HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Az ombudsman javasolja a gépjármű-nyilvántartási szabályok módosítását

2009.04.30. 12:06 :: Winkler Róbert

Ne érhesse hátrány a gépjármű eladóját, ha a vevő nem jelenti be a vásárlás tényét. Ezt javasolja jogszabályban is rögzíteni az állampolgári jogok biztosa. Ha  ugyanis  az új tulajdonos nem tesz eleget a bejelentési kötelességének, helyette ma az eladó kapja a büntetéseket, bírságokat.

A jelenlegi szabályozás szerint a gépjárművek adásvételét, a tulajdonosváltozást a hatóságnál /az Okmányirodában/ mind az eladónak, mind a vevőnek be kell jelentenie. Ha azonban a vevő, a gépjármű új tulajdonosa a jogszabályban előírt határidőn belül nem jelenti be a hatóságnál a tulajdonjog változását, a gépjármű a nyilvántartásban továbbra is a régi tulajdonos nevén szerepel.

Ez problémát okozhat egyebek között a parkolási díjak, pótdíjak kivetésekor – amint ez a vizsgált panasz esetében is történt –, hiszen a parkolási társaságok a gépjármű-nyilvántartás alapján a korábbi tulajdonosnak küldik ki a pótdíjfizetési felszólításokat. Ugyanez a helyzet a gépjárműadó fizetés kapcsán is. A vizsgálatban az ombudsman megállapította, hogy a szabályozás hiánya a jogállamiság elvével, valamint a jogállamiság elvéből fakadó jogbiztonság követelményével összefüggő visszásságot okoz.

Szabó Máté ezért javasolta az Országgyűlésnek és az igazságügyi és rendészeti miniszternek, intézkedjenek annak érdekében, hogy ne érhesse kár az eladót, azaz a megváltozott tulajdoni viszonyokat akkor is vezessék át a nyilvántartásban, ha a gépjármű vevője nem tesz eleget a jogszabályban foglalt bejelentési kötelezettségének.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr371095367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.30. 12:49:50

Hááá, végre egy értelmes javaslat!!!!
És érdekes, a bejelentési kötelezettség miatt a vevőt ha jól tudom, nem szokták baszogatni...

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.04.30. 12:51:25

Ez nem pont így van. Tavaly nyáron adtuk el az autónkat akkor bevittünk minden papírt a megfelelő helyre és a vevőnek nem kellett csinálnia semmit. Kb 2 hét után jött a papír, hogy átkerült a vevő nevére minden és onnantól minket nem érint semmi. A vevőnek be se kellett mennie a hivatalokba, csak a biztosítójához.

AtoszMester 2009.04.30. 13:25:35

Ha Én, mint eladó bejelentem az eladás tényét, csak a vevő nem, engem nem érhet semmiféle hátrány.

Ugyan küldhetnek büntetést nekem, de egyrészt ott az adásvételi, másrészt az Okmányirodai igazolás, mely igazolja, hogy bejelentéskor az eladó nevéről lekerült a gépkocsi.

Nekem már volt ilyenem, és a hanyag vevő ellen rögtön feljelentést tett az okmányiroda.

Tehát az eladónak max annyi sérelme lehet, hogy el kell küldenie a beszkennelt igazolást a parkolótársaságnak.

Szal kurvára nem értem a poszt lényegét, mert ez teljesen evidens dolog.

A sok kis bodzaszedő, meg pénztelen görcs, aki üzembentartóival, kölcsönadásival, meg mindenféle átírást helyettesítő papírocskával vesz autót, az menjen először fának.
Már többször jártam úgy autó vásárlásnál, hogy elmentem autót venni, megfelelt, és a papírozáskor a tulaj jött az Ő ""unokatestvérem által előre aláírt, mert külföldön van"" adásvételijével.
Ilyenkor jó esetben nem verem meg, maximum addig kezdem el karcolgatni a kocsiját, míg nem fizeti ki az Útiköltségem.

Tehát akinek nincs manapság 100.000 Forintja átírásra még akár egy Lada, akár egy BMW esetében, az ne akarjon autót fenntartani.

A hasznaltauto.hu hirdetései szerint külföldön tartózkodó ismerős autóját ne vegyétek meg. Vagy nepper az illető, vagy üzembentartóis volt a gép, és akkor dupla átírás vár rátok.

