó váratlan költségek nála nem terülnek szét 10e autóra, mint a flottaüzemeltető esetében - az épeszű magántulaj pontosan tudja, hogy amit felelőtlenül megspórol ma, az holnap kétszeresen házhoz jöhet lófasz formájában. Az más kérdés, hogy ilyen tulajdonosból sajnos valóban egyre kevesebb van, nagyon nehéz kifogni.. :(

Index Elek 2011.05.09. 19:02:05

Jó dolgokat ír a marketing anyagban a jóember. De aki dolgozott multinál és látta hogy egyes emberek mit művelnek a céges kocsikkal az tudja hogy a "nem az enyém" szemlélet hova vezet.

ne most 2011.05.09. 19:02:05

Eszméletlen. Az ápolt karbantartott céges autó. Akinek volt céges autója az csak röhög ezen.

tschangow 2011.05.09. 19:14:33

@prérikutya: a rendőrséget az MKB nyomja, nem a LeasePlan, de azok igazi tuti vételnek fognak minősülni :)

Hurri Kán 2011.05.09. 19:15:44

"a garancia megőrzéséhez szükséges karbantartások elvégeztetéséről, ahol a képzett és ellenőrzött szakszervizek gyári alkatrészeket és minőségi kenőanyagokat használnak a javításokhoz."

Köszönjük, Emese :DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.09. 19:17:25

"és használóik mindig felelőtlenül vezetik azokat."
Hehehehehe.

Amúgy nemtom nálunk ki üzemelteti az autókat, de pl. a főnököménél már nem egy kötelező szervíz kimaradt, mert valami díja lett volna, és közölték vele, hogy nincs keret.

tschangow 2011.05.09. 19:17:38

@ne most: cége válogatja. Kis fizu, xar körülmények=lestrapált autó. Tőlünk pl. kifejezetten érdemes venni, megy is értük a tolongás, sokszor az illető maga veszi meg, vagy a családja, de tényleg nem ez a jellemző :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.09. 19:18:26

@prérikutya: Nepperek bukni fognak rá, aztán visszatekerik, és lesz elsőtulajos, kevesethasznált...

Hurri Kán 2011.05.09. 19:20:46

@tschangow:
Erről mindig az jut az eszembe (Nem mint Mórickának!), céges Opel Vivarot elvittem olajcserére (márkaszervíz, mer oda kellett), sikerült úgy kicentizzék benne az olajat, ha két kerékkel a járdán álltam meg, akkor villogott a műszerfal, hogy kevés az olaj, kérek még :DDD

esef 2011.05.09. 19:25:15

a Leaseplan a MÁV flottakezelője, ugye? fater szokta mesélni, hogy milyen karbantartás van a havidíjban. az, amit a MÁV kifizet, úgy kötötték a szerződést. véletlenül sem kentek meg senkit, véletlenül sem tömnek zsebeket ezzel is...

tschangow 2011.05.09. 19:27:46

@gyvy: nem csodálom :) de már az is csoda, hogy márkaszervizbe mentek vele

tschangow 2011.05.09. 19:29:02

@ColT: Leaseplan-től függetlenül, de szerinted hány flottakezelő tekerteti vissza a km órákat? Nem egyről hallani/tudni :)

Hurri Kán 2011.05.09. 19:31:40

@tschangow:
A "mentek" az én voltam :) Tartósbérelt autó volt, a bérleti szerződés előírta, hogy márkaszervizbe kell vinni a kocsit, ami nekem volt név szerint kiadva használatra, ragaszkodtam hozzá, ha esetleg bármilyen gond lenne a vassal (karbantartásból kifolyólag), azt ne tudják utólag rám verni esetleg.
Olajcsere + szűrők (olaj, levegő, üzemanyag), + ablaktörlő cseréje volt csekélyke 87.000 forint... Igaz, amíg csinálták az autót, meghívtak egy kávéra :)

tschangow 2011.05.09. 19:34:27

@gyvy: "mentetek" akart lenni. Hát az a márkaszerviz sem volt olcsó :)

Hurri Kán 2011.05.09. 19:35:51

@tschangow:
Nem, "mentek", az is én voltam, mert az is az én dolgom volt :)

Nigger bácsi 2011.05.09. 19:48:54

Eh eh.. Ekkora marketinges faxságot...Aki ezt beveszi, az meg is érdemli... Egyszer akartam kombi octaviát venni.. Megnéztem a rendszámokat, és mind rendőr volt.. Szöveg a hirdetésben: Egy tulajdonos.. (haha, de az is ki?)...megkímélt álapot.. (haha...kőagy főtörzs és társai.. biztos nem üvegelték szét hidegen) Az egyiknek 3 évesen a biztosítónál 4, azaz Négy! A4-es oldalnyi kárlistája volt...
Na ennyit a cégautóról..

1kutya 2011.05.09. 19:59:51

én éppen most vetettem le egy céges opel astrát (kaptam helyette másikat). ha nem 1.3 förtelemcdti lett volna, akkor simán megveszem magamnak, mert:
1. csak én hajtottam
2. tényleg minden szervizen pontosan (aka inkább előbb) megjelentem és ellenőriztam, hogy megcsinálták é amit kő
3. tudtam, hogy nem volt törve
4. ezen felül karcolás sem igen volt rajta, mert telibe volt fóliázva:)

végül egy kolleganőé lett, azóta is boldogan használja, olyan, mintha új autója lenne.

tlacka 2011.05.09. 20:05:31

"A magánkézből vásárolt autók esetében sokszor a kötelező szervizekről és a kopó alkatrészek időben történő cseréjéről nem gondoskodnak a tulajdonosok."

Mert a cégek nagytöbbségének olyan jól megy, hogy figyelhetnek ezekre.:)

ne most 2011.05.09. 20:16:37

Cégautónál két eset van.
A) Az autó a használóját nem érdekli a benzinkutnál a töltőpisztolyt sem fogja meg, olajszintet soha nemnézi. Na ő biztosan gondos gazdája.

