HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Meddig kell kitartani?

Autópiac - ahogy a kereskedők látják

2009.03.31. 17:30 :: papptibi

A PriceWaterhouseCoopers meghívójában a következő állt:

Tisztelt Szerkesztő, Újságíró!

Ezúton szeretném tisztelettel meghívni Önt a "Autópiac - ahogy a
kereskedők látják" címet viselő sajtótájékoztatóra.

A rendezvényen a hazai autókereskedők körében végzett felmérésünk
eredményeit mutatjuk be és - többek között - az alábbi kérdésekre keressük
a választ:.

Milyen helyzetben van a magyar személygépkocsi szegmens?
"Autósűrűség" Magyarszágon és a régióban
Fenyegetnek-e csődök a fokozott verseny miatt?
Lehet-e egyáltalán még profittermelésről beszélni?
Miben áll az új üzleti modell?
Mit hoz a jövő? Milyen feltételek kellenek a trend megfordulásához?

Ez érdekes lehet, hogy mást ne mondjak, épp most röppent föl a hír, hogy a válság a megingathatatlannak hitt nagy autókereskedőket is padlóra küldte. Hogyis ne mentem volna el, hátha tőlünk tudják meg, mi a túlélés titka. És meddig kell kitartaniuk.

A tévé is ott volt

Persze, felvetődik a kérdés, hogy valóban megérdemli-e az összes márkakereskedő, hogy fennmaradjon, avagy a magyar piaci helyzet csupán csak meggyorsítja azt a folyamatot, melynek során az amúgy is felesleges kereskedések bezárnak. Mint Lőcsei Tamás, a PWC cégtársa mondta, itthon mintegy 800 autókereskedés van, és a válság hatására szerinte 10-20 százalékos csökkenés is bekövetkezhet. Már ami a kereskedések számát illeti.

Érdekes adat még, hogy a kereskedések általában 20 fő alatti létszámot foglalkoztatnak, harminc százalékuk Budapesten található, a felük pedig a 10-100 ezer lakosú városainkban. Számukra egy új üzleti modellre lesz szükség, mert az utóbbi időben már a bevételük nagyban a banki hitelek után kapott jutalékra épült. Vagyis nem az autókon kerestek, hanem a hitelen.

A PWC-nél is úgy látják, hogy belátható időn belül nem várható államilag támogatott autócsere-program, ahogy a német, román, szlovák piacon történt. Itthon amúgy is lejtmenet volt, és a válság hatásait felerősítette a forint leértékelődése. Más módja is lenne a támogatásnak, amely a munkaerő megtartására irányulhatna, például azok képzésével, stb. - mondták.

Valószínűleg még nincs gazdájuk

Persze, megkérdeztem, hogy szerintük meddig fog tartani a válság, azok után, hogy az autósűrűségi statisztikák alapján lenne itt helye az új kocsiknak, 2010-ben a (régi) prognózisok szerint 200 ezer darabot kellene eladni. Ehhez képest az idei prognózisok 100-125 ezer közé teszik ezt a számot, de hallottam már 90 ezres jóslatot is. Lőcsei Tamás szerint egy évig is eltart, amíg egy amerikai fellendülés "átér a tengeren". És akkor még nem beszéltünk a hazai bizonytalansági tényezőkről. Magyarán, senki sem tudja.

Jövőre már okosabbak leszünk, idén is készül felmérés

Maga a sajtótájékoztató apropóját az a felmérés adta, amelyet még 2008 harmadik negyedévében végeztek a hazai autókereskedések körében. A jelentés itt olvasható, kár, hogy nem tudjuk, most mit válaszolnának. Tartok tőle, hogy mást. Következzék hát a sajtóközlemény szövege.

Budapest, 2009. március 31.

Kevesebb vevő, csökkenő árrés, romló pénzügyi helyzet – így jellemzik az autókereskedők a mögöttünk álló évet, 2009 pedig teljes egészében a válság jegyében fog eltelni. A hazai autókereskedők körében végzett felmérésének eredményei alapján a PricewaterhouseCoopers piaci átrendeződést vizionál.

