HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A taxislobbi kinyírja az Ubert

2014.11.17. 16:28 :: Perkó Rudolf Márk

Ha a minisztérium alábbi közleményét szó szerint vesszük, akkor a leendő UBER-sofőröknek hivatásos jogosítványt kell váltaniuk, a budapestieknek ezen felül sárga fóliával kell bevonniuk az autójukat, taxamétert kell szerelni bele, és ha ez még nem volna elég, a hagyományos taxikra vonatkozó fix díjazással kell dolgozniuk. Ez gyors volt...

 

KÖZLEMÉNY

Az UBER-nek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem emel kifogást az UBER, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak működése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek. Ebben az esetben ugyanis az új szolgáltatás csupán az utasok megszerzésének korszerűbb módszerében (okostelefonos alkalmazás) térne el a korábbi piaci szereplők gyakorlatától.

Nyilvánvalóan nem engedhető meg ugyanakkor, hogy az UBER azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket. Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az UBER működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Kommunikációs Főosztály

Budapest, 2014. november 17.

250 komment · 2 trackback

Címkék: sajtó közlemény nfm uber

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr206910307

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Még egyszer az Uberről* 2015.03.26. 00:56:58

Amióta utoljára foglalkoztam ezzel a gurulva terjedő vírussal, eltelt vagy három hónap. Utána kellett olvasnom, mit írtam akkor, mert már elfelejtettem, annyira nem érdekelt azóta. De mivel közben kiderült, hogy az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alka...

Trackback: Hűbérből Uberbe 2014.11.18. 16:54:18

Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2014.11.18. 13:43:29

@whale: remelem a nagytudasu fajtad tud egy linket mutatni nekem 12 evesnek ami alapjan igazat tudok neked adni...

ugyanis en csak ilyet talaltam...
www.napigazdasag.hu/cikk/28580/
2014. november 17. hétfő 16:57

"A közlemény szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az Uber működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól. "

tehat meg egyeztetnek rola...

amugy ha le kellene SZJAzni a benzin AFAjat is akkor igazat adnek neked, hogy kocsog modon lejt a palya

ghck 2014.11.18. 13:45:23

@Sumaragu Waldemar: Furcsán fog nézni, hogy miért tőle kérsz számlát, ha nem is neki fizettél. Ennyi erővel bemehetnél a sarki zöldségeshez is, hogy "helló, most szálltam ki a kocsiból, kérek egy számlát a fuvarról".

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.18. 13:46:41

@Grifter:

"Vagy most a taxisok nem kérhetik ki maguknak, hogy nekik havonta mondjuk 100ezerbe kerül, amit egy random hülyed minden befektetés nélkül egy androidos telefonnal és egy senki által nem ellenőrzött autóval csinálhat?"

Nem szokatlan a gazdaságban, hogy ugyanarra a feladatra többféle színvonalú megoldás létezik, eltérő árakon. Az Uber egy más fuvarozási forma, és természetesen az utasok fognak dönteni. Akinek kell a taxis nagyobb szakértelme, helyismerete, és az esetleg sokkal jobb állapotú autó, az a taxit választja. Aki megelégszik alacsonyabb színvonallal, az az Ubert.

Úgy tudom, az uberes "taxis" is adózik, szóval adócsalás nem áll fenn. Azt meg majd kitalálják, hogyan tudnak kibújni a taxisokra előírt elvárások és kötelezettségek alól. Máshol is sikerült, remélhetően itt is fog.

@whale:

"és ismernek 3 utat a városban, taxisok lesznek."

Nem baj, ha csak 3 utat ismer, ha csak ezen a 3 úton szállít utast. :)

ghck 2014.11.18. 13:47:13

@Arcade Macho: "tehat meg egyeztetnek rola..." Tehát még egyelőre sima egyéb jövedelemként adózik belőle...

whale 2014.11.18. 13:48:28

@Arcade Macho: Ennek mi köze az adó és számviteli törvényekhez? Nézz már utána, ki mikor milyen költséget érvényesíthet a bevételeivel szemben?

Arcade Macho 2014.11.18. 13:48:39

@ghck: maganszemely es hogy mi alapjan kell adozni ugye ennel a temanal voltunk?
hoznek 2 konkret peldat jo?

index.hu/gazdasag/2014/02/26/igy_adoznak_a_vaterasok/
"A jó hír az, hogy a NAV-nak a jelenleg érvényes szabályok szerint csak az adott adóévben 600 ezer forintos bevételnél többet produkáló eladóknál van keresnivalója. "

tessek...
maganszemely es nem kell adoznia 600e bevetelig

vagy nezzuk a telekocsi intezmenyet, ahol jon a bevetel es ha pl. 40 Ft/km, az meg pont adomentes

mint emlitettem az uberre eppen most csinaljak az adoszabalyokat de ugy tunik az egyszeru adozas helyett inkabb az ellehetelenites fele megyunk
mondom Magyarisztan en igy szeretlek...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.18. 13:48:59

@Sumaragu Waldemar:

"Bocs, és ha az út végén az ilyen uber-es fuvarostől kérek egy számlát..... akkor mit csinál? Csak úgy kíváncsi vagyok."

Amikor nekem bekötötték a Digit, nem a szerelő adta a számlát, hanem a Digi küldte ki egy hónappal később.

Simán lehet, hogy az Uber kiküldi a számlát az utasnak. Majd meglátjuk.

whale 2014.11.18. 13:51:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azt majd talán az utas mondja meg, hogy merre mennek, nem? LOL Eszem megáll...
Lehet, hogy tényleg tizenéves kölykökkel vitatkozom?:DDD

whale 2014.11.18. 13:53:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyugtaadási kötelezettség is van, csak szólok. Azzal mi lesz? És főleg milyen hiteles mérőeszköz által számolt szerkezet alapján számolódik a fuvardíj, Mert a taxamétert hitelesíttetni kell 2 évente asszem...

Arcade Macho 2014.11.18. 13:53:22

@ghck: ok, ehhez en nem ertek, biztos igy van...
elmeletileg a kormanynak / onkormanyzatnak meg kellene konnyitenie a piaci dolgokat es nem ellehetleniteni alapbol

itt leirtam miert lenne szukseges az uber: Arcade Macho 2014.11.18. 12:25:32

most akkor tovabbra is a tetu fajtajuk miatt sziv 2.5 millio minusz 5 ezer ember
koszi, Madzsarisztan

whale 2014.11.18. 14:00:28

@Arcade Macho: Hülyeséget beszéltél már akkor is.:) Egy olyan modell, ami arra épít, hogy a driverek megeszik az autójukat, nem old meg semmilyen problémát, inkább generál.
Majd ha nagy leszel, lesz jogsid, meg autód, meg jövedelmed, amiből finanszírozod, rájössz, hogy miről beszéltek itt a bácsik évekkel ezelőtt...:DD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.18. 14:00:38

@whale:

"Azt majd talán az utas mondja meg, hogy merre mennek, nem? LOL Eszem megáll..."

Ami nincs, az nem állhat meg. :) Az uberes nyilván nem vállalja el a fuvart, ha nem az általa ismert úton kell mennie. Egyszerű ez, érted?

"milyen hiteles mérőeszköz által számolt szerkezet alapján számolódik a fuvardíj"

A fuvardíj lehet megállapodás kérdése is, ez sem olyan ritka ám a piacon. A taxióra a taxiban kell, az uberes fuvarozó meg nem taxis.

whale 2014.11.18. 14:04:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Na, jól van pistike, menj szépen leckét írni te is.:) Ha majd felnősz, dumcsizunk, ok?:)

whale 2014.11.18. 14:06:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha nem taxi, akkor nem szállíthat pénzért utast. Érc?

ghck 2014.11.18. 14:15:17

@Arcade Macho: "tessek...
maganszemely es nem kell adoznia 600e bevetelig"

Igen. A használt cuccait eladja. Mutatok neked egy másik mondatot az általad idézett cikkből: "Két fő eset van, aszerint, hogy mezei magánszemélyként töltjük-e fel a dolgainkat a Vaterára, vagy gazdasági tevékenységet végzünk – adózás szempontjából ezen áll vagy bukik minden."

