HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Az államtitkár, akinek 1,28-at fogyaszt az autója

2014.09.17. 15:57 :: papptibi

Amióta a Jedlik Ányos programot bejelentették, átkozottul kíváncsiak vagyunk, hogy mindez mit jelent majd. Ugyebár arról van szó, hogyan fogja a magyar állam ösztönözni és támogatni az elektromos közlekedést, természetesen a szép szavakon túl is. Mert csak úgy magától még Nyugat-Európában sem menne a dolog, ár- adótámogatások, töltőhálózat-kiépítés, behajtási kedvezmények és még sorolhatnám, hogyan tolják az elektromosság szekerét máshol. Nálunk jelenleg mindössze a kedvező összegű regadó a csábító, de tudjuk, hogy ez még kevés ahhoz, hogy az ember közel háromszoros árat fizessen egy olyan miniautóért, mint mondjuk egy e-UP.

SAM 7027

Sajnos a programról továbbra sem tudtunk meg sokat, csak azt, hogy lesz. De hogy mikor startol és mit fog tartalmazni, azt nem. Ami változott az előző választási kampányidőszakban bedobott infókhoz képest, hogy megtudtuk, mi lehet majd benne. Ezek közül talán az a legfontosabb infó, hogy a törvényváltoztatások lehetővé teszik majd, hogy ne csak áramszolgáltatók árulhassanak áramot, mert ez gátolja a töltőállomások terjedését. Így mondjuk egy bevásárlóközpont is kérhet majd pénzt, ha valaki az ő töltőjén tankol, most ugyanis még nem.

SAM 7033

Azt meg ugye senki sem gondolja komolyan, hogy ez az ingyen töltős Kánaán sokáig fog fennmaradni.

Ami még kiderült a XII. kerületi, szennyvízcsatorna hőjével hűtött-fűtött (ez évszakfüggő ugye...) teremben, az többnyire a múlt: buszcserék, metróépítés, miegymás. Persze ezek is fontosak, de nem a Jedlik Ányos program részei. És hát fontos az energiafüggőség csökkentése, ezért kell Paks 2, működik a Bubi, satöbbi. A nem bejelentés apropója Európai  Mobilitási Hét volt, amelynek kapcsán 137 településen lesznek mindenféle rendezvények. Ezek során az embereket arra próbálják rávezetni, hogy a közlekedési eszközök helyes megválasztása már önmagában csökkenti a környezetszennyezést. Mint Fónagy Jánostól megtudtuk, aktivisták fogják megköszönni személyesen az utasoknak, hogy a békávézást választották.

SAM 7007

A legtöbb konkrétumot Glattfelder Bélától, az NGM államtitkárától hallottuk, akiről az is kiderült, hogy neki legalább van egy konnektorról tölthető Priusa, aminek a használati adatait is elmondta: 10 647 kilométert tett meg vele, aminek 71 százalékát árammal tette meg, így sikerült 1,28 l/100 km+13,15 kWH/100 km fogyasztással közlekednie. És ha még napelemekkel tölthette volna, még jobb lenne a CO2-mérleg.

SAM 7034

Így kell ezt, minden politikusnak ajánlom a figyelmébe, mindez egy Audi Q7-esből kevésbé hangzott volna hitelesen. Még akkor sem, ha talán nem olyan jó egy Priusban ülni. Glattfelder Béla sorolta fel, hogy mik lehetnek majd a Jedlik programban, például zöld sávok, buszsáv-használat, ingyen parkolás, adókedvezmények, ingyen parkolás, töltőoszlop-létesítés jogi szabályzásának egyszerűsítése. Ja, majd elfelejtettem, az EU-direktíva alapján 2020-ra 68 ezer töltőállomásnak kéne létesülnie, amiből hétezernek publikusnak kell lennie.