Kemény kihívásokkal szembesülnek manapság az autókereskedők, és mint minden válságban itt is lesznek nyertesek és vesztesek. A PwC előrejelzése szerint a jövőben kevesebb, de erősebb, egyúttal magasabb minőségű, változatos szolgáltatásokat és szakmai hozzáértést kínáló márkakereskedők kerülnek majd ki a válságból.

„Az értékesítési volumenek csökkennek, az árrések zsugorodnak és emelkedik a rossz hitelek aránya. Mindezek kezelése, így együtt, bármilyen vállalkozás számára komoly problémát jelent. A legnagyobb túlélési eséllyel azok a márkakereskedők indulnak, akik több lábon állnak, például márkaszervizekkel, gyorsjavító-műhelyekkel és after sales termékekkel rendelkeznek” – hangsúlyozta Lőcsei Tamás, a PricewaterhouseCoopers cégtársa.

 

A magyar piac világválság nélkül is gyenge volt

„Magyarországon a személygépkocsi piacon már néhány éve látszanak a hanyatlás jelei, 2007-ben például 5,8%-kal csökkent az új autók értékesítése. A 2008-as kilátások eleve meglehetősen pesszimisták voltak és a gazdasági válság csak tovább rontotta a képet. A hitelpiacokon tapasztalt zűrzavar világszerte számottevő csökkenést eredményezett az értékesítésben és még jó ideig éreztetni fogja hatását. Ez mindaddig így lesz, ameddig a fogyasztók nem jutnak újra hitelekhez, illetve a vállalati ügyfelek nem kezdenek el hinni abban, hogy cégük kilábalt a mélypontról” – mondta Lőcsei Tamás.

A magyar piacon az utóbbi időben bekövetkezett csökkenés inkább hazai fejlemény, mint a nemzetközi fejlemények következménye. A kormány költségvetési hiány csökkentését előirányzó tevékenysége negatívan hat a GDP-növekedésre és a magáncélú fogyasztásra. A háztartások fizetőképes kereslete csökken. A legkevesebb új személyautót 2008 harmadik negyedévében helyezték forgalomba az ezredforduló óta.

 

A nagy hal megeszi a kis halat

A személygépkocsi márkakereskedések száma elkerülhetetlenül csökkenni fog. A magyar autókereskedők több mint 75%-a 10 évnél régebb óta tevékenykedik, a piaci körülmények által kikényszerített konszolidáció sokukat cégbezárásra fog kényszeríteni. A jövőben az egynél több kereskedésben, egynél több márkát forgalmazó nagyobb kereskedők fogják uralni a piacot.

A jelen helyzetről is elmondható általánosságban, hogy a nagyobb, több márkával foglalkozó kereskedők pénzügyi helyzete jobb, mint kisebb, csupán egy márkát értékesítő társaiké.

A konszolidáció valószínűleg nem a kisebb márkakereskedők nagyobbak általi felvásárlásában, hanem a vetélytárs összeomlása után, piac alatti áron történő átvételben fog megnyilvánulni. Ez igen fájdalmas lesz a piac sok szereplője számára.

A márkakereskedések üzleti modelljének változása elkerülhetetlen, viszont hosszú távon mindenki számára előnyös lesz, hiszen a szolgáltatások javulásához, a márkakereskedők működési költségeinek csökkenéséhez, végső soron pedig az autók és a szolgáltatások árainak visszaeséséhez vezet majd. Sajnos a jelenlegi piaci körülmények mellett ez korántsem könnyű út a magyar gépjárműipari piac és különösen a márkakereskedők számára.

Valószínűleg több márkakereskedés lehúzza a rolót, a nyertesek pedig azok a márkakereskedők lesznek, akik az új autók értékesítésén túl, szolgáltatásokat is nyújtanak, illetve lefaragják költségeiket és újratárgyalják szállítói szerződéseiket.


A remény hal meg utoljára?

Másfelől akad néhány pozitív tényező is, amely segíthet lendületbe hozni az újautó értékesítést és ezáltal elérni a 2010-re prognosztizált 200 ezer darabos eladást.