Érdemes telefonon megkérdezni utazás előtt, hogy az adás-vételi aláírása pillanatában a helyszínen tartózkodik-e a személyi okmánnyal azonosítható tulajdonos?
Kíváncsi vagyok, hányan néztétek meg eddig az eladó igazolványát :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.30. 14:15:17

Szabó Máté javaslatára úgy hiszem nagy ívben fognak szarni, mint eddig sokszor.

Egyébként sokkal szebb lenne, ha elintézné, hogy egy teljesen átlagos autó átírása ne kerüljön 60-100 ezer forintba, rögtön nem lenne annyi üzembentartóira vásárolt rom az utakon.

vwxyz (törölt) 2009.04.30. 14:18:51

@AtoszMester: "vagy üzembentartóis volt a gép, és akkor dupla átírás vár rátok."

Miért?

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.30. 14:45:56

Jónak tűnik a szabályzat javítása, de
Atosz Mester megállapítása helyénvaló.
Aki bejelenti az önkormányzathoz, hogy eladta a gépjárművét, annak az adásvételivel és az igazolással a kezében nincs mitől félnie. Aki nem így tesz, az tegyen úgy mint a föld nélküli paraszt, magára vessen.

arthur877 2009.04.30. 14:48:01

Nincs dupla átírás, csak az eredeti tulajtól kell egy tanukkal is igazolt nyilatkozat, hogy az üzemben tartói jogot visszavonja!
Ezzel együtt az eredeti tulajjal készített(mivel jogilag az Ő tulajdona a gk.) adás-vételivel kell az átírást elintézni.
Amúgy meg 15 napos bejelentési kötelezettsége van az eladónak az okmányiroda felé az eladásról!
Egyébként rohadjon meg az egész redszer, hogy egy teljesen hétköznapi pl.-ul 1.3-as kisautó átírása több mint 54.000-Ft+biztosítás

kétség 2009.04.30. 15:08:27

Az ombu inkább foglalkozhatna a KI NEM FIZETETT számlák ÁFA kötelezettségével, ami a számla kibocsájtóját terheli, akkor is ha azt az összeget nem kapta meg! (pl:libások!)

vwxyz (törölt) 2009.04.30. 15:19:02

@arthur877: "Egyébként rohadjon meg az egész redszer, hogy egy teljesen hétköznapi pl.-ul 1.3-as kisautó átírása több mint 54.000-Ft+biztosítás"

A biztosításnak semmi köze az átíráshoz, azt tulajdonos változása nélkül is fizetni kell.

Duncan80 2009.04.30. 15:29:58

Sziasztok, Elmesélek egy apró történetet, ha már autó eladás. Szeretném a feleségem Smart fortwo gépkocsiját eladni. A múlt héten fel hív egy ürge, hogy őt érdekli az autó és eljönne kipróbálni, ő kifizeti a teljes árát és elvinné egy napra, mert a barátnőjének lesz és a kiscsaj még nem vezetett ilyen járművet, és ha nem megy neki akkor másnap vissza hozza, én meg vissza adom neki a pénzt... Még szerencse, hogy a Dunántúlon voltam (Tiszántúl lakom) így mondtam, hívjon vissza holnap mikor otthon leszek, de csak erősködött, hogy neki sürgős... Mondtam, hogy nem akarom a feleségemet ilyennel terhelni, aki otthon van a néhány hónapos lányunkkal. Annyiban maradtunk, hogy másnap hív. Hívott is hogy akkor jönne az autóért! Szerencsére az úton hazafele volt időm átgondolni ezt az egész egy napos kölcsönzős dolgot.
/Tegyük fel, nem csinál semmit az autóval csak lemásolja a kulcsot és 2 nap múlva eltűnik egy parkolóból. Vagy kicseréli a motort, és beletesz valami szutykot (a smartot frissen műszakiztattam) Az egyéb gyorshajtás, parkolás, szabálysértésekről már nem is beszélve./
Elmondtam neki, hogy nem adom oda az autót, csak úgy, ha kell megyek utánuk a saját kocsimmal akár több órát is körözhetünk. A válasz, hogy mindjárt vissza hív, hogy pontosan mikor jönnek. Ez egy hete volt azóta is hív...
Csak azért mondtam el ezt a kis sztorit, hogy nehogy mást is megpróbáljanak ilyennel behúzni a csőbe.

wiseguy 2009.04.30. 15:34:04

nem értem ezt a szarómátét minek fizetjük, mert már megint sikerült egy nagyot látszatintézkednie!

most nyilvánvalóvá tette hogy köze nincs a valósághoz...

