HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Van, amiben jó lemaradni

2010.11.17. 15:49 :: Nyegleo

A hazai közvélekedéssel ellentétben messze nem a közép-kelet-európai országok a legfertőzöttebbek a járműlopások tekintetében. A legtöbb autó Észak- és Nyugat-Európában tűnik el. Nagy-Britanniában, Franciaországban vagy Olaszországban százezrével lopják a kocsikat, a legsűrűbben pedig Svédországban és Dániában kél lába magától az autóknak. A Secret Control GPS Kft. most térképeken összesítette Európa lopási statisztikáit.
A hazai közvélekedéssel ellentétben messze nem Kelet- vagy Közép-Európában lopják el a legtöbb járművet – derül ki a gps alapú gépjárművédelemben piacvezető Secret Control Kft. most elkészített európai autólopási térképéből.

europe bunozes darabszam

Az adatokból első ránézésre kiderül: az évente ellopott autók száma alapján a  legfertőzöttebb országok Nagy-Britannia (majdnem 200 ezer járműlopás), Franciaország (több mint 200 ezer) és Olaszország (több mint 250 ezer autólopás évente).
Ehhez képest Kelet-Európa, azon belül például Magyarország statisztikái igazán kedvezőek. Itthon ugyanis - a „jármű önkényes elvétele” elnevezésű cselekményeket is beszámítva - nem egészen 8 ezer ilyen bűntett történt 2009-ben, ami nem mellesleg majdnem ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban.
Igaz azonban az is, hogy a nyugati országokban sokkal több az autó. Míg Magyarországon ezer embernek 360 autója van, addig például Nagy-Britanniában több mint 500, Olaszországban pedig majdnem 700. A nyugati járművek alacsony, 5-6 éves átlagéletkora is vonzó a tolvajok számára, szemben a hazai 11 évvel, vagy a - lopásokkal még kevésbé fertőzött – romániai 12-13 évvel. Ha ehhez hozzáadjuk a fejlett államok központi fekvését és határainak teljes átjárhatóságát, nagyjából értjük, miért tűnik ott el lényegesen több autó.
Felborítja viszont a sorrendet, ha azt vizsgáljuk, hogy az egyes országokban az autók mennyiségéhez képest mekkora az ellopott járművek száma. Ebből a szempontból Svédországban és Dániában lopják el a legsűrűbben az autókat, ezer autóból 11,5 illetve 10,4 darabot tüntetnek el a tolvajok, míg a lopás darabszámában vezető Nagy-Britannia, Franciaország és Olaszország a második helyre csúszik vissza itt a rendre 6,5, 7,3 és 7,7 értékekkel.
Bár hazánkban viszonylag kevés autót lopnak, annak több mint kétharmadát a fővárosból kötik el, tehát Budapest ebből a szempontból igen veszélyes. A helyzet más nagyvárosokban is hasonló. Már-már legendásan fertőzöttek a déli nagyvárosok, Nápoly, Marseille vagy Athén, de Amszterdam, Párizs, Stockholm és Koppenhága értékei is a legrosszabbak közé tartoznak.
A trend ugyanakkor rohamos csökkenést jelez, ugyanis azokban az államokban, ahol rendelkezésre állnak összehasonlító adatok, mindenütt a lopások számának folyamatos esése figyelhető meg. Ez alól Törökország az egyetlen kivétel, ahol évi 7-8 százalékkal nő a járműlopások mennyisége.

europe bunozes 1000gepjarmure

Bár a térképek a legfrissebb hozzáférhető, nyilvános európai statisztikák alapján készültek, ezért nem a 2010 novemberi állapotokat tükrözik, a trendeket, arányokat és helyszíneket a cég saját tapasztalatai is alátámasztják - kommentálta az adatokat Varga László, a Secret Control igazgatója. A cég évente 140-160 honi autólopási kísérletet hiúsít meg, tehát hetente legalább háromszor biztosan intézkedni kell a magyar tolvajok ellen. A külföldre utazó magyar állampolgárok autóit pedig évente 30-40 alkalommal kell megvédeni. 

Ország

1000 járműre jutó lopások száma

Svédország

11,5

Dánia

10,4

Olaszország

7,7

Franciaország

7,3

Írország

7,1

Egyesült Királyság

6,5

Norvégia

5,7

Finnország

5,4

Törökország

5,2

Spanyolország

4,8

Csehország

4,5

Ciprus

4,5

Belgium

4,3

Portugália

4,1

Szlovákia

3

Hollandia

2,6

Németország

2,24

Magyarország

2,2

Észtország

1,9

Görögország

1,9

Málta

1,9

Lettország

1,8

Ausztria

1,8

Litvánia

1,7

Macedónia

1,6

Luxemburg

1,3

Lengyelország

1,3

Horvátország

1,3

Szlovénia

0,8

Románia

0,4

Liechtenstein

0,28

Bulgária

0,18

Izland

0

Svájc

nincs adat

 

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr992455139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gumó 2010.11.17. 17:24:42

tök jó, 1000 böl 2,2 autó lopott magyarországon, így nem ezerböl leszek az egy ha ellopják a kocsim hanem ezerböl a kettö:D

jelentéktelen alak 2010.11.17. 17:34:24

Szerintem össze kellene vetni ezt az adatot azzal, hogy akinek ellopták az autóját, az milyen mértékben és módon van kártalanítva a biztosító által. Illetve az autó biztosítása mekkora részét teszi ki az autó értékének.

