HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

De jó nem belgának lenni!

Brüsszel a közlekedési dugók európai fővárosa

2010.04.21. 22:43 :: papptibi

Egyszer Brüsszelben taxiban utaztam. Irtózatos dugók, tényleg borzalom volt - ezt alátámasztja a TomTom adatgyűjtése is. A taxis török volt, de volt ideje elmesélni az életét. Németországban született, ahová a szülei bevándoroltak. Ő pedig Németországból átvándorolt Belgiumba. Na, ez a taxis megmondta, mi az oka a sok dugónak: a rengeteg átkozott bevándorló.

Picit hozzátennék a táblázathoz, még mielőtt olyan nagyon büszkék lennénk magunkra, hogy csak tizennyolcadikok vagyunk a zsúfoltsági toplistán. Előttünk Barcelona, 1,6 millió lakossal. Budapestnek alig több, 1,7 millió lakosa van (bizony ám, sokan elmenekültek a régi 2-2,1 millióból!). Látszólag tehát minden rendben. Ám Barcelonában, ahogy bármely nyugat-európai nagyvárosban lényegesen több az autó, mint nálunk: ezer lakosra arrafelé másfélszer-kétszer több kocsi jut. Ha szigorúan vesszük, Frankfurt (am Main) csak 650 ezer lakosú, ám gyakorlatilag 1,8 ember lakja a nagyon szűk vonzásközetét, a régió, amelynek a központja, ötmillió lakosú. Mégis csupán a negyvenharmadik a listán. És aki járt arra, a városban tényleg lehet közlekedni. Ha így nézzük, le a kalappal a spanyol, német és egyéb forgalomszervezők előtt. Illetve, néhány lényegi dolgot újra kellene gondolni a magyar fővárosban, ennyi autóval ugyanis szégyen, hogy ekkorák a dugók, és ennyire nincs parkolóhely.

Íme tehát a sajtóközlemény:

A valós közlekedési sebességadatokon alapuló kutatás kimutatta, melyik Európa 59 legzsúfoltabb városa; Varsó Európa második legzsúfoltabb városa, míg Budapest régiós szinten a második helyet foglalja el*

euvarosok

A friss kutatás megmutatja, hogy közlekedési szempontból melyik Európa 59 legzsúfoltabb városa. A listát Brüsszel vezeti, de Varsóban, számos angol városban, de még Budapesten is gyakran rémálommá válhat az autós közlekedés. Aki kevesebb közlekedési stresszre vágyik, annak inkább Spanyolország és a skandináv országok nagyobb városait ajánlott meglátogatni.

A most napvilágot látott felmérés szerint az Európai Bizottság hazájában közlekedők nap mint nap súlyos közlekedési dugókkal kell hogy szembenézzenek a város főbb útvonalainak 37,7%-án. Ezzel az eredménnyel Brüsszel épp hogy felülmúlja a lengyelországi Varsót, amely szintén dobogós, ezüstérmes helyen zár a felmérésben résztvevő városok listáján. Budapest Európai viszonylatban a tizennyolcadik helyezést érte el, amely a kutatásban résztvevő városok közötti régiós viszonylatban az előkelő második helynek felel meg, amit szintén a lengyelországi Varsó vezet. Budapest közlekedési zsúfoltságát tekintve olyan városokat előz meg a régióban, mint Prága, Bécs, Pozsony, Krakkó vagy Zágráb.

A kutatás szerint a britek sincsenek túl jó helyzetben, hiszen London európai szinten a negyedik helyezést érte el, míg több angol város is, mint például Edinburgh és Belfast is az első tíz között szerepel. De még mielőtt a walesiek dalra fakadnának saját útjaikat dicsérve, érdemes egy pillantást vetniük a listára, hiszen Cardiff a maga huszonhatodik helyezésével is csupán egyike az öt legkevésbé zsúfolt városnak Angliában. 

