HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Roncs-csere Fiat-módra

2009.06.03. 17:32 :: TóthZé

A roncsautó program ötlete eleve úgy nézett ki, hogy az állami támogatás nagyjából 250 ezer forintra tervezett összege mellé az importőrök, gyártók is engednek az árból ugyanennyit. Az állam már döntött: nem kívánja felpörgetni ezt a hörögve haldokló ágazatot, és eddig úgy tűnt, hogy az importőrök sincsenek olyan helyzetben, hogy készletkiszóró akciók után további kedvezményekkel próbálják élénkíteni az eladásokat. Vagy inkább lefékezni a mélyrepülésüket. De az is lehet, hogy eddig a csodára és az azzal egyenértékű állami támogatásra vártak.

A Fiat Magyarország azonban megunta a várakozást: itt az első roncsakció. Ugyan nem az eddig ígért 1000 eurós mértékű, de legalább valami. Kíváncsian várjuk, hogy milyen eredménnyel zárul és lesz-e követője.

A Fiat nem vár: Autócsere Program 2009. június 1-től

Autócsere programot indít a Fiat Magyarország Kft.: a Fiat valamennyi magyarországi márkakereskedője, a már megszokott kedvezményeken felül, további 180.000 Ft-os támogatást biztosít azon autótulajdonosoknak, akik 5 évnél régebben, Magyarországon forgalombahelyezett gépjárművüket, új Fiat személygépkocsira cserélik.

Hosszú ideje várunk Magyarországon arra, hogy a Kormány bevezesse, a sok európai országban már sikerrel útjára indított Roncsautó Programot, amely arra hivatott, hogy a nehéz gazdasági helyzetben a régebbi autók tulajdonosainak közvetlen anyagi segítséget nyújtson a régi, környezetszennyező gépkocsik fiatalabb, modernebb és sokkal inkább környezetbarát autóra cseréléséhez.

A kormányzati program még nem indult el hazánkban, és ki tudja, lesz-e egyáltalán. A Fiat Magyarország Kft.azonban úgy döntött: nem vár tovább és 2009. június 1-től elindította saját, Fiat Autócsere Program nevű kezdeményezését. A program keretében a Fiat személygépkocsik gyártója - Magyarországon jelenleg egyetlen autógyártóként- ilyen formában szeretne segítséget nyújtani a régi autók tulajdonosainak az autócseréhez.

Bravo Fiat!

70 komment

Címkék: fiat

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr501161692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2009.06.03. 17:54:32

...tudjátok, azt a sok szar festett vasat el akarják adni.

Amikkel egy hét múlva már baj lesz.

gus 2009.06.03. 18:07:44

"a Fiat személygépkocsik gyártója ilyen formában szeretne segítséget nyújtani a régi autók tulajdonosainak az autócseréhez."
Mindjárt megszakad a szívem, hogy milyen rendesek, tényleg csak az önzetlenség és az altruizmus vezérelheti őket.
Azt kiszámolta már valaki, hogy mennyivel több szennyező anyagot juttatunk a levegőbe azáltal, hogy 5 évenként újonnan legyártott kocsiba ülünk, ahelyett, hogy a meglévőt használnánk mondjuk 15 évig?
Ennyit az autócsereprogramról.

GyLovag 2009.06.03. 18:14:45

Szóval nagyságrendekkel környezetbarátabb egy mostani Fiat, mint egy 5-10 éves Fiat vagy másik autó?

Kisjankó 2009.06.03. 18:25:42

KÖSZÖNJÜK FIAT!

Lassan akkor csak összejön az a 2 milliárd dollár, amivel a haldokló Chrysler-t megveheti a tudatzavaros FIAT (vak vezet világtalant), miután az Opeltől kosarat kaptak. Biztos a pulóver volt az oka...

A FIAT akarta bevásárolni magát az Opelbe... Ez olyan, mint amikor egy tacskó szeretne meghágni egy bernáthegyit.

Elnézve az eladási számokat 180.000 Ft-ot gond nélkül lehet alkudni akciók nélkül is, de nem kizárt a duplája sem.

szpiro 2009.06.03. 18:26:22

na álljon meg a menet,
környező országokban ez már jól müködik dicsérni kéne inkább a Fiatot hogy állami támogatás nélkül is belevág, nem érdekel a környezet szennyezés mértéke (vagyis de csak nem igy)az a lényeg hogy több eladatott autó=több autógyártó munkás= fizetőképes kereslet= kilábalás a bajból (tessék elővenni a történelmi könyveket és megnézni válságból ez a kiút az élínkítés)

SilverGhost 2009.06.03. 18:28:31

"180.000 Ft-os támogatást biztosít azon autótulajdonosoknak, akik 5 évnél régebben, Magyarországon forgalombahelyezett gépjárművüket, új Fiat személygépkocsira cserélik."

Azaz beszámíttatják. Ami nem piaci áron történik... Ez a kedvezmény arra jó, hogy piaci áron számiolják be az autód (jóesetben). Megmerem kockáztatni, hogyha te adod el, és kp vel mész be, jobban jársz, a kedvezmény nélkül is.

tónik 2009.06.03. 18:30:11

Megmondhatná nekik valaki, hogy nem minden autótípusnak 5 év az élettartama...

Kifordított kacagány 2009.06.03. 18:39:55

gusztustalan

@szpiro: nem, nem ez. azt csak hinni akarod.

mwolf (törölt) 2009.06.03. 19:01:58

Nem tudom, de ennek az akciónak, aminek program a neve,olyan Fabia Classic íze van. Valahol úgy is behozzák a kedves vásárlón. Sőt még többet is.

