HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

„Megálmodták, összerakták, értenek hozzá”

2012.10.16. 18:16 :: Rézmányi Balázs

mge-1.jpg

A mai napon sajtótájékoztató keretében indította el átfogó kampányát a márkaszervizek előnyösebb megítélése érdekében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Ennek központi eleme az egyesület, és az akcióban résztvevők által közösen indított weboldal, az ertunkhozza.hu, mely a márkaszervizek, független szervizek és a feketén működő műhelyek közti különbségekre hívja fel a figyelmet, illetve ad iránymutatást a megfelelő szervizeltetés és karbantartás fontosságáról.

mge (2 of 1).jpg

Erdélyi Péter, az MGE elnökének elmondása szerint a kampány több hónapig fog tartani, és a tervek szerint a már meglévő tizenhat márka nem végleges, hanem további gyártók is csatlakozni fognak. Az MGE sajtóközleményét alább olvashatják.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete legtöbb tagvállalata összefogott a márkaszervizek valós értékeinek bemutatására

„Megálmodták, összerakták, értenek hozzá”

 

Tizenegy MGE tagvállalat (16 márka képviseletében) úgy gondolta, hogy a 2009. évben bekövetkezett piaci összeomlás és négy év új gépjármű értékesítésének alacsony volumene, valamint a vásárlóerő csökkenésének következtében jelentősen visszaesett márkaszerviz forgalom miatt szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy végre valós értékek kerüljenek a köztudatba a gépjármű javítói szakmával kapcsolatban, és végre minden közlekedő megértse, hogy nem csak mozgásszabadságot jelent az autózás, hanem súlyos üzemeltetői felelősséget is.

Helyre kell tenni azt a tévhitet, hogy a márkaszervizek minden esetben drágán és a független szervizeknél nem jobb minőségben dolgoznak. Meg kell változtatni azt a tévhitet is, hogy az illegális, olcsó szervizekben történt javítás után az autó korának és futásteljesítményének megfelelő állapotban van, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeknek mindenben megfelel. Ahhoz, hogy az autóval minden szempontból biztonságosan lehessen az utakon közlekedni a nélkül, hogy a bent ülőket és a többi közlekedőt veszélyeztetnénk, olyan szervizben kell javíttatni, amely rendelkezik képzett szakemberrel, megfelelő javítási technológiával, diagnosztikai és beállító műszerekkel és frissített javítási software-el és gyári, vagy igazoltan azzal egyenértékű alkatrészekkel.

Sajnálatos, hogy a márkaszervizekből kiesett munka nem a legális független szervizek felé áramlott első sorban, hanem a dinamikusan fejlődő fekete javítókat részesítette előnyben. Tudatában vagyunk annak, hogy minden legális javítónak helye van a piacon, azonban a feketegazdaságban működő, kétes alkatrész beszerzési forrásokra alapuló, bért, járulékot és adót nem fizető, a környezetre és a közlekedés biztonságára fittyet hányó „vállalkozóknak” nem lehet helyük ebben az ágazatban sem.

Célunk az, hogy bemutassuk azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós számára. 

A márkaszervizek gyárilag rögzített normaidőkkel, azaz óradíj korláttal, gyári szerszámokkal, műszerekkel, naprakészen frissített software-ekkel, a gyár által kiképzett szerelőkkel olyan javítási minőséget garantálnak, amely a gépkocsi korának és futásteljesítményének megfelelő eredeti állapot helyreállítását jelenti. A részletes számla egyben az elvégzett munka és a beépített alkatrészek garanciáját is megtestesíti. A gyári javítási technológia és alkatrészek garantálják, hogy a gépjármű a közlekedésben biztonsággal vehet részt és a benne ülők, illetve az útvonalon érintett többi közlekedő nem kell, hogy osztozzon annak a kétezer embernek a sorsában, akik Európa útjain évente műszaki hiba miatt halnak meg, vagy annak a 128 ezer embernek a sorsában, akik kórházba kerülnek e miatt.

Egy működő és hatékony gazdaságban nem kell megmagyarázni, hogy miért a legális gazdaság az, ahol a kereskedelemnek és szolgáltatásnak folynia kell.  A gépjárművet üzemeltetőknek, vezetőknek nem csupán szabad mozgási lehetőséget biztosít az autó, de kötelezettséget is ró rájuk. Az üzemeltető felel gépjárműve műszaki állapotáért, biztonsági berendezéseinek működéséért a mellett, hogy a vonatkozó, és a gépjármű teljes életútjára hatályos jogszabályokat is be kell tartania. A javításról kapott számla az üzemeltető, tulajdonos garanciája pénzügyi és jogi szempontból egyaránt. 

Amikor valaki gépjárművet vásárol, konkrét elképzelése van arról, hogy miért az adott teljesítményű, méretű, márkájú autót választotta. A javításokat követően ez az igény változatlan marad, aminek teljesülését a márkaszerviz tudja egyértelműen garantálni.

Az autóban, amit vezetünk szeretteink, kollégáink, barátaink, ismerőseink ülnek. Az ő biztonságuk a legfontosabb. Meggyőződésünk, és ezt nemzetközi kutatási eredmények is igazolják, hogy ezt a biztonságot a márkaszervizekben végzett javítás garantálja legjobban.

A gyár megálmodta és összerakta az autókat, a márkaszervizeket pedig kiképezte és minden tudással, eszközzel ellátta, hogy értsenek hozzá.

További információval, készséggel rendelkezésre állok.

 

Erdélyi Péter

*********

Ugye Ön sem akar közéjük kerülni!

 

Az Európai Unió területén, az utakon minden évben mintegy 2000 ember szenved halálos balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt. Az Európai Unió területén, az utakon minden évben mintegy 128 000 ember szenved súlyos személyi sérüléssel járó balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt. Magyarországon (azonos arányt figyelembe véve), az utakon minden évben mintegy 70 ember szenved halálos balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt.

Magyarországon (azonos arányt figyelembe véve), az utakon mintegy 5000 ember szenved súlyos személyi sérüléssel járó balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt.

 

Ugye Ön sem akar közéjük kerülni!

 

Ha a balesetet műszaki hiba okozta, akkor a balesetet okozó jármű vezetője az elsődlegesen felelős,akár büntető jogilag is. Ha Ön ezt a felelősséget nem akarja magára húzni, akkor gépjárművét, különösen annak világítási rendszerét, futóművét, fék- és kormány rendszerét mindig olyan műhelyben javíttassa, amely biztosan rendelkezik a megfelelő szakmai tudással, szerszámokkal, műszerekkel és alkatrészforrással, az elvégzett munkáról és a beépített alkatrészekről részletes számlát ad. Ez az egyetlen dokumentum, amely kihúzhatja Önt a bajból, amelybe került. Ön, mint a gépjármű üzemeltetője, tulajdonosa, vezetője felelősséggel tartozik azért, hogy a járműve a biztonságos közlekedésre alkalmas legyen minden közúton töltött pillanatban. Ezt a felelősségét megszüntetni nem tudja, de a saját biztonságát szolgálja, ha részletes számlán tudja igazolni az elvégzett javítási munkákat. Őrizze meg számláit!

