HTML

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A kerékbilincs ökörség?

2009.03.05. 10:42 :: Winkler Róbert

Végre egy érdekes sajtóközlemény. Idézet a kísérőszövegből:

Az objektív felelősség bevezetése feleslegessé tette a kerékbilincs alkalmazását. Mivel a gépjármű vezetője mindenképp felelős a szabálysértésért, így a szabálysértési bírság alól nincs kibúvó! Ebből kifolyólag az Emberibb parkolásért Mozgalom, Molnár Csaba közlekedési miniszter úrnak, és Demszky Gábor főpolgármester úrnak címzett levelében kérte az intézkedést a kerékbilincs alkalmazásának megszüntetéséről! Véleményünk szerint a kerékbilincs alkalmazása túlszankcionálás, kétszeres büntetés, és a szabálytalan gépjárművek értelmetlen rögzítése.

 

Hát igen: a mi véleményünk szerint is. Csak hát ameddig a rendőrség nem alkalmas másra, mint közúti igazoltatásra, a közterületfelügyelet meg kerékbilincselésre, addig a rendőrök közutakon fognak igazoltatni, még akkor is, ha a közúti igazoltatás hatásfokáról komoly jelzést kapott az ország, amikor a gyilkos fegyverekkel menekülő móri mészárosokat simán továbbengedte a rendőr, mert rendben volt a zöldkártya. Szóval Molnár Csaba közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester nyilvánvalóan különlegesen rátermett emberek, de nem hiszem, hogy érdekelné őket egy ennyire marginális probléma.

17 komment

Címkék: budapest kerékbilincs

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr80982621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.05. 11:21:46

>Csak hát ameddig a rendőrség nem alkalmas másra, mint közúti igazoltatásra, a közterületfelügyelet meg kerékbilincselésre...

Rágalom.

-Bokorban elbújva egy civil autóval úgy traffiznak, hogy azt tanítani lehetne.

-A drogprevenció terén is fejlődtek, helyben elpusztítják a spanglit, ha valamelyik kölöknél találnak egyet.

-A közlekedési morál javítása érdekében rokiparkolóba állnak, hogy a bunkó terepjárósok ne tudják elfoglalni a mozgáskorlátozottak elől.

Ez neked smafu?

Secnir 2009.03.05. 12:15:27

scheerti:
a közrendőr azt teszi:
-amire utasítják
-amit a jogszabályok által tehet

Ha a Gobbi Hilda Baráti Kör tagjai elérik a kormánynál, hogy ők kaphassanak egy matricát, amivel mentesülnek a közúti ellenőrzés alól, akkor a rendőr nem állítja meg őket, ha füstöl a kipufogó, mint a gyárkémény. Ha a Weisz Manfréd Disznófeldolgozó Üzem ügyesen lobbizik, hogy egy ügyes határozattal az ő teherautóik behajthassanak és parkolhassanak bárhol áruszállítás céljából, akkor a rendőr nem szólhat semmit, ha a WMDÜ feliratú teherautó a 4-6-os vonalán parkol Rozi Néni büféje előtt.

meg kell szüntetni pár idióta jogszabályt, amely több végrehajtó hatalmat ad a rendőrök kezébe. ennyi.

amúgy hajrá empamo!

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2009.03.05. 12:45:05

Kerékbilincs eleve fasság. Valaki tiltott helyen parkol és oda rögzítik... Há, Dikk, madzsarorszáááág, arcodban látom a magam arcááááátt...

W123qp 2009.03.05. 13:26:29

Bár nincs sok komment még, de valamit hiányolok. A büdös, bunkó honpolgárról még nem esett szó, mint gyűjtőfogalom.
Ebbe beletartozik rendőr, parkolóőr, szabálytalankodó, politikus, mindenki.
Miért nem tudunk úgy viselkedni, parkolni, vezetni, hogy ne kelljen minket megbüntetni???
Én még drákóibb szigorral büntetnék mindent.
Munkanélküliség van, pl jó pár parkolóőrt felvenni, egy pár lopóautót nekik, aki rossz helyen, annak vinni a kocsiját. Lehet a kasszához fáradni.
Nem a parkolást kellene megfizettetni, hanem pl. városközpontba való behajtást.
Rendőr megbüntet, max. 2 hónap alatt az egész procedúrának le kellene zajlania. Ha nem fizet, akkor adóhatóság behajtja.
Telepített trafikat a kereszteződésekbe, ami a pirosan áthajtókat is veszi. A büntipénzt részben vagy egészében az aktuális police department-nél hagyni.
Az ombudsmant elküldeném a búsba, követ termelni.
Viszont mindezek mellett a büntetések logikusságát is meg lehetne vizsgálni, hol van megállni tilos stb..
60kiló és 170 centi alatti gilisztás rendőrök meg menjenek csipkét verni, arra jók.
Ez is a nyugat része, bár ettől messze vagyunk, mint Mikó Jeruzsálemtől. Sajnos…

PeteSK 2009.03.05. 14:50:43

én egyetértek a kerékbilincs kizárásával. nemrég BP-n voltam állásinterjún, és mivel szlovák rendszámtáblával felszerelt kocsival parkoltam a Madách Imre téren, hát egy kerékkel ráálltam a bal szélső csíkra, ezért kaptam 14eFt-s bírságot. Betegen, esőben 1 óráig bolyongtam, mire postát találtam. természetesen 50 perc sorbanállás,stb. nem kívánom senkinek. Az ügyeletes szám hívásakor az illető váltig állította,h egy kerékért senki sem kap bilincset, márpedig le is fotóztam.. sajnos arra nem adott kommentárt,h a többi 30 kocsi miért nem kapott 50m-en belül..
Ja kérem, a külföldieket szopatjuk 1000el? szép hozzáállás.