AtoszMester 2009.04.30. 17:01:53

Oksa, ha a régi tulaj visszavonja az Üzembentartói jogot, akkor tényleg nem kell dupla átírás.

De tegyük fel, hogy több hónapja volt az adásvétel. És tényleg adás-vétel volt, csak a hanyag vevőnek nem volt felesleges 100 küvecse átírásra.

1. Az első tulaj odaadja az autót adás-vételivel. Bejelenti az eladást.

2. A vevő nem írja át, viszont el szeretné adni.

3. Te megveszed a vevőtől, mert azt mondja, az unaktesóé az autó, és az előre aláírt adásvételit nyomja az orrod elé.

4. Amikor kiderül, hogy az okmányirodában az első tulaj bejelentette az eladást, akkor a nevéről lekerült a gép. Te csak azt láttad, hogy a papírok az előző tulaj, az unokatesó nevén vannak.
Neked ki kell fizetni az átírást a vevő nevére, majd a Te nevedre. :)

Hihetetlen, de ez Magyarország, és sokan trükköznek. Pedig alap, hogy ilyenkor rendőrséghez kell fordulni.

Ha nekem jönne vissza a vevőm, hogy az ő hanyagsága miatt írjunk új adásvételit, új papírokat, stb, tuti elhajtanám.

-----

Nekem volt egy viszonylag ritka típusú törött autóm, amit eladtam adás-vételivel. Később láttam, hogy sokkal jobban jártam volna, ha megjavíttatom. Felhívtam a vevőmet, hogy csináljuk vissza, és kap némi készpénzt a dolog kompenzálásáért.
Csak én már voltam olyan balga, hogy az okmányirodában bejelentettem az eladást.

Felhívtam az okmányirodát, és kialakult ez a szitu: A srácnál ott vannak az autó papírjai az Én nevemmel tulajdonosként. Bemegyünk az okmányirodába, Ő papíron eláll az adás-vételi szerződéstől, és ezt követően az Én nevemről a saját nevemre át kell íratni a kocsit. :DDDD
Na persze, hogy így már nem kellett, de ez az én hülyeségem volt :)

guni 2009.04.30. 17:12:24

További javaslatom: tároljuk és tegyük elérhetővé az adott autóra kifizetett biztosítási összegeket és jogcímeket, valamint a műszaki és zöldkártya vizsgán leolvasott km óra állásokat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.04.30. 19:01:10

@Duncan80:
én belementem volna csak másnap amikor hozta volna vissza "kifizetted elvitted a tied":-)) hamár hülyének néz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.04.30. 19:02:04

3 napig nem vagy elérhető:-))
utána már baxhatja.

Devil2 2009.04.30. 20:07:00

Na kérem, az a büdös nagy helyzet, hogy év közben NEM LEHET üzembentartót váltani, csak év végén, amikor biztosítót is lehet. Saját, hál' isten happy end-es sztorim, a következő. Még nem adtam el a régi autómat, de megvettem a másikat. Két autó a nevemen, két biztosítással. Haver megkérdi hogy nem adnám e el neki a régit üzembentartóira. Azt tudni kell hogy vett már tőlem így autót kb 6-7 éve. Szóval, mondom, dehogynem. Árban megegyezünk (részletekben fizet), majd papírt is írunk, amit én személyesen az okányirodában szereztem be(egyébként egy gagyi A4 es lap), na mindegy de szó se volt arról hogy "minek az nekem, hiszen úgyse lehet". Autót átadom, megkapom az első részletet is. Másnap megyek a biztosítást lemondani( a postára, mert ők biztosítanak). Postás kisasszony telefonál, mert nem is tudja hogy megy ez pontosan. Leteszi. Azt mondja, nem lehet, csak ha a tulajdonjogot is továbbadon. Arcomon döbbenet. Másik biztosítós embert felhívok. Tényleg nem. Na bassz..
Gondolkodóba esem. Vevőt felhívom. Vagy átíratja vagy vissza az egész. Gondolkodik. Felhív. Át fogja íratni, de így engednem kéne, "mer a kőccség ugye". Jól van, mondom, egye fene. Adásvételit megírjuk. Minden megy a maga útján ami ilyenkor szokott.
1. Biztosítást nem lehet kötnie addig a vevőnek míg nincs ADÁSVÉTELI.
2. Én sem mondhatom le a biztosítást, míg nincs ADÁSVÉTELI.
3. Okmányiroda viszont átírná az üzembentartóit, HA már az új üzembentartónak VAN biztosítása...
Jó mi?!
Nos,