A javítási munkák elvégzésére keresse fel a jármű márkájának megfelelő márkaszervizt. Ha független szervizbe viszi járművét, előtte győződjön meg róla, hogy az adott javító rendelkezik a javítás elvégzéséhez szükséges műszerekkel, szerszámokkal, és szakmai tudással.

 

Mindig kérjen olyan számlát gépjárműve szervizéről, javításáról, amelyen a

beépített alkatrészek és az elvégzett munkák világosan láthatók.

 

A számla = garancia = biztonság.

 

Ne mondjon le róla!

73 komment

Címkék: mge

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr1004852004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ps3peter 2012.10.16. 19:50:03

Addig igaz az egész, hogy számlával javíttatni összességében szép és jó dolog. Csak ne jöjjenek - és föleg ne ök - azzal a dumával, hogy mennyire értenek hozzá, mert ebböl egy hang se igaz. Böven van alapja a magyarországi márkaszervizekröl kialakult negatív image-nek:
1. még az anyám kínját is felszámolják, pedig közelében sem jártak, mert a felszámolt cucc kell a haver vagy ismerös autójába, netalán profitként (tapasztalat)
2. nagyon sok esetben borzasztóan sötétek az általuk forgalmazott autóhoz, a céges intraneten található segédletet meg nem értik, mert külföldiül van (tapasztalat)
3. a dolgozóikat nem igazán akarják normálisan megfizetni, ennek megfelelöen pelyhedzö állú tizenévesek a legtapasztaltabb munkatársak, aki már tud is valamit az jobban megél a "szabadpiacon"
3. az óradíjuk meg még reális is lenne, de nem a fentiek tükrében
Érdekes módon ugyanezek a dolgok külföldön nem így müködnek, itt még nem csalódtam soha...

ps3peter 2012.10.16. 19:51:21

@ps3peter: hopp, a második 3-as az 4-es pont:)

varaferi 2012.10.16. 19:52:24

A haver műhelyében is van garancia,biztonság meg pláne.A márkaszervizekben nem is a gyári előírásokkal voltak/vannak problémák, hanem elsősorban az ott foglalkoztatott "szerelők" szaktudásával(tisztelet a kevés kivételnek),hozzáállásával. Amúgy megértem a szerelőket is...kis pénz kis foci.Haver is márkaszervizes volt,de maszekba "feketén" többszörösét keresi.Ez az egész alapja.

Nigger bácsi 2012.10.16. 20:13:18

rizsa.. rizsa.. rizsa... Kedves márkaszervizesek.. Nem kell felszámolni az árvák könnyét is, és akkor nem lesz okotok panaszkodni..
Pl: Toyota Corolla 1997-2000 köztiek... Igazi faék egyszerűségű szerkezetek... Lássuk csak:
Motorolaj (10W40) és olajszűrő csere, karbantartási munkadíj + 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE
1.3 i
18 700 Ft
1.6 i
19 300 Ft
Ehhez képest számlával, mindennel együtt egy márkafüggetlen, és nem fapados, nem sufni szervizben ez eddig nekem max 12E-be fájt asistance nélkül, és minden eddig szervíz hibamentes volt....... Tetemes különbség, ha átlagos bérből és fizetésből kell megélni...

atesz77 2012.10.16. 20:57:08

Duma-duma-duma.... Nem viszik az új autót,így meg kellene élni valamiből? A kuncsaftokat szépen elriasztottátok.
Soha de soha feléjük sem nézek többet,megcsinálom a kocsit magam. Ha nagyobb a gond,akkor meg megyek a "fekete" szerelőhöz.Ha esetleg valami nem klappol a javítás után,biztosan nem küld el az anyámba ,mint egy márkaszervíz... Mert ő szeretné ha visszamennék a következő problémámmal,meg hozzá küldeném a szomszédot is.
Adót és járulékot nem fizető "fekete" szervízest szeretem,mert annak a be nem fizetett adó+járuléknak egy része az én zsebemben marad. Meg van tépázva a magyar zseb eléggé.

Tomchy 2012.10.16. 21:00:54

Amíg érdekeltebbek a magasabb árrésű, ám sokszor felesleges alkatrészcserében, addig nem tudom, miről beszélünk. Miért mindíg "fusizókról" hallom, hogy utánajárnak 1-1 problémának, és sokszor filléres javításokkal mentenek meg néhány 100ezres számláktól...

nagyiWRX 2012.10.16. 21:01:05

Ott volt például a Leit..d VW szerviz az örstől nem messze, elvették tőlük a vw licenszet mert az unixos kocsik folyamatosan jártak hozzájuk valószinű egy gyári alkatrészt se épitettek be amiből volt utángyártottba kapható.Most japán márkával probálkoznak ja és 120 ezret keres ott egy szerelő valószinű nem csinál valami pluszt mondjuk olajból.
De a porsche pestnél is dolgozik ismerősöm ott is megvannak a trükkök persze hogy ráirnak mást is és hazaviszi eladja máik szervizbe......

nagyiWRX 2012.10.16. 21:12:00

@Tomchy:
A volt fönököm igy járt az X3-as bmw vel, kiolvastuk gyári bmw műszerrel a program nevét nemtudom de csak németnyelvűbe létezik , hibakód az osztómű meghibásodása volt mechanikus hiba többet nem tudott megállapitani arra emlékszem az osztóműt megrecsegtette majd hibakód.
Mondom a hülye fönökömnek vegyük le az ossztóművet nem nagy dolog sőt belülröl is egyszerű szerkezet egy 6 lemezes olajbanfutó kuplung van benne amit egy léptetőmotor feszit egymásnak egy machanikán keresztűl.
Nem ő beviszi a budapest motorshoz mert az bmw szerviz stb, mindegy mondták nekik 1 nap átvizsgálják és majd kiderül mi a baja ha léptetőmotor akkor kb 180 ezer forint, ha osztómű csere akkor 800 ezer kb.
1 nap múlva hivták hogy sajnos osztóművet kell cserélni, oké kicseréltették.
Viszont a régit ott tartották mert hogy csere darab stb mindegy kideritette a fönököm hogy az visszajár el is hozta majd szétszedtük a mühelybe semmit nem láttunk a belsejébe teljesen jól nézett ki, majd szétszedtem a léptetőmotort ami peremezve van összerakva nehogy javitani tudd, hát ott is volt a hiba mert a kis villanymotor egy csigahajtáson keresztül hajt egy MŰANYAG fogaskereket amiről ledarált vagy 4 fogat, nesze neked 800ezer forintért osztómű csere, és még le is akarták nyúlni a jó osztóművet.....márkaszerviz mi? Van egy pár szerelő haverom akik pár évet dolgoztak márkaszervizbe pl: ford solymár hát onnan is meséltek dolgokat.....

pzsolesz 2012.10.16. 21:28:19

Én Mitsu szervizben kértem ajánlatot olaj+szűrők cseréjére. Kapásból a boltban 5000 Ft-ért (bruttó!) kapható gázolaj szűrőt 9800+ÁFA-ért akarták adni. Mindegy, gondoltam az tényleg biztos gyári... De mikor felírták az árajánlatra, hogy 4 liter olaj (5,5 kell a kocsiba), akkor otthagytam őket. Szégyen gyalázat, hogy a saját márkájú autójukról nem tudják, hogy mennyi olaj való bele.

