HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A magyar államnak nem kell a csereprogram

2009.03.16. 17:45 :: Winkler Róbert


A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) nemrég dobta be a köztudatba saját megmentési tervét, melyhez a német példa szolgált volna mintául. Németországban 2500 euró állami támogatást adtak azoknak az újautó-vásárlóknak, akik bontásra adták le nyolc évnél idősebb gépkocsijukat. A német eladások ettől úgy bepörögtek, hogy két hónap alatt el is fogyott a pénz, amit erre szántak, viszont a január-februári forgalom nagyobb volt, mint a tavalyi, válság előtti évkezdeté.

Hogy a GME nincs tisztában az elemi sajtóműfajokkal, nem tartozik szorosan a gazdaság témájához, az viszont már igen, hogy a gépjárműimport élénkítése nem hozta lázba sem a Gazdasági, sem pedig a Pénzügyminisztériumot.

Van népszerű szappanopera, mely szerint a férfi fán terem, de pénzügyi szakértők egyetértenek abban, hogy a pénz viszont nem. A márkakereskedői csődhullám közvetlenül vagy áttételesen mindnyájunknak fájni fog, de ahhoz képest, amennyi pénz a magyar államkasszában ma található, nyilvánvalóan túl sok a megmenteni való.

Újautó csereprogram 2009-03-16 15:01 | MGE Március 12-én több félreértelmezhető riport és cikk jelent meg írott és elektronikus sajtóorgánumban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített „Autó Csereprogram”-ról.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített és a gépjárműpiac élénkítését elősegíteni hivatott „Autó Csereprogram”-ról szóló múlt heti hírekben sajnos szerepel valótlan, az olvasót félretájékoztató információ, ugyanakkor kimaradtak belőlük lényeges, a költségvetési bevétel növelésére vonatkozó összefüggések. Így nem felel meg a valóságnak, hogy „A szakmai szervezetek és a kormány tárgyalnak a konkrét lehetőségről”. Az MGE már több fórumon felvetette javaslatát, melyre a Gazdasági tárca részéről elutasító választ kapott, de az ebben a témában legilletékesebb Pénzügyminisztériumtól ez ideig még választ sem kaptunk tárgyalási kezdeményezésünkre. Ismereteink szerint más – az újautó értékesítésben érdekelt - szakmai szervezet sem jutott el a tárgyalási pozícióig, ami természetes is, hiszen a javaslatot kidolgozó és azt részletes számítással alátámasztani tudó MGE nélkül ez nem is vezethetne eredményre,, nem beszélve arról a körülményről, hogy az Egyesület tagvállalatai, illetve a gyártók amelyeket képviselnek, a költségvetéssel azonos összegű támogatást adnának.

Kimaradt a hírből az a nem elhanyagolható tényező, hogy a költségvetési támogatás nemhogy növelné annak hiányát, hanem a többleteladások az ÁFA és regisztrációs adó olyan mértékű bevételi többletét jelentené, ami a hiány csökkenését eredményezné. Akciónk időszerűségét az a tény alátámasztja, hogy a költségvetés által, az év első két hónapjára tervezett regisztrációs adó bevétel alig éri el a tavalyi szint 50 %-át.

Fentieken túlmenően nem ártana, ha a döntéshozók, akik a nyilatkozatok szintjén, a munkahelyek megtartása mellett érvelnek, feltennék maguknak a kérdést, hogy az eladások visszaesése milyen mértékű márkakereskedői csődhullámot okoz és mennyivel növeli a munkanélküliek számát. Ezeket a riasztó kilátásokat csökkenthetné a „Csereprogram” elfogadása!

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr741005770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kch 2009.03.16. 18:00:06

ne viccelj, mi magyarok tuti feltaláljuk a spanyol viaszt! Minek ide jól bevált módszerek. Éljen a rendszer, hajrá elvtársak. Már keresem a sarlókalapács kitűzőt. Vagy most azt sem lehet???

kch 2009.03.16. 18:03:20

de most komolyan! Ma csak 2x találkoztam azzal a szituval, ahol elmagyarázták, hogy mit hogy NEM lehet. Pedig annyira enyszerű. SEMMIT NEM LEHET! MINDENKI MARADJON CSENDBEN OTTHON, ÉS FIZESSE AZ ADÓJÁT!!!!

rising dead 2009.03.16. 18:04:03

Ami máshol működik az Magyarisztánban kerülendő.
A politikusaink felfogása egyszerű:
1. Ha támogatást adsz, netán adókedvezményt az azt jelenti, hogy kevesebbet fizet a polgár.
2. Ha emeled a terheket akkor több pénz folyik be.

1

rising dead 2009.03.16. 18:08:00

Az első az kevesebb mint a második, a végeredmény látható.

A foglalkoztatással kapcsolatos terheket is úgy csökkentették, hogy közben a társasági adót meg egyebeket emelték. Uszkve nem fognak több embert foglalkoztatni a vállalkozások.

Külföldön kipróbáltak egy rakat dolgot, a működőképes ötleteket adoptálni lehetett volna a hazai viszonyokra.

Végülis 15%-ot adózik az a háromszázakárhány senkiházi naplopó.

Az idei autóeladások talán átlépik majd a százezres darabszámot. Vagy nem.

Frankofil 2009.03.16. 18:12:16

Ott lett ez elrontva,hogy hamis infókkal kellett volna ellátni őket.Például a szlovákok 85% szja-t szednek,angliában áfát emelnek,németek,olaszok mindent megtesznek a fogyasztás,belső piac visszafogására.Na ezekután tuti,hogy mindent ellenkezőleg csinálnának!

Moodshooter (törölt) 2009.03.16. 18:13:27

Ne vicceljetek ez a cserakció pont annyit ér, mint a 0 forintos hitel. Belevág az ember és aztán nem tudja majd fizetni. Megint egy mesterséges gazdaságélénkítés, ami ha nem lesz megint ugyanott van az egész.
Ingyen autót mindenkinek nem???? Minek????

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.16. 18:13:47

Eszetlen banda. A magyar autók átlagéletkora néhány éve még valami 12 év volt, most nem tudom mennyi, talán kicsit fiatalodott az állomány.

Senki nem hülye, hogy a 12 éves, mondjuk 500 000-et érő kocsiját leadja a bonóban, ha helyette kap mondjuk 300 kedvezményt az új autóra.

Németország azért más egy kicsit, mert ott 2500 eurót osztogattak, a Dacia meg nem győzött elég autót gyártani, mert vitték, mint a cukrot. Na ja, 10 000 Eurós autó 7500-ért nem is rossz bolt.

Igaz, ott a 12 éves autó is jóval kevesebbet ér, gondolom nem sajnálják annyira a bontóba vinni.

Egyébként nem tudom a kereskedőket annyira sajnálni. Így is nekik kedvez a regadó, még akkor is, ha ők is kötelesek megfizetni.

Ha azt eltörölnék, sokkal kevesebb új autót adnának el. Az utakon meg egyre több a szlovák, német, román, luxemburgi, amerikai rendszámmal közlekedő autó, csak azt nem tudom ,hogy mit kell tenni, ha egy vantaui rendszámú Lexus hátulról beleköki a kocsimat egy nigériaiba?!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.16. 18:17:53

@scheerti:

Ja, még annyit, hogy én nem irigylem senkitől a külföldi rendszámot, aki azzal akar járni, járjon azzal, engem nem zavar.