Ha tehát üzletszerűen végzi a tevékenységét, az első forintja is adóköteles. Ha nem üzletszerűen, akkor adómentes 600e-ig. A telekocsid ha eseti, akkor adómentes. Ha üzletszerű, akkor nem.

Az a baj, hogy csípőből tüzelsz, mert azt hiszed, egymás ellen beszélünk. Pedig nem. Csak te kizárólag az utas érdekét nézed. Neki persze, hogy megéri, én is ezt mondom. A kérdés az, hogy az uberezőnek megéri-e. Ezt nem tudom, de ahogy egyre jobban belenézek, egyre inkább tűnik úgy, hogy sokkal jobbnak néz ki, mint amilyen valójában.

És NEM az a feladatunk nekünk, mint társadalomnak, hogy mentsük a taxisokat, nem is az, hogy olcsó fuvart biztosítsunk az utasoknak.

Hanem az, hogy mindenki tisztességesen adózzon, és hogy mindenki valós információkon alapuló felelősségteljes döntést tudjon hozni. Arról is, ha taxit hív, arról is, ha ubert, meg arról is, ha taxizni kezd, vagy ha uberezni. Tudja a költségeit!

ghck 2014.11.18. 14:15:56

@whale: Ez nem áll meg. A telekocsi is szállíthat...

Arcade Macho 2014.11.18. 14:23:29

@whale: ha szerinted a tudorak elkerulese hulyeseg akkor szivbol kivanom a csaladod osszes tagjanak...

whale 2014.11.18. 14:24:21

@ghck: OK, haszonszerző tevékenységet nem folytathat.

whale 2014.11.18. 14:25:35

@Arcade Macho: Hamarabb leszel tüdőrákos a cigitől, kisgyerek.:)

whale 2014.11.18. 14:26:30

@ghck: És egyébként a telekocsi is necces, szerintem adójogilag...

Arcade Macho 2014.11.18. 14:26:58

@ghck: igen ezt eppen korabban irtam be mint pelda, de utolag irtam mast is

gyakorlatilag ha tenyleg segiteni akartak volna az utasokon es az unatkozo urivezetokon nem mellesleg ugy osszessegeben minden budapestin akkor megoldottak volna

siman meg lehetett volna hozni a "lex uber"-t hogy 50 Ft / km + alapdijbol 100 Ft az a koltseg es a maradekot kell leSZJAzni
inkabb meghoztak hogy Passat meretu autok kellenek...

ghck 2014.11.18. 14:42:24

@whale: szerintem túlságosan is ellenőrizve vagyunk amúgy (adó)jogilag... A nagy része már nem szolgálja az érdekünket. Romániában szar a tömegközlekedés, stoppolnak az emberek, fizetnek a fuvarért. Ott a kultúra része. A sofőr segíti az utast, az utas segíti a sofőrt. Adómentesen mindegyik. Szerintem jobb úgy, de ez mindegy, a jogszabályok megvannak, be kell tartanunk azokat.

@Arcade Macho: miért adjunk jogszabályi szinten más feltételeket nekik, mint a taxiknak? Az igazságos? Az a helyzet, hogy ha az uber csak adócsalással rentábilis, akkor kár támogatnunk a fekete gazdaságot... Mert valóban innen csak egy lépés, hogy engedélyezzük a kuruzslókat is... Feketén, fix költségek nélkül, otthon, vagy a bokorban lehetne gyógyítani teljes felügyelet nélkül fél áron teljes adóelkerüléssel. Az sem tenne jót.

Na de majd kiderül, mondom: hagyják az ubereseket békén, nem kell a sárga, a taxióra, a páf, de adóztassák meg őket. ÉS informáljuk a sofőr-jelölteket a reálisan várható költségeikről, ha tudjuk. A piac meg majd mindent eldönt...

Mészáros Laci 2014.11.18. 14:45:39

@ghck:

"Csak te kizárólag az utas érdekét nézed. Neki persze, hogy megéri, én is ezt mondom."

A taxis szabályok evolúcióval alakultak arra, amelyek most vannak (a taxiszolgáltatásnál korlátozott a piaci verseny, tehát szabályozásra szükség van). Ezek is az utasok érdekeit nézik. Csak másutt tartanak, nem tudják követni a technikát,túlszabályoznak.

whale 2014.11.18. 14:58:46

@ghck: Az a baj, hogy a piac ebben az esetben rosszul szabályozna, mint az bebizonyosodott már más esetekben is.
Kereslet ugyanis mindig lesz filléres szolgáltatásokra, a kínálati oldal a zűrös ebben az esetben.
Gyakorlatilag a törvényhozónak azt kell megértenie, hogy a szolgáltatók gyakorlatilag saját pénzükből finanszírozzák az önköltség alatti árat, ami garantált bukta. Gyakorlatilag annyira jövedelmező,mint egy piramisjáték. Hosszútávon csak úgy tartható fenn, hogy a csődbe ment próbálkozók helyére mindig újak érkeznek. Ezt a jogalkotó nem támogathatja. Emléxünk az Il Ferro-ra? Ez ugyanaz lilában. Azzal kecsegtet, hogy a driver tud pénzt keresni az autójával, miközben a valóságban darabokban adja oda a Ubernek...

whale 2014.11.18. 15:00:23

@ghck: Jó, azért ne a románok legyenek már a követendő példa...

ghck 2014.11.18. 15:00:24

@Mészáros Laci: "Ezek is az utasok érdekeit nézik. "

Hát, szerintem az utas legfőbb érdeke, ha választani tud különböző árú és értékű szolgáltatások között. A taxik szabályozása NEM az utasok érdekeit nézik. A tarifák szabályozásával egyfajta árú, az autóra vonatkozó szabályokkal nagyjából egyforma értékű szolgáltatás van ma.

Nagy hiba, hogy nincs olyan informatikai háttere, mint az ubernek. Például az ügyfélelégedettség-mérés tekintetében. Szar a szolgáltatásnak, ha megélhet a bunkó taxis is, az utasközösségnek nincs eszköze ellene. Na például ez sem az utasok érdeke, hanem a taxisoké.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 15:00:52

Beírom ide is, ha nem gond:
Ami az Ubert illeti: jogos.
Úgy könnyű olcsón fuvarozni, hogy semmi előírást nem kell betartani, amit a másiknak be kell.

Pedig utálom a taxisokat, mint a szart, mert semmilyen KRESZ-előírást nem tartanak be, agresszív, tolakodó pofátlan tahók, és totál balesetveszélyesen vezetnek.

De ebben az egyben konkrétan igazuk van.

Érdekes 2014.11.18. 15:02:45

@whale: én pl. qvára nem sajnálnám, mert már most is senkiháziak kezében van. taxis férgeket nagyívben kerülöm, de nagyjából hasonló ott is az attitűd, szal nem az eredendő okok miatt, de már emiatt is örülnék, ha besz0pnák ezt az überes témát frankón :)
ahhoz képest, hogy nem vagy taxis, elég vérmesen püfölöd a billentyűt értük :D:D:D

ghck 2014.11.18. 15:09:54

@whale: Jó, de szerinted nem éri meg, lassan szerintem sem, más szerint meg megéri. Majd lesznek tapasztalatok, és azokról posztok. Pl: "két éve uberezek, alig érte meg, tönkretették az utasok az autómat, minden pénzemet elvitte a karbantartás, a végén pedig nullára sem jöttem ki az autóm értékvesztése miatt. Ingyen dolgoztam ezeknek a szemeteknek!"

