HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Hová tűnt 15 ezer autó?

2009.10.15. 18:07 :: papptibi

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete sajtótájékoztatót tartott, ahol megtudhattuk, hogyan teljesítettek a magyar autóvásárlók szeptember végéig. Hát, srácok, rosszul. Vettetek autót, de nem eleget. Íme a táblázat, amelyben egyrészt ott van az eladott autók száma, illetve a forgalombahelyezetteké. És mankónak, a 2008-as számok is, januártól szeptemberig.

 Magyarországi forgalomba helyezésekMGE kereskedelmi értékesítés
 2008. I-III. negyedév2009. I-III. negyedév2008. I-III. negyedév2009. I-III. negyedév
ALFA ROMEO220131196146
AUDI1,7318961,574919
BMW1,7947341,129834
CHRYSLER/JEEP13658107112
CITROEN3,5151,0873,8111,554
CHEVROLET5,9591,7475,4611,932
DACIA647334762463
DODGE54125240
FIAT4,3841,9104,4222,208
FORD13,6706,48113,3396,216
HONDA3,2851,7803,3542,293
HYUNDAI1,1177971,119716
KIA2,5671,1532,7681,601
JAGUAR37116516
LADA60266023
LANCIA117154128139
LAND-ROVER49119331
LEXUS312202229207
MAZDA2,2598802,4361,088
MERCEDES1,8478421,483850
MINI106548356
MITSUBISHI897502913618
NISSAN2,5091,6062,6032,291
OPEL14,3775,60214,0446,448
PEUGEOT4,6481,6375,4272,097
PORSCHE23187082
RENAULT4,9302,9164,8693,047
SAAB301169294178
SEAT2,4547173,5411,876
SKODA8,6442,6369,2753,921
SMART90136744
SSANGYONG434333
SUBARU250175251180
SUZUKI20,2776,20721,61711,363
TOYOTA7,7353,1408,1614,801
VOLKSWAGEN8,2913,56910,4925,469
VOLVO1,3408131,103810
ÖSSZESEN120,67549,024125,43164,672


Kicsit egyszerűsítettem a dolgon, és a százalékokat kiirtottam belőle, hogy csak a natúr számok maradjanak. Mert a százalék becsapós lehet. Könnyen úgy jár vele az ember, mint valamelyik napilap újságírója, aki ezen a sajtótájékoztatón megkérdezte, hogyan lehetséges, hogy a Lancia a válság kellős közepén több, mint 30 százalékot javult. Azaz körülbelül 30 darabbal többet helyeztek forgalomba... Amúgy a százalékos javulás nyertese a Kamaz a nehéz tehergépkocsik között, 1 helyett 12 fogyott. EZEREGYSZÁZ százalék!

Aki látja a lényeget, annak feltűnik, hogy itthon az idén eladtak 65 ezer személyautót, viszont csak 50 ezret helyeztek forgalomba.

A két szám között nagyjából 15 ezer a különbség. Igaz, 2008-ban is volt egy ötezres differencia, de 120 ezernél ez szinte nem számít. 50 ezernél 15 ezer egy kicsit sok. Mondjuk, ebből rögtön ötezret megtalálhatunk a Suzukinál, akik 11 ezret adtak el, de 5 ezer ebből nem visel magyar rendszámot. Avagy nem magyar rendszámot visel. Ugyanez igaz 1700 Toyotára, 1000 Seatra és 2000 Volkswagenre is, hogy csak a nagyobbakat említsem.

Mondják, hogy más országok roncsprémium-programjai miatt rengeteg kocsit exportáltak a kereskedőktől, sokan ennek köszönhetik, hogy egyáltalán nem dőltek be. Na de ennyit? Oké, azt megértem, ha valakinek kellene egy kisebb kontingens Fabia, és itt áll egy magyar kereskedésben eladatlanul, akkor megveszi, és elviszi.

De teszem azt, ha német autókereskedő vagyok, és véletlenül Suzukik árusítására tettem fel az életem. Kellene még pár darab, mondjuk ezer, mert igény lenne rá. Ha már Magyarországon vagyok, nem elmegyek a gyárba, és veszek tőlük? Vagy ott azt mondják, hogy járd körbe a kereskedőket?! Miközben tele az udvar, meg a Szabadkikötő?!

Lehet, hogy tájékozatlan vagyok, vagy naiv. És nem látok bele a magyar autókereskedelembe, de ez döbbenetes különbség, úgyhogy aki tudja, valójában hová tűnt az a rengeteg autó, nyugodtan írja be ide a kommentek közé, az MGE sajtóközleménye alá.