Majd előbb-utóbb talán belátják, hogy az EU-n belül nem lehet ezt büntetni(ez persze csak az EU-s rendszámra vonatkozik), aztán vagy alább adják az adóterheket, vagy megszűnik a magyar rendszám.

papa33 2009.03.16. 18:49:00

Ha itt is ez megy, itt is el szeretném mondani:
Lehet más ipart is támogatni. Érdekes, nem az autóbeszállítók akarják, hanem a kereskedők, kik túl sokan voltak. Mért is nem lehetett bankkal vásárolni - már hogy én és ne a kereskedés menjen a bakhoz...

Mit tettek a kereskedők? Visszaszállíttatták nyugatra az "olcsón" vett gépeket, most riogatnak hogy drágítanak. Vegsek 300 feletti árfolyamon hozott gépet...
Támogassam?

Káposztakukac 2009.03.16. 18:49:59

ha lenne is ilyen támogatás, úgyis csak abban a formában, hogy regisztrációadókedvezményt vezetnek be. tehát az állam nem ad pénzt, max lemond valamennyiről...
de alapvetően hibás magyarországot németországgal hasonlítgatni. ott valóban megéri az államnak aktívan támogatni az autóipart, mert egyrészt iszonyú sok ember munkahelye függ tőle, másrészt a német autópiac önmagában elég nagy, hogy segítsen a gyártóknak túlvészelni a helyzetet. ezzel szemben a magyar??? magyar munkahelyek akkor vannak biztonságban, ha anagy piacokon fogynak az autók, amikhez itthon gyártanak alkatrészt vagy itt szerelik őket össze. de az, hogy 50 vagy akár 500 fiestával több fogy nálunk, kurvára nincs hatással közvetlenül a fordra. és a kereskedők helyzete...hát, azért ez nem egy olyan nagy humánerőforrást igénylő munka. szerintem egy papírgyár bezárásánál több munkanélküli keletkezik, mint mondjuk ha egy márka kereskedelmi hálózatának a felét kirúgják.

Kifordított kacagány 2009.03.16. 18:53:10

ez az MGE az, amelyik nem akarja, hogy csökkentsék a regadót? mert akkor nem biztos, hogy támogatnám a javaslataikat.

pláne, hogy németeknél sem volt annyira sikeres a dolog, mint ahogy ők azt elképzelték(bár nálunk pozitív lenne az ami náluk negatív volt).

támogatást meg csak abból osztogasson a kormány, amit a nem dolgozó élősködőktől elvesz. ha ilyen lépéseket nem szándékozik tenni, akkor ne költsön semmi alapból is kétes dologra.

Bűvész 2009.03.16. 18:56:55

sheertinek van igaza.
Csak gondoljátok tovább mi lenne Magyarországon,ha ez bevezetnék!
Nyolc éves autót ki fog bontóba adni? Senki!
mondjuk 15 évesben már lehet olyan leharcolt példány amit talán beadnak. Ha valaki olyan autóval jár ami már csak a bontónak kell az valszeg azért tette mert nem futotta jobbra.Most elviszi a bontóba és kap érte 2500 eurót(750.000ft) abból mit fog venni? Újat nem, csak hitellel és csak marha hosszú futamidőre,hogy tudja fizetni.
És máris elértünk a túl finanszirozott ,gazdaságtalan hitelekig ami ezt az egész mizériát kiváltotta.

Kifordított kacagány 2009.03.16. 18:57:33

@scheerti: szólsz egy ukrán behajtónak:)
szerintem egyszerűbb lenne feloszlatni Magyarországot, aztán tartozzon mindenki oda ahova akar:)

kch 2009.03.16. 19:05:27

@Káposztakukac:
Khm...
Itthon mindenki suzukit venne szerintem. Azt hiszem az fogy itthon a legjobban. Mondjuk ha kapna rá a nép 400.000 FT-ot, és továbbra is tartanák a 20%-os akciós ajánlatukat, akkor lehet, hogy ott a gyár környékén visszamenne a munkanélküliség. Tényleg nem tudom, hogy hol van ez a gyár, de ott tuti visszamenne. Sőt! Ahol van az a gyár, abban az országban a beszállítók is jól járnak (mivel a lámpát pl nem a világ másik végéről veszik) és persze a beszállítókkal a beszállítóknál dolgozók is. Ezzel együtt sokkal több embernek lenne munkája, kevesebb munkanélkülit kell fizetni állam bácsinak, több pénze lenne az embereknek, és ezzel egyetemben többet is költenének, mert van munkájuk és pénzük. Így még több suzukit vennének, stb...

Te persze megint elmagyaráztad, hogy mit hogy nem lehet, mert ez az egyszerű...

star77 2009.03.16. 19:13:19

Miért kell ezen csodálkozni?nem értem...
ez magyarország,itt soha nem a logika mentén gondolkoztak a vezetők...
nálunk az a lényeg,hogy meg legyen magyarázva,mit miért nem lehet...v már az sem fontos.

waffen55 2009.03.16. 19:16:07

Elgondolkoztatok már azon, hogy mi lenne ha mi zárnánk el az olajcsapot..........? Ez elég sokat változtatna a helyzeten....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.16. 19:16:43

németországban az eladott klocsik kb fele hazai.
Nálunk hány százaléka hazai 10 %???
ha lenne támogatás az sajnos nem a hazai autóipart lendítené fel.Ez a különbség sajnos.

Kifordított kacagány 2009.03.16. 19:27:15

@kch: bocs, de én még mindig úgy érzem, hogy az én keservesen megkeresett és adóként befizetett jövedelmemből ne azoknak adjanak, akik 10 év hitelre vásárolnak autót.
adjanak a szövőnőknek, a nyomdászoknak és mindazoknak akik dolgozni akarnak és akkor majd azok megveszik az autót a pénzükből.

@Gyurma73: a németeknél is az a legnagyobb probléma, hogy nem a hazai autógyártást lendítette fel. nálunk csak egy újabb lék lenne, amin elcsordogálnának a milliárdok és csak gyorsabban süllyedne tőle a hajó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.16. 19:41:45

@Kifordított kacagány:

Így van, ott is volt valami ilyen környezetvédelmi szabály, hogy csak kisköbcentis, takarékos autókra vonatkozott a dolog, oylat meg a német nem igazán gyárt, max a Polo sorolható oda. De annál meg olcsóbb a Fabia, meg olcsóbb Peugeot, meg szinte minden más a kategóriábjában. A Corsát meg ha jól tudom már nem is szerelik náluk, épp a Corsa összeszerelőüzeme a legnagyobb konkurense a kecskeméti Mercedes gyárnak.

De ebben nem vagyok nagyon képben, csak a német Hiradóban hallottam.

Majd valamelyik TC-s megcáfolja, ha tud valamit.

megint 2009.03.16. 19:52:45

L-el kezdődő ország rendszámával kell járni, ahogy sokan meg is teszik, nem adják ki a tulaj adatait.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.16. 19:55:33

A fiesta is német kis autó .Az alsó közepesekből is van kis köbcentis pl golf tsi

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.16. 20:11:40

vagy akar-e ön több adót fizetni hogy a szomszédja új autót vegyen???
:-))

karlmann 2009.03.16. 20:13:19

Hát egy nyolc éves kocsi, ha nem full fapad felszereltségű, kategóriától függetlenül simán megér egy millert. Ki olyan hülye, hogy odaadja, mondjuk 800-ért ami kb a 2500 ojró. Nálunk kicsit öregebb a járműpark, mint a fricceknél. Ott egy nyolcéves kocsit szarba se néznek. A 2500 ojró kb egy nyolcéves kocsi ára ami a kutyának se kell, így viszont egy az egybe megkapják az értékét és elhozhatnak egy újat. Még egy segédmunkás éves fizetése is több, mint egy kisautó ára, nem csoda, hogy belemennek.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.16. 20:30:05

2500 euroért azért ott elég sok szépet kapni. Múltkor néztem, hogy onnan indulnak a 10-11 éves Subaru Foresterek. Persze azok nem a legjobbak, de 4500 euroért már láttam egész jó tízévest.

