HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Így változnak az autópályaszabályok

2015.01.29. 19:01 :: ZáchDani

Ebben a pillanatban zuhant be a postafiókomba a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium várva-várt közleménye a január elseje óta létező megyei-alapú autópályadíjakkal kapcsolatos változásokról. Sajnos továbbra is fizetősek lesznek a fontos autópályakivezető-szakaszok, így például fizetnie kell a budapestieknek, ha el akarnak menni a budaörsi hipermarketekhez és nem szeretnének a környező településeken végigcsattogni. A megyei matricák bevezetésével talán nem is volna akkora gond, ha nem tettek volna melléjük néhány buta szigorítást, és nem lenne ettől az évtől szinte minden olyan elkerülőút fizetős, ahová éppen invitálni kéne az átutazóban lévő autósokat. Aki az új, és mostani tudásunk szerint vasárnaptól, vagyis február 1-től már nem próbaüzemi állapotok szerint mégsem kér megyei matricát, az bizonyos feltételekkel visszaválthatja, ha már vásárolt. A budapesti reptérre igyekvők és mások is fellélegezhetnek, mert történnek azért jó dolgok. Íme az NFM közleménye, változtatás nélkül:

"Megjelent és február elsejével hatályba lép az e-matricás útdíjszedési rendszer végleges kereteit rögzítő rendeletmódosítás. A januárban bevezetett megyei matricák a továbbiakban nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek.

Az M1 autópálya Fejér megyei és az M7 autópálya Veszprém megyei szakaszai így februártól mindkét, hálózati szempontból szomszédos megyére érvényes matricával is teljes hosszban használhatók. A Bács-Kiskun megyei matricával igénybe vehető hálózat 40 kilométerrel, 85 százalékkal, a Borsod, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves megyei matricával igénybe vehető hálózat 25-30 kilométerrel, 40 százalékkal nő. A kiterjesztésnek köszönhetően Fejér megyei matricával elérhető lesz Tatabánya, Pest megyeivel Hatvan, csongrádival Kiskunfélegyháza, hajdú-biharival Nyíregyháza és Tiszaújváros.

A miniszteri rendelet melléklete tételesen felsorolja az egyes megyei matricákkal használható gyorsforgalmi szakaszokat. A táblázat az érvényességi határokat a csomópontok nevével, számával és szelvényszámával is megjelöli.

A dunaújvárosi és szekszárdi hidak használata díjmentessé válik. Az M8 autóút Pentele- és az M9 autópálya Szent László-hidat tartalmazó szakaszaira a továbbiakban tehát nem kell egyetlen matrica sem. Ingyenesen lesz elérhető Budapest felől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is a 4. sz. autóút (M4) mintegy 900 méteres szakaszán. Az M86 autóút szombathelyi és az M9 (61. sz. főút) kaposvári szakaszai esetében a díjszedést a csatlakozó gyorsfogalmi kapcsolatok megépítéséig felfüggesztik.

A végleges előírásokhoz igazított térképek a rendeletmódosítás kihirdetése után elérhetőek lesznek a megszokott felületeken, awww.kormany.hu, a www.nemzetiutdij.hu, a www.kkk.gov.hu és a www.utinform.hu oldalakon.

A feleslegessé váló e-matricák - pl. az egyébként meg is szűnő Vas megyei - 2015. március 15-ig a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáiban, postai úton és az útdíjfizetési szolgáltató által lehetővé tett egyéb módon visszaválthatóak. Mivel az ügyfélszolgálatok jellemzően gyorsforgalmi úton közelíthetőek meg, személyes ügyintézés esetén a megyei jogosultság a visszaváltás napján a nap végéig érvényben marad. Az átmeneti rendelkezések értelmében azok az autósok, akik januárban jogosultság nélkül közlekedtek díjköteles szakaszokon, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, hanem az egyéb esetekben kötelező, 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük, ha legkésőbb február végéig éves országos vagy megyei matricát vesznek.