Egyelőre találgatás van, nézzük meg, hátha tévedünk, és működni fog.. A piac okosabb lesz nálunk. Jó lenne... Az a pár ember, ha önként bebukja az autóját, még mindig megéri, mert ha mégis jó a dolog, sokat nyer a társadalom vele!

Mészáros Laci 2014.11.18. 15:14:58

@ghck:

Persze, de a taxi szolgáltatásnál általában NINCS választási lehetőség, sietek, leintem az első sárgát, aztán esetleg jól befürdök, mert valami horror drága gép jött.

A mostani helyzet talán már túlszabályozás, de nem a kocsik típusa, állapota, felszereltsége miatt, hanem mert majdnem teljesen lineáris díjazást írnak elő. De hát Tarlóst nem az eszéért szeretjük...

Mészáros Laci 2014.11.18. 15:18:18

@ghck:

nem kétséges, hogy az Uber lépést tart a technikával.

nekem mint fogyasztónak az lenne az optimális, ha taxit rendelek, akkor BÁRMELYIK cég legközelebbi kocsija állna ki, konkrétan nem érdekel, hogy 6x6 vagy 5x5 vagy 4x4. ugyanúgy, ahogy az út mentén állva leintek egy sárgát, nem érdekel, milyen bóbitája van.

ezt jelenleg tudomásom szerint nem kínálja senki, még az uber sem.

ghck 2014.11.18. 15:18:29

Arról nem beszélve, hogy most a taxisnak NINCS konkurrenciája a fix ár és szolgáltatási színvonal egységessége miatt. Ez nem egészséges.

Jó ez az uber irány amúgy. Majd ha az uber úgy találja, lehet, hogy emeli az árat, ha lesz kellő felhasználói bázisa.

ghck 2014.11.18. 15:23:48

@Mészáros Laci: "mert valami horror drága gép jött."

Nem egységesek az árak?

"nekem mint fogyasztónak az lenne az optimális"

jaja! szerintem is! Sőt, ha választhatnék, hogy

1; olcsó jöjjön, nem baj, ha várni kell rá, vagy
2; gyors jöjjön, nem baj, ha drága, vagy
3; nagy jöjjön, mert sok a csomag, vagy
4; jó fej jöjjön, akit a legjobbnak értékeltek az utasok, vagy
5; prémium jöjjön, mert reprezentálok, vagy
6; koszos jöjjön, mert a rotát kell kivinni a telekre.

Van itt piaci igény! Jöjjön az Uber, és érje meg a sofőröknek! Ezt kérem a télapótól! Lehet? :)

ghck 2014.11.18. 15:25:47

@whale: "Jó, azért ne a románok legyenek már a követendő példa."
hvg.hu/w/20141118_Egy_lovas_miatt

:D

whale 2014.11.18. 15:30:30

@ghck: Nézz utána, kb ÖT magyar okostelefonos GPS app van. Taxirendelésre...:)

Mészáros Laci 2014.11.18. 15:34:09

@ghck:

MOST MÁR egységesek az árak.

Jöjjön az uber, sőt, sárga kocsik is kiállhassanak az UBER hívásra, uber tarifával.

A wundercar pedig sorvadjon el.

whale 2014.11.18. 15:35:45

@Érdekes: Nem a taxisokért püfölöm.:) Egyszerűen igazságtalannak tartom az esélyegyenlőtlenséget, azt meg felháborító aljasságnak, hogy ezt ráadásul a cég nem saját zsebből fizeti, hanem a droidjaival fizetteti meg...

Mészáros Laci 2014.11.18. 15:36:16

@ghck:

jó ez a HVG cikk, már olvastam az előbb, két gondom van vele.

1. worluk nem vette észre, hogy csak a román harmadikosok kapnak tabletet. a magyarok és a cigányok nem. bár tévednék.

2. "Mindegy, hogyan, de le kell győzni ezeket a disznókat, mert lopják a tojásainkat" -- ezt már hallottam sokszor, de az eddigi "mindegy hogyan"-okból valami olyan sült ki, amit utána megint "mindegy, hogyan", de újra le kellett győzni. Köszönöm, de nem kérek több "mindegy, hogyan"-t. Elég sok van már belőle, sok helyet foglalnak és magas a rezsijük.

whale 2014.11.18. 15:38:59

@ghck: "Jó, de szerinted nem éri meg, lassan szerintem sem, más szerint meg megéri."

Ez nem véleményes dolog, a költségek, közterhek fixek. Ránézésre látszik, hogy ennyiből ez csak a Uber zsebét hizlalja. Szimpla lehúzás a próbálkozók kárára.

Dorinda41 2014.11.18. 15:39:43

@whale: Nem tudom, hogy valaki elmesélte-e már neked, hogy létezik a GPS nevű varázslat. Én is azt használom. S láss csodát, egész Európát sikerült vele bebarangolnom és odataláltam szinte mindenhova vele. (Mielőtt belekötsz, a "szinte" két évvel ezelőtt Bulgária egyik kis hegyi falujának utcája volt.)

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 15:40:31

@ghck: Pont ezt akartam megírni, erre megírtad előttem...

Hivatalos taxi tarifa: 450,- Ft kiszállás, 280,-Ft/km

Ha az über csak 360,- Ft kiszállást és 200,- Ft/km-t számol majd, akkor is erős 20%-30%-kal olcsóbb a normál taxinál. + GPS-Google map térkép alapú, tehát nem trükköznek az útvonallal (már csak azért sem, mert előre kalkulálható az útvonalbecsléssel) + tényleg minden adót befizetsz, mert ki az az idióta, aki bankkártyás kifizetést - banki utalást nem fog leadózni?

Ha ezekkel az emelt számokkal kalkulálsz, máris 160,-Ft-43% = kb. 90,-Ft/km marad az autósnál, ebből kb. 50,-Ft/km az effektív változó ktg, a maradék 40,-Ft pedig tiszta, adózott zsebpénz.
Buli után hazafele pedig 1szerű car-sharingként a teljes 90,-Ft nagy része, ha minimális a kitérő.

Ha mondjuk Dunakeszin laksz, vagy Vecsésen, ahová éjjel nincs közlekedés, a sofőr amúgy is menne, akkor tiszta és jelentős haszon.

Még 2 gondolat:
1. A bevezetés idején sokan alkalmazzák a próbáld ki olcsón promóciót, hogy bekerüljön a dolog a köztudatba.
2. Amint elterjed, és sok sofőr - sok user kerül a rendszerbe, sok a fentihez hasonló +tiszta haszon" eset lesz majd, ami hatékonyabb közlekedést, kisebb autóforgalmat is eredményez.

+1 A tisztán befizetett adó és a járulékos előnyök miatt az államnak teljes erővel támogatnia kellene ezt.

whale 2014.11.18. 15:42:18

@ghck: Mondom. Il Ferro. Csak itt nem matricát hurcolsz, hanem embert. Annyiért, amennyiért tiszta veszteség. Jobban jársz, ha inkább otthon hagyod az autód és nem dolgozol a Ubernek, mert csak deficitet termelsz...

whale 2014.11.18. 15:44:13

@Dorinda41: Ezt előtted papírtérképpel százezrek megtették már évtizedek alatt. Ne tegyünk úgy, mintha a gps előtt nem lett volna élet. Sőt, még taxi is volt, képzeld...:)

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 15:49:48

@yxcvbnmaa: Ez igaz, de ha amúgy is van egy ilyen nagyobb (mondjuk középkategóriás) autód, akkor már csak a km arányos (változó) költségeket kell eltakarni, az autó értékvesztését, hitelt, biztosítást, garázst stb-t nem, mert azokat mindenképpen fizeted. Nem azért veszel autót, hogy uber-ezz, hanem, hogy használd.