Ugyanebben a szervizben kérdeztem, hogy miért csinálja azt a kocsi, hogy bezáráskor sokat villog az index lámpa (és napok óta egyre többet), nem tudták megmondani. Hát gondoltam biztos a nyitás-zárással van összefüggésben, kicseréltettem az elemet a kulcsban egy órásnál (600 Ft), és láss csodát, jó lett.

Hát ennyit a márka szervizről, fogalmuk sincs róla, hogy az autójuk mikor, mit, miért csinál!

DrSzoke 2012.10.16. 21:41:53

Azt tartom nevetsegesnek,hogy tisztesseges ar es munka helyett ilyen nyilatkozatokkal akarnak munkat szerezni.Nem igy kene.Sok-sok eve a szakmaban vagyok,egyszer 1 markaszerviz megprobalt elcsabitani,a fizetesi ajanlatot hallva sirva menekultem el.Keves kiveteltol eltekintve ennyiert nem fognak tisztesseges szakembert talalni,akkor meg rinyalni sem kene.

2012.10.16. 21:56:47

:DDD

majd ha az 5w-30as olaj literje nem 3x(!) annyiba fog kerülni a márkaszervizben (és minden más is, de egy mechanikus alkatrészre még rá lehet húzni, hogy más a vw logós contitech szíj, mint a sima contitech szíj - azért az olajnál már mindenképp megmosolyogtató a többszörös felár), mint a mezei kisker ára, akkor lesz miről beszélni.
mert az ember még kifizetné a nagyobb óradíjat (én pl. kifizetném, ha az ár/érték arányban tükrözné is azt, amit kapok), de mivel minden másra is pofátlan árakat kalkulálnak, nincs miről beszélni.

roller1 2012.10.16. 22:00:33

@nagyiWRX: ford solymárról én még csak jót hallottam, ellentétben más ford szervizekkel, pl. váci út...na ott ment igazán a szemét lehúzás
mi volt a solymári tapasztalat...? érdekelne

Vortex 2012.10.16. 22:07:54

Amíg egy pollenszűrő cserére ezernéhányszáz Ft-ot számláznak, addig nincs miről beszélni. Ha nagyon béna vagy, kb 4 percig tart... (Peugeot 206).

Vortex 2012.10.16. 22:10:38

"Amíg egy pollenszűrő cserére ezernéhányszáz Ft-ot számláznak, addig nincs miről beszélni. Ha nagyon béna vagy, kb 4 percig tart... (Peugeot 206). "

Mármint a munkadíj ezer-akárhányszáz.

gss 2012.10.16. 22:21:48

előbb kellett volna vakarózni
pár oldal rizsával nem fogják ledolgozni a hírnevüket,amit összehoztak sokévi kemény munkával

eszkütyü 2012.10.16. 23:01:55

Hát, kedves MGE-s urak, a fenti komment oszlop magáért beszél. El kéne gondolkozni.

CBF 2012.10.16. 23:14:08

@eszkütyü: és itt azért megfordulnak olyanok is, akik már fogtak a kezükben csapágyat, szóval stílusosan szólva: no comment :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.10.16. 23:31:34

A FIAT szervízben olyan a raktárkészlet nyilvántartó programja, hogy az importőrtől (már drágább, mint a sarki boltban) érkező alkatrészek árához minimum nettó 30 százalékot hozzácsap, de vannak olyan alkatrészek amihez akár 50-60-at is. Az, hogy olajból minimum 2 literrel több szerepel a számlán, mint ami elvileg szükséges, még magyarázható, de például az, hogy miképpen cseréltek légszűrőt a kocsi megemelése nélkül (FIAT barchetta) és vajon hogyan sikerült pollenszűrőt cserélni úgy, hogy a klímában sohasem volt pollenszűrő. Lényegében sohasem jött ki jobban a szervízből, mint ahogyan bement.

szuledenes 2012.10.17. 00:10:20

A nyugati országok kereseti viszonyaihoz képest egy magyar középosztályi autótulajdonosnak a márkaszerviz rendszeres látogatása akkora terhet jelent,mintha Németországban Ferrarit tartana és azt hordaná karbantartásra.Az évi 70 magyar halott és 5000 súlyos sebesült említése kiváló lélektani fogás,ezentúl az autótulajdonosok inkább kétszeres árat fizetnek egy olajcseréért a márkaszervizben,nehogy valahol útközben otthagyják a fogukat...

_csanesz 2012.10.17. 00:36:30

Na igen!
1. Jó lenne megérteni, hogy MIÉRT is "fél" majdnem mindenki a márkaszerviztől. (Bár biztosan tudják)
2. Mondják ki a nagy duma elején. Sokat loptunk, most már nem fogunk, mert... és olyan garanciákat adjanak, hogy tényleg elgondolkozzon az ember...
3. Valahogy én 1 olyan halálos balesetre sem emlékszem se hallomásból, se a sajtóból, ahol személyautó műszaki problémájából lett volna haláleset.

V úr 2012.10.17. 05:50:01

mintha a tények részleges elferdítésével lennének gondok ??
aki 30éve dolgozok (feketén )nem érthet az autóhoz ?!!!
vigyázz ha nem náluk hagyod a pénzed meghalsz megsérülsz ,szabadon választott.........későn ébredtek és a mutyizás miatt ide jutottak az 50%árrés kevés volt nekik még többet szeretnének 100%is kevés képzés semmi .ez van
inkább az utak minőségét kellene forszírozni nem azt az ürüléket amit itt ráerőltetnének az ember fiára

Bali01 2012.10.17. 06:49:10

ez az ember netto hülye.Bocs,bruttó,hisz a számlától lesz biztonságosabb a család élete..:)
Hogy az én szervizem hetekre előre tele van,az övék meg pang,nyilván a hozzá-nemértést definiálja :)
Szerelni és javítani kell,nem alkatrészeket cserélgetni,100.e forintokért a gyári technológia szinte csak erről szól.