A kormányzat a nagycsaládosok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosít. A jogszabályi keretek törvénymódosítást is igénylő kialakítása áprilisra várható, addig az érintettek D2 matricákat válthatnak. A négy vagy több gyermek után családi pótlékban részesülő vagy mozgáskorlátozott parkolási igazolvánnyal rendelkező autósok a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbséget igényelhetik majd vissza a járási hivatalokban. A kedvezménnyel a tervek szerint a mozgásukban korlátozottakkal egy háztartásban élő családtagok (pl. gyermek esetében a szülő) is élhetnek."

 

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr27121887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

traxx 2015.01.29. 19:26:37

Az M1 Fejér megyei része miért használható teljes hosszában a szomszédos matricákkal? Hiszen Bicskénél hivatalos lehajtó van. Tehát ha Komárom felől jövök a KOM-Eszt m.-i matricával, akkor Bicskénél le kell jönnöm, BP. felől szintén.

Prakt! 2015.01.29. 19:56:53

Sziasztok!
Holnap megyek Győrből-Budapestre.
Van győri-komáromi-Pesti matricám.
Holnap le kéne akkor hajtanom Bicske elött?

Prakt! 2015.01.29. 20:18:24

@Prakt!: Fasza. Le kell hajtananom Tatabányánál, és visszamehetek majd Herczeghhalomnál. Azt a Đ[][í]ł€]

ljrptr 2015.01.29. 20:32:47

De azt még most sem értem, hogy felhajtani fel lehet-e a megyehatár előtti utolsó felhajtónál, vagy az marad úgy ahogy volt?

vizsla_barat 2015.01.29. 20:58:48

Rendszamra veletlenul raragad egy falevel. Alarc fel. www.youtube.com/watch?v=r3i-HRxf8z4. Polgari engedetlenseg!

rekspeiler 2015.01.29. 21:04:07

@Prakt!: Szerintem nem kell. Pont ezt írja. Az a nyúlfarknyi szakasz használható Pest vagy Komárom-Esztergom megyei matricával is.

UdjanMineck 2015.01.29. 21:09:26

@traxx: Ne okvetlenkedj. Örülj.

IPG 2015.01.29. 21:13:11

Akkor ezek szerint az óbaroki pihenőnél a lehajtó mégse lehajtó?

GML 2015.01.29. 21:23:49

@IPG: Az nem lehajtó, de a Pest megyei matricával már nem mehetsz odáig.

Bander_ 2015.01.29. 21:32:58

@Prakt!: Nem, nem kell lehajtanod! A komáromi matrica érvényes a Bicskei lehajtoig, a Pesti matric meg már megint csak érvényes idáig, tehát a Fejér megyei matrincát nem kell megvenned, ahogyan az a cikkben is le van irva...
Tehát Gyor-Bp megoldhato 3 matricával (Györ, Komárom és Pest)!

aptohu 2015.01.29. 23:12:21

@Bander_: Vasárnaptól nem kell lehajtani. Elvileg szombat éjfélig az M1-en szükséges a Fejér megyei matrica.

Mert megérdemled 2015.01.29. 23:28:05

"így például fizetnie kell a budapestieknek, ha el akarnak menni a budaörsi hipermarketekhez"

Meg a jó k.... anyátokat Viktor. Azért remélem az összes hipermarket időben kapcsol majd és minden utcasarkon 100 négyzetméteres shopok figyelnek fél éven belül.

traxx 2015.01.29. 23:41:25

@UdjanMineck: Tudod, használom azt a szakaszt, és nem szeretnék meglepit, mert valaki, valahol véletlenül rosszul értelmezve írta le a dolgokat.

traxx 2015.01.29. 23:49:21

@rekspeiler: Csak éppen a pályának két oldala van. Ha komárom felöl jössz, akkor a megyehatár utáni lejáró bicske. de utána már Fejér megye van. A pesti matrica szintén bicskéig tart, de a pest felöli oldalon.
www.nemzetiutdij.hu/Dokumentumok/Megyei_matricak_teruleti_ervenyessege20150201.pdf

17. sor

UdjanMineck 2015.01.30. 07:18:43

@traxx: rendben, értem... De szerintem (sőt, nem is szerintem, hanem a tények alapján) nem kell aggódnod.