B) A használója gyakran mossa, sűrűbben cseréli az olajat, minden reggel olajszintet néz. Ez utóbbi az autópályán határolásig hajtja a motort és ő tolat a leggyorsabban. A parkolóhelyére fekete gumicsík vezet.

Káposztakukac 2011.05.09. 20:17:32

ennyi sötétséget, mint itt...

ti aztán nagyon okosak vagytok...bár az tuti, hogy az ide firkálgató 17 éves hülyegyerekek (és nyegleo) cégesautó közelébe se jutottak még.

a flottakezelő érdeke, hogy a jármű minél jobb állapotban kerüljön hozzá vissza a tartósbérlet végén, mert ezzel garantálható a magas maradványérték és ezzel a maximális nyereség. igen baszd meg, minél jobb állapotú autókat kapnak vissza, annál jobban kaszálnak. ezt még egy félig debil is felfogja, úgy tűnik az átlagos totalcar olvasó már nem.

ráadásul manapság a legtöbb céges autó nem is "kulcsos", hanem az adott munkavállaló által a saját igényei szerint konfigurált, személyes használatába adott autó, amit a teljes, általában 45-90-120 ezres / 36 hónap tartósbérleti periódus alatt ő vezet.

szerintem a sok félművelt itt sokkot kap, ha megtudja, hogy az egekbe magasztalt német használtautópiacon az autók 75%-a céges, a bmw-k, mercik meg audiknál pedig ez az arány messze 90% feletti...

Káposztakukac 2011.05.09. 20:19:12

@tlacka: nem baszd meg, benne van a szerviz a havi bérleti díjban, úgyhogy nem kell törődni vele.

bürokraták rémálma 2011.05.09. 20:22:04

Elmehetnek ezek a flottakezelők az anyjuk 3,14-csájába!
Én vidéki orvostól vettem első gazdás, sérülésmentes autót az asszonynak. Szinte szalonállapotú! Meg is lepődtek, mikor műszakira mentem, hogy ennyi idős kocsi még ilyen szépen egyben van.
Mondjuk rokonom. Lehet, hogy hátszelem volt?! :-)

ne most 2011.05.09. 20:22:35

@Káposztakukac: A flottakezelőt nem érdekli. Minden karcolás, kőfelverődés, nem garanciális hiba a bérlőt terheli. Nem viszed olajcserére időben, garancia ugrik, minden javítás költsége a bérlőé. Futamidő végén minden porszemért, repedésért levon a maradványértékből.

Matteo79 2011.05.09. 20:22:39

Bár cikkben szereplő úriember a konkurenciánknál dolgozik, meg kell, hogy védjem...
A hozzászólok 99%-nak lövése sincs, hogy miről beszél. Flottakezelt autót igenis érdemes megvenni, mert biztosan jó állapotban tartották. Na nem a használó, hanem a flottakezelő cég. Előírás szerint KELL szervizelni, szervizkönyvet vezetni stb.
Tudnám minek szól hozzá az aki nem érintett...
"hacsee" pedig égbekiáltó marhaságot állít a következőkkel:
"A valóság meg az, hogy a flottakezelő előre pontosan tudja, hogy egy adott autót meddig fog üzemeltetésben tartani, és ez alatt mekkora futásteljesítmény várható. Mivel a bérbebevőtől előre kalkulált fix havidíjat kérnek, amely tartalmazza a kötelező szervizek költségét is, ezért könnyen belátható, hogy a flottakezelő cég úgy tudja tovább növelni a profitját, ha ott spórol a szervizekkel, ahol tud. "

Ezen belül is a vége egy merő marhaság:

1kutya 2011.05.09. 20:27:20

@tlacka: mert a magánszemélyeknek olyan jól megy, hogy figyelnek ezekre.

nanemá! hol élsz te kisfijú?

Nancsi 2011.05.09. 20:29:33

Céges autóból ami jó azt vagy megveszi a gazdája - akár saját, akár rokon részére -, vagy valamelyik kolléga. A maradék az, amiről a cikk szól. És nem, messze nem minden cégautó jó vétel: asszony multinál dolgozik, és középvezetők is verekednek az épkézláb autókért, a tápláléklánc alján állóknak sosem jut.

Zedder 2011.05.09. 20:29:56

@Káposztakukac: Cégautót használok, jó ideje. Cseréltünk már néhány flottakezelőt az évek során, háát... Igencsak változatos a minőség, a mostaniak pl. minősíthetetlenek, én a saját kocsimat nem bíznám rájuk, de ugye nincs választási lehetőség, mert a beszerzés dönt...

Azért mikor a kötelező szervizről szinte rosszabb állapotban hozták vissza az autót, mint mikor leadtam, akkor erősen elgondolkoztam. Ugyan miért érné meg a flottakezelőnek minőségi alkatrészeket és folyadékokat használnia? Számlázni úgyis számláz, aztán hogy mi kerül a kocsiba... Ugyanúgy: miért ne szerelhetnék ki a jónak tűnő alkatrészeket, és tehetnének be régi, 5-10 éves szarokat?

Nem hiszem el, hogy nincs összefüggés aközött, hogy az évek óta használt, lassan kifutó autóm azóta jelentkezik rejtélyes hibákkal és fura hangokkal, mióra az új flottacégnél vagyunk. Szar helyzet.:(

Scapozs 2011.05.09. 20:33:30

hát speciel a Leaseplan ráterheli az ügyfélre, ha a maradványérték kisebb, mint tervezte...
most ezért lett másik flottánk :)
/kiszámítható, hogy a visszaadáskor pontosan mennyibe is fog fájni.../

emellett a Leaseplan 2-4 hónappal a leadás után küldte az végelszámolásokat... :(

egyébként a céges autót a végén a használónak kellene felajánlani 10-20%kal a piaci ár alatt, és akkor mindenki vigyázna rá!

soproni1 2011.05.09. 20:33:47

Ha egy gyökér megelőz kátyús úton kétszázzal,az csak céges autó lehet.