A franciáknál az autózás már sokkal felhőtlenebb, hiszen elég csak Párizs és Marseille utcáit hátrahagyni, hiszen több francia várost nem is találunk a listán. Ami a németeket illeti, számukra jól láthatóan nem csak az autópályák könnyítik meg a közlekedést, hiszen München is csupán a huszonnyolcadik helyig jutott a listán, de ha már egyszer felkerültek rá, akkor nincs megállás, hiszen Essen, Hamburg, Stuttgart, Köln, Düsseldorf és Berlin egytől-egyig sorra ott szerepel a harmincegyedik és harmincnyolcadik helyen. Hat további hellyel a lista alsó végén elmondható, hogy Németországban több a zsúfolt város, mint más országokban, ami egyben azt is jól mutatja, hogy mely országokban találhatók valóban nagy városok.
 
A boldog autósok Mekkája
A Spanyolország és a skandináv országok autósai nagyobb valószínűséggel kevesebb közlekedési dugóval találkoznak a mindennapokban, mint déli szomszédjaik, hiszen mindösszesen három Skandináv város szerepel az első húsz között – Oslo a tizenhatodik a maga 26%-os terheltségével, míg a svéd Stockholm csupán 3%-kal szerepel a listán.

Úgy tűnik, hogy a forróvérű latin autósok mítosza is csupán mítosz és nem fogunk a közlekedési dugóban sok egymásra vadul dudáló autóst találni Spanyolországban sem, mivel a mérések szerint arrafelé ritkán áll be a közlekedés. Barcelona a tizenhetedik helyet foglalja el, de a többi résztvevő spanyol város is csupán alacsony helyen szerepel a ranglétrán. A lista legalján – és éppen ezért az autós közlekedés szempontjából a legmegfelelőbb város – Zaragoza, ahol mindössze az utak 1,5%-a van eldugulva. Valóban Zaragoza lenne az ideális modell, amit a tervezőknek követnie kellene?

Hogyan jött létre a lista
A lista alapjául szolgáló táblázatot a vezető műholdas navigációs megoldások gyártója, a TomTom szolgáltatta. A rangsorolás az alapján történt, hogy az adott városok úthálózatain milyen gyorsan lehet közlekedni gépkocsival. Ezeket az adatokat a TomTom készülékek felhasználóitól nap mint nap, névtelenül gyűjtött sebességadatok szolgáltatták. Valahányszor a gépjárművezetők a normális sebességhatár érték 70%-a vagy az alatti sebességgel haladtak, a közlekedés az adott útszakaszon zsúfoltnak volt tekinthető.

Az így gyűjtött adatok a TomTom egyedülálló IQ Routes™ technológiájának részét képezik, amely ily módon a napszaknak megfelelően mindig a leggyorsabb és legmegbízhatóbb útvonal-kalkulációt nyújtja felhasználóinak. Az IQ Routes™ technológiából nyert adatokat a TomTom az összes általa forgalmazott térképbe integrálja.

-VÉGE-

A szöveg angol, illetve magyar változata közötti eltérés esetén, az angol nyelvű változat az irányadó.
*a felmérésben a (kelet-európai) régióból résztvevő országok: Ausztria, Csehország, Horvátország, Lengyelország
Megjegyzés a szerkesztőnek
1. A kutatás alapját a TomTom valós adatokra épülő adatbázisa szolgáltatta, amit a TomTom hosszú éveke során folyó kutatások és sebességadat-gyűjtés eredményeképp állított össze a TomTom készülékeket világszerte használó több milliós felhasználói bázisra építve. Az így összegyűjtött információkat a TomTom felhasználók névtelenül küldik el nap mint nap, valahányszor csatlakoztatják készülékeiket a TomTom HOME ingyenes számítógépes szoftverhez. A TomTom, több mint harminc milliós felhasználói bázisára építve, több mint 1,8 billiónyi sebességadatot gyűjtött össze a mai napig. Több milliárdnyi ilyen adat érkezik a TomTomhoz naponta, ami aztán a hét minden napjára, a nap minden órájára, öt perces lebontásban valós menetidő adatokat biztosít az egyes útvonalakra lebontva.

2. A városokat aszerint rangsorolták, hogy autóval melyik városban a leggyorsabb a haladás. Azok a városok tekinthetők közlekedésileg zsúfoltnak, ahol az adott város főbb útvonalain közlekedő autók csupán az útvonalakon táblával jelölt sebességhatár 70%-val vagy az alatt képesek haladni. Ez azt jelenti, hogy az adott időszakban autóval közlekedőknek legalább 20 perc vagy még annál is több késéssel kell számolniuk az adott útszakaszon.