 

Értékelés 2009 első három negyedév

A 2009. év első háromnegyed éves gépjármű értékesítési eredményei egyértelműen tükrözik a magyar autópiacot érintő összetett válságjelenségeket. Ezek a világgazdasági válság hatásai mellett a korábbi évek magyar reális vásárlóerőt meghaladó értékesítési eredményeinek korrekciója, a devizafinanszírozásban rejlő árfolyamkockázat markáns megjelenése főként az év elején, valamint az ágazatot érintő PSZÁF ajánlás 2009. januári bevezetése, amelyet a szakma egyébként indokoltnak tart.


A nagy-haszonjármű piac visszaesése a fentieken túl szoros összefüggésben van a gazdasági válság miatt csökkent szállítási igényekkel, illetve azzal, hogy emiatt a szállítmányozással foglalkozó cégek jelentős pénzügyi problémákkal szembesültek a visszaesett megrendelések miatt.
A motorkerékpár piac mintegy 50%-os visszaesésének okai azonosak a személyautó piaci folyamatokkal. Ettől az ágazattól gyorsabb felépülést várunk, mivel a túlzsúfolt nagyvárosi közlekedésben a motorkerékpárok sok közlekedő számára gyorsabb előrejutást jelenthetnek. Nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy 2009-ben éppen a motorkerékpár értékesítés fő szezonjában, tavasszal volt a leggyengébb a forint árfolyam.
A 2009. évre frissen elkészített MGE előrejelzés szerint 65 000 személygépkocsi és 10 000 kishaszonjármű forgalomba helyezését prognosztizáljuk, míg 2010-re 75 000 személygépkocsi és 12 000 kishaszonjármű értékesítését látjuk jelenleg reálisnak.
Szilárd véleményünk, hogy a gépjármű értékesítési piac kizárólag a szintén súlyos visszaesést elszenvedő finanszírozási piac egyidejű helyreállásával érheti el a magyar piacon reális értékesítési darabszámot, amelyet a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 120 és 150 ezer darab személygépkocsi és kishaszonjármű értékesítésére becsül. A válság enyhülésével ez a darabszám – véleményünk szerint – 2012-re érhető el.


Finanszírozás hatása az értékesítésre

A gépjármű értékesítési piac nem képzelhető el a kereskedők és vevők finanszírozása nélkül. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, noha a deviza alapú finanszírozás jelentős árfolyam kockázattal jár, mégis a magasan tartott forintkamatok miatt árelőnyt is jelent.
A 2008 őszén kitört világgazdasági válság és ennek hazai hatása jelentős, a kezelhetőnél lényegesen nagyobb forint leértékelődéshez vezetett, elsősorban a 2009. év első felében, amely sok ügyfélnél fizetési nehézséget, illetve ellehetetlenülést eredményezett.
Egyetértünk azon törekvésekkel, amelyek elsősorban a magyar forint alapú finanszírozást kívánják előtérbe helyezni, ellenzünk viszont minden olyan intézkedést, vagy szabályt, amely a
piac további csökkenéséhez vezet. Biztosak vagyunk abban, hogy a PSZÁF 2009 januárjában kiadott irányelve megfelelően szabályozza a gépjármű értékesítés ügyfél finanszírozását. Minden további – piacvesztést okozó - beavatkozás a piaci folyamatokba jelentős visszaesést és az állami bevételek további drasztikus csökkenését is eredményezi.
A forint finanszírozási piac élénkítéséhez elengedhetetlennek tartjuk a forint kamatok jelentős közelítését a külföldi deviza kamatokhoz, amely egyértelmű ösztönzést jelentene a potenciális ügyfelek számára a forint alapú finanszírozás előtérbe helyezésére. Ameddig a forint kamatszint jelentősen meghaladja az euró kamatot, javasoljuk megfontolásra a forint kamat támogatását meghatározott környezetterhelésű gépjárművek esetében akár a támogatható hitelösszeg limitálásával.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete tagvállalatai minden rendelkezésükre álló eszközzel igyekeznek fenntartani a magyar piac kiváló minőségű szolgáltatási színvonalát és az ehhez szükséges kereskedői és szervízhálózatot. Legfontosabb céljuk az, hogy a gépjárművet vásárolni szándékozó és a gépjárművet üzemeltető ügyfelek a lehető legmagasabb ügyfél elégedettség mellett lakóhelyűkhöz, székhelyükhöz közel legyenek kiszolgálva.