Hose 2009.06.03. 19:11:04

Kedves FIAT!

Szal, akkor várjuk az apró betűs részt is!
Pl. A csereprogram csak arra vonatkozik, ha
a nyakunkba veszünk 10 év gyötrelmet az Önök különleges finanszírozásának keretein belül.?!

Persze ez csak találgatás, de a többi verdánál
is így szokott menni a dolog.

Merida001 2009.06.03. 19:15:31

Emberek!!! Akinek nem inge, ne vegye magára!!! A Fiat magából, azaz a Fiat autók megbízhatóságából indul ki. Mert szépek, design-osak, de borzasztóan gagyi rövid élettartamú alkatrészekből van összezutyulva. Persze, hogy egy normál, vagy aktívabb használat után 5éves korára kénytelen cserélni a tulaj. Nyílván itt a japán és német autókhoz képest van így ez sajnos...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 19:16:02

@Hose:
már nincs 10 éves futamidő!
egyébként persze hogy reklámról van szó!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 19:18:25

@Merida001:
nézz végig a magyar utakon melyik tipusból van a legtöbb 20 éves.Persze hogy a németből,mert a japók már rég szétrohadnak ennyi idős korukra.
Meglepő de még a Fiatok sem rohadnak annyira mint a japók.

Isgyu 2009.06.03. 19:19:46

Hm. Két német autó után a második Fiatom koptatom. Kisebb hibáktól eltekintve(ami a németeknél is megvolt) semmi bajom a Fiatokkal! És ami fontos nekem: nem rohad semmit, és öreg korban sem fog ha nem törik! Nem tudom miért kell itt egyből fikázni pár fikanicknek...

Isgyu 2009.06.03. 19:22:26

Merida, a számból vetted ki a szót :) Én nem értem, amíg nincs francia, vagy japán autóm, addig eszem ágában sincs fikázni ezeket! Meg kell nénzi egy Népítéletet(bér ott is vannak fikanick-el írogatók). Persze van aki kifog rosszat, mint minden típusnál/márkánál is megvan ez! Utána kellene olvasni, vagy kipróbálni párat. Én jelenleg vissza nem ülnék egy sivár németbe az tuti. A franciák tetszenek még, de nem volt így nyilatkozni nem fogok róla...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 19:27:42

@Isgyu:
nekik sosem volt olyan autójuk amit fikáznak ,csak épp hallották a 10. kézből.
Persze írás nincs róla.

mwolf (törölt) 2009.06.03. 19:48:09

Nincsen 20VT coupe-m. Nem vagyok versenyző és nem hordok overált. Európa egyik legszebb és legjobb autóját vezetem, és rajtam kívül még több ezer autótulaj tudja, mire gondolok, ha azt mondom Abarth. A fordulatszám mutató simán elhagyja a 7000-et, és nem örülök, ha az emberek összekeverik a nagy polskit a ladával.
Büszkén gondolok a Fiat 500ra, a Punto GT-re és számos más Fiat típusra. Szeretem az Abarth cuccokat, a HGT fékrendszert, a 20 szelepet és a 280-as Colombo&Bariani vezérműtengelyt, a hátsó tárcsaféket és a 60as rendszert. Itt élek Európa szívében. Autó dizájnba Mi vagyunk a császárok, és igenis a Fiatoknak vannak a legszebb autói!!
Fiat, én így szeretlek…!!!

Nindzsaa 2009.06.03. 20:04:13

3-4 millát kipengetni alsóhangon,és öt év múlva roncs lesz.Mi ez ha nem pénzpazarlás?

Rousboy 2009.06.03. 20:09:16

Azért aki általánosságban mondja a Fiatra hogy kaki, az marha nagyot téved.
Nem is kívánok nekik mást, csak amit ők maguknak, a német alsókategóriás lélektelen szarokat, amik sokat fogyasztanak és cserébe Álljatok be a birkasorba, a presztízs minden...

Rousboy 2009.06.03. 20:10:07

@Rousboy: Nem is kívánok nekik mást, csak amit ők maguknak, a német alsókategóriás lélektelen szarokat, amik sokat fogyasztanak és cserébe nem mennek semmit.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.06.03. 20:35:35

@Hose: ügyes, ügyes. Profi vagy látom.

Igen, efelett elsiklott a "bravofiat"-ozó.

Hogy pontosak legyünk, íme:
"A Fiat Autócsere Program támogatásra az jogosult, aki 5 évesnél idôsebb, Magyarországon forgalomba helyezett autó tulajdonosa és az új autó vásárlásakor tulajdonát igazolja. Az ajánlat 2009.06.01-tôl a készlet erejéig érvényes, kizárólag a MKB-Euroleasing Zrt. által nyújtott “Fiatplusz” finanszírozással együtt megrendelt gépjármûvek
esetében. A feltüntetett kezdôár tartalmazza a Fiatplusz finanszírozás esetén nyújtott árengedmény mértékét. A hitelt az MKB-Euroleasing
Zrt. nyújtja, maximum 96 hónap futamidôvel, € alapon."

papa33 2009.06.03. 20:42:29

NAGYON baromságnak tartom előre elítélni a FIAT-ot, végre valaki tesz valamit.
De persze majd a kész ajánlat, ár, hitel, régi beszámítása (5 éves nem roncs) eldönti és ha átverés, leírom azt is nagybötűvel.
Mindezek mellett egyfelől nagyot kell alakítson hogy a jelenlegi cseréje megforduljon fejemben. Én előre hozott-kikényszerített vásárlásnak látom hazánk támogatását, amiben a besz@rás az, hogy az állam 1-1.2 millát keresne rajta mégsem támogat 300k-t, gratula.
A kereskedőkről bocsi, de nem változott a véleményem, előbb visszaexportálták az olcsóbb árfolyamon vett gépeket, most meg az emelt+emelt áfásat támogatják... faxa. Eddig is kénytelenek voltak... mibe is kerül egy autó?