Lehet egy majdnem fordított arány mutatkozna.

Szerintem a legtöbb embernek nem az fáj a legjobban, hogy a megszeretett járgány eltűnt, hanem az, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni miatta. Akár előtte a Casco-ra kifizetett kemény pénzek, akár utólag a biztosító ügyfélbarát ügyintézése és az avultatás, meg az egyéb értékcsökkentő tényező miatt.

TCrown 2010.11.17. 17:40:43

Svájc vajon hogy csinálja? Arra mi lehet a magyarázat?

harcsaparcsa 2010.11.17. 17:57:52

@TCrown: arra gondolsz, hogy Svájcban nincs adat?...lehet azt is ellopták :)

gnme 2010.11.17. 18:03:31

@-Gabi-: akkor ugorjunk egy seggest :-))))))

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2010.11.17. 18:21:24

Akkor én kurva nagy ismeretségi körrel rendelkezem, mert tavaly 4 barátomnak is ellopták az autóját. Ezek szerint van 4400 ismerősöm :D

PiBá 2010.11.17. 18:28:45

@jelentéktelen alak:
Akkor olyan biztosítást kell kötni, amelyik új értéken téríti meg a kárt. Egyrészt nem nagyon tudok ilyenről (egyről tudok, de nem fizettek, hogy reklámozzam őket), másrészt az ilyen biztosítás értelemszerűen jelentősen drágább lesz és az extrán árérzékeny magyarok nem kötnének ilyet. Alkatrésznél még értem az új értéket, hiszen a sérült elem helyet újat tudsz venni, ha nem akarsz barmolni, de egy használtan vett autó ellopásakor mi is lenne az új értéke?

Hurri Kán 2010.11.17. 18:30:15

@-Gabi-: @gnme:
Subi-dubi rókaprém
más is buzi nem csak én

Labancz 2010.11.17. 18:38:53

@TCrown: Népszavazáson úgy döntöttek, hogy náluk nincs autólopás.

sfdrake 2010.11.17. 18:40:14

Ennyire rossz a Magyar gépjárműpark hogy lopni sem érdemes. Arra kíváncsi lennék hogy a nyugaton ellopott autókat, milyen nemzetiségű emberek lopták el és hova kerültek . . .

okoska100 2010.11.17. 18:54:23

Jó kis önfényezés ez a secret controll részéről. Szereltük a szuper riasztóikat amiknek a lelke egy riasztóhoz kötött egyszerű mobiltelefon.Ennek a jelei alapján kockázzák ki hol is lehet az autó,ha gond van.ezek a méregdrága rendszerek sajnos már csak a piti tolvajoknak nyújt megoldhatatlan problémát. Elégy egy mobil térerőt elnyomó zsebben elférő szerkezet,meg egy tréler,és 3 perc alatt viszik az autót. Ez meg a híres pajzs technológia( a riasztó lelke egy közönséges fali áramdobozba van beleberhelve)mind haszontalan ha el akarnak vinni egy autót a tolvajok.

biker_kolee 2010.11.17. 19:15:14

@-Gabi-: @gnme: Szerintem meg kajak. :))))))

biker_kolee 2010.11.17. 19:16:08

Izlandon meg nem autót lopnak, hanem jávorszarvast szánnal. :))

kisvagány 2010.11.17. 19:19:53

@gumó: szerintem inkább 2200-ból leszel egy.

hungarisztan 2010.11.17. 20:32:52

Kár, hogy a vizsgálat azt nem méri, mely ország pógárai nyúlják le ily nagy számban a nyugati autókat. Van egy olyan gyanúm, hogy keleti irányba pirosodna a térkép...

Annak amúgy hány ismerőse van, akinek akad olyan barátja, akinek az elmúlt 6-7 évben 4 autóját lopták el zsinórban, és az ötödikkel is bepróbálkoztak már? Nem nagy értékű, rendelésre lopott autókról van szó, hanem a legközönségesebb, szürke igáslovakról. A biztosítónál egyértelmű biztosítási csalóként néznek rá.