Hurri Kán 2011.05.09. 20:36:56

Flottakezeléssel szvsz az itthon a legnagyobb baj (nem akarok általánosítani), hogy egy alapvetően jó, és máshol működő modell a magyar rögvalóságon sajnos elhasal...

gnme 2011.05.09. 20:45:56

Én ölöm a cégest. De nem bír tönkremenni .. kifog rajtam a dög :-(

ne most 2011.05.09. 20:46:36

@gyvy: A flottakezelés szerintem Magyarországon jobb mint máshol. A flottakezelők rugalmasak. A bérlőnek egy dolga van fizessen. A flottaautó viszont flottaautó és nem egy különleges suvenir.

Hurri Kán 2011.05.09. 20:51:04

@ne most:
Tudnék mesélni a rugalmasságukról... Valami nagytudású munkatársuk éppen szabin volt, aki engedélyezte volna, hogy az egyik kocsihoz megrendeljünk valami műanyag baszt, ami valami másik műanyag baszt rögzített a kerékjáratnál (doblemez, vagy mi a szösz), hogy a kocsi eleje ne lobogjon az úton 90-es tempó fölött...
Nem sikerült áthidalni a problémáz, mer a szervíz az mondta, hogy ők csak engedéllyel, ha nem akkor fizessük zsebből, na de minek, amikor benn volt a javítás is a havi díjban...

tschangow 2011.05.09. 20:52:58

szép ahogy próbálódik védődni a mundér becsülete :) A flottás autó is csak egy használt autó, lehet jobb is, rosszabb is, mint az átlag, de hogy azért jobb, mert a flotta kezelő... na haggyjá' már :)

mr.editor 2011.05.09. 21:01:50

1994 óta járok céges autóval, (astra, focus, p307, octavia, megane, stb) de nekem csak pozitív tapasztalataim vannak a flottakezelőkkel (leaseplan, mkbleasing, budapestautó). Minden szervizt engedélyeztek, mindig időben le volt szervizelve minden autóm. Személyesen vittem a kocsit a szervizbe, korrekt állapotban adtam le mindegyiket a futamidő végén, volt amelyiket meg is vettem, mert tetszett a típus. Akik életükben nem vezettek tartósan cégest, amit személyes használatra is igénybevehetnek, azoknak fogalmuk sincs az egész sztoriról. Én egyetértek a nyilatkozó úrral, de azért az óvatosság nem árt sosem.

gnme 2011.05.09. 21:12:33

@gyvy: tee .. izéh' mid van? :-)
Nyitunk valamivel?

V12 Power 2011.05.09. 21:15:37

MUHAHA!!!!! HAHAHAHAHAHA!!!!!! Besz@rok a röhögéstől!!!!!
1. A márkaszervizek előszeretettel sz@rnak nagy ívben a flottás autókra, fűt-fát kiszámláznak, java részét el sem végzik a munkának, mert tudják, hogy nem azonos a használó és a számlafizető. A használót ilyeténképpen abszolúte nem érdekli, hogy mit csinálnak az autón és mennyiért, és javarészt nem csak érdektelen, de nem is ért hozzá. Tehát az ellenőrzött és karbantartott előéletről ennyit.
2. Nekem volt LeasePlanes cégautóm, na azt semmi pénzért nem venném meg! Nem szerettem az autót, sőt haragudtam rá, a bele ki volt taposva (objektív felelősség előtti sötét idők). Egy év alatt beletekertem 68ezer jobbára nyélgázas kilométert, ütve-verve-püfölve, kátyúkon, mindenen keresztül. Egy roncs volt, mikor leadtam, csak álló helyben tűnt autónak (összesen 120e km-vel). Őszintén sajnálom szegény balekot, akinek gondolom 50ezerre visszatekerve eladhatta valami nepper (hacsak tényleg nem ment a roncstelepre, bár itthon ez kizárt)...

Zsírfeka 2011.05.09. 21:20:32

mi is lease plan ügyfelek vagyunk
amíg az általunk választott szervizbe járhattunk, nem volt gond
aztán megszűnt a szerződés a szervízzel, átirányítottak egy másikba
az autó két szervíz után főtengelycsapágy problémával leállt
a szervizben az ablakmosó helyére is sima vizet töltöttek
jött egy igazságügyi szakértő, aki megszakértette, hogy nem vittük idejében olajcserére (szervizkönyv nem támasztja alá) vagy nem volt benne elég olaj (műszerfalon nagyon jól működő kijelző)
előtte egy másik autót használtam, most tart 275000 km-nél, szintén dci megane...őt nem lízingeljük, oda vihetjük szervizbe ahova jól esik
mivel ő a szakértő bizonyítani nem tudom mennyire lehet, de tény renault-om többet sose lesz, nem azért mert szar a márka, hanem mert szar szervizbe irányít a lease plan
most peugeot-al járok, semmi gondom vele
tuti hogy spórolnak a szerviz munkadíjon, hiszen nekik így éri meg, a szervíznek meg úgy...
amúgy elég köcsög cég a lease plan, mi valószínűleg váltani is fogunk
ugyanakkor az autókat nem hajtjuk szét, hiszen ez a munkaeszközünk, nem éri meg vandál módjára hajtani, így a mi céges autóinkból lehet válogatni

ne most 2011.05.09. 21:22:01

@gyvy: Miért nem fizettétek zsebből? Aki műanyag patentért a flottakezelőt zargatja vagy általányt fizet a javításokért sikeres nem lehet.

