HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Ombudsmani jelentés a közlekedési bírságolási gyakorlatról

Azért bírságolunk, mert csak!

2011.03.07. 17:52 :: papptibi

A hétköznapi nyelvhez képest kissé bonyolult az ombudsman közleménye, de az már első olvasatban is átjön, amit amúgy mi is tudunk: sokszor azért büntetnek, hogy büntessenek, és nem azért, amiért a törvényalkotók a szabályokat kitalálták, vagyis a biztonságos közlekedésért.

Jó ezt olvasni az ombudsmani vizsgálat jelentésében, ahogy azt is, miszerint az országgyűlési biztos szerint aránytalan, ha a bírság nem befizetésekor a határidő után nyolc napon belül kezdeményezhetik a jármű kivonását a forgalomból. További részletek a közleményben:

Közúti közlekedés: az ombudsman az ellentmondásos, hiányos és rendezetlen szabályokra épített bírságolásról


A közlekedési szabályszegés esetén alkalmazandó bírságolás törvényi szabályai alapos felülvizsgálatra szorulnak – figyelmeztetett az állampolgári jogok országgyűlési biztosa. A hatóságokat világosan eligazító és kiszámítható szabályozás hiányában a bírságolási szándék mellett háttérbe szorult az eredeti cél, a közlekedésbiztonság javítása, a szabályszegések megelőzése és fennáll az egyéni jogsérelmek lehetősége is.

A bírságolás területén 2009 óta több előremutató változás történt, ilyen az új technikai, informatikai háttér, a központosított ügykezelés bevezetése. Sok állampolgári panasz szerint azonban a bírságolási eljárásokban így sem tudták megtartani az eljárási határidőket, ami önmagában alkalmas arra, hogy sértse a tisztességes eljáráshoz való jogot. Az ombudsman ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a vizsgált problémák rendszerszintűek, túlmutatnak a hatóságok eseti jellegű mulasztásain, az eljárást megalapozó jogi szabályozással kapcsolatban ugyanis számos alkotmányossági aggály fogalmazható meg. A biztos szerint ennek hátterében főként az áll, hogy hosszú idő óta rendezetlen a közúti közlekedésről, illetve a közigazgatási eljárásról szóló törvények viszonya, a 2011-es módosítások, további szankciók kilátásba helyezése és az „ötletszerű” korrekciók nem hozhattak pozitív változást.

Az ombudsmani jelentés példaként említi, hogy mind a jogbiztonság követelményét, mind a tisztességes eljáráshoz való jogot sérti, hogy a törvény nem határoz meg egyértelmű, objektív mentesülési határidőt, amely után már nem lehet közigazgatási bírságot kiszabni. További visszásságot jelent, hogy jelenleg számos esetben ugyanazon szabályszegésből kiindulva egymás előtt, után vagy éppen párhuzamosan folytatják le a szabálysértési, illetve a közigazgatási eljárásokat. Az ombudsman ezzel összefüggésben kiemelte, hogy az Országgyűlés továbbra sem pótolta az Alkotmánybíróság által még 2009-ben megállapított jogalkotói mulasztását, nem egészítette ki a törvényt a szükséges rendelkezésekkel.

A jelentés kitér arra a 2011. január 1-jei törvénymódosításra, amely bevezette, hogy a bírság befizetési határidejének elmulasztását követő 8 napon belül a hatóság kezdeményezi a közlekedési igazgatási hatóságnál a szabályszegés elkövetéséhez használt jármű kivonását a forgalomból. Az intézkedés végrehajtásra (például a határidejére) vonatkozó szabályok azonban hiányoznak, ezért sérül az érintettek tisztességes eljáráshoz és jogorvoslathoz való joga. A súlyos jogkövetkezményekkel járó intézkedés jogi és szakmai indokai – az azonnali pénzbehajtás érdekén túl – nem világosak. Az ombudsman megállapította, hogy az új szabályozás aránytalan kötelezettséget tartalmaz: alkalmas arra, hogy kiüresítse az adók módjára történő végrehajtás garanciális szabályait.

A visszásságok orvoslása érdekében az ombudsman felkérte az illetékes minisztereket a törvényi szabályozás teljes körű felülvizsgálatára. A biztos kezdeményezte az országos rendőrfőkapitánynál, intézkedjen, hogy a gépjármű üzembentartóját a szabályszegés elkövetésétől számított nyolc napon belül értesítsék az eljárás megindításáról, a mentesülés lehetőségéről, valamint azt is, hogy az ügyintézési határidő megtartásával hozzák meg a fellebbezést elbíráló másodfokú határozatot.

 

98 komment

Címkék: ombudsman közlekedési bírságolás

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr292719125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rák Attantam 2011.03.07. 18:32:29

Amíg ilyenek hangzanak el egy megyei rfkapitány szájából a megyében található települések kapitányainak tartott eligazígáson, hogy
"...a minisztérium 10%-ot hajlandó visszautalni a beszedett bírságokból, melyet bér- és eszközfejlesztésre fordíthatunk. Remélem, tudják, mit várok el Önöktől!",
addig itt nem igazán fog változni semmi. Hiába tartod be a szabályokat, a kisrendőrnek találnia KELL valamit, hogy hozza a kvótát, különben baj lesz.

világatlasz 2011.03.07. 18:54:56

Észre kellene már venni, hogy itt diktatúra van: a bürokrácia totális diktatúrája. És a bürokráciába bele kell érteni a rendőrséget, bíróságot és minden "állami" intézményt. A dolgukat nem végzik, viszont gátolnak, akadályoznak, packáznak és büntetnek. Hacsak meg nem veszed őket. Mert eladók, mindegyik. Azért hozzák a sok ostoba szabályt, hogy emelkedjen az áruk, nagy ívben tesznek rá, hogy ezzel mennyit ártanak az embereknek és az országnak. És tőlük hiába is várunk változást, mert teljesen ellenérdekeltek. Csak összefogással és nyilvánossággal lehet eredményt elérni, amire megint csak kevés az esély.

Magyar[HUN] 2011.03.07. 19:05:12

Azért arra is gondolnunk kell, hogy van oka a bírságolásnak. Valaki szabályt szeg,ezért büntetik meg.
Nem,nem őket védem,csak ebbe is bele kell gondolni.
Az viszont, hogy vannak olyan esetek,hogy indokolatlanul büntetnek az felháborító!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.07. 19:09:52

Az is vicces, hogy a szolgálat felvételekor a járőrnek megmutatják, mit írt a parancsnok a kis füzetbe az aznapi bírság kvótáról. Ha bejön akkor jó, ha nem akkor esetleg kevesebb lesz a fizetési borítékban.

világatlasz 2011.03.07. 19:48:07

@Magyar[HUN]: Persze, ilyen is előfordul, csak pont azokat büntetik legkevésbé, akik a legtöbb szabálytalanságot követik el. Mert ők "védettek", vagy már megvették a rendőröket. Sehol nincs ennyi fölösleges és teljesen indokolatlan sebességkorlátozás, mint kis hazánkban. Az útkezelőnek nevezett másik bürokrata tesz egy szivességet a rendőröknek, hogy elég legyen a bevétel. Egy külföldi ismerősöm kérdezte: nálatok van valamilyen közlekedést akadályozó hivatal, mert ennyi sebességkorlátozást még sehol nem látott. Az viszont egyáltalán nem érdekli a rendőreinket, hogy az autósok harmada folyamatosan telefonál a kocsiban és lehet, hogy több balesetet okoznak, mint az indokolatlan 60-as táblánál nyolcvannal "száguldozó". Persze a legjobb a fűtött kocsiban üldögélni, legalább ketten és nem csinálni semmit.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.03.07. 19:51:39

@Rák Attantam:
@chipanddale74:

Miért nem mond senki soha nevet, várost? Értem én, hogy félünk...de akkor is! Valaki egyszer végre kiboríthatná a bilit!

misi107 2011.03.07. 19:56:40

@világatlasz: nem vagyok rendőr,de próbálj megvenni.Azt hiszem egyenes úton mennél a kórházba én meg a katonai ügyészségre.Attól függetlenül,hogy egyenruhás vagyok,én is rühellem őket.A tavaly nyári esetnél kértem,hogy tegyék lehetővé a videó megtekintését.Pendrive stb,21. század.A lejárat után hetekkel felhívott a kedves ügyintéző kisasszony és nagykegyesen megkérdezte,hogy én miért őket zaklatom ezzel.Na,ja azért,mert ez van leírva a hhatározatban,hogy tőlük kell kérnem,hivatkozva az iratba tekintési jogra.Meglepő módon (illetve meg se lepődtem) visszakérdezett,hogy "ez le van írva?" Na,ekkor jött a magyar nyelv kimeríthetetlen szókincse.NEm mellesleg bebízonyították,hogy úgy satuztam 5 autóval a hátam mögött,hogy nem lett tömegbaleset.Ja,ott ahol tudtam,hogy mérnek,ráadásul faluból kifelé vezető úton.Na,ezért nem volt nekik sürgős videót nézetni.

