HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Újra száguld a leplombált ekobajnok

2009.10.06. 17:09 :: papptibi

Ha gonosz akarok lenni, a VW-csoportnak semmi szüksége egyliteres fogyasztású tanulmányautókra, csak bele kell ültetni valamelyik normálisabban fogyasztó modellbe Gerhard Plattnert, a nemfogyasztás pápáját. Előbb-utóbb megoldja. Hiszen ugyanezzel a típussal már egyszer produkált egy 2,9 l/100 km-s fogyasztást, most itt a következő. Ha hasonló fejlődést feltételezünk, az ismert nyugdíjas úgy két-három próbálkozás múlva már képes lesz elérni a dízel Ibizával az 1 l/100 km átlagfogyasztást. További részletek a sajtóközleményben:

A LENGYELORSZÁGI CIESZYNBŐL NÉMETORSZÁGBA, FRANKFURTBA

 

Az Ibiza ECOMOTIVE 100 kilométerenként 2,34 literrel új üzemanyag-takarékossági rekordot állított fel.

- Egyetlen tank üzemanyaggal 12 európai országon át – új rekordot felállítva
- Mindössze 44,81 liter üzemanyaggal az összesen 1.910 kilométeres távon
- Az új rekordot az osztrák hosszú távú specialista, Gerhard Plattner érte el a spanyol kisautóval

A SEAT Ibiza ECOMOTIVE ismét igazolta környezetkímélő erényeit és rendkívüli takarékosságát, amikor egyetlen tank üzemanyaggal nem kevesebb, mint 1.910 kilométert megtéve, 100 kilométerenként átlagosan mindössze 2,34 literes üzemanyag-fogyasztást produkált. E már-már hihetetlen teljesítményt a spanyol kisutó ismételten az üzemanyag-takarékossági tesztek közismert bajnoka, az osztrák Gerhard Plattner keze alatt érte el, aki valóban mindent kihozott az Ibiza ECOMOTIVE változatának rendkívüli képességeiből.



Plattner első alkalommal áprilisban kelt útra az Ibiza ECOMOTIVE volánja mögött, amikor e különleges duó a SEAT martorelli üzemétől a németországi Göttingenig autózott, mégpedig 100 kilométerenként csupán 2,9 literes átlagfogyasztással.

A legújabb rekordot Plattner a lengyelországi Cieszynből szeptember 23-án indulva állította fel, miután az IPMC (International Police Motor Corporation) képviselője az autó motorháztetejét, illetve üzemanyagbetöltő-nyílását egyaránt plombájával látta el.

Az útvonal összesen 12 európai országon keresztül vezetett, s Plattner Mosty (Csehország), Pozsony (Szlovákia), Hegyeshalom, Graz (Ausztria), Varasd (Horvátország), Maribor (Szlovénia), Toblach (Olaszország), Innsbruck (Ausztria), Schaan (Liechtenstein), Zürich (Svájc) és Saint-Louis (Franciaország) városain át érkezett végül Frankfurtba (Németország).



Amikor itt leállította a motort, a plombák természetesen még mindig érintetlenek voltak, így hitelesíthették a SEAT Ibiza ECOMOTIVE új rekordját. E kiváló eredmény jól illeszkedik a SEAT teljes ECOMOTIVE-palettája rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékeinek sorába, amelynek új tagjaiként az Altea és Altea XL ECOMOTIVE a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) is szerepelt.
 

40 komment

Címkék: seat gerhard plattner

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr831432065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Subsonic 2009.10.08. 12:54:41

Rendben. Én is elautózok 4,2-vel az 1.9-es JTD-mel, de 80-as tempóban, nem előzve. Kíváncsi lennék, hogy milyen sebesség mellett tette meg. Mindenesetre emelem a kalapom :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.10.08. 12:55:09

ez marha jó, de hol találok olyat, ahol le vannak írva ezek a vezetési technikák, amivel ezt el lehet érni?

light 2009.10.08. 13:12:47

Vigyázz, beugratós!
Biztos visszaugrott Ausztriába a Innsbbruck-i rokonokhoz. Ez így csak 11 ország.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.10.08. 13:15:30

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ezek nem 'vezetési technikák' kizárólag üzemanyag spórolási tippek.
Letakart hűtő, kigurított autó a legkisebb lejtőn is, ohne klíma, 60-as átlagsebesség.

