HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Trükközne a biztosítással? 10 évet is kockáztathat

2010.01.22. 16:30 :: ommm

Szinte mindenki találkozott már ilyen esttel, de legalábbis a szomszéd keresztanyja lányának a férje már mesélt hasonlót: trükkösre akarta venni a biztosítást a delikvens, aztán:
a., - sikerült és nagyot kaszált/lényegében újjáépítette a romot a biztosítási pénzből
b., - ráfaragott, de csúnyán.

Persze nagy a kísértés, sőt, messze nem kizárt, hogy a monitort nézők között is van olyan, aki egy-egy koccanáson csak nyert, de jó lesz vigyázni, a biztosítók Nagy Testvérként figyelnek minden egyes esetet. Az alábbi sajtóközleményben felsorolt esetek legyenek az intő példák.

Fiktív autólopások, törések és megrendezett tűzkárok a leggyakoribb vagyonbiztosítási csalási módszerek között

A nemzetközi Generali Csoport adatai szerint világszerte továbbra is jelentős a biztosítási csalási kísérletek száma. Az elkövetőket az sem érdekli, hogy egyes országokban akár 15 év börtönbüntetést is kaphatnak.

Nyugat-európai szakértői becslések szerint a bejelentett káresemények mintegy 14 %-ában az ügyfelek igyekeznek jogosulatlan kárigényt érvényesíteni. A csalások nagyságrendjében Magyarország sem marad el ettől, hazánkban a jogosulatlan kárkifizetések több tízmilliárd forintot tesznek ki évente. Az ügyfelek gyakran végig sem gondolják, hogy a biztosítási csalás bűncselekmény, és ha a biztosító feljelentést tesz, annak Magyarországon akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet a következménye.

Sokszor emlegetett, filmbeillő eset az az életbiztosítási csalás, melyet 2006-ban próbáltak elkövetni hazánkban: „Nagy összegű életbiztosítás megkötését követően egy asszony kárigényt nyújtott be azzal, hogy férje egy görögországi nyaralás során szörfbalesetben életét vesztette a tengerben. Természetesen a holttest nem került elő. Kiderült, hogy a kedvezményezett feleség több biztosítótársaságnál számos életbiztosítást kötött, összesen közel 100 millió forint (376 000 euró) értékű haláleseti szolgáltatással. A szolgáltatási összegek kifizetését minden biztosító elutasította és magánnyomozót kértek fel az eset kivizsgálására. A magánnyomozó megállapította, hogy a biztosított, aki állítólag életét vesztette, valójában egy farmon él Csehország vagy Szlovákia területén. A rendőrség a férfit és cinkostársait letartóztatta és Magyarországon vádat emeltek ellenük. A Generali által kifizetendő összeg közel 20 millió forint (75 000 euró) lett volna.” – meséli Horváth László, a Generali biztosításvizsgálati csoportjának vezetője.

A vagyonbiztosítások területén a gépjármű-biztosítások mellett a legtöbb csalási kísérlet a tűzkárokhoz kapcsolódik, mert az elkövetők úgy vélik, hogy a tűz minden bizonyítékot elpusztít majd, és így könnyen hozzájuthatnak a nagy összegű kártérítésekhez. Az életbiztosítások tekintetében elkövetett csalásoknál gyakori a fiktív testi sérülésekre benyújtott kárigény, az orvosi dokumentációk meghamisítása, a súlyosan beteg biztosítottra megkötött életbiztosítások, illetve lényeges körülmények szándékos eltitkolása. Azonban a statisztikák világszerte azt mutatják, hogy a biztosítási csalásokkal leginkább érintett üzletág a gépjármű-biztosítások területe. Habár a gépjármű-biztosításoknál a csalások előfordulása nem köthető kifejezetten márkákhoz, az értékesebb márkák, mint a Mercedes, Volkswagen, BMW vagy Audi más gépjárműtípusokkal összehasonlítva gyakrabban bukkannak fel a biztosítási csalások aktáiban, mivel a drágább gépjárműtípusok esetén a kifizetett kárösszeg is nagyobb és így szembetűnőbb. Ez persze nem jelenti azt, hogy az olcsóbb márkákkal nem követnek el csalásokat. „Magyarországon a Suzuki személygépkocsikkal elkövetett csalások száma volt az egyik legkiemelkedőbb. 1994 végétől 2 év alatt 500 casco lopáskárt jelentettek be a biztosítótársaságunknál Suzuki személygépkocsikra. 1995-ben már 6 százalék volt a lopásgyakoriság ezekre az autókra. A biztosító vizsgálati csoportja a rendőrséggel együttműködve vizsgálta a gyanús eseteket, mely során kiderült, hogy a legtöbb esetben fiktív autólopásokról volt szó. Sokszor a gépjárművet a tulajdonos tudtával/megbízásából külföldre vitték, és ezt követően jelentették be a lopáskárt. A rendőrség 60 fő gyanúsított ellen csalás miatt folytatott eljárást, melynek során az „ellopott” járművek 10 százalékát megtalálták és visszaszállították külföldről. 1997-re a Suzuki autók lopásgyakorisága 6 százalékról 1 százalékra csökkent!” – mondja Horváth László.