=Daniken= 2011.03.07. 20:04:52

jövőre 4200-al több rendőr lesz..vajon miért???
minek???
Így is annyian vannak, mint a szemét...4200 rendőrnek megint kell legalább 1100 autó, de inkább kétszer annyi.hová? ez a sok rendőr se csinál szart sem. pénz nincs az autókra, mert 20 000-km -nél le kell őket tenni.nem mendemonda!!! akkor minek???? így is mínuszos az költségvetésük minden évben, akkor miből? minek? miért is???

robertocrack 2011.03.07. 20:05:15

@Rák Attantam: anno történelemórán tanultam egy okos dolgot:passzív ellenállás!!!egy rendőr megüti a bokáját,de az összeset nem lehet "kirúgni" az állományból,ha meg a főnökség próbál szankcionálni,élnek egyfajta törvény adta joggal:tömegesen lebetegszenek(hányás-hasmenés,influenza stb hogy nehogy sok tippet adjak)valahol el kell indulni egy változási hullámnak,mindegy,hogy hol

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 20:05:55

A szigorral egyetértek, mert az utakon tényleg lenne mit rendet tenni.

De persze az agyatlan traffizás, miközben a sokkal nagyobb tahóságokat észre sem veszik - vagy épp a rendőrök követik el - bicskanyitogató.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 20:09:57

@ColT: Ja és hozzátéve, a szigor magában mit sem ér, ha nem következetes; egy-egy madarat megbasznak tilosban parkolásért, be nem kapcsolt övért, stb., a többi meg nyugodtan csinálja ezeket, mert úgysem lesz belőle baja - ez így nem megy...

Rák Attantam 2011.03.07. 20:10:08

@immortalis: Békés megye, forrás: az egyik "eligazított" rkap. Most ezzel az infóval mit csinálnál? Ha mikrofont és kamerát tolnál a képébe, simán letagadná. Mást meg úgy sem mernél a fejéhez szorítani. :)

Magyar[HUN] 2011.03.07. 20:11:55

@=Daniken=: Rendőr kell! Az autó most másodlagos,de tény, hogy szükség van a rendőri jelenlétre.
Barátom 53 éves faterja most ment vissza a rendőrökhöz,mert hiány van! Ő mesélte, hogy sok régi kolléga visszamenne,de mivel leszázalékolták magukat(anno jó ötletnek tűnt...) nem adhatják meg az engedélyt. És itt most normális zsarukról beszélek,nem nagyképűekről(tisztelet a kivételnek) beszélek.

Magyar[HUN] 2011.03.07. 20:13:19

@Magyar[HUN]: *leszázalékolTATTÁK magukat

világatlasz 2011.03.07. 20:14:41

@misi107: Maximális tiszteletem! Nem arról van szó, hogy minden egyenruhás (sőt rendőr) megvehető, még a közlekedésiek között is van tisztességes, aztán vagy beáll a sorba, vagy elhagyja az állományt, mert megeszik a többiek. Teljesen igaz, hogy nem értenek ahhoz, amit csinálnak, viszont pökhendiek, arrogánsak és mindenáron büntetni akarnak. És tényleg minden tiszteletem a kivételeknek, nekik kellene többségben lenniük. Csak nem hagyja az - egyébként nagyon rosszul felfogott - érdekük. És ebben döntő szerepe van a parancsnoki állománynak, akik nagy részét már a rendőrség környékéről is el kellett volna távolítani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 20:21:25

@immortalis: Akkor letagadná a főfejes, a rendőrt kirúgnák, aki megmutatta valakinek, vagy elmondta, vagy a sajtó elé állt, aki meg megírta, annak élete végig le se szállnának a nyakáról...

xelv 2011.03.07. 20:32:34

Nos tavaly fizettem egy tilosban parkolásért úgy, hogy parkolójegyem is volt! Magamat jogkövető a szabályokat betartó embernek tartom de ez a nyilvánvaló pénzbehajtás annyira feldühített, hogy hónapokig sportot űztem a szabályok (közlekedési)megszegéséből! Mára már lehiggadtam, de az egész eljárás (korlátozott fellebbezési lehetőség, méltányossági elbírálás hiánya, stb.) tüskét hagyott bennem és erősíti a tudatot miszerint a járművezetők sarcolása az egyik legkönnyebb pénzszerzési forma!
Elfogadom azonban azt, hogy a durva szabálysértők felelősségre vonása nem maradhat el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 20:34:40

@xelv: De az nem parkolócéges bírság volt? Az nem yard... Taklán még annál is rosszabb :D

misi107 2011.03.07. 20:35:55

@világatlasz: sajnos az a nagy helyzet,hogy a régi idők elvtárs-koma-géppiszolyos vaddisznóvadász cimbik ma is megvannak az egész közigazgatás/rendvédelem berkein belül.Kiadnak olyan egymásnak teljesen ellentmondó utasításokat,parancsokat amik a törvénytelenség határát súrolják és betű szerint követelik meg a végrehajtást.Ha valami elszaródik,akkor a legalul álló szopja a faszt és megkapja felülről,hogy hát ha tudta,hogy nem végrehajtható miért nem jelentette?Ha ezt megtette?Akkor jön az,hogy ott az ajtó ezrek állnak az utcán,nehogymár egy szaros tiszthelyettes tizenéves tapasztalattal többet tudjon egy frissen rendezvényszervező diplomát szerzett tisztnél...Én is mentem volna rendőrnek egy éve.Nem bántam meg,hogy nem.Nyikhaj suhancok járőröznek,hambiznak,kávéznak ülnek a fókában és szarnak bele mindenbe.Ha intézkedni kell,akkor a szívük a gatyában és ledermednek.Az öreg zsaruk dolgoznak helyettük ők meg a húszéves élettapasztalattal azt hiszik,hogy ha egyenruha van rajtuk,akkor minden rendben van.Qrvára kíváncsi leszek,a vezéreink milyen hatalmas életpályát fognak kínálni mert jelen pillanatban ez van beharangozva.Szó nincs itt arról,hogy ennyi-annyi rendőrrel több lesz és minden gond meg van oldva vele.Az a baj,hogy akik vannak-tisztelet a kivételnek-egy rakás bálnafost nem érnek.És ha több van belőlük,többet kergetnek meg.Fél éves felnőttképzés rendőrré tesz?Tökön szúrom magam,ha fél év alatt egy null kilóméteres,utcáról beesett akárkiből fasza,talpraesett rendőr lesz,aki majd a 120 kilós kolompár winnetout leállítja.Ez a mai nem rendőrség,hanem bolhacirkusz.

esef 2011.03.07. 20:41:37

ma két helyen is belefutottunk "fotoművész urakba", minkét helyen ott, ahol csak és kizárólag a pénzbehajtás volt a cél
1. M7 Bp felé a velencei benzinkútnál
2. M0 vége a budakalászi körforgalom előtt...
ellenben azt, hogy a Balaton felé a velencei kúttól a pákozdi pihenőig nem lehetett kimenni a külső sávba mert egymás lökhárítóján mentek a kamionok (követési távolság pl, he?) azt le sem szarták rendünk dicső őrei...