Hose 2009.06.03. 20:47:19

@Gyurma73: 8 év amíg kipengeted, és még plussz
2 év amíg lelkileg és pénzügyileg helyrejössz.
Ez így összesen 10 év... :)

Hose 2009.06.03. 20:50:09

@bonifac: Szép munka!
Mostantól Te intézed a marketinget! :)

GiXXXer 2009.06.03. 20:53:21

Volt eddig huzamosabban alattam 3 Fiat, meg 4 japán. Tudom mi a különbség. 1 Fiattal több gond volt, mint a 4 japánnal együttvéve.

nikó 78 2009.06.03. 20:54:34

Muhaha újabb lángész-fogás adósítsuk el még jobban a magyart.Van olyan még ebben az országban aki ezt benyalja?Adjuk el az amúgy is 5 évre tervezett(jó esetben)ipari hulladékot.Köszönöm maradok a jól bevált 18 éves autómnál.Gyártsanak újra normális minőségű autókat inkább erre kellene koncentrálni.

Kisjankó 2009.06.03. 21:03:19

...szóval ez a 180.000 Ft-os prémium nem egy nagy durranás, már csak azért sem, mert a közeledő ÁFA emelés egy jó részét lenyeli, erről kár is lenne vitát nyitni.

Azonban tényként kell kezelni:

A mai FIAT modellek (500, Panda, Punto, Bravo) nem említhetőek egy lapon a 10-15 évvel korábbi FIAT modellekkel. Design, anyaghasználat, ergonómia és image terén lényegesen nagyobb léptekkel fejlődik az olasz gyártó, mint a konkurensei, és többek között ennek köszönhető, hogy a FIAT az egyik legeredményesebb kis- és alsóközép kategóriás autógyártóvá vált. A megbízhatóságról őszintén szólva nincsenek tapasztalataim...

Isgyu 2009.06.03. 21:14:32

@nikó 78:
Nézd. Soha ne legyen rá szükséged, de én inkább fizetek többet egy autóért, csak hogy biztonságba legyek az úton! És nem magam miatt, hanem a sok száz ember miatt aki velem szemben frontálisan közlekedik...
A te 18 éves autód nyilván nem védene megy annyira mint az újak!
És tényleg ne legyen rá szükséged soha, de ha 1x mégis megtörténne a baj szerintem te is másként látnád a dolgokat...

Isgyu 2009.06.03. 21:17:51

@Kisjankó:
Fiatom van, de szerintem a kóreaiak(Kia, Hyndai) most nagyon belehúztak...

A másik, hogy nyilván a Fiat ezt az akciót feltételhez köti és az a saját hitelajánlat elfogadását jelenti. De kérdezem én: máshol nem így megy?? dehogynem!

adidigaga 2009.06.03. 21:45:42

Én azért el tudtam volna képzelni magam ebben a roncsautó-programban, igaz kicsit igazítanék a feltételeken: "fájdalomtól megtört szívvel" beadnám a 18 éves Alfa Sportwagonomat, itt-ott már lakatolni kellene, alapmodell meg AF-es, meg ilyenek...
Az állam meg valamelyik (az alábbiak miatt tökmindegy, melyik ;-)szaros kereskedő ideadná a zsét, utána pedig mindegyik elhúzna a halál g..es f@..ára, mindkét banda elég bűnt követett már el az emberiség ellen, örüljenek, hogy ennyivel megússzák! :-)
Én pedig abból az 5-6 kilóból + 8 évnyi bütyköléssel a hátam mögött kiválasztanék egy tökéletes 33-ast, még benzinre is maradna! ;-)

Ja, hogy ők nem így gondolták? Kösz szépen, de úgy viszont nem érdekel, a legundorítóbb,
hogy ezzel a "zöld takonnyal" öntik le a pénz utáni kaparásukat :-(
Igaza van annak, aki az elején megírta, hogy az ötéves autó ronccsá minősítése (meg ronccsá használása) a környezetszennyezés, nem az, amikor évente 10-ezret megy a magamfajta...

Füvész 2009.06.03. 21:45:57

Az már egy eredmény lenne, ha egy rakás füstölgő-szennyező régi ótvart a FIAT kicseréltet akármire, ami ennél jobb. Nyilván új FIATra (ugyan mi másra: őket nyilván azért fizetik, hogy több FIAT autót adjanak el). Azt kifejezetten jó dolognak tartom, ha ilyen módon korszerűbb motorokkal felszerelt, nem mellesleg összességében is jobb autók jönnek ki majd a forgalomba sok régi szar helyett.

Burgyán János 2009.06.03. 21:47:39

@Kisjankó:
Megbíhatóság terén is nagyot fejlődött a Fiat.
2008 legmegbízhatóbb kompaktja a FIAT bravo- az ADAC szerint nagyon ritkán rohad le az úton...
Nekem is az van

Isgyu 2009.06.03. 21:55:01

@Johnibá\\\':
Az ADAC-al meg vigyázz, mert .de-re végződik és így na tippelj melyik márkákat hozza ki mindig győztesnek...?? :)))

Füvész 2009.06.03. 21:56:41

@adidigaga: Akinek nem inge, ne vegye magára!