GG81 2015.01.30. 08:52:58

jé, végre következetesé vált a lehajtási szabály! valamint így új táblákat sem kell letenni, hogy meddig érvényes az egyes megyematrica, mert a megyehatárt eddig is jelölték, nincs más teendő, mint letérni az azt követő lehajtónál.
és már csak a fejér(M1) és veszprém(M7) megyei szakaszokat kell fejben tartani, hogy a rövid szakasz utáni megye matricájával is rendelkezünk-e...

UdjanMineck 2015.01.30. 09:21:27

@GG81: Budapestról Balaton déli partjára az eddig 4 megyematrica helyett most már 3 kell...

fingerbangs 2015.01.30. 10:24:10

ez a kormány egy szemét tróger banda, lehúzós tolvajok, ki a tököm szavazott rájuk, nem értem

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.30. 10:28:44

én jobban jártam.. csak Pest megyében érdekel az autópálya, de eddig nem jártam M5-ösön, mert fizetős volt és drága. január közepe óta csak azon..

nick papagiorgo 2015.01.30. 10:39:52

@Mert megérdemled: sose értettem, hogy akinek a hipermarketekbe szaladgáláshoz kell a matrica, az mit anyázik
1. az M1/M7, az M3 és az M5 mellett levő hiperek is megközelíthetőek nem fizetős úton
2. aki meg siet és/vagy rendszeresen jár oda, az meg vegye meg. Ez egy vicc, hogy emberek elköltenek a hiperekben éves szinten többszázezer vagy esetleg több millió forintot is, de az 5000 Ft-os matricán anyáznak. Ha olcsón van a disznóhús, egy bevásárláson visszajön :)
Ha esetleg pl. orvoshoz kell menni sürgősen és azért kell matrica, és azért pufog valaki azt megértem, de hiperekbe járáshoz?

Mercel 2015.01.30. 11:04:33

@rekspeiler:

"Egyik a 39-ig a másik a 39-től indul. Csak nem fotóznak azon a 100 méteres szakaszon!:)"

Ennyire nem lehetsz naív:D
DE fognak fotózni azon a 100 méteres szakaszon.
De szerintem ez csak költői kérdés, vagy irónia volt ugye?:)

Arcade Macho 2015.01.30. 11:05:01

a ket deli dunai hid ingyenes

ami nekem hianyzik az az hogy a tobbi bejovo ut ingyenes maradt Budapestre
vezessek csak be oda is a matricat, ne csampaskodjanak a fillerbaszokak at a Budapest kozig hataron

Mercel 2015.01.30. 11:11:25

@nick papagiorgo:

Azért puffognak sokan mert azokat az utakat a mi eddig befizetett adónkból építették meg, és a kormányzati pénzszóráson padlásseprésen kívül semmilyen értelmes indoka nincs a dolognak.

Az, hogy kinek milyen indokkal kell időnként használnia a már egyszer (valójában már kva sokszor) kifizetett utat, utakat már huszadrangú kérdés. Ha valaki ott érzi meg, hogy nem tudja elkerülni a lehúzást mert a városszéli hyperekbe jár egy-két hetente akkor azért fog anyázni. Neki "ott fáj", de attól még jogos az anyázás.

Meg azért is mert nincs még egy olyan réteg akiket annyiféleképpen húznak le és szivatnak mint az autósokat.
De bocsánat van, úgy általában a vállalkozásokat is amelyeknek általában szintén van autójuk, autóik..:)

Arcade Macho 2015.01.30. 11:23:43

@Mercel: autopalyakat is a mi penzunkon epitettek megis fizetos
nekem az sokkal de sokkal jobban faj

Rónarider 2015.01.30. 12:08:48

Vulgármaximum, de az jutott eszembe, az ég megbassza az olyan rendszert, amelyik gyakorlatilag kivételekből áll össze.
Másodszor meg azért, mert amúgyis rohadt pofátlan, faszari lehúzás. Majd ha lesz országos napi matrica öccázér, megyek, addig kormolok a mellékutakon. Nem alkotmányellenes túlfogyasztásba kényszeríteni akárkit? Ez a pályadíj olyan, mintha kenyeret csak hetes pakkokban lehetne venni. Egyet még megeszek, de hat megy a kukába. Pályára sem hajtok fel háromszor a tíznapossal (első az odaút, második a hazaút, mindig ugyanazon a napon). Tehát bekaphatják. Valami jogászféle kibogarászhatná, én azt sem tudom merre kezdjem.