Ratnet 2011.03.07. 20:45:17

Papptibi!

Ha ennyire kedveled az ombudsmani ajánlásokat, akkor kezdheted figyelni a napokban kiadandó sajtóközleményeket! Igen érdekes olvasnivalóban lesz részed.

Kis segítség: Abban az ügyben amiben te tavaly és azelőtt khm...'elfelejtettél' segíteni!:-)

Sákif za morro? 2011.03.07. 21:22:25

Amikor ma 120-szal poroszkáltam a külsőben, az M3-mon, megelőzött egy autó a belsőben kb. 140-nel. Ugyan ebben a pillanatban a leállósávon mindkettőnket megelőzött egy Volvo kb. 160-180-nal. Ilyenkor hol vannak a rendőrök?????

a-kis-herceg 2011.03.07. 21:24:56

@Ben Zinkoot: a volvóban ültek, csak nem voltak szolgálatban mentek cigányokat ölni vagy bankot rabolni...

The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2011.03.07. 21:26:49

mivanitt? semmi sem változott? nem. tudom, sajnos.

mi nem foglalt még 2011.03.07. 21:29:53

@Magyar[HUN]: Neked az a normális aki leszázalékoltatta magát indokolatlanul?
Magyarul csaló?

Anti Anyag (törölt) 2011.03.07. 21:33:17

@Magyar[HUN]: Ezzel egyetértek, de gond a "legkisebb ellenállás" elve.

A rendőr azt bírságolja, akiből kinézi, hogy be is fizeti és neki sem lesz belőle baja.

Ki lehet találni, hol nem bírságol és főleg hol nem áll be a 30-as tábla mögé.

Ugyanígy ezért van az, hogy ha mondjuk, egy Swifttel nem indexelsz, bírság, ha a legújabb Audival keresztbeállsz az Andrássyn a zebrán, esetleg elmegy melletted.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.07. 21:46:03

én például egy hete nem tudom használni az autómat, mert elvették a forgalmit (mivel két hete lejárt)

most meg kell várnom, míg postán kiküldik, addig nem tudom a munkámat elvégezni

az autó természetesen 100%-os állapotban volt

mi ez, ha nem aránytalanság? simán gecizés

X8 2011.03.07. 22:07:09

öszintén annyi a véleményem arröl az egész magyar rendörségröl hogy egy jo nagy szar masra nem jo
csak trafipaxxolni meg büntetni

betöröröt tolvajt gyilkos és a sok egyéb embert üldözni tul nehéz ...

ellopot auto sem érdekli mert nem lesz pénze belöle
sok rohadt geci fakabát

és aránytalanul sok a büntetés amit kiszabnak egy magyar fizetéshez .... kibaszott bénzbehalytás az egész ...

és tényleg letojom hogy én mentem gyorsan vagy fordultam be ott ahol nem lehet mert tényleg leszarom ...

MERT NEM HISZEM EL HOGY EZ A LEGNAGYOBB PROBLÉMA AMIRE A RENDÖRSÉGNEK A LEGNAGYOBB FIGYELMET KELL FORDITANIA ..... rohad pénzbehajtok mind1 szálig, annyiban külömböznek a kopasz nagydarab behyltotol hogy ö ezt hivatalbol teheti meg

pohi 2011.03.07. 22:16:39

@GYUSZI BACSl:

Vitted volna időben el műszakiztatni az autódat és akkor nem lennél gondban. Na nehogy már ezért is a rendőr legyen a hibás, mert te nem figyeltél oda a műszaki lejártára.

Hát mindjárt tökön szúrom magam.... :)

pohi 2011.03.07. 22:21:47

@X8:

Elég sablonos dumát nyomsz szerintem, biztos hallottad valahol és megtetszett. :)

A börtönök azért vannak 130-150%-on, mert a rablók és betörők, gyilkosok oda önként besétálnak....érdekes elmélet.

Nem a rendőr találja ki, hogy miért és miként bírságol és mennyit......a rendőr csak az előírt szabályokat tartatja be, amit előírnak a törvény alkotók. Csak a munkáját végzi.

Lehet szidni dolgokat, de azok akiket szeretnél szidni pár szinttel feljebb vannak.

Magyar[HUN] 2011.03.07. 22:29:49

@mi nem foglalt még: Nem úgy normális. Nem vitatom, hogy elég khm. etikus volt leszázalékoltattatni magát. Hanem viselkedésileg.

Magyar[HUN] 2011.03.07. 22:32:27

Most elnyelte a kommentem vagy nem?

Magyar[HUN] 2011.03.07. 22:33:36

Na már írni sem tudok. Etikátlant akartam írni.

Pasa01 2011.03.07. 22:56:10

gyuszi bacsi

A pöcs ugye nem te vagy, mert cseszel átnézni az irataidat? Ha olaj nélkül mész, akkor meg mocskos ruszkik, mert megfőtt a Zsiga motorja? Szánalmas vagy és buta, mint a tök.

x8

Gondolom, te megteheted, hogy letojd a szabájokat és a gatyádat is kifizeted az államnak. Nem a zsaruknak, te alulinformált paraszt. A gond az, hogy itt fröcsögsz és olyan minimál szinten van az elméd, hogy tényleg úgy gondolod, ahogy írod.

Taxomükke (UK) 2011.03.07. 23:03:37

@világatlasz: Teljesen igazad van. Semmi hatalmat senkinek!! El kéne takarítani a bürokratákat a sok faszságukkal együtt. Kábé többszázezerrel nőne a munkanélküliség. Esetleg dolgozhatnának valami értelmeset.

Pasa01 2011.03.07. 23:03:46

Ben Zinkoot

Te lennél a leghangosabb tiltakozó, ha 500 méterenként rendőtöket látnál. Vegyél egy kis kamerál az autódba, rögzitsd folyamatosan a felvételt és tegyél feljelentést! El fogják kaszálni. Te is tehetsz ellene.

Joe1 2011.03.07. 23:07:30

Nem a rendőrök minden rossz okozói ebben az országban! A többségük tisztességesen végzi a munkáját és semmivel sem rosszabb ember, mint az itt írogatók. Az nem az ő hibájuk, hogy ilyen bírságok vannak és sok az indokolatlan sebességmérés, a bevétel meg a mindenkori T.Kormány elvárása! A megvehetőségről meg annyit, hogy egymás mellé ültetném a cellában a vesztegetőt és az elfogadót pár hónapra, talán rend lenne.

qweasdyxcqweasdyxc 2011.03.08. 00:13:24

@xelv: parkolási bírság, pedig van parkolójegyed? Azt mondanám, nincs igazad, ha velem nem történt volna meg ugyanez.
Beküldtem a jegy fénymásolatát, a válasz: "Akkor is jogos a bírság, mert az ellenőr nem látta". Kértem fotót - nem küldtek, helyette egyszer csak jött a fizetési meghagyás (céges autó volt). 10 eFt-ért nem járunk bíróságra, ezt tudják ők is.

Sákif za morro? 2011.03.08. 00:18:25

@Pasa01: Ha nem az átlagembereket baszogatnák, hanem keresnék, kiemelnék a forgalomból az ön és közveszélyes barmokat, akkor leszanám, ha 250m-enként állnának is. De amíg a belső/középső sávban úrvezetnek, állat módjára száguldoznak, jobbról előznek, nem indexelnek, rokkant parkolóban parkolnak, stb., mindez idő alatt derék rendőreink pár napja lejárt műszaki miatt baszogatnak, kint felejtett 30-as táblánál traffiznak, ellopott autót képtelenek megtalálni, addig elmennek az anyjukba.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.03.08. 00:54:52

Valaki itt írta, hogy "...így is mínuszos az költségvetésük minden évben..." - nálam ez csapja ki a biztosítékot.

Merthogy ez egy olyan felfogás, miszerint egyáltalán lehet nekik pluszos a költségvetésük, mintha a Rendőrség gazdasági tevékenységet végezne, vagy részt venne valamiféle piaci versenyben, bárhonnan nézem, ez egy nagyon beteg és ellenjavallt hozzáállás!