Ha Te vigyázol az autódra és tényleg csak évi 10 ezer km-t fut, akkor azt mi a francnak "ronccsá" minősíteni és becserélni?

De nyilván Te is találkoztál már totál széthullot, maguk mögött sűrű kék olajfüstöt vagy sötét koromfelhőt húzó, zörgő-nyiszorgó hulladékokkal. Na, azokat igazán kukába (szelektív hulladékba) kellene vágni, és helyettük normális autókat az utakra küldeni.

[Én mondjuk inkább megyek évi 80 ezret, mint 50-et, és ez csak belföld. Van olyan autóm, amelyik bírja, és noha 10 éves, ragyogó műszaki állapotban van – ez különös módon japán... Meg van, amelyiket tényleg kukába kell vágni 150 ezer km után (nem japán), mert a javítása egy vagyon – na, erre jó az ilyen roncsautó-csereakció!]

Szerintem sz@r autót gyártani az igazán nagy környezetszennyezés. Illeteve mindenből csak jót kellene csinálni, és vigyázni rá: az lenne igazán környezetbarát. Francba a fogyasztói társadalommal! (Váltsuk meg a világot!)

:-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.03. 22:04:10

Kiváncsi lennék, ha most a FIAT helyett mondjuk a BMW állna a fejlécen, milyen hozzászólások lennének.

Amúgy én elítélem ezt a csereprogramot, mert a hülyemagyarnak 20 év után ismét meg kellene tanulnia, hogy nem lehet évente új autót venni. Ki lehet bírni egy régebbi formatervűben is...

Rousboy 2009.06.03. 22:31:58

@vadász2: Ezzel teljesen egyetértek.

Bár szerintem egy 2000es évjáratú első generációs bravo még mindig ver formára sok autót. A 2.0 HGT az öt hengerével meg valami elképesztő vezetési élményt nyújt, semmi pénzért...

Kisjankó 2009.06.03. 23:05:13

Ha jól emlékszek, a 90-es évek elején volt egy igazi roncsautó program Magyarországon:
A kétütemű Trabikat és Warnyúkat lehetett lecserélni éves BKV bérletre...
Bár akkor még süldő voltam, így nem emlékszek pontosan, de mintha az AUTÓKER-es Fiat is beszámította volna ezeket a kétütemes Honecker Merciket a FIAT UNO egy lecsupaszított változatába 200.000 Ft-ért. Akkor az Uno valahol 800.000Ft-ba fájt.

Az az érdekes, hogy a németországi roncsautó programnak szinte mindenki örül:

a VÁSÁRLÓ azért boldogságos, mert az 500-1000 eurós autójának bezúzatásáért 2500 Eurót kap az államtól, a másik 1000-2000 Eurót meg a kereskedő adja kedvezménybe, így pl. egy Fiat Panda, Skoda Fabia, Dacia Sandrero stb. 5000-6000 Euróért elvihető,

a KERESKEDŐK azért vidámkodnak, mert a válság ellenére csak az év közepéig mintegy 600.000-el több megrendelésük van (plusz kötelező szerviz stb.)

ANGELA MERKEL UND CO. pedig azért tapsikol mint Jancsi bohóc a fűrészporban, mert elhitette a néppel, hogy a kormány milyen nagylelkű, ha már 2500 Eurót fizetnek roncsautókért. Persze ők tudják, hogy az erre a célra elkülönített 1,5 milliárd euróból csak adók formájában kb.1,9 milliárdot kapnak vissza, tehát az állam keres az ügyön (egészségére), így kiegészítették a keretet, és év végéig 5 milliárd Euróban húzták meg a határt (2millió új autó támogatása).

No és ki nem boldog?

A PRÉMIUMGYÁRTÓK (Mercedes, BMW, Audi, Porsche),
a HASZNÁLTAUTÓ KERESKEDŐK, akiknek 5000-6000 eurós autóját nem akarja senki sem megvenni, mert ennyiért már valami újat is lehet kapni,
no és persze FEKETE AFRIKAI BARÁTAINK, akik eddig hajószámra vitték a német roncsokat, de a roncsprémiumos autókat nem lehet többé eladni, hanem be kell zúzni. Erre mit tesznek fekete barátaink? Kettévágatják az autót (így már alkatrész), azt szépen hajón elszállítják és otthon összebarkácsolják. Csak remélni tudom, hogy a megfelelőt a megfelelőhöz passzítják, és nem keletkeznek új modellek, mint pl: Opel Golf, Mercedes A4-es, Ford Omega stb.

Magyarországon valahogy így nézne ki a prémium, ha a németországi példából indulunk ki.
Ha bezúzatod kb. 250.000 Ft-ot érő autódat, akkor az államtól kapsz 500.000 Ft-ot új, vagy max 1 éves autó vásárlására, a kereskedő ad még vagy 250.000 Ft kedvezményt, Te meg beülsz egy 2,5 milliós valamibe 1,75 millióért. Talán így lenne húzása, és akkor a káposzta is jól lakna meg a kecske se járna a kútra feleslegesen.
Extrém ugye?

