Túl nagy, túl hangos, túl szennyező. Sok mindenért kárhoztatják a teherautókat, pedig a társadalom számára nélkülözhetetlenek. Európában az áruk több mint 80 százalékát kamionon szállítják! A gabonát a reggelihez, a gyógyszert a családnak, a benzint a kúthoz, hogy telitankolva vághassunk neki a hétvégi kirándulásnak. Minden a közelünkbe jön a teherautóknak köszönhetően! Az emberek hajlamosak megfeledkezni arról, hogy a teherautók az elmúlt húsz évben jelentős fejlődésen mentek keresztül a környezeti hatás és a biztonság tekintetében. A Renault Trucks hatékony, egyre biztonságosabb és az alternatív energiák használatának (sűrített földgáz, hibrid, tisztán elektromos működés…) köszönhetően egyre kevésbé szennyező járművek kifejlesztésével aktív részese ennek a folyamatnak.
Erre szolgálnak jó példával a Fenntartható Szállítás és Mobilitás Ünnepén kiállított Premium Distribution Hybrys Tech és az elektromos Maxity járművek.
A Renault Trucks tudatában van a teherautók környezeti hatásának, ezért olyan megoldásokat fejleszt ki, amelyek valós alternatívát jelenthetnek a gázolajjal szemben: villannyal vagy gázzal működő járművek, kísérletezés a hibrid technikával Lyonban és Belgiumban, egyre kisebb fogyasztású kamionok, amelyek lényegesen kevesebb káros anyagot és üvegházhatású gázt bocsátanak ki.
A Renault Trucks a tavalyi év után idén is két járművet mutat be a Fenntartható Szállítás és Mobilitás Ünnep-én, amely október 9-én nyitotta meg kapuit a lyoni Bellecour téren.
A Renault Premium Distribution Hybrys Tech
A Renault Trucks úttörő szerepet tölt be Európában a hibrid technikával való kísérletezéssel. 2009 óta a gyártó több Renault Premium Distribution Hybrys Tech járművet is tesztelt valós üzemeltetési körülmények között azzal a céllal, hogy városi használatra alkalmas hibrid járműveket ajánlhasson ügyfeleinek különböző célokra (hulladékbegyűjtés, ipartelepek közötti szállítás, áruszállítás stb.).
A hibrid technika ötvözi a dízelmotor és az elektromos motor előnyeit. Elektromos motor hajtja a gépkocsit az indulástól nagyjából 22 km/h sebességig, vagyis abban a szakaszban, ahol a termikus motor a legfalánkabb és a legzajosabb.
A hibrid jármű tehát takarékosabb és csendesebb. Ráadásul lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező energia elraktározását és visszanyerését az indulási szakaszban: ez a technika különösen városi használatnál előnyös egyrészt a hajnali vagy éjszakai órákban a csendes működés miatt, másrészt azért, mert városi használatban gyakran váltakoznak a gyorsítások és a fékezések.
A hibrid járművek első generációjának fogyasztása akár húsz százalékkal alacsonyabb, mint dízel társaiké. Ennyivel csökken a levegőbe jutott CO2 mértéke is.
Az elektromos Renault Maxity: a nulla kibocsátású teherautó
A Renault Trucks a PVI-vel együttműködve a Renaul Maxity alapjain kifejlesztette elektromos teherautóit. A kínálat két fő erénye a káros anyagok és a CO2-emisszió megszűnése, valamint a zajtalan működés. Így a Renault Maxity Electrique kiválóan használható éjszaka és az alacsony emissziót megengedő útszakaszokon.
Az elektromos Maxity csúcssebessége 90 km/h, átlagos hatótávja 100 km (száraz áruk szállítása esetén). Aszinkronikus elektromos motorral, automatizált sebességváltóval, és újgenerációs lítium-ion akkumulátorokkal készül. Az első példányt 2010 májusában szállították át a Tafanel vállalatnak, a legnagyobb párizsi italszállítónak. A Renault Trucks 2011 folyamán fokozatosan kívánja bevezetni Európa egyes országaiban.
A Clean Tech védjegy
Az alternatív energiákkal működő járművek fokozott megkülönböztetése érdekében a Renault Trucks mostantól a Clean Tech védjeggyel látja el hibrid, elektromos és földgáz üzemű járműveit, a logó a karosszéria hátulján kap helyet. A gyártó kezdeményezte a szakszerviz hálózat felkészítését azoknak a szolgáltatásoknak az elvégzésére, amelyeket a védjegy takar, ezzel garantálva ügyfeleinek az új technikákhoz kapcsolódó szolgáltatások minőségét a szakmai hozzáértés, a szakemberek képzése, illetve a speciális célszerszámok használata terén.
A teherautók nélkülözhetetlenek a társadalom számára
Európában az áruk 80 százalékát teherautók szállítják. Franciaországban az egy-egy lakosra jutó átlagos napi 101 kg-nyi áruból 89 kg-nyit teherautókon fuvaroznak. Ez nyilvánvalóvá teszi a közúti fuvarozás szerepét a modern gazdaságban és azt, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a lakosságnak a hétköznapokban. Közúti fuvarozás nélkül nincs sem gazdasági fejlődés, sem gazdasági jólét.
A környezetvédelem terén az 1990-ben életbe lépett európai normák a teherautó motorok légköri emissziójának folyamatos csökkentésére kényszerítik a gyártókat. 1990 és 2013 között a kibocsátás mértéke globálisan 80 százalékkal mérséklődik. A gázolaj-fogyasztás csökkenése a közúti áruszállítás iparának folyamatos törekvése, amelyből a Renault Trucks maximálisan kiveszi a részét.
Friss kommentek