És az egész a nagytudású döntéshozóink sara, amikor a szerv hatékonyságát a befolyt összeg alapján kezdik értékelni, sőt, az lassan a finanszírozását is kénytelen lesz saját kontóra megoldani, az erre alkalmas eszköztárukat meg már ismerjük - ebből semmi jó nem sül ki, csak profi lézeresek hada, akik -bár alkalmatlanok más, valódi rendőri tevékenységre- a bevételeket biztosítják, s mint ilyenek, megbecsült pozíciót foglalnak el a rendszerben.

Bankárkormány, bankárország...

ungaro 2011.03.08. 02:29:08

buta ország Magyarország, mint az minden téren látszik is, sajnos...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 07:44:24

@pohi: @Pasa01: minden normális országban ilyenkor az a szabály, hogy a lejárattól számítva egy hónapon belül ha bemutatod a vizsgát, semmilyen retorzióban nem részesülsz

ráadásul nem is a büntetéssel van a bajom, hanem hogy hetekig nem használhatom az autómat, amivel a pénzem keresem, miközben a kocsi szemmel láthatóan rendben van és a 10-es úton százával mennek az IFÁ-k a kamu környezetvédelmi vizsgával, az bezzeg mind rendben van

egyébként meg nem Ladával járok, hanem egy 5 éves S500 4matic-kal, amiben 70.000 km van

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 07:51:25

@Ben Zinkoot: egész pontosan ez az én véleményem is

de ez szorozva azzal, mikor a két 20 éves rendőr kijön a suliból és "végre büntethet" és akkor addig keresnek, míg találnak valamit

engem Pilisvörösvárról követtek a Bécsi útig és tudtam, hogy meg akar valamiért büntetni, csak mivel minden táblát betartottam, nem volt ok

20 perc követés után végre sikerült kitalálniuk, hogy lekérdezzék a vizsgát, de amíg nézték a plakettet, kb. 10 centire rájöttek a kocsimra

ha akkor fékezek egyet, tuti nekem jön, de persze akkor is én lettem volna a hibás, mert igaz hogy ő nem tartotta be a követési távolságot, de én viszont ott sem lehettem volna a lejárt műszakival

na ezért rendőrállam ez, mert a szolgálunk és védünk nem más, mint egy üres kamu szlogen és az egész csak a büntetésről és a pénz beszedésről szól, józan ész nélkül

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 07:57:36

@pohi: egyébként idézek egy korábbi vitában tett hozzászólásodból:

Hír: "Telegdi Zsolt (33) r. törzsőrmester (posztumusz r. hadnagy) 2010. augusztus 16-án 11.15-kor az M1 autópálya Budapest felé vezető oldalán a 63-es kilométerkőnél életét vesztette az általa vezetett rendőrmotor kritikus műszaki állapota miatt."

Te: "Sokan bírálják, hogy a motoros elindult kopott gumival. Nem tehetett mást, mert parancs volt, ilyen egyszerű ez, ha megszegi akkor katonai bíróság elé cibálják. Sokan okoskodnak, hogy akkor miért nem ment lassabban....hát autópályán lévén szó, van ám ott egy minimum sebesség meghatározva."

Szóval a rendőröknek kötelező szar autóval/motorral menni és viszont a normális állapotúval is csak büntetés terhe mellett mehetek, ha két hete (nem két éve) lejárt a műszaki

az az érzésem, hogy te rendőr vagy, mert enyhén szólva félre húz a véleményed

ráadásul az autópályán persze nincs minimum sebesség meghatározva, nem tudom ezt a hülyeséget honnét vetted, de ez most tényleg részletkérdés

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 07:58:24

és viszont = én viszont, elgépeltem

Szilacska 2011.03.08. 09:02:14

Nekem meg a tokom tele van az olyan emberekkel akik azzal vagdaloznak itt, hogy "Jobbrol eloztek meg". Neha elkellene gondolkozni azon, hogy miert is eloztek meg engem jobbrol? Mert kibaszottul nem huzodtal le AZERT. Aki meg hatul jon az vagy kell satuzzon miattad mert mar a negyedik villogasnal sem allsz felre mert nem nezel soha tukorbe vagy jobbrol eloz meg. Ilyen egyszeru, tukorbe kell nezni es lehuzodni nem pedik poroszkalni a belso savban!

jobbos 2011.03.08. 09:24:35

@GYUSZI BACSl: Én úgy tudom csak olyan járművel lehet felmenni a pályára, ami sík úton legalább 60 km/h sebességre képes. Ez nem mondja konkrétan hogy 60 a minimum sebesség, bár bele lehet érteni.

Roll1983 2011.03.08. 09:32:32

@GYUSZI BACSI: 60 km/h a minimum az autópályán!

uni1002 2011.03.08. 09:46:28

A megyei újságban fenyegetőzik egy rendőrtiszt, hogy a sárga 50000Ft.
Kamera alapján, egy monitor előtt, ők döntik el, hogy belemehettem volna, vagy nem.
Igaz hogy a KRESZ megengedi, hogy a sárga jelzés esetén át lehet haladni az útkereszteződésen, de soha nem tudhatod, hogy az a rendőr aki megfigyel, mit gondol. Nekem 1 másodpercem van, hogy fékezzek, vagy nem, belém jönnek hátulról, ha lassítok, vagy nem, aztán lehet izgulni, hogy jön-e a csekk, vagy nem.
Lassan kialakul a gyakorlat ezeknél a bekamerázott útkereszteződéseknél, hogy megközelítés előtt sokan szinte nullára csökkentik a sebességet, mert megsaccolhatatlan, hogy mikor vált a lámpa.
Kezd a dugó állandósulni.

gmower (törölt) 2011.03.08. 09:50:21

Ugye két dolog van itt, egyrészt:

-A közútkezelők teljesen irracionális módon táblázzák tele az utakat. Teljes mértékben mentesek mindenféle logikától, és racionalítástól, kb. olyan, mintha dobókockával döntenék el, hogy hova milyen tábla kerül (és nem csak a sebességkorlátozásokról van szó, pl. az előzni tilos táblák is kiborítóak, egyrészt olyan helyeken oldják fel 50-100 méterre, ahol még egy Ferrarival is izzadós lenne előzni, másrészt meg olyan helyeken tilos, ahol vagy 1 km át tökéletesen belátható az útszakasz, és még kereszteződés sincs...)
Gyönyörű példája ennek a M0: déli szakaszon 80 km/h a betonvájúban, ahol két kamion centizve fér el egymás mellett, majd ugyanúgy 80 km/h a Megyeri hídon, ami egy teljesértékű autópályahíd leállósávval!

-másrészről, mivel a táblázások tök irracionálisak, gyakorlatilag lehetetlen hiba nélkül a km-enkénti 100 tábla mindegyikének szabályosan megfelelni, a rendőrök kihasználva a helyzetet kiállnak oda, ahol bár baleset soha a büdös életben nem volt (pl.: M0 déli irányból ráhajtás M4-re kifele 60-as tábla...), viszont van egy olyan tábla, amit vagy látni sem lehet, vagy tökéletesen indokolatlan. Itt lehet kaszálni, csak így épp az amúgy szabálytisztelő állampolgárok futnak bele a havi fizetésük jelentős részét kitevő büntetésekbe...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 10:08:53

@jobbos: de ennek mi köze a minimális sebességhez? attól hogy a járműved tud menni 60-nal, még a vezetője vezetheti 50-nel, nem?

ráadásul aki jött már ködben autópályán az tudja, hogy néha még a 40-50 is nagyon soknak tűnik

Giraffa 2011.03.08. 10:20:40

@GYUSZI BACSl: normál út- és látási és forgalmi viszonyok esetén 60km/h a KÖTELEZŐ legkisebb sebesség.
Ha nem lenne a korlát, akkor 49,9ccm-es robogóval és duplakerekes traktorral is fel lehetne hajtani. Esetleg lovaskocsival előzni a sort. :)

jobbos 2011.03.08. 10:21:45

@GYUSZI BACSl: Semmi köze, én is azt mondom, hogy ezt így konkrétan nem tartalmazza ez a szabály. De belemagyarázhatják sajnos..