Hidd el, ott is van sok régi autó, nagy, Euro nullás motorral. Az nekik évi 1000 euronál is többe kerül, még akkor is, ha alig mozdul a vas.

Azt megéri leadni, mert eladni most csak akkor tudja, ha nagyon jó állapotban van.

Kifordított kacagány 2009.03.16. 20:30:26

@karlmann: ja, szerintem ha ilyen megközelítésből adják a támogatást, egye fene. mennyi is az amennyiért már egy autó nálunk nem cserél gazdát? 5000HUF? annyi támogatást adhatnak

kch 2009.03.16. 20:31:16

@Kifordított kacagány:
A szövőnőnek, aki épp a suzukitól kapja a megrendelést a kárpitra? Vagy közvetetten a suzuki alvállalkozójánál dolgozó?

@Gyurma73:
Isten az atyám, soha nem fordult meg a fejemben, hogy suzukit vegyek, de azért pedálozok ezzel, mert azt legalább nállunk gyártják. Meg zasszem az opel motorokat. Na ezek fognak jobban, mint 10%..

@karlmann:
Speciell az öregebb autókra gondoltam. PL aki 1x év után a régi opel astráját, vagy suzuki stiftjét akarja lecserélni, mint PL közepes rétegű nyugdíjas bácsi, könyvelő néni, vagy épp a sarki fűszeresbolt egyszemélyes flottája...

vincent923 2009.03.16. 20:41:01

Én azt hallottam, hogy ezzel a csere-bere programmal Németországban pont nem a hazai(német) gyártók jártak jól.

Kifordított kacagány 2009.03.16. 20:41:13

@kch: például neki, meg a sok egyéb munkából élő embernek. ők majd megveszik támogatás nélkül is, ha van miből. és akkor majd lesz munkájuk, de abból se autó se munka nem lesz, ha okos módon szétszórják, mint ahogy eddig is tették.
jó lenne már ha végre észrevennéd te is, meg a sok okos is ott a parlamentben, hogy válság akkor nincs, ha a dolgozó ember munkáját honorálják, nem pedig az élősködőkét.
mellesleg ez ami itt van nálunk nem ugyanaz, mint ami a németeknél van, tehát nem ugyanúgy kell megoldani. ott válság van, itt meg szar. amit persze megpróbálnak rákenni a válságra, de attól még szar marad. az elmúlt néhány év munkából élőket kiszipolyozó, élősködőket tenyésztő ténykedését nem lehet megoldani azzal, hogy pénzt osztogatunk autóvásárlásra.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.16. 21:30:41

de hát miért pont ez működne ebben az országban, ahol soha semmi nem működik, ami máshol jól beválik

attól tartok, valamilyen háttérben lévő érdek miatt nem mennek ezek a dolgok

jose007 2009.03.16. 21:32:06

nalunk Szlovakiaban most az allam ad 1500 euro tamogatast annak aki a 10 evnel idosebb autojat ujra csereli (a regit ugye bontoba kell adni), ezt a tamogatast meg az uj autok forgalmazoi is megtoldjak kicsit (pl. a Dacianal az 1500-hoz adnak meg 500-at, ahogy a Skodanal is, de ha jol tudom a Seatnal +1500 euro jar, igy jon ki az akar 3000 euros kedvezmeny.
Szerintem ez jo otlet, szmelyesen ismerek olyat aki most akarta lecserelni regi (Skoda 120) autojat vmi ujabb de hasznalt autora, es most inkabb ujat vesz helyette

Alf (törölt) 2009.03.16. 21:33:44

mondjuk németországban GYÁRTANAK is autókat. és nem más országok cégei...

4x4 2009.03.16. 21:47:55

melyik boltos ne szeretné, ha az ő termékét vásárlókat megtámogatná az állam??? Alapból nonszensz az elgondoloás...Németeknél azért lett volna vmi alapja mert ott tényleg iszonyat sokan az autóiparból és beszállítóikból élnek, viszont ami kevésbé köztudott h rendesen mellélőttek ezzel az akcióval. Elmondták előttem is, de tény h aki több mint 10 éves autóját cseréli le a várható 2500eur miatt, az nagy eséllyel nem németo-ban gyártott új autot fog belőle venni. (olyat viszont az eu miatt nem csinálhattak h csak akkor adnak pénzt, ha német terméket veszel...)

Amúgy meg ami támogatásnak látszik valójában egyáltalán nem az. Ez is csak egy a néphülyítés eszköztárából. Ha MO-on maradunk, mire megveszel egy autot, megfizeted az áfát, regadót. Ergó, ha lenne is ,,támogatás" az azt jelentené, h állambácsi vmennyi adójáról lemond, de nem ám nyíltan, hanem támogatásnak nevezi, h tessék parasztok örüljetek...

Arról meg miért nem beszélünk, h ez a fogyasztási kényszer dolog nagyon visszataszítóvá vált mára. Vagyis mindenkinek muszáj-lenne-vásárolnia h legyen a szomszédnak is munkája...belekerültünk abba az ördögi körbe h mind1 mit veszünk, csak vegyük h menjen a gazdaságnak. Nálunk is eljött az eldobható műszaki cikkek ideje (kíváncsi vagyok a mai elektronikával teletömött kocsik 20-30év múlva hol lesznek). Ha 10éves az autó daráljuk be, ezzel is, meg az új autó gyártásával is munkát teremtünk, hurrá, ez a fő cél. Kicsit visszább lehetne már fogni magunkat, és belegondolni abba, h ez a környezetet h érinti.

Bocs ezért a kitérőért, főleg egy benzinszagú oldalon:), de elkezdhetnénk egy kicsit felelősebben is gondolkodni.

mackokutya 2009.03.16. 21:57:20

Komolyan mondom, hogy néha egyre jobban szégyellem azt hogy magyar vagyok. Az impotens, hataloméhes, dilettáns politikusok, az agyatlan gazdaságpolitika, és az egész elbaszott rendszer. Hihetetlen ,hogy ezt büntetlenül meg lehet tenni egy ország gazdaságával. Én az összes rohadékot aki felelősé tehető ezért az egész helyzetért úgy sittre vágnám, hogy ott rohadna meg. Nézd meg amit jose007 ír. Itt vannak ezek a senkiházi szlovákok(tisztelet a kivételnek, meg a magyaroknak)körberöhögnek minket minden téren. Ott euróval fizetnek, van támogatás az új kocsikra, meg sok egyéb. Mi meg szopjuk a svájci frankos törlesztőket meg reszkető inakkal figyeljük, hogy mikor rúgnak ki a munkahelyünkről. Mindeközben mindenki rajtunk röhög, hogy mekkora balfaszok vagyunk. SZÉGYEN!

nikó 78 2009.03.16. 21:58:25

Az elmúlt években sikerült jól megszedni magukat az autókereskedőknek,a látszatfogyasztásból,és az ebből adódó hitelek után járó jutalékból.Most majd lehet abból élni amit összeharácsoltak ha nem megy, akkor így tetszettek járni

kitcar66 2009.03.16. 22:05:15

Mo-n ezzel a módszerrel nem a helyi autóipar megmentése az elsődleges cél, túl messzire távolodtunk az alapötlettől: egy átlagos, 1,4 benzines, 3milkás új autó Áfa és regadó tartalma kb.800ezer Ft. Ez az az összeg, ami most tömegével nem folyik be állambácsinak a kb. felére csökkent piacon. Ha most adnának 300 támogatást (a másik 300-at a tervezet szerint a kereskedőknek kellenne állni), az így támogatott eladásokból autónként 500ezer pozitívum jelenne meg a közös kasszában. Ez csak a közvetlen bevétel, és akkor még nem beszéltünk a megmaradó kereskedések és alkalmazottaik adójáról, járulékairól. Ja, és a kereskedések kevesebb alkalmazottól válnának meg, akik így nem terhelnék munkanélküli segéllyel az amúgy is üres kasszát. Hogy ezt a támogatást kinek, miért, milyen feltételekkel adják, azt már találják ki az "okosok", ezért fizetjük őket.