Reszelő Aladár 2015.01.30. 12:15:57

A javítás már kezd elfogadatóvá válni.
Mondjuk ez az egész elkerülőzés egy vicc.
Nagyon kíváncsi lettem volna, hogy hányan mentek a Balatonra a 7-es főúton úgy, hogy felmentek az M7-esre a fehérvári ingyenes szakaszon. Mindezt kifejezve az ott elhaladó gépjármű egységek százalékában.
Aki fizetős szakaszon közelítette meg az adott fizetős elkerülőt, annak nem változik semmi.

Aki pedig a budapesti városszéli hiperekbe szeretne autópályán kimenni, az meg lesz szíves fizetni 5000 Ft-t.

Kevés szó esett arról, hogy pusztán 5000 forintról beszélünk. Akinek autója van, annak ez nem lehet megfizethetetlen.
Légyszi ne jöjjön senki a megélhetési autózással.

dik_ 2015.01.30. 12:45:25

@Reszelő Aladár:
Azért esett kevés szó a "pusztán 5000 forintról", mert ez nem pusztán az. Csak egy újabb adó a sorban. Az egekbe emelt áfa, jövedéki adó, biztosítási adó, behozatali illeték, vagyonszerzési illeték, cégautós megszorítások... mindig csak pár ezer forint, ugye? Attól, hogy valaki ezt nem képes átlátni, az ne várja el attól a tapsikolást, aki átlátja a lehúzási rendszert.

nick papagiorgo 2015.01.30. 12:54:28

@Mercel: oké, ez tény.
Én az egésznek a felfogásáról vagy tálalásáról beszélek.
Tehát (mondok egy példát) ha az illetőnek nem az a baja a vasárnapi boltbezárással, mert sokan elveszítik az állásukat, hanem az, hogy olyankor nem lehet menni plázázni, mit fogunk most csinálni vasárnap? És tényleg, nem lesz nyitva se a szoli, se a műkörmös? Hát mi lesz itt, megáll az élet? :)

szabopsz 2015.01.30. 13:18:42

Valaki linkelje már be azt a térképet ahol tervezhető az útvonal, és kiírja hogy hány matrica kell...

thnx

dailyvicodin 2015.01.30. 13:27:46

@Prakt!: neem, ki van ez találva!

A felcsúti stadionhoz Óbaroknál kell lemenni, naná hogy az a kis szakasz nem fizetös pluszban!

metal · http://electric.blog.hu 2015.01.30. 14:19:28

@dailyvicodin: A felcsúti stadionhoz Bicskénél kell lemenni, legalább a térképet nézd már meg, mielőtt hülyeségeket írsz!

Spiritmonger 2015.01.30. 14:23:04

Egész éves országos matrica a megoldás, és akkor nem kell idegeskedni a lehajtók miatt...
Havonta alig több, mint 3500 Ft, és nincs para. Aki meg pályán akar menni, az fizessen érte, főleg, hogy ez nem tétel egy autó költségeihez képest.