3. A százalékos adatok azokra a fő útvonalakra vonatkoznak (a 4 legmagasabb útbesorolás szerint), ahol a nap folyamán közlekedési dugókat tapasztaltak.

4. A felmérésben csak az 500,000 főnél nagyobb lélekszámú városokat vették alapul.

5. A legzsúfoltabb, a felmérésben résztvevő városok listája::

1.    Brüsszel
2.    Varsó
3.    Wroclaw
4.    London
5.    Edinburgh
6.    Dublin
7.    Belfast
8.    Marseille
9.    Párizs
10.    Luxembourg
11.    Milánó
12.    Rotterdam
13.    Birmingham
14.    Róma
15.    Amszterdam
16.    Oslo
17.    Barcelona
18.    Budapest
19.    Nápoly
20.    Poznan
21.    Lódz
22.    Torinó
23.    Palermó
24.    Prága
25.    Genova
26.    Cardiff
27.    Bécs
28.    München
29.    Leeds
30.    Krakkó
31.    Essen
32.    Hamburg
33.    Lisszabon
34.    Sheffield
35.    Stuttgart
36.    Köln
37.    Düsseldorf
38.    Berlin
39.    Tallinn
40.    Helsinki
41.    Nürnberg
42.    Madrid
43.    Frankfurt am Main
44.    Hannover
45.    Glasgow
46.    Bréma
47.    Koppenhága
48.    Pozsony
49.    Sevilla
50.    Bern
51.    Vilnius
52.    Lipcse
53.    Drezda
54.    Dortmund
55.    Málaga
56.    Stockholm
57.    Zágráb
58.    Valencia
59.    Zaragoza

 

 

26 komment

Címkék: dugók tom tom európa legzsúfoltabb városai

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr831941351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Col.Maybourne 2010.04.23. 12:42:42

Brusselben (es kornyeken) a dugokat a rosszul kialakitott csomopontok okozzak elsosorban. Masodsorban az, hogy a belgak nem tudnak vezetni (csak nem regen van autosiskolai kotelezettseg, regen anyu megtanitott 'oszt jol van, vizsgazni meg KRESZ-parkban kell...).
Harmadreszt a sok bevandorlo. Belgium lakossagak 20%-a muzulman, Brusselnek meg legalabb a fele / ketharmada. Marokkoban meg tevén tanult a sok arab. Asszem legkozelebb behuzom az ikszet a Vlaams Belangra...

Alex3000 2010.04.23. 12:54:43

Igen ám, de dugó és dugó között is van különbség. Szerintem egy skandináv dugó nem olyan stresszes mint egy magyar pl. tekintettel arra, hogy a skandinávokkal ellentétben nálunk mindenki furakodik, pontatlan, szabályokat hág át, szóval stresszesebb. Ezt is kéne mérni.

Új Nick 2010.04.23. 13:23:54

Valahogy a szubjektív érzékelésem mégis az volt, hogy Londonban sokkal jobb közlekedni: mindenki megy tempósan, ahogy a forgalom engedi. Nincsenek lemaradók, városnézők, "én most ráérek, akkor mindenki rá fog érni". Nálunk a legdurvább az, hogy egy üres úton egy elmerengő autóssal simán lehet 30-al menni. Na ilyet ott nem láttam, mindenki tudja, hogy a másikat feltartja.

Szóval, a stresszmentes vezetés felvetéshez: igen, szoktam furakodni és cikázni, és gyűlölöm. És nem tenném ezt, ha nem azt érezném, hogy némelyek kifejezetten sportot űznek abból, hogy ők legyenek az utolsók, akik a zöldön átcsúsznak. Vagy annyira tuskók, hogy nem érdekli őket, hogy más is van az úton, és illene a lehetőségeknek és a szabályoknak megfelelő tempóban autózni.