Ja,hogy nincs pénz fizetni a csilli-csarnokokra felvett hiteleiteket...tetszettek volna előre gondolkodni.Nekem elég a négy beálló,nem kell tizenötös hangár.

mmjr 2012.10.17. 07:07:29

Ezt a kamu dumát!
Gyakorlatilag az összes jó szakember eljött már a márkaszervizekből, mivel nem adtak nekik fizetést. A tisztelt tulajdonosok amíg ment a szekér, lapátolták ki a pénzt a cégből, most hogy baj van, kellene egy kis invesztíció azt már sajnálják rááldozni.

Szánalmas propaganda!

2012.10.17. 07:25:47

Mardjunk csak egy egyszerű olajcserénél.
Márkaszervíz:
Az autót nem láthatom, max. kamerán néhány percenként. Az olajat vagy cserélik, vagy nem, vagy gyárira vagy nem. Tanulók dolgoznak felügyelet nélkül, a csavarokat beszaggatják, fejeket elnyírják. Jó, ha egyáltalán mindegyik visszakerül. A számlán persze minden rajta lesz, segédanyagoktól a kézmosóig, tételenként egy vagyonért.
Maszek:
Az autónál ott vagyok, megmutatja, azt tesz bele amit akarok, vagy viszek. Végig ellenőriz grátisz mindent és megmutogatja lámpával az aknából. Mindent letöröl, megtisztít. 20 éve ilyen típusokra specializálódott, ért hozzá, vannak szerszámai és trükkök amivel mindent megtud csinálni és nem feltétlenül cserélgetve kiszűrni egy hibát. Végeredmény egy olcsóbb számla és láttam, hogy miért.

Tisztelet a kivételnek ez esetben is, de ha valaki talál egy jó maszek specialistát, akkor azzal mindenképp jól jár ő, a kocsi és ezzel a családja is!

citrix 2012.10.17. 07:27:17

A márkaszervizeknek az ügyfél felé érvényesíteni kellene a beszerzési kedvezményüket,valamint az óradíjra kerülő 27%-os áfát el kellene felejteni.A "sufni" szervizekben szó sincs 27% áfáról,erről azt hiszem nem nehéz meggyőződni.Eleve a szolgáltató ágazatokban egy legfeljebb 10%-os áfát kellene kiharcolni a kormánynál,ezen százalék felett már versenyképtelenek lesznek a "fekete cégekkel" szemben.

Jinza 2012.10.17. 07:30:40

klasszikus félelmekre ható es statisztikákkal operalo propaganda duma.vlszleg egy politikus kommunikacios tanacsadója rakta össze.a haver szerelő felhivhato akar ejszaka is hogy mi a baj meg emberibb mint a droid markasok.nem megy az üzlet kell a duma...

Rizsszem 2012.10.17. 08:00:11

A márkaszervizek mára biztosan jobban működnek, mint 5-6 évvel ezelőtt.
Vették az emberek az új kocsikat, amiket be kellett hordani a márkaszervizbe. Különben nem lesz rá garancia!! Ha 10-ből ketten már nem vitték az autót vissza, akkor sem volt gond, jött másik 4 balek.
Nagyon sokan - köztük én is - ráfizettek erre.
Mostanra kevés a garanciális autó. Az embereknek kenyérre kell az a kevéske pénz amit megkeresnek. Így nincs forgalmuk.
De elszúrták nagyon a szervizek! A kisgyerek ha megégeti a kályhával a kezét, akkor még egyszer nem megy oda! Mi emberek így működünk!

Poita not Peter! 2012.10.17. 08:02:22

Az a baj, hogy Magyarországon egy szalon-szervíz megtérülését 7-10 évre tervezik míg ez a mocskos Nyugaton 20-40 év. Az egész el lett cseszve azzal, hogy senki sem hülye befektetni egy szervízbe évi 10% haszonért ha tőzsdézgetve 15-20%-ot is megkereshet. Apám is elvitte a 206-ost márkaszervízbe műszakira, mindjárt megkínálták egy 100+ÁFÁ-s számlával, első kerékcsapágyakat kellett cserélni, mondta, hogy köszöni de nem kérné. Maszeknál 45-ből megvolt, szerinted kért számlát??

onager73 2012.10.17. 08:43:19

Bementem egy vw szervizbe, hogy a T4 viszkó kuplungban kell-e cserélni a folyadékot és ha igen milyen időközönként? Nos nem tudtak segíteni. Gőzük sem volt róla. Márkaszerviz.

karlmann 2012.10.17. 08:48:11

Az a baj ezzel, hogy az emberek bizalmát nagyon nehéz visszaszerezni, ráadásul az elmúlt két évtizedben kitermelődött egy jelentős autószerelő réteg, akik ténylegesen elveszik a kuncsaftokat. Ők ugyanis értenek hozzá, már rég nem feketén dolgoznak, cserébe olcsóbbak a márkaszerviznél. Na itt a gond. Mert velük nehéz versenyezni, nem a feketén dolgozó szerelőkkel. A márkaszervizekben meg aranyáron dolgoznak 18-20 éves srácok minimális szakértelemmel. De ha van köztük egy-két értelmesebb, rátermett srác az nagyon hamar kilép és saját magának fog dolgozni, vagy elviszi, valamelyik normális kis cég.

Hurri Kán 2012.10.17. 09:06:13

Van mit mosdatni a szerecsenen, az biztos...

ifrance 2012.10.17. 09:10:57

vw szervizekben nekem is vannak tapasztalataim (céges autó révén). nem túl jók. valahogy még sosem sikerült 95k alá kihozniuk egy olajcserét. nem is értem, hogy egy átlag keresetű ember hogy tudja azt kifizetni. eddig se toyotáéknál (kollégámnak az van), se opeléknél (anyóséknak meg az) nem hallottam ilyen horror árakat egy sima olajcserére. vagy ha cégként megyünk oda, akkor beütik az 1,5-ös szorzót?

lerhmann 2012.10.17. 10:07:49

Nekem is vannak ilyen százezres szervizszámlás emlékeim a merci szervizekről! A Suzuki márkaszervizekkel is volt problémám. Volt egy Grand Vitarám és az első időktől egy olyan problémám vele, hogy hosszabb állás után elindult ugyan a motor, de néhány másodperc után leállt és (míg rá nem jöttem az okára) csak hosszú indítózás után sikerül beindítani! Az történt ugyanis, hogy az üzemanyag visszafolyt a tankba és a nagynyomású szivattyú (common rail) falsot szívott míg újból oda nem ért az üzemanyag. Minden szerviznél felírták a munkalapra de soha nem sikerült megoldaniuk. Elvittem 6 éves korában egy ún. "fekete" szerelőhöz és lám-lám megtalálta a hibát! Eddíg szenvedtem vele. Egyébként pitiáner hiba volt, egy műanyag idom ami csöveket köt össze az üzemanyagellátó rendszerben el volt repedve, néhány forintos alkatrészcserével megoldódott a több éves gondom, hát ennyit a márkaszervizekről!

gigabursch 2012.10.17. 10:10:04

Szerintem aki új kocsit vesz, vagy kőkazdag, vagy balek.