Arcade Macho 2015.01.30. 14:34:50

@Reszelő Aladár: "Kevés szó esett arról, hogy pusztán 5000 forintról beszélünk. Akinek autója van, annak ez nem lehet megfizethetetlen."

budapesti vagy agglomeracios
mindkettonek bagatell tetel

hozzatennem hogy aki teli+nyari gumit kepes fenntartani es sir a szaja az 5e miatt az egyeb aljassagokra is kepes...

f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2015.01.30. 14:43:10

@Reszelő Aladár: az M7 elkerülőt a fehérváriak használták, akik ezentúl keresztül mennek a belvároson

f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2015.01.30. 14:45:28

@Arcade Macho: nem az összeg, hanem az elv hibás. meg ahogy bevezették minden egyeztetés nélkül

Mercel 2015.01.30. 15:03:43

@nick papagiorgo:

Értem mire gondolsz.
A magam részéről arra utaltam, hogy ugyanaz a dolog más és más embernek másért fáj / fájhat.
Egyrészt nem mindenki gondol mindenre és mindenkire másrészt pedig szerintem tényleg felesleges leállni egy bizonyos kiemelésre vonatkozóan.
De mondom még egyszer, értem mire gondolsz, csak nem értek veled egyet.:)

A vasárnapi boltbezárás más téma csak egy a közös abban és az útdíjban, hogy mindkettőt egy (és itt félreteszem a személyes érzéseim) nem túl átgondolt alapötlet nem túlságosan átgondolt és meglehetősen hamisan ideologizált indokokra épített kivitelezés jellemzi.

Egyébként nem fog megállni az élet, volt már ilyen az országban, hogy adott napokon nem volt valami elérhető túléltük azt is, csak aztán valahogy átléptünk azon a rendszeren ami ezeket a dolgokat eredményezte.
Ezen is át fogunk.
Addig meg majd vasárnaponként elfoglaljuk magunkat valamivel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.30. 15:21:52

@Reszelő Aladár: Aztán még 5000, meg még 5000, meg még 5000,......

Ez egy rossz érv. De hogy ketté bontsam:
- A megyei matrica egy jó dolog, bár szerintem jobban is lehetett volna csinálni, ugyanakkor tény: olcsóbbá vált sokunk számára az autópálya.

- A bevezetők és elkerülő fizetőssé tétele puszta állami pénzharács, semmilyen valós indoka nincsen. Egy kertvárosi részen átvezető főútra ha a nullásról csak az autók 5%-a jön le, már sok. Már egy darab autó is sok, ahogy 1 Ft plusz költség is sok.

- Egyes helyeken agglomerációban sikerült átesni a ló túlsó oldalára. Az M1 már most olyan forgalmas, hogy gondolkozom rajta, ne járjak-e inkább újra a régi úton. Eddig 43 ezret nem adtunk érte. 5 ezret mindenki adott érte. Van úgy, hogy csak a felhajtó kb 200 méteres szakaszán egyszerre 12-15 autó halad.

Mercel 2015.01.30. 15:24:29

@Reszelő Aladár:

-Szóval fáj mert ezeket az utakat egyszer /többször már kifizettük és a plusz lehúzásért meg nem kapunk semmit.
-Fáj mert a legtöbb esetben nem is egyszer ötezerről beszélünk.
-Fáj mert nem is éves matricát veszel egyszer vagy többször ötezerért csak egy év végéig érvényes jogosultságot.
-Azért is fáj mert egy olyan kormány vezette be szarul, kapkodva, előkészítetlenül jó nagyokat kamuzva közben amelyik csilliárdokat szór ki az ablakon ellenőrizhetetlenül és még nekik áll feljebb ha az ember érdeklődne, hogy helló öcsém mégis mire megy el a lóvé..
-Aztán fáj még azért mert tudható, hogy jó magyar szokás szerint ez az ötezer belátható időn belül még csak nem is ötezer lesz.

-De a legjobban azért fáj mert mindennek tetejébe még azt is hallgatnunk, látnunk kell, hogy minden kapcsolódó témánál jön egy okoskatörp aki megmondja, hogy mit sírunk ez egyrészt jó nekünk másrészt meg mit verjünk már magunkat azért a nyamvadt öt rugóért amikor mindenki látja, hogy a jóságos állam már megint lehúzott minket megindokolhatatlanul és még azt is szarul kivitelezve.

Na ezért fáj B+

Szóljon valaki ha kihagytam volna valamit..