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 10:30:42

@Giraffa: ezt az általad szabálynak vélt nem-szabályt a KRESZ nem ismeri

a tények:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel

tocibacsi 2011.03.08. 10:40:36

eleve nonszensz az, hogy kipakolna kmindenféle táblát, és kábé ténszerűen lehet tudni, hogy honnan büntetnek és ebből következően, hogy meddig nem... tegye má fel a kezét, akit főútvonalon 50-es táblánál basztak meg 60-al az utbbi években Bp-en... még ha akad is, valszeg elenyésző ahhoz képest, hogy a forgalom átlag 60-70 közt megy mindehol, kivéve a budai alsó rakpartot, ahol eleve 70-es tábla van, mégis bár folyamatosan, de max 50-el lehet menni már koradélután is...

tocibacsi 2011.03.08. 10:44:30

@gmower: tegnap az 1-es főúton mentem kifele. Biatorbágy után van egy AP felhajtó. Itt régen volt egy 60-as tábla, azt már leszerelték. Pár száz méterrel odébb viszont kialakítottak 2 kurvázóhelyet (aka. "parkoló"), na ott 60-as tábla van... biztos a prosti lobbi miatt, nemtom...

tocibacsi 2011.03.08. 10:45:18

ja és mindez úgy, hogy az AP felhajtó kanyarban van, a parkoló meg egy kb 2 kilóméteres nyílegyenes útszakaszon

Zorgo 2011.03.08. 11:13:00

Az iskola mellett soha nem láttam még traffipaxot, de a város vége tábla előtt 50 méterrel rendszeresen.Nekem ne mondja senki sem,hogy ezzel jó üzenetet küldenek a "polgároknak".Mint ahogy az országban egy hivatalnak sem célja,hogy normális kapcsolat legyen közte, és az állam polgárai között.Csak a büntetés, fenyítés, behajtás, na ezek mennek igazán.

Tigrisszív 2011.03.08. 11:58:35

Akkor egy idevágó vicc (Gyuszibának külön figyelmébe :D )

Megállítja a rendőr az autóst. Az iratok ellenőrzése után így szól:

- Fél órája folyamatosan jövünk maga mögött és egyetlenegy szabálysértést sem követett el. Ez a tény pedig nem más, mint a hatóság megtévesztése, hát ez húszezer lesz...

khaleeji 2011.03.08. 12:57:38

magyarország grotesztk hely, itt nem állítják meg az autóst, mert rettegnek, hogy lefizeti a rendőrt az pedig esetleg el is fogadja (ennek lehet némi valóságalapja).

emiatt aztán az üzembentartót bírságolják, pedig az alkotmány szerint senki sem vonható felelősségre más által elkövetett cselekményért!

igazi nyertesek viszont a külföldi rendszámosok, ők beleszarnak a kamerába, 120-al döngetnek át röhögve a falvakon , hiszen jól tudják, hogy a magyar rendőrség kitörölheti a seggét a sokszázezres bírsággal, tőlük úgy sem lehet soha egyetlen fillért sem behajtani.

ToF 2011.03.08. 13:20:44

@Magyar[HUN]: Csak olyan szabályokat kell "alkotni" aminek nincsen értelme, vagy betarthatatlan, és mindjárt lehet bírságolni.
Pl: a kijelölt gyalogosátkelőhely környezetében max. 60 km/ó a megengedett sebesség (ez külterületre vonatkozik) lakott területen álltaléban 50, de az emelt sebességű szakaszokon le kell korlátozni max 60-ra. Az eset: Nyíregyháza Stadion utca, a rendőrség mellett. Kialakítottak egy átkelőhelyet pedig a jogszabályi feltételeknek a kijelölés nem felel meg, a telepítés sem igazán jó. De rátettek egy 30-as táblát. A nem nagyon kedves rendőrök rendszeresen radaroznak. Na, hát így lehet díjbeszedő helyeket kialakítani.És még messzire sem kell menniük.
Vagy: Egy időben feltünt egy ideiglenes 100-as tábla az M3 pályán. Ha láttam a táblát, biztos volt, hogy a közeg radarozik. A rendőrrel együtt a tábla is eltünt. Hát nem igazán alkotmányos megoldás.

ToF 2011.03.08. 13:25:31

@Magyar[HUN]: más szóval törvényt séretttek

Pizso 2011.03.08. 13:27:21

Engem megvágtak 2x is. Ebből 1x igazuk is volt. A másik inkább csak szivatás jellegű. Én ezen utóbbiak miatt vagyok mérges, mert ilyenbe bárki belefuthat. Kedvenc hely pl körforgalom után hamarosan városvége, környéken nincs ház csak 1-2 leágazás. Az ember mikor finoman gyorsul észre sem veszi, hogy elhagyta az 50-et. Általában utólag korigál mindenki vagyis kb az emberek 75-80%-a (hacsak nem nyugdíjas, vagy iszonyatosan óvatos) beleszalad a 60-ba 30-40% a 70-be is. Balesetet az tóbbi 5 évben nem láttam arrafelé!

ant isün 2011.03.08. 13:37:01

Kis magyar valóság:1. Szombat éjjel a belvárosban a nyugati környékén 22 47-kor óriási bűnt követtem el.A saroktól 4m-re parkoltam!!! A KRESZ szerint 5m-t kellett volna kihagynom....30 000!!!! 2. KB. 3 hónapja a szomszéd /télen lakatlan/ ház előtt fényes nappal egy régi 5-ös BMW-ben 4db kopasz,szoláriumozott észak-norvég úr üddögélt 2 órán keresztül. Hesszöltek,izé várták,hogy a bodza virágozzék.Én eközben a kistelepülés helyi sünjét kétszer hivtam,föl sem vette...azóta sem hivott....ma megszavazták, hogy lézer jános /DIREKT KISBETŰ/használhassa a lézerblokkolóját!!! Itten kérem rend van,aki mást mond, az büdösrohattkomcsitetürászista. oszt jónapot.

ToF 2011.03.08. 13:55:16

@uni1002: KRESZ 9.par. 4.c):"a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;"
Vagyis: én, mint a jármű vezetője döntöm el, hogy biztonságos-e a megállás, vagy meg tudok-e állni. A rendőr bevétel orientált, nem kérdés, hogy kiveti a bírságot. Meg kell fellebezni. Nem kérdés, hogy a másodfokon eljárő rendőr hatóság is ugyan ezen okból bevétel orientált, tehát helyben fogja hagyni az elsőfok határozatát. Itt azonban megnyílik a lehetőség Bírósághoz fordulni. A Bíróság nem kap a bírságból befolyó pénzből,tehát lehetősége van tárgyszerűen dönteni. Vissza lehet kapni kamatosan a beszedett pénzt sőt, az egyéb kölségeket is rá lehet számolni. Azaz: ha tömegesen fordulnak az emberek Bírósághoz eljárásjogi, vagy anyagi jogi keresettel a bírságolási gyakorlat miatt, a rendőrségnek veszteséges lenne az indokolatlan büntetgetés, és rövid úton leszoknának róla.
Más: A közútkezelő a hibás forgalomszervezéssel (táblák, burkolati jelek) kárt okoznak a közúti közlekedésben részt vevőknek. Ez polgári jogi kategória. Azonban egyes helyeken a nem konzekvens, hibás felesleges, vagy éppen hiányzó jelzés baleseti forrást jelent. Ha ebből baleset származik, a közút kezelője akár életfogytig tartó járadékfizetésre, kártérítésre perelhető, a mulasztást elkövető ügyintéző pedig a BTK szerinti megfogalmazással foglalkozáskörében elkövetve gondatlanul veszélyeztet, ami letöltendő börtönt is jelenthet. Eddig azonban igen jól működnek az elhárító reflexek, és a civil társadalom nem elég erős. Pl. A lágymányosi híd felhajtóján meghalt fiatalok esete. Néhány hónappal később elhelyezték a figyelmeztető táblákat. Ezzel cáfolták azt a közleményt, miszerint a vizsgálat mindent szabályosnak talált.

