HTML

totalcar.hu

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

40 euró a bünti, ha nincs matrica

A magyar autósok is csak finompor-matricával közlekedhetnek a német városok környezetvédelmi zónáiban

2009.02.16. 13:07 :: papptibi

A következő sajtóközleményt kaptuk. Igazából meglepően hasznos információ azoknak, akik Németországba készülnek, és be szeretnének menni a nagyobb városok közponjába is. És nem akarnak ezért 40 eurós büntetést fizetni.

Kizárólag speciális matricák birtokában közlekedhet korlátlanul az az autós, aki Németországba látogat. A német nagyvárosokat környezetvédelmi zónákra osztó kezdeményezés alapján csak az az autó jogosult a zónák látogatására, amely viseli az ún. finompor-matricát. Ennek hiányában 40 eurós büntetésre lehet számítani. A rendelet érvényes mind a német, mind pedig a külföldi forgalmi rendszámú járművekre is!
A környezetvédelmi zónák elsősorban Dél-Németország turisztikai látványosságokat kínáló városaiban terjedtek el széles körben. A rendelet összesen több mint húsz nagyvárost érint, így többek között Kölnt és Dortmundot, de Berlint és Hannovert is.
A matricához nem lehet hozzájutni a határátkelő-helyeken. Magyarországon a TÜV SÜD azonnali hatállyal kínálja a finompor-matrica beszerzési lehetőségét. A matricák kiosztását az autók Euro-fokozatához kötik: az Euro 2-es, 3-as és 4-es kategóriájú gépjárművek jogosultak (piros, sárga és zöld matricára). A matrica beszerzésére a turisták mellett a szállítmányozó cégek figyelmét is felhívják.
Az érintettek kizárólag személyesen igényelhetik a finompor-matricát az ÉMI-TÜV SÜD budapesti irodájában (1043 Budapest, Dugonics u. 11.). Ott egy másolatot készítenek a személygépjármű eredeti forgalomba helyezési okmányáról, amelyet megküldenek az illetékes németországi szervezet számára. A TÜV SÜD Auto Service jóváhagyása a matricát haladéktalanul elküldik, úgyhogy a megrendelőnek csak a postai kézbesítési idővel kell számolnia.
Ha a jármű nem kaphat matricát, akkor költségmentesen tájékoztatják arról a megrendelőt. Ez vonatkozik az 1993.01.01 előtti első forgalomba helyezésű benzinüzemű, valamint 1996.12.31 előtti első forgalomba helyezésű részecskeszűrő nélküli dízelüzemű járművekre. A matrica visszavonásig érvényes.

A döntést a német illetékesek azzal indokolják, hogy a városokban az egészségre és a környezetre rendkívül ártalmas finompor harmadát, de forgalmas utak mentén akár felét is a közúti közlekedés adja. Az egészség védelmében született egy európai uniós irányelv, amely megengedi az önkormányzatoknak, hogy – a helyzeten javítandó – környezetvédelmi zónákat létesítsenek, amelyek részben vagy teljes mértékben el lesznek zárva a forgalom elől.

Az ÉMI-TÜV-öt felhívva kaptam egy linket, ahol magyarul is fent van a részletes tájékoztatás. Ennek lényege, nagyon röviden:

Ha a következő táblával találkozunk valamely német nagyvárosban, érdemes gyanút fogni.

Alatta mindig lesz egy kis kiegészítő tábla, rajta valamilyen matricákkal. Értelemszerűen nem lesz mindig ott mindhárom szín. Nos, amilyen színeket látunk a kis táblán, azzal szabad behajtani a zónába.

A zóna végét pedig a következő tábla jelzi.

Jelenleg a következő városokban alakítottak ki zónákat, összesen 31-et, s ezeken kívül 16 van tervben.

01.01.2008        

Berlin, Hannover, Köln 

12.01.2008

Dortmund (Brackeler Straße)

01.03.2008

Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Reutlingen, Schwäbisch-Gmünd, Stuttgart, Tübingen

01.08.2008

Pleidelsheim

01.10.2008

Bochum, Bottrop, Dortmund, Duisburg, Essen, Frankfurt/Main, Gelsenkirchen, Mülheim an der Ruhr, München, Oberhausen, Recklinghausen

01.01.2009

Augsburg, Bremen, Herrenberg, Karlsruhe, Nürnberg, Pforzheim, Ulm

 

Tervezés alatt lévõ további 16 környezetvédelmi zóna

 

15.02.2009

Düsseldorf

01.01.2010

Dresden, Freiburg (Breisgau), Heidelberg, Mühlacker

04.01.2010

Osnabrück

Az év még nincs meghatározva

Braunschweig, Darmstadt, Gera, Jena,  Leipzig, Magdeburg, Neu-Ulm, Pfinztal, Regensburg,Ruhrgebiet-Großumweltzone

Majd később további 46 városban lesz környezetvédelmi zóna.

Ami a matrica árát illeti: európai államban bejegyzett járművekre 6000 forint. A zöld matrica a jármű egész élettartamára érvényes, azonban a sárga és a piros nem. A matricát a szélvédő - menetirány szerinti - jobb oldalára, alulra kell felragasztani. Szóval, nem árt figyelni, amennyiben nem csak a német autópályákon akarunk átszáguldani - autópályán ugyanis sehol sincs szükség a finompor-matricára.

 

16 komment

Címkék: matrica finompor

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr78946362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.02.19. 15:22:11

Na ha mindenáron nyugati példát akarunk követni, akkor ezt kéne!