Senki többet harmadszor?

tónik 2009.06.03. 23:41:12

Talán inkább értelmes dolgokat kellene gyártani! Napkollektor, hőszivattyú, LED fényforrás...Ja, és autókat, amiket 20 évig lehet használni!(Aki meg a technika előrehaladtán aggódik, nézze meg egy 20 éves S-klasse extralistáját, és nyavalyogjon a pirosan villogó hangszóró hiánya miatt)

LAPoska 2009.06.03. 23:59:53

fiat...? nem azt mondjak rola, hogy mar a katalogusban kezd rohadni...? :-)))

uglykid 2009.06.04. 06:20:02

Az államilag finanszírozott autócsere csak a jelentős gyártással és piaccal rendelkező o.-nak kifizetődő!
Nálunk csak az autóimportőrök egyesülete örűlne az akciónak, csökkentve a kieső nyereségük egy részét.Annak a lobbynak, aki "elintézte" annakidején, hogy irreális vámtételekkel ellehetetlenítse a fiatal nyugati kocsik behozatalát!!!
Ezért lettünk a sokszázezer swift-fabia hazája...
A FIAT-ot szidóknak pedig egy próbavezetést ajánlok a vinnyogás helyett!!!Aki üti, nem gondozza, lélektelenül tapossa annak elromlik./minden autó/
A mai kocsikat /benzin 1400-1600 ccm/ kb.250000km-re "tervezik".Az én 1985-ös 1600-os 100LE-s Fityóm a nálam töltött 14 év alatt ezt le is tudta egyetlenegy lerobbanás nélkül, saját gondozásban!
Lehet hümmögni, de eredeti SKF csapágyak, eredeti féltengelyek, komplett kupplung, bontatlan motor,eredeti hátsó leng.csill.!
Ami cserés volt: 1db felújított vízpumpa /akkor még volt ilyen/,első gólyalábak 1x, kb.50000-ente gömbfejek elöl/max.2000FT/db/, indító mot.-gen.kefék, 1 "Bendix",100000 után lapkás szelephézagolás!
A kaszni viszont a 24év alatt "elfogyott"!Ez még a "cinkkorszak" előtti gép volt zéró alvázvédelemmel!Mégis kibírt elemcsere nélkül -mert ugye törve nem volt- ennyit!

Aki tud ma olyan autót amelyik GARANTÁLJA ezt légyszi írja le kérem szépen!

A japó gyártással senki nem tud versenyezni az eu.ban!Igaz a jellegtelenséggel sem!Na jó a jellegtelenség javulóban, a minőség viszont romlóban van.
A NÉMET autó az alsóbb osztályokban pedig ma már I L L Ú Z I Ó !!!!

Aki végigolvasta és SZENVEDETT, annak annyit, hogy én is SZENVEDTEM a nyavajgó beszólásokon!!!

uglykid 2009.06.04. 06:24:24

Azért egy GRANDE PUNTO 1790000-ért már meggondolandó!Bár a kisbetűs részeket nem bírtam elolvasni!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.04. 06:51:05

Hehh, persze, vegyek 5 éves Fiatot, amiből se kilátni, se pakolni bele, se elférni...

Inkább maradok a 17 éves dögnél, abba belefér a cuccom,, meg én is, kevesebbet eszik mint egy új Fiat, és elfér a parkolóban is.

ivcsi 2009.06.04. 07:12:15

Végre valami élénkítő program! Nyilván nem az önzetlenség vezérelte,de segít frissíteni az autó parkot az országban! Én Fiat scudoval dolgozom és nagyon-nagyon jó autónak tartom! Semmivel sem rosszabb mint a japó vagy a német autó! Sokan írták,hogy rossz meg ilyen,de előbb vezetni kellene a márka különböző típusait mielőtt véleményt mondanak róla! Arról ne,m is beszélve,hogy design terén csak a francia autók mérhetők az olasz gépekhez! Jó utat!!!!!!

bundilori 2009.06.04. 07:44:55

ezek szerint a fiat is elismeri,h az ok autoik nem tartanak tobbet mind 5 ev. Legalabbis utanna roncs...

Isgyu 2009.06.04. 07:56:06

@LAPoska:
te melyik világban élsz? Ja a nagyapán unokanővérének a rokonától hallottad ugye? :) Nagyon okos vagy és kb 30 évet le vagy maradva, de ne zavarjon :)

mwolf (törölt) 2009.06.04. 08:08:49

A történet nem erről szól. Ez egy álcázott finanszírozási ajánlat-olcsóbb autónak tűnő tárgy,nagyon drágán kihelyezett hitelkonstrukcióval kombinálva. Csak most így hívják.
Ja, "bővebb inf. a kereskedésben". És ott már könnyebben meggyőzhető az ügyfél.
A hivatalos árlistájuk meg köszönő viszonyban sincs a reklámhirdetéseiken szereplőkkel.
Persze a Fiat ettől még lehet jó autó, kár, hogy így lejáratják a végnapjaikat élő forgalmazóik.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.04. 08:12:47

Azt a 180.000ft vagy mennyi támogatást simán visszahúzzák a 96 hónapos futamidő alatt a j(l)úzertől....

msadmin 2009.06.04. 08:25:48

20 éves toyotám van. nem füstöl nem rohad. elindulnék vele bárhová.
mégis szeretnék egy ilyen fiatot.

alfás 2009.06.04. 09:21:06

Nem baj ha rossz, csak jó legyen!
Kibicek, mi van? Üljetek a 2040-ig abban, amiben most, ha már olyan k...a jó!
Hitelt felvenni nem kötelező. Egy lehetőség. Sok a kamat? Te kölcsönadnád a pénzed olyan kamatra, mint a bank 8 évre, egy személyi fénymásolatra? Én nem.
Most láttam a forgalomban egy komplett kőműves brigádot egy Regatta Weekend 1.9 D-ben. 22 éves lehetett. 30 éves korára ez is szét fog hullani...Ezek a Fiatok már csak ilyenek...Ciao!