Autós Nagykoalíció

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kezdeményezésére és alapító tagságával folyamatban van az Autós Nagykoalíció bejegyzése. Az Egyesületi formában bejegyzésre kerülő szervezet célja az autós szakma magas szintű és átfogó, szigorúan szakmai képviselete, javaslatok és szakmai anyagok kidolgozása a teljes autó életút követése mentén a legális szféra erősítésére, a feketegazdaság visszaszorítására minden olyan területen, ahol az Autós Nagykoalíciót alkotó szervezetek közös érdekei érvényesítésre van igény és lehetőség.
Az Autós Nagykoalíció tagjainak tapasztalata, tudása és képviselt értékei alapján részt kíván venni jogszabály alkotási és alkalmazási javaslatok kidolgozásában, vagy ezek véleményezésében, illetve előkészítő szakmai anyagok elkészítésében. Az Autós Nagykoalíció a jogalkotók, a kormányzati szervek, a hatóságok megkerülhetetlen partnere kíván lenni az autós társadalmat érintő kérdések, feladatok és problémák megoldásában.
Az Autós Nagykoalíció rendes tagjai lehetnek az autós szakmában tevékenykedő érdekképviseleti szervezetek, non profit szervezetek, oktatási intézmények, kutatóintézetek, illetve olyan gazdasági tevékenységet folytató vállalkozások, amelyek egy-egy speciális, az autós szakmát érintő szakterületen az Autós Nagykoalíció számára értékes és a munkában felhasználó ismeretanyagra, kapcsolatrendszerre tettek szert.
Pártoló, illetve együttműködő tagként szívesen lát az Autós Nagykoalíció minden – az autós szakmában érdekelt, érintett, vagy az iránt érdeklődő – jogi és magán személyt.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr371452408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iss 2009.10.17. 14:14:41

Egy bizonyos márka kereskedésében dolgoztam, ahol csak magánszemélyeknek, illetve cégeknek (akik nem autókereskedők) adhattunk el autót külföldre. Zömmel Német o., és szlovákia volt a cél. (Osztrákok szivatva vannak, ott 12% adóval súlytják a külföldi kocsikat)
0 Ft haszonnal regadó és tréFA nélkül vitték az autókat, amely köré gyorsan alakultak magyar cégek is.
Rettenet rosszul éreztem magam, amikor egy hazainak nem tudtam adni az Ő általa megjelölt autóból még hasonlót sem, mert azokat már rég elvitték kamionszámra külföldre.
Az itthoni vezérképviseletek valószínűleg tovább küldenék a cikkben írt emberkét a kereskedőkhöz, hogy ott próbálkozzanak. Az oka egyszerű. A vezérképviselet már azon nyer, ha a márkakereskedés megvásárol tőlük egy autót, mivel az ő hasznuk már rajta lesz. A márkakereskedő meg akassz fel magát, és adja 0Ft haszonnal a kocsit, csak hogy a bónusz versenyben legyen felmutatni való a XY Motor Hungary felé. És a cikkben szereplő ember még az utolsó 20Ft árengedményt is nézi az összes kereskedőközt, tehát még válogatni is tud kereskedések közt azonos márkán belül. Undorító ez az egész nem??????

Élek halok az autókért, de ez és a sok más dolog miatt ami egy kereskedésben folyik inkább más irányba megyek.

Üdv

Chupa (törölt) 2009.10.17. 14:37:53

Az importőr megállapít egy árat mondjuk ausztriában és megállapít magyarországon. Ezek kb hasonlók. Aztán jön a válság a forintárfolyam meg elmászik. A készleten lévő autók hirtelen magyarországon közel 20 százalékkal olcsóbbak lettek. Ráadásul készlet is van bőven, és a saját államuk nem bünteti őket lehetetlen regisztrációs adóval meg mindenféle sarccal. Megéri innen vásárolni.

A magyar kereskedők igazából nem járnak vele jól. Átmenetileg ugyan adnak el autót, vagyis a készletükből tudnak pénzt csinálni egy darabig, de ezek az autók nem jönnek vissza szervizre, nem mindenhol számítanak bele a bonusba (az év végi jutalék amit az importőrtől kapnak az eladott autók fejében), és mivel nem hitelre veszik őket az értékesítők sem kapnak jutalékot.

Mostanra a forint is kicsit esett, a készletek kifújtak, az újonnan rendelt autókat már nem éri meg annyira külföldre eladni. Az utolsó negyedévben még sokkal kevesebb autót fognak eladni, rengeteg kereskedés fog bedögleni.

