HTML

totalcar.hu

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Zavartalanul tekerik vissza a kilométerórákat

2014.09.04. 13:58 :: Máth Dávid

Zavarba ejtő statisztikát közölt a Használtautó.hu a kilóméteróra-tekerésről. Bő egy évvel vagyunk azután, hogy életbe lépett a Büntető törvénykönyv egy rendelkezése, mely szerint szabadságvesztéssel büntethető az óra manipulációja, de eddig senkit sem ítéltek el ezért. A közlemény beszédes diagramjai szerint a törvény előtt és után konstans követik egymást a számok – szóval vagy eddig sem tekergették az órákat, vagy senkit sem riaszt el ettől egy passzus. Azt is furcsa látni, hogy mintha három éves kor után alig használnák az autóinkat. Mindez persze nem a teljes magyar autópark, és még csak nem is a teljes használtpiac tükre. Csupán a magyar használtautó-piac tekintélyes részét lefedő hirdetési portál egy merítése. 

Sajtóközlemény


Zavartalanul tekerik vissza a kilométerórákat
Hiába fenyeget egy éve börtönnel a Büntető törvénykönyv


Budapest, 2014. szeptember 4.
Tavaly júliusban lépett életbe a Büntető törvénykönyv azon rendelkezése, amely egy évig terjedő szabadságvesztéssel bünteti az autók kilométerórájának visszatekerését. Az eltelt több mint egy évben azonban – bizonyíték híján – egyetlen alkalommal sem ítéltek el senkit e jogszabályi szakasz alapján. Nem meglepő tehát, hogy a Használtautó.hu internetes szakportál adatai szerint ez a káros gyakorlat továbbra is virágzik, visszaszorítására ugyanakkor leginkább az óraállások jelenleginél gyakoribb regisztrálása jelenthet hatékony eszközt.

A kilométeróra visszatekerésének célja, hogy a mutatott kilométer egy, a vásárlók által kitüntetett lélektani határ alá kerüljön, így téve vonzóbbá a kínált járművet. Ilyen határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométeres szint: aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például több mint 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.image003.png

Még árulkodóbb az egyes évjáratokhoz tartozó átlagos futásteljesítmények mértéke. Az eladásra kínált hároméves járművek átlagosan 100 ezer kilométert futottak. Ezt követően azonban jelentősen csökken a bevallott éves menettáv: a 150 ezres átlagot 8 éves korban érik el, a 200 ezres átlagot pedig csak a 16. (!) évben lépik át.

image004.png
„Elgondolkodtató, hogy tavaly augusztusban szinte hajszálra ugyanazokat az értékeket láttuk, mint idén – mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – Ha az ügyeskedők tartanának a törvény szigorától, akkor az idei futásteljesítményeknek már magasabbnak, a reálishoz közelebb esőnek kellene lenniük a három év feletti kínálatban.”

 

A kilométeróra-tekerés veszélyei


A meghamisított futásértékek miatt a vevők a reális árnál magasabb összeget fizetnek ki. Emellett az elmaradó, kilométerhez kötött átvizsgálások, karbantartások, alkatrészcserék miatt veszélynek teszik ki magukat, miközben az öregebb autók rövidesen magas szervizköltségekkel is terhelik új tulajdonosaikat. Mivel az eladót semmilyen jogszabály nem kötelezi az autó előéletének tisztázására, a vevőnek kell résen lenni: elsősorban azzal, hogy leszámol azzal az illúzióval, hogy olcsón hozzájuthat egy keveset futott autóhoz.

 

A leghatékonyabb eszköz a gyakoribb adatrögzítés lehet


„A Btk-ban szereplő rendelkezést gyakorlatilag csak akkor lehet alkalmazni, ha tettenérés történik, erre azonban tudomásunk szerint az egész országban eddig nem volt precedens – hangsúlyozza a Használtautó.hu szakembere. – Egy kvázi üres jogszabályi előírásnak pedig nincsen igazi visszatartó ereje.”

Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, a járművek többségéről jelenleg csupán egyetlen nyilvántartott adat áll rendelkezésre. Ezt pedig hiába kéri le a vevő, ha nem áll rendelkezésre olyan korábbi érték, amihez viszonyítani is lehet. Ráadásul, ha egy járművet átlag felett használnak, bőven megérheti akár kétévente visszatekerni az óraállást – ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy az új érték a korábban regisztrált felett legyen.