4x4 2009.03.16. 22:08:14

megtanulhatnánk már h nincs ingyenebéd. előbb dolgozz meg vmiért utánna legyenek igényeid. nem volt kötelező senkinek hitelből autót venni. lehetett volna használtat is venni, annyiból ami van. Nekem meg az nagyon ellenszenves, h sokan túlvállalják magukat, játszák magukat, mikor meg bajban lesznek az államtól várják a segítséget. És akkor lényegében megint azok szopnak akik csak csendben dolgoztak és spóroltak, mert majd az ő pénzükből megsegítik a bajbajutottakat (ld. lakáshitel).

Mindemellett dilettánsok gyülekezete ami ezt az országot irányítja 20éve!!! Igen 20, mert azokra sem kellene büszkének lenni akik elkezdtek minket kiárusítani, akik elkezdték a lakáshiteleket nyomatni, és a maiakról ne is beszéljünk...ergó mindenki csinálja magának ahogy tudja, és ha szarban van vessen magára, és ne mást hibáztasson!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.16. 22:10:22

Segítse a nullás hitelre autót eladó kereskedőket a halál fasza...

Kapitalista verseny van...

4x4 2009.03.16. 22:12:06

hülyén hangzik, mert mint a nevemből is kitűnik 4x4fan vok, de vhol csak eléri a célját ez a sok adóteher az autokon. Mmint ha a környezetvédelemre gondolunk. Nem is baj h ennyi az adó rajta, így is tul sok embernek lett autoja, mi lenne ha ebből még nagyobbat stb. tudnának venni. Éljen a MÁV:)))))

nick2005 2009.03.16. 22:17:58

Ezek a Gépjármű Importőrök mindig kevernek valamit, de általában össze-vissza beszélnek. Ők nem akarták eltörölni a reg.adót, pedig azt Bajnai Gordon tárgyalásra ajánlotta nekik. Megmagyarázták, hogy azzal nem lenne olcsóbb az autó, mert akkor a gyártó emelné az árat. Most meg jönnek ezzel az ötlettel, ami Magyarországon halott ötlet. Úgy volta terv, hogy a gépjármű importőrök is adnak 300 ezer Ft támogatást, meg az állam is. Most hogy az állam nem ad, adjanak ők, az is növelei majd az eladásokat kicsit. Apám pl. biztos lecserélné majdnem 20 éves kocsiját, ha kapna érte 300 ezret, igaz, hogy csak egy Aveot venne (igaz azt kp-re), de az is valami.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.03.16. 22:25:39

ne legyetek már hülyék, ÁFÁt mindenre fizetsz, tökmindegy mit veszel, ezért nem szabad vele számolni. eladnának évente kb. 20e ilyen kiskocsit, támogatással mondjuk 30ezret, felvesz a jónép egy csomó hitelt, állampapa kifizet 30e db támogatást és "extra bevételként" kb. 10e db regadót (a támogatás kb. = a regadóval) beszed.

plusz alig hat a magyar gazdaságra, hiszen százalékosan nem lendít se az itthoni gyártáson se a beszállításokon.

inkább támogassuk a tejet, az finom, egészséges és röhejesen keveset kap az árából a termelő... ja, és itthoni.

kitcar66 2009.03.16. 22:28:46

@nick2005: Egy tisztességesen felszerelt Aveo 2,4millió. Ebből állambácsié 360ezer regadó + 340ezer Áfa, kereskedőé 60ezer árrés (1 alkalmazott mondjuk félhavi bére). Látom, valaki kezdi érteni. Ja, fenti számokból az is kitűnik, hogy elsősorban nem a kereskedőket segítenénk.

kitcar66 2009.03.16. 22:41:20

@Pályaelhagyó autóversenyző: igazad van, a tej is nagyon fontos, de azzal nem az a baj, hogy nem iszunk eleget belőle, hanem az, hogy nem a magyart vesszük. Az autó viszont most nem fogy, és ezzel horrorisztikus összegektől esik el az állam. És mivel a kiadásaikat választott vezetőink nem hajlandóak csökkenteni (utálom is őket rendesen), a bevételeket kell növelni!

e1 · http://beszoltam.hu 2009.03.16. 23:14:56

Amint azt már feljebb is írta valaki, Szlovákiában bevezették ezt a támogatós baromságot. 1500 euró per koponya 10 éves, vagy annál öregebb autóért és ezt űltalában 500-1500 euró közötti összeggel még megtoldja a márkakereskedés. Viszik is az autókat, mint a cukrot, de tudjátok mi a poén? Nem a szlovák gazdaságnak segítenek, hanem a cseheknek, mert az emberek többsége a jól bevált cseh Škodát veszi. Szóval én szlovák állampolgárként az adómból Csehország gazdaságát támogatom, nem zseniális ötlet? Na húzzanak csak szépen a csába a kedves politikusok akik ezt kitalálták. És persze ki jár jól? Nem az átlagos állampolgár, mert ő a gazdadásgi vállság idején nem tud/mer magának autót venni, hanem az, akinek amúgy is van pénze autóra, a jól/jobban kereső középréteg.

kch 2009.03.16. 23:43:36

@Kifordított kacagány:
Oks, egyetértek, hogy itthon nagy szar van, de könnyörgöm, valahol el kell kezdeni. Legjobb lenne kirobbantani a politikusokat, és havi 10.000 hufért nyomogathatnak majd gombot a bkv (BMV) buszain. Ebben egyet értünk, hogy ez nálunk a legnagyobb probléma okozója. De valahol kezdjük már el!
Könyörgöm!
Csak egy valamit csináljunk meg, hogy elinduljon valami!

@e1:
Nicsak, akkor a szlovákok is nekiláttak. Ezen kívül a németek (2500 Júró), az olaszok (Zasszem 1000 Júró), és mintha a franciáknál is van valami, de ott összekötve a Rönóval meg a Citrommal valahogy.
Valaki tud még valamelyik országról valamit? Mondjuk ha a szlovákoknak megéri, akkor nekünk tuti nem éri meg.

adt 2009.03.16. 23:50:34

Magyarországon nincs hazai autógyártás.A Suzuki és tsai, azok mind külföldi gyártók, tehát igaz hogy foglalkoztatnánk jópár hazai munkást,de ezzel csak a külföldi gyártóknak húznánk hasznot,hisz a profitot ők elviszik.Ezért az én adómból ne is támogassanak senkit sem!Ráadásul,évek óta mesterségesen gerjesztve vannak idehaza a használtautó árak.Ami nálunk 750 ezret ér, az olaszban, németben max 250-300-at.Nem mindegy,idehaza egy 10-12 éves, dízel középkategóriás kocsi néha jóval meghaladja az 1 milliót is nem a 700 ezret.Eleve családos emberként középkategória alatti autóval nem is foglalkoznék, ahhoz meg nagyon kevés lenne mondjuk az 1.4-es motor.Ráadásul hitelt sem szabad most felvenni, és ha még igényelne az ember, akkor sem biztos hogy kapna, és ha kapna nagyon rossz feltételekkel, tehát egyáltalán nincs miről beszélni.Csökkentsék a regadót, új és használtautó esetében, és akkor talán majd a hazai bevételek újfent növekedni fognak, ha mondjuk, most nagyobb arányban lehetne hozni külföldről használt, olcsóbb árfekvésű autókat.Ha meg a szalonokból el kellene bocsátani pár embert, annak meg épp itt az ideje már, hiszen,nem lehetett a végletekig hajszolni a 0%-os önerős baromságokat.Ja kérem, és a hazai autós átlagéletkorról meg nem az átlagpolgár tehet,hanem az állam, és annak gazdasága,hogy itt még nem keresnek annyit az emberek, hogy simán kiköhögjék egy 5-7 milliós középkategóriás autó új árát.Mert mint mondtam, nem mindenkinek jó, a kisautó...