Ahogy korábban írtam: a mostani árakon lehet, hogy nem éri meg, de ha árat emelnek ÉS elég sok felhasználójuk lesz akkor simán elterjedhet és meg is érheti mindenkinek. Az államnak is, sőt főleg az államnak.

Áremelésnek azért van hely bőven: a 280Ft-os taxikm és a 130Ft-os uber km közti rést csak elfelezve már 205Ft/km-nél járunk, azzal meg már a sofőr is jól jár, igaz?

A bevezetéshez pedig jól jön az alacsony ár.
Jó lesz ez, ha nem tapossa el az állam.
Főleg azért, mert a taxizással ellentétben itt minden fizetés bankkártyás, azaz mindenki kénytelen teljesen leadózni mindent:
EHO+SZJA+ bankadó2x (user-uber + uber-sofőr utalások, ugye) + uber is adózik valahol legalább egy ÁFÁnyit, esetleg társasági adót, szóval nem lenne ez rossz állami bevételi forrás.

A taxi meg megmarad annak, ami egyre inkább most is: sürgős + üzleti utak luxusjárműve.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 15:58:14

@whale: és whale 2014.11.18. 15:42:18 is:

Ez nem teljesen igaz. Mostani árakon sanszos, hogy veszteséget termel, de még így is lehetséges, hogy:
Pont arra megy egy sofőr, mint egy user (értsd minimális, 1-2km kitérővel) és akkor teljesen megéri. (erre sok példa: ingázás, 7végi buli után hazamenés stb.)
Ha több user megy ugyanazon az úton, akkor mi van? Lehet többszörös árbevétel és "iránytaxi", vagy ezt nem engedik? (komolyan kérdem, nem tudom)
Ha elterjed és elég sok sofőr és elég sok user lesz, akkor sokszor előfordul majd a fenti két eset is. (Bp + közeli agglomeráció 2M+ ember, itt azért jó ennek az esélye)

Nem győzöm hangsúlyozni a gazdaságfehérítő hatást: az átutalásos jövedelmet várhatóan pont mindenki rendesen leadózza majd.

Némi áremelés után pedig álláskeresés idejére pont ideális kiegészítő jövedelem: amíg a kocsiban írod az önéletrajzod/olvasod a hirdetéseket, fél szemed az uber térképen és "kapás" esetén keresel is kicsit. Főleg, ha emelnek az árakon majd.

whale 2014.11.18. 16:05:21

@Popeye76: Akkor te is kezdd el visszaszámolni a bruttó bevételből a költségeket. Majd szólj, ha elérted a nullát.:))
Kezdődik 130 -20%-kal. Az 104 ft. -az üresjáratok. Kivittek Soroksárra, visszajössz üresen vagy vársz a csodára?:) máris felezheted a bevételt/kilométer. Hol járunk? 52 Ft/km? Mínusz üza, amortizáció. Ja, de adót a 104 ft-ból fizetsz, hiszen az a bevételed. Már szerintem 0-körül járunk.:) Én legalábbis 5-10 Ft/km-ért nem indítanék motort az qrvaélet.:)

whale 2014.11.18. 16:08:26

@Popeye76: De egyébként akkor neked is mondom, ha szerinted akkora bolt, én naponta ingázok Zugló-óbuda között. Kb. 10 km. Szívesen venném, ha minden nap hívásra előállnál és egy ezresért hazavinnél...:)) Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:12:12

@whale: Noakkor, még egyszer:
1. eset:
Pont arra megy egy sofőr, mint egy user (értsd minimális, 1-2km kitérővel) és akkor teljesen megéri. (erre sok példa: ingázás, 7végi buli után hazamenés stb.)
Azaz: nincs üresjárat sem oda, sem vissza. Egyszerűen mész valahová és felveszel egy "stoppost", aki fizet ezért. Miért nem éri ez meg szerinted?

2. eset
Az uber alacsony áron bevezeti a szolgáltatást, majd árat emel. Láttunk már ilyet nem? Ha kb 200,-Ft/uberkm lesz az ár az még mindig jó 30% engedmény a taxis árból. Így már megérheti a dolog.

Ezeket már leírtam, csak nem olvastad, vagy nem értetted.

Érdekes 2014.11.18. 16:15:26

@whale: jó, mindenesetre eléggé bántja az igazságérzetedet akkor, ha éppen tényleg nem a kistestüket félted :) figy, majd a piac eldönti én erre azt tudom mondani, köpködni lehet igaz, de fölösleges....valóban a droidokkal fizetteti, de úgy gondolom, hogy egy elég jó szolgáltatási alapot készített a droidoknak és nem 80%-ot kér, hanem 20-at...még, ha ez is soknak tűnik, a lehetőséget megadták, majd ha úgy látják a droidok, hogy betonkeményen átveri őket a kedves cég, akkor összehúzzák a szemöldöküket és uninstallálják a programot...gondolom én.

Érdekes 2014.11.18. 16:16:55

@Érdekes: "betonkeményen" természetesen :D számomra, még nem tünik olyan brutál lehúzásnak ez, ha valaki nem hülye.

whale 2014.11.18. 16:17:15

@Popeye76: Jó, a jövő az fikció, érdemes az ún. VALÓSÁGBÓL kiindulni, álmodozással nem sokra megyünk.:)
A Uber nem telekocsi akar lenni, hanem taxi. Tehát random helyeken felvett, random emberek, random helyekre szállításáról szól a mese.
Ha telekocsizni akarsz, az tényleg fillérekért van már most is. Több is. A Uber nem erre hajt.
A driverek pénzén és munkáján le akarja tarolni a taxipiacot. Gusztustalan...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:19:00

@whale:
" Zugló-óbuda között. Kb. 10 km. Szívesen venném, ha minden nap hívásra előállnál és egy ezresért hazavinnél...:)) Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)"

Egyszerű, mert rossz az alapvetés: hívásra, bármikor nem fog jelentkezni senki, ezt te is tudod (hiszen kiszámoltad, ráadásul 30%-kal alacsonyabb árat mondtál be), csak az az alapkoncepciód, hogy az uber nem működhet.

Dobd fel egy reggel tényleg az uber-be, az működhet. Miért? Ezt is megírtam már:
Mert jó eséllyel lesz valaki, aki pont akkor, pont arra megy szintén. (tudod: ezért van dugó a Hungárián vagy a Megyeri hídon, mert soken egyfelé autóznak...) Ebben a helyzetben mindkettőtöknek tiszta nyereség a fuvar: te eljutsz 130Ft/km-ért Óbudára, a sofőrnek lesz kb 60Ft/km tiszta árbevétele, csak mert nem egyedül ment, hanem veled együtt. Bónusz: csökkent a dugó. A különbözet a 130 és a 60 forintok között pedig annak a szolgáltatásnak az ára, hogy megtaláltátok egymást. (+ az állam is örül, mert kapott 50-60Ft/km adóbevételt).

Mi ebben az olyan nehéz és érthetetlen? És főként:
Mi ebben a rossz? Miért ne működhetne?

Még egyszer: a te alapvetéseiddel lehet, hogy nem megy/nem éri meg, de van olyan matek, sőt lehet olyan stratégia, ami mellet megérheti. Miért ne hagyjuk?

ghck 2014.11.18. 16:20:15

@whale: "Nézz utána, kb ÖT magyar okostelefonos GPS app van. Taxirendelésre...:)"

És melyiknél látom, hogy a leendő taxisomat bunkónak értékelték-e az eddigi utasai?

"Ránézésre látszik"
Más ránézésre mást lát benne. Én nem vagyok biztos benne@Popeye76: , hogy az én véleményem az egyetemes igazság.

"Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)"
Szerintem azért, mert nem jó fórumon írtad ki az ajánlatod. Itt kevesen járnak arra. Ha viszont lesz sok uber sofőr, biztosan fogsz találni valakit, aki pont arra jár, és mindkettőtök jól jár. Ha nem jár arra senki, nem lesz fuvarod, hívsz taxit. A sofőrnek nem kötelező elvállalnia a fuvart, tehát szerintem ne felezzük meg a kilométerpénzt...

@Mészáros Laci: "Jöjjön az uber, sőt, sárga kocsik is kiállhassanak az UBER hívásra, uber tarifával."

ÁMEN! :)

@Popeye86: PACSI!

ghck 2014.11.18. 16:23:27

@Popeye76: bocs, az előbb lecsaltam egy tizest... :)

whale 2014.11.18. 16:27:22

@Érdekes: És jön a következő eresztés... Mondom, tiszta piramisjáték. Balek mindig lesz, aki azt gondolja, okosabb, mint a Uber fiúk....:)
Keresleti oldal meg pláne van, mondom olyan balekot én is keresek, aki a saját pénzén fuvarozná a hab testemetá...:D

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:31:09

@whale:
A jövő valóban fikció + nem ismerhetjük a cég terveit, mindenesetre az én valóságomhoz hozzátartozik, mint lehetőség. Szerintem ne zárjuk ki, simán bekövetkezhet ez az irány is.

Másik:
"Ha telekocsizni akarsz, az tényleg fillérekért van már most is. Több is."
Ez igaz, de egyik sincs a google technikai-technológiai + marketing tudásával felvértezve!
Nem mellesleg (sőt, talán pont emiatt) egyik sem olyan jó, mint az uber.

Szerintem még korai lenne leírni ezt az uber dolgot. Némi fantáziával, törődéssel és fejlesztéssel simán lehet jó szolgáltatás belőle.

Még egy ötlet a korábbiak kiegészítésére: karácsonyi céges partyk - szilveszter most jönnek. Ezen időpontokban átlag 1 óra (vagy több idő) taxit fogni a Bp-i belvárosban.
Korábban illegál sofőrök vitték a népet, nem tudom, ez van-e még. Ehelyett pl. az uber vagy más közösségi taxi teljesen jó ötlet. + adózik is.

"A driverek pénzén és munkáján le akarja tarolni a taxipiacot. Gusztustalan..."

Szerintem nem, vagy nem feltétlenül: egyszerűen piaci rést keres és alternatív szolgáltatást próbál nyújtani. Attól, hogy nem kell sárga matrica, meg taxis vizsga, még nem ördögtől való az ötlet. Olyan nagy árengedményt úgysem tudnak sokáig adni, hogy kipusztuljon a taxis piac.
Te magad írtad, hogy nem jön ki a matek: nem éri meg csak ezzel foglalkozni.

Szerintem a legrosszabb, ami történhet, hogy kicsit kevesebb lesz a taxi. De az is lehet, hogy simán csak a csúcsidőszakokat "halásszák" le az uber sofőrök, amikor amúgy kevés a rendes taxis.

Ha hagynak időt neki (pl.: 6-12hónapot) akkor ez is kiderül. Én nem ítélném el őket ilyen hamar, ilyen egyértelműen.

whale 2014.11.18. 16:32:44

@Popeye76: "hiszen kiszámoltad, ráadásul 30%-kal alacsonyabb árat mondtál be"

Pont azt az árat mondtam be, amit a driver kap a Ubertől.:)) Látod, idáig nem terjed a figyelmed, pont az ilyeneket akarja bepalizni a cég, akik csak a 130 Ft-ot látják a szemük előtt lebegni...:) Nincs semmiféle 130 forint. A drivernek az 104 - 40% adó - költségek -üresjárat. A nyereség 10 forintnál kevesebb/kilométer...
Te kiszámoltad már a költségeit a dolognak?:)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 16:37:40

@abrelosojos:
Természetesen mindenkinek jólesne, amiket írsz.
Csak úgy nem lenne igazságos, hogy ezért valakinek meg kell felelnie egy csomó előírásnak, más meg csinálhatja minden előírás nélkül.

whale 2014.11.18. 16:41:49

@Popeye76: "Szerintem még korai lenne leírni ezt az uber dolgot."

A jelenlegi formájában ez egy inkorrekt, gusztustalan lehúzás, ami tönkreteszi a működő struktúrát a droidok pénzén. Ez a valóság. A többi fikció, mint a 130 Ft.:)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 16:43:16

@whale:
Ha nem adod magad olcsón, éhen döglesz, mert mindig lesz, aki ugyanabban a szakmában olcsón fogja.

Van pl. a szakfordítói szakma.
Elméletileg csak szakfordítói vizsgával lehetne csinálni. Van az országban kb. 10 ezer ember, akinek van ilyenje, és fordít kb. 150 ezer, sok olyan is, akinek még középfokúja sincs az adott nyelvből.
Nos, ha neked van szakfordítóid, és ragaszkodsz ahhoz, hogy mondjuk 15 Ft/szó alatt nem vállalsz munkát, éhen döglesz, mert mindig lesz, aki elvállalja ugyanezt 5 Ft-ért is (nézd meg a diákszövetkezetek hirdetéseit, amikre a NAV-nak rég le kellett volna csapnia, hiszen olyan munkákra keresnek embert, amit az adott ember nem végezhetne).
Mondjuk ez is egy olyan terület, ahol nagyon elkelne egy jó kis rendszeres NAV-ellenőrzés (és aki olyanoknak ad munkát, akinek nincs szakfordítóija, azt a céget jól megbüntetni, merthogy a megbízónak kell ellenőriznie a fordító jogosultságát).

whale 2014.11.18. 16:47:30

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Egyetértek és ugyanazt mondjuk. (ami csak azért furcsa mert emlékeim szerint nem régen taxis témában eléggé mást gondoltunk-és én nem változtattam a véleményemen:))

El kellene dönteni, hogy egy szabályok szerint működő ajrópai országban akarunk élni, vagy inkább -nem is tudom, hol. Egy korrupt afrikai országban, ahol mindenki úgy boldogul, ahogy tud...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:47:45

@whale:
""hiszen kiszámoltad, ráadásul 30%-kal alacsonyabb árat mondtál be"

Pont azt az árat mondtam be, amit a driver kap a Ubertől.:)) Látod, idáig nem terjed a figyelmed, ..."

Ne haragudj, de te komolyan nem tudsz olvasni:
Popeye76 · zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:19:00, (erre születet a fenti felvetésed) ugyanitt már leírtam:

"A különbözet a 130 és a 60 forintok között pedig annak a szolgáltatásnak az ára, hogy megtaláltátok egymást. (+ az állam is örül, mert kapott 50-60Ft/km adóbevételt)."