SAM 7003

Hát ennyi. Felhívnám a figyelmet a feltételes módra, mert ugye nem azt jelenti, hogy ez lesz. Pedig már sokan várják a konkrétumokat, egy csomó autóimportőr állította ki villanyos járművet, köztük a BMW is, amely épp tegnap jelentette be, hogy itthon is fogja forgalmazni az i3-as és i8-as modelljeit.

SAM 7038

Mindennek a végén pedig Pokorni Zoltán kerülete ünnepélyesen átvette annak a Leafnek a kulcsát, amellyel városüzemeltetési feladatokat fognak ellátni: az utak állapotát fogják ellenőrizni. Hát ennyit tudtunk meg, aki akar, még megpróbálhat információmorzsákat kihámozni a sajtóközleményből:

A Kormány célja az elektromos autózás elterjesztése

Átadták Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját

 

Sajtóanyag 2014.09.17.

 

Az Európai Mobilitási Hét keretében megrendezett Magyar Elektromobilitás Napján elektromosautó-tesztvezetéssel és kiállítással egybekötött sajtótájékoztatón adták át a Hegyvidéki Önkormányzat számára Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját. A sajtótájékoztatón Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára és dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a magyarországi elektromobilitásról, a Jedlik Ányos Program aktuális állásáról, Pokorni Zoltán polgármester a Hegyvidék zöld programjáról adott tájékoztatást.

 

A társadalmi szervezetek, az NFM és az NGM közötti egyeztetések eredményeként körvonalazódik a Jedlik Ányos Terv, amely meghatározza az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatáspolitikai keretet. A Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos autózás infrastruktúrájának megteremtése, ezzel összhangban az intézkedéscsomag az országos töltőhálózat kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid kvóták értékesítéséből befolyó összegek felhasználásával finanszírozza, valamint jogszabályi ösztönzőkkel segíti elő.

Az elektromos autózás elterjesztését a Jedlik Ányos Terv a jogi és adózási feltételek egyszerűsítésével is támogatja. A tervezett intézkedések között szerepel az ún. zöld rendszám bevezetése, a buszsáv használata az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítása a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítése.

A Jedlik Ányos Terv kiemelt hangsúlyt fektet az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, illetve a közösségi közlekedést kiegészítő szolgáltatások körében is – például elektromos buszok forgalomba állításának, elektromostaxi-szolgáltatás, illetve  elektromos bérautórendszer kiépítésének ösztönzésével. 

A rendezvényen a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Pokorni Zoltán polgármester részvételével átvette első, városüzemeltetésben használt elektromos autóját.

A Hegyvidék a főváros legzöldebb kerülete, ahol az átlagos zöld közterületek százalékos aránya 48,7%. Pokorni Zoltán a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Hegyvidéki Önkormányzat számára éppen ezért kiemelten fontos a környezet védelme. Hagyományosan elkötelezettek a környezettudatosság mellett, ennek keretében 2011-ben átfogó környezetvédelmi program indult azzal a céllal, hogy a Hegyvidék – a kerületben élők aktív bevonásával – minél zöldebb, tisztább és takarékosabban működtethető legyen. A Zöld Hegyvidék Program keretében az önkormányzat több fontos lépést tett a környezet védelme érdekében. Többek között eddig 689 db, összesen 1151 m2 napelemet telepített az önkormányzat számos intézményein, szennyvízhőt használnak a MOM Kulturális Központ hűtés-fűtésére, a fővárosban elsőként indította el a házhoz járó szelektív hulladékgyűjtést, szinte teljesen kiváltotta a klór használatát az UV-s csíramentesítő berendezésekkel a kerületi uszodákban, illetve száműzte a PET palackokat a polgármesteri hivatalból. Az önkormányzat több, a környezetet óvó szolgáltatást ingyenesen biztosít a kerületben élők számára: eddig több mint 1200 komposztálót osztottak ki,  valamint rendszeresen szerveznek akkumulátor- és elektronikaihulladék-gyűjtést. Ennek a szemléletnek a folytatásaként döntött az önkormányzat az elektromos autó beszerzéséről, úttörő szerepet vállalva a környezet védelme érdekében tett önkormányzati lépésekben.