Avant1 2009.06.04. 09:23:58


3 "élményem" van Fiatokkal:

1. Saját Panda 1985-ből. 1 év alatt a szervízelése 380e(!) forintba került és mentem vele 15e km-t. Kasztnimunka nem is volt az árban, csak mechanika... soha többet. Jó, mondjuk rá, hogy az még a régi éra gyümölcse. OK, tegyük fel, hogy javultak a termékek azóta.

2. Kölcsönzős, vadiúj PuntoII 2005-ben. Bp-Tiszaújváros utak, 130, max 140ig, józan stílusban 10(!) literes fogyasztás. A zajról, a bádog feelingről ne beszéljünk... katasztrófa.
(mostani közel 20 éves nagykocsi fogyasztásom erre: 8-8,5 liter)

3. Fiat Bravo 1,6. unokatesónál. Saját mérés - Budapest: 11 literes fogyasztás, újszerű állapot mellett.
(Ugyanennyit fogyaszt a közel 20 éves nagykocsim Bp-en, másfélszer ekkora benzinmotorral.)

Erre a Bravora 6 évesen új kipuff rendszerre volt szükség (!) mert a régi SZÉTROHADT. A kocsin 8 évesen aláfekvés nélkül is látható érdemi rozsda, index bemattulás. Látszik rajta, hogy elindult a LEJTŐN, amiből nem lehet anyagilag ésszerű módon visszahozni, roncs lesz kb. 12-13 éves korára.

Az eszem megáll ettől a környezetszennyező, gagyi technikától. Egyetértek azzal, aki írta, hogy
"Szerintem sz@r autót gyártani az igazán nagy környezetszennyezés. Illeteve mindenből csak jót kellene csinálni, és vigyázni rá: az lenne igazán környezetbarát."

Ne jöjjünk azzal a lózunggal, hogy az újabb a tisztább, szárazabb érzés, meg kevésbé szennyez, és biztonságosabb.

Az egészről jut eszembe erre, mikor gyerekkoromban egy idősebb nagyfiú "okosan" kifejtette, hogy az új bicikli (ami az adott esetben szovjet gyártmány volt) jobb, mint az 5 éves cseh Favorit. Naná, a kenődő acélból...aki megélte, ismerheti. Hát ez az agymosás szitu tökugyanaz, csak autóban.

lanciabacci 2009.06.04. 10:01:19

Az, hogy a kommentelők olyanok, amilyenek, nem lep meg. A Fiatot szidni baromi sikkes és menő dolog, még akkor is, ha egyébként éppen kinyalja a seggünket.

Azt azonban tényleg nem értem, hogy ha már kitesz egy ilyen sajtóközleményt a TC, akkor miért kelt már a főoldali képalásírással egyből ellenséges hangulatot iránta? Minek alapból manipulálni az amúgy is helyből előítéletes és komplexusos tömeget? Ennyire rosszban vagytok a forgalmazóval? Vagy már nem adnak elég hiénázni valót a sajtóutakon? Vagy mert csak?

Költői a kérdés, valójában nem is érdekel a válasz persze.

Damavend 2009.06.04. 10:02:00

@SilverGhost:
nem beszámíttatják ,jó lenne ha egy szöveget tudnál értelmezni, a kedvezmény akkor is jár,ha nincs beszámítás

Damavend 2009.06.04. 10:05:20

@lanciabacci: Mert a TC mostanában ilyen, kiváncsi vagyok a Csikós meddig fogja bírni kezd kilógni a brigádból(hál'az égnek neki még nincs bulvár stílusa)

gnme 2009.06.04. 10:40:01

@Damavend: én Csikós miatt olvasom a totálkárt. A nyers tényeket szeretem, az ő cikkei ilyennel szolgálnak.
Szerintem a fiat a szidásra talán ráérdemelt. (...)

Csirke72 (törölt) 2009.06.04. 10:43:14

Nevetséges.

Elöször is az, hogy a fiat magyarország 180.000 Ft "kedvezményt" ad egyszerüen szánalmas. 180e Ft = 620 Euro a jelenlegi árfolyamon. A németeknél az ocska rossz fém háztartási hulladékot + 1000 euróért veszik be a kereskedök az autón túl!
Azaz:
Autó:2500
Hulladék:1000
Àllami Támogatás:2500
+ kedvezmény
= kb 6000 Euro azaz 1740.000 Ft!!!
Vannak viszont kereskedök akik pl. a 200-as cdi mercire alapból 10.000 Euró kedvezményt adnak.
Ez egyszerüen felháborító, hogy magyarországon az embereket hülyének nézik!
Jómagam 3 éve vásároltam külföldön 1 használt terepjárot és mielött megnéztem volna élöben a kereskedö telefonon 1500 euro kedvezményt igért ha megnézem. A végén megvettem és most 220.000km megtétele után is kifogástalan.
Amugy 5 éves autó mióta roncs???
1 autó akkor roncs, ha az alkatrész és a javitási költségek az új ugyanolyan típusú autó árát elérik. Elötte minden csak a karbantartás kérdése.

Csirke72 (törölt) 2009.06.04. 10:46:42

@szpiro: Akkora hülyeségeket mondasz mint a huzat!
A kilábalás a bérek emelésével és ez álltal a piac vásárlóerejének fellenditésével müködik.
A németeknél miért nincsen vállság???
Mert van vásárlóerö. Ès miért van vásárlóerö? Mert emberi bérek vannak és nem túlélési bérek!!!