isti77 2010.04.23. 13:27:39

Lehet, hogy sokan "elmenekültek" Budapestről az elmúlt 20 évben, de azt se felejtsd el, hogy ezek az emberek jobbára az agglomerációba költöztek ki, és dolgozni (+ esetleg iskolába, óvodába) ide járnak vissza, merthogy überfasza vidéken, kertes házban lakni, csak éppen semmi munkalehetőség nincs, ennek köszönhető, hogy a fővárosba vezető utak reggelente járhatatlanok.
Tehát a probléma súlyosabb lett, mintha még itt laknának, mert akkor "csak" a belső utak lennének zsúfoltak. Viszont amikor az érdi/biatorbágyi/telki/pilisvörösvári/nagykovácsi/leányfalui/dunakeszi/halásztelki/stb... polgártársak elindulnak a belvárosi munkahelyükre, az rendesen odatesz a forgalomnak.
És ugyebár mi csak lakóparkokat szeretünk építeni, a hozzájuk szükségszerűen kapcsolódó uthálózatbővítés már felejtős, egy kib.... körgyűrűt nem tudunk befejezni 22 év alatt.

the_line 2010.04.23. 13:29:25

varsóban max a bevezetőkkel van nagy gond, a városban jobban lehet közlekeni a nap nagy részében, mint bp-n, szerintem ott sokkal jobban meg van oldva, sok a széles út, kevésbé centrumorientált mint bp, tele nagyon jó körforgalmakkal....parkolóhely is van elég, szóval ezt nem igazán értem...

Kopi3.14 2010.04.23. 13:54:23

Tessék modnani, Wroclaw hol találaható, melyik országban?

Levai Jutka 2010.04.23. 13:58:55

Csak arra ügyelj papptibi, hogyha Belfastban, Edinburghban vagy Cardiffban jársz, még véletlenül se angolozd le az íreket, skótokat és walesieket...

Lionking 2010.04.23. 14:01:11

Teljesen isti77-el. Még annyit tennék hozzá, hogy legnagyobb hiba az új építésű lakások felhúzásának, és a szükséges üres területek eladása volt. Ezért van még plusz annyi autó. Én egész életemben Budapesten éltem, és pl. 20 évvel ezelőtt, amikor nem volt ennyi lakás, sokkal jobban lehetett közlekedni, mert most bezsúfolták az embereket az új építésű lakásokba, és tönkrevágták vele a panelok árát! Arról nem is beszélve,hogy a sok lakás helyett inkább zöldövezeteket kellett volna kialakítani. Most meg a sok okos politikus dugódíjat akar, meg mindenféle adókat, ahelyett, hogy gondolkoztak volna, de hát a pénz beszélt, és diktált! Most kéne azonnal minden lakás építést betiltani, míg nem késő. Bár már így is késő valamennyire, de nem kell még zsúfoltabbá tenni Budapestet.

Lionking 2010.04.23. 14:04:09

Még valami. A forgalomirányítási rendszer reformjával is sokat lehetne segíteni a dugókon. Kamerákat mindenhova, és ahol dugó van, ott zöldre állítani a lámpákat, mint Angliában. Csak hát magyar ember fél a kamerától! Csak tudnám miért? Angliában mindenhol kamera van, mégsem figyelik meg az embereket.Mondjuk Intelligensebb nép is az biztos. Van mire felvágniuk. 100 év műlva sem fogunk ott tartani, mint ők. Sem anyagilag, sem morálisan, sem sehogy sem.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2010.04.23. 14:09:03

Csak a mi házunkból tudok 10 olyan embert mondani, akik hivatalosan vidéken élnek, ehhez képest havonta egyszer mennek haza, az év többi napját Budapesten töltik és nem bkv-val közlekednek. Máris más a statisztika.

Kopi3.14 2010.04.23. 14:09:40

@Lionking: a dinamikusan kiosztható sávok is jó ötlet lennének. Pl a sugárutakon.

Kopi3.14 2010.04.23. 14:10:39

@insert_click: akkor viszotn engem ki kell vonni, mert kéthavonta kerülök Bp-re kb, deott vagyok bejelentve. ill ott is.

gpack 2010.04.23. 14:13:01

La Spezia-ban szerintem meg azóta dugó vagy amióta eljöttem onnan. Reggel-este. Budapest legalább éjjel, meg hajnalban járható. Ja gondolom La Spezia nem 500ks város - de ebben a listában van a helye

Imeron 2010.04.23. 14:40:40

@Babu2000: Nem csak északon kevesebb a stressz, Budapesthez képest még Brüsszelben is. Lehet, hogy nem tud senki se vezetni, de érdekes módon nem rosszabb a helyzet mint Budapesten. Legalább nem furakodnak aggresszíven. Szépen elvan mindenki a kis sávjában és várja, hogy javuljon a helyzet.

