HTML

totalcar.hu

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Közlekedés fúró- és csavarozógéppel

Az elektromobilok hazai karavánja új állomáshoz érkezett

2009.06.08. 17:38 :: papptibi

Az alábbi sajtóközleményből nem derül ki, de a csapatok olyan elektromobilokat építettek a miskolci versenyre, amelyet négy darab BOSCH PSR 18 LI-2 akkumulátoros fúró- csavarozógép hajt. Nyilván ezzel még nem oldódik meg az emberiség összes mobilizációs problémája, de okosodnak a mérnökhallgatók, akik most a németeket is elkalapálták.

Hildesheim, Sparkassenarena, 2009. június 8.

A hétvégén a németországi Hildsheim városának sportarénájában mérték össze teljesítményüket az áprilisban Miskolcon megrendezett Elektromobil verseny magyar résztvevői. A nemzetközi eseményen hazánkból 3 felsőoktatási intézmény csapata vett részt.


A Robert Bosch Power Tool Kft. által Miskolcon, a Föld Napja alkalmából megrendezett Elektromobil verseny következő fordulójához érkezett, immár túllépve az ország határain. A verseny lebonyolítása Németországban, Hildesheimben történt, ahol hazánkat 3 felsőoktatási intézmény csapata képviselte, akik a miskolci versenyen elért kimagasló teljesítményükkel kvalifikálták magukat. A német csapatok a mérnökök mellett ipari formatervezőkből verbuválódtak, így a nemzetközi versenyen való részvétel egyaránt kiváló lehetőséget nyújtott szakmai kapcsolatok kialakítására és technikai tapasztalatcserére.

„A 21. század elején kiemelkedően fontossá vált a kutatás-fejlesztés, az innováció. Sem egy vállalat, sem az ország, sem Európa nem tudja a lépést tartani a világgal, ha nem fektet be a jövő mérnökeinek képzésébe. A Bosch csoport, évek óta támogatja, és bevonó programokkal aktivizálja a fiatal mérnök generációt, hiszen meggyőződésünk, hogy ők adhatnak válaszokat a jövő kihívásaira. – mondta el Horváth Attila, a miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. gyárigazgatója.

A hildesheimi sportarénában rendezett egész napos sporteseményt óriási érdeklődés kísérte, több ezer látogató izgulta végig a vállalkozó kedvű fiatalok különleges járgányaiknak versenyét. Az elektronikus hajtással rendelkező járművek raliján a hazánkat képviselő csapatok is kiemelkedően teljesítettek. A magyarországi csapatok – melyek a hazai verseny különböző kategóriájának győztesei voltak – először egymás ellen mérettették meg magukat, hogy a rövidtávú versenypályán időeredményük alapján állhassanak rajthoz. Az időmérő alapján: a miskolci verseny abszolút győztese, a Debreceni Egyetem mérnökeiből verbuválódott GOCAR csapat szerezte meg az első rajtkockát, míg hazánk rövidtávú gyorsulási futamának bajnoka, a Budapesti Műszaki Egyetemről érkezett PÓTDUDAGOMB csapat teljesítménye a második helyre volt elegendő. A magyar versenyen a legszebb autó címét elnyerő Miskolci Egyetem BUMBLE-BEE névre keresztelt csapata Németországban a harmadik legjobb időt futotta. A rajtsorrend eldöntötte, hogy melyik magyar csapat versenyezhet a németországi futam első 3 legjobb időeredményt elért csapatával. A Miskolci Egyetem BUMBLE-BEE csapatának sajnos technikai okokból fel kellett adnia a versenyt. A PÓTDUDAGOMB csapata teljesített a legjobban, akik megnyerték a párharcot hatalmas előnnyel.

„Úgy gondolom, komoly mérföldkőhöz érkeztünk a zöld innováció területén is. A Bosch és műszaki felsőoktatási intézmények együttműködésében kifejlesztett elektromobilok ugyan tömeggyártásra nem alkalmasak, de lelkesedéssel és tudással mi is részesei lehetünk a folyamatnak. Most léptünk először nemzetközi porondra ebben a kategóriában, de bízom benne, hogy ez hagyományteremtő eseménnyé válik!” – üdvözölte az eredményeket Horváth Attila, a Robert Bosch Power Tool Kft. gyárigazgatója.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr431171770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jihad motorsport 2009.06.08. 18:27:02

Ti is első én is első!

Wadindián 2009.06.08. 18:41:46

A miskolci versenyen több csapatnak is voltak műszaki problémái, egyeseknek a konstrukcióból adódóan.
Az itthoni gépátvétel szervezése döcögős volt, de a versenyen minden rendben volt.
Jövőre remélem ismét kipróbálhatjuk magunkat.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.06.08. 21:15:22

Jeeeee!
Ez érdekes módon, miért nincs benne a Híradóban? Se a Zindekszen?

És grat. a srácoknak :)

Alf (törölt) 2009.06.08. 21:41:28

colt. egyetértek, de amúgy ez a zindex.

enté 2009.06.09. 01:26:05

Ott voltam amikor rendelték a gumikat egy helyi bringaboltban. Hát azzal a döntéssel jó pár másodpercet hagytak a gokartban, de ezek szerint máshol behozták.