(Egyébként az útjaink szarok, és ha elég pénzünk lenne, akkor nem a százezer szétesőfélben lévő futóművű autó országa lennénk hanem a futóművesek mekkája.)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.01.30. 15:47:31

Erdekes, mert Hatvanig az M3-n a masodik lehajtoig ingyenes Pest megye utan nem az elsoig. Mindegy, mert en orulok neki :)

nick papagiorgo 2015.01.30. 15:50:37

@Mercel: mondjuk azért vannak, akiknek azért fáj, mert szóltak nekik, hogy nekik ez fáj :)
Gondolok itt azokra, akik kimentek Szombathelyen tüntetni arra az útra, ami aztán nem is lett fizetős, és végül is átalakították a tüntetést köszöngetéssé:

index.hu/belfold/2015/01/30/miert_akkor_zarja_le_az_utakat_az_mszp_amikor_mar_folosleges/

Mercel 2015.01.30. 16:52:43

@nick papagiorgo:

Szépen leírtam a véleményem, hogy mit gondolok róluk aztán jól kitöröltem, mert bár már lassan a prohardveren, és a nőklapján is belefutunk az agyhalott politikusaink aktuális agymenésébe annyira áthatja az életünket a mindennapi ámokfutásuk (pártfüggetlenül) de viszont ez meg a Totalcar úgyhogy itt nem megyek bele mélyebben.

Mercel 2015.01.30. 17:13:54

@Arcade Macho:

"autopalyakat is a mi penzunkon epitettek megis fizetos
nekem az sokkal de sokkal jobban faj"

Abba már bele se megyek mert egyrészt papírforma szerint nem mindegyiket és teljesen a mi pénzünkből. (Tudod voltak amiket "PPP" konstrukcióban, és vagy koncessziós alapon építtettek) Az, hogy aztán annak dacára, hogy elvileg nem mi fizettük, mennyire fizettünk meg mégis, az a sógor komaság hagyományra épülő országban (Érts korrupció orrvérzésig) megint más kérdés.

Viszont ez nem csak erre a kormányra hanem az elődeire is vonatkozik. (Csak a korrektség kedvéért.) De annyira az elődeire IS vonatkozik, hogy pont az első szeretett vezérünk kormánya kezdte a PPP konstrukcós beruházásokat, na hehe ahogy most utána olvastam..:D Na mindegy ebben sáros mindenki aki az utóbbi 20 évben az országvezetési gittegyletben dolgozott.

Amúgy az a vicces, hogy a Millásreggeli című műsorban ami a Jazzyn megy reggelenként a srácok néha azzal szórakoznak, hogy napra pontosan 100 évvel ezelőtti lapokból szemezgetnek és olvasnak be részleteket, és az a nagyon nagyon durva, hogy kereken 100 éve pontosan ugyanazok a korrupciós bulik, átlagemberek leszarása ment kenetteljes szavak kíséretében mint ma.
Semmi nem változott nálunk csak a körítés és az, hogy nem petróleummal világítunk. Márpedig Mikszáth Kálmán nem volt akárki aki ezeket a 100 évvel ezelőtti cikkeket írta és szerkesztette úgyhogy neki még el is hiszem.:)
Ahogy az Animal Cannibals srácok reppelték; "minden változik csak a lényeg nem".
Mi egy ilyen ország vagyunk. Úgy változtatunk időnként, hogy közben semmi sem változik.
Talán ezért húznak el olyan sokan más vidékekre.

nick papagiorgo 2015.01.30. 18:40:27

@szevabá: mi van, szintén voltál tüntetni azon az úton, ami nem is lett fizetős? :)

nick papagiorgo 2015.01.30. 18:50:01

@Mercel: Csupán azért linkeltem be a fenti cikket, mert 1. mulatságos 2. jellemző a jelenlegi állapotokra.

Tehát sorrendben:
1. a hülye kormány hoz egy hülye rendeletet
2. az MSZP erre tüntetést szervez, a fizetős szakaszon (tényleg, azt mondja már meg valaki, hogy azok, akik ilyenkor tüntetni, vajon vesznek matricát?). Ezt én azért szeretem nagyon, mert nem Orbán háza elé mennek tüntetni, hanem a közlekedőket (akik semmiről sem tehetnek) szívatják
3. csalafinta kormányunk szerint mégse lesz fizetős a szombathelyi szakasz
4. de a szombathelyi MSZP azért kimegy. Ha már megszervezték. De hát tüntetni mégse lehet ugye, mert "nyertek". Erre átalakulnak köszönéssé.

