HTML

totalcar.hu

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

IV. Széchenyi Futam – 2009. április 23-25., Győr

A jövő fesztiválja

2009.04.29. 17:46 :: TóthZé

Sikeresen zárult az Alternatív Hajtású Járművek Versenye, ismertebb nevén a Széchenyi Futam, amelyet immár negyedik alkalommal rendezett meg az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség és az INNO-MOBIL Sportegyesület Győrben, a helyi Széchenyi István Egyetem parkolójában, a felsőoktatási intézmény közreműködésével.

A hazánkban még példa nélküli, egyedülálló rendezvényre 22 csapat érkezett az ország valamennyi tájáról, hogy bemutassák kreatív találmányaikat, egyben összemérjék járgányaik teljesítőképességét. A legnépszerűbb elektromos hajtás mellett találkozhattunk napenergiával, nitrogénnel, hidrogénnel, sűrített levegővel, emberi erővel, valamint ezek kombinációjával meghajtott autókkal, illetve idén először motorok is rajthoz álltak a futamon.

A nyitó napon a gépek szakmai átvételét követően látványos előadások keretében mutatták be a csapatok az általuk alkalmazott technológiákat, pénteken – a Föld Napjához kapcsolódva – a nyugat-magyarországi megyeszékhely főbb pontjait érintő felvonuláson a városlakók is közelebbről megismerkedhettek a látványos járművekkel.

Szombaton egymást váltották az állórajtos, repülőrajtos és hosszú távú futamok, amelyek között színes programokat láthattak az érdeklődők. Itt került sor Magyarországon elsőként az új Honda Insight hibrid nagyközönség előtti bemutatójára, a sajtó munkatársai személyesen is kipróbálhatták az innovatív és környezetbarát járműveket.

Szaniszló Csaba, a zsűri elnöke így értékelte a találkozót:

– Személy szerint jól éreztem magam, s úgy gondolom, szakmai szempontból is sikeresen zárult a IV. Széchenyi Futam. A résztvevők többsége alaposan felkészült, a szervezés is profi volt. Érezhető a továbblépés az előző évekhez képest, bár úgy tűnik, a program kezdi elérni azt a lehető legmagasabb színvonalat, ahonnan már nehéz lesz magasabb szintre lépni - nem is nagyon lehet ennél jobban csinálni. Dicséret illeti a házigazdákat és a csapatokat egyaránt.

A szervezők ezúton is köszönetet mondanak a szponzoroknak – a válságos időszak ellenére is sikerült támogatókat találni a rendezvény lebonyolításához. A futammal, a résztvevő járművekkel kapcsolatban további információ (képek, videók, interjúk, eredmények) található a www.szechenyifutam.hu honlapon, ahol az élőben közvetített verseny részletes összefoglalója is megtekinthető.

Üdvözlettel: Petis László, főszervező

13 komment

Címkék: jövő innováció széchenyi futam alternatív hajtás

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr571093868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jihad motorsport 2009.04.29. 19:19:57

Első!!!!

De nem érdekel az alternatív hajtás engem se!!!!

jihad motorsport 2009.04.29. 19:20:36

Második???? Szar ez a nap!!!!

teddy85 2009.04.29. 19:27:35

Tök jó dolog lenne, ha lenne egy Forma 1, WRC szintjén álló verseny direkt alternatív járműveknek.Ahogy a Forma 1 segítette az utcai hétköznapi autók technikai fejlődését azzal, hogy- még ha évekkel később is- de az ott alkalmazott technológiák megjelentek az utcán is, úgy egy az alternatív járműveknek rendezett nemzetközi versennyel is gyorsítani lehetne az ilyen jellegű járművek fejlődését.
Ettől függetlenül egy jó sorhatos, vagy V8 hangját semmi sem pótolhatja (nem a forma 1re gondolok), csak szar lesz majd 30 év múlva gázálarcban hallgatni a hangjukat.

gromek7 2009.04.29. 19:43:20

Kár, hogy a TC ennyivel intézte el az egészet.
Részletes helyszíni tudósítást követel a nép (egy része)!

viktorio007 2009.04.29. 19:53:58

Igazából szükség van ezekre a versenyekre!
Csak egy kicsit nagyobb ösztönzés kellene!

-szívesen járnék hétköznap elektromos autóval dolgozni!
-Hétvégén meg kilinccsel előre vmelyik szerpentinen egy hátsókerekes benzin/alkohol pusztítóval

GiXXXer 2009.04.29. 20:52:25

Én is bevállalnék egy Mitsubishi i MIEV-et, ha havi 30-ban megállna a törlesztő, és nem kellene fél gurigánál többet leraknom. A napi rohangászásra tök jó lenne, meg jól nézne ki a parkolóban a facelift előtti Coltommal, az L300-as buszommal, meg persze tesókám cápa Galantjával... :) de sajna (elvileg) csak 2010-ben jelenik meg, addigra barátnőm tojás Coltja is meglesz tán, és tán az én Coltom is egy Lancerré manifesztálódik...
Egy Mitsu fan :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.04.30. 00:35:37

Na ez az... Mindenki 1 tonnás vasakkal jár melóba 5-10km-eket... Vellanyautóval sokkal tisztább és kevésbé bedugult lenne itt minden. Ja és kevésbé macerás : kisebb autóból több fér a parkolóba.

fogash 2009.04.30. 07:18:35

Az igazán durva az, hogy ha ezek a tanulmányaikkal félben lévő gyerekek nulla büdzsével működőképes járgányokat bírnak kreálni (márpedig bírnak!), akkor a nagy autógyárak a milliárdos büdzsékkel és tapasztalt K+F mérnökök százaival hol a f...omban vannak?! :(

Kifordított kacagány 2009.04.30. 08:06:49

a jövő fesztiválja a múlt mentalitásával.

Lord heckman 2009.04.30. 10:00:44

Ó, régi szép idők :) harmadéves voltam a SZIF en, mikor elkezdődött... az első is jó volt, de ehhez képest nagyon kezdetleges... örülök, hogy így kiforrott a dolog. Az elektronyos autókkal csak az a baj, hogy - ahogy Karotta is rávilágított egy tc részben annó - hogy magát az elektromos áramot is meg kell termelni, és az környezetszennyező... ha utána számolunk, kábé ugyanannyira, mintha benzint pöfögünk. Szal ez akkor lenne jó, ha az elektromos áramot is biomódon állítanánk elő. A napelemes autó jó móka, de egy spilerre dobott 20x 120 as kollektor édeskevés egy autó hajtásához, ráadásul hamar elöregszik, és akkor veszélyes hulladék lesz belőle. Én a vízáram motorokban látnám a jövőt. naná, hogy magyar találmány, naná, hogy itthon nincs, és naná, hogy nyugaton már nyomatják őket. tele vagyunk erős sodrású, nagy folyókkal. a vízlépcső nem jó, mert nagyon környezetromboló, és nem is lehet tőle hajózni. de a vízárammotor csak egy propeller a víz alatt, senkit sem zavar. ráadásul a víz mindig folyik, míg a szél nem fúj mindig (szélenergia). ráadásul a vízáram motort nem is látod, így nem mondhatod, hogy rontja a tájképet.

uff beszéltem

zeugma 2009.04.30. 21:07:53

Azért a megadott link nem semmi, ch helyett cs-vel...

TóthZé 2009.04.30. 21:14:40

@zeugma: Oppsz, valóban, elnézést, javítottuk.