Egyszerűbben és közérthetőbben válaszolva a korábbi kérdésedre:
@whale: "Zugló-óbuda között. Kb. 10 km. Szívesen venném, ha minden nap hívásra előállnál és egy ezresért hazavinnél...:)) Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)"

Azért, mert a közvetítési díjat kihagytad a számításból, így az ajánlatod nem is jutott el azokhoz, akiknek megérné, hogy elvigyenek téged.
Használd az ubert 1300-ért és meglátod sikerül(het).
Ennyi.

whale 2014.11.18. 16:51:45

@Popeye76: Nincs közvetítés, miért számolnék? Én nem a Uber vagyok, hahó! :)
Szóval? Jössz 1000-ért holnap? :D

ghck 2014.11.18. 17:00:26

@whale: az 1000-et az útért fizeted, a 300-at meg azért, hogy rátalálj arra, aki elvisz annyiért. A 300-at szerencsével meg lehet spórolni, neked most nem volt szerencséd. De ha a környékbeli buszmegállóba plakátolod ki, hogy 1000-et fizetsz vkinek a fuvarért, lehet, hogy egy tömegközlekedő azt fogja gondolni, így már megéri neki kocsival menni, ha téged is el tud vinni. A marketinget ne próbáld meg megspórolni! ;) Az ubernél ez 300-ba kerül, és nem kell egész éjszaka plakátolgatnod.. ;)

whale 2014.11.18. 17:03:53

@ghck: Ja, a 300. Az sem annyi, remélem sejted.:) Jó lesz az 240-nek is.:) Jössz?:D

whale 2014.11.18. 17:06:47

@ghck: Ja, hogy a 30 forinthoz ragaszkodsz!:) A marketinget itt fejtem ki, nincs semmiféle plakát. Te is zuglói vagy, eljössz értem?:)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 17:24:52

@whale:
Ez mondjuk a taxisoknak sem menne. Egynek sem.
Másrészt fölösleges is, van már GPS, akár mobiltelefonra is (az egyik legjobb offline, a Sygic most karácsonyi akcióban 25 euró - örök életre szóló licenccel, ha telefont cserélsz, át tudud rá vinni -, teljes Európa mínusz Oroszország; 1 hétig kipróbálhatod ingyen, és az ingyenesség lejárta után is mutatja az utat, csak mondani nem mondja). Elvisz címtől címig, és tudja az egyirányú utcákat. Jobban, mint bármelyik taxis.

"a GPS előtt meg volt térkép"
Igen, csak mire azon megkerestél valamit, lement a nap, a GPS meg mutatja a pillanatnyi helyzetet, meg hogy merre kell menni.

A tudja a várost meg magyartalan ökörség, még akkor is, ha neked annyira tetszik, hogy minden második hozzászólásodban hangoztatod.
A várost ismerni lehet. Tudni meg a matekot.
Ismerd meg anyanyelvedet.

Az alapelvekkel egyetértek, hogy azt az ubereseknek is teljesíteniük kelljen, amit a taxisoknak, de ezzel a mérhetetlen taxisfasz-szopással, amit művelsz, nagyon nem, rettentő ellenszenves. A taxisok a legtetűbb tahók, akikkel a városban találkozhatsz, a KRESZ-t lépten-nyomon megszegik, agresszívan, másokra veszélyesen vezetnek, az indexet nem ismerik, a piros lámpát is alig, tolakodnak, cikáznak, 50-es utakon is 90-nel hajtanak, csalnak az díjjal (léptető kütyü), kurvára a tökükre kellene lépni, nem védeni őket.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.18. 17:26:14

@whale:
Így van, nekem sem változott a taxisokat illetően a véleményem, de a fair játékhoz nekik is joguk van.

Más kérdés, hogy ők sem azok.

yxcvbnma 2014.11.18. 18:06:06

@Popeye76:

200 Ft/km környékén már más a leányzó fekvése. Ennyinél már érdemes lehet leülni, és alaposabban kimatekolni a dolgot, mert megérheti a dolog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.18. 18:23:18

@whale:

"Na, jól van pistike, menj szépen leckét írni te is.:) Ha majd felnősz, dumcsizunk, ok?:)"

Szórakozz a kurva édesanyáddal, OK? :)

"Ha nem taxi, akkor nem szállíthat pénzért utast. Érc?"

Hm. Az autóbusz sem taxi, mágis szállíthat pénzért utast. Ez csak törvényi szabályozás kérdése. Sőt a szomszád Józsi bácsi sem taxis, mégis elvihet pénzért, ha felezünk a benzinköltségen.

Érc?

ghck 2014.11.18. 19:35:01

@whale: ha zugloi vagyok, lehet. De nem vagyok.

Ez telekocsi, most úgy éri meg, ha közel vagy. Ha messze, hívj taxit. Nem is konkurencia... :-)

Vortex 2014.11.18. 19:45:10

Olvasásra ajánlanék egy mértékadó véleményt, amit nem más, mint Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke fogalmazott meg:

ec.europa.eu/commission_2010-2014/kroes/en/blog/my-view-todays-taxi-protests-and-what-it-means-sharing-economy

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.18. 21:29:29

@Vortex:

Elolvastam, tökéletes és korrekt állásfoglalás:

"Whether it is about cabs, accommodation, music, flights, the news or whatever. The fact is that digital technology is changing many aspects of our lives. We cannot address these challenges by ignoring them, by going on strike, or by trying to ban these innovations out of existence."

és

"we get nowhere in Europe by running away from hard truths. It’s time to face facts: digital innovations like taxi apps are here to stay. We need to work with them not against them. "

A taxisok tiltakozása kb. olyan, mint ha anno a konflisok tulajdonosai akarták volna betiltatni a gépkocsikat. Vagy ha azér ttiltakoztak volna a patkolókovácsok, hogy a konflisok kiszorulásával nem marad munkájuk.

Arcade Macho 2014.11.19. 00:03:24

@yxcvbnma: "200 Ft/km környékén már más a leányzó fekvése. Ennyinél már érdemes lehet leülni, és alaposabban kimatekolni a dolgot, mert megérheti a dolog."

pont arrol van szo, hogy mostanaban kellett volna hogy meghozzak a rendes adozasi torvenyt az uberhez, az ami igazsagos es realis
50 Ft/km az koltseg es 100 Ft kezdeti dij is koltseg a maradek meg ev vegen a soralateten leSZJAzhato

erre elojottek a farbaval es elmondtak hogy ugyanazt kell csinaljak mint a taxisok

amugy meg a matek az menjen ugy hogyha NEM uberezek heti 6 orat(evi plusz 5e-8e km), hanem az autom csak evi 4e -t megy akkor mennyi is az amortizacio? de ezt mar leirtak sokan sokfelekeppen :)

jet set 2014.11.19. 00:38:00

@whale: Az miért lenne necces? Költségmegosztás, nyereség nem keletkezik.

jet set 2014.11.19. 00:50:57

@whale: Kurva nagy gáz lenne, ha a bevételből kellene adózni. Persze vannak ilyen adónemek, de az szja pont nem ilyen. Például, ha ha kiadod a lakásodat, akkor a lakbér 90%-a adóköteles vagy választhatsz tételes költségelszámolást is és akkor a bevétel-költség az adó alapja.

xyzu 2014.11.19. 01:04:53

16 éve taxizok.Akkor a telefonos tarifa 130 volt.Ezt keveseltük,a 120ft-os szerződéses fuvartól pedig egyenesen ódzkodtunk.Azóta sok víz lefolyt a Dunán.Most 104 forintért kellene fuvarozni?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.19. 02:39:55

@Arcade Macho:
"a belvarosiaknak bevezetni a mar regota esedekes 10e / honap parkolasi dijat"
És mi a kurva anyádért is, ha már egyszer oda fizetik az adójukat meg az autójuk utáni adókat, faszfejkém?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.19. 03:27:10

@ghck:
Miért adózna 43%-ot?
Nem 16% az szja? Ráadásul az nem a bevételből, hanem a nyereségből, ami kurvára nem mindegy.
Szerintem te itt kissé hazudozol. És még te jössz azzal, hogy értesz hozzá?

@yxcvbnmaa:
"vezérlést, vízpumpát, fagyállót, fékfolyadékot, fékbetétet, féktárcsát, lambda szondát, gyújtótrafót, EGR szelepet az alatt a 7 év alatt"

Ne röhögtess, baszd meg, volt olyan autóm, ami majdnem 20 évig volt nálam, és ezek közül csak a fék szóval kezdődőeket meg fagyállót meg olajat (+olajszűrő) meg levegőszűrőt kellett cserélni.
Legközelebb vegyél autót, ne szart.