6 és fél év, 130000 km,és még minden költségemmel nem tartok ott, mint egy új kocsi áránál.
S akkor még jönnek az adalékok,hogy újra casco kell, meg drágább minden egyéb költsége.

Ennek a kiszámításához nemhogy egyetemi diploma nem kell, de még 8 általános is sok.

Kockáspapír és ceruza...

Amíg ugyanazt az utángyártott lámpatestet a FIAT SPQR 74eFt-ért forgalmazza, amit a Lavinában 14.700 Ft-ért meg tudtam venni,és kényelmesen egy nap alatt megvoltam vele (profiknak 1,5 óra - max), addig ne nézzenek hülyének.
És még sorolhatnám...
Gyári katalizátor 140.000
utángyártott 120.000
Univerzális 27.000

ZK - tökéletes...

Bilok 2012.10.17. 10:11:00

Szóval fizessünk inkább többet kevesebbért. És ez még a jobbik eset, rosszabb esetben a semmiért fizessünk k. sokat (el se végzett munkák, soha ki nem cserélt alkatrészek, stb.). Kösz, de inkább nem. Nekem szerencsém van, olyan szerelőkhöz tudom vinni a kocsit, akik értenek hozzá, korrektek és olcsók. Ha a márkaszerviz ingyen javítana, akkor se biztos, hogy lecserélném őket.

SwedishRunner 2012.10.17. 10:23:49

Szenvednek a majmok! Én meg szerelem magamnak!

snowboard 2012.10.17. 10:26:45

Magáért beszél, hogy eddig egy vélemény sincs a márkaszervíz mellett. Az én kedvencem még mindig a nívópálca beszerelési díj 2000Ft.

Hiába sírtok, éhenhaltok! Spóroltatok volna amikor átvertétek a népet!

metalex 2012.10.17. 10:39:23

@ifrance: Sajnos a mai napig tartják a munkaóra-egységben( AW) történő számlázást, mert így van a normakönyvben. Az emberi oldallal nem foglalkoztak, amíg elég új és garanciális autót lehetett eladni, kötelező szervízzel. A céges autóra meg "jár" a másfeles szorzó, mint az autósportban a turbóra...... Tudták, hogy nem merik a cégek megkockáztatni a garancia elvesztését.
Most fordult a kocka, természetesen már csak akkor, amikor a márkaszervíz renoméja =zero, és a hiteles szervízek is kikoptak a konkurencia sorából. Csak nehogy késő legyen.

Dilismaci 2012.10.17. 10:41:34

Úgy létszik mindenki egy véleményen van.
Csak egy kis extra: Skoda-csoport Nyiregyháza.
Reklamálnak hogy kicseréltem a pollenszűrőt (3 perc az Octaviában) és az autó dobja a garit.
Elérakom a júzermanuált,a kicserélhető cuccok között hoppá,ott a szűrő.Semmi baj,mondom viszem máshová a vasat,elveszem a sz.könyvet,meggondolja magát.
Olajcsere megvan,aztán gondtalan kilométerek.A következő cserekor otthon van kicserélve az olaj,autómágus haverral,nafta le,szűrő le,káromkodik mint a kocsis.Kérdem mi a baj?Bazze ezen az autón még egyszer nem cseréltek olajszűrőt.Darabokban törik ki a belseje a szűrőnek.15000 kilométer alatt nem lesz ilyen.Akkor intettem be nekik.Pici odafigyeléssel sok ügyfelet vissza lehetne csalogatni...de nekik nem kell...sorry ez van

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.17. 11:09:29

Az idén a félmilliót közelíti a szoftvereim költsége, jövőre még több lesz. Ez persze erkölcsi kérdés is, de általában egy feketén működő műhelyben ezekből megveszik a feltört verziókat. Nem fizetnek iparűzési adót, járulékokat, tehát a legálisan működő szervizek jelentős versenyhátrányban szenvednek. Ebben egyetértek.

A márkaszervizek fő gondja, hogy szinte nulla az újautó eladás. Az üvegpakotát, meg a recepciós kislányt továbbra is fizetni kell. A Csiki Begénél dolgoztam, amikor csődbe ment (zárójelben: minden dolgozót kifizetett az utolsó fillérig)

Viszont ne hülyézzük le az összes márkaszervizt csípőből, minden a hozzáadott emberi értéktől függ. Szerencsés esetben a gyári hátteret szorgalmas, fejlődni akaró szakemberek használják.

Viszont az butaság, hogy ezt bárkire is rá tudják kényszeríteni. A kókler a márkaszervizben, és azon kívül is kókler. Az autók amiket javítok, 70 százalékban márkaszervizből jöttek, gyakran párszázezer forint ráköltés után. A legnagyobb baj, hogy a vezetőség nem szakmai, hanem menedzser jellegű.

nem mondom meg 2012.10.17. 13:29:47

Új és jó ablaktörlők kicserélése hasznát, szakadt szarra. Alig használt fékbetétek kicserélése kopott szarra, ami a kötelező szerviz után 500 m-en belül eltört. Pótkerék ellopása a csomagtartó aljából. Kifizetett, de ki nem cserélt vezérműszíj. Kifizetett és el nem végzett olaj- és szűrőcsere. Csapvízzel utántöltött ablakmosó. A legolcsóbb, legrosszabb minőségű alkatrészek gyárikén való tálalása és kiszámlázása. Soroljam még a tapasztalatokat? Egész egyszerűen nem vagyok hajlandó a vezérképviselet által előírt, 8000 Ft/m2 árú járólapot finanszírozni. Tojok rá, hogy milyen RAL színkódú a falak festése. BAROMSÁG! Az Opel-ban legyen sárga-fehér, a VW-ban kék-fehér, stb. Az árnyalata nem érdekel. Meg az sem, hogy milyen szürke vagy bézs a járólap. Nem akarom kifizetni azt, hogy valami idióta a központból előírja, hogy tréninget kell tartani arról, hogyan kell eladni egy autót, mikor 20 éve csinálja az a nyomorult értékesítő.

etwas kultur muss sein 2012.10.17. 13:38:34

Bekaphatják a középső lábamat tövig! Az olajcserét elvégzem magam és amit tudok, magam megjavítom az autón, amit meg nem, azt a sarki szaki megcsinálja. Ő nem fog (annyira) lehúzni, és nem fog rámtukmálni olyan alkatrészcserét, ami nem is indokolt. Cserébe legközelebb is hozzá fogom vinni a kocsit. Ennyi.