„Magyarországon az autósűrűség még mindig elmarad a térség más országaitól. Míg hazánkban 316 személygépkocsi jut ezer lakosra, addig ez az arány Lengyelországban 338, Csehországban pedig 404” – mondta Lőcsei Tamás.

Az egy főre jutó GDP-hez viszonyítva Magyarországon még mindig olcsóbbak az új autók, mint a térség más piacain. Ráadásul az országban az autóértékesítési trend elmozdulást mutat a kis kategóriájú járművektől a közép-, vagy akár a luxuskategória irányában, ami lehetőséget teremt a kereskedők számára a magasabb árrések elérésére. A luxusmárkák, mint például a BMW, vagy a Mercedes 20%-os értékesítés növekedést könyvelhettek el 2008 első három negyedévében 2007 azonos időszakához képest.

De mindez önmagában nem elég, a márkakereskedőknek egyidejűleg kell költségeiket és készpénzáramlásukat racionalizálni, eredményesebb üzletágakat létrehozni és kiváló minőségű szolgáltatásokat nyújtani.

 

A forintárfolyam, mint sötét ló

Nehéz megjósolni, hogy mit hoz a jövő. A legnagyobb ismeretlen még mindig a forint árfolyama. A nemzeti valuta fluktuációja lehetetlenné tesz minden pontos előrejelzést. A helyzet ezen kívül nagymértékben függ attól is, hogy ezekben a nehéz időkben sikerül-e megnyugtatni a pánikszerűen reagáló vásárlókat, hiszen a bizonytalan környezet miatt most még azok is elhalasztják az újautó vásárlást, akik egyébként megengedhetnék maguknak.

VÉGE (mármint a sajtóközleménynek - a szerk.)

 

46 komment

Címkék: válság függetlenség csőd

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr761037821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.04.01. 14:14:27

Lehet kicsit off de azért köze van a dologhoz: Egy nagyon jó barátom most szeretne autót venni (nem részletre, kp-ra olyan 3M körül, egy kényelmes családi szedánt), elmentünk jópár helyre, szalonokba is, a hozzáállást nem részletezném. Namost ha ennyire a tönk szélén vannak akkor miért nem érdekük autót eladni?? annak aki venni akar? egy-két kivétellel a személyzet tahó volt, nemtörődöm, volt ahol ránk se hederítettek. Persze van pár ellenpélda is.
A legkirívóbb, amikor egy bemutatóteremben az értékesítő lecseszett minket, hogy mégis mit keresünk az autóban! Mindenesetre érdekes.

Két lehetséges választ azért találtam: 1. eddig is tahók voltak 2. mivel kicsi az árrés ezért nem éri meg nem hitelre eladni
de majd a többi kommentelő megmondja a frankót ;)

=Daniken= 2009.04.01. 14:23:05

Tibi!

ezt a tanulmányt ki rendelte meg? a Gémosz, vagy a magyarÁllam?

Mert az is érdekes lehet, hogy önmagukon kívül ki viseli szívén a magyar autókereskedők sorsát?

Carisma001 2009.04.01. 14:27:02

Azok a márkakereskedések vannak ill. lesznek igazán gondba, amelyek jelentős hitelállománnyal bírnak. Legtöbbjük az építkezéshez / bővítéshez/ vett fel kölcsönt. És most tessék, egy jelentős forgalomesés ilyen következményekhez vezet. Sok márkakereskedő nem jószántából épített "csili-vili" autószalont, hanem az importőre kényszerítette rá. Az importőrök ugyebár mind külföldi érdekeltségű cégek: osztrákok, svájci, német tulajdonban.

Nekünk magyar kereskedőknek kellett volna összefognunk még időben, mert személyes ismeretségi körömből tudom, hogy sokan nem kezdtek volna bele a bővítésbe, vagy a naygyobb szalonba!

Mi értékesítők is (részben) hibásak vagyunk, mert hagyjuk, hogy az ügyfelek "körbeversenyeztessenek" minket. Ennek óriási ára van: minimális árrés. És ez a mai napig tart, pedig ezeket a vállalkozásokat csak megfelelő árrés szint mellett lehet optimálisan üzemeltetni.
A saját márkánk egy új modelljének bevezetésénél megegyeztünk a kollégákkal, hogy csak a metálfény árát engedjük el. Jópár hónapig működött a dolog!!! Tehát a megoldás itt is az összefogásban van.