Haywood 2011.05.09. 21:22:19

Nyilván tök jól megy a bolt, ha ilyen sajtóközleményeket jelentetnek meg. Ha igaz lenne, amit írnak, akkor vigyorogva számolnák a pénzt egész nap, nem pedig PR-cikkeket írogatnának a Totalcar-ra. Saját tapasztalatom szerint és a cikk alapján is az látszik, hogy egyáltalán nincs nagy kereslet jó állapotú, relatíve keveset futott pár éves autókra; valószínűleg, mert túl drágák. Külön vicces, hogy azzal buzdítja a bevezető a magánembereket vásárlásra, hogy különben elviszik a nepperek ezeket a kiváló autókat. Hát biztos vagyok benne, hogy a flottakezelő nagy ívben tesz rá, hogy ki vesz tőle autót, csak vigyék már.

gnme 2011.05.09. 21:23:23

aki nem ért hozzá, annak eddig is azt mondtak amit akartak .. (...)

..én folyamatosan rendelem a könyveket a Marótiból és olvasok, tartom a kapcsot a régi vezetőkkel stb.

najóavn' nyitok

..04-es "Aladin" Furmint plusz Bankos

www.youtube.com/watch?v=51p3LF_H9lw

typ' tartja valaki? :-)

cs.posztolo 2011.05.09. 21:24:19

Áruljátok már el, hogy mit és hol dolgoztok, mert hogy én senkit sem ismerek, akinek céges autót adnának a segge alá, az is biztos.
Ritka szerencsétek van.

Zsírfeka 2011.05.09. 21:24:49

@V12 Power: ez nem a lease plan hibája valljuk be:)
szarul bántál a kocsival, ennyi

hamisnero 2011.05.09. 21:25:11

@V12 Power: még büszke is vagy rá, hogy szétcsesztél egy autót. hát ez legyen a legnagyobb örömöd az életben, és a sajátod is essen szét alattad, megérdemled. évekig jártam céges autóval, mindegyikre úgy vigyáztam, mint a sajátomra, mert nagyon nagy szégyen lett volna, ha a beosztottjaim mutogatnak rám, hogy milyen tuskó vagyok, és nem becsülöm meg a jót. de neked úgy látszik az az öröm, ha szétbarmolhatsz valamit. menj le a parkba oszt' törj ketté pár csemetefát.

Hurri Kán 2011.05.09. 21:25:46

@gnme:
mim van? Még mindég fejgörcsöm a szombat estétől :-)

Zsírfeka 2011.05.09. 21:25:59

@cs.posztolo: területi képviselőség? :)

Zedder 2011.05.09. 21:26:11

@ne most: "Miért nem fizettétek zsebből?"

Esetleg mert nem lehet, hanem mindent a munkáltató intéz, és le van papírozva az utolsó csavar is?

Saját példa: amióta az új flottakezelőnk van én is inkább fizetném zsebből a szervizeket és hordanám saját magam javításra a kocsit (abba a szervizbe, amiben én bízom, nem pedig a flottással összekacsintósba!) - de nem lehet. Így már le is tettem róla, hogy megveszem családi autónak, pedig vigyáztam rám.

Büszke_troll 2011.05.09. 21:27:30

50-60 ezer km-nél 600 ezer körül fizetett a cég az időszaki szervizért.
(olajcsere, miegymás)
De, biztosan szar minden céges autó.

tschangow 2011.05.09. 21:27:36

@cs.posztolo: flottakezelőket baxogatunk? :)

ne most 2011.05.09. 21:27:44

@Zsírfeka wc-teszt.blog.hu: Azért választ a bérlő flottakezelőt, mert nem akar az autóval foglalkozni és cserébe fizet. Ha a bérlő nem fizet vagy foglalkozik az autóval, akkor gondok lesznek.

Hurri Kán 2011.05.09. 21:28:37

@ne most:
mer benne volt a havi díjban bmeg, azért...

tschangow 2011.05.09. 21:29:53

@Büszke_troll: gratulálok, vagy Porschétek van és azért, vagy átbaxnak, és azért :) 60e-nél mi kerül 600-ba normál periódikus karbantartáskor?

V12 Power 2011.05.09. 21:30:59

@Zsírfeka wc-teszt.blog.hu: Nem mondtam, hogy a Lease Plan hibája, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a saját tapasztalatom nem makulátlan, jól szervizelt cégesautóról tanúskodik. És ahol egy van, ott több is akad. A széthajtás extrém példa, a másik 5 céges autómmal ez nem fordult elő, ezt konkrétan utáltam. De azt, amit az 1. pontban írtam tartom.

Nprobe 2011.05.09. 21:31:17

A flottakezelő és a jó gazda?
A legapróbb hibát is csak akkor csinálják meg, ha ezerszer bejelentjük.
A kötelező szervizeken (gyk. olajcsere, szűrők), valamint a gumicseréken kívül csak akkor lát szervizt az autó, amikor sérül.
100-ból 99 céges autót meggyilkolnak, a privát autókhoz képest 50000 alatt legalább egy százasnak megfelelő terhelést kap.

Hurri Kán 2011.05.09. 21:31:38

@Zedder:
A zsebből fizetést, mint cég értettem, és azért nem, mert a rendeltetésszerű használatból adódó javítások ára benne volt a havi díjban...

Büszke_troll 2011.05.09. 21:33:28

@tschangow:
kicseréltettem benne a féktárcsákat is. Nem szeretném ha egy barom kiugrik elém a pályán 80-nal, én meg kétszáznál rálépek a fékre és nem kóser a kocsi.

(persze nyilván nem fehér Ford Focus)

tschangow 2011.05.09. 21:35:25

@Büszke_troll: na jó, de akkor mi? Én 60-nál csak betéteket cseréltem, gyárit természetesen, de ennek a sokszoros töredéke volt.

Büszke_troll 2011.05.09. 21:35:33

@tschangow:
természetesen bérelt autó volt.
Van aki a máséra is vigyáz, van aki a sajátjára sem.

ne most 2011.05.09. 21:36:21

@tschangow: Némelyik flottakezelő igy kábítja a bérlőt. Megegyeznek a szervizzel. Eszméletlen idióta bérlők is vannak, azt gondolják: de jók vagyunk, a flottakezelő fizeti a 600ezres számlát a 60 000km-es szerviznél. Ezért mondom, a flottakezelő rugalmasan kiszolgálja a bérlőt.