Akinek van pénze 3x áron olajat cserélni, az vigye márkaszervizbe. Ha szerencséje van, még az olajszűrőt is lecserélik, nem csak kiszámlázzák, ha meg extra mázlija van, akkor nem tuskó gazdaságos szart töltenek bele a gyári előírt helyett.

Nehezen tanul a magyar, de úgy látszik ebben az egy dologban talán megjön az eszünk.

Kiflitzsömlével 2012.10.17. 13:59:08

@nagyiWRX:

mi bajod van a muanyag fogaskerekkel? bizonyos esetekben kopasallobb, mint az acel. Felvilagositanalak, hogy sokfele muanyag letezik am....

Peremezett leptetomotor: persze, hogy szerelhetetlen, de igy legalabb sikerul megsporolni 2 csavar arat. Na es ez a leptetomotor nem csak az x3-asban fordul elo....

Beszeljunk a ford solymarrol inkabb, hogy mas ne fusson kelepcebe. A szemet/lehuzos/lopos kereskedo/markaszerviz megerdemli, hogy az ugyfelek elpartoljanak tole.

@szuledenes:

"Az évi 70 magyar halott és 5000 súlyos sebesült említése kiváló lélektani fogás"
- szerintem ez hazugsag.

Gyerekek, ne kerjetek szamlat, ne tomjetek a politikusok, a bankarok (koltsegvetes eteti az MNB-t is) es a segelyesek zsebet! Szemelyszerint akar 40% afat is fizetnek, ha tudnam, hogy az az egeszsegugyre, oktatasra forditodik !!!

Es meg valami:
Ha valaki azt hinne, hogy Nyugat-Europaban kulonb a helyzet, megsugom: TEVED!
Manapsag mar olyan bonyolultak az autok, hogy a par evente kijovo uj modellt betanulni szinte keptelenseg.

nagyiWRX 2012.10.17. 14:25:09

@Kiflitzsömlével:
Nem a műanyag fogaskerékkel van bajom , nyilván ugy tervezték hogy azért el tudjanak adni egy pár léptetőmotort is, NEM az a baj hanem hogy azt mondta a szerviz hogy az egész osztóművet cserélni kell , pedig előző nap megmondták ha csak a motor a szar akkor kb 180 ezer a javitás, ennyi bepróbálkoztak.....és sikerült is mert a válasz a javitás után annyi volt a szervizvezetőtől hogy nekik ezt irta ki a program.....

MetallicA 2012.10.17. 15:13:57

Hogy, ne csak a szidás legyen itt, mondok egy Suzuki példát. 2000-es évjáratú Suzuki swift volt az alany. El volt rohadva a hűtő alatti keresztmerevítő. Kíváncsiságból bementem Suzuki óbudához és a magánszerelőmhöz, hogy ki mennyiért csinálja. Magánszerelőm utángyártottat tudott volna hozni 12000-től felfele, Suzukinál 7600Ft a gyári és még adtak volna 15% kedvezményt az árból. A szerelés suzukinál 10+áfa, magánnál 12+áfa.
Másik példám Suzuki márkaszervíz érden. Elosztófedélnél kellett cseréltetni tömítést 3000Ft cakk pak fa nélkül + 6000 FT üzemanyagszűrőcsere anyaggal együtt. Ja és mindent előttem csinált a szerelő. Persze nem azt mondom, hogy hú de olcsók, de az alkatrészek raktáron voltak mind, nem kellett utánnajárnom, időt fecsérelnem rá és 1-2 órán belül kész volt az autó.

MetallicA 2012.10.17. 15:16:24

Hogy, ne csak a szidás legyen itt, mondok egy Suzuki példát. 2000-es évjáratú Suzuki swift volt az alany. El volt rohadva a hűtő alatti keresztmerevítő. Kíváncsiságból bementem Suzuki óbudához és a magánszerelőmhöz, hogy ki mennyiért csinálja. Magánszerelőm utángyártottat tudott volna hozni 12000-től felfele, Suzukinál 7600Ft a gyári és még adtak volna 15% kedvezményt az árból. A szerelés suzukinál 10+áfa, magánnál 12+áfa.
Másik példám Suzuki márkaszerviz Érden. Elosztófedélnél kellett cseréltetni tömítést 3000Ft cakk pak fa nélkül + 6000 FT üzemanyag-szűrőcsere anyaggal együtt. Ja és mindent előttem csinált a szerelő. Persze nem azt mondom, hogy hú de olcsók, de az alkatrészek raktáron voltak mind, nem kellett utánajárnom, időt fecsérelnem rá és 1-2 órán belül kész volt az autó. Ha az összképet nézem, akkor nem volt drága. Persze a műszaki + olajcsere 10000Ft-tal tuti drágább lett volna, de az előbb említett szerelések nekem megfeleltek árban.

Jinza 2012.10.17. 15:28:57

Nem sokan jutnak el odáig tömegesen (mint mi),hogy fel és ráébredjenek arra, hogy a Multi jellegénél fogva mindig csak a több és több haszonban,exponenciálisan növekvő fejlődében hisz.Ennek érdekében ott kúr át és meg ahol tud.A továbbképzésen is ez megy.Mert ezt szokta meg amíg ment a szekér hosszú ideig, szinte örökkévalóságba átforduló létszemlélet miatt,de most nem megy, vagyis más megy helyette.És ez az exponenciális összeomlás felé vezet.Vagyis annak volt itt igaza aki azt írta ,hogy amikor ment a szekér akkor kellett volna anyagi és erkölcsi hasznot elraktározni a nyilvánvalóan és törvényszerűen bekövetkező zuhanás idejére.Az erkölcsi haszon az emberibb nemátkúrós magatartás lett volna.Most ezért eszik a kefét,mást sokáig nem is fognak......

snowboard 2012.10.17. 16:26:15

@MetallicA:
Na igen, konkrétan a Suzuki márkaszervízekről, én is csak jót hallottam eddig.

_csanesz 2012.10.17. 17:16:31

@novothauto:
Válasszuk szét a csalást, az adócsalást, a hozzá nem értéstől és a kliens átverésétől!

Az előzőek szűrésére elméletileg ott a NAV...
Az utóbbiakban meg változzanak a márkaszervizek... de nagyot!

luc75 2012.10.17. 18:36:45

Pontosan arrol van szo amit mar nagyon sokan leirtak itt.Nem most kene vakarozni ennyi even at tarto rablas,csalas,hazudozas utan,hanem eddig kellett volna erkolcsi tartalekot prezentalni maguknak.Egyszer minden visszaut,es most a"fagyi visszanyal"ironikus peldajat lathatjuk.Tegyuk fel mostantol mindent becsuletesen akarnak csinalni,hazudozas es atveres nelkul.Ebben az esetben is evekre lenne szukseg,az emberek bizalmanak visszaszerzesere.A problema csak az,hogy nincs ennyi rendelkezesre allo ido.....

