HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Magyarországon sokat fogyasztanak az autók

2009.10.21. 15:34 :: Androczi Balázs

A flottakezelő adatai szerint gyakran 20%-kal is magasabb az itthon futó autók átlagos fogyasztása, mint a gyári adat. Vajon hol a csalás? Kiderül a LeasePlan sajtóközleményéből.

MEGHÖKKENTŐ FOGYASZTÁSI ADATOK

A LeasePlan Hungária, a világ vezető flottaüzemeltető cégének hazai leányvállalata, időről időre közzéteszi az általa üzemeltetett autók adataiból nyert felméréseit. A most nyilvánosságra hozott adatokból kiderül, hogy a valóságban szinte kivétel nélkül többet fogyasztanak a hazai forgalomban közlekedő autók, mint azt az ECE menetciklus szerinti - egyharmad rész városi és kétharmad rész országúti vezetéssel számolt – értékek mutatják.

A LeasePlan a teljes hazai gépjárműflottáján elvégzett vizsgálata során 50 különböző típusú személygépkocsi, 5 fajta egyterű ill. szabadidő autó és 10 haszongépjármű fogyasztási adatait elemezte. Mindegyik gépjárműből valós használat és esetenként több éves futás mellett folyamatosan gyűjtötték az adatokat és típusonként külön-külön elemzésre kerültek a különböző motor- és erőátviteli megoldásokat tartalmazó alfajták is.

A vizsgálat legfontosabb következtetése, hogy a különböző méretű és fajtájú motorokkal szerelt gépkocsik, szinte kivétel nélkül többet fogyasztottak átlagosan, mint az ECE 99/100 standard alapján várható volt. Itt vélhetően megmutatkoznak a valós használati szokások és a szabványok által felállított kritériumok közötti különbségek is. Esetenként a gyakoribb városi használat és ezen belül is a dugók miatti gyakoribb megállás és elindulás, valamint a vezetői szokások eltérősége jelentős fogyasztáson belüli különbségeket eredményezhetnek.

“A LeasePlan Hungária közel kilencezer autó valós felhasználás mellett biztosított adatait monitorozza folyamatosan. Ügyfeleink számára pontos kimutatásokat készítünk és kiemelt feladatunknak tarjuk, hogy lehetőség szerint a leginkább megalapozott döntések meghozatalához biztosítsunk információkat számukra.” – monta el a közzététel kapcsán Jókuti Gábor a LeasePlan Hungária kereskedelmi igazgatója.

A vállalati gépjárműflottát üzemeltető cégek számára kulcsfontosságú pénzügyi kérdés a flotta kiválasztásánál és frissítésénél, hogy valós adatokra támaszkodva, mindig racionális döntéseket tudjanak hozni, így a gyártóktól független, az adott fogyasztói igényekhez igazított javaslatok jelentős megtakarításokat eredményezhetnek a vállalatok számára.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr831465584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DBandesz 2009.10.22. 12:09:46

Az üzemanyag minőségére nyugodtan lehet fogni. Aki nem hiszi,próbálja ki. Az osztrák oldalon tankolt üzemanyagból fél-egy literrel kevesebbel is beéri a Corollám, mint a honival.

gus 2009.10.22. 12:16:39

Nem lehe, hogy azért fogyasztanak többet a cégautók, mert a kedves vezetőik, mivel nem az övék az autó, és a benzint sem ők fizetik, úgyhogy mindenhol padlógázzal, üveghangig húzatva a motort vezetnek? Aki látott már áruszállító kisfurgont jóval a józan ész és a sebességkorlátozás határai felett a többi autó között szlalomozn, az tudja, mire gondolok.

JMC 2009.10.22. 12:23:37

Össze kellene hasonlítani a flottakezelő által kapott adatokat az APEH oldalán található elszámolási táblázattal. Ott már nem nagyon lenne eltérés.

evo87 2009.10.22. 12:29:40

Az üzemanyag is nyilván lehet ludas, hiszen térfogatra mérik, de ezzel szemben minél nagyobb a sűrűsége, annál kevesebbet fogyaszt belőle az autó. Ergo ha vizezik, akkor többet fogyaszt. :)

Természetesen a másik jelentős tényező, hogy a céges autókkal nem bánnak túl jól, nyomják nekik, hiszen se a fogyasztás sem az amortizáció nem számít annak, aki éppen hajtja. Éppen amiatt a céges autók futóműve is hamarabb tönkremegy.

