HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Marakodnak a nagymacskán

2011.10.10. 17:36 :: Hlács Zoltán

Rögtön két sajtóközlemény érkezett. Az egyiket a volt, a másikat meg az új Jaguar-Land Rover importőr küldte. A sors iróniája, hogy ugyanahhoz a céghez vándoroltak az importőri jogok, amelynél a Cél Motors egyik korábbi márkája, a Hyundai is kikötött - igaz, volt előtte egy kis vargabetű. Természetesen a régi nem érti hogy miért. Az új meg említést sem tesz a régiről. Nem keressük az okokat, csupán lehozzuk a közleményeiket.

Megnyitotta első bemutatótermét a Jaguar, Land Rover és Range Rover márkákat képviselő British Automotive Hungary Kft.

Budapest, 2011. október 5. –Ünnepélyes keretek között megnyitotta első márkakereskedését és szakszervizét a British Automotive Hungary Kft. (BAH), a Jaguar, Land Rover és Range Rover márkák új hazai képviselete. A budapesti szalonban Steven Morten, a Jaguar Land Rover (JLR) európai importőri irodájának ügyvezető igazgatója köszöntötte a résztvevőket, és ismertette a cégcsoport terveit.

Október 4-től az alföldi autópálya fővárosi bevezető szakaszán, az AutoPalace M5 bemutatóteremben várja régi és új ügyfeleit a Jaguar, a Land Rover és a Range Rover. Az exkluzív létesítmény hivatalos megnyitásával a gyakorlatban is megkezdte működését az AutoBinck cégcsoport kötelékébe tartozó British Automotive Hungary Kft., amely október elsejétől látja el a nagy múltú brit prémium márkák teljes körű magyarországi képviseletét.

A bemutatóterem ünnepélyes átadásán a Jaguar Land Rover (JLR) európai importőri irodájának ügyvezető igazgatója, Steven Morten is részt vett. Miután köszöntötte a résztvevőket, és köszönetét fejezte ki az AutoBinck európai és magyarországi vezetőinek az új üzletág hatékony előkészítéséért, Morten úr kihangsúlyozta, hogy a márkacsoport fejlődésében különösen fontos szerep jut az új piacoknak. Ilyen formában Magyarország, a magyar piac is hozzásegíti a vállalatot ambiciózus bővítési terveinek megvalósításához: a Jaguar Land Rover a következő öt évben évente másfél milliárd fontot (kb. 522 milliárd Ft) készül termékfejlesztésre fordítani, aminek révén 2016-ig több mint negyven újdonsággal jelentkezhetnek a világpiacokon.

„Ebben a szegmensben Magyarországon is nyitottak az ügyfelek, valós kereslet mutatkozik az olyan újdonságok iránt, mint a Jaguar XF 2.2D vagy a Range Rover Evoque, amelyek egyébként, a kor szellemével összhangban, az adott márkák valaha létezett legtakarékosabb, legtisztább üzemű modelljei.” – tette hozzá Markó Zoltán, a BAH Kft. ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy éves szinten 200 darabos értékesítéssel számolnak.

A most átadott, exkluzív kivitelű, 650 négyzetméteres bemutatóteremben a fent említett újdonságokon túl a három márka teljes aktuális választékával várja az érdeklődőket. Az ügyfelek megfelelő minőségű kiszolgálásáról tökéletesen felkészült, nyolcállásos szervizállomás gondoskodik, amely világszínvonalú szolgáltatásokkal (többek között digitális szervizkönyvvel) biztosítja a Jaguar, Land Rover és Range Rover tulajdonosoknak a termékek minőségéhez méltó, maradéktalan elégedettségét.

 

A CÉL Motors Kft. (korábbi nevén Jaguar Hungary Kft.) 1993 óta látta el a Jaguar, majd – a korábbi importőrrel folytatott versenytárgyalás eredménye alapján – 2004 óta a Land Rover magyarországi képviseletét. Cégünk a 2000-es évek első felében dinamikusan fejlődött, az értékesítési volumen növekedési üteme jelentősen meghaladta mind a gyár várakozásait, mind pedig a hozzánk hasonló piacok teljesítményét. 