Lord heckman 2009.06.09. 09:17:29

Hát gratula mindenkinek, jók az ilyen hírek! :)
Bárén még valahogy mindig idegenkedek az elektromos autóktól. Az elektromos energiát is meg kell termelni valahol. Mondjuk erőművekben, ami ugyanúgy környezetszennyező, mint a benzines/dízeles autók. Ráadásul az elektronyos autóban akksi van, amiből szintén veszélyes hulladék lesz. Ráadásul tölteni kell, ami hosszadalmas, kényelmetlen. Az akkri meg nehéz. Szerintem a sarkalatos kérdés még mindig az, hogy hogyan termelünk energiát.
Van egy ötletem, még nincs levédve, vállalkozó kedvű mérnökhallgatók igazán megcsinálhatnák:
Járok néha edzőterembe, és látom, hogy 140 kiló tömörizom gorillák naphosszat ott vannak, és csak azért nem számolják, mennyit nyomtak a 90 kilós bicepszgépen, mert 100 ig tudnak csak számolni :D Ha belegondolok, milyen iszonyú munkát végeznek, milyen terheket mozgatnak meg naponta egy nagyobb konditeremben.. hát nem kevés. szóval kéne olyan edzőtermet csinálni, ahol a gépek nem ólomdarabokra vannak rákötve, hanem áramfejlesztőkre... oszt ha már úgyis gyúrnak a jetik, legalább hasznuk legyen :-)
zseni vagyok, vagy zseni vagyok? :P

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.09. 13:49:59

@Lord heckman: az elektronyosban megvan a potenciál, hogy fejlettebb lesz mind a termelés, mind a tárolás. lehetséges, hogy rövidesen lesznek olyan akksik (mert ugye csupán erről van szó), amik megfelelnek alternatívaként. addig lenyomják az emberek torkán a jelenlegi zsenge teljesítményűeket, hogy ezzel is több pénz legyen k+f-re. nézd meg az lcd paneleket. 8 éve emlékszem egy ismerősöm 650e huf-ért vett olyan lcd monitort, hogy most sírva röhögne mindenki a képminőségen. ha sikerülne egy ilyen az akksiknál, már jók lennénk.

de mégha így marad is és nincs tárolástechnológiai áttörés, az erőművek egységnyi energiát kevesebb szennyezéssel állítanak elő, mert folyamatosan működnek és miliméterre össze van lőve mi hogyan ég el a leghatékonyabban.

a tartós és kemény kerékpározás közben nagyjából 80-100w munkavégzés történik. az pedig a legerősebb végtagokkal végzett, hatékony munka. innen látható, hogy messze van amiről írsz. de helyette lehet kézi fűnyírót használni, meg kézipumpával emelni a vizet a szivattyú helyett a kútból...

Szsrobert 2009.06.09. 21:42:40

Elektromos energiát lehet termelni a gyúrósjetikkel, szélkerékkel, napelemmel. Vagy vizet pumpálni, aztán abból annyi vizet használni, amennyi elektromos energiára szükségünk van.
Elektromos kerók, biciklikerekű autók energiaszükségletét meg lehet termelni.
Ha a 50-100kg-os tested miatt 1000kg-os autót mozgatsz, az mindenképp pazarlás.

Lord heckman 2009.06.10. 09:34:52

@lapa:

Na igen, ez az, amiről mindenki mást mond, én meg nem vágom, így jobhíján elhiszem. 80-100w? /óra? (bocs, ha hülyeségeket beszélek). Ez azt jelenti, hogy ha én felülök egy jobb szobacangára, ami generátorra van kötve, tekerem mint állat, azzal annyi energiát termelek, ami egy szaros körteizzó megvilágításához kell? vagyis kb 8 átlagember munkája kell 1 lóerőhöz, amiből egy pöcsköszörű kispolszkimotor is vagy 26 ot tud?

Nekem ez a legnagyobb bajom az alternatív energiáról szóló kommunikációban, hogy az átlag ember nem látja az arányokat. csak nekem olyan furcsa, hogy mikor utána számolok pár dolognak, akkor kijön, hogy egy kispolszkimotor, aminek az értéke kábé 100 forint, több kraftot termel, mint egy milliárdokból összeprecíziósműszerezett szélturbina, vagy vízárammotor. Ezek valahogy furcsán hangzanak.

twng 2009.06.10. 10:10:19

Jó hír. Sok sor, kevés információ. :(

Azt miért nem lehet leírni, hogy mekkora tömeget, hány percig, milyen sebességgel tudtak mozgatni????

Mindenki villanyautót fejleszt, jönnek az újabb és újabb bejelentések, röpködnek a milliók, terjed a "sötét középkor"-i hisztéria, alkímia, Szent Grál keresés...
Miért nem lehet korrekt adatokat leírni, szakmai háttérinformációkkal?
Ha valaki/én nem érti/tem, majd kérdez/ek. ;

Szsrobert 2009.06.10. 10:54:06

Lord, igen. A 100W-os izzó táplálása jó fizikai edzés. Ekkor gondolkodik el rajta az átlagember, milyen sok energiát használ el, gyakran nélkülözhetően, feleslegesen.
A hűtőgép működtetéséhez 2 embernek kellene tekerni. A mikróhoz 10-15-nek.

Wadindián 2009.06.14. 20:26:35

@twng:
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
www.olh.hu/bosch/cms/elektromobil
A gyorsulási verseny 80m-en történt, ennek a végén mértek sebességet.
A körversenyen többen 30km/h-s átlagsebességgel tettük meg a köröket, 40km/h felett is mentünk.
4 darab fúróval kellett hajtani az autókat, nekünk 2,5km-t ment el 1 akkuszettel, a versenyen ezen a távon 1 boxkiállás alatt cserélni kellett.