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2009.10.17. 14:38:29

Érdekes, hogy a válság közepén is az egyik Toyota kereskedésben a fószer sz*rt a fejünkre, flegma volt, sokáig nem adott árakat, stb.
Átmentünk Mazdához, a seggünk fényesre lett nyalva, kedvezmények, stb. Mazdánk lesz :]

Szivem szerint szóltam volna a Toyota kereskedés főnökének, hogy "kissé" alkalmatlan az értékesitőjük. De ne miattam kerüljön utcára, majd lesz más aki megteszi...

smartdrive 2009.10.17. 14:44:29

a Chevrolet mit is jelent, milyen márkát?

4TYRES 2009.10.17. 15:30:34

A dolgok hátterét én sem tudom felfedni pontosan, de biztos, hogy egy kereskedö lelkesen kiszolgalja külföldi kollégáját, különösen, ha nem megy annyira a bolt a válság miatt. Föleg egy bejáratott, jó személyes kapcsolat alapján. A gyár pedig csak a szokásos csatornákon (vezérképviseletek-dealerek) keresztül és nem közvetlenül ad el autókat. Ezen túl az árpolitika is lehet különbözö más országban. Meg lehet még számos oka ami elöttem is titokban marad ;)

dik_ 2009.10.17. 16:01:18

@smartdrive:
"a Chevrolet mit is jelent, milyen márkát?"

Hát... eléggé sanszos, hogy a Chevrolet márkát jelenti. :)))
/Pár éve még Daewoo-nak nevezték, ha ez esetleg segít valamit.../

2009.10.17. 16:04:06

M3-on is kamionszámra szokták kivinni az ukránok a Lancereket, EVOkat, meg a Grandisokat, hiába a legtöbb környező ország piaca nem mutatott ekkora visszaesést Kell nekik az autó, nálunk meg itt állnak tucattjával eladatlanul. A gyárból drágábban küldik ki, nálunk meg örül a kereskedő ha megszabadulhat a felesleges készletektől, mert vevő nincs rá csak külföldről.

stevee 2009.10.17. 16:48:51

És még arról nem is beszéltünk, hogy a 15000 "eltűnt" autó számát a használt import tovább növeli, azokat ugyanis forgalomba helyezik....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.17. 17:14:29

@smartdrive:
valószínű nem a chevy corvette-t:-))

gramercy 2009.10.17. 17:27:05

engem mindenesetre meggyőzött a táblázat (amit már régen kerestem, thx), hogy Subarut kell vennem :)

gramercy 2009.10.17. 17:57:45

az csak nekem meglepő hogy a ford a legnagyobb???

mr.editor 2009.10.17. 18:00:44

"Aki látja a lényeget, annak feltűnik, hogy itthon tavaly eladtak 65 ezer személyautót, viszont csak 50 ezret helyeztek forgalomba."

Még 2009 van szerintem.

morcosboci 2009.10.17. 20:11:32

én Peugetoztam otthon és nyugodtan elhiheted, hogy 15.000 autó elhagyta az országot, egy kis részük pedig slovák rendszámot kapott

engineer007 2009.10.17. 20:33:11

az ukránok nem a Magyarországra szánt autómennyiségből csípnek le és visznek át magukhoz Mitsubishiket, hanem a koperi kikötőből ezen az úton szállítanak, azt láthatjuk az autópályákon.

satellite 2009.10.17. 20:48:04

Ha külön-külön feltüntetnék a 3 negyedévet, akkor szembetűnő lenne a megoldás. Egyszerű matek, 300Ft/1Euró árfolyam mellett a németek, osztrákok, szlovákok kifosztottak pár kereskedést. Néhány ismerős motorkerékpár kereskedő rekordot döntött az év első felében, a vásárlók zöme természetesen nem magyar volt.