V12 Power 2011.05.09. 21:39:00

@hamisnero:
Félreértesz, nem vagyok büszke. Facsemetét nem bántanék, az sem bántott engem. Ez a konkrét autó tönkretette a derekamat (hetekig jártam kórházba rehabra), és minden egyéb (nem kényelmi) szempontból is egy fos volt. Ettől még gyerekes, amit csináltam, hisz magga az autó nem tehet arról, hogy fosnak tervezték. De ettől még fájt, és utáltam minden benne töltött percet. Szerettem volna, ha mihamarabb kippusztul alólam, hogy megkaphassam a policy szerint a következő új autót, amit már én választottam. Nem vagyok rontombontom, nem vagyok erre büszke, de vállalom, hogy volt ilyen is. Ez mit sem változtat azon, hogy nem vennék céges autót, elsősorban a szervizelés, és másodsorban a széthajtás nagyobb esélye miatt (lássuk be, azért a legtöbben jobban vigyáznak a sajátjukra, mint egy vállalatéra - nézd csak meg a nyilvános vécéket).

Hurri Kán 2011.05.09. 21:40:50

@V12 Power:
Szerintem aki a saját kocsijára vigyáz, az a cégesre is, és viszont... Legalábbis általában.

Zsírfeka 2011.05.09. 21:41:34

@ne most: a foglalkozás az autóval nem hiányzott :)
vélelmezem hogy a jó olaj viszont igen...a szervizt nem mi választottuk, csak a flottakezelőt

gnme 2011.05.09. 21:41:45

@gyvy: én pénteken szoktam üvegelni :-)) rápihenek a hétre.

szombaton felébredek kiszáradt szájjal féldélben, de hiába keresem Karottát és Winklert .. :((

:-(

..itt már semmi sem az igazi

Zsírfeka 2011.05.09. 21:42:41

@V12 Power: lehet valami ki nem mondott szabály, hogy egy autót az ember az életében akarva akaratlanul gallyra tesz :D
ha így van, nekem megvolt az 1 akaratlanul

tschangow 2011.05.09. 21:45:32

@Büszke_troll: értem én, de melyik céges autónál kerül ez ennyibe?

Büszke_troll 2011.05.09. 21:46:33

@tschangow:
Lényegtelen a tipus.
Csak azt akartam vele érzékeltetni, hogy bérelt autóra is van aki vigyáz. Még úgy is, hogy nem veszi meg a bérlet végén.

Hanem elhoztam egy másikat. Aminél 4 ezernél és 20-nál is olajat cseréltettem, pedig csak kb 30-nál szólna érte az elektronika.

tschangow 2011.05.09. 21:48:56

@ne most: nem kell bemutatni, dolgoztam velük :)

V12 Power 2011.05.09. 21:49:28

@gyvy:
Ez lehet, hogy általánosságban igaz, de a legtöbben a saját autójukra sem vigyáznak, néha hanyagságból, gyakran hozzánemértésből.
Mert senki el nem mondja nekik (se), hogy a TDCi-cdi-TDI-vel ne(se)próbálja meg hidegen padlógázon elérni a zöldet, vagy tartós 160 autópálya után a kútra beállva ne állítsa le azonnal az autót. Pl...

Hurri Kán 2011.05.09. 21:51:13

@gnme:
Szombatra vót a gyűlés meghirdetve, mit csinálhattam volna? :-)

gnme 2011.05.09. 21:51:31

@Büszke_troll: jól tetted.

Én a pd-mben 1,5-nél, 3e körül és 8e körül is cseréltem. Azóta sem eszi. Pedig iszonyat megütöm a hosszú útakon, ... haladni kell.

Iszonyatosan meg lehet ütni. És mégsem eszi az olajat. ... sokat számít az a bejáratás, csak egy mechanizmus ... ki kell szedni abból a mikrosorját

tschangow 2011.05.09. 21:52:07

@Büszke_troll: szerintem fontos. Alattam 10M+ forintos autó van, de alig volt 30 felett a gyári fékbetét csere elől-hátul, munkadíjjal márkaszervizben. 600-ba belefér a teljes nagyszerviz, komplett fékcsere tárcsákkal, gyári 18-as alukerék 4 új gumival. Szerintem...
Másrészt nem az a vigyázás, hogy qrva sokat kell rá költeni, hanem, hogy oda van rá figyelve. 60e-nél fékcsere az nem jelent jót.

Hurri Kán 2011.05.09. 21:53:08

@V12 Power:
Biztos ilyen is van (ilyen van többségben), de láttam egy-két ismerősömnél, hogy a saját autójával hogy bánik, a cégessel is dettó ugyan úgy, szóval azt az autót mint magánszemélytől se venném meg tőle...
Én pl. amikor céges vasat használtam, attól, mert céges, még nem tiportam szét...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 21:54:24

én vettem a Lease plantól cége Mondeót.4 éves,100ezer km ,1,8.belül mint az új semmi kopás.motorikusan is tökéletes volt.A mai napig megvan semmi bajom nem volt vele.Annál inkább a kintről hozott TDCI-vel
ja és1 literrel fogyaszt csak többet.
Nekem megérte!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 21:56:16

@Gyurma73: Ja és a Mondeo kategóriát általában középvezetők kapják,a nyikhaj területi képviselők inkább Focust kaptak.
30 fölött már általában kigyógyulnak az emberrek a Streetracingbő:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 21:57:45

Sokan azt sem tudják miről szól a Leses Plan

Hurri Kán 2011.05.09. 21:59:33

@Gyurma73:
"30 fölött már általában kigyógyulnak az emberrek a Streetracingbő:-))"
Azért ebben ne legyél olyan biztos, ha cégautóról van szó...