gin74tonic 2009.03.05. 20:32:59

csak pocsekoljak a papirt ilyenekre....irjanak demszkinek hogy hol lehet meg ellopni par milliot a varosban, egybol visszahiv tuti:D

Krisi 2009.03.05. 20:46:30

Jó kis cikk, nemmondom.
Nyilván a rendőr a hibás mindenért (egyértelmű), aki azt csinálja, amit mondanak neki, és nem az a köcsög, aki rááll a járdára meg akadályozza a forgalmat.
Biztos így van...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.03.05. 20:48:03

nem kell szabálytalankodni és nem lesz se kerékbilincs se csekk se semmmi,érdekes engem még senki sem büntetett meg
lázongani azt tud a magyar más egyebet nem

és csak úgy lehet megfogni az embereket hogyha pénz a szankció mert ugye volt tanító szándékkal pontrendszer,arra mindenki szart,mert ugyan már.balkánra ez kell,én még azt is büntetném aki nem indexel hopp egy 10es kapásból,és következő alkalommal tudná hogy kell használni

GalloG 2009.03.05. 22:20:05

@PeteSK: A többi 30 fizetett zsebbe előre. Egyébként az egy kerékkel tilosba állás is tilosba állás. Magyar és külföldi rendszámmal egyaránt. Meg aztán a szlovák rendszám nem is biztos, hogy külföldi sofőrt takar már...

GalloG 2009.03.05. 22:27:16

@orbán cigány takarogggyyyyyy: maximálisan egyetértek! Szigorítani kellene, nem enyhíteni. Persze van sok hülyeség, kevés a parkolóhely, de ez pl. nem jogosít fel a szabálytalan megállásra. Azért mert késésben vagyok, nem mehetek kivételesen 100-za 50 helyett. De ha mindig csak az egymásra mutogatás megy az autósok és a hatóságok között, semmi nem lesz (ahogy eddig se lett semmi se). Ha valamit benézek, inkább én is inkább fizetek szigorúbban, de a sok közútra nem valót valahogy el kellene rettenteni a közlekedéstől.
De én a gyalogosokra és a biciklisekre is kiterjeszteném az ellenőrzéseket (piroson átszaladás ugyanúgy 100 rongy, mint az autósnak pl. mert ugyan olyan veszélyes), mert nekik nem kötelező a KRESZ előképzés (északi országokban rendes tantárgy általános elsőtől...), de azért tudniuk kellene (mivel jogszabály, így rájuk is vonatkozik), ha ki akarnak jönni otthonról a való világba.

Vecellio 2009.03.06. 08:04:29

Nem kedvelem különösebben az aktuális / korábbi vezetők 90%-t, de egy ellenpélda is álljon itt:

Külföldi, nem-EU-s de európai rendszám van az autómon, és van hogy kihasználom a rendszámomban rejlő lehetőségeket, pl nem fizetek parkolást; nem tajtparaszt módon, de megállok ott is ahol nem lehet stb. A büntetések hatástalanok (ki sem küldik, több mint két éve egy sem jött, de ha kijönne sem lenne nagy baj). Egyedül a kerékbilincstől tartok, mert azért mindenképp kell fizetni, épp ezért nem állok meg bárhol.

Mo.-n elég sok olyan rendszám futkos, amit zacsival nem érnek el (pl. szlovák, ukrán, lichtensteini, ciprusi), ezeket legalább kerékbilinccsel lehet nevelni, ha mondjuk a zebra 60%-ra rálógnak.

(Aki közben k... anyázós gondolatokat foglmazott meg az adócsaló vállalkozókról magában, annak üzenem: 36 magyar embert foglalkoztatok, jó fizetésért, és nem kínából hozom be a szart - viszont ha nem használnám a kiskapukat, már ma lehúzhatnám a rolót, és a fenti létszám mehetne az utcára)

KárászAti 2009.03.06. 08:11:47

Az vajonmiért van, hogy a Duna Plaza melletti, kb 6*20 m-es placcon, ahol se gyalogosforgalom se ház, se tiltó tábla csak egy kerítés van, folyamatosan bilincselnek a közteresek. Hidd el jobb üzlet az a fix napi 30-szor 14ezer mint amit a Demszkynek tudnál ajánlani :)

mad823 2009.03.06. 08:22:17

@KárászAti: Mert csak ott parkolhatsz a járdán, ahol tábla engedi. Itt nincs tábla -> nem parkolhatsz. Ennyi. De nem mondom, hogy etikus, mivel simán lehetne ott parkolót kialakítani. Ellenben néha a bicikliutat is szétparkolják...

madbalee 2009.03.07. 11:49:13

A kerékbilincselésben a legelszomorítóbb, hogy 14 ezer forintból jut vagy 2000 a rendőrségnek&államnak. A többi pedig le, illetve felszerelés szolgáltatás címén megy magánkézbe.........

madbalee 2009.03.07. 11:49:52

@madbalee: Emiatt nem fog szerintem hamar megszűnni ez a módszer.

hariel 2009.03.07. 23:16:57

A kerékbilincselésről: Győrben 2008 májusában tiltott helyen parkolt egy (úgy emlékszem) 1-es Polo. Kerékbilincs kattant, az autó meg ott maradt. Mivel a tulajnak láthatóan nem volt miből levetetni a kerékbilincset, az autó nem mozdult, legalább két hónapig. Tehát: az autó továbbra is foglalta a helyet, a tulaj nem tudta "élénkíteni a gazdaságot" (haladással), az államnak meg egy peták bevétele nem származott. Azt eddig is tudtam, hogy olyan üzlet nincs, amiben mindenki jól jár. Olyan - úgy látszik - viszont van, hogy mindenki rosszul jár.

Tök hülyeség a kerékbilincs, szerintem is.