Yamboo 2010.11.17. 20:57:23

...vagy például lehetne olyan térkép, ami azt mutatja, hogy az ellopott autókból hányat találnak meg adott országban. Gyanítom, hogy itt nem teljesítenénk olyan jól. (lásd még; az én autómat is ellopták, a rendőrség 60 napos "nyomozása" 90-ig tartott...és nem találták meg! Őrület...fene gondolta volna...)

no_holy_shit 2010.11.17. 21:02:27

kiv a fasz lopna egy egy lelakott keleterupai kocsit?

(szerintem jobban megeri nyugateuropaban egy karbantartott autot lopni a keleteuropai autopark fenttartasahoz :-P)

Kommen Sie zum Urlaub nach Polen! Ihr Auto ist schon da!

hátezgáz 2010.11.17. 21:11:14

Tőlem két autót nyúltak le. Nem lettek meg, de az elsőnél kijöttek helyszínelni a hűlt helyét a parkolóban. LOL A másikat zárt udvarból vitték el, gyanítom a saját másolt kulcsaival. Érdekes, hogy a szervizt nem vizsgálta a rendőrség, ahol előtte való napon voltam az időszakin.

hátezgáz 2010.11.17. 21:12:43

Ja, mindkettő vidéken történt, Budapesten csak négyszer törték fel az elsőt. Akkor most, hol is állok az egy főre eső statisztikában?

afrostewie · http://gitartab.hu 2010.11.17. 21:47:14

Hát ez elég gyász... Nekünk februárban lopták el a kocsinkat. Ház elől, kb. 2 órás intervallumban, úgy hogy az autópálya közvetlenül ránéz.

-Gabi- 2010.11.17. 22:29:52

@gnme:

Ha tényleg jó a víz,csakis:)))

-Gabi- 2010.11.17. 22:30:28

@gyvy:

Minden másra ott a mászterkárd:)

Hurri Kán 2010.11.17. 22:31:13

@-Gabi-: Borotválom a picsám maszterkárdot is le tudok húzni :DDD

-Gabi- 2010.11.17. 22:31:14

@biker_kolee:

Ahogy érzed.Holnap tolom a retttttenet képeidet:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.18. 00:58:38

@gitartab.hu: "úgy hogy az autópálya közvetlenül ránéz."

Az autópálya őrzi?

afrostewie · http://gitartab.hu 2010.11.18. 06:57:01

@atpijkamo: átfogalmazva: egy nagggyon nagy forgalmú út arcában van, ami ráadásul nonstop ki van világítva. Tehát nem egy sötét eldugott kis utca. Bár szokták mondani: " a lámpa alatt van a legnagyobb sötétség"

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.18. 08:46:40

@gitartab.hu: Ez nem szokta a tolvajokat zavarni. Hogy a holló vájja ki a szemüket!

gondok 2010.11.18. 08:59:52

tök jó, hogy a lopás az egy fertőzés....

És hogy állunk az egy főre jutó lopások számával (vagyis ne az autók, hanem a lakosság számát figyeljük). A franciák 60millióan vannak, az olaszok kicsit kevesebben, az angolok szintén kb ugyanannyian - vagyis nagyjából hatszor annyian élnek ott, mint nálunk. Ezt figyelembe véve nálunk sokkal rosszabb a helyzet: az egy főre jutó lopott autók száma jó 2.5-3-szor akkora, mint náluk.

KevinMulder 2010.11.18. 09:43:12

@Kőmíves Kelemen: Neked se lennék a barátod ... nem te kötöd el a haverok kocsiját véletlenül? :)

csibu 2010.11.18. 14:05:23

Kevéset loptak, a nagy sün & vépop razziákon mégis jócskán akadt fenn...most akkor hogy?

Jó lenne egy stati a hitelcsalás miatt körözöttekről is, érdekes lenne összevetni.

Alex2000 2010.11.18. 15:50:05

Nem lehet, hogy nálunk azért kevesebb mert nincs annyi kocsiba beépítve a drága GPS lopásvédelmi rendszer?

-Gabi- 2010.11.18. 18:54:07

@gyvy:

Pedig szeretem ,ha büdös a picsa egy kicsit.
Akkor csimbók sincsen:(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.18. 22:01:28

Izlandon nem lopnak, vajon miért? :DDD

Az viszont meglepett, hogy itt, Paddy-éknál mennyire kelendőek a romjaik.

froton 2010.11.19. 08:15:09

Elég eccerü a képlet: Autót onnan érdemes lopni, ahol jobban élnek az emberek, mert drágább kocsikat használnak, és onnan, ahonnan könnyű kicsempészni. Swédország, Dánia azért nyerő, mert elég magas a GDP és az Északi-tengeren hajóval könnyű kicsempészni a szajrét Oroszország felé (a megrendelések zöme onnan jön, különösen nagyobb értékű autókra). Svájc hogy csinálja? Nem EU tag, szigorúbbak a határellenőrzések.