Na nem akarok itt okoskodni, mert nem tudom mi lehet az igazi megoldás. Mondjuk a jelenleginél jóval több vevő........sweet dreams!:D:D:D

karlmann 2009.04.01. 14:43:53

Arról valahogy nem szól a tanulmány, hogy az autók száma hogyan alakult az elmúlt években/évtizedekben. Nem lenne érdektelen, mert valahogy a népesség nem igazán nő már egy ideje, autóból viszont érezhetően egyre több és több lett az elmúlt években. Csak én érzem, hogy elfogyott az igény vagy tényleg?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.04.01. 15:02:19

@Carisma001:

Gondolom, Mitsubishi.
Na ja, az 1.8as LANCER itthon EUR 15K korul van, Hollandiaban meg ugyanez az auto EUR 23K ba kerul.

Megjegyzem, ha dragabban adtak volna, mint 15K, akkor nem vettem volna meg.
Egyszeruen Magyarorszagon luxus az, hogy az emberek harom-otevenkent autot cserelnek. Szerintem mashol is az, csak meg nem tudjak.

off
( Ha veletlenul a Duna Autonal adod el a Mitsubishiket, akkor szegyelld magad : jol atsomtal a palankon decemberben. Nem meltanyolom. Persze szervizbe meg lehet ogy oda fogom vinni, felteve, hogy olcsobban csinaljak meg mint a szlovakok. )
on

waffen55 2009.04.01. 15:13:53

@lazlo85: Szerintem ő csak díszítés lehet. :P

Carisma001 2009.04.01. 15:14:04

@Scaramella va alla guerra:

Nem, nem a Duna autónál vagyok értékesítő! Jóban vagyok az ott dolgozó kollégákkal, kifejezetten jó fejek!!! Ha gondod van, szerintem beszéld meg velük!!! Mindenesetre balesetmentes km-eket az új géphez!!!

2009.04.01. 15:14:47

"Mi értékesítők is (részben) hibásak vagyunk, mert hagyjuk, hogy az ügyfelek "körbeversenyeztessenek" minket. Ennek óriási ára van: minimális árrés. És ez a mai napig tart, pedig ezeket a vállalkozásokat csak megfelelő árrés szint mellett lehet optimálisan üzemeltetni."

Ezt hívják szabad információáramlásnak, és tökéletes versenynek. Természetesen minden vállalkozást "csak a megfelelő árrés szint mellett lehet üzemeltetni", de lehet, hogy inkább a költségek oldalán kéne keresni a ludast, nem pedig kvázi-kartellezni az értékesítésben.

Reszö 2009.04.01. 15:23:44

Ha jók az értesüléseim,nem csak a "kis" kereskedések fognak összedölni...
A "nagy" pesti VW-enes cégcsoport is a tönk szélén áll.
Hamarosan róluk is fogunk olvasni.

Beaujolais 2009.04.01. 15:28:45

A PWC szavára ad még valaki? Persze biztos, hogy nagy a k*k*, de ezt PWC nélkül is lehet tudni.

Winston Smith 2009.04.01. 15:40:46

@Parci: Ez így van. Jó hogy nem visszasírjuk a merkúros időt, amikor még csak 1 autókereskedő volt, nem kellett ilyen körbeversenyeztetéssel, költségtakarékossággal meg hatékonysággal vesződni...

bud 2009.04.01. 15:51:38

Félreértés ne essék, nem az autókereskedők védelmében beszélek ( én is az vagyok ), de egyvalamit a flegma viselkedésről, ki nem szolgálásról: egy értékesítőnek sem könnyű, amikor minden reggel azzal a tudattal mennek dolgozni, hogy talán ez lesz az utolsó napjuk a cégnél, pedig ketyeg a fejük fölött pl. a lakástörlesztés fizetésre figyelmeztető órája... na így dolgozz jókedvűen...
Ráadásul az ügyfelek ebben a kiélezett helyzetben félelmetesen pofátlanná és bunkókká tudnak válni, röhögve a kereskedő nyomorán.
Aki értékesítő az tudja, miről beszélek...

tanulo 2009.04.01. 16:33:10

@bud: Amikor jól ment még a szekér, már akkor is működött a suttyóság.Amúgy meg mindenkinek válság van, ez nem indok.Szóval hulljon a férgese.