Káposztakukac 2009.03.17. 00:20:00

@kch: tudom, hogy számodra ezt túl komplikált megérteni, van aki az agyát is használja és nem csak idefirkant valamit. utóbbi módszerrel persze nehéz megérteni, hogy miért NEM működik valami. az esztergomi suzuki is javarészt exportra termel. alig több, mint a teljes termelés 10%-a marad itthon. azt a pár ezer autót akarod adómilliárdokkal támogatni? felesleges.

Káposztakukac 2009.03.17. 00:30:25

@scheerti: nagyon tévedsz. nagyon nagyon. semmilyen megszorítások nem voltak, az a lényeg hogy új autó vagy ún. jahreswagen lehet. csak ugye értelemszerűen az 50 ezres bmw-t vásárló egyrészt szarik a 2500 eurora, másrészt ugye csak akkor éri meg ez az egész, ha leadsz egy öreg szar autót, ami kevesebbet ér a piacon, mint 2500 euro. hát nem a merci, audi, bmw tulajdonosok profitáltak a legjobban ebből az egészből...
ellenben a vw meg az opel hatalmas mennyiségű új kisautót tudott eladni. konkrétan a vw évek óta a legtöbb autót adta el februárban, válság ellenére is. szóval nekik nagyon bejött. az eisenachi opel gyárban is alig bírnak elég corsat gyártani. amúgy az a gyár sose volt a kecskeméti merdzsó gyárnak a konkurenciája, csak felkapta a blikk ezt a hírt, a sok hülye meg továbbadta.

kch 2009.03.17. 01:06:01

@Káposztakukac:
Szory, hogy beleugatok, és nem hivatalos adatokkal zaklatlak...
200.000 új szeménygépjármű eladása szokott lenni itthon évente (cca 2005-2006-2007). Ha ennek a felébe (100.000 gépjármű)besegítenénk 300.000 FT-al, akkor az az államnak 30 milliárdba kerülne (10 km autópálya). Viszont így esetleg ebben az évben is összejöhetne 200.000 db eladás, ami gépjárművenként 400.000 FT Áfa, valamint 361.000 FT regadó az államnak. (2,5 millió az autó, és 1200 ccm motorral rendelkezik - suzukival érvelek, pedig mennyire utálom)
Nos matek első:
100.000 eladott autó az 76,1 milliárd bevétel.
200.000 eladott autó az ennek a duplája, 152,2 milliárd, miből kivonjuk az állami támogatást marad 122 milliárd.
Hű ha, megreszkírozom a 150.000 eladott autót 100.000 támogatásával:
114,15 minusz a támogatás ami 30, és marad 84,15 Milliárd a vonal alatt, ami még mindig több, mint csak natúr 100.000 eladott példánynál. Remélem jól számoltam, mert iszonyat sok nulla volt ott. Ha igen, akkor viszont megkérdezem, hogy kinek a pénzén támogatjuk az újautó vásárlást?

kch 2009.03.17. 01:08:18

@kch:
JAJ!!!
Kihagytam a forgalombahelyezés díját!!!
:D

kch 2009.03.17. 01:16:57

@Káposztakukac:
És így végeredményben szerintem megérné bevetni ezt a jó állami kedvezményt, mert
1. ->nyerességes az államnak, bármennyire nem hihető...
2. -> ismerem az autóipart elég jól, és tudom, hogy a suzukinak sok magyar beszállítója (is) van. Amúgy az Opelnek is, és az összes többi nem itthon gyártott autónak is sok magyarországi beszállítója van. Ezért az itthon megrendelt autók biztosítják az itthon élő emberek munkáját is. Esetleg újat teremtenek, vagy túlórával fizetést emelnek.
Én még mindig úgy látom, hogy tudom miről beszélek, igyekszem alátámasztani is, nem csak ugatni. Te ellenérved?

Káposztakukac 2009.03.17. 01:21:11

@kch: nagyon optimista vagy, ha azt hiszed, hogy 300ezer miatt ebben a helyzetben az átlag-magyar egy milliós befektetésre rászánja magát...
sajnos egy helyen nem stimmel a logikád: ki járna jól az állami támogatással? ki járna jól azzal, ha sikerülne idén is kicisvel több autót eladni? na? na??? nem a munkavállaló a beszállítónál, az a pár ezer autó az ő munkahelyét érdemben nem befolyásolja. egyedül a kereskedők profitálnának belőle. mert ugye te is nagyon jól tudod, hogy ezt a támogatást csak azért kérik, mert árat kellene emelniük, és szeretnék, ha valaki lenyelné a növekedést. hidd el, ha bevezetnek egy ilyen támogatási rendszert, az autók ára semmivel sem lesz alacsonyabb, mint most...

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.03.17. 04:41:36

Egyetértek azzal az állásponttal, mi szerint Magyarországnak nincs érdekében támogatni új autó vásárlását.

Bár lassan már az élelmiszerét sem, abból is egyre kevesebb a magyar.

komikus 2009.03.17. 07:40:24

Menni fog ez ,csak kicsit lassan!A kormányzati autók nagy részét már le is cserélték a fiúk.Azt hamarabb kiszámolták,biztos meg is éri az országnak.

s.p. 2009.03.17. 08:04:09

Hozzátartozik az is, hogy a németek a saját autóiparuk megmentésére találták ki ezt. Igaz nem nagyon jött be, mert az emberek nem a hazai autókat veszik, hanem az olcsó Suzuki, Dacia, Hyundai triót. Nálunk meg majd megjelennek az ott levetett "romok". Szóval nem olyan biztos, hogy az adófizetők pénzéből olyan jó ötlet lenne támogatni az amúgy is ügyeskedő kereskedőket. Ennek a válságnak van egy olyan hatása is, hogy csak a valóban értelmes üzletek, üzletemberek maradnak fenn. Aki meg csak állami támogatásból tud vállalkozni, az talán hagyja abba!