2.0TDDI 2012.10.17. 19:15:13

Nekem is meg van a vélemenyém( negatív) a márkaszervízekröl! Viszont felmerül egy kérdés, sokan írják hogy otthon maguknak v havernál megoldják az olaj cserét stb nem is hozzájuk szól a kérdés mert ők már túl vannak az ilyen dogokon: MINDENKI SZIDJA A MÁRKASZERVÍZT DE ha kocsit vesz első amit kér SZERVÍZKÖNYV! Szervízkönyvben meg mitakar látni? Fócvágen xy meg kopel xy márkaszervíz pecsétjét! Ha mindenki tudja hogy szar a márkaszervíz akk miért ez a nagy mánia? Faterom kocsijához pl meg van a könyv a helyi szerelö bácsi beírja mit mikor csinált aláírás béllyegző azt csá! Az ami oda van írva korrektül megis van csinálva! Volt aki azt mondta az szart se ér mert nem márkaszervíz! Végül is nem azért van vezetve hogy hú de bizonyitsunk vmit ,írhatnánk kockás füzetbe is! Szerintem akik írtak ide a szervizes ismerősre hivatkozva azok biztos tudnak vkinek az ismerősének a szomszédjának a haverjárol aki tud szerezni vmi kósza üres szervizkönyvet vhonnan!:)))A márkaszervizekbe vetett bizalom az már megszünt létezni! Amíg viszont irreálisan drága munkadíj, alkatrészár, meg hozzánemértés lehúzással párositva , nagyon is van addig senki nem fog a márkaszervízbe mennni!

etwas kultur muss sein 2012.10.17. 20:07:49

@2.0TDDI:

A szervizkönyv egyetlen igazi előnye, hogy tudni fogod, mennyit futott a kiszemelt kocsi, illetve le tudod informálni az előéletét úgy-ahogy.

De, hogy őszinte legyek én ezért sosem vinném márkaszervizbe a kocsim, hogy majd x év múlva eladáskor értéknövelőként lobogtassam a szervizkönyvet. Ugyanis alig növel értéket. Ebben az országban az átlagos és a kitűnő állapotú használt autók közt elég kicsi az árkülönbség.

jojoka 2012.10.17. 20:50:33

Suzuki forumon fent van megbizható helyről. Ignisben 4év vagy 50ezrenként váltó olaj csere KELL. Szerintetek márkaszervíz cserélte? Na pont nem. Fekete szerelő tudta és cserélte. Amúgy a márkaszerviz is a Unixban vásárol.

2.0TDDI 2012.10.17. 20:52:17

@SzélsebesVelorex: Így igaz! Mi sem hordjuk márka szervízbe az autókat! Jó a helyi mester műhelye is! Érdekes módon semmi jele hogy probléma lenne ebböl! Attol hogy vki "maszek autószerelő" nem biztos hogy kókler! Sokszor a 20+év tapasztalat többet ér mint a cégestréningek sora! Viszont a Lada, Vartburg, Trabnt háromszögben leragadt szakikat messzire kerülni kell! A szervízkönyv nem értéknövelő tényező csak egy napló! Ezért írtam hogy írhatnánk kockás füzetbe is!

bigwhite 2012.10.17. 21:18:05

95-ös Opelünkben most van 340ezer km, 150ezer-rel vettük. Mindig is a haver szerelte a sufniban, sosem volt semmi baj, napi 200km-t megy a kocsi. Egyszer nagyon messze otthonról elkezdett rángatni, füstölt, leállt. Mosonmagyaróvári Opel Autentik márkaszerviz volt a legközelebb, muszáj volt bevinnem. Munkafelvevő kérdi milyen kocsi, mondom 95-ös Opel. Na már ekkor úgy nézett fel rám a monitorja mögül, hogy na ki ez a csöves. Mindegy, mondom, hogy mi van, rám néz megint azokkal a lesajnáló szemekkel, és azt mondja (szó szerint idézem):
"Az az emberünk aki (nyomatékosan ejtve a szót) ILYENEKHEZ ért, az csak jövő héten lesz bent"
Na ezen a ponton megköszöntem, kijöttem, rágoogleztam német fórumokon a hibára, kiderült, hogy hengerfej-hőmérséklet-jeladó szokott szar lenni, és ez miatt túl dús a keverék, attól rángat, füstöl. Lementem nagy nehezen a győri Bárdihoz, vettem egyet kb. kétezer forintért (volt raktáron), adtak kölcsön egy 19es villáskulcsot, ott a parkolóban kicseréltem, és jó lett.
Ez az egy élményem volt eddig márkaszervizzel. És nem azért járunk 17 éves autóval, mert nem telne újabbra.

Demidoux 2012.10.18. 11:54:38

A világ másik felén mozgalom indul az ellen, hogy a márkaszervizek megtartsák maguknak az információt és megnehezítsék a márkaszervizen kívüli autószerelést.
www.righttorepair.org/main/Default.aspx
Egy ilyenhez szivesen csatlakoznék én is.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.18. 13:19:25

@Demidoux: Ehhez nem kell a világ másik felére menni. A csoportmentességi törvény életbelépésével szinte bármelyik gyártó adatbázisa elérhető, kb 8 euro/óra díjért

jaf.hu/index.php/jogvedett-termekek?page=shop.browse&category_id=14

Demidoux 2012.10.18. 13:39:10

@novothauto:

Engem csak ez bosszantott a toyodiy.com-on:

The diagrams are no longer available on this site per demands of Toyota Motor Sales Inc.

Előtte egyszerűbb volt keresni, meg azonosítani.

Mercel 2012.10.18. 13:51:16

Kedves MGE!

Elolvastam a "sajtóközleményt" sorról sorra.
Nos egy szóval jellemezve ezt a remek irományt; Bullsit.

Kicsit bővebben; csúsztatásokkal, féligazságokkal, konkrét hazugságokkal teli teleshopos szar duma.

Nemes egyszerűséggel, a márkaszervizek többsége már rég eljátszotta a becsületét és hitelességét, ezenkívül irreálisan drágák is.
A közönséges lopások, lehúzások, átverések, a paraszt és/vagy lekezelő plusz abszolút nem ügyfélbarát hozzáállás pedig már szinte senki számára nem ismeretlen.

Önök megszívták, és meg is érdemlik.

"Frigyes"

Mercel 2012.10.18. 13:56:49

bullshit nem bullsit na:)

"Frigyes"

reszeg tengeresz 2012.10.18. 14:07:57

En abban bizom, hogy az osszes rohadt lehuzos markaszerviz tonkremegy a picsaba. Megkozeliteni sem szabad oket, nemhogy autot vinni hozzajuk.