TERMÉSZETESEN AKINEK NEM INGE NE HORDJA!

Üdv!

Carisma001 2009.04.01. 16:36:26

@Parci:

ÓÓÓ, olyan messze vagyunk mi még a kartellezéstől, mint Gáspár Győző a Kazinczy-díjtól!!

bud 2009.04.01. 16:48:04

@tanulo: igazad van, ismerek én is jópár gyökér kollégát,akitől még gyufát se vennék...
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy az értékesítőknek sem könnyű manapság...
A válság persze az autóiparban hatványozottan van jelen.Sajnos.

moto.sapiens 2009.04.01. 17:00:53

Aha, csak a metálfényt engedjük el... megegyeztünk...
Na csak megkapod a lóét hátulról, korrekt gyerek...

=Daniken= 2009.04.01. 17:06:19

@Parci: Nagyon okos!!

És ha lenne az eladott termék mellé igazi, valós, klassz szolgáltatás, akkor az ügyfelek leszarnák azt a 20-30k árrést, ez viszont tuti....csak tanulni kéne már és dolgozni...mert ez meg ugye hol van??

=Daniken= 2009.04.01. 17:08:40

Kereskedés és szakszervíz?

Ahol a körbe zárt villámokban nem cserélnek olajat, sem szűrőt mert a szervízvezető seftel vele??? Ugyan már kérem:-)))

itt kezdődik a baj..

Vecellio 2009.04.01. 17:10:54

Kicsit off, de sokan veszik meg a verdát külföldön, csak hogy az apeh ne szarakodjon, vagy hogy megtakarítsák a többmilliós regadót... (nem suzukikról beszélek). Nem tudom ez a teljes értékesítés hány %-a, de pl. egy regadó csökkentés lehet hogy visszahozná magát mondjuk 5.000 munkahely megtartásá révén.
2,4M/főt költöttek prostik átképzésre rendkívül alacsony hatékonysággal, ha azt ide tolnák, akkor 1 Mrd máris megtérülne.

dr.eleven 2009.04.01. 17:16:21

Sziasztok!
Nem szoktam kommentezni,de úgy érzem,ezt én sem tudom szó nélkül hagyni...Mélységesen egyetértek az elöttem szólókkal,hogy némely magyar értékesitő hozzáállása a dolgokhoz az valami botrányos...
Kb.4éve (tehát jóval a krach előtt)bementem a szegedi BMW szalonba kicsit szájat tátani...
22 éves voltam,és hát mint most sem,akkor sem voltam elengedve anyagilag,de mint tudjuk nem a ruha teszi az embert,szóval lehettem volna miller gyerek is...
Na,mondom,körülnézek kicsit,az még hagyján hogy a bemutatóautók a szalon közepén zárva voltak,de amikor katalógussal és az árlistával a hónom alatt távozni akartam,az "értékesítő",aki azelőtt passziánszozott a gépénél felugrott,és erélyesen a tudomásomra adta,hogy márpedig ezeket a katalógusokat én nem viszem sehova,mert ez nekik is pénzbe van...
Szinte úgy dobtak ki...Na én ott,és akkor esküdtem meg,hogy BMW-t sosem veszek,még akkor sem,ha lesz rávalóm...

waffen55 2009.04.01. 17:19:13

@dr.eleven: ne az autót bántsd nagyon is jó az
arról meg nem tehet a márka hogy seggarcúak árulják

Reman 2009.04.01. 17:48:21

dr.eleven példájához:
Én az elmúlt években tulajdonképp minden BMW szalont leteszteltem az országban, mint hivatalos próbavásárló...
A helyzet siralmas volt. Egyetlenegy HÖLGY adott el nekem autót (remélem magára ismer...)

bopat 2009.04.01. 18:17:55

@bud:
Hát az az eladó aki az otthoni gondjait beviszi a melóhelyre és ott ki is mutatja, na az megérdemli hogy elbukja az állását.
Amúgy tényleg jobban oda kellene figyelni a vevőre, még jobban elkényeztetni mert akkor ott költ. Kit érdekel mit mond utána/közben? Egyszerűen ez a munka része, el kell fogadni. Ha meg nem bírja akkor mehet a pusztára pásztornak, ott nem kell a bunkó vevőkkel vesződnie.
Azaz fordítva is igaz, a munkahelyi gondokat nem szabad hazavinni.