Az új, Nissan Leaf típusú autó Budapest első városüzemeltetési célokra használt elektromos autóját a Hegyvidéki Önkormányzat munkatársai a kerület útjainak ellenőrzésére használják a jövőben. Az autót Gablini Gábor, a Nissan Gablini tulajdonosa adta át Pokorni Zoltán polgármesternek. Elmondta, hogy az elektromos járművek kiemelkedő gyorsulása, nagyobb nyomatéka és utazósebessége a benzinmotoros és dízel járművek jellemzőivel vetekszik, mindezt azonban csendesebb üzemmód, alacsonyabb fenntartási költségek és jóval alacsonyabb környezetszennyezés mellett, kipufugógáz nélkül érik el.

 

A Magyar Elektromobilitás Napját elsőként megrendező Magyar Elektromobilitás Szövetség célja, hogy elősegítse az elektrombilitás elterjedése számára szükséges jogszabályi, gazdasági és társadalmi környezet kialakítását. E tevékenysége során összefogja mindazon vállalatok, szervezetek, önkormányzatok és magánszemélyek munkáját, amelyek érdekeltek az elektromobilitás magyarországi elterjesztésében. A szövetség feladata, hogy összehangolja azon gazdasági folyamatokat, amelyek a szereplők számára érdekeltséget jelentenek az e-mobilitás üzletágban való aktív részvételben.

6 komment

Címkék: hibrid támogatás elektromos autó államtitkár konnektor

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr746706113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fifibá55 2014.09.17. 16:50:38

Több hely is van az országban, ahol nem kérnek pénzt a töltésért. Csak el kell kérni a kábelt a recepción, a végén (~30 perc) visszaadni, megköszönni, és ennyi volt. Ez feltehetőleg változni fog, de ma még működik.

miva? 2014.09.17. 19:59:52

Valahogy nem tudok csodálkozni a cikken. Béla nekem is így került a szemem elé számos alkalommal. Mikor már épp forog a gyomrom a gusztustalan politikusoktól, akkor érkezik egy srác, aki pont olyan, amilyennek egy komoly, hiteles politikusnak lennie kellene. Nemnahát.

Flashy7 2014.09.17. 22:17:01

majd ha meg tudom fizetni a konnektoros priuszt, én is 1.28-at fogyasztok, az árkülönbségből nagyon sok benzint el tudok pöfögtetni nagyon sok éven át...

kisörDög 2014.09.17. 23:22:24

Megaztán, tudjuk miről szólt és fog is szólni a piac, addig olcsó akármi amíg nincs rá vevő. Mihelyt elterjed lecsapnak mint a sáskák.

Nagykorú 2014.09.18. 00:00:33

Mint villanyautó tulajdonos azt mondom, ez töltősdi csak az egyik oldala a dolognak, ráadásul a drága és nehézkes része. A busz sáv és az ingyen parkolás nem kerül pénzbe, viszont autós oldalról nagy és vonzó gesztus lenne. A zöld rendszám baromság, helyette fillérekből megoldható egy-egy sorszámozott konnektort ábrázoló hologramos matrica az első és hátsó rendszámra az ingyen parkoláshoz.

conmorientes 2014.09.18. 12:54:23

Zöld, szuper zöld ....
(Ötödik elem)

Szeretném ha nem pusztán marketing eseményeken találkoznék a megújuló vagy alternatív erőforrások érdemi támogatásával. Igen van ahol a vételt és a használatot is adókedvezménnyel támogatják, van ahol a megszerzésére is érdemben azaz kedvező konstrukciókkal sarkallnak.
Itthon meg nem szankcionálják.....
Ez a különbség. Addig amíg érdemi lépést nem látok, ez egy bullshit generátor által keltett köd.
süti beállítások módosítása