3 gb 2009.02.19. 16:11:48

A port nem kibocsájtani, hanem szippantani kell!!!

Fröhlich 2009.02.19. 16:12:37

Na most, itten valaki nagyon össze van zavarodva. Hogyaszongya:

"Az érintettek kizárólag személyesen igényelhetik a finompor-matricát az ÉMI-TÜV SÜD budapesti...blablabla..."

Majd elküldi a linket, ahol az alábbiak olvashatók:

"Nálunk azonnal (online) megrendelheti saját országából is a környezetvédelmi matricákat.
Ehhez szükségünk van az Ön gépkocsija forgalmi engedélyének és környezetvédelmi felülvizsgálatát igazoló lapnak („zöld kártyájának") a teljes fénymásolatára, amelyet e-mailben, faxon és postai úton küldhet el nekünk."

Ki téved? A TÜV vagy a The Climate Company? Esetleg én? :)

3 gb 2009.02.19. 16:12:53

A port nem kibocsájtani, hanem szippantani kell!!!

imgi 2009.02.19. 16:13:14

ez jó példa (érdemes lenne követni)

tüvapok (törölt) 2009.02.19. 16:37:24

6000HUF???? lehúzás! szerintem akkor érdemes kint megcsináltatni, 5 perc és 5-6 EUR között mozog az ára!

Kopi3.14 2009.02.19. 18:33:29

Az egesz ertelmerol annyit, hogy: a Dortmundban talahato egyetlen utca ket szomszedos keresztezodese kozotti max 150m hosszu szakasz. Elvileg kell a matrica, gyakorlatban valoszinu meg alatta van a bunti a nemetek ingerkuszobenek, igy nem kezdenek levelezesbe.

Kopi3.14 2009.02.19. 18:36:29

az eddig bevezetett helyek tipikusan delnemet varosok. :DDD
A Ruhr videken meg rengeteget fog jelenteni a forgalom korlatozasa. S marha sok jarmuvet szur ki a piros plecsni.
A hivatalos neve egyebkent ha jol tudom umweltplakette, amibol a nemet hasznalat alapjan az umvelt kornyezet kene legyen. Szallo por a neveben sehol nincs. :)

yard (törölt) 2009.02.19. 18:42:24

Akkor mi a tökömnek vagyunk az EU-ban? A mi rendszámtáblánkon is van matrica, miért nem jó az?

littlerock 2009.02.19. 19:00:18

5 euro az ára... anno beszkenneltem a forgalmimat, meg a zöldkártyát a biztonság kedvéért, elküldtem emailben egy ismerősnek, ő elintézte, és hazaküldte a zöld matricát. No ezt felragasztottam még a Pápa nevű magyar kisvárosban, azt egy hét mólva irány Frankfurt... ez volt 2008 év 10. havában... vittem neki érte egy 2 decis Unicumot... méghogy 6000 huf... wehhh

littlerock 2009.02.19. 19:07:05

Jut eszembe, jót röhögtem, amikor a Ferrarik, és Porsche típusú járművek szélvédőjén ott éktelenkedik egy akkora zöld matrica, mint egy itthoni piros LPG feliratú.... hát, én tajtékzanék a dühtől, ha a soktízmilliós verdára ezt a csúnyaságot fel kéne raknom...

lrichard_ac 2009.02.19. 20:06:48

Aszongya :"Ha a jármű nem kaphat matricát, akkor költségmentesen tájékoztatják arról a megrendelőt. Ez vonatkozik az 1993.01.01 előtti első forgalomba helyezésű benzinüzemű,"

Akkor most vagy a magyarok szívatásáról van szó, vagy vki elírta. Nekem német rendszámos, bezines Golfom van (a motor jele ABS, 1.8l, 90LE, vezérelt katalizátor), 1991. okt. 24.-i elsö forgalomba helyezéssel. Kaptam rá zöld plecsnit, 5 euróért.

Kopi3.14 2009.02.19. 21:48:28

Egyébként a dologhoz: elég a kulcsszám, az alapján intézik az egészet. Anélkül csak a fejüket vakarják.

augustiener 2009.02.20. 03:29:57

Ha a neten megnézitek, hogy hol van egy tüv a város szélén, ahová mentek, megmutatjátok a forgalmit, 5 euro, másfél perc 6000ft helyett. De a legtöbb autókereskedő is kiállítja. A német állam indoklásáról pedig annyit, hogy az ADAC tesztje szerint a finom por autók általi kibocsátása az összesnek csak az 5%-a! Ez egy egyszerű pénzbehajtás, mert újat kell venni, ha változik a rendszám. A németeknél pedig az esetek nagy részében változik egy rendszám ha gazdát cserél egy autó.

mchalls 2009.02.20. 09:05:19

Mi az újabb fizetésnek a célja már megint ? Mitől lesz jobb, ha bizonyos autók nem mehetnek be a belvárosba ? Nem inkább a korszerűsítést, a porszűrést, az új autót kéna favorizálni ? A pénznyelésen és a rakat újabb adminisztrációs álláson kívül mi a frász értelme van ennek ?

Kövesse ezeket a s..ggeket az aki akarja. Nekik köszönhető a parkolási pénz ahelyett hogy ingyen garázsokat építene az állam és a P+R-et fejlsztené. Majd a házad előtt is max 1 helyet fogsz kapni ingyen, jajj bocsánat NEM fogsz kapni, csak ha meg tudsz bárhol állni, az ingyen lesz - ha nem akkor bocs, így jártál.