Tom70 2009.10.17. 20:52:44

Ford eladásokat az új rendőrautók lökték meg.

toncsi64 2009.10.17. 21:22:38

A fentiekhez még hozzá lehetne csapni a részben vagy egészben külföldi tulajdonú kereskedéseket ahol a kinti ember érthető okokból (pl. árfolyam) esetleg innen látja el autóval a "hazai" vásárlókat. Továbbá el tudom képzelni, hogy a gyáraknál van valamiféle "rendelés kielégítési" rend. Így simán előfordulhatott hogy a roncsprémiumos országokban nem tudták az igényeket kielégíteni, miközben a magyar kereskedésekre "rárohadt" a berendelt készlet. Logikusnak tünik az innen vásárlás. Ha ehhez még nyomott ár is társul..., kész Kánaán :-)

toncsi64 2009.10.17. 21:31:02

Ja, és lemaradt az ár kérdése. Már nem emlékszem hol, de valamikor volt egy cikk a VW egy tipusának (talán Golf) európai országokbeni áráról. A két szélsőség között talán több mint 20% különbség volt. Ilyeténképp akár az is előfordulhat, hogy nálunk alapból olcsóbb egy jármű.

ebfül 2009.10.17. 22:12:18

Van egy olyan kedves érzésem, hogy itt 1-2 kivételtől eltekintve autós kollégák beszélgetnek. Jól gondolom?

papptibi 2009.10.17. 22:27:11

@mr.editor: Köszi, javítottam. Annyira Szilveszter-fílingem volt pedig...

dezsőke 2009.10.17. 22:36:34

"Ford eladásokat az új rendőrautók lökték meg."
Bár 120 eladott autó nem kevés a mai világba, azért nem biztos ,hogy ez a magyarázat.
Inkább egyszerúen jó autó.Pl. a Focus
A 15 000 autó nagy része szlovák,román rendszámmal fut.

?aztaaa? 2009.10.18. 06:19:04

haat nem is tudom...
nagy hulyeseget mondok ha arra gondolok hogy lehet fals szamok ezek? Elkepzelhetetlen hogy nehany importor meghamisitja a szamokat csak hogy jobban nezzenek ki az adatok ?
Lattunk mar ilyet ugyebar... bankszfera..

bigwhite 2009.10.18. 07:52:47

Németországba vitték ki a legtöbb Suzukit, mert a roncsautóprémium miatt kifogyott a készlet odakinnt, nagyon vitték őket. Főleg a fullos Igniseket meg SX4-eket (klíma, 4WD) Ezenkívül a Suzuki német hivatalos importőre olyan magas áron adja a kereskedőknek az új kocsit, hogy a gyenge forint miatt érdemes volt a német kereskedőknek itteni kereskedésekből vinni az új kocsikat (ráadásul jókat tudtak alkudni a magyar válság miatt benntragadt készletre). Ez a következőképpen zajlott: német kereskedő beült a kocsijába egy táska készpénzzel, lejött, kifizette regadóval együtt, szereztek egy trailert, és már aznap indult is ki a szállítmány. Kint eladta, forgalomba helyezte, a forgalomba helyezési papírokat visszaküldte ide Mo-ra, ezekkel visszaigényelte a magyar kereskedő a regadót, és beszámította a németnek a következő szállítmányba. Ez a magyar kereskedőnek sem volt rossz a fenti véleményekkel ellentétben, mert az udvarán porosodó, néha majd egy éves készletét ki tudta söpörni. A nehézség az a dologban, hogy az itthoni kereskedők elvileg nem adhatnak el új autót külföldi kereskedőnek (ui. erre lenne a külföldi generálimportőr), de ezt játszák ki úgy, hogy hogy a papírok már a magánszemély nevére kiállítva (akinek a német eladta) kerülnek vissza az országba a regadó visszaigénylése céljából.

henrik77 2009.10.18. 11:05:26

paran mar leirtak az igazsagot. aprilisban mindenki magyarorszagrol importalt, megfordult a trend egy pillanatra. s nemcsak uj, hanem hasznalt auto is kiment akkor mo-rol. egyebkent, ha kicsit belegondol az ember, ez nem is olyan nagy szam, europa kellos kozepen...

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.18. 11:11:51

Na mi van, mégsem fogy az agyonsztárolt Dácsia???

Pedig olyan marha jó autó, annyiért. Retro fíling a kívűlről, kézzel állítható visszapillantó tükör. Hát nem ér meg ennyit?