The Good Boy 2009.03.17. 09:09:51

ezzel a lépéssel most pont egyetértek! A németeknél, olaszoknál, franciáknál megértem az ilyen akciókat, mivel a hazai munkahelyet próbálják leginkább védeni. Itt akkor lenne reális értelme, ha csak a hazai gyártású autóra vonatkozna (lenne nagy interpeláció hegyek brüsszelben megint a csúnya eu ellenes magyarok miatt). Azzal tényleg valamilyen szinten segitenék a munkahelyek megtartását, de azzal, hogy pl. 1000 új dácsiját el tudjon adni a baumgartnercsikibegegablini, azt nem támogatom. Föleg az én adómból. A kintlévő hitelösszegnek legalább 10 %-a amúgy is a kereskedők zsebébe vándorolt,mert pofátlanul nagy jutalákot kaptak a hitelkihelyezésre, úgyhogy ne sirjanak, eddig volt kánaán, most lehet a kereskedőknek is nadrágszíjat meghúzni. A sarki kisboltost, meg kisvállalkozót, meg a nép egyszerű adófizetőjét miért nem támogatják. Fent valaki irta, és igaza van: ha az ingyenélő bodzatermelők segélyezésére szánt pénzből akarják nepperéket támogatni, akkor talán egyetértek, de az is határeset.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.03.17. 10:16:50

leford;tom ezt az roncstámgatós dolog egy más, kicsit extrémebb példára. A gazdasági vállság miatt visszaestek a repülőgéprendelések, sokkal kevesebb magánrepülőlet rendelnek az emberek. Ezért javaslom, hogy az állam adjon támogatást az új repülőeladások után!
Most érdekel, hogy mennyire tetszene ez nektek, ha a ti adótokból mások olcsóbban vehetnének repülőt.

S2000 2009.03.17. 10:36:56

Az MGE-nek azért kellene lobbizni, hogy a regadó és az üzemanyag adóterhe csökkenjen.

Ha bizonyos termékek eladásáról van szó, akkor meg inkább a hazai termelésű mezőgazdasági termékeket kellene támogatni. Az valóban magyar munkahelyeket őrizne meg.

Opelfan 2009.03.17. 11:00:30

e1, ezt teljesen rosszul látod, a felhozott példád ahogy fogalmaztál meglehetősen extrém, és nem lehet átültetni az autózásra. Itt arról van szó, hogy ha segítene az állam felpezsdíteni a gazdaságot és nem csak megszorításokat hozna akkor több cég tudna életben maradni a bevételek által, a bevételt elköti itthon vagy beruház, aminek köszönhetően új munkahelyeket képes teremteni.
Nem lehet ennyire feketén-fehéren nézni azt hogy mások adójából kapnánk a támogatást... több az eladott autó az új autónak magasabb az adója is mint a csotrogánynak, szóval ez tutira megtérülne, a kocsik után befizetett áfáról ne is beszéljünk, de még lehetne sorolni, hogy miből térülne meg a ráfordítás ugyanis az autósokat ezer és ezer helyről sanyargatják.

klacus 2009.03.17. 11:21:43

Muhah, ma rendeltem meg a kocsimat. Semmi esély arra hogy MAGYARORSZÁGON MAGYAR EMBEREKNEK valamit az állam visszaosszon.

LAntos alapítványra volt 3 milliárd, hogy basszák meg!

klacus 2009.03.17. 11:26:08

Opelfan 2009.03.17. 11:00:30

tök jól látod. A németek is az így befolyt áfa egy részét osztják vissza. Hogy mi a haszon?

1. banki hitelek felpezsdítése
2. több ezer munkahely a kereskedelemben.
3. nem kevés munkahely a beszállítóknál.

(pl a Dacia eladásai a németeknél megtízszereződött, múlt hónapban)

Lehetne burkoltan a Suzukira szabni, meg az Opelre. Mert ez érinti a magyart, ahogy ugye ezt teszi mindenki más is, csak kusban. Ennyi kell és semmi más... meg pár majom odabentre, mert ezek még azok szellemi színvonalát sem ütik meg.

Opelfan 2009.03.17. 11:57:15

@klacus:
Hát igen, külföldön jobban csinálják mint itthon, de itthon nem is mernek belevágni semmibe mert jövőre választás...
Nagy és neves közgazdászok szerint nem csak a Bokros féle sanyargatás lehet alkalmas arra, hogy megmentsék az országot, hiszen ha belegondolunk az nem szól másról mint az elvonásokról, kevesebb pénze lesz a lakosságnak kevesebbet fog tudni visszaforgatni a gazdaságba (azaz nem tud vásárolni annyit).

Egyébként rendkívül érdekesen jár el a magyar állam a pénz osztogatással, (nem politizálok, ezzel senki ne vádoljon meg!), van egy ismerősöm aki cigány, nem dolgozott soha életében, a 8 osztályt estin végezte el, ő kapott a hódmezővásárhelyi cigánytelepen egy lakást. Persze minden odavalósi cigány tudta hogy ez átmeneti állapot mert kifogja sajátítani az önkormányzat azokat a lakásokat. Kb egy hete ez megtörtént és az ismerősöm kapott egy normális lakást +360.000 Ft-ot. Kérdezem én mire föl? Mert cigány? vagy mert kell a szavazata? Én diplomás vagyok de anyáméknál élek mert nincs annyi pénzem, hogy vegyek külön lakást de nekem nem segít senki. Csak a panaszkodás megy hogy nincs pénz nincs pénz... hát persze hogy nincs pénz semmire ha rossz helyre teszik, és még itt valaki meg mer szólalni, hogy rossz dolog lenne az adóból segíteni a normális embereket hogy autóhoz jussanak? Ugyan kérem!
Bocsánat hogy ilyen hosszú lére eresztettem a mondanivalóm.

Káposztakukac 2009.03.17. 12:16:42

@s.p.: ismételten mondom, ez nem igaz! az abwrackprämie a német autógyártóknak évek óta a legjobb eladási eredményeket produkálta. 100ezerszámra viszik az emberek a fiestakat, polokat, corsakat, stb.

nemertekhozza 2009.03.17. 12:17:12

Tipikus magyar hozzaallas: ne legyen ilyen tamogatas, mert ugyis a kereskedoe lesz a haszon! Es ha tamogatas nelkul veszel autot, akkor vajon kie lesz a haszon?? A tied? Az allame? Vagy ugyanugy a kereskedoe, meg a banke? "Az en adombol ne tamogassak, hogy mas autohoz jusson!" Megint a tipikus magyar mentalitas: az nem erdekel, hogy nekem ez jo vagy rossz, de a szomszednak semmikeppen se legyen jo! Gondolom, akik ezt a tamogatas fajtat tamadjak, azok ugyanigy tiltakoznak pl a panelprogram ellen is, ahol a mas lakasat ujitjak fel az o adojabol! Vagy ha en nyugaton lakom, akkor nehogy epitsenek keletre autopalyat, mert az en adombol ne tamogassak a keletiek kozlekedeset! Es meg sorolhatnam...

nemertekhozza 2009.03.17. 12:23:24

@adt: nem igazan ertelek! A tamogatast elutasitod, mert szerinted a gyarto/kereskedo lefolozi a profitot es elviszi az orszagbol, igy a gazdasag nem jarna jol vele, ezzel szemben azt mondod, hogy jo lenne a regadot csokkenteni, mert akkor lehetne olcson autot hozni kulfoldrol. Amit nem ertek, hogy vajon utobbi esetben vajh mennyire jarna jol a gazdasag, ha mindenki kulfoldrol hozna be az olcso hasznaltautot, es ezzel a hazai ujauto kereskedelem mellett a hazai hasznaltauto kereskedelem is bedolne?

nemertekhozza 2009.03.17. 12:26:16

Egyebkent en is utalom a regadot, en is kulfoldrol akartam hasznaltautot behozni, de a jelenlegi euroarfolyam a kinezett kocsi korabbi arat gyenge masfel millioval megdobta, ugyhogy egyelore nem veszek autot es kesz! Ezt a tamogatast sem vennem igenybe, ettol fuggetlenul szerintem jo otlet!
Ami problema lenne vele, hogy ebbol is mutyizasok egesz hada szarmazna!

Bűvész 2009.03.17. 12:49:44

Kedves Winkler Róbert úr!
Hallgattam ma reggel a Klub rádiót.
Ugye jól érzem,hogy pont az ellenkezőjét mondta ott,mint amit ide leírt?

