HTML

totalcar.hu

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Átvállalják az árfolyamkockázatot

Mi az, hogy árgarancia?!

2010.02.26. 15:06 :: papptibi

Elsőre nem értettem a következő sajtóközleményt, ezért elmagyaráztattam magamnak, miről van szó.

Úgy tűnik, az elmúlt időszak árfolyamingadozásai összezilálták az autóvásárlók idegeit. De miért is probléma az, ha a forint mondjuk leértékelődik, mire megérkezik az autónk? Mert többet kell fizetni érte, amikor az eurós ár alapján kiszámolják a végösszeget. A fix ár meg akkor bosszantó, amikor felértékelődik a forint, mert ilyenkor buktuk az árfolyamnyereséget. (Ez a probléma értelemszerűen a raktári autóknál nem áll fenn, azok már itt vannak, megvan az áruk. Az árfolyamprobléma az egyedi rendeléseknél áll fenn)

Az autóárak általában egyfélék: vagy fix, és akkor se bukta, se nyereség; vagy árfolyamfüggő - ez viszont van, akit zavar. Egyszerűen azért, mert tudni szeretné, hogy mennyit kell fizetni. Az elmúlt időszak szélsőséges árfolyamváltozásai biztos megijesztettek pár embert, okkal, amikor már 10-20 százalék fölé mennek az árfolyamingadozások. A baj csupán az, hogy egy adott márkának egyféle árképzése van, vagy ilyen, vagy olyan. És ez változott meg most a Mercedesnél, ahol a vevő dönti el, melyikre tart igényt, választhatja mindkettőt. Aki vállalja az árfolyamingadozás kockázatát, az akár olcsóbban hozzájuthat az autójához, de tegyük hozzá rögtön, hogy az ő nyeresége az importőr oldalán veszteség. Bár, ahogy mondják, aki nem játszik, az nem is nyer. 

Árgarancia a Mercedes-Benznél

Miután ősszel a nyugat-európai szint alá csökkentette árait a Mercedes-Benz Hungária Kft, most újabb kedvező lehetőséggel áll ügyfelei rendelkezésére: a jövőben a vevő választhatja az árfolyamfüggő számlázást vagy a fix referenciaár szerinti vásárlást, amikor is az eladó átvállalja az árfolyamváltozásból adódó kockázatot

A Mercedes-Benz nem elégszik meg azzal, hogy kivételesen megkapó designú, komfortos, biztonságos, környezetkímélő és tartósan megbízható típusai az abszolút élvonalat képviselik, hanem nagy súlyt helyez autói árának és költség-érték arányának versenyképességére is. Ennek jegyében csökkentette tavaly ősszel a magyarországi árakat a nyugat-európai szint alá, mintegy megfordítva az általános válságjelenségek hatását: hazánkban jobban megéri Mercedest vásárolni, mint a legfejlettebb gazdaságú országokban.

Természetesen egyetlen importőr sem függetlenítheti magát a kereskedelem alapvető tényezőjétől, az árfolyamtól. Noha a korszerű gyártásszervezésnek köszönhetően a gyártási és szállítási idő is jelentősen rövidült, néhány hét alatt is jelentős különbség keletkezhet a megrendeléskor számított, illetve a jármű átadásakor ténylegesen esedékes forint-vételár között. Ezért a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2010. február 1.-jétől a személyautók (Mercedes-Benz személygépkocsik és smart) vonatkozásában visszatér az árfolyamfüggő számlázáshoz.

A kiszámíthatatlan árfolyam-ingadozások miatt ez azt jelenti, hogy az ügyfél – mind tőle, mind a Mercedestől független, egyikük által sem befolyásolható jelenségek következtében – fizethet jóval kevesebbet, de akár többet is, mint a vásárlási szerződésben szereplő összeg. Ám előfordulhat, hogy valaki semmiképpen sem kíván vagy képes nagyobb összegű számlát kifizetni, és az megrendeléskori  ár bebiztosítása érdekében szívesen lemondana az esetleges nyereségről. A Mercedes-Benz Hungária Kft. messzemenően akceptálja ezt, és igény esetén árgaranciát nyújt, az úgynevezett referenciaár alapján. Ilyen esetben a számla alapja mindenkor a megrendeléskori referencia árfolyam, az árfolyamváltozásból adódó előnyt illetve hátrányt az importőr élvezi, illetve viseli. A vevő mindenképpen az előre kalkulált, betervezett áron jut autójához.

8 komment

Címkék: mercedes benz árgarancia

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr891792343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makmarci 2010.02.26. 18:58:17

Tök normális, ki van nyalva a hátsóm ! -és ez így van jól...

gnme 2010.02.26. 19:30:20

Délben kérdeztem telefonon egy 400-as átmérőjű forrasztott lapkás 4mm vastag 40-es befogójú tárcsamaró árát.

Délután kettőkor fenn pesten a cégnél hatszáz forinttal magasabb árat mondtak.

Kiröhögtem őket: mondok' csináljál aranyom eurószámlát.

Az meg csinált eurószámlát, mert "az" az ár nem változott.

Szégyen, ami itt van. A torrente filmek az kutya fasza. Egy kupi, egy nyomortanya, egy elnyomott nemzet.

A80 2010.02.26. 23:51:40

"az ő nyeresége az importőr oldalán veszteség"
-baromság.

Kicsit átfogalmaznám a sajtóközleményt: Rájöttünk, hogy a devizában kommunikált ár gáz így 2010-ben, főleg mivel egy csomó ügyfelünk szívott vele tavaly. Finanszírozó bankunk a tudomásunkra hozta, hogy már sok éve képesek közepes méretű importőr cégek hasonló problémáit kezelni. Mivel ügyfeleinknek csupán 10%-a élvezkedett az árfolyamváltozásokon vagy kérte brókere segítségét, így úgy döntöttünk, hogy jó pénzért (amit a referenciaárfolyamban rejtettünk el) a maradék 90%-a számára is biztosítjuk a nyugodt éjszakájukat, míg pár hónap alatt elkészül az új autója.

tónik 2010.02.27. 00:26:51

Egyébként meg az volt a fasz, aki megrendelt egy autót úgy, hogy nem tudta, mennyit kell kifizetni érte...Ha meg nem érdekelte, valószínűleg nem is számít neki az a pár százalék.

S2000 2010.02.27. 11:13:18

Készleten lévő kocsit kell venni, ráadásul annak az árán jobban lehet alkudni.

Phrascarica 2010.02.27. 20:38:39

@S2000: Mercit készletről? akkor éppen a szabad konfigurálhatóság vész el. Aki ilyet akar vegyen Lexust, esetleg Hondát ?)

S2000 2010.02.28. 13:15:38

@phrascarica: Akinek számít az esetleges árfolyam változás, az gondolom beéri a készleten lévő kocsikkal. Akinek nem, és megrendel 3-4 milliónyi extrát, azt szerintem nem fogja földhöz vágni pár százezer forint bukta az árfolyamon.