Carisma001 2009.04.01. 19:29:06

@dr.eleven:
Ha úgy mész oda az értékesítőhöz, hogy:
Csak szétnézni jöttem, illetve kérni 1-2 katalógust, és mindezt udvarias modorban, akkor biztos nem történik meg a leírt eset!!! 10 éve adok el lassan kocsikat, sokan jöttek csak nézelődni, vagy csak katalógusért. Még senkinek nem mondtam ilyen esetben nemet!!
Egy kis kedvességgel, és udvariassággal ( akármelyik oldalon állunk) sok mindent el lehet érni!!!:)

Carisma001 2009.04.01. 19:36:27

@moto.sapiens:

Bocs, de mindenki pénzből él, és csak az tudja, aki új autó értékesítésben dolgozik, hogy sok esetben milyen kevés árrésből gazdálkodunk. Nem hátulról kapjuk a lét, te biztos így keresel. Egy vélemény írását jobban is fel lehet építeni: érvek -ellenérvek, okok pro és kontra stb.

A tolvajokat meg a parlamentben keresd leginkább, meg a makrogazdaság szereplői közt!! Kösz!

dr.eleven 2009.04.01. 20:48:22

waffen55!Ne érts félre,én nem a márkát piszkálom,mindenki tudja,hogy autógyártásban a bajorok a császárok,és én sem szeretem,ha a BMW-tösszetévesztik a BKV-vel...:-)
Na de viccet félretéve,jól tudom,hogy szegény autó nem tehet arról,hogy gyökér az eladó,de valahogy ez az emberben azért nyomot hagy...
Carisma001:Kedvességgel és udvariassággal tényleg bármit el lehet érni,de mifelénk az udvariasság azzal kezdödik,hogy az a bizonyos értékesítő elfogadja a köszönésedet,és urambocsá'megkérdezi,hogy esetleg segíthet-e...?-szerintem...

scsaba1 2009.04.01. 20:53:54

@bud:

Basszus, te fordítva vagy bekötve...

A vevőt egy kicsit sem érdekli az eladó nyomora, hogy bal lábbal kelt, lakáshitele van, vagy megdöglött a macskája, stb...

Pont azért kell minden vevőre rárepülni és extra udvariasnak lenni, hogy esetleg nálatok költse el a felesleges pénzét. A vevőkből éltek, vagy nem?

(Mielőtt kérdeznéd: én is kereskedelemmel foglalkozom)

waffen55 2009.04.01. 20:56:56

Én minden üzletben az udvariasság megtestesüléseként kezdek ha bunkósággal találkozok akkor belőlem is előjön a vad, mondjuk csak akkor ha vásárlási szándékom van(viszont azt egyértelműen tudtukra is adom), ha bámészkodni megyek akkor jobb ha le se sz@rnak legalább nyugodtan elvagyok.

bud 2009.04.01. 20:59:24

@bopat: igen, ez igaz elméleti síkon. Láttál már egyébként ilyen embert? Sajnos a Skynet még nem ébredt öntudatára és a munkahelyeken emberek dolgoznak nem pedig cyborgok.
Azért ez a vevőkényeztetés se olyan egyszerű, mint gondolod. Ha túlzásba viszed az ugyanolyan hiba mintha gyökér vagy. Elég régóta csinálom, nyugodtan elhiheted...

bud 2009.04.01. 21:10:44

@scsaba1: ne értsd félre amit írtam, persze hogy a vevőkből élünk, persze hogy ultra-udvariasnak kell lennünk, de valakinek az értékesítők pártját is fogni kell, nem:)
Nem egyszerű szakma ez gyerekek...