Opelfan 2009.03.17. 13:27:51

@nemertekhozza:
Szerintem kevés ember van aki elmenne külföldre kocsiért még akkor is ha drasztikusan csökkentenék a regadót. A nepperek lennének az elsők akik mennének kocsiért és mondjuk egy 1,2 millás Astra esetében kevesebbet kellene fizetni mondjuk 2-300.000-rel. Nekem ez pl már megérné, hogy ne menjek külföldre + ne kelljen hadakozni a bürokráciával, így biztosan nem dőlnének be a használtautó kereskedések, egyébként van egy pár ami bedőlhetne nyugodtan, mert a legtöbb arra utazik, hogy átverjék az embert... legalább 3000 kocsit néztem meg mióta autót akarok venni és nem mertem belevágni egyikbe sem mert vagy túlzottan drága vagy szarrá volt törve és ki van pofozva. Tavaly nyáron voltam Pécsen a vásártéren... amennyi kocsi volt ott az nem semmi, de azt mondhatom, hogy 10%-a nem volt törve de azoknak nagyon megkérték az árát, azt is mondhatom, hogy irreálisan drágák voltak. Szóval szerintem az ilyen kereskedések nyugodtan csődbe mehetnek.

nemertekhozza 2009.03.17. 13:43:03

@Opelfan: Rosszul fogalmaztam! A hasznaltauto kereskedelemnel en elsosorban azokra a maganszemelyekre gondoltam, akik eladni akarjak az autojukat, de a kis regado miatti kulfoldi hasznaltdomping miatt nem tudnak, vagy csak nagyon nagyot bukva rajtuk! Abban egyetertunk, hogy jo lenne, ha a csalo nepperek eltunnenek a piacrol, de pont azert nem fognak, mert sok ember nem akarja/tudja sajat maga intezni az autovasarlast (a felkutatastol a behozatalon at a forgalomba helyezesig). Btw szerintem a nepperek kintrol is nagytetelben hozzak a fostalicska tort gepeket, mert azokon meg nagyobbat kaszalhatnak.

gyurrmurr 2009.03.17. 15:21:52

Remélem senki nem gondolja komolyan, hogy a mi adóforintjainkból kellene megmenteni nyugateurópai autógyárakat. Tegyék rendbe maguknak. A mi iparunkat úgy is lerombolták, hogy mindent tőlük vásároljunk. Ezért nincs gazdasági növekedés.Nem pedig azért mert lusták vagyunk és nem dolgozunk.Nincs hol és nincs mit termelni. Ez persze nem publikus. Túlságosan UNIÓ ellenes lenne.

dextercapo 2009.03.17. 16:10:44

ha mondjuk az allam lemondana az egyedulalloan neveteseges merteku regisztracios ado egy reszerol , az jelentosen javitana a forgalmat - de ez nekunk nem kell .
elore a huszoneves atlageletkoru autopark fele .
(nagy) arccal a vasut (hult helye) fele .
az afa , regado , eredetisegvizsgalat , rendszam , muszaki lehuzsacsomag osszegenek _csokkentese_ NEM "tamogatas" . koszonjuk emese .
kifolyik a kezuk kozul lassan az auto is mint a dvd , cd , pendrive piac is .

dextercapo 2009.03.17. 16:22:43

@e1: tetszene .
nezzuk a peldat . csak has szamokkal
egy repulo kerul szaz forintba .
forgalomba allitas mondjuk husz forint adot termel az allamnak .
ezert most nem veszek repulot . neked megmarad az adoforintod es orulsz amig be nem dol az allam , a forintod erteke a beka segge ala esik es ehen nem doglesz .
ha az allam a huszasat lecsokkentene tizre , akkor vennek repulot - te es a tobbi csoka aki az allamra var kapna tiz forintot , amit az elozo esetben nem kaptal . az ugyintezes soran tiz embernek adtam munkat , tankolok amihez benzin kell majd , azon afa es jovedeki ado stb . evente teljesitmenyadot fizetek , kotelezo biztositast (ami urasan eltartja a biztositokat) gumit , muszaki vizsgat , zoldkartyat stb .
de nem veszek repulot , nehogy a te segelyezesedre koltsek . dogolj csak ehen mert a szomszed tehene mar csak ilyen .
nemtudom te mit szolnak hozza ha a te nehezen megkeresett , adozott jovedelmedbol ocsmanyirodai droidok , korrupt politikusok (bar ez szoismetles) es roma felarkoztatasi programok mennenek ? nehogymar . a magyar harom testor jelmondata :
egy egyert - senki semmihez nem ert .

dextercapo 2009.03.17. 16:33:07

mielott meggyanusitananak vagy testuregekre kiterjedo motozas lenne : nem ellenzem az ocsmanyirodasokat , politikusokat es a romakat vagy ezek barmilyen kombinaciojat - csak tudom hogy az autosok az allam fejostehenei - rendeteg adot nyulnak tolunk es rengeteg szolgaltatast tartunk eletben .

toncsi64 2009.03.17. 17:10:06

Sajátos, de nem olvastam arról, hogy az elmúlt két év rekord eladásaiból származó extraprofitból "visszaakcióztak" volna valamit a "szegény" autókereskedők.
Tele van a tököm azzal, hogy ha dübörög az üzlet kussolunk, ha bedől oldja meg az állam.
Anno az elején ment a giliszta, nagy kamatot adott a Baumag, a Cini hitelezői is megkapták az uzsorakamatot, stb. Akkor nem hőbörgött senki, hogy sok a haszon kell e belőle valakinek. Aztán pukkant a lufi és irány tüntetni az állami megoldásért. Lószart

Amúgy be kellene már látni, hogy a "leselejtezésre szánt" autók tulajainak nem 3-600 ezer hiányzik az új autóhoz. Ha így lenne, szerintem már rég meglépték volna a cserét. A század baromsága volt anno a kétütemű csere támogatása akkor amikor a támogatásnál kevesebb pénzből megoldható lett volna (ha jól emlékszem) valami 800-as olasz négyütemű beépítése. Persze akkor csak az autó tulaja járt volna jól, AZ MEG NEM ELÉG.
Bocsi a hosszért

Petersson 2009.03.17. 17:52:02


A hírekben hallható volt,hogy az Opel a csőd felé rohan és sűrgős állami segítségre van szüksége,dacára a csereakció sikerének.
Az is hír volt,hogy a német kereskedők és a szlovák vásárlók is Magyarországon vásárolják az új autókat,köszönhetően a forint gyengélkedésének és a baromi nagy felhalmozott készletnek,ami megint az importőrök kapzsiságát mutatja,mert tavaly 240 Ft-s Eurónál bevásároltak,arra játszva,hogy majd úgy sem lesz sokáig olyan erős a forint és akkor majd azon is plusz haszon lesz! Tehát nem a termelés pörög ezerrel,hanem a "nepperkedés" és abból csak páran élnek jól. Valamelyik határ menti autókereskedő elmondta,hogy a vásárlók 90%-a külföldi.

Sajnos Magyarország exportorientált és erősen függ a külföldi kereslettől.Tehát amíg a a megrendelők talpra nem állnak,addig nem sok esély van a hazai gazdasági teljesítmény fellendülésére.Még akkor sem,ha állami támogatással 10-20 ezerrel több autót sikerül eladni,mert az csak nagyon minimálisan befolyásolná a hazai Termelést!
Véleményem szerint irreálisan sok a kereskedő van ezen a piacon.A válság majd ezen a téren is megtisztulást hozhat.Maradjon a tisztességes,ügyfélbarát kereskedő!

dextercapo 2009.03.17. 19:14:50

@Petersson: zsir . akkor ezek szerint az 50%-os teljesitmenyunk alapvetoen a forint gyengulesenek koszonheto , belfoldre szinte alig adtak el autot.
duborog a gazdasag .

toncsi64 2009.03.17. 20:01:22

@dextercapo:

Az nem fordulhat elő, hogy az elöző évek eladási mutatói voltak irreálisak ? Mondjuk a 0 Ft-os , csúsztatott törlesztős, unokád majd kifizeti konstrukciós hiteleknek (is) "köszönhetően" ? Mert ha így van akkor lehet, hogy a jelenlegi állapot a reális...