Csicsó79 2009.10.18. 13:18:09

Agyonsztárolt DACIA nagyon fogyna (még a gyenge forint előtti időben is eladtunk kisvárosban évi 80-120 db-ot), de az importőr ma már nem enged küldföldre eladni. Persze ilyet azért nem mond, viszont gondoskodik róla, hogy a kereskedőnek ne legyen "kedve" külföldivel szerződni.

khaleeji 2009.10.18. 18:24:26

A nagyobb autók többségét ma már szlovákiában helyezik forgalomba, olyannyira elterjedt dolog már ez, hogy a merci és a bmw kerekedésben tőlem is mindjárt azt kérdezték, hogy hol akarom forgalomba helyezni az új kocsit.

yerico1 2009.10.18. 22:15:10

Na ja, nekem is megfordult a fejemben, hogy mit nekem válság, veszek egy szép új autót, nevezetesen egy Chevrolet-t. Megyek az egyik helyi kereskedésbe, de az zárva. Szépen kulcsra, ahogy azt kell, eladó sehol, mindez a hivatalos nyitási idő után másfél órával. Hát, ha ennyire megy az eladás, hogy bújkálni kell a leendő vevők elöl, akkor rendben.
Azért visszamentem délután. Kaptam árajánlatot szépet, sima egymillióval többet egy majdnem alap Lacettire, mint más kereskedésben. Azt is elfelejtették megemlíteni, hogy amennyiért tudnak nekem rendelni 1.4-es ötajtóst, annyiért kaphatok 2.0-ás dízel kombit ugyanolyan felszereltséggel. Azaz nem is igaz, a dízel olcsóbb volt. Azért még másnap felhívtak telefonon, hogy tényleg nem kell-e 3,7 millióért egy Elite felszereltségű Lacetti. Nem kellett. 3 évesen a használt megvehető 1.5 millióért. 4 évesen 1.2-ért. Marad a használt.

fonottkosár 2009.10.18. 22:59:33

@Iss: Teljesem egyetértek. Én szintén "márkakereskedésben" dolgoztam és sajnos ugyanezt láttam. Az importőr szemében mi voltunk a vevők, nekünk adta el az autóit és aztán jelentett a gyárnak,hogy milyen fasza gyerekek. Tele vannak a szalonok forgalomba helyezett 0 km-es autókkal. Simán vannak már 1.5-2 éves kocsik is. Ja és nem hagyott csak minimális árrést az autókon. Az autók jelentős része Németországba került ( üzlet ne nagyon volt rajta de legalább a készletről eltűntek és nem termelték tovább a veszteséget ), persze elméletileg ne volt erre lehetőség. A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy külön kellett nyilvántartani az export autókat, külön a hazai autókat. Nem nagy ördöngősség ez.

Füvész 2009.10.19. 04:49:02

Arról létezik valamilyen kimutatás (valahol), vagy legalább durva becslés, hogy az itthon külföldi rendszámmal futó új autókat hol vásárolják?

Azt se feledjük el, hogy nemcsak magánszemélyek, de gazdasági társaságok is használnak külföldön regisztrált autókat: utóbbi esetben a legegyszerűbb módja az, hogy a magyar cég egy EU-n belüli lízingcégtől lízingeli a járgányt. Gyanítom, ebben a németek jeleskednek. Nos, azt nem hiszem, hogy egy német lízingcég nem német kereskedőtől venné az autót (és persze, ha nem éppen egy bank leányvállalata, akkor is nem német banktól szerzi a hitelt, már csak az ottani alacsonyabb kamatok miatt is...).

Az is kérdéses, hogy ha Gipsz Jakab magyar állampolgár (aki nem beszél semmilyen idegen nyelvet) átballag Szlovákiába egy magyar ügynökhöz, akkor ott esetleg nem Szlovákiában eladott autóra tennék rá a szlovák rendszámot. (Gyanítom, ott is léteznek különböző jutalékok és egyéb érdekeltségek, helyi összefonódások...)

Így még inkább gyanítható, hogy a nagy különbséget jelentős részben használt autók okozhatják. Esetleg nem olyan feltűnően ótvar, lestrapált ócskaságok, mint ezelőtt 15–20 évvel, hanem kevésbé elnyúzot és széthajtott, megkíméltebb járművek jöhetnek be használtan, aztán itthon felrendszámozzák őket. Noha a használtjármű-importőrök is panaszkodnak...

Köcsögnepper 2009.10.19. 05:06:39

Ne lepődj meg Papp Tibi, mert tényleg ennyit vittek ki.
Mit gondolsz? Miért nincs március(!) óta kvóta Magyarországon például hatos Golfra? Azóta nincs egy darab sem importőri készleten, illetve ha kell valakinek (akár ügyfélnek,akár a kereskedésnek szimpla raktári autóként), az 4-6 hónapot jelent felszereltségtől függetlenül. Toyotánál dettó.

Köcsögnepper 2009.10.19. 05:15:03

Ne lepődj meg Papp Tibi, mert tényleg ennyit vittek ki.

Köcsögnepper 2009.10.19. 05:15:59

Nnnnaa. Csak bement ez első komment...:D