morcosboci 2009.04.30. 20:26:05

Atosz Mester-kicsit szálj le a magas lóról.Honnan veszed a jogot, hogy bárkit is az anyagi helyzete alapján minősíts? Magadat minősíted. Nem az a baj, ha valakinek nincs 100.000 ft-ja, hogy átírasson egy autót, hanem az, ha egy autó átírása többe kerül mint maga az autó. A szegény embereknek is szüksége lehet autóra, nem a te tiszted eldönteni, hogy megérdemlik-e.

martong 2009.04.30. 21:03:22

Ennek így nem sok jelentősége van az önkormányzati értesítő/igazolás megléte miatt, de elég sok utánajárástól kíméli meg az eladót, tehát 50-50.
Mert ha a vevő nem iratja át és gebasz van, akkor ugye nekem kell igazolnom a vétlenségemet, amihez egy fax nem elég -ezt tapasztaltam- hanem bemegy, kivár, lead, vár, megkap hazamegy. Ez nekem 4 órába telt, munkaidőben.
Aztán kiderült, hogy az autó egy hétre az eladás után már totálkáros lett és egy ugyanolyan autón használták a rendszámot - ezért indult ellenem az eljárás. Tudom ez egy spec. eset, de létező.

Tehát attól az időponttól kezdve, hogy bejelentettem az okmányirodában a gépjármű eladását, érvényes adásvételivel semmilyen felelősség nem trehel engem, ELVILEG - de mivel a nyílvántartó még engem dob ki a keresésre MÉGIS - az egész mizériát egy okos szoftverrel ki lehetne küszöbölni.
Ha én bejelentem, hogy eladtam akkor kerüljön egy eladott mappába a jármű adathalmaza, és a bescannelt iratok, aztán mikor a vevő bejelenti mehet az ő mappájába - persze még 4egyszerűbb lenne, ha az egészet elektronikus úton lehetne intézni - továbbra is az okmányirodában stb...
de ettől még nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon messze vagyunk.

nikó 78 2009.04.30. 21:17:00

Ja pl guninak igaza van.Használtautót venni felér egy oroszrulettel.Nevetséges ahogyan piszkálják a kilóméterórát.nevetséges,hogy lassan festékvastagságmérőt,meg legalább két hozzáértőt,egy lakatost meg egy autószerelőt laptoppal vigyél magaddal,hogy kocsit vegyél.De még ezek után sem lehetsz teljesen biztos a dolgodban.Persze ha mindezekre lenne gyógyszer az ingyenélőknek el kell menni dolgozni az pedig nagyon tud fájni.

=Daniken= 2009.05.01. 01:17:05

lassan eljutunk oda, hogy ebben a tetves béna tolvaj országban csak az ombuccmannoknak van értelmes ötlete???:-))

legalább valaki dolgozik...hihetetlen...köcsög ország.

B! 2009.05.01. 07:23:24

Jópár éve eladtam az akutális autómat közvetlen külföldre utazásom előtt (annyira közvetlen, hogy éjfélkor írtam az adásvételit, 9kor meg már a gépen ültem). Három hónap után visszatérve a egy autópálya bírság és egy parkolási bírság fogad. Vevővel felvettem a kapcsolatot, kicsengettettem vele, autó nem volt átírva, így a biztosítást is. Kapott haladékot az átírásra, később írtunk egy fél évvel későbbi új adásvételi, azután sem írta át (közben minden járulákos költséget fizettettem vele), végül elszedtem tőle a második adásvételijét, leadtam az elsőt, így visszakaptam fél évi biztosítási díjat, amit egyszer már odaadott, plusz megbüntették ugybebár az átírás elmulasztása miatt.