Csirke72 (törölt) 2009.06.04. 10:50:40

@Gyurma73: Ekkora baromságot régen hallottam!
Kérdezz meg 1-2 szervizt. A német a legszarabb autókat gyártja, csak az imiget fizeted meg. Jómagam 40 autóm volt és a leggyengébben a német prémium márkák Merci, BMW, Audi muzsikáltak.
Ami a németautokon jó javítási aránynak számit a magadfajta tudatlanok között, az az amerikai ill. japán autóknál
soha ill. 5x akkora idö ill km után jelentkezik hibának.

Zsoca-M5 2009.06.04. 11:46:02

Sziasztok!

Ez az autófikázás kicsit olyan mint a pártállás, ha valaki szélsőséges azt ICrakétával sem lehet eltéríteni a hitétől, de azért érdemes elolvasni, amit írok. (Szerintem)

Én is azok közé tartozok, akik az olasz autók iránt negatív előítélettel vannak, de az élet úgy hozta (elsősorban anyagiak miatt), hogy jelenleg 2 fiat-om is van. Nem megyek bele pontos adatokba, annyi csak, hogy az egyik egy kombi Marea (2001) a másik egy Punto (1996). Mindkettő ugyanakkor került hozzám (nagyjából 3 éve). A marea már 5x volt szerelőnél, a punto 1x. Érdekes adat, bár azt mondom ebből sem lehet semmit levonni, ugyanis a marea olasz-ból lett behozva Isten tudja mennyi km-el a háta mögött (nyilván vissza volt pörgetve a km óra, hiszen MO-n ez alap), a punto egy magyar tulajtól származik (valószínűleg valós kmóra állással).

Mindezek mellett a bátyám autószerelő (így sokat nem költök szervízre :) ). Ő néhány évvel ezelőttig azt mondta "ha autó akkor csakis japán (elsősorban Toyota)". Ha ma megkérdezem, hogy milyen autót érdemes venni, kb. azt mondja tökmindegy mindegyik xar, így leginkább annyi a lényeg, hogy minnél kevesebb km legyen benne és minnél olcsóbb legyen hozzá az alkarész!

Ettől függetlenül megfelelő számú méréssel és megfelelő statisztikai mutatókkal nyilván ki lehetne mutatni, hogy X típus kicsit jobb, mint Y típus, de úgy gondolom hogy igazából nem a márka/típus az, amiből következtetni lehet a minőségre.

Na, szép napot Mindenkinek!

Frostzozi 2009.06.04. 12:36:32

Sziasztok!!!Sikeresen elolvastam egy-két hozzászólást és hát nem értek sok embert!!!!
Kezdjük azzal hogy bármilyen mai autót,mosógépet,hűtőt vagy bármi mást 3-5 évre gyártják pont azért hogy vegyél újat és legyen munkahelye az embereknek!!!Ha jol emlékszem a Panda 1,49 millió forint és egy 4 éves használt Smart 1,3 millio és az csak kétüléses!!! A Grande Punto meg 1,79 millió forint 2 hónappal ezelőtt meg 2,19 millio volt!!!Ez nálam 400 ezer forint árkülönbség!!! De ha csak 180 ezer forintrol beszélünk az is valami ugy hogy nem kapott állami támogatást az országtól!!!A D Corsa ami Grand Punto alvázra épült az is 2,49 millió forint!!! A környezetvédelemről csak annyit,hogy mult évben is a Fiat lett a "legtisztább" auto!!! A Chryslert meg azért vette meg mert Amerikában egyre elterjednek a japán autok hibrid hajtással és ennek ellenfele tud lenni a Fiat!!!! Az Opleről csak annyit hogy nekem van az is és egy picit sokkalom a 7-8 millio forintot egy kombi H Astráért amikor a Focust megkapom 5 milláért is!
Szerintem gratuláljunk a Fiatnak ,hogy bemeri vállalni!!! Inkább veszek egy Pandát mint egy Suzuki Splasht!!!

Avant1 2009.06.04. 13:57:20

Kicsit sok a felkiáltójel, lassíts.

Idézet:
"Kezdjük azzal hogy bármilyen mai autót,mosógépet,hűtőt vagy bármi mást 3-5 évre gyártják pont azért hogy vegyél újat és legyen munkahelye az embereknek!!!"

Az első fele részben igaz. A második fele súlyos tévedés. Ez nem az új szocializmus, a kényszerfoglalkoztatással. Ez a bolygó újszerű kizsákmányolása. Pont ez a baj, hogy ezt a nézetet emberek milliói tekintik elfogadhatónak, normálisnak, követendőnek. Katalógusadatoknak hisznek, miközben azok a valósággal köszönőviszonyban sincsenek.
Tudtad, hogy egy kis-közepes autó legyártásának környezetszennyezése nagyobb, mint annak 5...7 évi futásteljesítménye által okozott szennyezés? Durva, ugye. Ennek fényében érdemes tudatosan választani. Már ha fontos neked.