Teeboy 2009.10.22. 12:51:14

meglepő, hogy épp a Toyota csal a legtöbbet az Avensis dízellel (34%)
és hogy egyetlen egy mínusz akad az egész táblázatban (VW Transporter TDI)

szabopsz 2009.10.22. 13:01:00

@evo87:

Még mindig nem tud a benzin és a víz elegyet alkotni. Ha Te vizezett benzint tankolsz és éjjelre az autódba hagyod, akkor reggelre a víz mivel nehezebb a fajsúlya a tank aljára telepszik. Első indításkor tiszta vízzel nem hinném hogy beindulna... mert azt szívja a először az AC!

Szerintem laboratóriumi körülmények kellenének, és akkor reális lenne a fogyasztás!!!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.10.22. 13:11:18

na most szidjátok az opelt, opelfikázók! 1.8-as motor -1% !"+!%"+/!/

isti77 2009.10.22. 13:21:12

Több oka is lehet az eltérésnek, akár együttesen is:

- céges autóra a jó magyar mentalitás szerint nem kell vigyázni, mindenki üti-vágja, hadd szóljon, nem az én pénzem bánja

- az üzemanyagok minősége néhol igen kétes: állítólag nálunk sokkal gyakoribbak adott típus esetén a befecskendező, illetve lambdaszondahibák, mint nyugatabbra, ami sok mindent elárul, mivel ezeket az alkatrészeket nem lehet "széthajtani", mint pl.: a féket, futóművet, gumikat, egyéb kopó alkatrészeket a gyilkos használattal, így valószínűsíthető, hogy valami "egyéb" tényező áll a hibák hátterében.

- a tankolt üzemanyag mennyisége, a kút által mért mennyiség és a valóság között egyes helyeken lehet némi eltérés, véletlenül mindig negatív irányba (azaz a valóságban kevesebb, mint a mérő szerint), sokaknak sikerült már a tartály névleges űrtartalmánál többet tankolnia. Nyilván, hogy így magasabb fogyasztás fog kijönni, ha 10 liter csak 9,5.

- és végül... hát... szinte meg sem merem említeni, hogy esetleg vannak, akik lecsippentenek egy kicsit a cég pénzéből, és hébe-hóba leszívnak egy kis benyát a céges autóból, hogy a saját autó tankolását így oldják meg, esetleg a havernak is adnak belőle, jó áron.

baxigáz 2009.10.22. 13:29:07

@gus: Egyetértek! "Anno decibel" lizingcégnél dolgoztam és a legelső flották között a Master Foods Hungary-nak adtunk tartós bérbe nagy mennyiségben Opel Vectrát.Egy év után nem hittünk a szemünknek, úgy le voltak pusztítva, néhány kivételtől eltekintve.De van ismerősöm aki Skoda Octáviát vezet 1.6-os motorral, szintén szolgálatit.Egyszer vele mentem közel kétszáz kilométeren.Mit mondjak halálfélelmem volt, mert szakadó esőben úgy "vitorlásztunk" sötétben üveghangon, százkilencvennel, hogy azt hittem sose érünk haza.Hát ezért annyi a fogyasztás, amennyi.

evo87 2009.10.22. 13:58:29

@szabopsz: A "vizezést" csak mint a köztudatban jelen levő kifejezést használtam, nyilván nem csapvízzel keverik a benzint, hanem van erre külön módszer, de a köztudatban ez a kifejezés él.

gnme 2009.10.22. 13:58:48

Most mit kell azon csodálkozni hogy itthon az üzemanyag minősége rossz?

..itt mindenki lop.

Még kispista is megmondja hogy az osztrák és a német üzemanyagokkal többszáz kilométerrel többet megy a kocsi.

..nem értem mit kell ilyeneken lovagolni. Lerágott csont.

DOKKOLÓ 2009.10.22. 14:01:45

:D A +%-okat én az otthoni verda tankjában keresném... Összes sofőr/fuvarozó azzal villog, hogy mennyit tud lenyúlni a cégtől. Az igazi nagypályások, viszont pont ellenkezőleg csinálják. Kihozzák a fogyit norma alattira és akkor még több megmarad nekik..

FGGYZ 2009.10.22. 14:27:19

A gyári adatok "laboratóriumi" körülmények között igazak, tojással a cipőtalp, és a gázpedál között.
Ezt eddig senki nem tudta?????????????