@Arcade Macho:
Milyen 2,5 millió emberrel dobálózol?
Budapest teljes lakossága 1,7 millió.
Ebből a belvárosban él kb. 250 ezer.
És az már kurvára nem a szűk értelemben vett belváros.

Másrészt a mai autók kipufogógáza már nem nagyon tartalmaz rákkeltő anyagokat (a benzineseké egyáltalán, a dízeleké nagyon keveset).

@whale:
"Jó, azért ne a románok legyenek már a követendő példa..."
Aztán már miért ne, ha valamit jobban csinálnak?
Csak mert románok?

Azon meg hadd röhögjek már egy nagyot, hogy a piac rosszul szabályoz. Bármit.

Ezt a papírtérképet meg felejtsd már el a faszba. Lassú. A GPS meg valós idejű, gyors, és még azt is megmondja, mikor merre fordulj, melyik utca merre egyirányú, és mennyi ott a sebességkorlátozás.
Nem a középkorban vagyunk, baszd meg.

@Dorinda41:
Ami Bulgáriát illeti, még az ezelőtti átkosban simán el lehetett tévedni ott papírtérképpel is, mert a NATO-gecik megtévesztésére nem pont oda rajzolták az utcákat, ahol voltak. Várnában sikerült találnunk néhány ilyet. :-)

@xyzu:
Nem kötelező.
Ahogy taxizni sem.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.19. 03:34:50

@whale:
Kicsit elszámoltad magad, 10 km eleve nem 1000, hanem 1300 Ft, és mintha lenne valami 300 Ft-os alapdíj is, ez együtt 1600.
Mondjuk én sem Zuglóban lakom, és Óbudára is ritkán járok.
De a lakhelyem és a munkahelyem közt van kb. 10 km, és ha fizetnél ezért 1600 Ft-ot, már simán megérné autóval járnom. Ha még hazafelé is együtt mennénk, akkor már 3200. Naponta. Havi 21 munkanapot számolva az 67 200 Ft, és csak annyit tettem, hogy bementem dolgozni, csak nem BKV-val, + a kitérőkre (ha háztól házig viszlek, mert rendes vagyok) számoljunk mondjuk 15 percet, viszont nem kell átszállásra várakozni, úgyhogy ez meg -10 perc.
Egy kisfogyasztású kocsival (mondjuk 1,4-es Peugeot 206 dízel, 4 liter alatt megy 100 km-t) még keresnék is rajtad szépen.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.19. 03:57:53

@whale:
Ja, meg van percdíj is, 25 Ft. 10 km az optimális esetben is kb. 15 perc városban, szóval csapjuk hozzá még ezt a 375 Ft-ot is, oda-vissza 750, az napi 3950, legyen kerekítve 4000. 21 nappal ez már 84000.
És csak munkába mentem meg haza.
És mivel rendes vagyok, hetente egyszer elviszlek a helyiszupermarketbe bevásárolni is pluszköltség nélkül, mert én is mennék egyébként is.

yxcvbnmaa 2014.11.19. 06:43:18

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Zsigulin tényleg nem kell EGR szelepet, lambda szondát cserélni... Wartburgon vezérlést, olajat sem.
De menjünk ilyenekkel, ne szarokkal. Ja, hogy az Andrássy (Népköztársaság) úton az Oktogonnál állva nem lehet látni a Hősök terét?
Kit érdekel, hiszen megúsztunk egy 4 ezres szonda cseréjét. Ami egy bontó parkolójában negyedórámat vette igénybe.

20 évig vezérműszíj csere nélkül? Bátor, vagy Trabantos...
Vagy netán láncos? Ladán valóban örök élet volt a lánc, igaz már újkorában is hangja volt (vö. zsiguli motorhang), az újkori láncos vezérlésű kocsikat meg ugyanúgy cserés, vagy szétesik az egész miskulancia...

Ja, ezek a javítások egy swifthez tartoznak, ami a legkevésbé szervizigényesebb kocsi.

Persze, nem volt muszáj cserélni a vízpumpát, csak épp a manuál szerint a vezérműszíjjal együtt kell. Ha már szét volt döntve, akkor plusz 5 rugót megért a nyugalom nekem.

A lambda, EGR hibával pedig ment az autó. Csak épp világított a check engine lámpa, és vélhetőleg a kipufogógáz a szükségesnél retkesebb volt. Ezt végülis leszarhattam volna...

Ha neked ennyi javítás 7 év alatt szar autót jelent, akkor nem vennék tőled autót. A másik blogon meg megy a siránkozás, hogy milyen szar a magyar használt-autó portfólió, mert mindenki a szervizen spórol. Mert csak lesz valami kijavítva, ha megáll tőle az autó.

ghck 2014.11.19. 07:30:56

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Miért adózna 43%-ot?
Nem 16% az szja? Ráadásul az nem a bevételből, hanem a nyereségből, ami kurvára nem mindegy.
Szerintem te itt kissé hazudozol. És még te jössz azzal, hogy értesz hozzá?"

Szerintem te itt kissé buta vagy. A magánszemély költséglevonási lehetőségeivel sem vagy tisztában, a fizetendő közterhekkel, és azok mértékével sem. Ez alapvetően nem baj, csak ne okoskodnál. Amúgy zárjuk rövidre: tévedtem, hazudtam, lebuktattál, igazad van!

Arcade Macho 2014.11.19. 09:26:41

@Mr. Közbiztonság Szilárd: ha nem vagy kepes az agyadat gondolkodasra hasznalni akkor en hanyagolnam a fajtaddal valo kommunikaciot ha lehet

szita szita péntek 2014.11.19. 11:39:39

@ghck: Ok, lehet rosszul számoltam, számoljunk újra!

Alapfelvetéseim:
- Hősünknek van egy bejelentett 8 órás állása, ahol már fizetik a tb-t.
- A kocsi eleve adott, mer kell a családnak, értéket így is-úgy is veszít, műszakiztatni, tárolni úgyis kell.
- A kopásból származó költségeket 12 Ft/km-re teszem (A miért fentebbi kommentemben van. Tudom szubjektív, de jobb nekem nincs.)
- A fogyasztás 6 l/km, azaz 24 Ft/km.

Ennek megfelelően a kilométerenkénti költség 36 Ft.

Példa fuvar:
Hősünk hívást kap, elindul az 5 km-re levő célhoz. Ott felveszi az utasát elviszi az ő 5 km-re lévő céljához. Új hívást kap, ismét 5 km, amíg eléri, ismét 5 km utaztatás. És ezt még egyszer: 5km a fuvarig, 5 km a fuvar. Aztán hazamegy: 5 km. Hősünk tehát megtett összesen 35 km-t. Ennek a költsége 1260 Ft.

Bevételi oldal: Volt 3 db kiszállása (3*300 Ft) és 15 fuvar km-e (130 Ft*15), azaz "elért" 2850 Ft-t. Ennek a 20%-át viszi az Uber, azaz marad 2.280 Ft. AZ adózás előtti haszna tehát 1020 Ft.

Az adózott jövedelmet érdemes külön kezelni. Nem igazán értek ehhez (sem) de van pld családi adókedvezmény és elég sokan vannak akik nem tudják azt a teljes egészében érvényesíteni, meg még a fene tudja minden legális út van mérsékelni a befizetett adót. Annak függvényében, hogy hősünk számára ezekből mi az elérhető az adózott jövedelme ez után a 3 fuvar után valahol 587 és 1020 Ft között fog alakulni. Vegyük az átlagot és mondjuk 800 Ft. Ha 20 napon megejti ezt a 3 fuvart, akkor a havi nettó bevétele 16.000 Ft. Mennyi időt vehet ez igénybe? Passz, nyilván attól függ, mennyit kell várni egy-egy hívásra. Induljunk ki abból, hogy megtett 35 km-t, ami (városi közlekedésben) kb 1 óra - mondjuk a 3 hívás is 1 órát vett igénybe. Az órabére így nettó 400 Ft - ez kb megfelel a minimálbéres óradíjnak. Hmmm... Tényleg nem a viág biznisze... Bár gondolom a fuvarok gondos megválogatásával lehet még optimalizálni kicsit, de ha hősünk irgalmatlanulrettenetesen ügyes, hát akkor sem egy főnyeremény. De hát az lenne a normális, hogy a piac döntsön...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.19. 12:15:49

@yxcvbnmaa:
VW Golf volt.
Mondtam, hogy vegyél autót, ne szart.