A gyanús kárbejelentések hatékony kezelésére a tulajdonos Generali PPF Holdinghoz tartozó közép-kelet-európai társaságok valamennyi országában létrehozták saját biztosítási csalásokat vizsgáló részlegeiket. A társaságok egy része hosszú ideje – a Generali-Providencia 1992 óta, a Česká Pojišťovna pedig az 1990-es évek második felétől – működtet ilyen szervezeti egységeket. Az itt dolgozó munkatársak általában igazságügyi vagy rendőrségi nyomozói gyakorlattal rendelkeznek. Minden gyanús esetet vizsgálati szakértők ellenőriznek, akik szoros együttműködésben dolgoznak a rendőrséggel. Általános jelenség a biztosítótársaságok közötti együttműködés is, mind az adott országon belül, mind nemzetközi szinten.

„Az idei évben vezetünk be társaságunknál egy olyan „biztosítási csalás analitika” rendszert is, mely elemzi és értékeli a bejelentett káreseményeket, és a megfelelő kritériumok alapján azonnal jelzi a vélhetően gyanús eseteket, ezzel is segítve a visszaélések kiszűrését és felderítését.” - jegyzi meg Horváth László.

Néhány további eset a közép- és kelet-európai országokban elkövetett biztosítási csalások közül:

Csehország egy kieső részén egy Renault sofőrje fának ütközött. Habár az autó csúnyán összetört, a vezető sértetlenül szállt ki az autóból. Azonnal telefont ragadott, és fél óra múlva az összetört autót vontatóra rakták, majd sietve távoztak a helyszínről. Másnap a vontató az összetört Renault-val és annak sofőrjével visszatért, és lerakta az autót ugyanahhoz a fához, ahol előző nap a baleset történt. A sofőr ismét telefont ragadott, csakúgy, mint előző nap. Nem sokkal később ki is érkezett a rendőrség egy másik vontatóval. Hogy mire volt jó ez az egész? Amikor az autó vezetője fának ütközött, alkohol hatása alatt állt. Tudta, hogy kártérítési igényét így a biztosító elutasítja, és cascója egy fillért sem fizet majd. Másnap, amikor az alkohol kiürült a szervezetéből, visszatért a helyszínre, és ezúttal nem egy vonatós barátját, hanem a rendőrséget hívta. Azt azonban nem vette észre, hogy az esetnek - mindkét nap - szemtanúja is volt, aki a sofőr viselkedését felettébb furcsának tartotta.

2009-ben Romániában egy közalkalmazottként dolgozó BMW-tulajdonos 8 000 euró összegű kárigényt nyújtott be a Generalihoz. Elmondása szerint a baleset úgy történt, hogy egy Citroen beleszaladt hátulról és nekilökte őt egy kerítésnek, melynek következtében a BMW eleje és hátulja is összetört. Minden javítást egy olyan szerviz végzett, mellyel a Generali korábban nem állt kapcsolatban. Az alapos vizsgálat során a Generali kiderítette, hogy a szerviz tulajdonosa maga a BMW tulajdonosa volt, míg a Citroent vezető személy az ő egyik alkalmazottja. A vizsgálat arra is fényt derített, hogy a gépjármű elején található sérülések közel egyévesek voltak, és azok javítását egy másik biztosítótársaság már megtérítette. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a balesetben résztvevő Citroent néhány nappal korábban vásárolták, azt is a Generalinál biztosították, és a Citroen tulajdonosa is bejelentette már kárigényét a biztosítóhoz.

20 komment

Címkék: csalás biztosítás trükközés

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr81693053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.01.22. 18:53:38

én azé választottam a popszakmát, mert az előző életemben arra kényszerítettek, hogy ilyenekhez adjam a nevem

(...)