A valódi hosszú távú megoldás tehát a gyakoribb adatrögzítés lehet. Ez az autó tulajdonosának nem jelentene pótlólagos terhet, hiszen arra – a Belgiumban és Hollandiában bevált gyakorlat alapján – elsősorban a szervizlátogatások alkalmával, automatikusan kerülne sor. Emellett megfontolandó az adatok rögzítése akár közúti ellenőrzések során is. Ennek bevezetésére azonban egyelőre kevés konkrét szándék körvonalazódik szabályozói oldalról. Némi reményre ad okot, hogy autószakmai érdekképviseletek közlése szerint hamarosan megkezdődhet egy, az állam által működtetett komplex járműtörténeti adatbázis kiépítése, melynek ideális esetben része lehet a gyakoribb adatrögzítés. Addig a fő védekezés az átveréssel szemben az egészséges gyanakvás és a – rutinos autószerelő kíséretében végrehajtott – megfontolt autóválasztás marad.

9 komment

Címkék: használtautó visszatekerés

A bejegyzés trackback címe:

http://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr286668251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

borso 2014.09.04. 14:46:20

szokás szerint hoztak egy törvényt ami semmire sem jó és senkit nem lehet felelősségre vonni. agyarország én így szeretlek...

bajan 2014.09.04. 18:22:38

Ugye azt nem hiszi senki hogy a törvény hatására bárki vissza tekerte az órát a valós értékre. Az elmúlt évtizedben tekert autók zöme mind ott van a használt piacon. Az újak magas futasa pedig magyarázható azzal hogy már kevésbé tekerik őket.

Én sokkal jobbnak látom a helyzetet mint mondjuk 2 éve. Persze a tisztulashoz itt is idő kell (hogy a régi tekert vackok kikopjanak).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.04. 19:04:32

Nem a km órát kell nézni,igaz hogy a tüzetesebb vizsgálat meg drága,ki fogja kifizetni egy kinézett autónál ha az nem kell neki?
Vagy ha megnézek 20 kocsit fizessem mindegyikre az átvizsgálást hogy ne verjenek át?
Ami akár 100ezres tétel is lehet.
Meg az eladó nem fog arra várni egy jó vételnél hogy majd szépen átvizsgáltassam az adott járművet,eladja másnak.
Nagyon nehéz a nepper trükköket kivédeni.

Tökösmákos 2014.09.04. 19:41:53

Németből kell venni 300+ ezret futottat, az ottani többnyire autópályás használat annyi mint itthon 50 ezer, a fos minőségű rövid városi utakon.
Tehát aki behozza és visszatekeri 50 ezerre az igazából csak hozzáigazítja ahhoz mintha magyarországi lenne új korától. :P

Sayniqua (törölt) 2014.09.04. 20:22:31

@Tökösmákos:
Van benne igazság.

Ültem egy 535D Bmw-ben, pár hete hozták be német országból 392.000 km volt benne, és nem nagyon tűnt elhasználtnak, vezetett szervízkönyvvel rendelkezett stb.
Első blikkre úgy nézett ki, mint az itthon "150.000" km-t futottak....
Mindenki levonhatja a konzekvenciát.

Andrzei81 2014.09.05. 06:42:37

Új kocsit kell venni aztán addig használni míg szét nem hullik. Minden gondod megoldva, senki sem basz át. :)

kasu 2014.09.05. 09:04:46

@Andrzei81: A visszatekerés csak egy dolog, ami a nagyobb baj, hogy a karbantartás hiányos. Még az olajcsere is sokaknál elmarad. Rendszeresen járnak üzemképtelenséget nem adó piros hibajelző lámpával, rossz klímával (amibe ugye csak egy kis gáz kell, pedig tudjuk, a kompresszort is az keni, tehát sokszoros a költség) ezer bajjal. Vezérlés cseréjének az elmulasztása, szűrők, egr szelep kokszodása, futómű, kipuffogó rendszer stb. Ez kerül aztán az új tulajnak rengetegbe a vételáron felül. Az előélet leplezése, törések, gányolás... Az óraállás pszichológiai probléma idehaza,a többi viszont csalás.

Hurri Kán 2014.09.05. 10:13:31

Mi az a kilÓméteróra?

románc cuvée 2014.09.05. 12:52:53

@Tökösmákos:
Mondasz valamit! :D A sajátomat 293e-el vettem kintröl, jó állapotban. Pár héttel később már kaptam két kavicsnyomot a szélvédőre, 30ekm-el később pedig elől-hátul kihalt a futómű, meg néhány szilent a blokknál. Amortizáció biturbó...