A lényeg, hogy nem tudom miért kell hadonászni, amikor eddig sem érhette hátrány azt, akinek volt esze...

B! 2009.05.01. 07:26:35

Azt kihagytam, hogy aduként ugye ott volt az első adásvételi végig. Tehát belátta, hogy együtt kell működnie velem, ha nem akarja a bírságot, forgalomból történő kivonást.

Labasmaz 2009.05.01. 12:08:31

@scheerti: Amugy nem is tudom, mi az isten kerul ennyibe rajta. Angliaban van road tax (nagyjabol a mi sulyadonk megfeleloje), ebben benne van az atiras is. Be kell postazni a torzskony ottani megfelelojet a DVLA-nak, jon a papir 2-3 het mulva, hogy megtortent a tulajvaltas, csok, anyad, ennyi. Ja, forgalmi sincs, a rendor tudja a szamitogepebol rendszam alapjan meg azt is, hogy a road tax vagy a biztositas meddig rendezett, nemhogy a muszaki vizsgat...

2009.05.01. 12:53:54

Szerintem nagyon is hasznos, a fene akar vitatkozni a parkolasi tarsasagokkal, az autopalya dijbeszedo zrt harcosaival, es egyeb szervekkel. (a hab a tortan, ha valami buncselekmenyt kovetnenek el az autoval, es az eladohoz jonnenek ki a kommandosok). Szoval nagyon is hasznos, mert lehet, hogy a parkolasi tarsasag a vegen nem buntet meg, de jopar napod ra fog menni mig bebizonyitod az igazad.

2009.05.01. 12:57:49

ja, egy aprosag, a parkolasi tarsasagoknak nem erosseguk igazat adni barkinek is, tehat te hiaba faxolsz, kuldozgetsz, sorbaallsz, meg az ablaknal a kislany is aztmondja toroltuk, es lehet, hogy fel ev mulva ujra jon a csekk (belso ismeros mondta az iranyelvet, hogy SOHASEM torolnek buntetest a centrumnal, amig nem kaptak penzt). Esetleg eladjak egy kulso kovetelonek, es azoknak is lehet magyarazkodni. Aki beszelt mar ilyen cegekkel az tudja, hogy oket rohadtul nem erdekli, hogy kinek van igaza, csak kuldj penzt.

Quattroman 2009.05.01. 14:39:18

és olyankor mivan ha ha eladod az autót decemberben de csak január közepén íratja át a vevő vagy még később?
fizethetem az egész éves adót az önkormányzatnak mert jan. 1. még akinek a nevén volt az tartozik megfizetni a teljes évet:(((

AtoszMester 2009.05.01. 17:09:55

@Quattroman:

Amikor eladod az autót, neked is be kell jelentened az eladást. Ha még decemberben bejelented, akkor miért kéne fizetned jövőre a sarcokat?

AtoszMester 2009.05.01. 17:19:27

@morcosboci:

Lehet, hogy magas lóról beszélek, de sajnos rengeteg a rossz tapasztalatom.

Akinek nincs pénze átírásra, ne is vegyen autót magának. Mert onnantól az én családomat veszélyezteti, amikor nem lesz pénze fékjavításra, kormányjavításra, izzócserére sem, és a 100.000 Forint alatti roncsát csak átlökik a műszaki vizsgán.

Az autózás veszélyes üzem, aminek megfelelő biztonságára áldozni kell nem kevés pénzt. Ebbe a biztonságba beletartozik a teljes jogi biztonság iránti felelősség is. Ugyanis remélem ha a homár csórikám eltalál engem a fék nélküli zaporozsecével, akkor nem mindenféle üzembentartóinak nevezett papírfecni alapján kezdjek elbizonytalodni az engem illető kártérítés biztosságát illetően.

Az Üzembentartói jogot nem azért találták ki, hogy az adás-vételeit helyettesítse, csak az alja magyar megtalálja a kiskapukat más kárára! Az ilyen megérdemli, hogy alaposan megagyalják zűr esetén :)
Az rendben van, ha valaki felelősséggel és mértékkel kiskapuzik, de ha más kárára bajt csinál, és akkor még flegmán vállat vonogat, az a szememben halott ember.