T-boy (törölt) 2009.03.17. 20:53:13

A kereskedők nagy mértékben felelősek
több 10.000 ember eladósodásáért!
A készpénzes vevőket utálják,minden
akciós ár csak HITELRE vásárlás esetén
érvényes!/igaz a reklámokban csak kisbetű/

Nem gondolom,hogy pont őket kéne
segíteni..

Spurikutya 2009.03.17. 21:39:22

A húszéves Skodám még mindig többet ér szerintem mint bármelyik mai csotrogány, semmi pénzért nem cserélném le. Hol lesznek a mai autók húsz év múlva? Szerintem egyszerűen maguktól lebomlanak :)

2009.03.17. 22:44:26

@T-boy:

egyet értek veled. egyék meg amit főztek.

2009.03.17. 22:47:25

mondjuk, mi meg megisszuk a levét... :)

dextercapo 2009.03.18. 01:29:39

@toncsi64: szerintem nem . ha az elozo evek eladasi mutatoi irrealisak lettek volna , akkor a magyar autopark atlageletkora nagyon jo lenne . nem az .

toncsi64 2009.03.18. 06:51:34

@dextercapo:

Szerintem meg ha létezik szám, hogy az eladott autókból mennyi lett végül "banki visszavett", azt levonva az összesből, a kapott szám lenne a valós eladás. Ahhoz kellene viszonyítani a jelenlegi helyzetet. Nem mondom, hogy nem lenne romlás, de mindenképpen valóságosabb lenne a kép.

Másrészt az "irrealitást" nem mint a számokkal való vitatkozást gondoltam, hanem a valós fizetőképes kereslethez képest. Az átlagéletkor javulása pedig mindenképpen egy hoszabb folyamat, hiszen nagyon mélyről indultunk és első körben is inkább a használt importot részesítettük előnyben.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.03.18. 10:04:06

@dextercapo: akkor sem tartom korrektnek, hogy az állam egy luxuscikket (igen az autó az egy magánszemélynek) szponzoráljon az én adómból. Nem vitatom, hogy segít egy kicsit a gazdaságnak, de ez nem egészséges.
És hogy visszatérjek még a repülős példára. Ha volna itt középeurópában valamilyen repülőgépipar, akkor ugyanazok a dolgok volnának érvényesek, mint az autóiparra. Sok munkahelyet érinte, mert azoknak is vannak beszálítósi, stb., de miért az én adómból legyen támogatva egy magánszektor? Ez így nem kóser.
Vagy mondjak még jobb példát. Támogassuk a dohánytermékeket, elvégre az segít a stressz ellen. Ezután 10 cigiből 1-et az állam fizet! A cigarettagyárak nem csuknak be, lesz foglalkoztatás, segítünk a mezőgazdasági iparnak is, mert kell a dohány, ráadásul több adó is fog befolyni, mert megnövekszik a kereslet, és végső soron profitál belőle a gyógyszeripar is, mert több tüdőrákos beteg lesz, akiket gyógyítani kell majd.

nemertekhozza 2009.03.18. 10:50:08

@e1: A te gondolkodasod szerint akkor mindenfele tamogatast el kell torolni? Ne legyen gazar, lakashitel, panelprogram? Sot, csaladi potlek, munkanelkuli segely, stb? Vegulis ez mind a te adodbol megy es masokat tamogatnak belole!

A 0 forintos hiteleket pedig kar felroni a kereskedoknek. Azert, mert van (volt) egy ilyen tipusu hiteltermek, meg nem (volt) kotelezo azt igenybe venni! Ez kb olyan, hogy azert, mert a boltban van 10 ezer fele termek meg nem veszek mindegyikbol (hiaba mondjak, hogy most elvihetem ingyen, es utana havonta fizethetem reszletekben), hanem csak abbol, amire penzem es szuksegem van. Ez a sajat dontesem, nem pedig az elado mondja meg, hogy "marpedig te ezt a termeket megveszed"! Aki olyan hulye volt, hogy ezt a konstrukciot valasztotta, az magara vessen, ne a kereskedo hasznat irigyelje!

toncsi64 2009.03.18. 15:17:32

@nemertekhozza:

Bocsáss meg, igazad van, nem kell a kereskedő hasznát irigyelni. De azért azt ne várja el, hogy azt neki államilag garantálják, elősegítsék. Mert bár tény, hogy az állam is profitálna belőle (ez sok minden másra is igaz amit szintén nem lépnek meg), azért mégiscsak a kereskedő van nagyobb kakiban ha nem megy az üzlet. A vendéglátósok is sz@rban vannak, mégsem támogatjuk mondjuk az ebédeket egy forinttal sem.

dextercapo 2009.03.18. 16:06:35

@e1: rendben . ne tamogasssak . de nem is akarjak tamogatni , csak csokkenteni azt a terhet amit lenyulnak rola . ket lehetoseg van : megdoglik az egesz es magaval rant egy csomo egyeb teruletet is vagy nem tamogatjuk , csak kevesbe brutalisan nyuljuk le par evig (mert igen , nalunk van a legmagasabb regado , teljesitmenyado kb az egesz regioban)

szoval nezzuk a kovetkezo peldat :
teged holnap kirugnak , mert a TB-d es adod ketszerannyi mint egy szlovak munkavallalonak es ot egy szlovak cegben foglalkoztatva ott adozik es igy szep az elet .
mit tegyunk ?
csokkentsuk a te adodat , igy megmarad a munkahelyed , csak fele annyit kaszalunk rajtad mint eddig - de nem kell munkanelkuli segelyt fizetni - igy meg mindig netto befizeto maradsz vagy mondjuk azt (bar nem igaz) hogy az en adombol ne tamogassanak mar teged ?

igy ertheto hogy miert lehetne megtenni gond nelkul ?

nemertekhozza 2009.03.19. 08:59:53

@toncsi64: "A vendéglátósok is sz@rban vannak, mégsem támogatjuk mondjuk az ebédeket egy forinttal sem."

Mar hogyne tamogatnak! Erre valo az etkezesi utalvany. Jo is, hogy felhoztad ezt a temat, mert kivalo parhuzam vonhato ekozott es az autovasarlas tamogatasa kozott: az allam lemond egy bizonyos merteku bevetelerol (az utalvany ugyebar adomentes), cserebe meghatarozza, hogy a kapott kedvezmenyt mire fordithatod: kajat vehetsz belole. Ezzel egeszen kozvetlenul tamogatja az allam a vendeglatosokat (az allam haszna indirekt keletkezik, no a vendeglatos forgalma, ergo tobbet adozik), van is nagy felhaborodas a reszukrol, hogy az utalvanyt jovore meg akarjak adoztatni!

dextercapo 2009.03.19. 20:04:14

@nemertekhozza:
hat igen . a fizetesedet megmondhatjak hogy mire koltsd .
a szocialis segelyt nem :
beol.hu/bekes/kozelet/ombudsman-az-atmeneti-segelyrol-arra-koltik-amire-akarjak-207804
vicces egy vilag ez .
süti beállítások módosítása