gnme 2011.05.09. 22:03:56

@gyvy: háát, egyénfüggő .. kedvenc szervízvezetőm azt mondta: "K.... én nem tudom finoman hajtani"

:-)

Vazegh ' egyszer láttam elindulni .. hát mitne mondjak, én subri jóska hajdúsági pányvázó vagyok ahhoz képest :-)))))

Zsírfeka 2011.05.09. 22:05:58

@Gyurma73: off: azért nem biztos hogy minden területi képviselő nyikhaj...nem egy területi képviselőt ismerek, meglepődnél ha tudnád milyen emberek is ők :D

subtotal 2011.05.09. 22:21:14

Szerintem is túlteng a marketingrizsa ebben a közleményben.
2 haveromnak is kábé 8 éve vannak céges autói, egyiket sem kímélik/kímélték soha.
Mindkettő vezető beosztásban, 10milla körüli vasakat hajt jelenleg. Az hogy kinyomják a szemét egy dolog, de ezen túl ezek az autók polírozást soha, gépi mosót állandó jelleggel kapnak, hogy csak egy példát említsek. Belsőtér karbantartása is ilyen szinteken.
El lehet képzelni, milyen állapotban vannak 3-4 év után.
Családban van cégesautó, saját cégünké. Én végignézem/végigcsevegem a szerelővel a karbantartás folyamatát, oda nem adnám valakinek, hogy vidd el szervízbe azt' bótoljál :).

Fehérszakál 2011.05.09. 22:23:06

Szar marketing duma az egész cikk. Majd ha a levetett céges autók is elmennek annyit mint az öreg 23 éves citroen bx-em ami most fordult át 500.000 főlé és ugyanolyan finoman ringat mint új korában akkor majd veszek egy céges levetett autót. Ja és persze ha 500.000-et lefutott egy mai céges autó az mikor fogja majd hozni a gyári fogyasztást? A bx-em még ma is tartja a gyári fogyasztási adatokat.

forlan 2011.05.09. 22:26:18

ár kérdése minden..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 22:35:37

@gyvy: hát ha valakinek családja van az azért kevésbé kockáztatja a saját életét,és ovatosan vezet,mmert tudja hogy a gyereket bizony fel kell nevelni.

Büszke_troll 2011.05.09. 22:35:43

@tschangow:
Audi és BMW felső kategóriákban gondolkozz, nem 10+.

Büszke_troll 2011.05.09. 22:36:55

@tschangow:
de ha nagyon érdekel, holnap kikerestetem a számlát róla, pontosan mit és mennyiért csináltak.

Hurri Kán 2011.05.09. 22:38:04

@Gyurma73:
Valószínű, de nem biztos.

tschangow 2011.05.09. 22:38:30

@Büszke_troll: 20-30 felettieket érdemesebb németekkel lízingelni.

tschangow 2011.05.09. 22:39:11

@Büszke_troll: nagyon nem, inkább mosolygok csendben :)

Hurri Kán 2011.05.09. 22:41:15

@tschangow:
Lassan már az 5-10 m közötti kategóriát is...

Büszke_troll 2011.05.09. 22:41:20

@Zsírfeka wc-teszt.blog.hu:

Én is több területi képviselőt ismerek. Nem mondom hogy nyikhajok, de azért egy bebaszós zabálós mítingen folyamatos duma a ki mennyire király módon hajtja a kocsiját.
Hogy ki mit adott a rendőrnek, hogy engedje el a gyorshajtásos büntetést.

Büszke_troll 2011.05.09. 22:42:06

@tschangow: és ki mondta, hogy nem német tábla van rajtuk?

tschangow 2011.05.09. 22:47:58

@Büszke_troll: senki, de itt a Mo-i lízingcégekről van nagybaszó :) Bár a lenyuszi nemzetközi

tschangow 2011.05.09. 22:48:54

@Büszke_troll: Sok különbséget nem látok a "ki mennyit fizetett a rendőrnek" meg a " ki mennyit fizetett a szerviznek" között ;)

Büszke_troll 2011.05.09. 23:00:46

@tschangow:
Te nyertél, sajnos hozzád hasonló briliáns elmével nem tudok vitázni, kevés vagyok hozzá.

McK (törölt) 2011.05.09. 23:08:07

Tegye fel a kezét,aki vett autót a LeasePlan-tól.Rajtam kívül..
Mert én nem keveset.
Tetszik,nem tetszik,a pali igazat mond,csak ehhez kéne némi tapasztalat is,ugye,nem szűzként magyarázni a baszásról..mint itt a többség.
Az oldalt se találná meg,de a pali hazudik,ő tudja,mert a cipőgyárban a főnöke se szervizeli..magyarisztán..

McK (törölt) 2011.05.09. 23:10:37

@Fehérszakál: menj,adj egy csókot a BX-ednek.
Jézusom..
Bx...brrrrr...

Piet 2011.05.09. 23:22:43

Mi pont vasárnap csináltuk meg a céges autót, igaz hogy csak egy kis javítás volt de ennyit arról "a kezelőnek alapvető érdeke fűződik az autó hosszan tartó jó állapotának megőrzéséhez." Nem is foglalkoztunk hogy szólunk a flottakezelőnek hogy intézze a javítást.

greg_garcia 2011.05.10. 01:40:41

Jelentkezzen aki látott már olyan zárt weboldalt belülről, ahol kereskedők licitálnak a finanszírozásból kiöregedő autókra.

magyar bucó 2011.05.10. 06:36:00

Láttam már egészen jól kinéző cégautót és olyant is, ami csak a tetején nem volt meghúzva.
Meg új, felső-középkategóriás cégautót, amiben majdnem elhánytam magam. A teli hamutartó és az autóillatosító meglehetősen penetráns kombináció tud lenni...

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.05.10. 06:54:37

Saját tapasztalat:

Zsír újan vett Toyota 2007-től 2009 végéig nálam volt, Leaseplan kezelte. Minden szervizt időben vagy előbb végeztettem, 100.000 km volt a kocsiban, nem kíméltem túlságosan, de nagyon szép állapotban volt még, mikor leadtam. Én megvettem volna, ha lett volna pénzem rá.