Azóta a popszakma keretein belül szakmai alapon működő cégem van. GL minősített (= na ide a melót :D)

muhahaha 2010.01.22. 19:04:38

szegény biztosítók, ők tényleg csak jót akarnak, és ilyen csalárd gazemberek tönkre akarják tenni őket...

sasmadar 2 2010.01.22. 19:16:27

Vizsgáljuk meg a másik oldalt is,a Generáli biztositónál!
Szegeden,Márta Róbert és csapata(generali vezetők)és egy kirugott rendőr-bizonyos Swarc úr-lelki/testi kényszerrel kényszeritettek számos károsultat,ugyan ismerjék be,balesetük csalás volt!
Maffiaszerűen ment(pénzek zsebből-zsebbe)a roncsautók felvásárlása,pár éve.Végül ugy tudom,Swarzit kirugták,Márta pályafutása nem tudom,hogy végződött..
Számos élő példa volt arra,hogy rengeteg káreseményt azzal utasitottak el,hogy a sérülés "nem azonositható"!
Akkoriban 1-2 szakértő dolgozott nekik,aztán kiderült:egyiknek sem volt iskolája,a balesetek elemzéséhez.
Helyre tette őket a biróságok által kijelölt Dr MELEGH GÁBOR,egyetemi docens.
KB 20 balesetből DR Melegh megálapitotta,hogy valós balesetek voltak.Ennyit a Generaliról..Egy csaló banda.

Nancsi 2010.01.22. 20:19:04

Biztosítók ott rohadjanak meg ahol vannak. Remélem a válság miatt éhen döglik az összes. Értük igazán nem lenne kár.

Bali01 2010.01.22. 20:53:36

Csalás csak akkor csalás ha be is bizonyosodik,addig max feltevés.Amíg minden baleset mellé nem tud egy közjegyzőt állítani a biztosító,addig kénytelen benyelni annak a kockázatát,hogy meghúzzák.A tanu meg egy dolog lehet a másik félnek kettő is van,hogy de bizony az ott és akkor történt...
Ez egy ilyen szakma.A nagy számok törvénye szerint mindíg lesz egy-két lúzer aki addig okoskodik amíg túlbonyolítja és belekeveredik.
Arról már ugye nem is beszélve,hogy a tisztelt társaságok is ott húzzák meg az ügyfeleiket ahol lehet,amortizáció,avultatás...stb.

Amíg a földön valaki biztosításra adja a fejét ezzel számol,100 ból 10 bepróbálkozik,mível az ember gyarló.
Majd amikor 100 ból 50 teszi ugyanezt akkor lesznek bajba.

audigarage 2010.01.23. 00:32:48

@samadar 2: Teljesen igazad van,nekem sem akartak fizetni.De rábasztak mert személyesen "elbeszélgetem"a gecikel a székházukban a munka idő után.

Leroy 2010.01.23. 03:00:30

Micsoda amatőr emberek vannak!
Samadar 2,és szerinted mi van a ki nem fizetett 10-20% amivel aláértékelik az autót,
v. az érték csökkenésel?
azt Javaslom minden károsultnak,h létezik ilyen irányú jogi képviselet,aki gépjármű és személyi sérüléssel foglalkozik!
nagyon korrekt partnerem az ügyvéd!
akit érdekelné a telefonszám!
írjon az komment falra és segítek neki!

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2010.01.23. 05:09:57

Kb. akkora biznic a biztosítás, mint a szerencsejáték. Minden bizonnyal azért, mert minden kárt teljes egészében térítenek, és olyan sokan gusztustalanul lehúzzák őket a kamu károkkal. De a becsületeseknek meg azért kell többet fizetni, mert olyan sokan meglopják őket...
Aha, biztos:D

okos vagyok 2010.01.23. 08:57:24

@audigarage: én hirből egy embert ismertem,aki adott a "szájuknak",az valami "Matyi"volt,kméti autószerelő!

De igaza volt,az összesnek ki kellett volna verni a fogát!:)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.23. 09:10:38

a biztosítók durvábban és gyakrabban csalnak.

Tsakazertish 2010.01.23. 12:48:42

Csókoltatom a Generali-t... Arról egy szót sem szólnak, hogy az álaluk biztosított olasz rendszámú, román tulajdonosú autó 2008 decemberében a kocsimba tolatott, a károkozást elismerte a vezető, rendőri intézkedés is történt, ami az okozó felelősségét megállapította, majd a kárfelvételt követően, az iratoknak a Generalihoz 2008 decemberében benyújtása óta a mai napig egy betűt sem reagáltak...