dukeekud 2011.03.08. 15:03:35

"Azért bírságolunk, mert csak!"
Az egesz blog csak egy "me buntettek meg a 30-as tablanal amikor csak 130-al mentem ?" tipusu gusztustalan rinyalas.
Aki az orszagban el, mindneki tudja, hogy elmebeteg alapotok uralkodnak az utakon. Tobb szaz ezer orult gatlastalanul szaguldozik a megengedett sebeseg tobbszorosevel. Es a " biztosito fizet, legzsak megved" -bol kindulva, leszarja a kovetkezmenyeket. Ezt csak tobb es magasabb osszegu buntesekkel lehet mersekelni.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 15:16:43

@Tigrisszív: ez tényleg vicces, csak az a kár, hogy lassan ez lesz a valóság

@MTFUN: apósom, aki 70 éves és ultra defenzíven vezet (ráadásul 1,2-es Fabiával jár, amivel nem is olyan könnyű azért szabályt szegni) hozta haza a három lányomat Kőszegről (tehát feltételezhetően még óvatosabb volt) és azon az egy úton 2 db 45.000 Ft-os bírságot szedett össze

mindezt tipikus pénzbegyűjtő helyeken, mint Almásfüzitő külterület (pályán nem megy, mert nem szeret olyan gyorsan vezetni)

gmower (törölt) 2011.03.08. 15:59:44

@dukeekud: Ezzel az az egyetlen probléma, hogy a baráti körömben mostanában folyamatosan kapják az emberek a csekkeket, pedig nem a honda sztrítrécsing klubból ismerjük egymást, mindannyian defenzíven, mindenféle száguldozás nélkül közlekednek, balesetet egyikük sem okozott, semmilyen kihágásért nem voltak tavalyig büntetni. Nekem is becsúszott egy a puszta közepén egyik autóútról a másik autóútra vezető egyirányú, kb 1 km-es nyílegyenes szakaszon vasárnap este 10 után 45 000 forintnyi csekk, mert 60!! helyett 95-el mentem. Szinte biztos, hogy tényleg annyival mentem, mivel a megengedett 110 helyett ez a tempóm az autóutakon... Az útszakasz pár éves, soha nem volt baleset...

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.03.08. 16:35:41

@chipanddale74: igen, az a baj, hogy érdekeltté teszik a rendőröket a birságolásban. mintha porszívó-ügynökként kéne havi tervet/kvótát teljesíteni

Lizababa1123 2011.03.08. 17:09:16

Igenis szankcionálni kellene azokat az útépítőket is, akik "kint hagyják" a 30-as tábláikat még hónapokig-évekig. Mire fel bocsánat? Ja a rendőröknek...indokolatlan sok helyen a sebességkorlátozás, de mint tudjuk az sem ritka, hogy inkább kitesznek táblát - bár ezt az önkorm csinálja - ahelyett, hogy a súlyadó utódjaként bevezetett teljesítményadó nevű sápból normál utakat csináljon...ugyan sose értettem, hogy hogy attól miért kopik jobban a jó magyar beton, aszfalt, ha az autómban 2000-es motor van, nem 1200-es, de f.asza indok a magasabb sápra ugyebár. Csak adni ne kelljen érte semmit...de mondhatom az autópályákat...Ausztriában nem sok, csak kb 3-4x ennyi autópálya van, ellenben az éves matrica ~ a fele a mienknek! És ehhez ne vegyük az utak minőségét, mert akkor már ordít a pofátlan különbség!
Vissza a"rendőrökhöz": Pest megyei település, a kertünkben felnyomják péntek éjjel a kocsit - én voltam a bolond, életemben először és utoljára bennhagytam a bukszám, én bolond, a saját kertünkben -. Szombat reggel kijön a helyszínelő, a kocsi iratait ugye elvitte a nem mag barnult elkövető sz.arházi, de mivel a férjemnek mennie kell dolgozni vele, ember mondja, a feljelentő papír igazolja az iratok hiányát, azzal elmehet, pár napig - hétvégén nyilván nem is pótolható - azzal furikázhat, de pótoljuk hamar. Férjem elmegy dolgozni, ugye amúgy is kell, meg hát az iratok pótlása, ablak megcsináltatása is kiadás...jön haza szombat este, az utcánk végében megállítja a senkiházi helyi "rend"őr, és megbünteti az iratok hiánya miatt, és hogy ő így hogy mert bárhova is menni dolgozni, és hiába mutogatta a férjem a reggel készült feljelentő papírt! Még nekünk kellett büntetést fizetni. Na az ilyen minimális hatalmát kiélő kis p.öcsök - és nem is volt fiatal - miatt IS olyan a véleményem a rendőrökről amilyen! Természetesen tisztelet a kivételnek, de a mai napig ha eszembe jut ez az eset, felhúzom magam. Nem is kell mondanom, semmink nem lett meg, sőt sajnos a szomszédos településekről a mai napig járnak át a nem ma barnultak a kertekbe,lopkodják az autókat, az hagyján, hogy nem lett meg ahogy tudom egyik sem, de az, hogy egy szomszéd hajnalban ért haza, ő akadályozott meg egy lopást, hívta a rendőröket, akiknek a tetthelytől 25 méterre(!) van az örsük, és 50, azaz ötven percbe telt kiérni....miről beszélünk? Mit gondoljon az ilyen tapasztalatokkal rendelkező átlagember? A tiszteletet az élet minden területén ki kell érdemelni, az nem jár automatikusan azért mert valakin egyenruha van!

Lizababa1123 2011.03.08. 17:15:27

Mindemellett volt kellemes tapasztalatom is rendőrrel, mert volt hogy rossz helyen fordultam mivel a gyerek már a bepipilés határán állt....persze ott állt a rendőr, megállított, elmondtam - nem veszélyeztettem vele senkit - , ejnyebejnyézett és elengedett. De gondolom ezt azért is nagyrészt mert én nő vagyok, gyerekek meg hátul figyeltek.
De én jobban szeretném, ha megbízhatnánk a rendőrökben, ha valóban azt tennék ami dolguk, kiállnának a 130 kilós-ak ellen is, nem a már amúgy is áldozatot b.aszogatnák jobb hijján...ha nem a 30-as táblánál traffiznának lesötétített autóból - hanem mondjuk az önkorm megcsináltatná az utat és lehetne 50-nel menni biztonságosan - stb.stb.Mindenesetre a helyzet elkeserítő az átlagember számára mert nem védettnek érzi magát, hanem célpontnak.

lwcolors 2011.03.08. 18:17:54

A büntetési gyakorlatról: kisváros, egyenes főutca, fasor, az út szélén parkoló autók. Gyalogosan közlekedve észrevettem, hogy a fák közé, egy szabályosan a boltja előtt parkoló céges kisteherautó által is takarva kikerült egy 30-as tábla. Indoka nem hiszem, hogy van, se betorkolló utca, se zebra, se kanyar. A kisteherautó előtt aztán megláttam a parkoló autók közt álló traffipaxot is, szorgalmasan fotózott, gyakorlatilag minden elhaladó belekerült, hiszen az útról nem lehetett látni a táblát. Hm, 30 helyett 50? Az minimum 60 ezer lesz...
A másik a környezetemben: két falu közt kerékpárút épül, az úttól jó messze, az úttal nincs kapcsolata. Mégis 30-as tábla van már egy éve, nomeg trafizó rendőrök sötétedés után, úgy is, hogy tavaly október óta nem dolgoznak egyáltalán.

2011.03.08. 18:26:48

meg nem nevezett rendőrségi forrásomból tudatom mindenkivel, hogy a rendőrségen (legalábbis a mi megyénkben) kvóta rendszer működik. ha a rendőr nem hozza a napi X számú büntit akkor jönnek a szankciók

a-kis-herceg 2011.03.08. 18:49:55

@deneron: igen ilyenem volt... -20fok pár éve Hódmező királyság felől Csongrádra beérve. nagy köd sötét éjszaka...

két fakabát állt ott gondolom már jóideje és jöttem nekik én a nagy semmi forgalomban... érezhetően a kvóta 1 db lett volna és mivel én jártam arra csak, így mind az egyre én esélyes voltam...

kezdték...