Volvósgyerek 2009.10.22. 14:54:01

Ha cegi kocsim lenne en is lesza...m a fogyasztast messirol! Es ha a fonokseg csak egy picit is torodne a "lopasokkal" megvannak ra a modszerek amikkel pillanatok alatt ra lehet jonni, hogy tunik el az uzemanyag! Az elore kihozott fogyasztasokat (kamionoknal pl legyen 21 l uresen + 0,4 l tonnankent) nagy baromsagnak tartom, es addig nem engednem alkalmazni amig az irodaban ulo barmok meg nem mutatjak, hogy lehet teljesiteni. Eleg egy dugo, erosebb szel es szedik el a sofor penzet a tulfogyuasztas miatt.

sascha 2009.10.22. 15:00:51

Szerintem ezek a fogyasztási adatok cégautókhoz mérten még nagyon barátságosak is...
Másrészt viszont az is biztos, hogy otthon az én verdám is többet kér 1-1,5 literrel. Ennek 4 összetevője lehet szerintem:
1: Mo-on a forgalom üzemanyag pazarlásra van kitalálva... sok a gyorsítás-lassítás, nem lehet egyenletes tempóban haladni. :(
2: a magyar utak többségének jobb a tapadása (mondjuk ez lehet előnyös is, hisz jobb a fékút, de hátrányos a fogyasztásban és a gumizajban)
3: a magyar benzin sokkal rosszabb (és most finoman fogalmaztam), mint az osztrák vagy a német... nemcsak többet fogyaszt belőle az autóm, de rosszabbul is megy vele :(
4: az is biztos, hogy otthon tankoltam már 5 literrel is többet az üzemanyagtartályom hivatalos térfogatméreténél (a kutas szerint ez normális, bár én még csak a VW Polo/Skoda Fabia esetében halottam a vésztartályról...) kint még 5 literrel kevesebbet is művészet belecsorgatni (mivel nem porszáraz tankkal szoktam kútra járni...)
Lehet, hogy külön-külön ezek apróságok, de összeadódnak és így már zsebbe nyúlósan idegesítőek. Nem is szívesen tankolok Mo-on, még akkor se ha éppen olcsóbb otthon a benzin, mint a sógoroknál.

Hurri Kán 2009.10.22. 15:03:57

sokminden lehet. 1 tény: Opel Omegám (2 literes, benzines) jártam vele Németországban,m Bécsben is, és a városi fogyasztás mindkét országban 1-1,5 literrel kevesebb volt, mint Budapesten. Valószínűleg ott jobb a forgalomszervezés, némi köze ennek is lehet a dologhoz.

FGGYZ 2009.10.22. 15:14:09

Nevetséges a cím is:"Meghökkentő fogyasztási adatok."

Semmi meghökkentő nincs abban, hogy egy autó a valós életkörülményekben 1 literrel többet fogyaszt, mint a gyári erősen idealizált adat.

Az lenne a meghökkentő, ha minden kocsi 8-10 literrel enne többet, mint a gyári adat.

Van 1-2 mai modern turbódízel, amelyik szenzációsan jól fogyaszt, és könnyen lehet, hozni a gyári adatokat, de a többi autónál simán lehet 1-2 literes többletfogyasztás a gyári adatokhoz képest.

vikk007 2009.10.22. 15:24:27

Gyerekek!
Semmi értelme a literekkel foglalkozni. Az eltérést a százalék reprezentálja. Az érdekesség pedig az melyik típusnál hány százalék. Ugyan azok a "betyár" sőfőrök tapossák ki a belüket, lopják a benzint, gázolajat mindből, ugyan azt a X@r magyar nyálat tankolják, s mégis más mértékben térnek el az adatok

FGGYZ 2009.10.22. 15:37:32

@vikk007: Persze, hogy nem egyformák a százalékos eltérések a különböző autóknál.

Az lenne a meghökkentő, ha pl. mindegyik autónál egyformán pl. 23 százalék lenne az eltérés.

acsa77 2009.10.22. 17:31:54

Ez a táblázat ekkor érne valamit, ha megadták volna mellé a szórást, valamint a használat súlyozását. PErsze lehet, egyikkel sincs gond, de pont a kiugró értékeknél igen. Mert így most csak spekulálni lehet, hogy egy Passat 1.6FSI, Octavia 1.6, Vestra 1.8 az őrültektől eltekintve nyugalomra nevel (és kicsi a plusz százalék), egy feltöltött autó erejét viszont az átlag ember is szívesen kihasználja.
És a csili-vili technikai találmányok legtöbbször csak a pedálsimogatós, egyenletes 50/90/130km/h-nál érvényesülnek. Lásd 320d :)