Szóval (a kigurításon kívül) semmi olyan, amit hétköznapi autós hasznosíthatna.

lwcolors 2009.10.08. 13:47:33

Egyszer kipróbáltam, hogy az 2,0 benzines kocsim a legaljasabb trükköket (pl. álló motorral kereszteződéshez gurulás) is bevetve mennyit tud minimálisan fogyasztani: 3.8 l lett a vége. Igaz dupla annyi idő kellett az 50 km-es úthoz, mint egyébként.
Ha még kicserélem 165-ösre és keményebb keverékűre a 205-ös gumikat mint ebben a Seatban, és felfújom az összes gumit 4-5 bar-ra, akkor még fél liter mínusz.
Úgyhogy egy kis motoros dízellel nem lehetetlenek ezek a számok, főleg mivel szinte kizárólag autópályán ment.

kkrampusz 2009.10.08. 14:15:42

Light
Lengyelországból indult. Így kijön a 12.

prooF 2009.10.08. 14:22:55

@kutya_zzr:
kigurítás alatt azt érted, hogy leállítod közben a motort?
mert ha csak simán alapjáraton megy üres seb.-ben, akkor többet fogyaszt, mintha sebességben lenne, de a gázt nem nyomnád és alapjárat fölött lenne a ford. szám.
ez az ún. tolóüzem, ilyenkor a legtöbb befecsis motor egyáltalán nem ad üzemanyagot, tehát a pillanatnyi fogyasztás 0.

Doubledeceker 2009.10.08. 14:48:16

De, hogy ez mire jó, mikor a legtöbb autó, fényévekre van a gyári megadott adatoktól.

1.6-os benzinesek bármelyikéből ki lehet hozni Budapesten belül 20 liter/100 km-t.

Áááááá, kinek kell egy ilyen... :D

stevee 2009.10.08. 15:26:39

@prooF: Igazad van prooF, de ne felejtsük el, hogy ilyenkor a "motorfék" erősen lassítja az autót, tehát hamarabb kell újból gázt adnod. Igazából szerintem a lejtő szöge dönti el, hogy melyik a takarékosabb. (persze álló motorral lenne az igazi, de akkor meg nincsenek szervók sem, tehát ez sem ajánlatos....)

Gatwick_217 2009.10.08. 15:28:55

Azért arra kíváncsi lennék, hggy lezárt motortérben hogyan töltött utána pl ablakmosó folyadékot, mert 1900 km-en azért lehet h elfogy..... jó tudom, lehet, h a kútra csak kávézni, meg ablakmosni ment be az öreg labanc :-)

mercurius 2009.10.08. 16:58:41

Azt azért megnézném, hogy az Öreg mit művelne egy Priussal. Egy tényleg olyan géppel, amit spórolásért raktak össze.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.08. 20:49:32

@Gatwick_217:
főleg ha nem esik eső:-))
pl Kairóban kb 10 évig elég egy tartály ablakmosó:-))

subtotal 2009.10.08. 21:23:23

odaírhatnák, mennyi idő alatt tette meg az utat? úgy lenne fair, ha menne ugyanezen az úton ugyanilyen beállításokkal pár normál söfőr normál tempóban, abból lehetne mérlegelni, de hát azt nem lehetne így marketingelni.

ErdosG 2009.10.08. 22:09:45

következő útjára vegyen 2 rabszolgát, azok tolják az autót, és akkor 0 a fogyasztás...
Őszintén, ki az, aki átlagosan nem a gyári fogyasztás felett autózik?

csak john 2009.10.09. 01:09:13

@Gatwick_217: Nekem régebben az első nagyobb autómban volt vagy 4 literes az ablakmosó. Amikor megvettem, feltöltöttem. Amikor eladtam három évvel később, még mindig csak az volt benne. Pedig kényes vagyok arra, hogy rendesen kilássak az autóból. Igaz, a kutakon rendszeresen mostam a szélvédőt, ha retkes lett.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.10.09. 08:12:37

Nekem egy 200.000-et futott R19esem van. 1.4es. Multkor 165-ös gumikkal mentem párszáz km-t 80-as maximális tempóval, óvatos gyorsításokkal. Lazán alatta volt a gyári 5.5-ös értéknek. Ja és 1995ös a kocsi :D

muhi 2009.10.09. 09:48:34

@ mercurius

A Prius erényei főleg városban jönnek ki, mivel ált. csak a rövid, erőteljes kigyorsítások, meg az araszolások esetén üzemel a villanymotor, illetve fékezéssel, motorfékkel tölt vissza. Autópályán gyakorlatilag 100%-ban a benzinmotor dolgozik. Szóval a hibrid városi, elővárosi használatra való. Kivéve persze, ha dízel, vagy LPG-hibrid (ilyen is van már, a Hyundai Elantra 2009-es modellje).

pesszi-pista 2009.10.09. 10:59:50

Az sem mindegy hogy hegyen-völgyön ment-e. Saját 1.9 TDI-vel sikerült 3.9-es fogyasztást csinálni átlagban (kúton mérve) (Ausztria-Mo) 800 km, autópályán max 130 egyébként 90-es tempóval. Hogy? Csak annyi hogy lejtőn üresbe kell tenni. Még autópályán is a legtöbb lejtőn 110-el lejön a kocsi, közben az átlag fogyi 1 l/ 100 km. Ennyit (kv sokat) zabálnak a motorok csak a saját maguk pörgetésére....Ja meg a turbót el kell felejteni gyorsításkor mer az zabál...