Kopi3.14 2010.04.23. 15:20:14

papptibi, baszod, Wroclaw mióta nem a régió része? mennyi alkalommal buktál földrajzból, s mennyit kellett fizetni, hogy átmenj?

gnme 2010.04.23. 16:35:27

Budapest tág értelemben vett belvárosi részei (= utcák szélessége) milyen járművekre lett tervezve és mikor?

Más.

Dobjál be valamit, mer'az meglátszik.

Kopi3.14 2010.04.23. 16:57:25

@gnme: még vaalmikor a millenium környékeén, de cirka harminc-negyven évvel elöre tervezték. GYK. 30-as évekre. Na, azóta egy centit nem bövült semmi. Csak a forgalom.

Xebulon 2010.04.23. 17:52:22

A 200 évvel ezelőtti hintó, szekerek és mai autók szélessége között nincs nagy különbség. Ugyanazon két ló fenekéhez méretezték az utakat és így az autók is örökölték ezt a szélességet.
Sőt a vasút is örökölte ezt, mert a sínpárok távolságát Cézár harciszekerének nyomtávja alapján vették fel.
Szóval 2000 évvel ezelőtt élt lovak seggének mérete alapján közlekedünk...

Globetrotter2014 2010.04.23. 18:20:23

Ez a táblázat köszönőviszonban sincs a valósággal. Városi átlagot számol, pedig az geyes városrészek között nagyon nagy eltésérsek lehetnek. Brüsszel egyes részei lényegesen jobbak mint pl az a 15-30km-es dugó amiben Luxembourg városából hazaingűznak a belga vagy francia (esetleg német) "vendégmunkások" minden nap. Bécsben is láttam már durva dugót (környgűrűig ért), hiába középmezőny. Isti77: ezzel a problémával minden nagyváros szembenéz. Van ahol megoldják (szerintem Brüsszelnek pont vanna ilyen részei), van ahol nem (pl az összes Buda-környéki település). Ahhoz képest a töketlen vezetés semmit sem csinál, még egész jól áll a budai oldal (és aegyébbként az egész város)közlekedése, de sokat szűmít hogy kevesebb az egy főre jutó autó is.

Globetrotter2014 2010.04.23. 18:21:49

@Xebulon: még űrhajval is, mivel azoknak az alkatrészeit is vasúton szállítják...

CoIie 2010.04.23. 18:39:23

Cézár még nem is ismerhette a métert, mint mértékegységet, hogy is lehetett pont 1m széles a szekérnyom mint ma a nyomtáv a vasúton?!
Ezek csak legendák...

demagofób 2010.04.23. 19:42:39

Hát igen én is azon röhögtem a legjobban, hogy Münchenben az ázsiai taxis szidta a bevándorlókat, meg a kelet európaiak miatt csökken ott az életszínvonal. Nálunk meg hogy nő! Mer, hogy elmennek oda dolgozni és elveszik szegény jozeftől az nettó 1500 eur-os gyárimunkát. Majdnem szó szerint ez volt

englandboy 2010.04.23. 22:34:25

hát nemtom

azér itten londonba van dugo rendesen

meg behajtasi dij is
azt senki nem háborog

jocóka 2010.04.24. 00:39:05

@CoIie: kedves ColIie! a vasúti nyomtáv baromira nem 1m, hanem 1435 mm, amúgy meg Cézárnak nem kellett semmilyen métert ismernie, hallottál már mértékegység átváltásról?

adamantium 2010.04.24. 01:16:54

@CoIie: 1435 mm az aurópai nyomtáv nem egy méter, sz inkább 3. világbeli országokban illetve a villamosoknál elterjedt.
egyébként a szerzők valószínűleg nem jártak még bukarestben, ott 3-szor annyi autó van mint amennyire az utakat tervezték, rettenetes a közlekedés

ledo76 2010.04.24. 12:02:02

Mint ahogy azt már előttem írták, hiába 1.7 milliós Budapest ha az elmenekült emberek 95% ide jár vissza hétköznaponként dolgozni, sőt egy részük még hétvégenként szórakozni is. Nem beszélve arról, hogy a tősgyökeres agglomerációban élők egy része is itt dolgozik.