Amúgy pont az autópályás szakasz is hiányzik a szabványból. Az ADAC már hozzácsapja, és érdekes módon már sokkal reálisabb fogyasztások jönnek ki.

pecoshop 2009.10.22. 19:00:23

A kannázás jelentősen növeli a fogyasztást :)

Galván_Tivadar 2009.10.22. 20:02:47

A cégnél 1.5-ös dci megane-ok vannak, az adataikat valószínűleg tartalmazza a fenti táblázat. A nyugodtabbjánál ugyanazon a viszonylaton 5L/100km az átlag, a sietősebbjének 6+.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.22. 21:40:31

A V6 os 2,8 as Sharan csak 11 litert fogyaszt??,
hol??
országúton 90 el?
mert városban kb 15 öt.

Tonton 2009.10.23. 08:14:22

A Spark 0.8 az asszonynál légkondival 5.5, ami nem rossz. Nálam a Skoda 1.6 átlagba (mondjuk 40.000 km átlaga, autópálya, Bp és vidék vegyesen) 6.8 és céges.

Annak van igaza, aki azt mondja, hogy az átlag magyarok előre nem gondolkodva vezetnek. Érdekes lenne egy olyan statisztika, hogy ki, hány kilométer után cserél első fékbetétet:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.23. 08:18:52

Nesze semmi fogd meg jól...
Legalább akkor tettek volna oda pár adatot arról, hogy Németországban, olaszban, valami északi országban ugyanezek a gépek hogy mennek... Lenne valami összehasonlítási alap.

tónik 2009.10.23. 11:17:32

Ismerek egy tartálykocsi sofőrt, megtankolják a földből (25 köbméter), lecsapol 3-400 litert, kiáll a napra egy órára, és újra tele van.

Psziho 2009.10.23. 11:26:12

az ivecom 100-nál 9-et,140-nél 15-öt eszik

2 féle sofőr van ha céges kocsi,az egyik tolja neki,a másik meg spóról és ellopja

meg sosem marad

ennyi

ditakai 2009.10.23. 14:07:58

biztos, hogy a hazai benzin is közrejátszik, különben elég nehéz magyarázatot találni arra, hogy 800 km-es utazás közben itthon 9 körül mozog a fogyasztás, Ausztriában meg 7 liter körül (megegyező terepviszonyok és sebesség mellett)

ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem

HA5NX-1 2009.10.23. 14:15:28

Ennek semmi köze a magyar benzinhez, ahhoz hogy céges a kocsi stb...

Ahhoz van köze, hogy a gyárak pofátlanul alacsony átlagfogyasztást adnak meg, hogy a CO2 kibocsájtásukkal beférjenek a határok közé. Azaz olyan cikluson mérik az vegyes átlagfogyasztás, hogy azt te szinte sosem tudod produkálni a valós életben.

Most nézem a neten, hogy a BMW 750 Li-re pl. a gyártó honlapján 11,4 literes üzemanyagfogyasztást adnak meg vegyes ciklusban! Városon kívül pedig 8,5 litert kellene, hogy fogyasszon egy 750 Li.

Egy 2 tonnás, 400 lóerős, 8 hengeres autó.

De papíron nagyon gazdaságos az Audi is, hiszen átlagban a Q7 4,2 benzines 13.6 litert fogyaszt, az S8 5,2-es benzinmotorral pedig 13,4 litert. A gyártó szerint.

Akkor most ki a hülye és kit néznek hülyének?

Furcsa lenne, hogy ha ezt pont egy olyan autós cég, mint a LeasePlan, ne tudná...

(Az én kocsimnak a gyári adatok szerint 7,4 litert kellene fogyasztani átlagban. Alfa 159 SW 2,4Mjet Q4. Ehhez képest kb. 10litert fogyaszt - város, autópálya, országút vegyesen.)

BoriBatkaBerta (törölt) 2009.10.23. 15:05:06

@gus: Ott a pont! Padlógázt a céges kocsinak azt szereti...egy darabig, aztán szidják, hogy mekkora sz@r....teljes mértékben egyetértek. Lassan több Ducato, Transit, Transporter, stb. előz meg , mint merga, bömös, stb....

hüller hille 2009.10.23. 16:05:34

Öt évig voltam benzinkutas és nap mint nap láttam,hogy a céges autók vezetői először a magukkal hozott kisebb-nagyobb kannát töltik meg,utána pedig az autó tankját.Ezek után természetesen nő a 100km-re vetített fogyasztás,hogy mennyivel az természetesen nem az autó technikai állapotától hanem a főnök tűréshatárától(rokon,haver,benn van-e az okosságban)függ.Általánosságban pedig úgy néz ki,hogy a nagyobb méretű karosszériával de korszerű, relatíve kisebb fogyasztású motorral rendelkező gépek pilótái tudnak a legtöbbet privatizálni.Tehát ebből adódik,hogy a céges,állami gépek fogyasztása a műszaki szinvonal növekedésével nem vagy nem arányosan csökken. Ez természetesen csak az én véleményem,aki nem így gondolja kommenteljen nyugodtan.