Robcsek07 2009.10.09. 11:30:54

Szerintem még a 60-as átlagtempó sem jön ki, mert ilyen fogyasztást úgy tudok elérni, hogy beállok 55-re 4.-ben és akkor 2 liter 100km-en! Egyébként meg vicc, mert ennyivel úgysem megy senki. (azért a keréknyomást is megnéztem volna)
Renault Clio Grandtour 1.5 Dci 86 LE

blaB 2009.10.09. 13:44:24

Múltkor az S6-os tankját (80 literes) sikerült kifogyasztani 260 km alatt. Ez is rekord:)

sphynx77 2009.10.09. 14:27:44

1989-es W124 előkamrás 3.0 turbó kombi 1600kg+ -> 6.8l/100 km vegyes üzemben. És néha nehéz a lábam.

megint 2009.10.09. 15:30:11

Jobban fogyaszt mint a csoda prius, mondjuk megnézném alattam mennyit fogyasztana ez is, meg a prius is

Patás 2009.10.09. 18:15:35

14 éves 2.5-es turbódízel, 225-ös gumikkal (2,2 bar), mindenhol megengedett maximummal, 5,5 liter. A gyári érték 7 liter felett van...:)

W140 2009.10.09. 18:55:30

Nekem 12,2 az eddigi legjobb átlagom.....

Salvia Divinorum (törölt) 2009.10.09. 20:47:32

VW Golf II. 1,6 GTD 4 liter.
Ez olyan autópálya 110-es átlaggal volt.
Átlagosan vegyesben amúgy simán benyel 6 litert is.

Adam2101 2009.10.09. 21:59:11

Opel Kadett 1.6D, 1985, ára 175.000ft, végsebessége 125 körül,
autópályán 100-110 tempó mellett: ~4.4 l
Budapest,belváros pénteki csúcs: ~5.3 l
Budapest-Sopron: ~9.8-10 l
Mindezt 2fő + 2táska kollégiumi szennyessel.
Kicsit kormol,kicsit zörög,de ennyiért abszolút megérte!

Adam2101 2009.10.09. 22:02:29

Oh igen és 365.000km-el vettem, harmadik hengerfejjel! most 387.000

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.09. 22:32:45

ezt a palit hanyan szidhattak a lassu tempoja mogott - fel europa anyazhatott :D

Kopi3.14 2009.10.10. 02:23:59

Alfa 156 1,6 TS, 120 Le-val autópályán németeknél sokat taposva, plusz olyan 100 km utánfutó, kevés város, 8 alatt, 95-ös benyával, Mo-n inkább városban, országúton használva, max 90-nel, sebeségkorlátokat betartva 6,5..7l/100km.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.10.10. 05:57:40

Az én seatom egy érdekes jószág (altea 1.6 102LE)! Városban 8.8-10.9 között, autópályán nagy temónál (130-160) 8-9 viszont országúton 70-80 körül 6.1-6.6!

A legdurvább a full fapados 55lovas fabia eco-m volt 1.2 literes 3 hengeressel! Az tudott városban 5.9, autópályán 6.3, országúton 4.1-4.9! Még 4 fővel+csomagokkal is 5litert produkált országúton!!! Tökéletes válságautó , én marha meg eladtam:)

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.10.10. 05:59:26

Ja még rége volt egy chevrolet malibu classicom 5.0 motorral:)) Főleg városban használtam, 20 - 35 liter között fogyasztott a drága:)

Salvia Divinorum (törölt) 2009.10.10. 09:38:32

2.0-s benzines Audi 100 lakókocsit húzva 45 liter. Übereljetek :-D

tibidanny 2009.10.10. 11:57:56

seat ibiza 1.9 sdi
Madrid-Gibraltar 120 km/h vegig, klimaval= 4,22 l/100km
2 szemely, csomagok, kutya

tibidanny 2009.10.10. 12:08:43

@sphynx77: Ez igaz? :)
eppen a 250/300 TurboDieseleket nezem.
Lehetoleg kombiban.
En azt hittem a 8-9 litereket nyaldossak...

Liquid_ 2009.10.10. 16:16:05

ez egy álszent baromság, kérdezzék meg azokat az autósokat is a rekordról, akiket feltartott, és az őrületbe kergetett, mikor 43-mal száguldott a főutakon...
Ha én ülnék benne, biztosan többet enne :))

HulyeReklamok 2009.10.10. 22:46:01

Nekem 160LE-s 2.0 szívóval 5.8 a legjobb (autópálya 80-90). A 230 LE-s másik véglet, ott megvan a 16l/100 városban...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.10.11. 14:48:30

Legjobban Norbi fogyaszt. Égjen a GÉPzsír! :-)

Johni 2009.10.11. 21:37:55

@mercurius :
Abból kihozná a 0,1 liter/100km -t is!