Bambano 2009.04.01. 21:28:37

@Carisma001: ugye most nem tudok olvasni és nem árkartell szervezésébe fogtál bele (meg egy korábbi kartell beismerését látom)?

Ugye tudod, hogy ez büntetendő?

vomit 2009.04.01. 21:31:32

spring of false hope, summer of discontent, fall of the collapse... winter of chaos

Bambano 2009.04.01. 21:35:43

@bud: egyrészt de, a kereskedők védelmében beszéltél, másrészt kottázd már le nekem: csak az autókereskedőknél fordulhat elő, hogy aznap van az utolsó munkanapjuk?

A szerencsétlen vevőt nem érheti bármikor sorscsapás ebben a gazdasági helyzetben? Miért hiszed kivételesnek magad?

Carisma001 2009.04.01. 21:38:10

@Bambano:

Tisztelt Bambano!

Ki kell ábrándítsalak! Egy hivatalos központi árlistán szereplő adott modell bruttó értékéből nem túl sokat engedni( na ez elég relatív így), még nem büntetendő!!!
Ha igen, az új tiszalöki börtönt választom!! :D:D:D

IstvánS 2009.04.01. 21:38:30

Egyetértek bud - dal. Van néhány "balfék" aki azt hiszi magáról, mert összekukázott/örökölt néhány forintot, és autóra költi, majd segget nyalnak neki a kereskedők. Az ilyen nem azért vesz újautót mert szüksége van rá, hanem, hogy bebizonyítsa magának meg a szomszédnak, ő milyen komoly ember, új autója van ám... Az ilyen "ügyfélke" nem is azért megy be a szalonokba, hogy tájékozódjon, hanem, hogy megmutassa "én most autót fogok venni, ezért udvaroljál nekem rendesen különben nem nálad veszem meg ám..." Na az ilyen tudatlan gyökér barmokat én is elküldeném a pi..ába, aki bizonyítási meg tiszteletvágyból akar újautót venni, takarodjon, az ilyeneket raknám ki a nagykőrösi piacra néhány dörzsölt öregróka díler keze közé, ott majd megkapja a "tiszteletet" a büdös gyökér, úgy el zavarják, hogy hazáig zokog a kuporgatott/örökölt pénzébe, meg is érdemli!

papptibi 2009.04.01. 21:54:18

@=Daniken=: Valószínűleg a küldetéstudat motiválta őket, csak nem értem, miért titkolták eddig. Akárhogy is nézem, úgy fél éve készült a felmérés, szinte pont a hitelválság kitörése előtt...
Ami pedig a kereskedőket illeti: az egy szakma. És itthon nagyon sok szakma enged a normáiból. A kelleténél többet. AZtán meg csodálkoznak, hogy nem bíznak bennük. Ahogy az autószerelők, a kőművesek, abenzinkutasok ... és nem folytatnám a szakmai névsort, ahol át akarnak vágni.

scsaba1 2009.04.01. 22:27:46

@IstvánS:
Hány éves vagy? 15?
Némi irigységet vélek felfedezni a postodban
Rohadtul nincs közöd ahhoz, hogy honnan van pénze a vevőnek, és ahhoz sem, hogy mi motiválja, és igen: udvarold körbe a vevőt, ha kereskedő vagy, és a vevő nálad akar elkölteni 2-3 millert. Különösen most...
Ha nem megy, akkor keress egy másik szakmát...

balazs1wd 2009.04.01. 23:27:53

Tulajdonomban van 4db ingatlan,amiket lassan 1éve folyamatosan árulok több-kevesebb sikerrel.Amikor az 500.érdeklődő felteszi a 650.idióta kérdést én 650.alkalommal is udvariasan válaszolok a kérdésére.Dolgoztam Heves megyében Aprilia motorszalonban és amikor nyíltnapon ÉN!!! eladtam egy motort/úgy,hogy motorszerelő vagyok nem értékesítő/a főnököm annyit nem mondott,hogy köszi....Be is csődölt a szalon ami nem csoda.
De azt az értékesítőt aki bunkón áll hozzá az érdeklődőhöz,ha én lennék a főnök nemhogy kirúgnám hanem a bakancsommal a s*ggébe távozna a munkahelyéről.