2011.05.10. 07:19:58

A mi cégünknél használt kocsikat megéri megvenni: a sofőrök ELŐRE tekerik az órákat, a 300000 km - es elvi futás gyakorlatilag 80 - 90000 km.

shamir 2011.05.10. 09:11:16

@Káposztakukac: Még ha érdekelné is a flottakezelőt, az autószrelelők elsősorban a céges autókból spórolják ki az új alkatrészeket, olajat, stb. Kedvelik ezeket a kocsikat, mert sok alkatrészt csak kiírnak az autóra, ami aztán megy haza a sufniba. A gyári alkatrészeket elfelejtheted, a flottakezelő is spórol, megy bele az utángyártott. Fantáziavilágban élsz.

shamir 2011.05.10. 09:18:51

@Matteo79: Bár cikkben szereplő úriember a konkurenciánknál dolgozik, meg kell, hogy védjem...
A hozzászólok 99%-nak lövése sincs, hogy miről beszél. Flottakezelt autót igenis érdemes megvenni, mert biztosan jó állapotban tartották. Na nem a használó, hanem a flottakezelő cég. Előírás szerint KELL szervizelni, szervizkönyvet vezetni stb.
Tudnám minek szól hozzá az aki nem érintett...

Én meg egy olyan márkaszervízben dolgozom, ahova többek között a leaseplan is hordja az autókat. Mivel bevallod, hogy flottakezelő vagy, nyilván érdekedben állt leírni a fenti marhaságot. Ha nem a felhasználó tartja jó állapotban akkor ki? A flottakezelő, akivel telefonon vagy levélben egyeztet a szervíz a szükséges javításokról? Ott a flottakezelő amikor szerelik az autót? Amikor a szerelő ránéz a munkalapra és a megrendelőnél egy cég neve szerepel, már felejtős is az olajcsere (főleg dízelnél, ott első indítás után fekete az olaj) és írják is ki rá az otthoni melóhoz szükséges alkatrészeket (cég elbírja). A cserére szorulókat is inkább csak felújítják. Én nem vennék volt céges autót.

gyula9 2011.05.10. 10:00:38

Egy márkaszerviz műszaki vezetője vagyok. Elég vastag könyvet tudnék írni a cégautók javításáról.
A lényeg, hogy nekem még ingyen sem kellene semmilyen cégautó.
Bár előfordul köztük kifejezetten jó állapotú, de az olyan ritka, mint a megbízható cigány. Azt a néhány darabot pedig még a cégen belül megveszik, természetesen nem a földi halandók.

Harlequin 2011.05.10. 10:15:04

"És tőlük valóban érdemes venni, olyan értelemben, hogy a jármű futásteljesítménye, előéletének adatai és a szervizkönyve jobban tükrözi a valóságot. "

Érdemes majd akkor lesz, ha nem jobban tükrözi, hanem csak szimplán tükrözi.

magyar bucó 2011.05.10. 11:16:56

A nepperek érdekeinek védelmében nem lehet lekérdezni az autó előéletét. A leharcolt céges autó a következő tulajdonosváltásnál már megkímélt, garázsban tartott, vidéki orvos nemdohányzó feleségétől, csak vasárnap, szép időben használta, a templomba ment vele.

ne most 2011.05.10. 12:10:20

Annyi előnye ezért van a flottaautónak, hogy biztosan nem két totálkáros kocsiból hegesztették össze.

Hurri Kán 2011.05.10. 12:28:55

@magyar bucó:
Igen... Mindig röhögök, amikor pl. a Hahu-n hirdetnek ezzel a szalondumával piros, kombi Octaviát, szerencsés esetben akár többet is, egymás melletti rendszámokkal :)))
Meg piros Focus kombit is, az 99% h Nestlés, vagy Philip Morrisos cégautó volt...

Zsírfeka 2011.05.10. 19:11:50

@Büszke_troll: akkor rossz mítingekre jársz :)
nálunk az egész szakmában meglepődve tapasztaltam, hogy mindenki vigyáz a kocsira, nem szabályszegő. bebaszós zabálós mítingek vannak, de akkor senki sem vezet :D

Zsírfeka 2011.05.10. 19:13:48

@Büszke_troll: ja és nem kegytárgy árusok vagyunk :D

Matteo79 2011.05.10. 19:33:27

@shamir: Elég szomorú, hogy ez így megy. Persze vanak turpisságok, de magára valamit is adó szerviz ilyet nem csinál...
Mellesleg láttam már viszont rommá tört autónkat neppernél sérülésmentesként hirdetve.
Azt tudom, hogy a nálunk kezelt autót nagyrészt nyugodt szívvel megvenném.

tschangow 2011.05.10. 21:11:57

@gyvy: nemsokára megjelenik a sok fehér templomba járós kombi matrica nélkül :)

haacsee 2011.05.11. 00:17:52

@Matteo79:
Azt is leírod, hogy miért "égbekiáltó marhaság", amiket leírtam, és hogy konkrétan, tételesen mivel vagyok tárgyi tévedésben? Hidd el, ha értelmesen és objektíven leírod, hálás leszek érte, tanulok belőle vmit. De egyelőre közölted, hogy égbekiáltó marhaságot írok, mégpedig azért, mert te azt mondtad. Érdekes vitakultúra... :)

Te bevallottan flottakezelőnél dolgozol, elemi érdeked védeni a cikkben írtakat, a mundér becsületét. Nekem az ég világon semmi érdekem nem fűződik sem egyik, sem másik állásponthoz. Egyszerűen az igazságérzetem azt diktálta, hogy saját tapasztalataim alapján megcáfoljam a közleményben írt erősen cukormázas marketing rizsát. A saját tapasztalat forrása: saját cégben anno elég alaposan végigrágtuk több flottakezelő ajánlatát, szerződését + egy nagyon jó barátom dolgozott flottakezelőnél, sokat dumáltunk a témáról. Ettől még nyilván lehet hiányos a tudásom, de még egyszer kérem: javíts ki tételesen, ne csak beböfögd ide, hogy marhaságokat írok, mert csak.