1. reflektorral jöttem be a faluba.
erre én: nem is használtam (köd volt) csak picit, de a falu határban lekapcsiztam, csak ugye 500 méterre világít...

hm akkor

2. most is ég a ködlámpája...
-aha ég. köd van...
-de faluban...
-nem tiltja semmi... (mondtam bár ebben nem vagyok tuti biztos, csak logikus)

hm hm

3. a biztonsági öve sem volt bekapcsolva...
de biztos úr... ne vicceljen ezt honna veszi, mire mellém értek már rég kint álltam a kocsi mellett és egyébként is gondolja hogy egy vadi új autóban a légzsák mögött anyni eszem van, hogy sípolás közben végig 200 km uton azt várom mikor halok meg?

nem volt több ötletük... szegények nagyon mentek volna a kocsmába...

.atti. 2011.03.08. 19:14:18

Ausztriában a zöld lámpa után jön a villogó zöld , majd sárga és piros !
így az ember tudja mikor lehet a sárga jelzésre számítani, ezért a pirosba sem tud belefutni . Miért nem vezetjük ezt az ésszerű megoldást itthon magyarországon be ?????

(Igaz hogy a KRESZ megengedi, hogy a sárga jelzés esetén át lehet haladni az útkereszteződésen, de soha nem tudhatod, hogy az a rendőr aki megfigyel, mit gondol. Nekem 1 másodpercem van, hogy fékezzek, vagy nem, belém jönnek hátulról, ha lassítok, vagy nem, aztán lehet izgulni, hogy jön-e a csekk, vagy nem.
Lassan kialakul a gyakorlat ezeknél a bekamerázott útkereszteződéseknél, hogy megközelítés előtt sokan szinte nullára csökkentik a sebességet, mert megsaccolhatatlan, hogy mikor vált a lámpa.

Miért nem lehet bevezetni a villogó zöld lámpát, ami figyelmeztet az érkező sárga majd piros lámpára ????

Megszűnnének a pirosba befutó autók és balesetek . Szerintem marha egyszerű és ausztriában már időtlen idők óta így működik !!!

a-kis-herceg 2011.03.08. 19:20:20

@.atti.: öcsisajt a vidéki városokban másodpercre mindig tudod a pirosat is és a zöldet is... ez sokkal jobb

a-kis-herceg 2011.03.08. 19:20:51

@.atti.: itt korszerűbb minden... gondolom kint még ókor van...

2011.03.08. 19:23:17

@.atti.: azért nem vezetik be, mert akkor nem lehetne kaszálni.

foolproof 2011.03.08. 19:28:33

@GYUSZI BACSl: Ha 5 évesen 70e van benne, neked elég lenne a bicigli is, vagy már lejárt műszakival vetted? Amúgy kár vagizni az ótóddal, én nem is értem hogy történhetett ilyen, merdzsót nem szoktak megállítani fakabáték vagy csak karcsú volt a jatt...

Amúgy pl. az ügyfélkapu a magyarország.hu-n figyelmeztet akár a forgalmi lejáratára is, de egy real busybee persze nem időzik az interweben...

papa33 2011.03.08. 20:05:57

És ha nem közlekednénk szabálytalanul? Nem hiszem törvény tiltaná a lesből mérést.
Ha valakinek a hozzátartozója sérül gyorshajtás miatt, akkor sem a bujkáló mérést, sem a rádióban bejelentett mérési helyeket nem veszi viccesnek.

(Ha nálunk villogna a zöld, nyomnánk a gázt, sárgánál meg padlót, mert az előbbinél még 5, a sárgánál még 2 mögöttünk jövő akar átmenni. Szóval nálunk villoghatna a zöld, mint ahogy a zebrát is le..juk, miközben MINDIG feltétlen elsőbbsége van a gyalogosnak Jó, ha piros van az az 1 kivétel. Jól leírta a jog: ...úgy kell megközelíteni, megállással... de mi addíg csesszük, még a végén csakazért is bevezetik azt a zera30-at)

Elrettentőnek természetesen ISKOLA, veszélyes kereszteződés, zebra stb és nem bújva mérés tűnne baleset elkerülőnek (láttam iskolakezdéskor:kiállt 3 rendőr és oly módon pofáztak egymással, hogy a zebrán a gyalogosok mellettük mentek át pirosban!), így valóban pénzbehajtást végeznek választott vezetőink akarata nyomás a szervek: szt mondták, vége sz emberek sanyargatásának. Szerintem most kezdődik, de ez más kérdés...
A közlekedési kultúránk a béka segge alatt. És ezen az 1000 ft-os benzinár sem változtat, sőt, de ez megint egy másik történet.

Régen mért tudtunk sokkal normálisabban közlekedni?

denyiro 2011.03.08. 20:25:02

Nem véletlenül vannak agyonbonyolítva a dolgok és van annyi sóhivatal. A bizonytalanságban tartáson túlmenően egy a cél és ez nem más mint az emberek további kifacsarása az utolsó cseppig. Lehet hibáztatni a rendőröket is viszont érdemes belegondolni, hogy ugyan magától szereti annyira osztogatni a bírságot vagy esetleg ez el van várva tőle olyan burkolt formában, hogy ez közvetlenül nem kimutatható de közvetve nagyon is zsinóron mozgatható vele a hétköznapi rendőr?
Szóval egy a biztos, hogy új csomagban de a régi sz.rt kapjuk ami még tovább is szagosodott és más éhes vezérdöglegyek keringenek felette várva, hogy jóllakhassanak.

foolproof 2011.03.08. 21:17:55

@GYUSZI BACSl: Akkor már igazán eltekinthettek volna a büntitől, már befizetted azt jövedéki adóba, pláne ha nem az ukrán határon lax:-)Mindegy, legalább kicsit fürdeted a tavaszi szélben a GII-t!

pohi 2011.03.08. 21:18:06

@GYUSZI BACSl: Ez nem normális ország, de ezzel gondolom tisztában vagy, csak hirtelen felindulásodból biztosan elfelejtetted.

Ha létezik ilyen ország ahol az általad leírt az eljárás, ott akkor gondolom tisztességesebb emberek élnek mint itt. Ha itt ilyen lenne, akkor mindenki csak akkor vinné műszakira az autóját ha a rendőr elkapja 1x, addig meg simán járna a lejárt érvényességű műszaki engedéllyel.

Mivel ezen értelmes jogszabályokat nem a rendőr járőrök találják ki nem értem miért őket kell szidni és nem a jogalkotót.

Ha elfelejtetted műszakira vinni, erről sem a rendőr járőr tehet. Sőt a rendőr járőr nem rendelkezik telepatikus agyolvasó képességgel így nem is fogja tudni a kínod bajod. Ezért van a szabálysértési hatóság, nekik lehet panaszkodni.

Ha s500-ra telik, akkor gondolom azért van ott még egyéb autó is amit tudsz használni és el tudod végezni a munkádat.

A környezet védelmi vizsga megszűnt, egybe van a műszakival és az NKH ellenőrzi a megfelelő mérő berendezéssel, nem a rendőr dolga ezt kiszűrni a forgalomból.

Az autópályán van minimum sebesség korlát, olvasd át a KRESZ-t, ha gondolod, abban megtalálod.

Nem húz félre a véleményem, csupán józan emberi ésszel gondolkodom, átlátom mindkét oldalt, és tudom mi a hamis "sablon duma"

Sokan tévedésben élnek a rendőrökkel kapcsolatban.