Kérdés: hozzájuk forduljak ezek után, vagy van valami felettes szervük?

(tudom, lúzer vagyok:P)

KárászAti 2010.01.23. 13:17:22

Én kátyúból felpattanó aszfalt darab miatt voltam az Allianznál (FKF oda irányít mindenkit) és Schmidt úr - nagytudású szakértő - első ránézésre megállapította, hogy az esemény nem történhetett úgy, mert olyan iránybna nem pattanhat fel valami. Ti mit tennétek egy ilyen szarrágó seggfej ellenében, hogy bizonyítsátok az igazatokat???

morcosboci 2010.01.23. 14:10:36

Nagyon egyszerű: biztosítók abból élnek, hogy több pénzt szednek be a biztosítottaktól mint amennyit károkra kifizetnek, a biztosítási csalók meg abból, hogy több pénzt vesznek fel mint amennyi káruk volt. Az a baj, hogy a politikusok az előbbit támogatják (nekik is jut) az utóbbit elítélik (még nem sikerült megfejniük). Szerintem a biztosítók a nagyobb gazemberek ezért én is ott húzom le őket ahol tudom és nem, nem szégyellem magam.

cson 2010.01.23. 16:34:49

@Tsakazertish:
A kárfelvételt melyik cég csinálta? Ott érdeklődjél, hogy ki a levelezőpartnere az olasz Generalinak. Nem feltétlenül a magyar Generali fogja rendezni a károdat.
Az elmúlt nyáron egy bolgár Uniqa-ssal volt afférom és nem a magyar Uniqa rendezte a káromat.

Rahsid 2010.01.23. 16:55:17

A biztosítókat lehúzni egy teljesen normális, elfogadott és korrekt dolog. :D

zuzúpetas 2010.01.23. 17:31:12

Micsoda hülye bevezető szöveg:"akár tiz évet is kaphat.."
Lóf@szt,a birók is tudják,hogy magyarországon mit művelnek a biztositók,igy egy nagy volumenű csalást is max 1-2 évvel honorálnak,ha nem voltál büntetve akkor max FFügg.
Amilyen az adjon isten,olyan a fogadj isten..Robin Hood,aki feji a biztositókat!
Ugyanis-a közthiedelemmel ellentétben-nem attól emelkedik a dij,mert sokan csalnak,hanem azért,hogy minél több extraprofitot termeljenek.
A fentebb emlitett Generális vezető ismerte be,hogy "jutalékot"kap a cégétől,a kinemfizetett kártéritésekből százalékos arányban!
Ebből az következik,hogy igenis komoly érdekek vezérlik a közép vezetőket,hiszen minél kevesebb a kiutalt összeg,annál nagyobb a saját jutalék!!!
Hát ezért nem akarnak fizetni.

falfirka 2010.01.24. 00:30:10

Nekem semmi bajom velük, tök jó fejek..Miután felmérték a kárt az autómon,közölték,hogy kb 50 rongyot adnak javításra..mondom az karcsú,inkább szervizbe viszem,oszt majd fizessék Ők.Így is lett,autó megjavítva,költség kb.duplája,papír szervizben aláírva,oszt csókolom.Majd nemsoká megkaptam a korábban beígért 50 pénzt is..Bal kéz nem tuggya,hogy mit csinál a jobb..
Én meg vigyorgok mint a vadalma : autó szakszervizbe ingyé megjavítva,plusz még jattot is kapok..
Imádom a BIZTOSÍTÓKAT !

Globe 2010.01.24. 13:08:56

@Tsakazertish: szerintem fordulj a MABISZ-hoz:
www.abk.hu/Tudastar/MABISZ/hu.html

A MABISZ bizonyos esetekben meg is előlegezheti a kártérítést (pl. ha az olasz biztosító vitatja, hogy a károkozó az ő ügyfele volt). Egyébként segít felvenni a kapcsolatot az illetékesekkel. (Az olasz biztosító magyar levelezési partnerét kell megkeresni egyébként.) Az biztos, hogy nem lesz egyszerű, valamibe mindig bele tudnak kötni a biztosítók, pl. nem jelentetted be időben, stb... Mindenesetre terjeszd be az igényed a késedelmi kamatra is.