Csirke72 (törölt) 2009.06.04. 14:03:20

@Zsoca-M5: Ezt azért nem igx mondanám.
Jómagam kb 40 autóm volt, ezekközül kimagaslóan yok voltak a japán autók, de jelenleg egy 5 éves amerikai terepjáróval járok, amibe 2,5 év alatt 140.000Km-t tettem bele és összesen 80.000 Ft-ot költöttem meghibásodásból eredendö alkatrészre. Inkább azt veszem észre, hogy az európai piac folyamatosan hamis propagandával próbálja károsítani az amerikai vagy olasz autók hirnevét és a német márkákat eröltetve elötérbe helyezni. Ha viszont feketén fehéren megnézünk egy független tengerentuli autó minösítést a németek az utolsó helyeken kullognak.
Mellesleg az álltalam vezetett terepjáró jelenleg is a legkedveltebb autó amerikában.
Németországban pedig 2007 kedvenc középkategóriás terepjáró dijat nyerte.
Utoljára annyit meg említenék, autómata szakszervizek mindig az amerikai autók autómatikáját hozzák fel pozitiv példának ellentétben a némettel, azaz ugy vannak tervezve, hogy ha lehet ki se kelljen szállni az amerikainak egy percre sem azaz atombiztos.Mindemellett egy amcsi autómata váltó max 300.000 Ft javítani, mig 1 audi A4 400.000 Ft-tól indul.

Csirke72 (törölt) 2009.06.04. 14:09:53

@Avant1: Szerintem te még nem vezettél ´jó minöségü autót. Egy 5 éves autónak megfelelö szervizelés mellett semmi baja sem lehet. Mint irtam nekem 5.5 éves a terepjárom 220.000km-el és ujszerü állapotú.
0 olajfogyasztás,0 zörgés,kiváló fogyasztás, autómata vajfinoman vált.
Persze ha egy opelt vagy valamilyen német presztizs gépet veszel 5 év mulva kuka.
Ez álltalános. Amugy ha egy 5 éves autót felujitasz még mindig jóval kedvezöbb mint 1 új hátizsák(Punto) 2Mioért.
Amugy eleve nonszensznek tartom, hogy egy Puto 2x annyiba kerül mint egy yol bejáratott 2004-es Audi A4 TDI.

Frostzozi 2009.06.04. 14:19:53

@Csirke72: Szeretném ezt az Audit felajánlani egy-két barátomnak mert épp ilyet szeretnének venni!!! De csak olyan jöhet szóba ami nem németből lett behozva és normális kilométer van benne a korához képest!!! Az amerikai autok szerintem is faszák csak hát ott a Ford Fusionba is 2,3 literes motor van!!! Persze ott azért távot is meg kell tenni!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.04. 18:08:50

"Amugy eleve nonszensznek tartom, hogy egy Puto 2x annyiba kerül mint egy yol bejáratott 2004-es Audi A4 TDI."
hozzál már légyszi nekem egy millióért egy a4 tdi-t

lacza87 (törölt) 2009.06.04. 20:07:09

@Frostzozi: Alváz egy jó harminc-negyven éve nincs a személyautók alatt (néhány amerika pick-up, terepjáró kivételével) amire te gondolsz az a padlólemez.

ps3peter 2009.06.04. 21:51:52

@Csirke72:
"Ha viszont feketén fehéren megnézünk egy független tengerentuli autó minösítést a németek az utolsó helyeken kullognak."

Jó lenne ha utánanéznél ennek még egyszer mondjuk a jdpower.com-on, mert ekkora hülyeséget nem sürün lehet itt olvasni, pedig nagy a konkurencia...

Kovbandi 2009.06.05. 11:34:42

Ez az egész átverés. El kell adni a raktári autókat, és kész, csak nem azt irják, hogy Fiat modellek 180 000 ft kedvezménnyel, hanem azt a roncsautó maszlagot. Ennyi.
Amugy nem hiszem, hogy annyira rosszak lennének a Fiatok. Azért a mai világban nem ugy müxik, kénytelenek valamilyen szinten megbitható gépeket gyártani.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.05. 16:02:08


Egy baromság az egész.
Csak az tartja jó ötletnek, aki csak a felszínt képes látni.

Egy túlburjánzott iparág utolsó rúgása ez.
Az állandóan istenített "gazdasági növekedés" eredményeképp egy adott dologból mindig többet és többet kell gyártani. Csakhogy egy idő után már nem lehet többet eladni. Ilyenkor jönnek a trükkök, hogy olyan vásárlókat kaparintsanak meg, akik egyébként nem vásároltak volna. Egy darabig ilyen módszerekkel még fent lehet tartani az eladások növekedését, de a recesszió ebben az iparágban elkerülhetetlen.
Ha már az összes erre fogékony ember élt ezzel a roncsautó programmal, utána kiket vesznek célba?
Egyértelmű. A termelést vissza kell venni, ekkora mennyiségű legyártott új autót nem lehet normális körülmények között eladni.

Gyakorlatilag ha a piac telítődik és nem marad olyan ember, akinek ne lenne autója, ha szüksége van rá, onnantól kezdve csak a forgalomból kihullott mennyiséget kell pótolnia a gyártóknak.
Persze növelhetjük úgy is a forgalomból kihulló autók számát, hogy embereket ráveszünk, hogy egyébként még sokáig olcsón és gond nélkül használható autójukat eldobják.
Mindig lesz ilyen barom, aki fogékony erre.
Egy haverom jut eszembe, aki 150e-ért vett takarítógépet (miközben van saját szőnyegtisztítójuk), csak azért, mert ebbe nem kell vegyszer, így ő most SPÓROL ezzel.
Évente 3 használattal mikor költesz el 150e Ft-ot vegyszerre? Nagy üzlet.

Nekem Fiatom van, már több mint 7 éve használom, 250e-ret mentem vele komolyabb gond nélkül. Még ennyit el szeretnék vele menni. Az alkartészköltségek havi átlagban 3-5000Ft-körül alakulnak.

Engem ki vesz rá, hogy ezt lecseréljem?

süti beállítások módosítása