1.Azt teszi amit parancsba adtak neki és jogszabályoknak megfelelően dolgozik, nem az állampolgárok álmai szerint.
2.90.000 Ft a nettó fizetése egy 8 éve dolgozó rendőr járőrnek, nem pedig a mágikus 2-300.000...
3.A korai nyugdíj intézményét 1996 óta megváltoztatták mióta van HSZT, így nem mennek nyugdíjba 40 évesen, mert már nem számolnak be a szolgálati időbe semmit (korábban beszámoltak egyéb munkaviszonyt, iskolákat, stb.)
4.Ha büntetnek az jogszerű és az állampolgár hibázott még ha az állampolgárnak nem is tetszik, amennyiben nem jogszerű akkor bepanaszolhatóak.
5.Rengeteg bűnelkövető elfogásra kerül, de ezt sokan nem tudják, hacsak nem néznek kék fényt, olvasnak Zsaru magazint, vagy éppen vannak ott egy elfogásnál. A börtönök 130-150%-on vannak pont ezért. Oda nem önszántából vonult be senki.
6.....ha érdekel még valami szívesen válaszolok :)

Sajnos sokan úgy szidják a rendőröket, hogy fogalmuk sincs erről a munkáról és a jogszabályokról, a KÖTELEZETTSÉGEKRŐL.

Ilyen erővel lehet szidni a péket, mert drága és piszkos a zsömle, a közutat, mert xarok az utak, a kőművest, mert szétrepednek a falak....és sorolhatnám naphosszat.

Kicsit mindenki magába nézhetne és akkor látná, hogy naponta 10 szabálysértést tuti elkövet, melyekből egyért 2-3 havonta 1x megbüntetik.......na bumm...ezért kell háborogni, szitkozódni?

Én 1996 óta vezetek és még 1x sem büntettek meg. Lehet azért, mert betartom a szabályokat? 100%

komikus 2011.03.08. 21:45:43

Azért az szánalmas, hogy a zsaruk félkarú rablóznak az utak mellett az én pénzemből.Persze a dauerolt főnökük azt mondja ,hogy értünk teszik.Mint ahogy a maffia is a védelmi pénzt ezért szedi.Nekem attól lenne biztonságérzetem, ha a bűnözőket üldöznék, de azok szabadlábon vannak meg a parlamentben.Ha legközelebb megbüntetnek,akkor átmegyek modern ludas matyiba, és háromszor veszem vissza a 25,vagyis 30 rugót!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 22:34:04

@pohi:

be is linkeltem már egyszer a KRESZ részt ami a sebességről szól és legenda a kötelező 60 minimum az autópályán

tények itt:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel

az, hogy nem mehetsz föl olyan autóval, ami nem tudja a 60-at az nem jelenti azt, hogy kötelező vagy 60-nal menni

egyébként én 1986 óta vezetek és aránylag normálisan vezetek, nem szoktam feszegetni a pofonos ládikót

az említett 30 napos eset konkrétan Angliában van, de máshol is vannak normális szabályok (a németeknél például külön kategória a piroson áthajtásnál a "länger als 1 Sekunde rot", vagyis a "több mint 1 másodperce piros"

nemhogy a sárgáért nem büntetnek, hanem még bizonyos pirosakért is csak nagyon enyhe büntetés van

@foolproof:

sajnos a Golf 2-vel jelenleg nem merek elmenni, mert valami miatt minden emelkedőn felforr a víz és félek hogy hengerfejes lesz

sajnos nem találják a hibát, pedig már vagy háromszor volt emiatt szervizben és ott mindig működik minden, de a hegyi levegőn nem (:

(emiatt persze az akksija is lemerült és az intelligens akkutöltővel nem tudom feltölteni, mert felismeri 6V-os motor akksinak és kiírja, hogy tele hehe)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.08. 22:38:44

@pohi:

ja és a legjobban egyébként azon vagyok kiakadva, hogy el sem vihetem vizsgázni, amíg ki nem küldik a papírt, ezért most már 8 napja nincs kocsim és ki tudja mikor lesz ...

miért nem mehetek el vele aznap vizsgára? kifizetem a büntetést és hajrá, nem? miért kell hetekig várnom?

majd biztos a gk adót visszafizetik időarányosan, mi?

pohi 2011.03.09. 07:12:14

A jogalkotó nem véletlenül nem engedi fel a 60 km/h alatt közlekedőket. Ezt nyugodtan veheted minimum sebességnek. Persze teljesen más ha a látási viszonyok rosszak, mert akkor minden éppeszű ember lassít és akkor mindenki alacsony tempóval közlekedik, míg jó látási viszonyok között tolja neki mindenki mint a barom.

Az lenne a legjobb, ha azonnal levizsgáztathatnád, ezt aláírom. De nem így van. A rendőrnek 3 munka napja van elpostázni a forgalmidat az okmányirodának, + a postai idő 1-2 munkanap, máris eltelt 1 hét bizonyos esetekben. Elméletileg ez után már mehetnél érte. Ennek 1 hétnek kell lennie legrosszabb esetben nem többnek.

Lehetne másképp is, de ilyenek a jogszabályok. Ez alapján dolgoznak a rendőrök és mint mondtam ezért nem ők a hibásak, hanem a jogszabályt meghozók. A rendőr nem úgy van mint egy állampolgár, hogy gondol egyet és másképp csinálja, xarik a jogszabályokra, mert ez gyorsan az állása elvesztéséhez vezetne.

pohi 2011.03.09. 07:18:04

@komikus: Ez akkor a legjópofább sablon duma mikor egy minimál béres mondja aki nem is adózik. Persze nem rád gondolok, mert nem tudhatom.

A rendőr tisztességesen adózik, tehát az ő pénze is. Ilyen alapon ne jackarizzon a zöldséges X5-ös BMW-vel, mert az én meg mások vásárlásaiból él, tehát a mi pénzünkből. Jó vicc, és ez bármire elmondható.

Nincs félkarú rabló, ha betartod a szabályokat. Ha szbálysan közlekedsz nem büntetnek meg. Nem háborogni kell, hanem szabályosan közlekedni.

És ne a rendőrt szidja senki, amíg olyan állapotok vannak Bp.-en, hogy például az irányjelzés csak opciós, a STOP tábla vagy tilos fényjelzés csak tájékoztató jellegű, stb....lehetne sorolni....

komikus 2011.03.09. 08:11:52

@pohi: Nem a rend ,hanem az értelmetlen ,betarthatatlan szabályok ellen háborgok.Egyébként, ha minimálbéres vagy munkanélküli lennék,akkor is rengeteget adóznék,mert sokat tankolok.Öreg kocsival járok,s látom,hogy az X5-öst meg sem meri állítani.

pohi 2011.03.09. 19:39:01

Ne viccelj, hiszen a te s500-asodat is megállították :)
Ez is sablon duma sajnos. Meg van állítva az X5-ös is hidd el. Ők meg azt mondják, miért nem a szakadt IFA-s, trabantos, meg stb. van csesztetve.

Senkinek nem jó, ha megbüntetik, ezt nem is kell szeretni, ez a normális. De ha "ludasak" vagyunk és megfognak akkor le kell nyelni a gombócot és nem kell elkezdeni vele dobálózni.

pohi 2011.03.09. 19:39:56

Jah...bocsesz az Guszi bácsi volt.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.09. 20:33:33

@pohi: nekem azt mondták, hogy az okmányirodából nem hozhatom el a forgalmit a vizsgához, hanem meg kell várnom a határozatot postán, amiben lesz egy adatlap és azzal vizsgázhatok, az okmányiroda meg csak azután adja ki a forgalmit, ha sikeres a vizsga

na most ha nem így van, és már két napja levizsgáztathattam volna, akkor qrva ideges leszek

pohi 2011.03.09. 21:20:31

Az tuti, hogy a rendőr hatóság 3 munkanapon belül megküldi a forgalmit az okmányirodának. Az okmány iroda elkészíti a határozatot és az adatlapot, ezt kipostázza neked, ezzel mehetsz műszaki vizsgáztatni. Ezt oda is adhatták volna neked mikor érdeklődtél, de gondolom már postán volt a példányod és úgy gondolták várd meg azt,pedig ha nagyon akarnak és tudják, hogy neked sürgős akkor odaadhatták volna neked.
süti beállítások módosítása