Az évtized második felében – nem tudomásul véve a magyarországi gazdasági környezet változásait – a Jaguar és Land Rover gyár folyamatos nyomás alá helyezte cégünket. A gyárban bekövetkezett menedzsment és szemléletváltás a kapcsolatok megromlását eredményezte, ami miatt végül cégünk 2010. október végén rendes, két éves felmondással élt. A felmondási idő egyrészt megfelelő időtávot biztosított a gyárnak új importőr keresésére, illetve a tevékenység korrekt, ütemezett átadás- átvételére, de egyúttal cégünknek is lehetővé tette, hogy felkészüljön az európai autókereskedelem 2013-tól életbe lépő liberalizációjára. 

Cégünk ugyanakkor még a felmondást megelőzően tárgyalásokat kezdett a gyárral a két márka importőri tevékenységének külön cégekbe történő elválasztásáról, és az egyeztetések a felmondástól függetlenül folytatódtak. Az erre vonatkozó, közösen kialakított, aláírásra kész szerződéseket cégünk a gyár képviselője előtt Budapesten aláírta 2011 márciusában. Bár telefonon azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a Land Rover szerződések aláírásra kerültek (és mivel a Land Rover gyár önálló jogi személy, azoknak életbe is kellett volna lépniük), több mint egy hónapos halasztgatás után arról tájékoztatták cégünket, hogy meggondolták magukat, és nem kívánják életbe léptetni az új szervezeti rendet. 

Ezzel egyidőben tudomásunkra jutott, hogy a gyár új importőrt keres Magyarországon. Miután több alkalommal nyomatékosan felhívtuk figyelmüket, hogy az érvényes szabályozás alapján két importőr nem lehet ugyanabban az országban, a gyár 2011 júniusában jogellenesen azonnali hatállyal felmondta cégünk szerződéseit. A felmondás indokaként késedelmes pénzügyi teljesítésekre hivatkoztak, miközben a felmondásuk időpontjában semmilyen tartozása nem volt cégünknek a gyár felé (illetve a gyár tartozott tetemes garanciális jóváírással), valamint az általuk felhozott, fizetésre vonatkozó megállapodás sem volt közöttünk. A CÉL Motors Kft-nek a felmondás időpontjában több mint 20, a gyár által befogadott megrendelése volt, amelyek jelentős részére az ügyfelek előleget fizettek be. A rendkívüli és előre nem prognosztizálható felmondás jelentős presztízs veszteséget okozott mind a CÉL Motors Kft-nek, mind pedig a márkáknak.  

A CÉL Motors Kft. a felmerült vitás kérdéseket megpróbálta békés úton rendezni, de a gyár minden ilyen jellegű egyeztetési kísérlettől elzárkózott, így csak a jogi utat hagyva a vita rendezésére. A CÉL Motors Kft. a jövőben e jogi eljárást viszi végig, cégcsoportunk ugyanakkor továbbra is gondoskodni kíván ügyfeleiről. Közel húsz éves márkaismeretünk és elkötelezettségünk alapján várunk minden Jaguar és Land Rover tulajdonost és érdeklődőt az Auto Excellence Kft-nél, ahol segítségükre leszünk mind meglevő gépkocsik szakszerű szervizelésével és karbantartásával, mind pedig új és használt gépkocsik beszerzésével kapcsolatos tanácsadásban.  

Vadas Tamás 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr973292218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xj40 2011.10.10. 19:46:16

én mindkét márkával kapcsolatban érintett vagyok, igaz régebbi autókkal... sok sikert az új forgalmazónak!
Az új autó árképzésüket sajnos nem ismertem, de a Cél motorsnál az alkatrészek árát a "szorozzuk meg kettővel" elv határozta meg tapasztalatom szerint. Ugyanazt a gyári alkatrészt mindig kb. kétszeres áron ajánlották ki az angol, vagy akár az osztrák árakhoz képest.... Pl. Land rover kulcs Cél:110.000Ft - Denzel Bécsben: 192 EUR. Vajon ez tisztességes üzleti magatartás?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.10. 21:24:57