Most akkor mit köszönnek meg ezek a szegények, hogy nem lett fizetős az útjuk? És kinek, Orbánnak, a kormánynak, vagy kinek?

Az ellenzék vezető ereje balfasz választ adott a kormány egy balfasz intézkedésére. Magyaroszág, én így szeretlek :)

A politikai vetületét én sem szeretném túlhangsúlyozni. Csak annyi a tanulság, hogy mit lehet várni ebben országban egyáltalán bárkitől.

Mercel 2015.01.30. 19:25:33

"Az ellenzék vezető ereje balfasz választ adott a kormány egy balfasz intézkedésére. Magyaroszág, én így szeretlek :)"

Ennyi:) Teljesen egyetértek. Bár vitatkozhatnék.

nick papagiorgo 2015.01.30. 19:37:26

@Mercel: kösz :) hasonlóan látjuk a dolgokat

cso zsi 2015.01.31. 09:53:00

@Arcade Macho: Nem változtál semmit.
Magyarázd meg, hogy kinek jó az, hogy az ingyenes utat fizetősön lehet megközelíteni?
Fónagy pont akkora barom, mint te vagy (te vagy Fónagy?):
"Az interjú egyik indító és egyben legérdekesebb pontja az volt, amikor Fónagy János úgy nyilatkozott,
elkerülő út a magyar útrendszerben nincs, vannak gyorsforgalmi utak, főútvonalak és mellékútvonalak, elkerülő út nincs."
www.portfolio.hu/ingatlan/cegauto/az_egesz_m0-as_fizetos_lesz.209525.html

Nem egyszeri 5000-ről van szó, mert a melósfurgon (akár a fenti Corsa) ha egy talicskát mögé kötnek, akkor az 15000 megyénként.
A kilenc személyes 10 éves Renault Master 60 centivel nagyobb, mint egy Swift, és kb ennyivel misebb a prémium-márkáktól.
Az éves D2-es matrica az egyetlen, ami ugyanannyi, mint a D1-es. Miért gyártottak egy nem létező kategóriát? Emelni akarnak, miközben jobb helyeken messze olcsóbb?
A románt-bolgárt nem érinti a M0 díjazása, tehát csak a hazai népeket szívatja a kormány.
1. megveszi a 10 napost, és 8 személyesnél kisebb gépekkel fog autót szállítani.
2. nem vesz semmit.
Az alkalmi rendszámos, tehát hazánkban így csak egyszer megforduló géppel mindkettő megtehető.
Egy 4-500 km-s útért 6000 (ha pótot húz + 3000) ft nem egy felemelő dolog.
Egy Debrecen környékinek, aki heti egyszer árut visz a fővárosba (vagy havi karbantartást végez speckó területen) mit ajánlanál?
Három megyeit épeszű nem vesz, mert ugyan irreálisan drága az éves országos, de abban a pillanatban, hogy kellene egy negyedik megye, akkor már az éves áránál van.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2015.01.31. 19:13:26

lehet ennél bonyolultabb? agyrém

Arcade Macho 2015.02.05. 23:53:30

@cso zsi: "Egy Debrecen környékinek, aki heti egyszer árut visz a fővárosba (vagy havi karbantartást végez speckó területen) mit ajánlanál? "

aki egyszer visz Debrecen - Bp utvonalon arut(gondolom 3.5t alatt) az eleve megvette eddig is a matricat
ezert kar volt blamalnod magadat te barom

a tobbire meg minek valaszoljak? olyan barom vagy hogy te masolod be a valaszt csak felfogni mar nem tudod
az M0 teljesen fizetos lesz igen, es igy a romanbolgar kamion azert pluszba fog fizetni 3 ev mulva
süti beállítások módosítása