Ubul1 2009.05.01. 17:20:35

@=Daniken=:
nem öreg, épp hogy azoknak sincs semmilyen ötlete. Max hülyeség hegyek
@AtoszMester:
Jó lenne ha befognád a lepcses pofád, hogy minősítsd kinek mennyire fáj a nagy kibaszott semmire befizetni ennek a ZSIDÓ országnak 60 rongyot egy max 1500ccm-es kocsi 5 perces átírásáért. nekem is kurvára nem hiányzott egy 200e vételárú fos mellé a 17e eredet és a 32e illeték.

Ennek az ingyenélő köcsögnek akkor lett volna értelmes ötlete ha felveti az a kormány által elképzelhetetlen ötletet h egységesen legyen mondjuk egy 20e az átírás minden kocsira, a faszom eredetvizsgát jó lenne eltörölni a picsába mert az egész egy értelmetlen baromság, és talán nem kéne megszabni h mikor válthat biztosítót az ember. És akkor nem is beszélve h nekünk nem volt ugye jó h a benzinárba volt kalkulálva a kgfb és az ÁB intézte mindenkinek, ide be kellett engedni a szaros uzsorabiztosítókat és éves futástól függetlenül súlyos tízezrekért kell biztosítani mindenkinek a szarát. Mert amíg üzemanyagba van építve addig annyit fizetsz amennyit mész és veszélyezteted a balesetet, aztán amíg állsza diig totál semleges vagy a forgalomra nézve de mi a parkoló autóra is fizetjük.
Áhh picsába, csak ne kelljen már sokáig elviselnem ezt a koszfészek helyet, ezen röhög Európa...

Ubul1 2009.05.01. 17:23:26

@AtoszMester:
te faszikám, épp hogy azt a 100 rongyot költhetné az üzembiztonságra amit kinyög a zsidóknak adó formájában a nagy semmiért mert még létbiztonságot se kap érte, csak kibaszást h épp ebbe a kupleráj országba született. A kötelező meg mint tudjuk (te nemigen) egész más téma, az vagy van vagy nincs. Aztán azon múlik h térítik e a szarodat mikor beledurrantanak.

Szsrobert 2009.05.01. 19:59:06

Ha én eladom a járművem, és bejelentem az okmányirodán, egy példányt leadok az adásvételiből, a másikat pedig aláíratom az ott dolgozóval.
Küldhetnek utána parkolási cédulát.
Egy fillért se fizetek.

Szsrobert 2009.05.01. 20:04:27

Tulajdonképpen mit kapsz cserébe az átíráskor, eredetvizsgakor befizetett pénzedért?
Semmit.
Én is azért nem cserélek autót, mert semmi kedvem jutalmazni az állam semmittevőit a kemény munkával megkeresett forintjaimmal.

Veszel egy jó állapotú régi MZ-t, és az áránál többet költesz a papírokra?
Hatalmas szégyen ez az állami szervek számára.

AtoszMester 2009.05.02. 00:20:16

@Ubul1: Ki mondta, hogy fizess ? :)

Sajnos arról nem tehetek, hogy le vagy gatyásodva, és semmit nem értél el az életedben a 200 ezres fosodon kívül.

Dolgozz szolga, talán egyszer eljutsz a félmillás autóig is.

2012.03.16. 16:54:29

A cikk írása óta 3 év telt el, de semmi nem változott. Tavaly augusztusban eladtam a a kocsimat, a vevő nem íratta át, és a város összes parkolási maffiája engem fenyeget perrel helyette. Létezik egyáltalán mód arra, hogy kikényszerítsem az átíratást? Ombudsmanó már nincsen, de a leírt probléma 3 év alatt sem oldódott meg.

2012.03.16. 17:09:22

@AtoszMester:
"Ha Én, mint eladó bejelentem az eladás tényét, csak a vevő nem, engem nem érhet semmiféle hátrány."

Te milyen országban élsz ember? A jog itt a bűnözőt védi. Attól, hogy van 3 vagonnyi papírod az adásvételről, még neked kell utánajárni minden bírságnak, amit a vevő begyűjt. Van olyan kerület, ahol ilyen ügy miatt még az amúgy járó ingyenes parkolási kártyát is elbukod.
Akkor kit nem ér hátrány??
süti beállítások módosítása