0 hozzaertes, maximalis lehuzas.

silverarrow 2012.10.18. 14:44:12

Most már kezdődik a jajgatás...de a kommentek többsége is arról számol hogy ők a fusizók.
Ahelyett meg, hogy tényleg szolgáltatással odaszoktassák a tulajokat, esetleg kedvezményekkel (mert lássuk be, ilyen renoméval nehéz lesz új vevőkört kiépíteni) megy a büntetőjogi felelősség felemlegetése; baleseti halálozási statisztikával, meg értünkhozzápontuval dobálózás. Legalább a hitelesség látszatát próbálnák meg kelteni. A fent már említett "teleshopos" szar dumára meg senki sem kíváncsi, amikor magánszemélyek tulajdonképpen csak használt autót vesznek, annak is jelentős részét külföldről. Ezt vetítsék a cégeknek, azok úgyis rájuk vannak kényszerítve a flotta miatt, ők is röhöghetnének egy jót.

Skodakék Fábia 2012.10.18. 15:44:07

Nem kell ide fusi szerviz. Skoda Fábia 60ezres kötelező szervíz ajánlat Tétény autóházban 60ezer Ft, Párkány Skoda kereskedésben 32ezer forint 3 éve és ott álltam és magyarázta a srác miket csinál...akkormeg?

Skodakék Fábia 2012.10.18. 15:47:24

@Skodakék Fábia: ja a legszebbet nem is írtam : a 4 éves kocsiban állítólag egy éve cserélt pollenszűrőt mikor kiszedte a gyerek a helyéről azt mondta ilyet még nem látott. A lamellák között konkrétan megkeményedett a dzsuva, kb sose volt cserélve. Én meg csodálkoztam hogy nem fújja a levegőt a szellőztető...

corpus alienum 2012.10.18. 16:22:33

Benzines autó szervizfüzete szerint diesel-be való olajat öntöttek bele. Reklamálok. Reakció: ha gondolom, átírják a bejegyzést a füzetben.

Dízel autó olajcseréjénél benzinesbe való olaj szerepel a számlán, reakció ugyanaz.

Szerviz után beülök, ráadom a gyújtást, megszólal a rádió akkora hangerővel, hogy rezonál az ablak. Remélem, hangulatos volt a próbaút és sikerült megtalálni a munkafelvételkor említett zörgés forrását.

300e + munkadíj árajánlat egy alkatrész cseréjére, a hibát végül is egy csatlakozó megtisztítása megszüntette.

Előzetes bejelentkezést követő szervizlátogatáskor kiderül, hogy nem rendelték meg az alkatrészt, + 160 km oda-vissza + idő.

Kiegészítő tartozék rendelésekor előre kifizettetik a felét, majd elfelejtik beszámítani az előleget a végszámlába.

Nehéz dolog hűségesnek lenni, na.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.18. 18:49:34

"„Megálmodták, összerakták, értenek hozzá”"
A gyártók igen - a márkaszerviz meg vagy igen, vagy nem.

Meg a legtöbbször nem a hozzáértés a probléma, hanem a beleszarás, meg az átverés.

Meg a 21 éves autómat francnak vigyem márkaszervizbe? Egyszer vittem, nem sok köszönet volt benne.

motor77sport 2012.10.18. 20:55:59

A tizenkétezres óradíjaikra verik a nyálukat? Le kellene szállni a földre, értem én hogy drága a gyári technológia, de ha üres a műhely, az a legdrágább. Mikor nyolcezerért azt mondták 10 perc után, hogy 'sajnos az autó nem kommunikál a számítógéppel, nem tudom mit lehetne vele kezdeni' és vigyem el egy autóvillamosságihoz, akkor fejeztem be a márkaszervizbe járást.

Mr.C5 2012.10.19. 00:23:17

Erre a márkaszervízes témára csak annyit írnék, hogy az vigye oda akinek sok kibasznivaló pénze van...
Rövid történetem...Vettem az autómat egy hónapja Peugeot 407 2.0 HDI sportline...Jujj de jó örültem mint az állat, első utam Budapestről Mohácsra vezetett, megy mint az álom, leérünk Mohácsra...érzem a gázolajszagot töményen...Felnyitom a motorháztetőt füstöl a motortér, de úgy mintha a füstgépet kapcsolták volna be. Lekarmolt az ideg a sggemig mert nem tudtam mibaja...két nap idegeskedéssel telt el, hogy vajon mibaja lehet, megtaláltam hogy folyik valahol a gázolaj és az párolog el..és azért füstöl...Oké de miért folyik..Hazafelé menet előre leeggyeztetve velük, beugrottam 16 20 kor a SZEKSZÁRDI pözső szervízbe, ahol a meg is nézték a verdát és közölte a bakter, a főszerelő hogy szar az egyik hengerbe a befecskendező ami azt jelenti hogy sok a résolaj és ezért folyik patakoban a túlfolyón a gázolaj mert lenyomja a csövet..és hogy ez fos SIEMENS adagoló és hogy ki kell cserélni BOSCH-ra és akkor jó lesz.
Lefostam a bokám amikor, ,mondta, hogy mennyibe kerül ez a mutatvány ráadásul ezt akkor már egyszerre kéne cserélni ami..Űrhajó alkatrész árban mérik ezeket a befecskendezőket..Egy majd még átgondolommal elhúztam a fenébe...Hazaértem..Felhívtam a szerelőmet aki az előző autómt is szerelte, mondom mi a baj...Mondja hozzam be...Elvittem..és a gázolajcső elvezető cső el volt repedve és ez nem látszott mivel volt rajta borítás..1000 Forintot kért a cseréért.. Nah ezért nem viszem márkaszervízbe a kocsimat. Szakértelem nulla, lehúzás level 10000..

vviktor1 2012.10.19. 01:18:14

GTK-s esetem: márkaszervíz ajánlata 760k utángyártott és bontott cuccokból, független szervíz 300k. Utóbbit megfogtam volna, simán jól járt volna mindenki a cascóval csak későn jött az ajánlat így eladtam a roncsot és a cascóból vettem másik autót. Van még kérdés ?

DeezL 2012.10.22. 13:00:13

@abcd1234: ezzel maximálisan egyet értek,én is ilyen voltam:) de nem minden tanuló gyökér ám!

Egyébként meg valóban,nincs jó fizetés a szervízekben,régen még cska-csak elment de most már siralmas...azért ilyen drága a műhely óradíja,mert van rezsi fűtés van ahol 600ezer ft....plusz a dolgozók fizuja és járulékai plusz egyéb rezsi,plusz a szoftverek szerszámok,cálszerszámok frissitése.... ezt is meg lehet érteni,de nyilván a kis pénzű emberek amibőlmost már rengeteg van leszarja ezt,nekik az számít hogy az autó hamar olcsón kész legyen és jó legyen ennyi
süti beállítások módosítása