Káposztakukac 2009.10.23. 17:42:10

@hüller hille: valahogy nem tudom elképzelni, hogy az a munkaerő, amely alá audi a6-ost vagy 3-as bmwt raknak szolgálati autónak, ilyen piti módszerekkel operál...

Psziho 2009.10.24. 11:22:46

@Káposztakukac:

én meg el tudom képzelni,az emberi ptiánerség határtalan,és gyakran teljesen független az anyagi helyzettől!

50000-es napszeműveg,luxusautó +szarrágás

magyarországon teljesen általános

Psziho 2009.10.24. 12:16:10

aki leírja hogy 9 liter helyett 7-et eszik egy autó azért mert nyugaton jobb az üzemanyag,az gondolkodjon már el hogy ha ekkora lenne a különbség akkor nem is működhetne rendellenesség nélkül a motor!

egyébként nincsen különbség,főleg mert a környező országokba ide oda is szállítanak,fehérvárról például rengeteg mol benzin megy külföldre

de a mol-on kívül más kutak beszerezhetik kintről is a benzint,és ha ugy alakul a piac hogy máshol olcsóbb,akkor hozzák is befelé

én dízel teherautóval járok külföldre sosem tapasztaltam fogyasztáskülönbséget

sőt a kamionosok sem,csak mindíg az úrvezetők okoskodnak,hogy bezzeg az ő autója ennyivel kevesebbet eszik!

abba egyik sem gondol bele,hogy a helybetopi után egy hosszú úton kiürített katalizátorral állandó sebességgel eleve jobb a fogyasztás,még mellé kell valami összeesküvéselmélet is mindíg!

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2009.10.24. 12:19:03

Lehet, h a hazai sofőrök egy picikét lopnak? Megoldás : www.jarmukovetes.hu

Devil2 2009.10.24. 14:06:01

@gus: jah, van benne igazság, aki céges autóval közlekedik, azt a legkevésbé sem érdekli a fogyasztás, már ha nem az övé a cég. A dízel kishaszonosok, meg szépen kannába kiveszik azt a különbséget, ami a valós érték és az elszámolható norma között van...

Devil2 2009.10.24. 14:09:21

@Psziho: így van, egyaltalán nem rosszabb a mol gázolaj mint az osztrák. Csak valahogy tényleg sok honfitársunkat megszédít a "nyugat" illata.

KIZS 2009.10.24. 16:00:59

Külföldön azért fogyaszt kevesebbet az autó, mert amikor kimész, akkor nem dolgozni mész és a dugóban ácsorogsz Pesten, vagy nem a 4-es úton fék-gáz kombinációval kerülgeted a bénákat meg próbálod betartani a felesleges 60-70 -es táblákat, hanem ráállsz a pályára/főútra és szép egyenletes tempóval lenyomsz 600km -t.
Ha idehaza tudnál egyenletes tempóval akár 100km-t is menni, itt is kevesebbet kérne a gép.

Ficak 2009.10.24. 20:53:52

Néztétek, hogy a referencia értékek mekkorák. Némelyik egy Smart fogyasztásával vetekedik. A saját Astrám 9-10 litert fogyaszt, pedig vigyáztam is rá és próbálok eco módon közlekedni. Ja és a saját kocsim, ergó nem lopom meg magamat. El nem tudom képzelni, hogy fogyaszthat egy 2 literes A4-es 6 liter alatt. Feltehetőleg a magyar kocsik nagy része Bp és környékén áll a dugóban.

GÉP 2009.10.25. 00:16:06

Nem jó semmire ez a táblázat. Az egyik fő ok amit már mindenki leírt: csontra lesz*rják akik vezetik hogy mennyit fogyaszt.Pl: az mekkora hülyeség, hogy egyforma motorokkal szerelt, különböző tipusú autók között milyen eltérések vannak. Az egyik vicces gépezet a BMW. Ugyanaz a motor a 3-ban és az 5-ben, de a nagyobb, nehezebb autó kevesebbet eszik....nagyon valóságos adatok
LOL
süti beállítások módosítása