@Arcade Macho:
Hú, öcsém, kemény vagy, mint a fagyott szar.
De attól még faszságokat irkálsz folyamatosan. És még te beszélsz gondolkodásról, baszd meg? Hallottad valahol a szót, és megtetszett? Mert hogy azt nem tudod, mit jelent, az elég nyilvánvaló a hozzászólásaidból.

ghck 2014.11.19. 13:44:30

@szita szita péntek:
A fogyasztást szerintem újra kell számolni. Az átlag autó városi fogyasztását nyugodtan vehetjük 8 liternek is.

A kiadási oldal ezzel 1540-re nőtt, az adózás előtti haszna 740-re csökkent. Az órabére (még mindig adózás előtt) bruttó 370Ft. Az SZJA-val lehet, hogy lehet trükközni, de ha ki kell fizetni 27% szociális hozzájárulási adót, az már egyértelműen sokat ront a képen.

Ez, összehasonlítva bármilyen minimálbéres munkával a következő problémákat hozza még: veszélyes üzemben, az utakon vagy, a felelősséged óriási; idegeneket kell magad mellé ültetned; az autód értékcsökkenését felgyorsítottad a beletett városi km-ekkel.

Érdemes számolni azzal is, ha balesetben nem fizet a biztosítód, mert taxi-üzemben használtad az autót, a szerződésed pedig nem erről szólt. Se a cascod nem fizet neked, se a köteleződ nem fizet másnak. Minden kárt zsebből kell állnod.

Amúgy egyetértünk, a piacnak kell döntenie, de hasznosnak tartanám, ha minden potenciális sofőr átértékelné ezeket a szempontokat, és úgy vállalna fuvarokat. Az egyes fuvarok elvállalásában pedig nagy segítség lenne, ha látnám az utasok úticélját is. Ha arra fele megy, amerre nekem kényelmes, elviszem, ha nem, lepasszolom. Ehhez kellene sok-sok uber-sofőr, és tényleg jó alternatívája lehetne a tömegközlekedésnek, a saját autónak ÉS a taxinak is. 21.századi stoppolás ez végül is...

yxcvbnma 2014.11.19. 15:26:28

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Wow. Golf I, mint nem szar 2014-ben :-))
Alászolgálja, te vén hülye megmondó troll geci :-)

szita szita péntek 2014.11.19. 20:16:39

@ghck: " Az átlag autó városi fogyasztását nyugodtan vehetjük 8 liternek is." De mivel erre nem vonatkozik a taxikra érvényes méretelőírás, lehet az a kosi igazán kis autó is, lehet gázos, de akár hibrid, de akár full elektromos is. (ez utóbbi eset eléggé felborítja a gazdaságossági számítást)

ghck 2014.11.19. 21:15:18

@szita szita péntek: :) Igaz. De nehéz elképzelnem azt a prius tulajt, aki havi 12ezerért leamortizálja a priusát.. ;)

Az uber az átlag autósra épít. Abból van sok. És azok 8-at esznek.. :)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.20. 00:44:10

@yxcvbnma:
Ki mondta, hogy ez 2014-ben volt, és azt, hogy Golf I. volt?
Te tényleg ennyire hülye vagy?

@ghck:
Az átlag autó fogyasztása (2014-et írunk) városban inkább 5-6 liter. Dízeleké jóval kevesebb. De lehet akár gázos autó is.

xyzu 2014.11.20. 02:37:08

2014-et írunk,úgyhogy az az 1.5-ös,euro 5-ös Scenic ami 2008-ban még hatot fogyasztott eu hármasként ma 7.5. Ha a régi 1.9tdi Octavia 5 literrel elment taxiként 15 évvel ezelött,akkor jogos lenne az igény,hogy ma egy 1.3 JTD Fiat néggyel járjon a városban/eu5/.Hát nem:éppen csak hat alatt.Ez van.

ghck 2014.11.20. 07:14:14

@Mr. Közbiztonság Szilárd: 2014-et írunk, a magyarországi átlag autó benzines és 13 éves, tehát kb 2001-es. Nos, vegyünk egy átlagos, gyakori típust: 2001-es Ford Focus 1.6-os benzines. Városi fogyasztás 5-6 liter? Hja persze! Esetleg a katalógusban! Nézd meg a valós fogyasztási adatokat a fenti autóra itt:

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2001&constyear_e=2001&power_s=90&power_e=110&powerunit=2

A hisztogramon látod, hogy az átlag 7.7-nél van. Keress ki egy kb. 7.7-et fogyasztó példányt a sokból, és vizsgáld meg azt!

Itt van egy példának:

www.spritmonitor.de/de/detailansicht/177273.html?cdetail=1

Ennek az átlagos autónak a MÉRT VALÓS fogyasztása 7.63 liter/100km, ebből a városi fogyasztása: 7.88 liter/100km.

Szóval hagyjál már a hülyeségeddel! ;)

ghck 2014.11.20. 07:17:56

@Mr. Közbiztonság Szilárd: De tudod mit? Nézz meg egy modern, 1 literes ecoboost motort egy 2013-as focusban! Az biztos keveset fogyaszt, nem?!? Nem. Esetleg a katalógusban!

www.spritmonitor.de/de/detailansicht/592434.html?cdetail=1

Városi fogyasztás: 8.64 liter/100km

yxcvbnmaa 2014.11.20. 07:56:11

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Te írtad, hogy az egyik, szinte csak városi használatra tartott kocsim helyett vegyek egy autót. Mert a Swift szar, és szervizigényes. Erre fel hoztad példaként, hogy neked 20 évig volt egy kocsid (amiről később kiderült hogy Golf), ami nem szar. Az egyes golfot én vélelmeztem, mert Golf II-ben már volt lambdaszonda, illetve szíjas motorjai voltak. Azok pedig 20 évig nem mennek el hozzányúlás nélkül (max hazudni lehet).

Átlagos autó fogyasztása 5-6 liter városban? Katalógus szerint maximum, de azok még nálad is többet kamuznak...

De mindegy, mi mindannyian hülyék vagyunk, csak te vagy helikopter :-)

yxcvbnma 2014.11.21. 17:44:10

@szita szita péntek:

Ezek mire példák?
Már azon túl, hogy sok szabadidőd van, és volt időd átnyálazni az egész spritmonitort.
Átlagos autók, városi fogyasztásáról volt szó.

Vortex 2014.11.29. 21:29:57

Én szurkolok az alternatív szolgáltatóknak, de azért az nem véletlen, hogy még mindig NAGYON kevés UBER autó érhető csak el... Az emberek tudnak számolni.

ghck 2014.12.03. 13:19:24

Nos, egyre több írás jelenik meg a témában... Változott valakinek a véleménye? (Van elég érett hozzá, hogy vállalja ezt?? :) Én először nagy uber hívő voltam, szabad piac hívő (hagyjuk az ubert, majd szabályoz a piac), most már én is úgy gondolom, meg kell fékezni az ubert. NEM, NEM a taxisokat kell megvédeni, hanem az uberezni kívánókat a saját hülyeségüktől. Hja, meg az adócsalástól... ;)