Vadas úr csak azt felejti el megemlíteni, hogy lényegében messze nem voltak elég tőkeerősek ahhoz, hogy a cégcsoport elvárásainak megfeleljenek. Az angol vezetők is elmondták az új szalon megnyitásán, hogy az elkövetkező évek modell offenzíváját olyan cégre kívánták bízni, amely nem küzd napi filléres gondokkal. Állítólag többször előfordult a Cél Motors-nál, hogy a befizetett előleg és a megérkezett autó ellenére nem tudták átadni a kocsit, mert az előleget és az autó árát korábbi adósságok rendezésére kellett fordítani. A közleményből egyébként egyértelműen látszik, hogy a hangsúly a peres pénzszerzésen van, nem pedig a kereskedési jog visszaszerzésén.(Azt meg csak remélni tudom, hogy ez a vásárló közönség igényesebb annál, hogy ilyen-olyan úton behozott olcsóért boltolt Jaguárt vegyen.) Azért azt is hozzátehetjük, hogy itthon messze az elvárható szint alatt van a három márka ismertsége és presztizse is.

kervez 2011.10.10. 22:24:35

A célmotors egykori és jelenlegi telephelye messze elmaradt nemhogy a jaguár, de még egy suzuki kereskedés és szakszervíz színvonalától is. A szolgáltatásról nem beszélve. 3 hónapig állt benn náluk a jag-em, folyamatosan hitegettek, hazudgattak, és végül nem sikerült minden hibát megoldaniuk. Márkaszervíz létükre fingjuk nem volt 2 problémára. Én terveztem egy levél megírását a gyárnak, de a változások híre már korábban kiszivárgott, ezért elégedetten felhagytam vele. Aki soroksári úton valaha járt, valszeg értetlenül állt a "szalon és szervíz előtt". Egy ismerősöm visszafordult onnan, mert azt mondta, ilyen a világon nincs. Gazzal benőtt parkoló, széteső épület, fűtés nélküli szalon, pufajkában cigiző pultoshölgy. Vicc. Sok sikert az újaknak, remélem nomális árakkal indítják a szervízüket is.

red87 2011.10.10. 23:06:52

tényleg a Cél motors erőlködik még mindig? legalább a gazt nyírják le az épület tövében! az meg, hogy nyáron nincs bent klíma, de az üvegfalak és a fekvés miatt van bent 45 fok, télen meg szegény pénztárosnő 3 takarót teker magára, meg hősugárzó mellett ül, mert különben megfagy, mert elfelejtettek fűtést kiépíteni??? és akkor ezek ugye a legkisebb gondok, az, hogy egy szélvédőcsere miatt egy hónapot volt ott az autó, és a végén olyan számlát adtak, hogy helyben hidaltam... meg az, hogy a hatalmas tapasztalatukkal, és szakértelmükkel már ötödszörre nem bírnak tartós javulást elérni a futómű kopogás-ropogás ügyében, de már egy egész jó használt honda árát otthagytuk emiatt... szégyen... aztán az értékesítő megmondóember tömény lenéző stílusa... báhh... remélem eltűnnek a süllyesztőben, vagy kereskedhetnek majd újra moszkvicsokkal, meg ladákkal, ahhoz talán felkészültek.

kerdesek05 2011.10.11. 00:33:02

kapaszkodik a cél az utolsó morzsákba, kapaszkodik

silberstein 2011.10.11. 11:58:41

A Cél Motors-nál minden csak jobb lehet, gátlástalan, hazudós, inkompetens rablóbanda.

Nebutron 2011.10.12. 10:51:10

A Cél Motors egy leépült szar, elfogathatatlan hozzáállással és környezettel, amit a vezetésének köszönhet egyedül. Viszont sokan meg fognak lepődni, hogy az új importőr se lesz olcsóbb és a több éves típusspecifikus szaktudás iszonyatosan fog hiányozni. Majd tessen meglátni!

Haty 2011.10.19. 20:43:15

Az, hogy elkerülnek a márkák a korábbi importőrtől, nem volt kérdés, csak az idejét nem lehetett megjósolni.