Egyébként azért minimum gyanús, hogy itt 30-ból 25 (vélhetően nem teljesen hülye és nem tegnap született) ember abszolút nem ért egyet a cikkben írtakkal, közülük sokaknak konkrét saját tapasztalata van a kérdésben. És vagytok kb ketten, akik bevallottan flottakezelők, és közlitek, hogy mindenki hülye, csak ti vagytok helikopterek. Tudod: ha az autópályán mindenki szembe jön, lehet, hogy mégiscsak te mész a rossz irányba ;)

Matteo79 2011.05.11. 18:57:29

@haacsee:
Alapvetően a fórumozás velejárója, hogy a hozzászólók "érzésből" benyögnek valamit, ez itt is igaz. Ugyanis itt arról van szó, hogy mindenki egy-egy személyes példát tud felhozni, ami érthető (mi mást is hozna fel), de abból a szempontból nem a legjobb, hogy a semleges olvasóban téves látszatot kelt. Célom, hogy árnyaljam ezt a képet, mert nem minden fekete és fehér.

Valóban nem mentem bele részletesen de akkor hát tessék:
"Mivel a bérbebevőtől előre kalkulált fix havidíjat kérnek, amely tartalmazza a kötelező szervizek költségét is, ezért könnyen belátható, hogy a flottakezelő cég úgy tudja tovább növelni a profitját, ha ott spórol a szervizekkel, ahol tud."

Logikus volna, de ez így ebben a formában nem igaz, mondhatni marhaság. Legalábbis nálunk... Normális haszon van természetesen a szervizeken is. Az ügyfél befárad a szervizbe a szerviz elküldi a tervezett javításokat, amit mi jóváhagyunk. Ennyi. Nem szólunk oda, hogy heejj ezt ne csináljátok meg meg azt se stb. Ha pedig gyakorlatilag egy szerviz sumákol és kiderül, akkor repül. Sorban állnak a szervizek, hogy nekünk dolgozhassanak, mert sok munkát tudunk biztosítani és pontosan fizetünk, ezek igen fontos tényezők manapság.
Ahogy te leírtad, ott a flottakezelőt nevezed sumáknak és mivel általánosságban írtad, véletlenül sem úgy fogalmazván, hogy "előfordulhat" vagy, hogy "tisztelet a kivételnek" ezért magamra is vettem :)
Ráadásul nem feltétlenül fix szerviz díjas minden konstrukció.

"Pont leszarja, hogy a 3 év/100e km után mi lesz az autóval, a szerződés lejártakor maradványértéken értékesíti, és kalap-kabát."
Egyrészt a szerződött autókereskedők sem hülyék és sajnos ahogy említettem, hogy ők hogyan értékesítik az autókat azzal nem tudunk mit kezdeni. Másfelől szinte soha nem maradványértéken kerül eladásra egy-egy autó.

"Hiába javasolt pl. az előírt 30e km-es szervizperiódus helyett 15e-enként olajat és szűrőket, vagy 150-180e km helyett 80-90 körül vezérműszettet cserélni, a valódi "hosszan tartó jó állapot megőrzéséhez", ezeket nyilvánvalóan nem fogja elvégeztetni egy flottakezelő."
Ilyet a rendszerünk át sem enged...

"Ráadásul a nem elég gondos üzemeltetésből adódó váratlan költségek nála nem terülnek szét 10e autóra, mint a flottaüzemeltető esetében - az épeszű magántulaj pontosan tudja, hogy amit felelőtlenül megspórol ma, az holnap kétszeresen házhoz jöhet lófasz formájában."
A fix szervízdíj pont a "váratlan költségekre" való biztosítékot is tartalmaz annak érdekében, hogy a flottakezelt autó valóban tervezhető költségekkel fusson, szavaiddal élve, éppeszű flottakezelő is tudja, hogy amit ma megspórolna, az az említett módon jön kétszeresen házhoz költségként és elégedettlen ügyfélként egyaránt...

Mindezekkel együtt, amit próbálok megértetni nincs szöges ellentétben az általános vélekedéssel, hogy a cégautótól félni kell. Komolyabb cégeknél akár flottakezelt, akár nem, nem fognak spórolni a szervizeken. (általánosságban, nyilván itt is van ezer példa vica-versa) Ráadásul ismerem a mentalitást, mely szerint "cégautó szarok bele" a használók véleménye.
Bizony a nem normál használatból eredő javítások (pl 20.000 km ként lefaragott féktárcsák) plusz költséget jelentenek a cégnek, és cégautó szabályzat függvényében bizony a használóknak is. Ezért ha mindent egybevéve van megfelelő "car policy" plusz akár házon belüli flotta akár kiszervezett flotta tisztességes módon van üzemeltetve, akkor attól az autótól nem félnék.

Nyilván fentiek csak szavak és mundér becsülete stb. De ezek nehezen vitatható tények.
Az, hogy 30 ból 25 en nem ért egyet a cikkben leírtakkal, az bőven külön téma a fórumozás lélektanáról, mert egy-két lelkes rajongói szaktopicon kívül mindenhol megy az okoskodás, amely igaz ugyan, hogy személyes valós tapasztalatból adódik, de mégis valamiért mindenkiből könnyebben kibukik a negatív tapasztalat, mint a pozitív.

tlacka 2011.05.16. 19:36:54

@1kutya:
Olvasd már el, amit írtam, utána okoskodj!
Megvolt a napi izgalom, hogy beszóltál valakinek?

tlacka 2011.05.16. 19:37:57

@Káposztakukac: Nem minden cég bérel autót.
süti beállítások módosítása