Bambano 2009.04.02. 00:07:28

Van ez az állat, ez a ló. Nagyon ismeretlen lehet, mert sokan mindig átesnek a túloldalára.

Az a kereskedő, aki azt hiszi, azért megy a vevő a boltba, hogy kinyalják a seggét, annak egyrészt üldözési mániája van, amit szakemberek tudnak kezelni, másrészt elfelejtkezik arról, hogy nem kéne mindig átesni a ló túloldalára, eccer fel kéne már ülni rá.

Azért IS vagy kereskedő, hogy megfelelő mederbe tereld a társalgást. Ha úgy gondolod, hogy a kedves vevő paraszt, akkor beszéld meg vele. De a ló túloldala az is, ha végigjár az ember pár kereskedést és egyszer sem szólítják meg.

Bocsánat, 21. században nehogy már zavarjam a kereskedőt a szalonban.

AtoszMester 2009.04.02. 02:34:39

Ez a sajtótájékoztató a beharangozásához képest nagyon színvonaltalan volt.

Se süti, se szendvics, csak olcsó ásványvíz. Brrrr lúzer kereskedők.

uglykid 2009.04.02. 05:15:59

Hüpp!Elmorzsoltam pár könnycseppet a kereskedőkért.
Az eddigi hozzászólásokból tisztán látszik, hogy az a néhány "értékesítő", aki védi a munkásosztály becsületét a mocskos kapitalista, burzsoá vevővel szemben, mennyire nem a földön él!
1980-ban az NSZK-ban ért 10 évesen az első lecke egy cipőboltban.Szülői nyomásra kiválasztottam a legtrébb 20DM-es adidas tornacipőt.Az eladó zavarbaejtően udvariasan leültetett, kikötözte a büdös cipőmet és mosolyogva felhúzta a lábamra az újat.
Azóta sejtem, hogy mi az a SZOLGÁLTATÓIPAR!

Itthon sajnos néha még köszönni sem tudnak előre a "TISZTELT ÉRTÉKESITŐK"...

bud 2009.04.02. 09:12:53

@Bambano: nem érzem magam kivételesnek. A helyzet most egyformán mindenkinek rossz. Vevőnek, eladónak egyaránt. Bár sztem ha rezeg a léc, nem az új autó vásárlás lesz a legfőbb gondod...

A fenti véleményekre reagálva, azért azt ti is tudjátok, hogy kereskedő és kereskedő közt is van különbség. Én az eddigi 15 értékesítői évem alatt hála Istennek 99%-ban meg tudtam találni a közös hangot az ügyfelekkel. Bár az igazság az, hogy azért némelyikkel nem nagyon lehetett, de aki értékesít, az tudja hogy az az 1% bizony létezik...
A nem köszönő, magas lovon ülő, pökhendi értékesítők pedig vesszenek!!!

SZP 2009.04.02. 11:13:42

Tisztelt uglykid!!!
Idézlek: "Itthon sajnos néha még köszönni sem tudnak előre a "TISZTELT ÉRTÉKESITŐK"...
"

Nem etikus általánosítani. A mondat úgy helyes. Vannak értékesítők akik:
És vannak értékesítők akik nem.

Én 13 éve irányítok értékesítőket, továbbá értékesítek is. KIKÉREM MAGAMNAK AZ ÁLTALÁNOS KIJELENTÉSEDET!!!!!

uglykid 2009.04.03. 08:05:59

@SZP:
Jól idéztél, de rosszul értelmeztél!
"Itthon sajnos néha még köszönni sem tudnak előre a "TISZTELT ÉRTÉKESITŐK"..."
Az általánosítás és a NÉHA azthiszem ütik egymást!!!Az ""-be tett kifejezés némi asszociációs készséggel sz.tem jelzi, hogy kikre gondolok!
Kinek nem inge...
Velem egyszer lehet ezt eljátszani, többet oda nem megyek!
Felindulásod sajnos jelzi számomra, hogy érintett vagy a fentiekben, különben nem vennéd magadra! :((
süti beállítások módosítása